Решение
гр. Кюстендил,
В И М Е Т О Н А Н А Р О Д А
Кюстендилският районен съд, в открито съдебно заседание на двадесет и четвърти юли две хиляди и деветнадесета година, в състав:
Районен съдия: Пламен Деянов
при секретаря
К.С.Ц.,
с ЕГН – ********** *** обжалва наказателно постановление № 17-А-6/
Административнонаказващият орган, чрез своя упълномощен процесуален представител оспорва жалбата и изразява становище за законосъобразност на атакуваното НП, като моли същото да бъде потвърдено.
Като разгледа събраните по делото писмени и устни доказателства при условията на чл. 63, ал. 1 от ЗАНН, съдът прие за установено следното:
К.С.Ц. е търговски пълномощник на „Феникс Еко МС“ЕООД, с управител С. К.Ц. Предмет на дейност на това дружество е изкупуване и реализация на вторични суровини. Видно от приложено по делото копие от търговско пълномощно, жалбоподателя Ц. е упълномощен от управителя на „Феникс Еко МС“ЕООД да представлява дружеството пред всички физически и юридически лица, държавни и общински органи, учреждения и предприятия, както и пред всякакви други лица и организации, като извършва от името и за сметка на дружеството всички действия, свързани с обичайната му търговска дейност . Освен тези общи права, на търговския пълномощник са дадени и конкретни такива- подробно изброени в търговското пълномощно.
На
По
време на проверката са представени 3 бр. отчетни книги на дружеството за
образувани и/или третирани отпадъци. Всички книги са по Приложеше № 3 от
Наредба № 9 от
Предписанието
е получено лично от лицето на
С
оглед на констатациите, отразени в протокола от последващ контрол К.С.Ц. е
поканен да се яви в инспекцията на
АУАН
е предявен на К.Ц. на
Въз основа на съставения и надлежно връчен
АУАН, на
Дадена
е правна квалификация на установеното
нарушение, идентична с посочената такава в АУАН. Наказателното постановление е
връчено лично на К.Ц. на
В
хода на съдебното следствие са разпитани свидетелите С.М. и А.С., които са
извършили първоначалната комплексна
проверка на процесната площадка за
третиране на отпадъци, изготвили са и връчили КП, с вписани в него предписания, адресирани лично до К.Ц. и са съответно актосъставител и свидетел по
съставения срещу Ц. АУАН. В показанията си свидетелките описват извършването на проверката, констатациите,
отдадените предписания – лично на К.Ц. ,
начина на съставяне и връчване на
АУАН за установеното нарушение. Според
двете свидетелки, кореспонденцията от имено на „Феникс Еко МС“ЕООД с РИОСВ Перник, през последните години, се извършва само и
единствено от К.Ц., в качеството му на търговски пълномощник. Управителя на
дружеството – С. Ц. никога не е
присъствала на проверки, нито лично е правила искания до РИОСВ
Перник за различни дейност и
процедури. Според свидетелката С.,
заради невъзможността да бъде установена връзка с управителя на това дружество,
респ. да бъдат предприемани съответни мерки относно спазване на нормите на ЗУО,
РИОСВ Перник е сезирала Окръжна прокуратура Кюстендил / Сигнал
изх.№26-00-1483/3 – л.49 от делото/.
Изложената
фактическа обстановка се потвърждава
изцяло от събраните в хода на съдебното следствие писмени и гласни
доказателствени средства.
Жалбата е подадена в срока по чл. 59, ал. 2 от ЗАНН , от лице имащо надлежна процесуална легитимация и в този смисъл е допустима.
В хода на производството по съставяне на АУАН и издаване на НП не са допуснати нарушения на процесуалните правила, които да са от категорията на съществените , т.е. да са ограничила правото на защита на соченото за нарушител физическо лице, въпреки твърденията в обратна посока на жалбоподателя.
Относно
съставения АУАН - Разпоредбата на чл. 42 от ЗАНН регламентира изчерпателно
реквизитите на АУАН, които задължително следва да са налице в същия и при чиято
липса е налице опорочаване на издадения акт. След внимателен преглед на
горепосочения АУАН съдът прецени, че същият съдържа всички задължителни
елементи и е редовен от гл. т. изискванията на чл. 42 ЗАНН. Напълно изчерпателно е
описанието на обстоятелствата, при които е извършено нарушението, респ. на
самото нарушение - реквизит по чл. 42, т. 4 ЗАНН. Фиксирана е и датата на
извършване на нарушението. Налице е стриктно спазване на всички предвидени в чл. 42 ЗАНН реквизити на АУАН.
Актосъставителят е овластен съгласно Заповед № РД-60 от
От друга страна , издаденото от АНО наказателно постановление изцяло отговаря на изискванията на чл. 57 ЗАНН, като съдържа регламентираните от тази разпоредба реквизити. Компетентността на Директора на РИОСВ – Перник да издава наказателни постановления за нарушения по чл. 156, ал.1, вр. с чл.113, ал.3 от ЗУО е предвидена по закон / чл. 157, ал.4 от ЗУО/. В този смисъл , издаденото и обжалвано пред съда наказателно постановление е издадено при пълно спазване на предвидената законова процедура.
Налице е пълно съответствие между правната квалификация на процесното нарушение и обстоятелствено предявеното административнонаказателно обвинение. На К.Ц., в качеството на физическо лице /свързано с дейността на „“Феникс Еко МС“ЕООД, по силата на търговско пълномощно/ е вменено, че не е изпълнил дадено му на основание чл. 113, ал. 3 от ЗУО задължително предписание. По делото е безспорно доказано извършване на релевираното административно нарушение. Събраните и обсъдени по делото писмени и гласни доказателства, преценени поотделно и в съвкупността им, установяват по несъмнен и категоричен начин наличието на описаното нарушение. Санкция за неизпълнение на задължително предписание е предвидена изрично в специалната разпоредба на чл. 156, ал. 1 от ЗУО. Предвид изложеното дадената квалификация на нарушението е правилна, а деянието е описано конкретно по форма на изпълнителното деяние, време, място и обстоятелства по извършването му. В този смисъл съдът приема, че правилно районният съд е приел, че в производството по налагане на административно наказание, наказващият орган не е допуснал съществени процесуални нарушения, с които вкл. да е ограничено правото на защита на наказаното лице.
В НП, административнонаказващият орган е мотивирал и твърдяната немаловажност на случая. Правилна е преценката, че с така извършеното нарушение се ограничава възможността на Инспекцията да извършва контрол на движението на отпадъка и извършваните с него дейности.От изключително значение за живота и здравето на хората е стриктното спазване на законовите норми регламентиращи дейността по управление на отпадъците. В нито един случай създаването на пречки на контролните органи да извършват надлежен контрол на тази дейност , не може да се квалифицира като „ маловажен случай“.
При индивидуализацията на наказанието, АНО е взел предвид липсата на предходни нарушения на жалбоподателя , поради което и му е наложил административно наказание „ глоба“ в минимално предвидения в чл. 156, ал.1 от ЗУО размер от 2000 лева.
Липсата на процесуални нарушения на правилата за съставяне на АУАН и издаване на НП налага анализ на НП по същество. От събраните по делото писмени и гласни доказателствени средства се доказа по несъмнен начин извършването на описаното в НП административно нарушение. Доказа се с надлежни писмени доказателствени средства отдаването от контролните органи на съответните предписания, с адресат – К.Ц. , облечени в надлежна форма / част от Констативен протокол/, довеждането на тези предписания до знанието на същото лице и неизпълнението им в дадения в КП срок. Жалбоподателят не оспорва тези факти, поради което и нарушението , по същество е доказано.
Водим от горното, съдът,
ПОТВЪРЖДАВА изцяло наказателно
постановление № 17-А-6/
Решението подлежи на касационно обжалване пред КАС в 14-дневен срок от съобщаването му на страните.
РАЙОНЕН СЪДИЯ: