Решение по дело №2180/2021 на Административен съд - Бургас

Номер на акта: 818
Дата: 20 юни 2022 г.
Съдия: Павлина Енчева Стойчева
Дело: 20217040702180
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 8 септември 2021 г.

Съдържание на акта

РЕШЕНИЕ

 

         818                 дата  20 юни 2022г.                 град Бургас

 

                                                В ИМЕТО НА НАРОДА

 

АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД – Бургас,   ІХ-ти състав,

в публично заседание на 26 май 2022г., в следния състав:

 

                                                                                   Съдия:  ПАВЛИНА СТОЙЧЕВА            

Секретар: Илияна Георгиева

Прокурор: ……………..…….…

 

разгледа адм. дело № 2180 по описа за 2021г.

и за да се произнесе взе предвид следното:

 

Производството е по реда на чл.145 и сл. от Административнопроцесуалния кодекс (АПК).

Образувано е по жалба на С.Т.А. *** против Уведомително писмо за извършена оторизация и изплатено финансово подпомагане по схеми и мерки за директни плащания, базирани на площ за кампания 2019г. с изх. № 02-020-6500/9927 от 04.08.2021г. издадено от заместник-изпълнителния директор на Държавен фонд „Земеделие“ –  София, в частта, в която е отказано финансово подпомагане по подмярка 13.2/НР2 в размер на 123,22лв., мярка СЕПП в размер на 457,23лв., мярка 12/Натура 2000 в размер на 386,07лв., мярка СПП в размер на 58,98лв. и мярка СПК в размер на 7,23лв.

Жалбоподателят оспорва административния акт като постановен при съществено нарушение на административнопроизводствените правила, при неспазване на установената форма и противоречия с материалния закон. Счита, че не са изложени конкретни причини, поради които е направен частичен отказ за финансиране. Иска отмяна на уведомителното писмо в обжалваната част.

В съдебно заседание жалбоподателят не се явява и не се представлява.

Ответникът – заместник-изпълнителният директор на ДФ "Земеделие", чрез представляващия го юрисконсулт, оспорва жалбата с искане за нейното отхвърляне, ангажира допълнителни доказателства, както и претендира възнаграждение. 

При обсъждане на събраните по делото доказателства съдът установи следното от фактическа страна:

Жалбоподателят А. е регистриран земеделски производител с УРН 644616 и на 13.05.2019г. и е подал в Държавен фонд „Земеделие“ заявление за подпомагане 2019 (форма за физически лица) с вх. № 02/200619/38364/ 07.05.2019г., с което е заявил искане за подпомагане по следните схеми и мерки за подпомагане: Схеми за единно плащане на площ (СЕПП), Схема за преразпределително плащане (СПП), Схема за плащане за селскостопански практики, които са благоприятни за климата и околната среда - зелени директни плащания (ЗДП), Схема за обвързано подпомагане за протеинови култури (СПК), Схема за преходна национална помощ за земеделска земя на хектар (ПНДП), Компенсаторни плащания по Натура 2000 и Рамковата директива за водите (Мярка 12), Компенсаторни плащания за други райони, засегнати от значителни природни ограничения (Подмярка 13.2/НР2). Заявени са общо 48 парцела за ползване, всички в землището на с.Градец, общ.Котел, като към заявлението е приложил таблица на използваните парцели през 2019г., съответните декларации, както и карти на блокове на земеделското стопанство – директни плащания 2019г.

Със Заповед № 391808 от 12.11.2019г. на началник отдел на „Регионален технически инспекторат“ при ДФЗ е било разпоредено извършване на проверка на място на кандидат с УРН 644616, относно заявление с УИН 02/200619/38364, с начална дата на проверката – 12.11.2019г., крайна дата за извършване на проверката и предаване на контролния лист – 22.11.2019г. 

За извършената проверка е бил изготвен доклад за проверка на площи от 12.11.2019г., като на място са били измерени недопустими площи в общ размер на 1,2 ха по отношение на земеделски парцели с композитни номера 17436-10-16-1 (0.38 ха), 17436-10-17-1 (0.52 ха) и 17436-10-19-1 (0.3 ха). В доклада, в графа Забележки, е посочено, че проверката на място е извършена в периода 02.04.2019г. – 05.04.2019г. по повод сигнал – писмо № 808000-163 екз. № 1/27.03.2019г. на МВР, Главна дирекция „Безопасност и защита на населението“, Регионална дирекция „Пожарна безопасност и защита на населението“ – Сливен. Посочено е също така, че резултатите от проверката са отразени в ИСАК, съгласно указания за генериране на парцели към заявки тип „ДПП-2019 – частични ПнМ“ за отразяване на опожарени площи, като недопустими за подпомагане, съгласно чл.10, ал.2, т.3 от Наредба № 2 от 26.03.2018г. за критериите за допустимост на земеделските площи за подпомагане по схеми и мерки за плащане на площи.

