Р Е
Ш Е Н
И Е
№.............
град Шумен, 07.06.2019 г.
В ИМЕТО
НА НАРОДА
Шуменският
административен съд в публичното заседание
на шестнадесети май през две хиляди и деветнадесета година в състав:
ПРЕДСЕДАТЕЛ:
Кремена Борисова
при участието на секретаря В.Русева, като разгледа
докладваното от съдията адм.д. №84 по
описа за 2019 година, за да се произнесе взе предвид следното:
Производството е по реда на чл.145
и сл. от Административнопроцесуалния кодекс (АПК), във
връзка с чл.
51 ал.1 т.1 и чл.53 ал.1 т.1 от Закона за кадастъра и имотния регистър (ЗКИР).
Образувано е въз основа на депозирана
жалба от „С.д.п.“ДП-Шумен със седалище и адрес на управление-***,представлявано
от директора В.М.Н.срещу Заповед №18-1425 от 16.02.2018год. на Началника на
СГКК-гр.Шумен, с която е одобрено изменението в кадастралната карта и кадастрални
регистри на с.Каспичан, ЕКАТТЕ 36590, общ.Каспичан, одобрена със Заповед
№РД-18-57/-1.10.2005год. на Изпълнителния директор на АГКК, състоящо се в нанасяне
на нови обекти в КК и КР и заличаване на съществуващи такива от КК и КР.
Жалбоподателят оспорва заповедта на
началника на СГКК-Шумен, като незаконосъобразна, издадена при съществено
нарушение на административно-производствените правила и в противоречие с
материалния закон.Излага съображения,че на практика с издадената заповед за
изменение на КК и КР в землището на с.Каспичан се извършва промяна в
предназначението на 32 152 кв.м. държавни горски територии,представляващи
съответните части от заличените поземлен
имот с идентификатор 36590.81.22 и поземлен имот с идентификатор
36590.81.28,чийто начин на трайно ползване от „друг вид дървопроизводителна
гора“ се променя на начин на трайно ползване „язовир“ и се променя собствеността
на процесните имоти от държавни горски територии на публична общинска
собственост.Излага съображения,че обжалваната заповед е постановена в
противоречие с разпоредбите на чл.73 от Закона за горите /ЗГ/,както и с
разпоредбите на чл.74 до чл.79 от същия закон,тъй като липсва отпочната и приключила процедура по предвидения в ЗГ ред за промяна
предназначението на процесните 32 152кв.м. държавни горски
територии,представляващи съответните части от заличените ПИ с идентификатори
36590.81.22 и 36590.81.28 от „друг вид
дървопроизводителни гори“ на „язовир“.В тази връзка и по изложените съображения
отправя искане за отмяна на оспорената заповед като
незаконосъобразна. В съдебно заседание, чрез пълномощника си-адв.Е.Гандев от
ШАК, поддържа жалбата на изложените в нея основания и искането от съда, като
представя писмени бележки.
Ответникът– Началник на СГКК-Шумен,
представя административната преписка по оспорването. В съдебно заседание,
редовно призован, се явява Началникът на СГКК-гр.Шумен лично и с процесуалния
си представител-адв.С.Г.от ШАК и оспорва жалбата на всички изложени в нея
основания и счита същата за неоснователна.Излага съображения,че обжалваната
заповед е правилна и законосъобразна,издадена от компетентен административен
орган,при спазване на законоустановената процедура,в съответствие с материалния
закон.
Заинтересованата страна Община Каспичан,
заявител по административното производство ,редовно и своевременно призована,не
се явява и не изпраща представител.
Заинтересованата страна-Регионална
дирекция по горите-гр.Шумен,редовно и своевременно призована не се явява.Същата
се представлява в съдебно заседание от юристконсулт Д.,която застъпва становище
за основателност на подадената жалба и отправя искане за отмяна на обжалваната
заповед като незаконосъобразна.
Заинтересованите страни „Д.2.“ЕООД ***
и „Н.с.“ЕАД-Шумен,редовно и своевременно призовани,се се явяват и не се
представляват в съдебно заседание.
Шуменският административен съд, след
преценка на събраните по делото доказателства и като взе предвид становищата на
страните, намира за установено следното от фактическа страна:
Със заявление вх.№01-282608 от 25.07.2018г.
заинтересованата страна Община Каспичан, поискала изменение на Кадастрална карта /КК/ на с.Каспичан,общ.Каспичан,състоящо
се в поправка границите на ПИ с идентификатор 36590.81.21-язовир Калугерица в
съответствие с геодезическо заснемане на водното огледало,както и вписване в Кадастралния регистър /КР/ на заявителя-община
Каспичан като собственик на новия имот.Заявителят удостоверил собствеността си
с прил. Акт за публична общинска собственост№253 за язовир от 94 687дка. в
землището на кв.Калугерица град Каспичан с кадастрален №00021 по плана за
земеразделяне в местността „Конуците“,вписан в Службата по вписванията в
гр.Нови пазар под №177 от 21.09.2005год. т.14 вх.рег.4669 дело 2015. Представен бил проект за промяна на КККР на с.Каспичан,общ.Каспичан за ПИ с идентификатор
36590.81.21, изработен от лицензирано по ЗКИР лице- проектант, заповед за
вписване в регистъра на лица с правоспособност за дейности по кадастъра,
застрахователна полица, обяснителна записка, извадка от КК за ПИ 36590.81.21,скица-проект
за изменение на КК,ръчна скица,скици-проект на засегнатите ПИ,КР на недвижимите
имоти в с.Каспичан.
С уведомление изх.№20-53578 от
10.08.2018год. по повод постъпилото заявление за изменение на КК и КР
заявителят е уведомен да отстрани допуснати нередовности по заявлението,като
конкретизира посоченото правно основание на предвижданото изменение,тъй като
посоченото такова в обяснителната записка не кореспондира с представените
документи и материали към проекта и ако се касае до отстраняване на явна
фактическа грешка да се спазят разпоредбите на чл.53б от ЗКИР и на глава седма
от Наредба№РД-02-20-5/2016год. на МРРБ,да приложи комбинираната скица /съвместни
данни от действащата КК,КВС и ГС/ и списък на засегнатите имоти,както и да
посочи вида на обекта съгласно чл.39 ал.4 от Наредбата за
съдържанието,създаването и поддържането на КККР,тъй като не е ясно какви
граници са заснети с геодезическото заснемане и респективно какви са
границите,предложени за нанасяне.В тази връзка на 19.09.2018год. е поискано и
уважено удължаване на срока.Впоследствие Община Каспичан внесла допълнителни
документи към преписката,с които отстранила недостатъците по заявлението.
В изпълнение начл.26 от АПК във вр. с
чл.70 ал.1 от Наредба№РД-02-20-5/15.12.2016год. на МРРБ до заинтересованите
лица-РДГ-гр.Шумен и „СИДП“ДП-Шумен е изпратено
уведомление изх.№20-63607 от 20.09.2018год. за започнало във връзка с
подадено заявление вх.№01-282608/25.07.2018год. на Община Каспичан производство
по отстраняване на явна фактическа грешка на КККР на
с.Каспичан,общ.Каспичан,състоящо се в поправка на граници на ПИ с идентификатор
36590.81.21-язовир „Калугерица“,при които са засегнати имоти,за които в КРНИ и
в представените в заявлението документи уведомените лица са вписани като
собственици или носители на др.вещни права.
На 01.10.2018год. от РДГ-Шумен е
постъпило писмо изх.№РДГ-16-1666,с което РДГ декларира,че РДГ Шумен има контролна,а не
административна функция,а заинтересована страна е СИДП „ДП Шумен“.С
рег.№РДГ-16-1674 от 01.10.2018год. е депозирано становище от заинтересованото
лице СИДП „ДП-Шумен“,с което възразява и не дава съгласие за извършване на
изменението с мотива,че Община Каспичан не е собственик на посочените ПИ и че
същите съгласно извадка от ГСП на ТП ДГС-Нови пазар представляват държавни
горски територии,попадащи в териториалния обхват на ДГС-Нови пазар.
На 02.10.2018год. с уведомление№20-65854,
като заинтересована страна е уведомено и „Димени 2000“ЕООЗ-гр.Каспичан,в
качеството му на концесионер на язовира,предмет на изменението.
От заявителя са изискани допълнителни
документи,удостоверяващи правния интерес от исканото изменение,във връзка с
което на 10.10.2018год. с документ с вх.№05-14328
Община Каспичан представила Технически паспорт на язовира,писмо от ДАМТН и
договор за концесия и анекси към него.Заявителят обосновал правния си интерес
за исканото изменение с писмото от ДАМТН,в което е разпоредено ,с оглед
гарантиране на техническата безопасност на язовирите ПОС във вр. с чл.139 ал.1
от ЗВ спешно привеждане в съответствие с изискванията на закона собствеността
на общинските язовири,с нарушено технологично единство на водостопанската
система,като се предприемат действия пред ОСЗ за промяна на НТП на засегнатите
от язовирите ПИ,на НТП-язовир и промяна на собствеността на ПОС,което да се
отрази в акта за ПОС,а собствениците на частни ПИ да бъдат обезщетени по чл.16
ал.3 от ЗВ.
Административният орган приел,че това са
нови факти в хода на производството,обосноваващи наличието на хипотезата на
чл.51 ал.1 т.1 от ЗКИР,в каквато насока следвало да продължи административното
производство.
На
15.11.2018год. е издадено удостоверение№25-198640 за приемане на проекта за
изменение на КККР за ПИ с идентификатор 36590.81.21, като отговарящ на
изискванията на закона и който може да послужи за процедиране на изменение на
кадастъра.
Изготвен и Доклад от инж.Д.Х.-ст.експерт
„СПК“ при СГКК-Шумен,в който след преглед на представените по преписката
документи и събраните доказателства,административният орган приел,че искането
на заявителя е основателно,доколкото се касае за изпълнение на законово задължение на
заявителя-отразяване в КК на чашката на язовира да бъде извършено в
съответствие с изискванията на закона,с
оглед гарантиране техническата безопасност на язовирите-ПОС във вр. с чл.139 от
ЗВ и предложил,на основание чл.51 ал.1 т.1 и чл.53 ал.1 т.1 от ЗКИР-изменения
на данните на обектите на кадастъра,настъпили след влизане в сила на
КККР,началникът на СГКК-гр.Шумен да издаде заповед за изменение на КККР,с която на база
събраните доказателства и материали и на осн.чл.39 ал.4 т.2 от
Наредба№РД-02-20-5/15.11.2016год. за съдържанието,създаването и поддържането на
КККР,да бъде извършено изменението в КК и КР на с.Каспичан,като се нанесе
актуалното очертание на водното огледало при кота Високи води на Язовир
Калугерица-ПИ с проектен идентификатор 36590.81.33,като до приключване на
процедурите по чл.16 ал.3 от ЗВ и чл.73 от ЗГ-изключване на горски територии,попадащи
в новото очертание на язовира и представяне в СГКК на документи във връзка с
това,в КРНИ за ПИ с идентификатор 36590.81.33 да бъдат вписани със съответните
идеални части собствениците на попадащите в чашката на язовира части от други
имоти,които реално остават в собственост на съответните лица-МЗГ-ДЛ Нови
пазар,МЗГ-ХМС,Община Каспичан /данните за които се извличат от КРНИ преди
изменението/ ,до провеждане на съответните процедури.
Административното производство
приключило с издаването на Заповед №18-9801 от 15.11.2018год. на Началника на
СГКК-гр.Шумен, предмет на оспорване в настоящото съдебно производство, с която
е одобрено изменение на кадастралната карта и кадастрални регистри на
с.Каспичан, ЕКАТТЕ 36590, общ.Каспичан, одобрена със Заповед №РД-18-57/01.10.2015год.
на Изпълнителния директор на АГКК, състоящо се в нанасяне на нови обекти в КККР,както
следва:ПИ с идентификатор 36590.8.195 с площ 1 638кв.м.,начин на трайно
ползване За селскостопански,горски,ведомствен път,собственост на Община Каспичан;ПИ
с идентификатор 36590.8.196 с площ 7 372кв.м.,начин на трайно ползване Пасище,собственост
на Община Каспичан;ПИ с идентификатор 36590.8.197 с площ 3 792кв.м.,начин на
трайно ползване За селскостопански,горски,ведомствен път,собственост на Община Каспичан;ПИ
с идентификатор 36590.81.33кв.м. с площ 147 626кв.м. ,начин на трайно
ползване Язовир ,от който 92 555/14 7626ид.ч. от правото на собственост на
Община Каспичан,19 698/147 626 и.дч. от правото на собственост на Община
Каспичан,1 375/14 7626ид.ч. от правото на собственост на Община Каспичан,32
159/14 7626ид.ч. от правото на собственост
на МЗГ-ДЛ Нови пазар,
1
839/147626ид.ч. от правото на собственост на МЗГ-ХМС; ПИ с идентификатор
36590.81.34 с площ 8 324кв.м. ,начин на трайно ползване Друг вид
дървопроизводителна гора,собственост на МЗГ-ДЛ Нови пазар;ПИ с идентификатор
36590.81.35 с площ 36 935кв.м.,начин на трайно ползване Пасище,собственост
на Община Каспичан; ПИ с идентификатор 36590.81.36 с площ 120кв.м.,начин на
трайно ползване Друг вид дървопроизводителна гора,собственост на МЗГ-ДЛ Нови
пазар; ПИ с идентификатор 36590.81.37 с площ 4 371кв.м. ,начин на трайно
ползване Пасище,собственост на Община Каспичан;ПИ с идентификатор 36590.81.38 с
площ 34 951кв.м.,начин на трайно ползване Пасище,собственост на Община
Каспичан; ПИ с идентификатор 36590.81.39 с площ 623кв.м.,начин на трайно
ползване Друг вид дървопроизводителна гора,собственост на МЗГ-ДЛ-Нови пазар;ПИ
с идентификатор 36590.81.40 с площ 7 282кв.м.,начин на трайно ползване Друг вид
дървопроизводителна гора,собственост на МЗГ-ДЛ Нови пазар;ПИ с идентификатор
36590.81.41 с площ 2 129кв.м. ,начин на трайно ползване Язовир,собственост на
Община Каспичан и Заличаване на следните
обекти от КККР:ПИ с идентификатор 36590.8.37 с площ 7 932 кв.м. начин на трайно
ползване Пасище,собственост на Община Каспичан;ПИ с идентификатор 36590.8.38 с
площ 1 839кв.м.,начин на трайно ползване За друг вид водно течение,водна
площ,съоръжение,собственост на МЗГ-ХМС;ПИ с идентификатор 36 590.8.194 с
площ 6 805кв.м.,начин на трайно ползване За селскостопански,горски,ведомствен
път,собственост на Община Каспичан;
ПИ
с идентификатор 36590.81.21 с площ 94 684кв.м.,начин на трайно ползване
Язовир,собственост на Община Каспичан;ПИ с идентификатор 36590.81.22 с площ
16 440кв.м.,начин на трайно ползване Друг вид дървопроизводителна гора,собственост
на МЗГ-ДЛ Нови пазар; ПИ с идентификатор 36590.81.26 с площ
48 477кв.м.,начин на трайно ползване Пасище,собственост на Община
Каспичан; ПИ с идентификатор 36 590.81.28 с площ 32 068кв.м.,начин на
трайно ползване Друг вид дървопроизводителна гора,собственост на МЗГ-ДЛ Нови
пазар;ПИ с идентификатор 36590.81.29 с площ 46 918кв.м.,начин на трайно
ползване Пасище,собственост на Община Каспичан.
Заповедта е връчена на жалбоподателя с уведомление изх.№24-25987
от 15.11.2018год. на оспорващия на 01.02.2019 г., видно прил. известие за
доставяне. Жалбата до съда против заповедта е подадена на 14.02.2019 г. до
СГКК-Шумен и заведена с рег.№804/с.д.
В хода на съдебното производство е
извършена съдебно-техническа експертиза, заключението, по която е прието с
възражение от жалбоподателя само в частта му досежно даденото заключение по
т.5.
Според заключението на вещото лице, с
обжалваната заповед за одобряване изменение на КККР на с.Каспичан ЕКАТТЕ
36590,общ.Каспичан е нанесен нов обект-ПИ с идентификатор 36590.81.33,с обща
площ 147 626кв.м. и начин на трайно ползване-Язовир
„Калугерица“,в който попадат части от
заличените в КККР процесни ПИ с идентификационни номера 36590.81.22 и ПИ
с идентификатор 36590.81.28,попадащи в чашката на язовир „Калугерица“ под кота
НВВН,от която площ МЗГ-ДЛ Нови пазар е вписано като собственик на
32 159/147 626см.м.,както и че по отношение на тези части е налице промяна в
предназначението от „горска територия“ на „води и водни обекти“.От заключението
на вещото се установява още,че е налице
констатирано несъответствие между отразеното в КК и действителното положение
към момента на одобряване на КК като такава в нейния първоначален вид по
отношение границата на ПИ с идентификатор 36590.81.21. със съседните му
граничещи с него имоти,в т.ч. и с процесните имоти с идентификатори ПИ
36590.81.22 и ПИ с идентификатор 36590.81.28.Съдът кредитира експертизата, като
обективно и компетентно дадена и в съответствие с приобщения доказателствен
материал по делото.
При така установената фактическа
обстановка, от правна страна съдът намира следното: Жалбата е подадена против
индивидуален административен акт, подлежащ на съдебен контрол, от легитимирано
лице в законоустановения срок по чл.
149 ал.1 от АПК, поради което е процесуално допустима. Разгледана по същество е неоснователна.
Оспорената заповед е издадена в
предвидената от закона писмена форма и от компетентен орган– Началникът на
службата по геодезия, картография и кадастър по местонахождение на имота, с
оглед разпоредбата на чл.51
ал.1 т.1 и чл.53 ал.1 т.1 от ЗКИР и представените по
делото писмени доказателства-Заповед№ЧР-32-71-179 от 03.10.2016год. на
Изпълнителния директор на АГГК-София. Не са допуснати съществени нарушения на
административно-производствените правила при издаването й. Съгласно
разпоредбата на чл.51 ал.1 т.1 и т.3 от ЗКИР,КККР се поддържат в актуално
състояние,като се изменят при установяване на изменения в данните за обектите в
кадастъра,настъпили след влизането в сила на КК и КР и при явна фактическа
грешка.Според разпоредбата на чл.53 ал.1 т.1 от ЗКИР измененията в КР на
недвижимите имоти се извършват при възникване на нови или промяна на
данните,подлежащи на записване.
Съобразно разпоредбите на чл.56 от
Наредба№РД-02-20-5/15.12.2016год. на МРРБ за съдържанието,създаването и
поддържането на КККР,измененията в КККР се извършват от СГКК по
местонахождението на имота въз основа на заявление от собственик, друго лице, когато
това е предвидено в закон, или въз основа на служебно постъпила информация от
компетентен орган, като данните в КККР се изменят с проект,изработен от
правоспособно лице и СГКК уведомява за извършеното изменение заинтересованите
лица и носителите на други вещни права върху имотите,чиито права са засегнати
от изменението,вкл. и в случаите,в които
за изменението не се издава заповед. За извършването им се изработва проект в
цифров вид от правоспособно лице по кадастър във формата по чл. 12, т.5 и в
графичен вид, в който новообразуваните имоти са индивидуализирани с граници и
идентификатор.
В настоящия казус Началникът на
СГКК-Шумен се е произнесъл по заявление с искане за изменение на КККР в
производство по реда на чл.
51, ал.1, т. 1 ЗКИР и чл.53 ал.1
т.1 от ЗКИР-изменение на КККР-изменения
данните за обектите от кадастъра,настъпили след влизането в сила на КК и
КР, подадено от заинтересованата страна Община
Каспичан,състоящо се в поправка на границите на ПИ с идентификатор
36590.81.21-Язовир „Калугерица“,в съответствие с геодезическо заснемане на
водно огледало и вписване в КР на новия имот на Община Каспичан като собственик
на същия. Проектът за изменение на КККР е изработен и представен в предвидения
от закона вид и формат от правоспособно лице по кадастъра, в изискуемото по
закон съдържание и като такъв е приет от началника на СГКК. Заинтересованите
лица са уведомени за започване на административното производство по реда на чл.
26, ал.1 от АПК. Това качество притежават само
вписаните в КРНИ /л.75-76/ собственици и носители на други вещни права.Страните
са упражнили правото си да вземат отношение относно заповедта в съдебния
процес, което те са сторили, като с изключение на оспорващия и на
заинтересованата страна-РДГ-гр.Шумен, останалите заинтересовани страни не я
оспорват.
Заявителят на исканото изменение на
КККР-Община Каспичан е обосновала пред административния орган-СГКК правния
интерес от исканото изменение с прил. писмо от
ДАМТН№В85-00-834/19.07.2017год.,с което й било разпоредено ,с оглед гарантиране
на техническата безопасност на язовирите-Публична общинска собственост /ПОС/
във вр. с чл.139 ал.1 от ЗВ спешно
привеждане в съответствие с изискванията на закона собствеността на общинските
язовири,с нарушено технологично единство на водостопанската система,като се
предприемат действия пред ОСЗ на осн.чл.14
ал.2 от Наредба№49 от 05.11.2004год. за поддържане на картата на възстановената
собственост ,за промяна на НТП на засегнатите от язовирите ПИ,на НТП-язовир и
промяна на собствеността на ПОС,което да се отрази в акта за ПОС,а
собствениците на частни ПИ да бъдат обезщетени по чл.16 ал.3 от ЗВ. На основание писмото от ДАМТН Община Каспичан
е възложила изработване на технически
паспорт на язовира /л.103-116/ с рег.№11/18.07.2018год. ,в който технически
паспорт в „Основни технически параметри“ /л.105/ е посочена кота „преливен
ръб“-121.60м.Съгласно разпоредбата на чл.39 ал.4 т.2 от Наредба
РД-02-20-5/2016год. за съдържанието,създаването и поддържането на КК и КР,като
кадастрална граница на язовир в КК следва да се нанесе линията,определена от
кота „Най-високо водно ниво“ /НВВН/,а при липса на данни за тази кота се нанася
линия-хоризонтал с кота,определена от кота „преливник“ на язовира,увеличена с
един метър,включваща в това число и прилежащите съоръжения на язовира.
Разпоредбата на чл.19 ал.1 т.4 б.в от
Закона за водите /ЗВ/ дефиниращ водите,водните обекти и водностопанските
системи и съоръжения,съставляващи Публична общинска собственост / ПОС/ определя
като такива „язовирите,включително намиращите се в процес на изграждане,с
изключение на тези по чл.13 ал.1 т.1 и включените в имуществото на търговски
дружества,различни от ВиК операторите с държавно и /или общинско участие,както
и водохранилищата им до най-високо водно ниво /НВВН/,а също и прилежащите им
съоръжения и събирателните им деривации“.Съобразно разпоредбата на чл.3 т.1 от
ЗВ,процесният Язовир „Калугерица“, който съгласно обжалваната заповед на
Началника на СГКК-Шумен е нанесен като нов обект в КК- ПИ с идентификатор
36590.81.33. с площ 147 626кв.м.,като терен зает от повърхностни води,
безспорно представлява водна територия.Съобразно вече цитираната по-горе
разпоредба на чл.39 ал.4 т.2 от Наредба РД-02-20-5/2016год.
за съдържанието,създаването и поддържането на КК и КР,язовир без
санитарно-охранителна зона /какъвто е процесният язовир „Калугерица“/ се нанася
в КК по границата на кота най-високо водно ниво“/НВВН/.
Видно от заключението на вещото лице по
СТЕ,прието от съда и страните като обективно и компетентно дадено и кредитирано
от съда с оглед пълната му кореспонденция със съвкупния доказателствен материал
по делото,в одобрената през 2015год. със Заповед№РД-18-57/01.10.2015год. на
Изпълнителния директор на АГКК КК и КР на с.Каспичан,процесните
имоти,съставляващи ПИ с идентификатор 36590.81.22 с площ 16 440кв.м. и ПИ
с идентификатор 36590.81.28 с площ 32 068кв.м.,и двата с начин на трайно
ползване „Друг вид дървопроизводителна гора“ са били нанесени в КККР по реда на
чл.41 ал.1 т.1 от ЗКИР-чрез обединяване на данните,съдържащи се в одобрената
преди това КВС,с данните за урбанизираната територия.При прилагане нормата на
чл.39 ал.4 т.2 от Наредба РД-02-20-5/2016год. части от ПИ с идентификатори
36590.81.22. и 36590.82.28 попадат под кота НВВН-т.е. в очертанието на язовир
„Калугерица“ и по смисъла на ЗВ са с трайно предназначение „води и водни
обекти“ и в този смисъл е налице „промяна на предназначението „ на тези части
от „горска територия“ в „територия,заета от води и водни обекти“.Видно от заключението
на вещото лице по т.2 и Приложение№3 към
него, от ПИ с идентификатор
36 590.81.22 с площ по одобрената КК 16 440кв.м.,част с условен №1000
и с площ 8 117кв.м. попада под кота НВВН,т.е. съгласно ЗВ и чл.7 ал.1 ЗУТ
е с предназначение „територия,заета от води и водни обекти“,а част с условен№1
и с площ 8 324кв.м. остава над кота НВВН и е с предназначение съгласно ЗГ и
чл.7 ал.1 от ЗУТ „горски територии“ .Пак според същото заключение по т.2 и Приложение№3
е видно,че от ПИ с идентификатор 36590.81.28 с площ по одобрената КК
32 068кв.м.,част с условен№2000 и с площ 24 043кв.м. попада под кота
НВВН,т.е. съгласно ЗВ и чл.7 ал.1 от ЗУТ е с предназначение „територия,заета от
води и водни обекти“,а част с условни номера 2,3 и 4 и с площи съответно
7 282кв.м.,623кв.м. и 120кв.м. остават над кота НВВН и с предназначение
„горски територии“ съгласно обжалваната заповед.Съгласно заключението на вещото
лице по т.4 преди промяната ПИ с идентификатор 36 590.81.22 е с площ
16 440кв.м.,а след промяната се нанася нов имот с идентификатор
36590.81.34 с площ 8 324кв.м.Преди промяната ПИ с идентификатор
36590.81.28 е с площ 32 068кв.м.,а след промяната се нанасят три нови
имота-ПИ с идентификатор 36590.81.40 с площ 7 282кв.м.,ПИ с идентификатор
36 590.81.39 с площ 623кв.м. и ПИ с идентификатор 36 590.81.36 с площ
120кв.м.,или общо за трите нови ПИ-8 025кв.м.Или според заключението на
вещото лице,общият размер на съответните части от заличените ПИ с
идентификатори 36590.81.22 и ПИ с идентификатор 36 590.81.28,включени в
нов имот с идентификатор 36 590.81.33-язовир „Калугерица“,попадащи под
кота НВВН е 32 160кв.м.,по отношение на които,видно от заключението на
вещото лице не е налице проведена и приключена процедура по реда на чл.73 и сл. от ЗГ за промяна на
предназначението им от „държавни горски територии“ на „територия,заета от води
и водни обекти“.Такава процедура по реда на р-л V „Промяна на предназначението“ от
ЗГ ,регламентирана в чл.73 и следв. от ЗГ
обаче в случая не е било необходимо предварително да бъде провеждана
преди издаване на обжалваната заповед,тъй като същата касае бъдещо проектиране
и строителство,а не съществуващ или в процес на изграждане язовир,какъвто е
настоящия случай / по аргумент на
разпоредбата на чл.19 ал.1 т.4 от ЗВ/.
Съгласно заключението на вещото лице по
т.7,в случая е налице обективно несъответствие между отразеното в КК и
действителното положение към момента на одобряване на КК като такава в
първоначалния й вид досежно кадастралната граница на ПИ с идентификатор
36590.81.21 със съседните му граничещи с него имоти,в т.ч. и с процесните ПИ с
идентификатор 36 590.81.22 и ПИ с идентификатор 36590.81.28,обусловили
изменението на КККР с оспорената заповед.
Съдът намира за неоснователни
твърденията на жалбоподателя, че с измененията се засяга пряко правото му на
собственост касателно съответните части от заличените с оспорената заповед ПИ с
идентификатори 36590.81.22. и ПИ с идентификатор 36590.81.28 ,включени в нов
имот с идентификатор 36 590.81.33 ,както и че със заповедта се извършва
промяна на собствеността от държавна в публична общинска такава,тъй като видно
от съдържанието на обжалваната заповед, собствеността на държавата-МЗГ-ДЛ Нови
пазар в частта от имоти,които с изменението са включени в чашката на язовир
„Калугерица“,съставляващ нов имот с идентификатор 36 590.81.33 не са
заличени , а са вписани в КК и КР на
новообразувания имот със съответните 32 159/ 147 626ид.ч. като собственост именно на МЗГ-ДЛ-Нови пазар
до приключване на процедурите по специалните закони-чл.16 ал.3 от ЗВ и чл.73 и
сл. от ЗГ по изключване на горските територии,попадащи в новото очертание на
язовира,които процедури следва да бъдат
извършени въз основа на издадената заповед за изменение на КККР.
Съдът намира, че Началникът на СГКК
град Шумен, констатирайки изменение в данните за обектите на
кадастъра,настъпили след влизане в сила на КККР , правилно е одобрил поисканото
кадастрално изменение.
Спазвайки правилото на чл.168 ал.1 от АПК, съдът намира, че процесната заповед е издадена от компетентен орган, в
установената форма, в съответствие с целта на закона, без противоречие с
материалноправните разпоредби и при липсата на съществени нарушения на административнопроизводствените
правила, поради което се явява законосъобразна,
а жалбата е неоснователна и като такава ще следва да се отхвърли.
Доколкото ответната страна не
претендира присъждане на разноски, такива не следва да й бъдат присъдени с оглед
изхода на спора.
Р Е
Ш И :
Отхвърля
жалбата на „С.д.п.“ДП-Шумен със седалище
и адрес на управление-***,представлявано от директора В.М.Н.срещу Заповед
№18-1425 от 16.02.2018год. на Началника на СГКК-гр.Шумен, с която е одобрено
изменението в кадастралната карта и кадастрални регистри на с.Каспичан, ЕКАТТЕ
36590, общ.Каспичан, одобрена със Заповед №РД-18-57/-1.10.2005год. на
Изпълнителния директор на АГКК, състоящо се в нанасяне на нови обекти в КК и КР
и заличаване на съществуващи такива от КК и КР.
РАЗНОСКИ
по делото не се присъждат.
Решението подлежи на касационно
обжалване пред Върховния административен съд на Република България в 14- дневен
срок от съобщаването му на страните.
Препис от настоящото решение да се
изпрати на страните по реда на чл.137, във вр. с чл.138 ал.1 от АПК.
АДМИНИСТРАТИВЕН СЪДИЯ: