Определение по дело №367/2018 на Административен съд - Монтана

Номер на акта: Не е посочен
Дата: 27 август 2018 г. (в сила от 19 септември 2018 г.)
Съдия: Бисерка Любенова Бойчева
Дело: 20187140700367
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 12 юли 2018 г.

Съдържание на акта

                 О  П  Р  Е  Д  Е  Л  Е  Н  И  Е № 425                                    

Административен съд - М*** ,ІІІ състав ,в закрито заседание на двадесет и седми август , през две хиляди и осемнадесета година в състав :  

 

                                Административен съдия : Б*** Б***

 

като………………разгледа………..докладваното……………………….от съдията………………Б*** Б*** … адм.д.№367/2018г. по описа на Административен съд М*** и за да се произнесе взе предвид следното:

 

         Производството е по реда на чл.160, във връзка с чл.159, т.5 от Административно процесуален кодекс /АПК/.

           Образувано е по жалба  на „А*** Б*** “ ЕООД със седалище и адрес на управление:гр.Л*** ,ул“С*** К*** “№18,ет.* ,ап.* ,представлявано от П.В.Л. против П*** ,дадени с Протокол№ 1715986 за извършена проверка от 10.05.2017г.на Б*** Д*** Д*** - гл.инспектор и  В*** И*** Б*** –инспектор в Д*** -П*** .

 Настоящият съдебен състав счита оспорването за НЕДОПУСТИМО, поради следните доводи:

          Видно от събраните и  представени в производството писмени доказателства, съдът намира, че оспорването е просрочено.

            С*** чл. 399, ал. 1 от Кодекса на труда, цялостният контрол за спазване на трудовото законодателство във всички отрасли и дейности се осъществява от Изпълнителна агенция "Главна инспекция по труда" към министъра на труда и социалната политика.В този смисъл е и разпоредбата на чл. 4, ал. 1, т. 1 от УП на агенцията.Съгласно чл. 16, ал. 1 от Устройствения правилник на тази агенция, Д*** "Инспекция по труда" са териториални поделения към Главна дирекция "И*** на труда",а съгласно ал.2 Д*** "Инспекция по труда" осъществяват дейността си на територията на съответната област, като: 1. упражняват цялостен контрол за спазване на трудовото законодателство във всички отрасли и дейности.Съгласно чл.21,ал.4 от Устройствения правилник ,при установяване на нарушение на законодателството инспекторът: 1. прилага принудителни административни мерки, определени в нормативните актове, по които Агенцията осъществява контролна дейност; 2. издава постановление по чл. 405а от Кодекса на труда за обявяване съществуването на трудово правоотношение; 3. съставя акт за установяване на административно нарушение и образува административнонаказателно производство; 4. дава устни разпореждания. Инспекторите към тези дирекции са длъжностни лица, които изпълняват възложени им от съответните директори конкретни трудови или служебни функции. Разпоредбата на чл. 404, ал. 1, т. 1 КТ дава право на контролните органи на Инспекция по труда, при нарушаване на трудовото законодателство, да издават задължителни предписания, които са вид принудителни административни мерки.

            На л.4 от делото е приложен протокол от извършена проверка на 10.05.2017г. за спазване на трудовото законодателство в обект на контрол офис с. Ц*** ,ул.“Х*** А*** “№* , обект на „А*** бус” ЕООД,  представлявано от П.В.Л.– управител. При проверката е присъствала Б*** Ч*** – упълномощена от управителя на дружеството, с нотариално заверено пълномощно рег.№ 3297/03.08.2016 г./л.19 от делото/.  Протоколът за извършената проверка е връчен на 11.05.2017г.на упълномощеното лице Б*** Ч*** / гърба на л.4 от делото/. Съгласно т.1 от приложеното и изрично посочено в протокола за проверка пълномощно рег.№ 3297/03.08.2016 г. същата  е упълномощена  да представлява „А*** бус” ЕООД пред органите на ИА”Главна инспекция по труда”, Дирекция ”Инспекция по труда” гр.П*** и да участва в съставянето и подписването на всички  необходими документи във връзка с горните права.

            При тези писмени доказателства, настоящият състав намира, че протоколът с дадени предписания №1715986 за извършена проверка от 10.05.2017г.на Б*** Д*** Д*** - гл.инспектор и  В*** И*** Б*** –инспектор в Д*** -П*** е надлежно връчен на  лице,  надлежно упълномощено от управителя на дружеството на 11.05.2017 г./на гърба на л.4 от делото/.,а жалбата е подадена в деловодството на АС-М*** с вх.№ 1417/11.07.2018 г.по пощата с пощенско клеймо от 09.07.2018г./38/ много след 14-дневния срок по чл.149, ал.1 от АПК,  поради което е просрочена..В този смисъл неоснователни се явяват твърденията в жалбата ,че управителя не бил уведомен своевременно ,че не бил упълномощил упълномощеното лице Д*** Ч*** да получава протоколи за извършена проверка от името и за сметка на „А*** бус” ЕООД и др.

 Съгласно приложеното нотариално заверено пълномощно  рег.№ 3297/03.08.2016 г./ л.19 от делото/,  управителят П.В.Л.  изрично е упълномощил Б*** Ч*** да представлява „А*** бус” ЕООД, със седалище и адрес на управление с. Ц*** , ул.Х*** А*** №* , пред органите на ИА ”Главна дирекция по труда и дирекция ”Инспекция по труда” гр.П*** . Твърдението, че лицето имало „само ограничени правомощия  по отношение на Инспекция по труда да извършва справки и представя органичен брой документи..” не намира опора в приложеното нотариално заверено пълномощно - писмено доказателство по делото.

            При тези доводи, настоящият състав на Административен съд М*** , като взе  предвид приложимата нормативна уредба намира, че е налице прекратителното основание на чл.159, т.5 АПК във вр. с чл.149, ал.1 от АПК, предвид което

 

                                          О*** П*** Р*** Е*** Д*** Е*** Л*** И:

 

            ОСТАВЯ БЕЗ РАЗГЛЕЖДАНЕ жалбата  на „А*** Б*** “ ЕООД със седалище и адрес на управление:гр.Л*** ,ул.“С*** К*** “№* ,ет.* ,ап.* ,представлявано от П.В.Л. против П*** ,дадени с Протокол№1715986 за извършена проверка от 10.05.2017г.на Б*** Д*** Д*** - гл.инспектор и  В*** И*** Б*** –инспектор в Д*** -П*** .

 ПРЕКРАТЯВА производството по адм.дело № 367/2018 г. по описа на Административен съд М*** .

            Определението подлежи на обжалване с частна жалба пред Върховен административен съд в седемдневен срок от съобщаване му на страните.

                                                  

                                                                       

 

 

                                                     Административен съдия: