О П Р Е Д Е Л Е Н И Е
№586 25.09.2023г. Стара Загора
СТАРОЗАГОРСКИЯТ
АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД
На
двадесет и пети септември 2023г.
в
закрито заседание в следния състав:
СЪДИЯ: Дарина Драгнева
Като разгледа докладваното
от съдия Дарина Драгнева административно дело №539 по описа за 2023г. и за да
се произнесе взе предвид следното:
Производството
е по реда на чл. 128 и сл. от АПК вр. с чл. 40 ал.8 изречение второ от Закона
за общинската собственост, образувано по жалбата на „ЕЛГРУП ЛТД“ ЕООД ЕИК
*********, гр. Стара Загора против Заповед №10-00-1463/25.07.2023г на Кмета на
община Стара Загора в частта за определените суми, представляващи дължимата за
доплаща разлика между стойността на имотите, предмет на замяна, както и в
частта с определените местни данъци по ЗМДТ, такси и размер на ДДС върху цената
на сделката. Заповедта не се обжалва в частта, в която е разпоредено
извършването на замяна между общински урегулиран поземлен имот с идентификатор
68850.501.274 / ЧОС/ и урегулиран поземлен имот с идентификатор 68850.501.272,
собственост на дружеството-жалбоподател.
Заповедта за замяна е издадена в изпълнение на Решение №2531/23.05.2023г
и Решение №2602/29.06.2023г на Общински съвет Стара Загора за замяна между
общинския поземлен имот и поземления имот, собственост на дружеството, с което
са утвърдени пазарните оценки на имотите и размера на сумата за доплащане.
Решението на общински съвет Стара Загора е обжалвана в частта му за
утвърждаване пазарни оценки на имотите и размера на паричната сума за доплащане
от страна на дружеството –жалбоподател, поради което е налице основание за
спиране на производството по настоящото дело поради наличието на висящо съдебно
производство в същия съд по въпрос, който е от значение за правилното решаване
на спора. Заповедите на Кмета за извършване на замяна са функция на решенията
на общинските съвети за разпореждане с имоти –частна общинска собственост, чрез
тяхната замяна с имоти, собственост на физически или юридически лица, с които
се утвърждават и пазарните им оценки,
обуславящи стойността на сделката, представлява основа за изчисляване на
разликата за доплащане, на размера на дължимите местни данъци и такси за
сключване на разпоредително прехвърлителни сделки, съответно стойността на
дължимия ДДС. Законосъобразността на заповедта на Кмета на община Стара Загора
в обжалваната й част за определяне размера на сумата за доплащане, на дължимите
местни и републикански данъци и такси е в пряка зависимост от основателността
на претенцията за отмяна на Решение №2531/23.05.2023г на Общински съвет Стара
Загора в частта му за определяне на разликата между цената на имотите, която да
се доплати от дружеството и за утвърждаване на пазарните им оценки. Ето защо е
налице основанието по чл. 229 ал.1 т. 4 от ГПК вр. с чл.144 от АПК за спиране
на производството по адм.д.№539/2023г по описа на АС Стара Загора да
постановяване на окончателно съдебно решение по адм.д.№
492/23г по описа на същия съд с предмет законосъобразността на Решение №
2531/23.05.2023г на Общински съвет Стара Загора в частта му за утвърждаване
пазарните оценки и стойността на паричната сума за доплащане за замяна на
посочените урегулирани поземлени имоти – ЧОС и собственост на
дружеството-жалбоподател.
Мотивиран от изложеното и на основание чл.229 ал.1 т.4 вр. с чл.144 от АПК, Административен съд Стара Загора
О П Р Е Д Е Л И
СПИРА производството по
адм.д.№539/23г по описа на АС Стара Загора да постановяване на окончателен
съдебен акт по адм.д.№ 492/23г по описа на АС Стара
Загора.
ОПРЕДЕЛЕНИЕТО подлежи на
обжалване в 7-дневен срок от връчването му на страните пред ВАС на РБ –
жалбоподателя и Кмета на община Стара Загора.
Делото да се докладва след влизане в сила на окончателен съдебен акт по
адм.д.№492/23г по описа на АС Стара Загора.
Административен
съдия: