РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ
АДМИНИСТРАТИВЕН
СЪД ПАЗАРДЖИК
РЕШЕНИЕ
№
352/28.5.2019г.
В И М Е Т О Н А
Н А Р О Д А
АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД ПАЗАРДЖИК, II състав в открито съдебно заседание на
десети май през две хиляди и деветнадесетата година в състав:
СЪДИЯ : ГЕОРГИ ПЕТРОВ
при секретаря АНТОАНЕТА МЕТАНОВА, като разгледа
докладваното от съдията докладчик Петров адм. дело №1039 по описа на съда за 2018год., за да се
произнесе взе предвид следното:
I. За характера на производството,
жалбата и становищата на страните:
1. Производството по делото е по реда на чл. 73,
ал.4 от Закона за управление на средствата от Европейските структурни и
инвестиционни фондове, във вр. с чл. 145 и сл. от АПК..
2. Образувано по жалба на Р.И.Ц., ЕГН
**********,***, с посочен съдебен адрес ***, адв. И. Б., срещу Решение за
налагане на финансова корекция № 13/112/08276/01/04/01 от 12.10.2018г. на
Директора на Областна Дирекция Пловдив на Държавен фонд „Земеделие“, с което на Р.И.Ц. е наложена финансова
корекция в размер на 48892,00лв. представляващи получено първо и второ плащане
по Договор №13/112/08276 от 29.10.2012г. сключен с ДФ „Земеделие“ и е
постановено прекратяване на Договор №13/112/08276 от 29.10.2012г. сключен между
Р.И.Ц., ЕГН **********,*** и ДФ „Земеделие“.
3. Жалбоподателят
сочи, че въз основа на сключеният от него Договор № 13/112/08276 от
29.10.2012г. и извършил реално всичко предвидено в изготвения бизнес план, като
процесния селскостопански обект е осъществен изцяло.
Поддържа
се, че при постановяване на оспореното решение са допуснати съществени
нарушения на административно производствените правила, доколкото същото не е
следвало да бъде издадено в процедура по чл. 69 и следващите от ЗУСЕСИФ, а в
процедура по чл. 33 от Наредба № 9 от 3.04.2008 г. за условията и реда за
предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по мярка „Създаване на стопанства
на млади фермери“ по Програмата за развитие на селските райони за периода 2007
- 2013 г..
Иска
се оспореното решение да бъде отменено, като се присъдят сторените разноски по
производството.
4. Директора на Областна
дирекция Пловдив на Държавен фонд „Земеделие“, чрез процесуалния си
представител юрк. Н. е на становище, че жалбата е неоснователна. Поддържат се
фактическите констатации и правните изводи, изложени в оспореното решение.
Иска се жалбата да бъде отхвърлена, като се
присъдят сторените разноски по производството, включително съответно
юрисконсултско възнаграждение.
Възразява се, че заявеното от жалбоподателя
адвокатско възнаграждение е прекомерно.
ІІ. За допустимостта:
5. Според представеното Известие за доставяне №
ИД PS 404001С5В60 (л. 32), процесното решение е връчено на неговият
адресат на 05.11.2018г. Жалбата срещу му, е регистрирана в деловодството
на Административен съд Пазарджик на
09.11.2017г., което ще рече, че оспорването е предприето в рамките на
установения за това преклузивен, процесуален срок и при наличието на правен
интерес.
III. За фактите:
6.
Между Държавен фонд „Земеделие“ и Р.И.Ц., като ползвател е сключен Договор №
13/112/08276 от 29.10.2012г.(л.43), като на основание чл.
21, ал. 2 от Наредба № 9 от 03.04.2008 г., фондът се е задължил да предостави
на ползвателя, безвъзмездна финансова помощ в размер на 48892,00лв. за
изпълнение на всички инвестиции, основни дейности и цели, заложени в бизнес
плана по проекта.
Според
чл. 4.8, б. „е“ от Договора, „Фондът“ изисква връщането на вече платените суми
по първото и второто плащане, заедно със законната лихва към тях, когато бъде
установено, че не поддържа икономическият размер на стопанството, за което о
получил второ плащане по договора.
С
Анекс № 1 от 11.11.2014г., страните са се съгласили, че Приложение № 1 към Договора се заличава, а се създава Таблица за
инвестиции в дълготрайни материални активи (Приложение № 1а към анекса).
Съответно
с Анекс № 2 от 05.04.2016г., страните са се съгласили, че Таблица за инвестиции
в дълготрайни материални активи (част от Приложение 2) към договора се
заличава, като се създава Таблица за инвестиции в дълготрайни материални активи
(Приложение № 2а към анекса).
Приложен
е „Бизнес план“ по Марка „създаване на
стопанства на млади фермери“(л.52), в който Ц. е избрал
време за проверка на изпълнението на плана, след края на третата година от
сключване на договора. В Програмата за развитие на стопанството е предвидено,
закупуване на система за напояване, микробус и закупуване на недвижимия имот.
Основната дейност предвидена в плана е култивиране на гъби. Предвидено е към
годината на кандидатстване, общия размер на икономически единици на
стопанството да е 4,63 с площ от 0,04ха., а към годината на второто финално
плащане общият размер икономически единици да достигне 13,29 при площ от
0,12ха.
7.
По преписката е приложен Контролен лист ОП1 за посещение на органи на фонда на
място(л.107), предприето на
07.01.2016г. Констатациите се били, че договорените дейности са извършени към
момента; инвестицията функционира по предназначение; местоположението на
инвестицията съответства на одобрения проект. Резултатът от извършеното
посещение на място е бил положителен. Контролния лист е връчен на Ц. на
26.02.2016г.
Приложен
е и Контролен лист ОП1 за посещение на органи на фонда на място(л.127), предприето на 23.02.2017г. съобразно
който е констатирано, че „…сградата не е
приспособена за функциониране по предназначение…Гъбите в Анкетен формуляр са
засети, но в момента на посещението, няма налични гъби не са в сезон и поради
климатични условия, сградата е налична но в момента не функционира по
предназначение предстои ремонт…“ . Контролния лист е връчен на Ц. на
09.03.2017г., който е вписал като пояснение, че периода за засяване и
отглеждане на гъбите е от 15 юни до 30 август, като относно сградата предстои
ремонт.
8.
Съобразно правилото на чл. 30а, ал. 1 от Наредба № 9 от 03.04.2008 г. - В срок
до пет месеца преди изтичане на срока по чл. 27 и след получаване на второто
плащане по чл. 6, т. 2 ползвателите подават лично в съответното териториално
структурно звено на ДФЗ уведомително писмо до РА съгласно приложение № 8 и
прилагат необходимите документи съгласно приложение № 9.
На
това основание, Ц. е подал Уведомително
писмо вх. № 1311208276311 от 08.02.2017г.(л.113)
Съответно,
със Заповед № 333022 от 20.07.2017г. на Началник Отдел на Регионален технически
инспекторат в Областна дирекция, Пловдив(л.140) е наредено извършването
на проверка на място, относно кандидат УРН 584657, с УИН 13/110912/66114.
Такава
е осъществена, като по делото е приложен Контролен лист за посещение на органи
на фонда на място от 01.08.2017г.(л.142) Във въпросният
удостоверителен документ е отразено, че към момента на проверката в помещението
има изградени 20 реда стелажи, на три реда. Върху всеки ред има разположени по
три реда плътни полиетиленови торби със субстрат от слама. От всички торби,
само в около 40 бр. има плодни тела на гъбата. Представени са документи за
закупуване на мицел и торби. Прието е, че при договорена площ от 1200,00m²,
реалната площ от която могат да се берат гъби е 667,00m². Посочено е, че към
момента на проверката, няма уреди за отчитане на параметри на околната среда. В
помещението е светло и проветриво, като на тавана има изградена система за
напояване.
До
Р.Ц. е изпратено Писмо № 01-162-6500/231 от 03.08.2017г.(л.181) с което нему е указано, че може да
направи възражения и забележки във връзка с констатациите от извършената
проверка. Съответно от страна на Ц. е представено писмено обяснение(л.160).
От
Началник Отдел „Регионален технически инспекторат“ в Областна дирекция, Пловдив
е изготвена Докладна записка № 05-2-163/194#2 от 02.08.2017г.(л.157), в която са възпроизведени констатациите
от извършената проверка на место. Посочено е, че съобразно одобрения бизнес
план, площта на която следва да се отглеждат гъби е 1200,00m²,
а на место е констатирано реално заета площ с чували от 667,00m².
9.
При това положение, до Р.Ц. е изпратено Писмо № 01-162-6500/3 от 04.01.2018г.(л.35), с което е заявено, че „... На основание чл. 73, ал. 2 от ЗУСЕСИФ, Ви уведомяваме, че ДФ
„Земеделие“ открива производство по налагане на финансова корекция. Производството се открива във връзка със следните
констатации, направени по Договор № 13/112/08276 от 29.10.2012г. по Мярка 112
„Създаване на стопанства на млад фермер“ от Програма за развитие на селските
райони 2007 – 2013г…......“, след което са посочени, прежде описаните данни.
Заявено
е, че общия размер на наложената финансова санкция е 48892,00лв., като е
посочено, че във връзка с направената констатация Ц. дължи връщане на
получената сума по договора в размер на 48892,00лв.
В
отговор на писмото, Ц. е подал Възражение вх. № 01-163-6500/3#2
от 28.09.2018г., в което са дадени подробни пояснения във връзка с
констатациите по контролния лист от проверката на място.
10. В тази хронологична последователност е
постановено процесното Решение за налагане на финансова корекция №
13/112/08276/01/04/01 от 12.10.2018г. на Директора на Областна Дирекция Пловдив
на Държавен фонд „Земеделие“, с което на
Р.И.Ц. е наложена финансова корекция в размер на 48892,00лв. представляващи
получено първо и второ плащане по Договор №13/112/08276 от 29.10.2012г. сключен
с ДФ „Земеделие“ и е постановено прекратяване на Договор №13/112/08276 от
29.10.2012г. сключен между Р.И.Ц., ЕГН **********,*** и ДФ „Земеделие“.
От
фактическа страна, въз основа на данните от извършените проверки на место е
прието, че е налице неизпълнение на нормативни и договорни задължения, които се
свеждат до това, че към 26.07.2017г. – 01.08.2017г., изчисления икономически
размер на стопанството е 7,39 икономическите единици. При одобряването на
проекта и сключването на договора, икономическия размер на стопанството е 4,43
икономически единици, като трябва да нарасне до 13,29 икономически единици,
тоест нарастването спрямо първоначалното състояние трябва да е с 8,86
икономически единици. Това в случая не е сторено, според административния
орган.
Прието
в този смисъл е, че е налице нарушение по т. 4.8, б. „е“ от Договор №
13/112/08276 от 29.10.2012г., във връзка с чл. 8а, ал. 1, т. 2 от Наредба № 9
от 03.04.2008 г.
Като
краен резултат, в Решението е прието, че „….На
т. 4.8, б. „е“ от Договор № 13/112/08276 от 29.10.2012г., във връзка с чл. 8а,
ал. 1, т. 2 и чл. 33, ал. 1 от Наредба №
9 от 03.04.2008 г. за условията и реда за
предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по мярка „Създаване на стопанства
на млади фермери“ по Програмата за развитие на селските райони за периода 2007
- 2013 г., състоящо се в неподдържане на икономическия размер на стопанството,
за което е получено второ плащане по договора и чл. 73, ал. 1 от ЗУСЕСИФ….“, като Директора на ДФ
„Земеделие“ е определил спрямо Ц.,
финансова корекция в размер на 48892,00лв.
11.
В хода на настоящото съдебно производство, по искане на ответника бе изслушано
и прието без заявени резерви от страните, заключение изготвено от вещото лице
Б.Д.. Според експерта, при съпоставяне на проверените данни, икономическия
размер на земеделското стопанство към момента на кандидатстване е 4,43
икономически единици. Според данните от контролните листи при извършените
проверки на место, към 26.02.206г., икономическия размер на стопанството е бил
13,29 икономически единици, съответно към 01.08.2017г., икономическия размер е
бил 07,39 икономически единици.
IV. За правото:
12. С оглед разрешаването на текущият
административен спор е необходимо да се съобрази следната нормативна уредба :
В чл. 69, ал. 1 от ЗУСЕСИФ, е установено
правомощието на управляващите органи, да провеждат процедури по администриране
на нередности по смисъла на чл. 2, т. 36 и 38 от Регламент (ЕС) № 1303/2013.
Според чл. 70, ал. 1 от ЗУСЕСИФ, Финансова
подкрепа със средства от ЕСИФ може да бъде отменена изцяло или частично чрез
извършване на финансова корекция на следните основания:
1. когато по отношение на бенефициента е налице
конфликт на интереси по смисъла на чл. 57 от Регламент (ЕС) № 966/2012;
2. за нарушаване на правилата за държавната
помощ по смисъла на чл. 107 от Договора за функционирането на Европейския съюз;
3. за нарушаване на принципите по чл. 4,
параграф 8, чл. 7 и 8 от Регламент (ЕС) № 1303/2013;
4. за нарушаване на изискването за дълготрайност
на операциите в случаите и в сроковете по чл. 71 от Регламент (ЕС) № 1303/2013;
5. за проекта или за част от него не е налична
одитна следа и/или аналитично отчитане на разходите в поддържаната от
бенефициента счетоводна система;
6. за неизпълнение на мерките за информация и
комуникация, задължителни за бенефициентите;
7. за неизпълнение на одобрени индикатори;
8. при постъпили инцидентни приходи във връзка с
изпълнението на проекта;
9. за нередност, съставляваща нарушение на правилата
за определяне на изпълнител по глава четвърта, извършено чрез действие или
бездействие от страна на бенефициента, което има или би имало за последица
нанасянето на вреда на средства от ЕСИФ;
10. за друга нередност, съставляваща нарушение
на приложимото право на Европейския съюз и/или българското законодателство,
извършено чрез действие или бездействие от страна на бенефициента, което има
или би имало за последица нанасянето на вреда на средства от ЕСИФ.
Съответно в чл. 72,
ал. 1 и ал. 2 от ЗУСЕСИВ са установени правилата, съобразно които при
определяне размера на финансовите корекции се отчитат естеството и сериозността
на допуснатото нарушение на приложимото право на ЕС и българското
законодателство и финансовото му отражение върху средствата от ЕСИФ, като
размерът на финансовата корекция трябва да е равен на реално установените
финансови последици на нарушението върху изразходваните средства – допустими
разходи.
Според чл. 73, ал. 1
и ал. 2 от ЗУСЕСИФ, финансовата корекция се определя по основание и размер с
мотивирано решение на ръководителя на управляващия орган, одобрил проекта, като
преди издаването на решението по ал. 1 управляващият орган трябва да осигури
възможност бенефициентът да представи в разумен срок, който не може да бъде
по-кратък от две седмици, своите писмени възражения по основателността и
размера на финансовата корекция и при необходимост да приложи доказателства.
13. Необходимо е
обаче да се съобрази, че според чл. 33, ал. 1 от Наредба № № 9 от 3.04.2008 г.
за условията и реда за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по мярка
„Създаване на стопанства на млади фермери“ по Програмата за развитие на
селските райони за периода 2007 - 2013 г. (ДВ, бр. 42 от
25.04.2008 г.), в случай че ползвателят на помощта не изпълнява
свои нормативни или договорни задължения след изплащане на финансовата помощ,
РА може да поиска връщането на вече изплатени суми заедно със законните лихви
към тях и/или да прекрати всички договори, сключени с ползвателя на помощта.
В чл. 33, ал. 2 от
Наредба № 9 от 3.04.2008 г. е установено правомощието, съобразно което,
Разплащателната агенция може да поиска връщането на вече платени суми заедно
със законните лихви към тях, когато:
1. ползвателят на
помощта е представил декларация с невярно съдържание и/или изкуствено е създал
условия за изпълнение на изискванията за получаване на плащанията, за да
извлече облага в противоречие с целите на настоящата наредба;
2. (изм. - ДВ, бр. 60
от 2012 г., в сила от 7.08.2012 г.) ползвателят на помощта е получил или е
одобрен за получаване на допълнителна публична финансова помощ за инвестициите
по чл. 14, ал. 2 и 3 , финансирани по реда на тази наредба.
Съобразно указанието
на § 4 от ПЗР на Наредба № 9 от 3.04.2008 г., тя се издава на основание § 35,
ал. 3 от преходните и заключителните разпоредби към Закона за изменение и
допълнение на Закона за подпомагане на земеделските производители (обн., ДВ, бр. 18 от 2006 г.; изм., бр. 96 от 2006 г., в сила от 1
януари 2007 г.; изм. бр. 16 от 2008 г.).
14. Въз основа на
тези данни и нормативни основания, в жалбата с която е сезиран съда са впълнота
възпроизведени, мотивите от Решение № 507 от 03.08.2018 г., постановено по
напълно идентичен казус от същият съдебен състав по адм. дело № 933 по описа на
Административен съд Пазарджик за 2017 г. Това решение е оставено в сила с
Решение № 1906 от 12.02.2019г., постановено по адм. дело № 11436 по описа на
Върховния административен съд за 2018г.
Доколкото мотиви
изложени в Решение № 507 от 03.08.2018 г. са формирани от същия съдебен състав,
те се поддържат и с оглед данните установени в хода на настоящото производство.