С писмо изх. № 01-282-6500/973 от 15.11.2019г., жалбоподателят А. е бил уведомен от началник отдел „РТИ“ при ДФЗ, че по подаденото от него заявление за подпомагане е извършена проверка за допустимост на декларираните площи, като резултатите са описани в доклада, който му е изпратен и му е указана възможността да направи забележки и възражения в писмен вид в 14 дневен срок от получаването му.

Административното производство е приключило с издаването на обжалваното уведомително писмо за извършена оторизация и изплатено финансово подпомагане по схеми и мерки за директни плащания, базирани на площ за кампания 2019г. с изх.№ 02-020-6500/9927 от 04.08.2021г. на заместник-изпълнителния директор на Държавен фонд „Земеделие“ –  София, с което са оторизирани и изплатени част от сумите заявени за подпомагане за 2019г., както следва: - Подмярка 13.2/НР2 - заявена сума в размер на 2325,84лв., оторизирана сума в размер на 2202,62лв., намаление в размер на 123,22лв.;- Схеми за единно плащане на площ (СЕПП) - заявена сума в размер на 7713,15лв., оторизирана сума в размер на 7255,92лв., намаление в размер на 457,23лв.;- Мярка 12/Натура 2000 - заявена сума в размер на 7064,25лв., оторизирана сума в размер на 6678,18лв., намаление в размер на 386,07лв.;- Схема за преразпределително плащане (СПП) - заявена сума в размер на 4116,6лв., оторизирана сума в размер на 4057,62лв., намаление в размер на 58,98лв.;- Схема за обвързано подпомагане за протеинови култури (СПК) - заявена сума в размер на 504,71лв., оторизирана сума в размер на 497,48лв., намаление в размер на 7,23лв.;- Схема за плащане за селскостопански практики, които са благоприятни за климата и околната среда (ЗДП) - заявена сума в размер на 4862,64лв., оторизирана сума в размер на 4647,88лв., намаление в размер на 214,76лв.;- Възстановяване от финансова дисциплина (ФД) – искана и оторизирана сума в размер на 179,85лв.  В мотивите на писмото са посочени и съответните ставки за заявените схеми за Кампания 2019г. Дадени са пояснения и по отношение на колона 3, озаглавена „намаления“, като е посочено, че в тази колона се отчитат - намаления на субсидията след извършени административни проверки, при които са установени всички недопустими за подпомагане площи в съответното заявление – проверки за площи, заявени от повече от един кандидат, проверки на място или автоматизирани проверки спрямо данните в слоя с допустими площи от СИЗП и предоставени данни от МЗХГ и МОСВ; намаления на субсидията в случаите, когато не са спазени сроковете за подаване и/или редакция на заявлението, съгласно чл. 12 от Наредба № 5 от 27.02.2009 г. за условията и реда за подпомагане на заявления по схеми и мерки за директни плащания; наложена ставка корекция („финансова дисциплина“), определена съгласно чл.26 от Регламент (ЕС) № 1306/2013г. и чл.8, пар.1 от Регламент (ЕС) № 1307/2013г.; линейно намаление съгласно чл.51, пар.2 от Регламент (ЕС) № 1307/2013г., налагано съгласно чл.6, пар.2, б.“е“, т.“i“ от Регламент (ЕС) № 809/2014г. на Комисията; линейно намаление съгласно чл.65, пар.2, буква „в“ от Регламент (ЕС) № 1307/2013г., налагано съгласно чл.6, пар.2, б.“е“, т.“iii“ от Регламент (ЕС) № 809/2014г. на Комисията. Уведомителното писмо е връчено на С.А. по електронен път на 06.08.2021г.

За установяване на фактическите обстоятелства по делото беше назначена съдебно-техническа експертиза, вещото лице по която внесе допълнителна яснота по тях. Експертът е представил в табличен вид  площите заявени за подпомагане по схеми и мерки за плащане на площ за кампания 2019г. и видно от таблицата всички заявени парцели са в землището на с.Градец, община Котел. Посочено е, че всички парцели са заявени за подпомагане по СЕПП и Мярка 13,2/НР2 и с изключение на парцел № 17436-7-2-1, всички останали парцели попадат в зоната на Натура 2000 и са заявени за подпомагане по Мярка 12. Само един парцел № 17436-78-6-4 е с код култура 132021 и култура „Люцерна“, всички останали заявени парцели са с код култура 315000 и култура „Ливади за косене“. Вещото лице е отбелязало, че след извършената частична проверка, по повод получения сигнал за ежегодно възникващи пожари в землището на с.Градец, като недопустими за подпомагане са определени 0,38 ха от площта на парцел 17436-10-16-1, заявен за подпомагане с площ 0,72ха и целите площи на парцел 17436-10-17-1 – 0,52ха и 17436-10-19-1 – 0,30ха. Посочена е ставката в лв/ха по различните схеми и мерки, отнасящи се до заявените площи от бенефициента, взета е предвид заявената за подпомагане площ 39,64ха, установената по заявление такава – 38,44ха, в резултат на което е определена недопустимата от 1,20ха и е изчислен процент на наддеклариране – 3,12%, по-голям от 3% и по-малък от 10%, с отбелязване за преференция „жълт картон“ (установено първо нарушение), изчислена е санкционираната площ в размер на 0,9ха и площта за оторизация – 37,54 ха. В заключението са изчислени и сумите за оторизация по различните схеми и мерки, като стойностите, до които е достигнал експертът, са идентични с тези определени от административния орган. Посочено е, че към момента на заявяване, определените като недопустими за подпомагане 2 цели парцела 17436-10-17-1 с площ 0,52ха  и 17436-10-19-1 с площ 0,30ха и частта от парцел 17436-10-16-1 в размер на 0,38ха, са били в границите на специализирания слой „Постоянно затревени части“ и са част от ФБ 17436-10. Състоянието им е определено към датите на извършваните от експерти на ОСЗ и ОДЗ и специализирани теренни проверки на място от органите на ДФЗ-ТИ, като няма данни за състоянието им към периода на заявяване за подпомагане. Допълнителни уточнения вещото лице направи и в съдебно заседание, като обясни, че проверката от Техническия инспекторат в Ямбол е извършена тематично по повод писмото на РД “Противопожарна безопасност“, съдържащо данни за възникващи „пожари“ именно в парцелите на жалбоподателя в землището на с.Градец, м.Сахана и то в няколко последователни години, като при посещение на място тези опожарени площи са определени като недопустими.

Обжалваният частичен отказ е законосъобразен.

Неоснователни са възраженията на жалбоподателя за липсата на фактически и правни основания за издаване на процесното уведомително писмо. В случая, тези за издаване на акта, относно отказа за финансово подпомагане, съставляващи мотиви на административния орган, се съдържат в табличен вид в самия акт, включително и в разясненията по колони на самите таблици. Видно от съдържанието на уведомителното писмо, административният орган е мотивирал крайния си извод да откаже частично финансово подпомагане, основно със съдържащите се данни в Таблица 1 и Таблица 2 от уведомителното писмо.  В Таблица 1 са структурирани по схеми и мерки както исканата сума, наложените намаления, редукции, така и оторизираната сума, като под таблицата са описани съответните ставки и начина на получаване на оторизираната сума. Съответно, в Таблица 2 по заявените от кандидата схеми и мерки детайлно са посочени датите на оторизация, оторизираните суми  изплатените такива. Жалбоподателят е получил и доклада, в който са посочени земеделските парцели и частите от тях недопустими за подпомагане, за които е отбелязано, че представляват опожарени площи и на това основание – недопустими за подпомагане. От съдържанието на административната преписка, част от която е и становище изх.№ 02-020-6500/9927#2/04.11.2021г., в което е изложена детайлна информация и изчисления по схеми/мерки става ясно, че се касае за намаляване на декларираната площ с площите, попадащи извън специализирания слой "Площи, допустими за подпомагане", одобрен от МЗХ за кампания 2019г.

Постановеният отказ за финансова помощ по кандидатстваните от жалбоподателя мерки и схеми за директни плащания за кампания 2019г. в размер на посочените „намаления“ в графа 3 от Таблица 1, определени като разлика между оторизираната и поисканата сума по всяка от схемите за директни плащания, базирани на площ, се основава на разпоредбите на чл.43, ал.3, т.6 от ЗПЗП, чл.16а, ал.6 и чл.16г, ал.5 от Наредба № 105 от 22.08.2006г. за условията и реда за създаване, поддържане, достъп и ползване на Интегрираната система за администриране и контрол в специализирания слой „Площи, допустими за подпомагане“ (Наредба №105 от 22.08.2006г.). От фактическа страна намаленията са обосновани с констатациите за извършени проверки за допустимост на площите по заявените мерки и схеми, като са установени площи с несъответствия, посочени в табличен вид в становище на административния орган с вх.№02-020-6500/9927#2/04.11.2021г. - Таблица  „Площи с констатирани несъответствия по схеми и мерки за директни плащания за кампания 2019“. Видно от същата и поясненията към нея, намаленията калкулирани в колона 3 от обжалваното уведомително писмо се основават на възприета като недопустима обща площ от 1,2 ха от парцели - композитен номер 17436-10-16-1- за част от него в размер на 0,38 ха, за целия парцел 17436-10-17-1  с площ 0,52 ха и целия парцел 17436-10-19-1 с площ 0,3 ха, по съображения, че същите  попадат извън специализирания слой „Площи, допустими за подпомагане“ за 2019г., одобрен със Заповед № РД 46-485 от 27.11.2019г. и РД № от 22.12.2015г. и Заповед № РД 46-236 от 01.03.2016г. на Министъра на земеделието и храните.

Специализираният слой "Площи, допустими за подпомагане" за кампания 2019 е одобрен със Заповед № РД 09-228 от 28.02.2020г. на министъра на земеделието, храните и горите. В изпълнение на чл.16г, ал.5 от Наредба № 105 от 22.08.2006г., въз основа на одобрения от министъра на земеделието, храните и горите специализиран слой "Площи, допустими за подпомагане", Разплащателната агенция извършва окончателна оторизация и плащания на площ за съответната година. На основание чл.16а, ал.6 от същата наредба и във вр. с чл.43, ал.3, т.6 от ЗПЗП, ДФ "Земеделие" отказва частично или пълно плащания на площ, когато кандидатът е заявил площ, попадаща извън специализирания слой "Площи, допустими за подпомагане" за кампания 2019. В разпоредбата на чл.33а, ал.1 от ЗПЗП е посочено, че МЗХГ създава специализиран слой "Площи, допустими за подпомагане", който включва площите, допустими за подпомагане в рамките на всеки физически блок, въз основа на критериите, определени в наредбата по чл. 40. Критериите, на които трябва да отговарят площите за определянето им като допустими за подпомагане за целите на създавания специализиран слой „Площи, допустими за подпомагане“, са регламентирани в раздел ІІІ Условия за допустимост за подпомагане на земеделските площи от Наредба № 2 от 26.03.2018г. за критериите за допустимост на земеделските площи за подпомагане по схеми и мерки за плащане на площ. В чл.4, ал.1 от Наредба № 2 е регламентирано, че допустимите за подпомагане земеделски площи съгласно чл.32, §2  от Регламент (ЕС) № 1307/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013г. за установяване на правила за директни плащания за земеделски стопани по схеми за подпомагане в рамките на общата селскостопанска политика и за отмяна на Регламент (ЕО) № 637/2008 на Съвета и Регламент (ЕО) № 73/2009 на Съвета (ОВ L 347, 20.12.2013 г.) (Регламент (ЕС) № 1307/2013), които: т.1. - се поддържат в състояние, годно за производство, трябва да отговарят на изискванията на чл.56 и 9 и т. и т.2 - се използват за производство, трябва да отговарят на изискванията на чл. 7 – 9. Нормата на чл.10 от Наредбата  сочи като временно неподходящи за подпомагане земеделските площи или части от тях, за които в календарната година се установи, че са опожарени.

В случая, не е спорно по делото, а и се потвърждава от заключението на СТЕ, че за кампания 2019 земеделски парцели с композитен номер 17436-10-16-1, 17436-10-17-1 и 17436-10-19-1 в землището на с.Градец, общ.Котел са заявени от жалбоподателя за подпомагане с декларирана култура код 315000, т.е. като площ - ливади за косене (постоянни пасища) – чл.8 от Наредбата.  Вследствие на писмо № 808000-163 екз.№1/27.03.2019г. на МВР, Главна дирекция „Безопасност и защита на населението“, Регионална дирекция „Пожарна безопасност и защита на населението“ – Сливен, съдържащо данни за възникнали в периода 02 -05.04.2019г. 15 значителни пожари в земеделски земи – пасища и ливади, в частност в землището на с.Градец, м.Сарахана/Сахана, където се намират и процесните парцели, е процедирана проверка на място от „Регионален технически инспекторат“ при ДФЗ. Съставен е доклад за проверка, обективиращ данни за опожарени площи, определени от административния орган като недопустими за подпомагане, съгласно чл.10, ал.2, т.3 от Наредба № 2 от 26.03.2018г. С нарочна проверка на място е установено действителното състояние на парцелите, като констатациите съдържащи се в доклада за проверка на площи се потвърждават и от заключение на вещото лице, което съдът кредитира като обективно и кореспондиращо със събрания по делото доказателствен материал, определящо същите в размер на 1,2ха като наддекларирани, съответно - временно неподходящи за подпомагане поради опожаряване. Според характера и механизма на възникването и разпространението на пожарите, в писмото на ГД „ПБЗН“ е намерено основание да се предполага, че същите са предизвикани в резултат на недобросъвестно ползване на огън от собствениците или ползвателите на земеделските земи за почистване и поддържане на съответните терени във вид, съответстващ на основните критерии за подпомагане, като е отбелязано е, че опожаряването се повтаря ежегодно. Следва да се приеме, че опожаряването на процесните площи е основание за определянето им като недопустими, извън специализирания слой "Площи, допустими за подпомагане" за кампания 2019, поради което основателно е позоваването на ответника на разпоредбата на чл.10, ал.2, т.3 от Наредба № 2, според която временно неподходящи за подпомагане са земеделските земи или части от тях, за които в календарната година се установи, че са опожарени и в този смисъл материалният закон е приложен правилно.

Изключение от това правило, респ. допустимост на подпомагане би било налице в хипотезата на чл.13, ал.1 от Наредба № 5 от 27.02.2009г. за условията и реда за подаване на заявления по схеми и мерки за директни плащания, когато кандидатът за подпомагане уведомява РА за наличието на форсмажорни обстоятелства в срок до 15 работни дни от датата на прекратяване на фактическото събитие. Заявяването на форсмажорното обстоятелство е пред органа, одобряващ заявената субсидия - Държавен фонд "Земеделие" - Разплащателна агенция. В случая, данни за подобно процедиране и спазване на този ред от страна на бенефициера няма по делото, както и не се твърдят предприети действия от негова страна по промяна на заявените данни или оттегляне на заявлението по реда на чл.11 и чл.14 от  Наредба №5 от 27.02.2009г. респ. в хипотезата на възникнал пожар преди/след подаване на заявлението.

В чл.63, §1 от Регламент 1306/2013г. е предвидено, че ако се установи, че даден бенефициер не изпълнява критериите за допустимост, ангажиментите или други задължения, свързани с условията за предоставяне на помощта или подкрепата, предвидена в секторното законодателство в областта на селското стопанство, помощта не се изплаща или се оттегля изцяло или частично и, когато е приложимо, съответните права на плащане съгласно член 21 от Регламент (ЕС) № 1307/2013 не се предоставят или се отменят. В случая, с оглед установената недопустимост на заявените за подпомагане площи, правилно е отказано подпомагане в посочените намаления, като калкулираните от административния орган стойности са идентични с тези изчислени от вещото лице за всяка мярка/схема. Правилно, изхождайки от данните за „Площи с констатирани несъответствия по схеми и мерки за директни плащания за кампания 2019г., след извършени проверки за допустимост на площите, за декларирани парцели по СЕПП, ЗДП, Подмярка 13.2/НР2 и Марка 12 „Плащания по Натура 2000 и Рамкова директива за водите“ и предвид установената недопустима за подпомагане/наддекларирана площ в размер на 1,2ха, административният орган е определил процент на наддеклариране - 3,12, представляващ процентно съотношение на наддекларираната площ към установената площ, съгласно чл.19 и чл.19а от Делегиран Регламент № 640/ 2014г. Последният е регламент за допълнение на Регламент (ЕС) № 1306/2013 на Европейския парламент и на Съвета по отношение на интегрираната система за администриране и контрол и условията за отказ или оттегляне на плащанията и административните санкции, приложими към директните плащания, подпомагането на развитието на селските райони и кръстосаното съответствие. От своя страна Регламент (ЕС) № 1306/2013, който може да се определи като основен, е относно финансирането, управлението и мониторинга на общата селскостопанска политика, с оглед на което санкциите, предвидени в Делегиран Регламента № 640/2014, включително и тези по чл.19 и чл.19а, следва да бъдат налагани и при съобразяване на разпоредбите на Регламент (ЕС) № 1306/2013, чието допълнение е делегирания регламент. Отношение към определянето на размера на финансовото подпомагане и налагането на санкции има разпоредбата на чл. 63 от Регламент № 1306/2013, озаглавена "Неправомерни плащания и административни санкции". Според тази норма, ако се установи, че даден бенефициер не изпълнява критериите за допустимост, ангажиментите или други задължения, свързани с условията за предоставяне на помощта или подкрепата, предвидена в секторното законодателство в областта на селското стопанство, помощта не се изплаща или се оттегля изцяло или частично и, когато е приложимо, съответните права на плащане съгласно член 21 от Регламент (ЕС) № 1307/2013 не се предоставят или се отменят. Съгласно чл.19 от Делегиран Регламент №640/2014г., ако във връзка с дадена група култури по член 17, параграф 1 площта, декларирана за целите на схеми за помощи или мерки за подпомагане на площ, надвишава установената по реда на член 18 площ, размерът на помощта се изчислява въз основа на установената площ, намалена с двойния размер на установената разлика, ако тази разлика превишава 3 % или два хектара, но не повече от 20 % от установената площ. Ако разликата превишава 20 % от установената площ, за съответната група култури не се отпуска помощ или подпомагане на площ. Ако разликата превишава 50 %, за съответната група култури не се отпуска помощ или подпомагане за площ. Освен това на бенефициера се налага допълнителна санкция, равна на размера на помощта или подпомагането, отговарящи на разликата между декларираната площ и площта, установена в съответствие с член 18.

Предвид гореизложеното, като е приел, че в специализирания слой "Площи, допустими за подпомагане" за кампания 2019г. не е включена площта от 1,2ха, заявена от жалбоподателя А., правилно административният орган е отказал оторизацията и плащането на суми по отношение на тези площи, както следва по Подмярка 13.2/НР2 в размер на 123,22лв.; Схеми за единно плащане на площ (СЕПП) в размер на 457,23лв.; Мярка 12/Натура 2000 в размер на 386,07лв.; Схема за преразпределително плащане (СПП) в размер на 58,98лв. и Схема за обвързано подпомагане за протеинови култури (СПК) в размер на 7,23лв.

Актът е издаден от компетентен орган, в изискуемата форма, при липса на съществени нарушения на административнопроизводствените правила, при правилно приложение на материалния закон и е в съответствие с целта на закона.

На основание изложените мотиви, жалбата, като неоснователна, следва да се отхвърли, като съобразно този изход на процеса в полза на ответната страна следва да се присъдят разноските по делото, в т.ч. юрисконсултско възнаграждение в размер на 100 лева, на основание  чл.78, ал.8 ГПК вр. чл. 37, ал. 1 от Закона за правната помощ и чл. 24 от Наредбата за заплащане на правната помощ, както и 460лв. разноски за изготвяне на експертиза.

Така мотивиран и на основание чл.172, ал.2 от АПК, Административен съд Бургас

 

РЕШИ:

 

ОТХВЪРЛЯ жалбата на С.Т.А. *** против Уведомително писмо за извършена оторизация и изплатено финансово подпомагане по схеми и мерки за директни плащания, базирани на площ за кампания 2019г. с изх. № 02-020-6500/9927 от 04.08.2021г. издадено от заместник - изпълнителния директор на Държавен фонд „Земеделие“ –  София в оспорваната част, с която е отказано финансово подпомагане по подмярка 13.2/НР2 в размер на 123,22лв., мярка СЕПП в размер на 457,23лв., мярка 12/Натура 2000 в размер на 386,07лв., мярка СПП в размер на 58,98лв. и мярка СПК в размер на 7,23лв.

ОСЪЖДА С.Т.А. ***, с ЕГН **********,  да заплати на Държавен фонд „Земеделие“ –  София сумата от 560лв. разноски по делото.

 

Решението може да се обжалва пред Върховния административен съд в 14-дневен срок от съобщаването му на страните.

 

                                                       

                                                                СЪДИЯ: