РЕШЕНИЕ
№ 62
Ямбол, 04.05.2023 г.
В ИМЕТО НА НАРОДА
Административният съд - Ямбол - IV състав, в съдебно заседание на единадесети април две хиляди и двадесет и трета година в състав:
Съдия: |
ВАНЯ БЯНОВА-НЕЙКОВА |
При секретар СТЕЛА ГЮМЛИЕВА
като разгледа докладваното от съдия ВАНЯ
БЯНОВА-НЕЙКОВА административно дело № 296 /
2022
Производството е образувано след връщане за ново
разглеждане на адм.д.№236/2021г. на Административен
съд Ямбол с Решение №10183/10.11.2022г. по адм.д.№4717/2022г.
на Върховния административен съд, с което са дадени указания за събиране на
доказателства за изясняване на спора от фактическа страна, повдигнат по жалба
на „Лидер Агро Фууд“ЕООД,
ЕИК *********, гр.Пловдив срещу Заповед № ТУ/02-00054 от 16.07.2021г. на Заместник-кмета
на община Ямбол. Със заповедта е одобрен Проект за изменение на действащия
Подробен устройствен план-План за регулация и
застрояване за УПИ V с отреждане "за производствено-складова дейност,
търговия и услуги" в кв.165 по плана на гр.Ямбол - Промишлена зона, ПИ с
идентификатор 87374.513.22 по КК на гр.Ямбол, състоящ се в следното:ПИ
87374.513.45 се раздели на три нови поземлени имота, като:
-част от ПИ 87374.513.45 (ПИ с
проектен идентификатор 87374.513.76 и площ 1310 кв. м.) се обединява с ПИ 87374.513.22,
като се образува нов УПИ V-78 с отреждане „за производствено – складова
дейност, търговия,услуги и обитаване“ в кв. 165
-част от ПИ 97374.513.45 (ПИ с
проектен идентификатор 87374.513.75 и площ 675 кв.м.) се урегулира в нов УПИ XX
– 75, с отреждане „за озеленяване“;
-останалата част от ПИ 87374.513.45
(ПИ с проектен идентификатор 87374.513.77 и площ 265 кв.м.) остава като
разширение на второстепенна улица – ПИ с идентификатор 87374.513.23;
-променя се уличната регулация
премахва се осовата линия между следните осови точки - О.Т. 433, О.Т. 434, О.Т. 435 и О.Т. 436;
-за новообразувания УПИ-V-78 се
запазва устройствената зона за предимно
производствени дейности(Пп), установява се свободно застрояване, като линиите
на застрояване са съобразени с преминаващата през имота канализация Б ф600,
паркиране в границите на имота и следните градоустройствени параметри:
-максимална плътност на
застрояване(Пзастр.) - 80%
-максимална интензивност на
застрояване(Кинт) - 1.5
-минимална озеленена площ(Поз.) - 20%
-височина - до 15.0м., съгласно
графична част на проекта,неразделна част на заповедта.
С жалбата се твърди
незаконосъобразност на заповедта за одобреното изменение на ПУП, която се
обосновава с допуснати съществени процесуални нарушения и нарушения на материалния
закон.Посочва се, че общинският имот ПИ 87374.513.45 е отреден и използван като
улица с ПУП от 1990г.По този план от 1990г. жалбоподателят има сграда на
уличната регулация с портал и охрана за ПИ 87374.514.3 като изменението е
извършено без съгласие на жалбоподателя, което е необходимо на основание
чл.134, ал.2, т.6 от ЗУТ; липсва схема на организацията на движението и
уличната регулация в нарушение на чл.108 от ЗУТ;уличната регулация по
действащия план е приложена и с измененията се предвижда нова, която блокира
входовете на изградените предприятия и възможността за достигане на градски
транспорт( изменението се счита за недопустимо, тъ
като е с обхват повече от един квартал.
В съдебно заседание жалбоподателят
„Лидер Агро Фууд“ЕООД,
гр.Пловдив се представлява от адв. С.А. и адв. М.А., които поддържат жалбата с искане за отмяна на
акта.
Ответната страна, Заместник-кмета
на община Ямбол, се представлява от М.К., Началник отдел „Правни дейности“ в
община Ямбол, застъпва становище, че с процесното
изменение не се засяга имотът, собственост на жалбоподателя. При издаването на
административния акт не са допуснати съществени нарушения на административнопроизводствените правила, и материалноправни норми, поради което моли съдът да отхвърли
депозираната жалба на „Лидер Агро Фууд“
ЕООД, и да присъди на община Ямбол направените разноски.
Заинтересованата страна ЕТ
„НАПРЕДЪТ – Д.Д.“, с.Равда, се представлява от адв. П.С. ***, която моли съдът да постанови решение, с
което да остави предявената жалба без уважение и да присъдите на доверителя й
разноски.
Заинтересованата страна ОБЩИНА
ЯМБОЛ, редовно призована, не изпраща представител.
Заинтересованата страна „НАПОИТЕЛНИ
СИСТЕМИ“ ЕАД, клон „Средна Тунджа – Сливен“, редовно призована, не изпраща
представител.
В предоставения от съда срок
писмени бележки са постъпили от името на жалбоподателя„Лидер Агро Фууд“ЕООД, гр.Пловдив и от
името на Заинтересованата страна ЕТ „НАПРЕДЪТ – Д.Д.“,
с.Равда.
Като взе предвид становищата на
страните и събраните по делото доказателства, съдът намира за установено
следното:
Заповед № ТУ/02-00054 от
16.07.2021г. на Заместник-кмета на община Ямбол е съобщена на „Лидер Агро Фууд“ЕООД, гр.Пловдив с ИД
на 06.08.2021г., жалба до съда е депозирана на 20.08.2021г. Жалбоподателят се
легитимира като собственик на поземлен имот(ПИ) с идентификатор 87374.514.3 –
съседен на имотите, посочени в заповедта като непосредствено засегнати от
предвижданията на плана, с постановление за възлагане на недвижим имот
вх.рег.№9620/05.11.2015г. в Служба по вписванията към РС-Ямбол. Предвид това
съдът намира жалбата за допустима за разглеждане като депозирана от надлежна
страна, която твърди неблагоприятно засягане с изменението на ПУП, одобрено с
обжалваната заповед, и в рамките на 14-дневния срок за обжалване, предвиден в
чл.215, ал.4 от Закона за устройство на територията(ЗУТ).
По съществото на спора съдът взе
предвид следното:
При първото разглеждане на делото в
рамките на образуваното адм.д№236/2021г. на
Административен съд Ямбол са приобщени писмени доказателства от
административната преписка.Процесуалните действия на съда по приобщаването на
тези доказателства запазват действието си, по аргумент че с отменителното
решение на ВАС не се сочат процесуални нарушения в тази връзка.
От административната преписка се
установява, че „ЛИДЕР АГРО ФУУД“ ЕООД, е собственик на поземлен имот с
идентификатор 87374.514.3, с начин на трайно ползване „За хранително-вкусовата
промишленост“, заедно с построените в имота сгради (Постановление за възлагане
на недвижим имот от 12.10.2015 г. с вх.рег.№9620/05.11.2015г. в Служба по
вписванията към РС-Ямбол и Скица на поземлен имот № 15-289367-19.03.2021 г. на
СГКК-Ямбол).
На 11.06.2020г. ЕТ „Напредък – Д.Д.“ – с. Равда, ЕИК *********, в качеството си на
собственик на поземлен имот с идентификатор 87374.513.22 по КККР на гр. Ямбол,
подал заявление рег. № 2801-12636, с което поискал от Кмета на община Ямбол
издаването на заповед за допускане на изменение на ПУП – ПРЗ на УПИ V в кв. 165
по плана на промишлената зона на гр. Ямбол, както и да бъде сключен
предварителен договор за прехвърляне на собствеността с нотариално заверени
подписи по реда на чл. 15, ал. 5 от ЗУТ. Към заявлението е приложен нотариален
акт с вх.рег.№2663/14.05.2001г. на СВ-Ямбол и Скица – предложение за изменение
на ПУП – ПРЗ.С последващо заявление с
вх.№УТС-02128/17.11.2020г. ЕТ „Напредък – Д.Д.“ – с.
Равда, поискал допускане(разрешаване) на изработване на ПУП по чл.134 от ЗУТ.
Видно от Акт за частна общинска
собственост № 2662 от 29.04.2020 г., от ПИ с идентификатор 87374.513.45, с площ
2 254 кв. м., с НТП имот за производствен, складов обект, представляващ част от
паркинг по плана на гр. Ямбол, одобрен със Заповед № I-А-1273/14.09.1990 г., е
частна общинска собственост и граничи с имота на заявителя ЕТ „Напредък – Д.Д.“ – с. Равда(ПИ 87374.513.22 по КККР на гр. Ямбол).
По заявлението с рег.№
УТС-02128/17.11.2020г. е изготвено Становище № СГА-044/02.12.2020 г. на главния
архитект на Община Ямбол, според което исканото изменение не противоречи на
действащата нормативна уредба за устройство на територията и доколкото
непосредствено засегнат от предвижданията на изменението на ПУП е ПИ
87374.513.45, частна общинска собственост, същото може да бъде удовлетворено
при наличието на съгласие на Общински съвет – Ямбол. Становището съдържа
констатации за това, че искането е на осн. чл. 134,
ал. 2, т. 6 от ЗУТ и се състои в следното: ПИ 87374.513.45 (частна общинска
собственост) да се раздели на три нови поземлени имота, като:
-
част от ПИ 87374.513.45 (ПИ с проектен идентификатор 87374.513.76 и площ 1310
кв. м.) се обединява с ПИ 87374.513.22, като се образува нов УПИ V с отреждане
„за производствено – складова дейност, търговия и услуги“ в кв. 165;
-
част от ПИ 97374.513.45 (ПИ с проектен идентификатор 87374.513.75 и площ 675
кв.м.) се урегулира в нов УПИ XX – 75, с отреждане „за озеленяване“;
-
останалата част от ПИ 87374.513.45 (ПИ с проектен идентификатор 87374.513.77 и
площ 265 кв.м.) остава като разширение на второстепенна улица – ПИ с
идентификатор 87374.513.23;
-
да се промени уличната регулация и да се премахне осовата
линия между следните осови точки - О.Т. 433, О.Т.
434, О.Т. 435 и О.Т. 436.
Заместник-кметът
на Община Ямбол е внесъл Предложение № 2801-26775 от 04.12.2020 г. в Общински
съвет – Ямбол за вземане на решение, с което на осн.
чл. 21, ал. 1, т. 8 от ЗМСМА, чл. 8, ал. 1 от ЗОбС и
във вр. с чл. 134, ал. 2, т. 6 от ЗУТ, да даде
съгласие за изработването на проект за изменение на действащия ПУП – ПРЗ на УПИ
V с отреждане „за производствено – складова дейност, търговия и услуги“ в кв.
165 по плана на гр. Ямбол – Промишлена зона, ПИ с идентификатор 87374.513.22 по
КККР на гр. Ямбол.
С
Решение по т. 17 от проведеното на 30.12.2020 г. заседание, Общински съвет –
Ямбол дал съгласието си за изработването на проект за изменение на действащия
ПУП – ПРЗ на УПИ V в кв. 165 по плана на гр. Ямбол – Промишлена зона, ПИ с
идентификатор 87374.513.22 по КК на гр. Ямбол.
Със
Заповед № ТУ/02-0002 от 12.01.2021 г., Зам. кметът на община Ямбол, на осн. чл. 135, ал. 3 и 4 от ЗУТ, във вр.
с чл. 134, ал. 2, т. 6, чл. 103, ал. 4 и чл. 104, ал. 1 от ЗУТ и становище на
Гл. архитект на община Ямбол № СГА-044/02.12.2020 г., разрешил изработването на
проект за изменение на действащия ПУП – ПРЗ на УПИ V в кв. 165, ПИ с
идентификатор 87374.513.22, а на осн. чл. 136, ал. 1,
във вр. с чл. 124б, ал. 1 от ЗУТ, одобрил заданието
за изработване на проект за изменение на действащия ПУП – ПРЗ на същия УПИ.
Със
заявление рег. № УТС-00445 от 11.03.2021 г., ЕТ „НАПРЕДЪК – Д.Д.“ внесъл в Община Ямбол проект за изменение на ПУП. От
обяснителната записка към проекта се установява, че с предлаганото изменение от
съседния имот (с идентификатор 87374.513.45), собственост на Община Ямбол се
обособяват три имота, единият от които се присъединява към имота на
възложителя, вторият се отрежда за зелени площи, а третият (ПИ с идентификатор
87374.513.77) се отрежда за улица (обръщало на тупична
улица с дължина по-голяма от 100 метра). Застрояването е предвидено свободно,
ограничителните линии на застрояване са предвидени да бъдат на 3 метра от
страничните регулационни линии и от съществуващата канализация, преминаваща
през имота.
На
12.05.2021 г. е сключен предварителен договор за прехвърляне на собственост по
чл. 15, ал. 3 и ал. 5 от ЗУТ, съгласно който ЕТ „НАПРЕДЪК – Д.Д.“ се е задължил да закупи от Община Ямбол ПИ с проектен
идентификатор 87374.513.76 с площ от 1 312 кв. м., който заедно със собствения
му ПИ с идентификатор 87374.513.22 образуват по разработката УПИ V в кв. 165 по
плана на гр. Ямбол – Промишлена зона за сумата от 40 100 лв. без ДДС, равна на
48 120 лева с ДДС.
На
18.05.2021 г. е изготвено обявление за съобщаване на за изработения проект за
изменение на ПУП – ПРЗ на пряко заинтересованите лица според имотния регистър,
връчено на „ЛИДЕР АГРО ФУУД“ ЕООД на 28.05.21г., срещу изменението на ПУП
„ЛИДЕР АГРО ФУУД“ ЕООД е подало възражение с вх. № 2801/12348 от 10.06.2021 г.
.
Видно
от представения Протокол № 7 от проведеното на 24.06.2021 г. заседание на
ОЕСУТ, възражението на жалбоподателя е прието за неоснователно, проектът за
изменение на действащия ПУП – ПРЗ е приет без забележки е и предложено същият
да бъде одобрен.
Със
Заповед № ТУ/02-0054 от 16.07.2021 г. Заместник кмета на Община Ямбол, одобрил
проекта за изменение на действащия Подробен устройствен
план (ПУП) – План за регулация и застрояване (ПРЗ) за УПИ V с отреждане „за
производствено-складова дейност, търговия и услуги“ в кв. 165 по плана на гр.
Ямбол – Промишлена зона, ПИ с идентификатор 87374.513.22 по КК на гр. Ямбол
Заповедта
е съобщена на дружеството – жалбоподател на 06.08.2021 г.
При
първото разглеждане на спора с Решение №54/23.03.2022г. Административен съд
Ямбол е отменил Заповед № ТУ/02-0054 от 16.07.2021 г. на Заместник кмета на
Община Ямбол. По реда на инстанционния контрол
съдебният акт е отменен с Решение № 10183 от 10.11.2022 г. по адм. дело № 4717 от 2022г. на Върховния административен съд
на Република България, с което са дадени указания за събиране на допълнителни
доказателства за изясняване на спора от фактическа страна, и делото е върнато
за ново разглеждане.
Съобразно
разпоредбата на чл.226, ал.2 от Административнопроцесуалния
кодекс, при новото разглеждане на делото се допускат само писмени
доказателства, които не са могли да бъдат известни на страната, както и
доказателства за новооткрити или новонастъпили
обстоятелства след първоначалното разглеждане на делото от първоинстанционния
съд. Допустими са и доказателства съобразно указанията, дадани
с решението на ВАС. В тази връзка съдът приобщи писмени доказателства –
заповеди за изменение на плана за регулация и застрояване, ведно с графичните
им части, и възложи съдебно-техническа експертиза със следните задачи: вещото
лице да се запознае с приобщените по делото доказателства, при необходимост да
извърши допълнителна проверка в община Ямбол и да се запознае на място с
одобрените план за регулация и застрояване, представени по делото, след което
да даде отговор на следните въпроси:
1.Да
посочи непосредствено засегнатите имоти от изменението на Подробния устройствен план-План за регулация и застрояване, одобрен
със Заповед № ТУ/02-00054 от 16.07.2021г. на заместник-кмета на община Ямбол.Да
посочи действащия регулационен и застроителен план за
засегнатите имоти.
2.Да
посочи предназначението на засегнатите имоти според плановете, одобрени със
Заповед №І-А-1273/14.09.1990г. на председателя на ИК на Общински народен
съвет-Ямбол, Заповед № І-А-282/08.05.2001г. на кмета на община Ямбол, Заповед
№І-А-665/16.10.2001г. на кмета на община Ямбол, Заповед №І-А-103/26.02.2003г.
на кмета на община Ямбол, Заповед №І-А-1277/15.11.2006г. на кмета на община
Ямбол,Заповед №ТУ/02-0004/04.02.2019г. на кмета на община Ямбол, и според
одобреното изменение.
3.Да
даде отговор приложена ли е регулацията за УПИ ІІ, кв.165 по плана на гр.Ямбол,
съгласно §22, ал.1, т.1 от ЗР на ЗУТ.
4.Да
даде отговор какво е разположението на сграда с идентификатор ПИ 87374.513.3.17
според действащия план и променя ли се с одобреното изменение със Заповед №
ТУ/02-00054 от 16.07.2021г..С изменението предвижда ли се свързано застрояване
на сграда с идентификатор ПИ 87374.513.3.17
Представено
е заключение от вещото лице инж.Д. П.П. с констатации
за следното:
По първи въпрос
От
изменението на ПУП- ПРЗ , одобрен със заповед № ТУ /02-00054 от 16.07.2021 г.
на заместник кмета на община Ямбол се засягат:
1.
Имоти от регулационния план:УПИ V- 513.22.
кв. 165 - променя се площта и западната му граница.Променя се уличната
регулационна линия от о.т.-134-133-132.Заличават се о.т. 436,433,434 и 435.
2.
От Кадастралната карта и
кадастралния регистър се засягат: ПИ 87374.513.45 ;87374.513.22 и 87374.513.23.От
ПИ 87374.513.45 се образуват три нови проектни имоти с идентификатори
87374.513.75,87374.513.76,87374.513.77.ПИ 87374.513.22 -променя границите си,
като се обединява с проектен имот -ПИ 87374.513.76.ПИ 87374.513.23 - променя
границите си като се обединява с проектен- ПИ 87374.513.75.Проектен ПИ
87374.513.77 остава като самостоятелен имот.
За засегнатите имоти от изменението
на ПУП-ПРЗ , одобрен със заповед № ТУ /02-00054 от 16.07.2021 г. действащите
изменения на ПУП-ПРЗ/регулационни и застроителени планове/са
както следва:
За УПИ V-22 са в сила изменение
на:ПУП - ПРЗ със Заповед № ТУ/02-00004 от 04.02.11.2019г., съгласно която
вътрешните регулационни линии между УПИ II -514.3 и УПИ V- 513.22 съвпадат с
имотната граница между двата поземлени имота;ПУП -ПРЗ със Заповед № I-A-1277
от 15.11.2006 г.,съгласно която се променят регулационните линии на УПИ V-22
по изменени кадастрални граници на Кадастрален план.
За обслужващата улица от
о.т.134-133-132 е в сила Заповед I-A-103 от 26.02.2003 г., съгласно която се
измества осова точка 132 в източна посока.
За съоръжението за обръщане от о.т.
436,433,434 и 435 е в сила изменението на ПУП със Заповед № I-A-1277 от
15.11.2006г., съгласно която с изменение на западната граница на УПИ V-22 , се
ликвидират о.т. 434 и 435 и се променя границата на съоръжението за обръщане.
По втори въпрос
Съгласно Заповед № I-A-1273 от
14.11.1990 г. е одобрен кадастрален, регулационен и застроителен
план на Промишлена зона с отреждане на имот за Млекокомбинат.
Съгласно Заповед № I-A-282 от
08.05.2001 г. по искане на „Кабиле -ЛБ” ЕООД е одобрено изменение на УПИ II, кв 165 - отреден за Млекокомбинат , като от същия се
обособяват два парцела - УПИ II за „Кабиле -ЛБ" ЕООД/Млекокомбинат/ и УПИ
V за производствено-складова дейност, търговия и услуги.
Съгласно Заповед № I-A-665 от
16.10.2001 г. за изменение на ПУП/ПРЗ по искане на ЕТ“Напредък- Д.Д.” е одобрено изменение на УПИ V-7851, като едно от
изменението е промяна на западната регулационна граница , същата преминава по
изградената масивна ограда, при което сграда 17 преминава в границите УПИ II,
кв. 165.
Съгласно Заповед № I-A-103 от
26.02.2003г. за изменение на ПУП/ПР по искане на „Кабиле -ЛБ” АД - Г.П. е
одобрено изменение на РП/ПР на УПИ 11-6810а, кв. 165 , като за същия се обособяват
два самостоятелни УПИ II и УПИ VI, с цел осигуряване на транспортен достъп до
едното УПИ се измества осова точка 132 в източна
посока. УПИ II и УПИ VI се преотреждат за
Производствено - складова и търговска дейност.
Съгласно
Заповед № I-A-1277 от 15.11.2006г. за изменение на ПУП/ПР по искане на
ЕТ“Напредък- Д.Д.” е одобрено изменение на УПИ V, кв.
165, като едно от изменението е промяна на западната регулационна граница на
УПИ V, същата преминава по кадастрална граница, отразена след попълване на КП
по реда на параграф 4, ал.1 ,т.2 от ПЗР на ЗКИР. Променя се границата между УПИ
V, кв. 165 и съоръжението за обръщане, като част от съоръжението за обръщане
преминава към УПИ V, а останалата част остава като съоръжение към улицата /
паркинг/, а по КК преминава към ПИ с идентификатор 87374.513.45 с /незастроен
имот/ собственост общинска - Частна/ съгласно АКТ 2662 от 24.09.2020 г. Нота бене - според АОС НТП – имот за производствен складов
обект, представляващ част от паркинг по плана на гр.Ямбол, одобрен със Заповед
№ І-А-1273/14.09.1990г.(л.113)
Съгласно Заповед № ТУ/02-00004 от
04.02.11.2019г. е одобрено изменение на ПУП/ПР за УПИ II и УПИ VI кв.165, като
вътрешните регулационни граници се поставят в съответствие на съществуващите
граници на ПИ 87374.514.3. Регулационната граница между ПИ 87374.514.3 и
87374.513.22 съвпада с имотната, запазва се уличната регулационна линия на
новото обединено УПИ ІІ, кв165. Запазва се предназначението на УПИ ІІ, кв165
за Производствено - складова и търговска дейност.
По трети въпрос
Няма
данни за приложена регулация за УПИ II, кв. 165 по плана на гр. Ямбол, съгласно
§22, ал.1 , т.1 от ЗР на ЗУТ.
По
четвърти въпрос
Сградата
с идентификатор 87374.513.4.17 е отразена за пръв път в границите на УПИ II,
кв. 165, съгласно изменението на ПУП -ПРЗ със заповед I-A -665 от 16.10.2001
г., когато западната граница на УПИ V преминава по новопостроената масивна
ограда, отразено на Приложение - 1 към заключението.Следващите промени на ПУП-
ПРЗ до 2019 г. не засягат разположението на сграда 87374.514.3.17. Съгласно
Заповед № ТУ/02-00004 от 04.02.11.2019г. е одобрено изменение на ПУП/ПР за УПИ
II и УПИ VI кв.165 ,/бивш УПИ II от 2001 г./ , като вътрешните регулационни
граници се поставят в съответствие на съществуващите граници на ПИ 8737.514.3 .
Регулационната граница между ПИ 87374.514.3 и 87374.513.22 съвпада с имотната ,
запазва се уличната регулационна линия на новото обединено УПИ ІІ,кв165.
Запазва се предназначението на УПИ ІІ,кв165 за Производствено - складова и
търговска дейност. На трасировъчния чертеж към проекта/ Приложение-2/
неправилно е отразена границата на УПИ ІІ,кв.165 в отсечката между точки 54,55,
56, и 57, същата трябва да е идентична с тази определена със заповед № I-A -103
от 26.02.2003 г. /Приложение 3/.На следващия проект за изменение на ПУП-ПРЗ
одобрен със заповед № ТУ/02-00054 от 15.07.2021г. тази грешка се пренася,
следствие на което в проекта за изменение на ПУП-ПРЗ със заповед № ТУ/02- 00054
от 15.07.2021 г. сградата с идентификатор 87374.514.3.17 е отразена в границите
на улицата.Приложение 4/. На изменението на ПУП-ПРЗ със заповед № ТУ/02-00054
от 15.07.2021 г. е отразена ограничителната линия на застрояване за УПИ V-22,
кв. 165, установява се свободно застрояване, което преминава на 3 м. от
границата с УПИ ІІ, кв.165, съответно и от сградата с идентификатор
87374.514.3.17 /Приложение 4/.
Съобразно
констатациите вещото лице дава следните заключения:
Според
плановете, одобрени със Заповед № I-A-1273/14.09.1990 г. на председателя на ИК
на Общински народен съвет - Ямбол, Заповед № I-A-282 от 08.05.2001 г.на кмета
на община Ямбол, Заповед № I-A-665 от 6.10.2001 г., Заповед № I-A-103 от
26.02.2003г. на кмета на община Ямбол,Заповед № I-A-1277 от 15.11.2006г. на
кмета на община Ямбол,Заповед № ТУ/02-00004 от 04.02.11.2019г. на кмета на
община Ямбол и одобреното изменение от 2021 г. се засягат имоти по плана на гр.
Ямбол - Промишлена зона. Съгласно предвижданията на Общия устройствен
план на гр. Ямбол, имотите попадат в устройствена
зона за Предимно производствена дейност. Разглежданите имоти са УПИ V22 ,кв.
165 - с предназначение за Производствено -складова дейност търговия услуги и
обитаване, УПИ II, кв.165 с предназначение за Производствено - складова
дейност, търговия и услуги и улицата от осова точка
134 до осова точка 132 и съоръжението за обръщане на
МПС от о.т. 436,433,434 и 435. Със измененията на ПУП-ПРЗ от 1990 г. до 2021 г.
се променят регулационните линии на гореописаните имоти, предназначението на
УПИ V-22 , кв. 165 и УПИ II, кв. 165 се запазва. Променя се контура и
предназначението на част от улицата и съоръжението за обръщане.
Действащите
регулационни и застроителни планове за засегнатите
имоти преди изменението на ПУП-ПРЗ със Заповед № ТУ/02-00054 от 15.07.2021 г.
са:
За
УПИ V-22, кв 165 са в сила изменение на:ПУП -ПРЗ със Заповед № I-A-1277 от 15.11.2006г.,съгласно
която се променят регулационните линии на УПИ V-22 по изменени кадастрални
граници на кадастрален план;ПУП - ПРЗ със Заповед №
ТУ/02-00004 от 04.02.11.2019г., съгласно която вътрешните регулационни линии
между УПИ II -514.3 и УПИ V- 513.22 съвпадат с имотната граница между двата
поземлени имота.За УПИ II -3 , кв.165 е в сила изменението на:ПУП-ПРЗ със
Заповед № ТУ/02-00004 от 04.02.11.2019г., съгласно която е одобрено изменение
на ПУП/ПР за УПИ II и УПИ VI кв.165, като вътрешните регулационни граници се
поставят в съответствие на съществуващите граници на ПИ
87374.514.3.Регулационната граница между ПИ 87374.514.3 и 87374.513.22 съвпада
с имотната , запазва се уличната регулационна линия на новото обединено УПИ ІІ,
кв.165.
За
обслужващата улица от о.т.134-133-132 е в сила Заповед I-A-103 от 26.02.2003
г., съгласно която се измества осова точка 132 в
източна посока.
За
съоръжението за обръщане о.т. 436,433,434 и 435 е в сила изменението на ПУП със
Заповед № I-A-1277 от 15.11.2006г., съгласно която с изменение на западната
граница на УПИ V-22 , се ликвидират о.т. 434 и 435 и се променя границата на
съоръжението за обръщане.Според действащия план за регулация сграда с идентификатор
ПИ 87374.513.3.17 е разположена в контура на УПИ II - 514.3 , кв.165 и в
границите на ПИ с идентификатор 87374.514.3
С одобреното изменение със заповед
№ ТУ/02-00054 от 15.07.2021 г. разположението на сградата с №17 не се променя,
тъй като изменението на ПУП-ПРЗ със заповедта № ТУ/02-00054 от 15.07.2021 г. не
засяга УПИ ІІ-ПИ с идентификатор 87374.514.3.
При изслушването си в съдебно
заседание вещото лице поддържа представеното писмено заключение. Дава пояснения
за следното:
Към
отговора на първи въпрос: с изменението се засягат ПИ 87374.513.22,
87374.513.23 и 87374.513.45(който се разделя на други три). Поземлен имот
87374.514.3 не се засяга от промяната на регулацията. Предназначението на ПИ
87374.513.22 не се променя, предназначението на ПИ 87374.513.45 се променя. ПИ
87374.514.3 е съседен и той не се засяга от промяната на регулацията.
На
въпрос на процесуалния представител на жалбоподателя дали се променя
отреждането на УПИ V, който е за производство, складова дейност, търговия и
услуги, което отреждане е задраскано на графичната част на одобрения проект и
има ново отреждане – за производство, складова дейност, търговия, услуги и
обитаване, вещото лице отговаря, че с изменението като предназначение се добавя
и обитаване, но основното предназначение на имота е за производствени дейности,
допълва се и обитаване, което не е фатално. За имот с идентификатор
87374.513.22 се допълва думата „обитаване“, но основното предназначение за
производствена дейност си остава.На общинския имот 87374.513.45, който се
разделя на три и една част от него преминава към ПИ 87374.513.22, се променя
предназначението.
Към
отговора на втори въпрос вещото лице пояснява, че в целия район последният
действащ план е от 2019 г., но той се отнася за регулационните граници, с него
се променят границите на имот 87374.514.3 или на УПИ ІІ, кв. 165. С плана от
2019 г. вътрешните регулационни граници се поставят в съответствие на
съществуващите граници на ПИ 87374.514.3 и на 87374.513.22 и на всички останали
съседи. Имотните граници стават вътрешни регулационни граници. Дейността се
запазва, остава производствена, складова и търговска. На имот 87374.513.22 не
се засяга производствената дейност, само границите. Улицата се променя с плана
от 2021 г., когато се променя паркингът, а преди това с удължаване на осова точка 32, което е от 2001 г.
През
2019 г. не се променя уличната регулация, 2021 г. се променя уличната
регулация. С изменението от 2019 г. не се променя нищо по уличната регулация. В
плана от 2021 г. е пренесена грешка от 2019 г., границата на УПИ ІІ или на имот
87374.514.3 е неправилно отразена. Сградата с № 17 остава в границите на имота
с идентификатор 87374.514.3 по плана от 2003 г..
По
трети въпрос приложена ли е регулацията - няма данни за това. Представя копие
от Кадастрално-административната информационна система на Агенцията по
кадастър. Според това, което се вижда от кадастъра, всички сгради, които са в
имота на жалбоподателя с № 87374.514.3, попадат на място така, както са
материализирани.
Сградата
с идентификатор 87374.514.3.17 е в границите на имот № 87374.514.3, като не
попада в улицата, като разположение с промяна на съседите няма достъп до улица
и е вътрешна граница между имотите. Застрояването от нея се предвижда на 3
метра, не на калкан, така е решено застрояването на съседния имот.
По
отношение на обръщалото, което обслужва и имота на жалбоподателя, то се
присъединява към имота на лицето, което е процедирало изменението.Това е
станало още 2006 г., правени са измервания на място, представени с предходното
заключение. В момента на място обръщалото съществува, функционира, границата му
е материализирана. Още 2006 г. има промяна на западната граница на имот
87374.513.22 и част от обръщалото е ликвидирано по регулация. През 2006 г. е
изменена кадастралната граница на имотите и част от обръщалото и то преминава
към имот 87374.513.22. Част от имот 87374.513.45 минава към имот 87374.513.22.
За
имота на жалбоподателите с идентификатор 87374.514.3 е осигурен достъп от
улицата, с осови точки от 133 до 132 е улица и част от
тази улица е в границите на техния имот. Улицата осигурява достъп. Това е
задължението на регулационния план.
Улицата
осигурява достъп до всички процесни имоти – до ПИ
87374.513.22, до ПИ 87374.514.3 и до ПИ 87374.513.45, както се разделя на нови
имоти.
Предназначението на ПИ 87374.513.22
и на ПИ 87374.513.45 се променя с обжалвания акт - отреждането на ПИ
87374.513.22(УПИ V-22) по действащия план „за производствено-складови дейности,
търговия и услуги“ става с изменението „за производствено-складови дейности,
търговия, услуги и обитаване“; отреждането на ПИ 87374.513.45 по действащия
план от 1990г. „за производствен складов обект“ става с изменението частично
„за производствено-складови дейности, търговия и услуги“(ПИ с проектен
идентификатор 87374.513.76, който преминава към ПИ 87374.513.22), частично „за
озеленяване“(ПИ 87374.513.75), частично за улица(ПИ87374.513.77). Имотът на
жалбоподателя е съседен имот на ПИ 87374.513.22 и на ПИ 87374.513.45, поради
което има право да възрази срещу изменението в качеството си на заинтересовано
лице по смисъла на 131, ал.1, т.4 от ЗУТ.
Предвид заключението на вещото лице
съдът приема, че засегнати имоти от изменението на ПУП-ПРЗ, одобрено със
Заповед № ТУ/02-00054 от 16.07.2021г. на Заместник-кмета на община Ямбол са
освен собствениците на ПИ 87374.513.22(собственост на ЕТ „НАПРЕДЪТ – Д.Д.“), ПИ 87374.513.45(общинска собственост) и ПИ
87374.514.3(собственост на жалбоподателя„Лидер Агро Фууд“ЕООД). Изменението на ПУП-ПР се състои в разделяне на
87374.513.45 на три имота като част от него с проектен идентификатор
87374.513.76 преминава към ПИ 87374.513.22; втора част от него с проектен
идентификатор 87374.513.75 се отрежда за озеленяване, трета част от него с
проектен идентификатор 87374.513.77 остава като улица.Променя се уличната
регулационна линия от о.т.134-133-132. Част от улицата между осови точки от 133 до 132 е в границите на имот
87374.514.3. Изменение на улицата е било предвидено и с Регулационния план,
одобрен със Заповед I-A-103 от 26.02.2003 г., съгласно която се измества осова точка 132 в източна посока.(Приложение 3 от
заключението), но графичната част на улицата, която е в границите на имот
87374.514.3 (Приложение 3 от заключението) не съвпада напълно с графичната част
предвидената улица с изменението, която е в границите на имот
87374.514.3(Приложение 4 от заключението на вещото лице). Предвид това съдът приема, че промяната на
регулацията с обжалваната заповед засяга имот 87374.514.3, поради което за
процедиране на изменението на плана за регулация е било необходимо съгласието
му наред със съгласието на собствениците на ПИ 87374.513.22 и
87374.513.45.Липсата на съгласие прави извършеното изменение при допуснато
нарушение на правилото по чл.134, ал.2, т.6 от ЗУТ.
Според заключението на вещото лице
налице е и неправилно отразяване на Сградата с идентификатор 87374.514.3.17 в
графичната част на изменението на регулационния план, което е обжалвано.
Сградата е отразена за пръв път в границите на УПИ II, кв. 165, съгласно
изменението на ПУП -ПРЗ със Заповед I-A -665 от 16.10.2001 г., когато западната
граница на УПИ V преминава по новопостроената масивна ограда, отразено на
Приложение – 1 към заключението Следващите промени на ПУП- ПРЗ до 2019 г. не
засягат разположението на сграда 87374.514.3.17 .
Със Заповед № ТУ/02-00004 от
04.02.11.2019г. е одобрено изменение на ПУП/ПР за УПИ II и УПИ VI кв.165, като
вътрешните регулационни граници се поставят в съответствие на съществуващите
граници на ПИ 8737.514.3 . Регулационната граница между ПИ 87374.514.3 и
87374.513.22 съвпада с имотната, но на трасировъчния чертеж към проекта/
Приложение-2/ неправилно е отразена границата на УПИ ІІ, кв165 в отсечката
между точки 54,55, 56, и 57, същата трябва да бъде, но не е идентична с тази,
определена с плана за регулация, одобрен със Заповед № I-A -103 от 26.02.2003
г. /Приложение 3/.
На следващия проект за изменение на
ПУП-ПРЗ одобрен със заповед № ТУ/02-00054 от 15.07.2021г. тази грешка се
пренася , следствие на което в проекта за изменение на ПУП-ПРЗ, одобрен със Заповед
№ ТУ/02- 00054 от 15.07.2021 г. сградата с идентификатор 87374.514.3.17 е
отразена в границите на улицата.(Приложение 4).Грешката обуславя отмяна на процедираното изменение на регулационния план като
регулационните граници на ПИ 87374.514.3 следва да са в съответствие с плана за
регулация, одобрен със Заповед № I-A -103 от 26.02.2003 г. /Приложение 3 от
заключението на вещото лице-сграда 87374.514.3.17 следва да е отразена на
западната регулационна граница на имота, а не в границите на улицата.
Отделно от горното, съдът счита, че
одобреното изменение на ПУП от заместник-кмета на община Ямбол е извършено от
орган, без доказана компетентност.Нито в заповедта за допускане изработването
на проект, нито в процесната заповед за одобрен ПУП е
посочено в какво качество заместник-кмета ги издава. Законът изрично сочи като
компетентен орган кмета на общината(арг. от чл.129,
ал.2 от ЗУТ).Съгласно § 1, ал. 3 ДР на ЗУТ „кметът на общината може да
предостави свои функции по този закон на заместниците
си, на главния архитект на общината и на други длъжностни лица от общинската
(районната) администрация“. Няма никакво означение дали заместник-кмета е
действал от името на титуляра на правомощието(кмета)
или при хипотеза на делегирани правомощия, за да бъде извършена проверка в тази
насока, при което съдът приема че одобреното изменение на ПУП от
заместник-кмета на община Ямбол е извършено от орган, който не е надлежно овластен.
Поради изложеното съдът приема, че са
налице пороци на акта по смисъла на чл.146, т.1, т.3 и т.4 от Административнопроцесуалния кодекс, които налагат неговата
отмяна.
Изходът на спора обуславя
основателност на претенцията за разноски на жалбоподателя общо в размер 5810
лв. по представен списък(л.605 от делото), представляващи разноски по адм.д.№236/2021г. на Административен съд Ямбол(50лв.
държавна такса, 500лв. депозит за вещо лице,1600лв. адвокатски хонорар),
разноски по адм.д.№4717/2022г. на ВАС(2160лв.
адвокатски хонорар), разноски по адм.д.№296/2022г. на
Административен съд Ямбол(1500лв. адвокатски хонорар).
Водим от горното съдът
Р Е Ш И :
ОТМЕНЯ Заповед № ТУ/02-00054 от
16.07.2021г. на Заместник-кмета на община Ямбол, ведно с графичната й част.
ОСЪЖДА Община Ямбол,
ул.“Г.С.Раковски“ №7 да заплати на „Лидер Агро Фууд“ЕООД, ЕИК *********, гр.Пловдив, ****, разноски по
производството в размер 5810 лв.(пет хиляди осемстотин и десет лева).
Решението подлежи на обжалване в
14-дневен срок пред Върховния административен съд на Република България.
Съдия: |
/п/ не се чете |
|