О П Р Е Д Е Л Е Н И Е
№ 2172/4.11.2022г.
гр. Пазарджик,
АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД –
ПАЗАРДЖИК, VII-административен състав, в закрито съдебно заседание
на четвърти ноември, две хиляди двадесет и втора година в състав:
СЪДИЯ: МАРИЯ ХУБЧЕВА
като разгледа докладваното
от съдия Хубчева адм. дело № 878 по описа за 2022 год., за да се произнесе, взе
предвид следното:
Производството е по реда на чл. 145 и следващите от
Административнопроцесуалния кодекс (АПК), във връзка с чл. 215, ал. 1 от Закона
за устройство на територията (ЗУТ).
Образувано по жалба на „Елтрейд“ ООД,
ЕИК .., със седалище и адрес на управление: гр. Б.., Индустриална зона
„Микроелектроника“, представлявано от управителя Н.М.П.- с адрес *** срещу Заповед № 1630 от 11.08.2022 год., издадена от „ЗА“
кмет на Община Септември, съгласно Заповед № 1612 от 10.08.2022 год. на кмета
на Община Септември (л. 14 от настоящото дело). С оспорения акт е определена
поименна тричленна комисия, която на 19.08.2022 год. да извърши оглед на място
и проверка по документи, относно наличието на електрическа водна помпа в сондаж
№ 3 на находище за минерална вода „Варвара“, електрическо табло с предпазители
и захранващ ел. кабел към нея с оглед установяване на законосъобразното им
изграждане. Посочено е, че за извършената проверка комисията следва да състави
констативен протокол и при констатирани нарушения да се предприемат законови
действия по ЗУТ.
В жалбата се излагат оплаквания, че Заповед № 1630 от 11.08.2022 год. „ЗА“ кмет на Община Септември е нищожна, а при условията на алтернативност-незаконосъобразна, като издадена без правни основания и при липса на мотиви. Твърди се, че е налице административен произвол и злоупотреба с властнически права. Моли се да бъде обявена за нищожна, алтернативно-отменена като незаконосъобразна. Разноски не се претендират.
Ответникът - кметът на Община Септември, чрез
адвокат П.В.И., не изразява становище по допустимостта и основателността на
жалбата.
Съдът като се запозна с жалбата намира, че същата е процесуално
недопустима, тъй като е подадена срещу акт, който не подлежи на съдебно оспорване.
Съображенията за това са следните:
Заповед №
1630 от 11.08.2022 год., издадена от „ЗА“ кмет на
Община Септември е издадена във връзка с постъпил сигнал с вх. № КД-03-163
от 22.07.2022 год. от „Варварски минерални бани“ ЕООД за неритмично подаване на
минерална вода от находище за минерална вода „Варвара“ в обект „Минерална баня“
в УПИ I-За
хотелски комплекс, кв. 66, по плана на Община Септември по Разрешително № 01610088
от 30.06.2008 год. за водовземане от минерална вода на Министъра на околната
среда и водите, както и на основание обобщаващ констативен протокол от
11.08.2022 год. съставен от служители на Община Септември, съдържащи данни за
наличие на незаконно строителство по смисъла на ЗУТ. От съдържанието на
заповедта се установява, че е издадена на основание чл. 223 от ЗУТ и чл. 44,
ал. 2 от ЗМСМА. С нея е определена поименна тричленна комисия, с поставена
задача: на 19.08.2022 год. да извърши оглед на място и проверка по документи,
относно наличието на електрическа водна помпа в сондаж № 3 на находище за
минерална вода „Варвара“, електрическо табло с предпазители и захранващ ел.
кабел към нея с оглед установяване на законосъобразното им изграждане. Посочено
е, че за извършената проверка комисията следва да състави констативен протокол
и при констатирани нарушения да се предприемат законови действия по ЗУТ. Контролът
по изпълнението на заповедта е възложен на Нина Вардина-секретар на Община
Септември.
С оспорената
заповед се стартира производство по проверка и установяване наличието на
незаконен строеж по реда на Глава двадесет и първа „Недопускане и отстраняване
на незаконно строителство“ (загл. изм.-ДВ, бр. 65 от 2003 год.) от ЗУТ, поради
което същата не съставлява годен за съдебно обжалване, по смисъла на чл. 21 от АПК, административен акт, който да бъде предмет на съдебен контрол за
законосъобразност по критериите на чл. 146, т. 1-т. 5 от АПК. Видно от
съдържанието на процесната „ЗА“ кметът на Община Септември е назначил комисия,
която да се събере на определена дата и да установи на място и провери
документите, с оглед разпоредбата на чл. 195, ал. 5 от ЗУТ, относно наличието
на електрическа водна помпа в сондаж № 3 на находище за минерална вода
„Варвара“, електрическо табло с предпазители и захранващ ел. кабел към нея с
оглед установяване на законосъобразното им изграждане. С тази заповед се
поставя началото на административно производство и приключва след издаване на
отделен индивидуален административен акт по чл. 195, ал. 1 от ЗУТ или по чл.
195, ал. 3-ал. 6 от ЗУТ, независимо от посоченото й правно основание. С нея не
се създават права или задължения за оспорващото дружество, нито непосредствено
се засягат негови права, свободи или законни интереси, поради което същата попада
в хипотезата на чл. 21, ал. 5 от АПК и не подлежи на съдебен контрол.
Следователно
жалбата на „Елтрейд“ ООД срещу Заповед № 1630 от 11.08.2022 год., издадена от
„ЗА“ кмет на Община Септември е процесуално недопустима, поради което на
основание чл. 159, т. 1 от АПК следва да се остави без разглеждане, а
производството по делото да се прекрати.
Воден от гореизложеното и
на основание чл. 159, т. 1 от АПК, Административен съд-Пазарджик, VІІ-състав,
О П Р Е Д Е Л И:
ОСТАВЯ БЕЗ РАЗГЛЕЖДАНЕ жалбата на „Елтрейд“ ООД, ЕИК …, със седалище и адрес на
управление: гр. Б…, срещу Заповед № 1630 от 11.08.2022 год., издадена от „ЗА“
кмет на Община Септември и
ПРЕКРАТЯВА производството
по административно дело № 878 от 2022 год. по описа на
Административен съд-Пазарджик.
Определението
подлежи на обжалване пред Върховния административен съд в 7-дневен срок от
уведомяване на страните, на които на основание чл. 138, ал. 3 от АПК, да се
изпрати препис от настоящия съдебен акт.
СЪДИЯ : /П/