Решение по дело №287/2021 на Административен съд - Перник

Номер на акта: Не е посочен
Дата: 14 март 2022 г.
Съдия: Силвия Иванова Димитрова
Дело: 20217160700287
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 16 юни 2021 г.

Съдържание на акта

Р Е Ш Е Н И Е

 

№ 23

 

гр. Перник, 14.03.2022 г.

 

В   И М Е Т О   Н А   Н А Р О Д А

 

        Административен съд – Перник, в открито съдебно заседание на петнадесети февруари две хиляди двадесет и втора година, в състав:

 

                                                        СЪДИЯ: СИЛВИЯ ДИМИТРОВА

 

        с участието на съдебния секретар Е.В., като разгледа докладваното от съдия Димитрова административно дело № 287 по описа на съда за 2021 година, за да се произнесе, взе предвид следното:

 

Производството е по реда на чл.145 и сл. от Административнопроцесуалния кодекс /АПК/, във вр. чл.8, ал.3 от Закона за запасите от нефт и нефтопродукти /ЗЗНН/.

Образувано е по жалба на ****ЕАД с ЕИК ***, седалище и адрес на управление: гр. П., ул. ***, № **, представлявано от изпълнителния директор Е.С.***, срещу Разпореждане за създаване на запаси за извънредни ситуации № Р-12-113/28.04.2021 г., издадено от заместник-председателя на Държавна агенция „Държавен резерв и военновременни запаси“ – гр. С.***.

С оспореното разпореждане, на ****са определени нива на запаси за извънредни ситуации за периода 01.07.2021 г. – 30.06.2022 г. по видове съгласно чл.2, ал.1 от ЗЗНН, както следва: вид нефтопродукт: котелни горива; определени запаси за извънредни ситуации: 128,677 т /сто двадесет и осем тона и шестстотин седемдесет и седем килограма/. Разпоредено е да приведе нивото си на запаси за извънредни ситуации като създаде и вложи определеното количество нефтопродукти в срок до 1 юли 2021 г. при спазване на условията на чл. 30, ал. 1 от ЗЗНН, да го съхранява за извънредни ситуации за срок до 30 юни 2022 г. и да създаде, съхранява и обновява със свои средства и за своя сметка запасите за извънредни ситуации.

В жалбата се иска отмяна на разпореждането като неправилно и незаконосъобразно, постановено както в нарушение на процесуалните правила, така и на материалния закон. Сочи се, че е необосновано, тъй като е постановено при липса на мотиви. Оспорва се, дружеството да е задължено лице ЗЗНН и се твърди, че не са изложени фактически основания, въз основа на което да се направи преценка за това обстоятелство, както и че не се съдържат мотиви относно възприетото общо участие на всички задължени лица в общия нетен внос и вътрешнообщностни пристигания на територията на страната през предходната календарна година, респ. за начинът, по който е изчислено количеството 128,677 тона, представляващо според административния орган определено пропорционално участие на дружеството-жалбоподател спрямо общото участие на всички задължени лица. Твърди се, че през предходната календарна година ****ЕАД не е внасяло и/или доставяло от вътрешнообщностни пристигания на територията на страната нефтопродукти от вида на посочените в чл.12 от ЗЗНН, нито е реализирало продажби от производство или възлагане на производство на територията на страната на тежки горива, поради което по отношение на него е неприложима както разпоредбата на чл.12, ал.11 от ЗЗНН, така и разпоредбата на чл.12, ал.12 от ЗЗНН. Счита, че дори въз основа на анализ на чл.12, ал.1 до ал.13 от ЗЗНН, посочен в разпореждането само като чл.12, не може да се направи извод защо и на какво основание му е разпоредено и се определя да съхранява запаси под формата на котелни горива, след като предмета му на дейност е производство на трансформатори, за което се използва само трансформаторно масло, което не попада нито в приложното поле на чл.12, ал.2 от ЗЗНН, нито в приложното поле на чл.12, ал.3 от ЗЗНН.

В съдебно заседание жалбоподателят се представлява от адв. А.А. ***. Поддържа жалбата и искането за отмяна на процесното разпореждане. Моли за присъждане на направените по делото разноски и представя списък на същите.

Ответникът, заместник-председателя на Държавна агенция „Държавен резерв и военновременни запаси“ /ДАДРВЗ/, счита обжалваното разпореждане за законосъобразно, издадено от компетентен орган и в съответствие с целта на закона. Твърди, че същото е мотивирано; че в него са изложени фактическите основания за издаването му; че са описани всички източници, от които са почерпени данните и всички нормативни актове, въз основа на които са направени изчисленията, за да се определи конкретно постановения резултат; че е направено препращане и към фактическите констатации и експертни изводи в нарочна докладна записка и други справки и документи, представени с преписката. По тези и допълнително изложени в хода на устните състезания съображения, ответникът моли жалбата да бъде оставена без уважение и в полза на агенцията да бъдат присъдени направените по делото разноски и юрисконсултско възнаграждение.

Съдът, след като се съобрази с изложените в жалбата основания, доводите на страните и събраните доказателства, приема за установено следното:

Жалбата е подадена в срока по чл.149, ал.1 от АПК, срещу подлежащ на обжалване административен акт, от лице с правен интерес от обжалването, поради което е процесуално допустима.

Разгледана по същество жалбата е основателна.

Съображенията са следните:

С оспореното Разпореждане за създаване на запаси за извънредни ситуации № Р-12-113/28.04.2021 г., издадено от заместник-председателя на Държавна агенция „Държавен резерв и военновременни запаси“ – гр. С.***, на жалбоподателя ****ЕАД с ЕИК ***, седалище и адрес на управление: гр. П., ул. ***, №**, представлявано от изпълнителния директор Е.С.***, са определени нива на запаси за извънредни ситуации за периода 01.07.2021 г. – 30.06.2022 г. по видове съгласно чл.2, ал.1 от ЗЗНН, както следва: вид нефтопродукт: котелни горива; определени запаси за извънредни ситуации: 128,677 т /сто двадесет и осем тона и шестстотин седемдесет и седем килограма/ и му е разпоредено да приведе нивото си на запаси за извънредни ситуации като създаде и вложи определеното количество нефтопродукти в срок до 1 юли 2021 г. при спазване на условията на чл. 30, ал. 1 от ЗЗНН, да го съхранява за извънредни ситуации за срок до 30 юни 2022 г. и да създаде, съхранява и обновява със свои средства и за своя сметка запасите за извънредни ситуации.

Разпореждането е издадено на основание чл.7, ал.1, т.8, чл.8, ал.2, т.3 и ал.5, чл.12 и чл.23 от Закона за запасите от нефт и нефтопродукти /ЗЗНН/ и Заповед № РД-10-150/29.05.2017 г.

От представените в преписката доказателства се установява следното:

В ДАДРВЗ, по реда на чл.4, ал.3, т.2 от ЗЗНН, е постъпила информация от Агенция „Митници“ за осъществен внос и/или вътреобщностни пристигания /ВОП/ на нефтопродукти на територията на Република България през 2020 г. от ****ЕАД – гр. Перник. От дружеството не била постъпила справка-декларация по чл.4, ал.2 от ЗЗНН.

Със Заповед № РД-10-83/19.04.2021 г. директорът на Териториална дирекция „Държавен резерв“ – гр. С.*** възложил проверка по документи на ****ЕАД – гр. П., определил обхвата на същата: да се установят действителните количества нефтопродукти от вътрешнообщностни пристигания, вътрешнообщностни изплащания, износ и/или внос, осъществени от дружеството в периода от 01.01.2020 г. до 31.12.2020 г., определил състава на комисията, времето и мястото на извършване на проверката.

До ****ЕАД – гр. П. е изпратено Писмо изх. № 1318/24.03.2021 г., с което то е уведомено за предстоящата проверка и нейната цел.

Проверка на дружеството за уточняване на количествата от внос и/или ВОП на нефтопродукти, както и наличностите от внос и/или ВОП към 01.01.2020 г. и към 31.12.2020 г. на нефтопродукти и във връзка с изпълняване функциите на ДАДРВВЗ за определяне нивата на запасите за извънредни ситуации по ЗЗНН, е извършена на 20.04.2021 г.

Изготвен е Констативен протокол № 592/20.04.2021 г., в който е обективиран извода на комисията, че дружеството е осъществило ВОП от 759,940 тона трансформаторно масло, както и че същото е за влагане в производствения процес на дружеството.

Към протокола са приложени представените и прегледани документи: Справка за извършен ВОП за 2020 г., номер на Е-АДД, количество и дата на деклариране на трансформаторно масло с код по КН 2710 19 93, Справка наличност 01.01.2020 г. – 31.12.2020 г., Акцизна декларация за енергийни продукти и електрическа енергия, международни товарителници CMR, сертификати и фактури, удостоверяващи осъществения ВОП на масла на територията на страната.

От Национален статистически институт, към Писмо изх. № 07-04-287/01.03.2021 г., са приложени подробни статистически данни за 2020 г., включващи следната информация: агрегирани данни за нефта, суровините и нефтопродуктите за 2020 г., отчетени на Евростат чрез месечния въпросник за нефта и нефтопродуктите; изчисления нетен внос и вътрешнообщностни пристигания на енергийните продукти по приложение А, глава 3.4 от Регламент (ЕО) № 1099/2008 и на тежки горива в равностойност на нефт за предходната календарна година; изчислените стойности за намаляване на сумата от нетния внос на суров нефт, газов кондензат и суровини за нефтените рафинерии, по трите метода…; изчисленото потребление по видове нефтопродукти в равностойност на нефт за предходната календарна година, като сума от агрегирания показател „брутни вътрешни доставки“, определен в глава 3.2.2.11 от приложение В към Регламент (ЕО) № 1099/2008; списък на производителите на нефтопродукти по чл.2, ал.1 на територията на страната.

В Докладна записка № 1755/27.04.2021 г. /представена по преписката/ са изчислени и определени нивата на запаси за извънредни ситуации /ЗИС/ от нефт и нефтопродукти, които страната трябва да поддържа за периода 01.07.2021 г. – 30.06.2022 г. Въз основа на сравнителен анализ на изчислените общи количества ЗИС от нефт и нефтопродукти, които трябва да се поддържат от задължените лица и от ДАДРВВЗ, след обобщаване и анализиране на информацията, агенцията е изчислила общото участие на всички задължени лица /сума от индивидуалните им участия/ през 2020 г. – 4 334 882,808 тона. Направено е предложение да се утвърди общо разпореждане за създаване на нивата на запасите за извънредни ситуации за задължените лица и Държавна агенция „държавен резерв и военновременни запаси“ за периода 01.07.2021 г. – 30.06.2022 г., определени въз основа на среднодневния нетен внос и вътрешнообщностни пристигания на нефт и нефтопродукти, съгласно чл.12 от ЗЗНН – Приложение № 248. Представен е проект за вписване в Регистъра на задължените лица за периода от 01.07.2021 г. до 30.06.2022 г. на физическите и юридическите лица, които през 2020 г. са внасяли и осъществяващи ВОП на територията на страната на енергийни продукти по Приложение А, Глава 3.4 от Регламент (ЕО) № 1099/2008 и на тежки горива – Приложение № 249. Под № 129 е посочено ****ЕАД.

Със Заповед № РЗЛ-4/27.04.2021 г. на председателя на ДАДРВВЗ, на основание чл.7, ал.1, т.4, б.“а“ и чл.23 от ЗЗНН провереното дружество ****ЕАД – гр. Перник е вписано в Регистъра на задължените лица за периода 01.07.2021 г. - 30.06.2022 г. под № 113.

С Общо разпореждане за създаване на нивата на запасите за извънредни ситуации въз основа на общото ниво на запаси са разпределени нива на запаси за извънредни ситуации в абсолютно количество и вид по задължени лица.

Въз основа на общото разпореждане е издаден обжалваният в настоящото производство индивидуален административен акт, създаващ задължения за жалбоподателя да образува и да съхранява запаси за извънредни ситуации за срок, в количество и по вид според посоченото в индивидуалното разпореждане.

Към преписката са представени доказателства за регистрирания предмет на дейност на ****ЕАД – гр. П..

В съдебното производство, по искане на жалбоподателя е допусната съдебно-химическа експертиза, изготвена от вещото лице инж. В.Г.. Същата е оспорена от ответника и по негово искане е назначена тройна съдебно-химическа експертиза.

Съдът възприема заключенията на вещите лица по двете експертизи като изготвени компетентно и професионално и отговарящи безпристрастно и в пълнота на поставените въпроси.

Според заключението на първата експертиза, трансформаторното /изолационно/ масло, което се използва от ****ЕАД – гр. Перник, е специален тип масло, със специално предназначение. То не се използва за намаляване триенето между работни повърхности, защото няма смазващи свойства. С оглед на специфичните си качества и свойства, то не попада в приложение А, глава 3.4 от Регламент (ЕО) № 1099/2008 и не е включено в него. В приложението са включени „смазочни масла“, а според определението за тях, дадено в приложението, те представляват въглеводороди, получени от вторични продукти на дестилацията, които се използват главно за намаляване триенето между работни повърхности.

Вещото лице е категорично, че трансформаторното /изолационно/ масло, което се използва от жалбоподателя за производството на трансформатори, не попада в категория „смазочни масла“, нито в категорията „базови масла“. То попада в категорията „други масла“, подкатегория „предназначени за други цели“.

Категоричен е и извода на експерта, че трансформаторното /изолационно/ масло, което се използва от жалбоподателя за производството на трансформатори, не е тежко гориво и изобщо не е гориво.

Абсолютно аналогични са изводите на две от вещите лица, изготвили тройната съдебно-химическа експертиза.

Особено мнение по първия въпрос към експертизата: „Трансформаторното /изолационното/ масло, което се използва от ****ЕАД попада ли в приложение А, глава 3.4 от Регламент (ЕО) № 1099/2008 относно статистиката за енергийния сектор“, е изразило вещото лице Р.Г., което е отговорило утвърдително. Същият заявява, че няма спор с другите вещи лица относно химическия състав и употребата на маслата, но счита, че след като в митническата декларация /АДД/ то е посочено с код по комбинираната номенклатура /КН/ 2710 19 93, следва, че същото е „смазочно масло“. Аргументите му са убедително оборени от другите вещи лица. Според тях е невярно становището, че след като в митническата декларация /АДД/ трансформаторното /изолационно/ масло е посочено с код по комбинираната номенклатура /КН/ 2710 19 93, то следва, че същото е „смазочно масло“, тъй като в приложение А, глава 3.4 от Регламент (ЕО) № 1099/2008 няма препращане към Комбинираната номенклатура на ЕС от Регламент (ЕС) № 1006/2011 на Комисията от 27 септември 2011 г. Противното би означавало да се игнорира изцяло позицията „други масла“, които заедно със смазочните масла са включени в една и съща позиция. Категоричното им становище е, че КН не е определяща за приложение А, глава 3.4 от Регламент (ЕО) № 1099/2008.

При така установените факти и в рамките на задължителната проверка по чл.168 от АПК съдът приема следното:

Обжалваният акт е издаден от компетентен орган заместник-председателя на Държавна агенция „Държавен резерв и военновременни запаси“ – гр. С.***, на когото със Заповед № РД-10-150/29.05.2017 г. е делегирано правомощието за определяне на индивидуалните нива на запасите на агенцията и на задължените лица за всеки период на съхраняване по чл.8, ал.2, т.3 от ЗЗНН, което е упражнено с издаване на обжалваното разпореждане.

Разпореждането е постановено в законоустановената писмена форма и е със съдържание, регламентирано в чл.59, ал.2 от ПАК. Посочени са фактическите и правните основания за издаването му, в степен, достатъчна да даде възможност за упражняване на съдебен контрол за законосъобразност. Отговаря на изискването за мотивираност. Формулиран е ясен диспозитив. Съдържа информация за реда, срока и органа, пред който подлежи на обжалване. Датирано и подписано.

В обстоятелствената част на оспорения акт административният орган е посочил съответните източници, от които са почерпени данните, както и нормативните актове, въз основа на които са направени изчисленията, за да се определи конкретното ниво на запаси за извънредни ситуации, които жалбоподателят следва да създаде, съхранява и обновява. Направено е препращане към Докладна записка № 1775/27.04.2021 г., която следва да се приеме като част от мотивите на самото разпореждане.

От друга страна: съдът счита, че при издаване на обжалваното разпореждане административният орган неправилно е приел, че жалбоподателят има качеството задължено лице по смисъла на  чл.23, ал.3 от ЗЗНН, вр. § 1, т.11 от ДР на ЗЗНН, и съответно, че е длъжно да създаде, да съхранява, обновява и възстановява със свои средства и за своя сметка запаси за извънредни ситуации в посочените в разпореждането количества.

 Чл.23, ал.3 от ЗЗНН предвижда задължение да създаде, да съхранява, обновява и възстановява със свои средства и за своя сметка запаси за извънредни ситуации в посочените в разпореждането количества всяко лице, което е осъществявало вътрешнообщностни пристигания на енергийни продукти по приложение А, глава 3.4 от Регламент (ЕО) № 1099/2008 и тежки горива през предходната календарна година“.

Съгласно § 1, т.11 от ДР на ЗЗНН, „задължено лице“ е икономически оператор, който създава, съхранява, обновява и възстановява със свои средства и за своя сметка запаси за извънредни ситуации от нефт и нефтопродукти като част от общото количество запаси за извънредни ситуации на Република България.

Съгласно § 1, т.10 от ДР на ЗЗНН, „икономически оператор“ е лице, което осъществява икономическа дейност с енергийни продукти по приложение А, глава 3.4 от Регламент (ЕО) № 1099/2008 на територията на друга държава-членка на Европейския съюз, и е задължено и/или е оправомощено да изпълнява функции по националното законодателство на съответната държава-членка, въвела Директива на Съвета 2009/119/ЕД.

Административният орган е приел, че на основание чл.23, ал.3 от ЗЗНН ****ЕАД – гр. Перник се явява задължено лице по смисъла на § 1, т.11 от ДР на ЗЗНН и отговаря на изискванията, които законът поставя за придобиване на това качество.

Горният извод е направен,тъй като ответникът е приел, че през 2020 г. дружеството-жалбопадател е осъществило ВОП на продукт, посочен в глава 3.4 /нефт /суров нефт и нефтени продукти/ от Приложение А към Регламент (ЕО) № 1099/2008, съответно в 3.4.20 – смазочни масла.

От представените от жалбоподателя документи, е безспорно установено, че той е осъществил ВОП на трансформаторно масло. Извод в тази насока е обективиран от проверяващия екип на ответника в Констативен протокол № 592/20.04.2021 г. Записано е, че дружеството е осъществило ВОП от 759,940 тона трансформаторно масло и същото е за влагане в производствения му процес.

Горното формира основния спор между страните, който се изразява в това да се установи дали трансформаторното /изолационно/ масло, което се използва от ****ЕАД попада или не в приложение А, глава 3.4 от Регламент (ЕО) № 1099/2008 относно статистиката за енергийния сектор“ и е ли е то „смазочно масло“.

Съдът, предвид становищата на вещите лица, намира че отговорът е отрицателен. Вещите лица са категорични и единодушни в оценката си за качествата и приложението на трансформаторното /изолационното/ масло, което се използва от жалбоподателя – това е специален тип масло, което има отлични електроизолационни свойства и е стабилно при високи температури; използва се в електрически трансформатори, запълнени с масло, за изолиране, за спиране на дъгата и коронарен разряд, както и за разсейване на топлината на трансформатора /т.е. действа като охладител/; в реакторно оборудване служат като среда за гасене на дъгата. То не се използва за намаляване на триенето между работни повърхности, защото няма такива свойства.

Енергийните продукти, включени в приложение А, глава 3.4 от приложение А, глава 3.4 от Регламент (ЕО) № 1099/2008 и тежки горива са следните: суров нефт, течни въглеводороди от природен газ, суровини за нефтените рафинерии, добавки /кислородосъдържащи съединения/, биогорива в добавки, други въглеводороди, нефтени продукти, нефтозаводски газ, етан, втечнени нефтени газове, нафта, бензин за двигатели, авиационен бензин, етан, втечнени нефтени газове, нафта, бензин за двигатели, авиационен бензин, гориво за реактивни двигатели от бензинов тип, гориво за реактивни двигатели от керосинов тип, друг вид керосин, газьол /дизелово гориво/, мазут, минерален терпентин и други SBP, смазочни масла, битум, парафинови восъци, нефтен кокс и други продукти.

Смазочните масла са включени в приложението, но според определението, дадено в Приложение А, глава 3.4.20, смазочните масла представляват въглеводороди, получени от вторични продукти на дестилацията, които се използват главно за намаляване на триенето между работни повърхности, а както се посочи по-горе трансформаторното масло няма такива свойства и поради това не се използва за тази цел.

Относно отговора на спорния въпрос съдът възприема становището на единичната съдебно-химическа експертиза и становището на две от вещите лица, изготвили тройната експертиза, като отхвърля особеното мнение на вещото лице Р. Радев. Събраженията са следните: Комбинираната номенклатура има сложна йерархична структура. Тя съдържа т.нар. „позиции“ и „подпозиции“. Всяка подпозиция също може да има подпозиции. За да се определи на кое ниво в йерархията се намира дадена позиция и подпозиции се използват т.нар. „водещи тиренца“, които се намират пред названието на позициите и подпозициите на КН. От броя на водещите тирета пред името на продукта може да се определи на кое ниво в йерархията се намира той.

Категорията „Смазочни масла; други масла“ /която има четири тирета/ се състои от три подпозиции с по пет тирета, а именно: „Предназначени да претърпят специфична преработка“ с код по КН 2710 19 71, „Предназначени да претърпят химическа преработка по начин, различен от определените за подпозиция 2710 19 71“ с код по КН 2710 19 75, и „Предназначени за други цели“ без код по КН.

Към подпозицията „Предназначени за други цели“ без код по КН са включени седем на брой подподпозиции с по шест тирета, сред които и „Електроизолационни масла“ с код по КН 2710 19 93.

Трансформаторното масло, което се използва от ****ЕАД – гр. Перник за производството на трансформатори, е декларирано в Акцизната данъчна декларация /АДД/ с код по Комбинираната номенклатура /КН/ 2710 19 93. Този код съответства на „Електроизолационни масла“, които от своя страна спадат към подпозиция „Предназначени за други цели“ /без код по КН/ и позиция „Смазочни масла; други масла“, т.е. „други масла“ също представлява позиция в КН.

Кодовете в КН изразяват точния вид на нефтопродуктите, които са трансферирани. С оглед и на гореизложното се налага извод, че трансферираното от жалбоподателя трансформаторно /изолационно/ масло, което се използва от него за производството на трансформатори, не попада в категорията „Смазочни масла“, а попада в категорията „други масла“, подкатегория „Предназначени за други цели“.

Трансформаторното /изолационно/ масло, използвано от дружеството-жалбоподател, не спада и към т.нар. „базови масла“, нито попада в категорията „Тежки горива“. Съображения в тази насока са подробно изложени в двете изслушани и приети по делото съдебно-химически експертизи. Това е становището на всички вещи лица и то се възприема от съда като компетентно и обосновано.

Експертите са категорични, че трансформаторното масло не е базово масло, защото от него не се получават други масла, а самото то е произведено от базово масло с добавени към него присадки, така че да покрива изискванията на енергетиката.

Категорично е и мнението, че трансформаторното /изолационното/ масло, което се използва от ****ЕАД – гр. Перник и е с код по КН 2710 19 93 не попада в категорията „Тежки горива“, която обхваща подпозиции от 2710 19 51 до 2710 19 67. Т.е. подпозиция 2710 19 93 е извън подпозициите на категорията „Тежки горива“. Следователно, трансформаторното масло не е тежко гориво. Тежките горива са предназначени за изгаряне, а трансформаторното е със съвсем друго приложение: в трансформаторите - за изолация, охлаждане, спиране на дъгата и коронарен разряд, а в реакторното оборудване – като среда за гасене на дъгата.

От всичко гореизложено се налага извода, че трансформаторното масло, внесено за влагане в икономическата дейност на ****ЕАД – гр. П. – производство на трансформатори, предмет на ВОП, не представлява енергиен продукт по приложение А, глава 3.4 от Регламент (ЕО) № 1099/2008, нито попада в категорията на тежките горива.

Ето защо, жалбоподателят няма качеството „задължено лице по смисъла на  чл.23, ал.3 от ЗЗНН, вр. § 1, т.11 от ЗЗНН и не може да бъде адресат на разпореждане от вида на обжалваното. Жалбата му срещу него се явява основателна и като такава следва да бъде уважена, а оспореният акт – отменен като незаконосъобразен.

При този изход на спора, направеното от жалбоподателя искане за присъждане на разноски е основателно. Ответникът следва да бъде осъден да му заплати сумата от 1355,50 лв. /хиляда триста петдесет и пет лева и петдесет стотинки/, от която: 50,00 лв. – внесена държавна такса; 720,00 лв. – платен адвокатски хонорар; 585,50 лв. – възнаграждение за вещо лице.

Така мотивиран и на основание чл.172 от АПК, Административен съд – Перни

 

Р Е Ш И :

 

ОТМЕНЯ Разпореждане за създаване на запаси за извънредни ситуации № Р-12-113/28.04.2021 г., издадено от заместник-председателя на Държавна агенция „Държавен резерв и военновременни запаси“ – гр. С.***, КАТО НЕЗАКОНОСЪОБРАЗНО.

ОСЪЖДА Държавна агенция „Държавен резерв и военновременни запаси“ – гр. С.*** ДА ЗАПЛАТИ на ****ЕАД с ЕИК ***, седалище и адрес на управление: гр. П.***, ул. ***, № ** представлявано от изпълнителния директор Е.С.***, направените по делото разноски в размер на 1355,50 лв. /хиляда триста петдесет и пет лева и петдесет стотинки/.

РЕШЕНИЕТО подлежи на обжалване с касационна жалба пред Върховния административен съд в 14-дневен срок от съобщаването му на страните.

 

                                                                        СЪДИЯ:/П/