Определение по дело №636/2019 на Административен съд - Перник

Номер на акта: Не е посочен
Дата: 13 април 2020 г. (в сила от 23 юни 2020 г.)
Съдия: Силвия Иванова Димитрова
Дело: 20197160700636
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 10 октомври 2019 г.

Съдържание на акта Свали акта

О П Р Е Д Е Л Е Н И Е

№ 60

гр. Перник, 13.04. 2020 г.

 

Административен съд  Перник, в закрито заседание, в състав:

СЪДИЯ: Силвия Димитрова

като разгледа докладваното от съдията дело номер 636  по описа на съда за 2019 година, за да се произнесе взе предвид следното:

Производството е по реда на Дял трети, Глава десета, Раздел 1 от Административнопроцесуалния кодекс /АПК/.

Образувано е по жалба на М.Т.Б. с ЕГН ********** и съдебен адрес: ***, чрез адв. И.Л. от САК, против Отказ на кмета на община Перник да уважи подадена от нея Молба с вх. № 19/ТР-3599/13.08.2019 г. за изменение на ПУП, утвърден със Заповед № 2070/17.11.2000 г. на кмета на община Перник, с който се урегулира поземлен имот с планоснимачен номер 910 в квартал 75 по плана на с. Студена. С жалбата се иска отказът да бъде отменен като незаконосъобразен и да бъде задължен кмета на община Перник да измени посочения ПУП.

Административният орган, в съответствие с изискванията на чл.152, ал.2 от АПК, е окомплектовал жалбата и я е изпратил в съда със заверено копие от преписката по издаване на оспорения акт.

Като разгледа депозираната жалба и приложените към нея писмени доказателства, настоящият съдебен състав намери, че жалбата е процесуално недопустима и следва да бъде оставена без разглеждане, а производството по делото - прекратено.

Съображенията са следните:

Административното производство е инициирано от М.Т.Б. с ЕГН ********** и съдебен адрес: ***, с Молба вх. № 19/ТР-3599/13.08.2019 г. до кмета на община Перник. В молбата се сочи, че подателката е собственик на недвижим имот: поземлен имот, представляващ дворно място с площ по скица от 383 кв.м, находящо се в землището на с. Студена, община Перник, област Перник, означено по скица като поземлен имот с планоснимачен номер 910, в квартал 75 по плана на с. Студена, общ. Перник, заедно с построената в него жилищна сграда, при граници на поземления имот по скица: поземлен имот с планоснимачен номер 911, поземлен имот с планоснимачен номер 912, поземлен имот с планоснимачен номер 913 и урегулиран поземлен имот VІІІ. Подробният устройствен план, с който е урегулиран този имот, е утвърден със Заповед № 2070/17.11.2000 на кмета на община Перник. Излагат се твърдения, че така посоченият план е одобрен при съществени закононарушения и са посочени аргументите за това: нарушение на императивното изискване на чл.14, ал.4 от ЗУТ, съгласно което „Урегулираните поземлени имоти имат задължително лице /изход/ към улица, към път или по изключение към алея в парк“; в разрез с чл.6, ал.1, т.1 от Наредба № 2 от 21 април 2011 г. за здравните изисквания към гробищните паркове и погребването и пренасянето на покойници: „теренът, определен за гробище трябва да не е с наклон към страната на урбанизираните територии, към водоизточници, използвани за питейно-битови нужди, плажове и места за къпане“; действащият ПУП предвижда строителство на магерница към гробищния парк в непосредствена близост и на границата с притежавания от нея недвижим имот, което блокира достъпа до същия и прави използването му невъзможно. С оглед на това, на основание чл.134, ал.2, т.5 от ЗУТ, се прави искане към кмета на община Перник да измени ПУП, утвърден със Заповед № 2070/17.11.2000 г., с който се урегулира поземлен имот с планоснимачен номер 910 в квартал 75 по плана на село Студена, община Перник.

Във връзка с горната молба е образувана преписка. Проучвайки я, административният орган – кмета на община Перник, е изпратил до жалбоподателката Писмо с вх. № 19/ТР-3599-1 от 10.09.2019 г. /л.21/. В него посочил, че:

 - действащият регулационен план на с. Студена, общ. Перник е одобрен със Заповед № 2070 от 17.11.2000 г. на кмета на община Перник и срещу нея, в законоустановения срок не са постъпили възражения от собствениците на ПИ 910. Последният попада в КВС на с. С. с начин на трайно ползване – гробище;

- с Решение № 507 от Протокол № 8 от 20.06.2013 г. на ОбС – Перник е одобрено техническо задание и е разрешено изработването на проект за ПУП – ПР за създаване на нов урегулиран поземлен имот /УПИ/ VІІІ „Да гробищен парк и магерница“ в кв.75;

- със Заповед № 973 от 12.11.2013 г. на кметът на община Перник е одобрен проект за ПУП – ПР, с който се създава нов УПИ VІІІ „Да гробищен парк и магерница“ в кв.75 по плана на село С.;

- за терена на гробищния парк на с. С. има съставени актове № 7500 от 27.01.2014 г. и № 7501 от 27.01.2014 г. за частна общинска собственост. Издадено е и разрешение за строеж на магерница – гробищен парк с. С., въз основа на одобрен технически проект.

- съгласно ОУП на община Перник, одобрен с Решение 1016 от 10.12.2018 г. на ОбС – Перник поземленият имот, собственост на М.Т.Б. – ПИ 910, попада в терен за озеленяване, паркове и градини. Той не е обжалван и е влязъл в сила на 14.01.2019 г.;

- ПИ 910, собственост на Б. /видно от НА № 164, том І, дело № 157 от 2018 г./ попада извън регулационния план на с. С., общ. Перник и никога не е имал лице и достъп откъм улица.

Във връзка с горните данни кметът на община Перник е направил заключение, че не са налице закононарушения по чл.134, ал.2, т.5 от ЗУТ. Уведомил М.Б., че лицата по чл.131, ал.2, т.1 от ЗУТ, на основание чл.134, ал.1, т.1 и ал.3, вр. чл.124, чл.124б и чл.125 от ЗУТ и Наредба № 8/2001 г. на МРРБ за обема, съдържанието на устройствените планове, следва да проведат процедура за изменение на влезлият в сила Общ устройствен план /ОУП/ на община Перник, като се промени територията, в която попада поземленият имот, съгласно инвестиционните й намерения.

Считайки, че с Писмо с вх. № 19/ТР-3599-1 от 10.09.2019 г. кметът на община Перник е постановил отказ да измени ПУП, утвърден със Заповед № 2070/17.11.2000 г., М.Т.Б. подала жалбата , въз основа на която е образувано настоящото производство. Макар писмото да не конкретно посочено в жалбата, от съдържанието й може да се направи извод, че то й е станало известно. Същото е част от административната преписка, която е приложена към делото, а пълномощникът на жалбоподателката адв. И.Л. също се е запознал с него на 15.01.2020 г. /видно от контролния лист към делото/.

Административен съд – Перник, като се запозна с доводите и становищата на страните и анализира представените по делото писмени доказателства, намира, че в случая не е налице годен за съдебно оспорване административен акт. Това сочи на процесуална недопустимост на жалбата в хипотезата на чл.159, т.1 от АПК. Обратно на поддържаното от жалбоподателя,  проверката на т.нар. „отказ“, обективиран в Писмо с вх. № 19/ТР-3599-1 от 10.09.2019 г. на кмета на община Перник, обосновава извод, че същото има уведомителен характер. С него, на жалбоподателката се указва редът, по който следва да се подходи и условията, които следва да се изпълнят, за да бъде започната процедура по удовлетворяване на молбата й. Макар и подписано от кмета на община Перник, цитираното писмо не представлява индивидуален административен акт по смисъла на чл.21, ал.1 от АПК, доколкото не материализира волеизявление на  административен орган, с което да се засягат правата и интересите на оспорващия. В подкрепа на горния извод са разпоредбите на специалния закон, регламентиращи реда и условията за изменение на устройствените планове. Съгласно чл.129, ал.2 от ЗУТ вр. с чл.136, ал.1 от ЗУТ, проектът за изменение на ПУП в обхват до един квартал  се одобрява със заповед на кмета на общината в 14-дневен срок след приемането на проекта от общинския експертен съвет. Задължението на кмета на общината за произнасяне по искането на вносителя на проекта в предвидения срок по чл.129, ал.2 от ЗУТ съществува и в случаите на неприемане на проекта от ОбЕСУТ. Т.е. годен за оспорване индивидуален административен акт може да се формира едва при произнасяне, следващо и основаващо се на проекта на общинския експертен съвет. Непроизнасянето в посочения срок и при посочената предпоставка представлява мълчалив отказ на кмета на общината, който подлежи на съдебно оспорване при условията на чл.215, ал.4 вр. с ал.1 от ЗУТ. Такъв в случая не е налице, както не е налице и изричен отказ. Правата и интересите на жалбоподателката биха били нарушени в обратния случай. Предвид това, че с оспореното писмо на същата са дадени конкретни указания, които следва да изпълни, за да се придвижи процедурата по изменение на ПУП, но отказ в него не е обективиран, то следва да се приеме, че същото не представлява годен за оспорване административен акт.

По изложените съображения, съдът счита, че кметът на община Перник не е формирал отказ в Писмо с вх. № 19/ТР-3599-1 от 10.09.2019 г., поради което жалбата срещу него е процесуално недопустима и на основание чл.159, т.1 от АПК следва да се остави без разглеждане, а производството по делото следва да бъде прекратено.

Така мотивиран и на основание чл.159, ал.1 от АПК, Административен съд – Перник

 

ОПРЕДЕЛИ:

 

        ОСТАВЯ БЕЗ РАЗГЛЕЖДАНЕ жалбата на М.Т.Б. с ЕГН ********** и съдебен адрес: ***, чрез адв. И.Л. от САК, против Отказ на кмета на община Перник да уважи подадена от нея Молба с вх. № 19/ТР-3599/13.08.2019 г. за изменение на ПУП, утвърден със Заповед № 2070/17.11.2000 г. на кмета на община Перник, с който се урегулира поземлен имот с планоснимачен номер 910 в квартал 75 по плана на с. Студена, КАТО НЕДОПУСТИМА.

        ПРЕКРАТЯВА производството по административно дело № 636/2019 г. по описа  на Административен съд Перник.

ОПРЕДЕЛЕНИЕТО може да се обжалва с частна жалба от всяка от страните, в 7-дневен срок от съобщаването му, пред Върховния административен съд на Република България.

 

 

 

 

СЪДИЯ: /п/