Действително, в Глава
Пета, Раздел Трети „Администриране на нередности и извършване на финансови
корекции“ от ЗУСЕСИФ и в чл. 33 от Наредба № 9 от 3.04.2008 г. са уредени две
отделни, самостоятелни административни процедури, целта на всяка една от които
е да бъде възстановена правомерността на правоотношенията по извършване на
разходи, сертифицирани пред Европейската комисия, с оглед приложимото право на
Европейския съюз и българското законодателство.
При наличието на
някои от основанията възведени в чл. 70, ал. 1 от ЗУСЕСИФ, ръководителя на
управляващия орган, одобрил проекта с мотивирано решение, определя по основание
е размер, финансова корекция. В хода на
процедурата по чл. 33 от Наредба № 9 от 3.04.2008г. обаче, Изпълнителния
директор на Разплащателна агенция или
упълномощено от него лице, при наличието на предпоставките установени в чл. 33,
ал. 1, чл. 33, ал. 2, т. 1 или чл. 33, ал. 2, т. 2 от Наредбата, изисква със
съответния акт, връщането на вече изплатени суми заедно със законните лихви към
тях и/или да прекратява всички договори.
15. Осъществяването
на едната или другата от двете административни процедури при това положение,
зависи от съответно установените в закона предпоставки.
Според установените в
§4, ал. 3 от ДР на ЗУСЕСИФ хипотези, предоставянето на безвъзмездна финансова
помощ, както и плащанията, верифицирането или сертифицирането на разходите по
програмата по ал. 1 се извършват при условията и по реда на този закон, доколкото
друго не е предвидено(курсивът
мой) в Регламент (ЕС) № 1305/2013 на Европейския парламент и на Съвета от
17 декември 2013 г. относно подпомагане на развитието на селските райони от
Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони (ЕЗФРСР) и за отмяна
на Регламент (ЕО) № 1698/2005 на Съвета (ОВ, L 347/487 от 20 декември 2013 г.)
и Регламент (ЕС) № 1306/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17
декември 2013 г. относно финансирането, управлението и мониторинга на общата
селскостопанска политика и за отмяна на регламенти (ЕИО) № 352/78, (ЕО) №
165/94, (ЕО) № 2799/98, (ЕО) № 814/2000, (ЕО) № 1290/2005 и (ЕО) № 485/2008 на
Съвета (ОВ, L 347/549 от 20 декември 2013 г.), в Закона за подпомагане на
земеделските производители или в акт по неговото прилагане.
Цитирания нормативен
текст, съотнесен към данните по казуса, описани в предходния раздел на
решението, налага несъмнения извод, че в случая ЗУСЕСИФ е неприложим.
В случая обаче,
процедурата по заявлението за подпомагане, респективно по заявката за второ
плащане е установено в Наредба № 9 от 3.04.2008г., която е издадена на
основание § 35, ал. 3 ПЗР на ЗПЗП, а не на основание ЗУСЕСИФ.
В този смисъл е
практиката на Върховния административен съд в решения № 4639 от 11.04.2018 г.
по адм. д. № 3709/2017 г.; решение № 2978 от 9.03.2018 г. по адм. д. №
1138/2017 г.; решение № 5261 от 23.04.2018 г. по адм. д. № 5190/2017 г.;
решение № 8818 от 6.07.2017 г. по адм. д. № 9803/2016 г. и др.
16. Изложеното до тук
от фактическа и правна страна, налага да се приеме, че твърдените от
административния орган, неизпълнения на нормативни и договорни задължения от
страна на Ц. е следвало да бъдат установени в административна процедура,
сложена в ход и осъществена по реда на чл. 33 от Наредба № 9 от 3.04.2008г. в
резултат на която, Изпълнителния директор на Разплащателна агенция или
упълномощено от него лице, при наличието на предпоставките установени в чл. 33,
ал. 1, чл. 33, ал. 2, т. 1 или чл. 33, ал. 2, т. 2 от Наредбата, със съответния
акт да изиска връщането на вече изплатени суми заедно със законните лихви към
тях и/или да прекрати сключения с
бенефициера договор.
17.
В случая, административната процедура е осъществена по реда, установен в Глава
Пета, Раздел Трети „Администриране на нередности и извършване на финансови
корекции“ от ЗУСЕСИФ.
Това
следва от изричното волеизявление на Директора на ОД
на ДФ
„Земеделие“, Пловдив, обективирано в
Писмо № 01-163-6500/3 от 04.01.2018г.(л.35), според което „... На
основание чл. 73, ал. 2 от Закона за управление на средствата от Европейските
структурни и инвестиционни фондове, Ви уведомяваме, че ДФ „Земеделие“ открива
производство по налагане на финансови корекции.
Производството се открива във връзка със следните констатации, направени по
Договор № 13/112/08276 от 29.10.2012г. по Мярка
112 „Създаване на стопанства на млад фермер“ от Програма за развитие на
селските райони 2007 – 2013г…......“.
Образуваното на това
основание административно производство, логично е приключило с постановяването
на „Решение за налагане на финансова корекция“, поради което пък, като правно
основание за неговото издаване са посочени чл. 70, ал. 1, т. 7, във връзка с чл. 72, ал. 1
и чл. 73, ал. 1 от ЗУСЕСИФ.
Обстоятелството, че във въпросното решение и в
останалите документи по преписката са посочени съответни текстове от Наредба № 9 от 3.04.2008г. не променя възприетият вече извод.
Определянето на
финансова корекция по правилата на ЗУСЕСИФ обаче, с оглед наличието на
специална процедура по чл. 33 от Наредба
№ 9 от 3.04.2008г. и с оглед правилото на §4, ал. 1 от ДР на ЗУСЕСИФ в случая е
неприложимо.
Смесването на двете
процедури и като краен резултат, започването на административното производство
по реда на
чл. 73, ал. 2 от ЗУСЕСИФ и приключването му с издаване на решение за определяне
на финансова корекция на основание чл. 73, ал. 1 от ЗУСЕСИФ, налага да се
приеме, че в случая е допуснато съществено нарушение на административно
производствените правила, което е имало за резултат нарушаване на правото на
жалбоподателя на участие и защита в производството. Това е достатъчно,
оспореният административен акт да бъде отменен.
V. За разноските :
18. С оглед констатираната незаконосъобразност
на административния акт, на жалбоподателя се дължат сторените разноски по
производството, които съобразно представения списък, се констатираха в размер
на 2493,57лв.
Възражението на ответния административен орган
за прекомерност на адвокатското възнаграждение е неоснователно. Размерът на
същото, съобразно материалния интерес по делото е определен и фактически
заплатен в брой, съобразно минимума посочен в чл. 8, ал. 1, т. 4 от Наредба № 1
от 9.07.2004 г. за минималните размери на адвокатските възнаграждения.
Ето защо, Съдът
Р Е Ш
И :
ОТМЕНЯ Решение за налагане на
финансова корекция № 13/112/08276/01/04/01 от 12.10.2018г. на Директора на
Областна Дирекция Пловдив на Държавен фонд „Земеделие“, с което на Р.И.Ц., ЕГН **********,***, е
наложена финансова корекция в размер на 48892,00лв. представляващи получено
първо и второ плащане по Договор №13/112/08276 от 29.10.2012г. сключен с ДФ
„Земеделие“ и е постановено прекратяване на Договор №13/112/08276 от
29.10.2012г. сключен между Р.И.Ц., ЕГН **********,*** и ДФ „Земеделие“.
ОСЪЖДА Държавен фонд „Земеделие“
да заплати на Р.И.Ц., ЕГН **********,***, сумата от 2493,57лв. (две хиляди
четиристотин деветдесет и три лв. и петдесет и седем ст.), представляваща
извършени от последния разноски по производството.
Решението подлежи на обжалване с касационна жалба
пред Върховният административен съд на
Република България в четиринадесет дневен срок от съобщаването на страните за
неговото изготвяне.
Административен съдия :/П/
РЕШЕНИЕ
№5343/05.05.2020 Г. ПО АД №8346/2019 Г. НА ВАС
ОТМЕНЯ решение
№ 352/28.05.2019 г. постановено по адм. дело № 1039/2018 г. на Административен
съд-Пазарджик и ВМЕСТО НЕГО ПОСТАНОВЯВА:
ОТХВЪРЛЯ жалбата, подадена от Р. Църенски срещу решение № №
13/112/08276/3/01/04/01/12.10.2018 г., изх.№ 01-163-6500/706/17.10.2018 г. за
налагане на финансова корекция на директора на Областна дирекция на Държавен
фонд "Земеделие"-Пловдив.
ОСЪЖДА Р. Църенски, от [населено място], [адрес], да заплати на Областна
дирекция на Държавен фонд "Земеделие"-Пловдив сумата от 988,92
/деветстотин осемдесет и осем лева и 92 стотинки/ лева, представляваща
направени за двете инстанции разноски, в т.ч. за юрисконсултско възнаграждение
в определен от съда размер.
Решението е окончателно.