РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ
АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД - ПЛОВДИВ
О П Р Е Д Е Л Е Н И Е
№ 452
гр. Пловдив, 22.03.2021г.
В ИМЕТО НА НАРОДА
Административен съд - Пловдив, ХV
състав, в закрито заседание на двадесет и втори март, две хиляди двадесет и
първа година в състав:
АДМИНИСТРАТИВЕН СЪДИЯ: Любомира
Несторова
като разгледа
административно дело № 747 по описа на съда за 2021г., за да се произнесе, взе
предвид следното:
„РУМЕН ТРАНС“ ЕООД, с ЕИК *********,
със седалище и адрес на управление: ***, представлявано от управителя Р.М.Д., е
оспорил Ревизионен акт №22220619008136-091-001 от 10.08.2020г., издаден от Ф.С.Й., на длъжност Началник сектор, възложила
ревизията и от С.А.К.на длъжност главен инспектор по приходите-ръководител на
ревизията, при ТД на НАП София, пред Административен съд София-град.
С Определение № 1746 от 12.03.2021г.
Административен съд-София-град е прекратил производството по АД № 2344 по описа
на съда за 2021г. и е изпратил делото на Административен съд-Пловдив по
подсъдност.
Съгласно чл. 156, ал. 1 ДОПК, в
приложимата му редакция, в сила от 18.09.2018 г., ревизионният акт в частта,
която не е отменена с решението по чл. 155, може да се обжалва чрез решаващия
орган в 14-дневен срок от получаването на решението; делото се разглежда от
административния съд, в чийто съдебен район е постоянният адрес или седалището
на жалбоподателя към момента на извършването на първото действие по
осъществяване на данъчно-осигурителния контрол от органите по приходите.
При извършена справка в Търговски регистър и регистър на ЮЛНЦ към датата на
издаването на ЗВР – 12.12.2019г., което е и първото действие по осъществяването
на данъчно-осигурителния контрол по смисъла на чл. 156, ал. 1 ДОПК, седалището
и адресът на управление на дружеството е в ***.
Правната регламентация на данъчно-осигурителния контрол е уредена в глава
15 от ДОПК – "Данъчно осигурителен контрол". Според чл. 110, ал. 1 ДОПК, органите по приходите осъществяват данъчно-осигурителния контрол чрез
извършване на ревизии и проверки. Алинея втора разпорежда, че ревизията е
съвкупност от действия на органите по приходите, насочени към установяване на
задължения за данъци и задължителни осигурителни вноски. Съгласно чл. 112, ал.
1 ДОПК, ревизионното производство се образува с издаването на заповедта за
възлагане на ревизията и този е моментът на първото действие по осъществяването
на данъчно-осигурителния контрол. Заповед за възлагане на ревизия с №
Р-22220619008136-020-001 е издадена на
12.12. 2019г., същата е приложена по административната преписка, описана е и в
Ревизионния доклад с № Р-22220619008136-092-001 от 16.06.2020г.
Поради изложените съображения,
настоящият съдебен състав намира, че делото не е подсъдно на Административен
съд- Пловдив, поради което е налице спор за подсъдност.
Ето защо и на
основание чл.135, ал.4 от АПК, съдът
О П Р Е Д Е Л И:
ПОВДИГА спор за подсъдност с Административен
съд София-град пред Върховния административен съд на Република България,
относно жалбата на „РУМЕН ТРАНС“ ЕООД, с ЕИК *********, със седалище и адрес на
управление: ***, представлявано от управителя Р.М.Д., против Ревизионен акт
№22220619008136-091-001 от 10.08.2020г., издаден от Ф.С.Й., на длъжност Началник сектор, възложила
ревизията и от С.А.К.на длъжност главен инспектор по приходите-ръководител на
ревизията, при ТД на НАП София.
ИЗПРАЩА делото на
Върховния административен съд за определяне на подсъдността.
Определението не подлежи
на обжалване.
АДМИНИСТРАТИВЕН
СЪДИЯ: /П/