Р Е Ш Е Н И
Е № 233
гр. Сливен 06.06.2023 г.
В ИМЕТО НА НАРОДА
АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД СЛИВЕН, в
публично заседание на тридесети май през две хиляди двадесет и трета
година, в състав:
АДМИНИСТРАТИВЕН
СЪДИЯ:ДЕТЕЛИНА БОЗУКОВА-ГАНЕВА
при секретаря Радостина
Желева, като разгледа докладваното от административния съдия адм. дело № 91/2023 г. по описа на Административен съд
Сливен, за да се произнесе, съобрази следното :
Производството е
по реда на чл. 156 и сл. от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс /ДОПК/ във
връзка с чл. 144 от ДОПК, във връзка с чл. 4, ал. 1 – 5 и чл. 9б от Закона за
местните данъци и такси /ЗМДТ/ вр. с чл.226 от АПК,
след като с решение № 2374/07.03.2023г., постановено по административно дело №
4757/2022г. на ВАС, делото, в частта, с която е отхвърлена жалбата на „Перла“
АД в ликвидация срещу АУЗ по чл.107 ал.3 от ДОПК, в частта, с която са
установени задължения за такса битови отпадъци за периода 01.01.2021г.- 30.06.2021г. в размер на 10 460,94 лева главница
и 46,49 лева лихва, е върнато за ново разглеждане.
В жалбата на
„Перла“ АД – в ликвидация, със седалище и адрес на управление гр. Нова Загора,
област Сливен, подадена срещу Акт за установяване на задължения по чл. 107 ал.
3 от ДОПК № 629-1/16.07.2021 г., издаден от старши инспектор орган по приходите
при Община Нова Загора, в частта, с която са установени задължения за първото
шестмесечие на 2021 г. за собствени на дружеството недвижими имоти за такса
битови отпадъци в размер на 10460,94 лв. главница и 46,49 лв.
лихва, потвърден с Решение № 3/10.11.2021 г. на Началник отдел
„Местни данъци и такси“ при Община Нова Загора се навеждат доводи за материална
и процесуална незаконосъобразност на оспорения акт. Твърди се, че в оспорения
акт не е посочено към каква основа са приложени съответните промили и по –
конкретно – защо приема, че основата не следва да се определя съобразно
генерирания от дружеството отпадък. Дружеството през 2020 г. изрично
декларирало, че през 2021 г. ще ползва за имота един брой контейнер с
вместимост от 4 куб.м. Счита, че общинската администрация следва да изчисли ТБО
съобразявайки разпоредбата на чл. 67, ал. 4 от ЗМДТ. Моли съда да отмени
атакувания акт. Претендира разноски.
В с.з. оспорващото
дружество, редовно и своевременно призовано, не се представлява.
В с.з.
административният орган, редовно и своевременно призован, не изпраща
представител.
Въз основа на
всички събрани по делото писмени доказателства, относими
към предмета на настоящото оспорване, съдът прие за установена следната
фактическа обстановка:
Съгласно
Нотариален акт за право на собственост върху недвижим имот, вписан под № 160,
том IX, дело № 1884/2001 г. на Служба по вписвания към РС Нова Загора (л.38 от
дело № 415/21г.) „Перла“ АД в ликвидация се легитимира като собственик на
недвижим имот, находящ се в строителните граници на
гр.Нова Загора. Видно от декларация по чл. 14 от ЗМДТ за облагане с данък върху
недвижимите имоти с вх. № 1574/23.10.2015 г. „Перла“ АД декларира земя,
съставляваща УПИ в строителните граници на населеното място с площ от 53 022
кв.м. и производствени сгради с обща застроена площ 16 303 кв.м., с
местонахождение гр. Нова Загора, кв. „Индустриален“ и начин на ползване -
стопанска цел. Видно от декларацията, общата отчетна стойност на земята и
сградите е общо 2 494 720,86 лв. (л.25-37 от дело № 415/21г.)
На 16.07.2021 г.
длъжностно лице – старши инспектор орган по приходите при община Нова Загора
издал Акт за установяване на задължения по чл. 107 ал. 3 от ДОПК, във връзка с
подадени декларации по чл. 14 и чл. 54 от ЗМДТ за първо шестмесечие на 2021 г. Обхватът
на проверката е имот, деклариран с декларация вх. № 1574/23.10.2015 г. в гр.
Нова Загора - земя от 53 022,00 кв.м. с отчетна стойност 533 267,24 лв. и
данъчна оценка 412 299,10 лв., производствен обект (склад ГСМ) от 68,00 кв.м. с
отчетна стойност 15 557,00 лв. и данъчна оценка 6 721,90 лв.; производствен
обект (компрес. ел. подстанция) от 521 кв.м. с отчетна стойност 54 155,00 лв. и
данъчна оценка 51 501,50 лв., производствен обект (ацетиленова станция) от 52
кв.м. с отчетна стойност 19 525,16 лв. и данъчна оценка 5 140,30 лв., други
нежилищни обекти (административна сграда) с площ 1 440 кв.м. с отчетна стойност
166 370,90 лв. и данъчна оценка 254 409,00 лв., други нежилищни обекти (стол и
кухня) с площ 926 кв.м. с отчетна стойност 94 965,50 лв. и данъчна оценка 91
536,30 лв., производствен обект (главен корпус) с площ 9 960 кв.м. с отчетна
стойност 1 236 176,30 лв. и данъчна оценка 1 409 069,40 лв., производствен
обект (пресов цех) с площ 1 258 кв.м. с отчетна стойност 141 411,80 лв. и
данъчна оценка 175 343,60 лв., други нежилищни обекти (сграда за събирания) с
площ 198 кв.м. с отчетна стойност 52 661,46 лв. и данъчна оценка 18 374,20 лв.,
навес с ограда (производствен) навес с площ 1 450 кв.м. с отчетна стойност 120
320,00 лв. и данъчна оценка 50 773,80 лв., навес с ограда (производствен) навес
към монтажа с площ 330 кв.м. с отчетна стойност 45 324,30 лв. и данъчна оценка
11 304,20 лв., търговски обект (павилион/магазин) с площ 100 кв.м. с отчетна
стойност 14 986,20 лв. и данъчна оценка 3 750,60 лв., с общо застроена площ от
16 303.00 кв.м.
Длъжностното лице
е приело, че общата облагаемата основа на недвижимия имот е в размер на 2 789
583,86 лв., определена според по–високата стойност от данъчната оценка и
отчетната стойност за всеки от активите и съответно – дружеството дължи такса
битови отпадъци, определена в общ размер на ½ от 20 921,88 лв. или 10 460,94
лв. главница и 46,49 лв. лихви за първо шестмесечие на 2021 г., включваща такса
за услугите по сметосъбиране и сметоизвозване,
обезвреждане на битови отпадъци в депа и чистота на териториите за обществено
ползване. Този размер бил определен на основание Заповед № РД-12-800/29.10.2020
г. на Кмета на Община Нова Загора и Решение № 185/19.08.2020 г. на Общински
съвет Нова Загора, съгласно което за периода 01.01.2021
г.-30.06.2021 г. размерът на ТБО за нежилищни имоти на юридически лица е 7.5
промила върху по – високата стойност от данъчната оценка и отчетната стойност
на земята и на обектите, като 2.95 промила е таксата за услугата по
сметосъбиране и сметоизвозване, 2.99 промила е
таксата за услугата поддържане и експлоатация на депо и 1,56 промила е такса за
услугата чистота на териториите за обществено ползване.
„Перла“ АД в
ликвидация обжалвало АУЗ пред Началника на отдел „Местни данъци и такси“ при
Община Нова Загора с жалба вх. № 11-03-1128/18.10.2021 г., който се произнесъл
с Решение № 3/10.11.2021 г., с което потвърдил Акт за установяване на
задължения по чл. 107 ал. 3 от ДОПК № 629-1/16.07.2021 г. Горестоящият орган приел, че актът е издаден при
съобразяване с материалния закон и данните, декларирани от дружеството пред
органа по приходите. (л.112-113 от дело № 415/21г.)
По делото са
приобщени Наредба за определянето и администрирането на местните такси и цени
на услуги на територията на Община Нова Загора в редакции към процесния период.
С Решение №
185/19.08.2020 г. на Общински съвет Нова Загора е прието размерът на ТБО за
2021 г. за нежилищни имоти – общ размер 7,5 промила, върху по-високата между
данъчната оценка и отчетната стойност, разпределена по услуги : 1.
сметосъбиране и сметоизвозване - 2.95 промила; 2.
Поддържане и експлоатация на депо – 2.99 промила и 3. Поддържане чистотата на
териториите за обществено ползване – 1.56 промила. (л.121-123 от дело №
415/21г.)
Със Заповед №
РД-12-800/29.10.2020 г. Кметът на Община Нова Загора е разпоредил на основание
чл. 63 ал. 2 от ЗМДТ видът и честотата на предлаганите услуги по чл. 62 изр.
първо от ЗМДТ (сметосъбиране и сметоизвозване, обезвреждане
на битовите отпадъци и поддържане на депо за битови отпадъци, поддържане на
чистотата на териториите за обществено ползване, определени са границите на
районите и видът на предлаганите услуги по чл. 62 от ЗМДТ, както и честотата на
сметоизвозване. Видно от съдържанието на тази заповед
в строителните граници на града се извършва сметосъбиране и сметоизвозване,
предоставят се и за всички имоти в регулационните граници на гр. Нова Загора и
населените места в общината обезвреждане на битовите отпадъци и поддържане на
депо, както и поддържане на чистотата на териториите за обществено ползване.
(л.109-110 от дело № 415/21г.).
По делото е
приобщен договор № 181/11.05.2020 г., сключен между „Сорико“
ООД гр.Нова Загора и Община Нова Загора, съгласно който в населените места на община Нова Загора се
извършва сметосъбиране и сметоизвозване, поддържане
на чистота на териториите за обществено ползване на територията на община Нова
Загора. (л.124-129 от дело № 415/21г.) Приобщени са и констативни протоколи във
връзка с изпълнение на този договор. (л.130-168 от дело № 415/21г.)
По делото на
16.03.2923г. е представена декларация по чл. 62 и чл. 67 от ЗМДТ с вх.№
**********/15.10.2020г., в която оспорващото дружество заявява пред Община Нова
Загора, че за процесния имот за сметосъбиране и сметоизвозване на битови отпадъци през 2021 г. ще ползва 1
бр. контейнер с вместимост 4 куб.м. (л.10).
По делото е
изслушана и приета като неоспорена от страните съдебно-икономическа експертиза,
изготвена от вещото лице П.И.. От заключението се установява, че с оспорения
акт е определен размер на ТБО в размер на 10 460,94 лева главница за
периода 01.01.2021г. до 30.06.2021г. Основа за
изчисляване на ТБО, за всяка от услугите поотделно, е по-високата от двете
стойности- данъчната оценка или отчетната стойност за всеки от обектите в
имота, собственост на „Перла“ АД в ликвидация, като е съобразено решение № 185
по протокол № 19.08.2020г. на Общински съвет Нова Загора относно трите услуги -
сметосъбиране и сметоизвозване, поддържане и експлоатация на депо и поддържане
чистота на териториите за обществено ползване. Експертът сочи, че към момента
на издаване на оспорения акт и до 31.12.2021г. липсва изготвена от Община Нова
Загора методика за изготвяне на план-сметка с необходимите разходи за
дейностите и видовете основи, които да служат за определяне на ТБО, включително
и според действителното количество генериран отпадък. В проведеното открито
съдебно заседание вещото лице уточнява, че информацията в подадената от
оспорващото дружеството декларация е неизползваема; към датата на издаване на
оспорения акт няма друг методи за изчисление на ТБО; изчисления от административния орган размер
на ТБО е правилно определен.
Горната фактическа
обстановка съдът прие за установена въз основа на всички събрани в хода на
съдебното дирене годни, относими и допустими доказателствени средства. Съдът изгради своите изводи от
фактическа страна на база всички приобщени по делото писмени доказателства,
които не бяха оспорени от страните по предвидения в закона ред.
Въз основа на така
изградената фактическа обстановка, Административен съд Сливен формира следните
правни изводи:
Жалбата на „Перла“
АД в ликвидация е подадена в рамките на регламентирания от закона срок, от
лице, което има правен интерес от това производство и срещу административен
акт, който подлежи на съдебен контрол, поради което е допустима.
Разгледана по
същество е неоснователна.
Съображенията на
съда в тази насока са следните:
След като е
сезиран с оспорване, при служебния и цялостен контрол върху законосъобразността
на обжалвания административен акт, съгласно нормата на чл. 168 ал. 1 от АПК,
съдът провери изначално неговата валидност. Това се налага поради принципа на
служебното начало в административния процес, въведен с нормата на чл. 9 от АПК.
Оспореният АУЗ е издаден от компетентен административен орган, в кръга на
неговите правомощия, въз основа на законосъобразни, предшестващи издаването му
действия, в съответната писмена форма и съдържа необходимите реквизити, което
го прави валиден и процесуално законосъобразен. Същият е издаден след извършена
проверка по писмени данни от служител при общинската администрация – Старши
инспектор орган по приходите при Община Нова Загора, оправомощен
със Заповед № РД-12-307/16.05.2018 г., действащ при спазване на териториалните
предели на правомощията си и в рамките на предоставената му материална
компетентност. Съгласно чл. 4 ал. 1 от ЗМДТ, установяването, обезпечаването и
събирането на местните данъци се извършва от служители на общинската
администрация по реда на ДОПК. Според разпоредбата на чл. 4 ал. 3, вр. ал. 4 от ЗМДТ, в производствата по ал. 1 служителите от
общинската администрация, определени със заповед на кмета на общината, имат правата
и задълженията на органи по приходите, а в ал. 5 е предвидено, че ръководителят
на звеното за местни приходи в съответната община, упражнява правомощията на
териториален директор, включително предвидените в чл. 107, ал. 4 от ДОПК. С
оглед препращащата разпоредба на чл. 9б от ЗМДТ, редът за установяването,
обезпечаването и събирането на местните такси по ЗМДТ е също този по чл. 4 ал.
1 – 5 от ЗМДТ. Едновременно с това имотите, за които с процесния
акт е установена дължимост на ТБО се намират на
територията на община Нова Загора, поради което и съдът приема, че издателят на
акта е действал при наличието както на материална, така и на териториална
компетентност.
Предмет на съдебна
проверка в настоящото производство е законосъобразността на Акт за установяване
на задължение, издаден по реда на чл. 107 от ДОПК, в частта на определените
задължения за такса битови отпадъци на „Перла“ АД – в ликвидация за първо
шестмесечие на 2021 г. Съгласно чл. 107, ал. 1 от ДОПК, когато органът по
приходите установява размера на ТБО въз основа на подадена от лицето
декларация, задължението подлежи на внасяне в срока, предвиден в съответния
закон, като органът по приходите издава акт за установяване на задължението, а
последният, по аргумент от ал. 4, може да се обжалва пред Директора на ТД на
НАП. Доколкото в случая се касае за местни задължения с публичен характер,
приложими материалноправни норми са тези по ЗМДТ,
като в чл. 4 и чл. 9 б са указани редът и компетентността при установяването,
обезпечаването и събирането на този вид задължения. Съгласно чл. 4 ал. 5 от ЗМДТ, ръководителят на звеното за местни приходи при съответната община
изпълнява правомощията на териториален директор на НАП и в процесния
случай оспореният АУЗ е бил предмет на административно обжалване пред Началника
на отдел „Местни данъци и такси“ при Община Нова Загора. Последният се явява
компетентният по – горестоящ административен орган, с
оглед регламента на чл. 107 ал. 4 от ДОПК, във вр. с
чл. 4 ал. 5 от ЗМДТ. В процесния случай съдът не
установява и допуснати съществени нарушения на административнопроизводствените
правила, доколкото органът – издател се е произнесъл след изясняване на фактите
от значение за случая. Съгласно чл. 107, ал. 3 от ДОПК, приложен в случая,
органът по приходите издава акт за установяване на задължението служебно в
случаите, когато задължението не е платено в срок и не е извършена ревизия. Ето
защо настоящият съдебен състав преценява, че обжалваният административен акт е
валиден и процесуално законосъобразен.Същият е постановен и в съответствие с приложимия
материалния закон, при следните съображения:
С оспорения
административен акт е установен размер на задължения за такса битови отпадъци
за първо шестмесечие на 2021 година за собствени на оспорващото дружество
недвижими имоти, съставляващи нежилищни такива и находящи
се в строителните граници на населеното място – гр. Нова Загора. Съгласно чл.
62 от ЗМДТ, таксата за битови отпадъци се заплаща за услугите по събирането и
транспортиране на битови отпадъци до съоръжения и инсталации за тяхното
третиране, третиране на битовите отпадъци в
съоръжения и инсталации и поддържането на чистотата на териториите за
обществено ползване в населените места и селищните образувания в общината, като
изрично в чл. 63, ал. 2 от ЗМДТ е посочено, че видът на предлаганите услуги по
чл. 62 на територията на общината, както и честотата на събиране и
транспортиране на битовите отпадъци се определят със заповед на кмета на
общината и се обявяват публично до 31 октомври на предходната година.
Анализът на посочените
норми налага извод, че ТБО се дължи, ако е налице предоставяне на съответната
услуга в съответния район, посочен в заповедта по чл. 63, ал. 2 от ЗМДТ, където
се намира имотът. В настоящия случай от доказателствата се установява, че процесният имот се намира в строителните граници на гр.
Нова Загора. Нормата на чл. 66 указва всички компоненти на услугите по чл. 62
по дейности, а именно: събиране на битовите отпадъци и транспортирането им до
инсталации и съоръжения за третирането им, както и осигуряване на съдове за
събиране на битовите отпадъци, с изключение на разделното събиране,
предварителното съхраняване и транспортирането на битовите отпадъци, попадащи в
управлението на масово разпространени отпадъци по ЗУО – за услугата по чл. 62
т. 1; третиране на битови отпадъци, необхванати в управлението на масово
разпространените отпадъци, както и проучване, проектиране, изграждане,
поддържане, експлоатация, закриване и мониторинг на депата за битови отпадъци
и/или други инсталации и съоръжения за оползотворяване и/или обезвреждане на
битови отпадъци – за услугата по чл. 62 т. 2 и за услугата по чл. 62 т. 3 –
дейности по поддържане на чистотата на уличните платна, площадите, алеите,
парковите и другите територии от населените места и селищните образувания в общината,
предназначени за обществено ползване. В процесния
административен акт е установен размер на таксата за битови отпадъци и по трите
компонента. Съгласно чл. 67, ал. 6 от ЗМДТ, общинският съвет приема основите за
изчисляване размера на таксата за всяка от услугите по чл. 62 с наредбата по
чл. 9. Към доказателствата са приобщени Наредба за определянето и
администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на община
Нова Загора, както и Решение № 185/19.08.2020 г. но Общински съвет Нова Загора,
с което е одобрена план – сметка за необходимите средства за предоставяне на
услугите по сметосъбиране, сметоизвозване, поддържане
и експлоатация на депо и за поддържане чистотата на териториите за обществено
ползване, прието съобразно изискването на чл. 67, ал. 2 от ЗМДТ. Съгласно
цитираното решение, размерът на таксата за битови отпадъци за нежилищните имоти
е в общ размер на 7,5 промила, върху по – високата между данъчната оценка и
отчетната стойност, разпределен по услуги : сметосъбиране и сметоизвозване
– 2,95 промила; за услугата поддържане и експлоатация на депо – 2,99 промила и
за услугата поддържане чистотата на териториите за обществено ползване – 1,56
промила.
Видно от
доказателствата по делото „Перла“ АД в ликвидация е депозирало пред административния
орган декларация с вх.№ **********/15.10.2020г., в която заявява пред Община
Нова Загора, че за процесния имот за сметосъбиране и сметоизвозване на битови отпадъци през 2021 г. ще ползва 1
бр. контейнер с вместимост 4 куб.м. Видно от изслушаната по делото
съдебно-счетоводна експертиза към момента на издаване на оспорения акт и до
31.12.2021г. липсва изготвена от Община Нова Загора методика за изготвяне на
план-сметка с необходимите разходи за дейностите и видовете основи, които да
служат за определяне на ТБО, включително и според действителното количество
генериран отпадък. В проведеното открито съдебно заседание вещото лице
уточнява, че информацията в подадената от оспорващото дружеството декларация е
неизползваема, тъй като към датата на издаване на оспорения акт няма друг възможен
метод за изчисление на ТБО освен по-високата от двете стойности- данъчната
оценка или отчетната стойност, като при издаване на оспорения акт е изцяло
съобразено решение № 185 по протокол № 11/19.08.2020г. на Общински съвет
Нова Загора относно трите услуги - сметосъбиране и сметоизвозване, поддържане и експлоатация на депо и поддържане
чистота на териториите за обществено ползване. Това решение е влязъл в сила
административен акт, издаден на основание чл.67, ал.5 от ЗМДТ, поради което подаването
на тази декларация, в конкретния случай, е без правно значение. В горецитираното, влязло в сила решение на общинския съвет не
е предвидена възможност чрез декларация да се избира друга основа за определяне
на ТБО, поради което настоящият съдебен състав намира, че законосъобразно и
правилно от административния орган е
приложена именно определената с Решение № 185/19.08.2020 г.на Общински съвет
Нова Загора единствена възможна основа за облагане с тази такса.
По делото няма
спор, а и от доказателствата се установява, че община Нова Загора предлага и извършва всички
посочени в разпоредбата на чл. 62 от ЗМДТ дейности, в която насока са
представените по делото заповеди, договори и отчетни протоколи. Съгласно
Заповед № РД-12-800/29.10.2020 г. на кмета на Община Нова Загора, в гр. Нова
Загора, в чиито строителни граници се намира процесният
имот, се предоставят услуги по сметосъбиране и сметоизвозване,
поддържане и експлоатация на депо, както и поддържане на чистотата на
териториите за обществено ползване. Реалното предоставяне на услугите по
сметосъбиране и сметоизвозване на отпадъци до
съоръжения за третирането им и по поддържане чистотата на териториите за
обществено ползване е удостоверено с представения Договор № 181/11.05.2020 г. и
приложените към същия констативни протоколи с отчетен характер. По делото не се
оспорва предоставянето на услугата по обезвреждане на битовите отпадъци и
поддържането на депо, която също се ползва от оспорващото дружество с оглед
посочената по-горе заповед на кмета на община Нова Загора. Следователно, за
територията на град Нова Загора, в чиито строителни граници се намира процесният имот, таксата за битови отпадъци се дължи и за
трите услуги, визирани в разпоредбата на чл. 62 от ЗМДТ. Нейният размер, както
се установи и от заключението на вещото лице, е определен от органа по
приходите съобразно действащите към момента на издаване на оспорения АУЗ
разпоредби, приети от органа на местно самоуправление – Общински съвет Нова
Загора. При горецитираните ставки и при облагаема
основа на процесния имот в размер на 2 789 583,86
лв., размерът на таксата за трите предоставяне от общината и ползвани от
дружеството услуги - за сметосъбиране и сметоизвозване,
поддържане и експлоатация на депо, както и поддържане на чистотата на
териториите за обществено ползване за разглеждания период първо
шестмесечие на 2021 г. според заключението на вещото лице възлиза на 10 460,94
лв. главница и 46,49 лева лихва, както
правилно е прието в атакувания АУЗ.
При изложените по
– горе съображения съдът намира, че оспореният Акт за установяване на
задължения по чл. 107 ал. 3 от ДОПК № 629-1/16.07.2021 г., издаден от старши
инспектор орган по приходите при Община Нова Загора, в частта, с която са
установени задължения за първо шестмесечие на 2021 г. за собствени на
дружеството недвижими имоти за такса битови отпадъци в размер на 10460,94 лв.
главница и 46,49 лв. лихва, потвърден с Решение № 3/10.11.2021 г. на
Началник отдел „Местни данъци и такси“ при Община Нова Загора е валиден,
материално и процесуално законосъобразен.
Подадената срещу
същия жалба от „Перла“ АД – в ликвидация като неоснователна следва да бъде
отхвърлена.
С оглед изхода на
спора, претенцията на жалбоподателя за присъждане на направените по делото
разноски е неоснователна. Разноски от органа не се претендират, поради което не
се присъждат.
Воден от
гореизложеното и на основание чл. 160, ал. 1, предл.
последно от ДОПК, Административен съд - Сливен
Р Е Ш И:
ОТХВЪРЛЯ жалбата
на „Перла“ АД – в ликвидация, със седалище гр. Нова Загора срещу Акт за
установяване на задължения по чл. 107 ал. 3 от ДОПК № 629-1/16.07.2021 г.,
издаден от старши инспектор орган по приходите при Община Нова Загора, в
частта, с която са установени задължения за периода 01.01.2021г.
до 30.06.2021г. за собствени на дружеството недвижими имоти за такса битови
отпадъци в размер на 10 460,94 лв. главница и 46,49 лв.
лихва, потвърден с Решение № 3/10.11.2021 г. на Началник отдел
„Местни данъци и такси“ при Община Нова Загора, като неоснователна
Решението може да
се обжалва с касационна жалба пред Върховен административен съд на Република
България в 14-дневен срок от съобщаването му на страните.
АДМИНИСТРАТИВЕН СЪДИЯ: