Определение по дело №1257/2021 на Административен съд - Варна

Номер на акта: 29
Дата: 7 януари 2022 г.
Съдия: Таня Райкова Димитрова Стоянова
Дело: 20217050701257
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 14 юни 2021 г.

Съдържание на акта Свали акта

О П Р Е Д Е Л Е Н И Е

№ …………….

07.01.2022 г., гр. Варна

            АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД – ВАРНА, ХХV състав, в закрито съдебно заседание, проведено на седми януари през две хиляди двадесет и втора година, в състав:

СЪДИЯ: Т.Д.

като разгледа докладваното от съдия Т. Д. адм. дело № 1257/2021 г. по описа на АдмС - Варна, за да се произнесе, взе предвид следното:

 

Производството е по реда на чл. 145 и сл. от АПК, във вр. с чл. 8, ал. 2, т. 3 от Закона за запасите от нефт и нефтопродукти (ЗЗНН).

Образувано е по жалба на „ТРЕЙД ЕКСПРЕС – Л“ ООД, подадена чрез адв. М.К., срещу Разпореждане за създаване на запаси за извънредни ситуации № Р-12-203/29.04.2021 г. на Зам.-председателят на Държавна агенция „Държавен резерв и военновременни запаси“, с което на основание чл. 7, ал. 1, т. 8 и чл. 8, ал. 2, т. 3 ЗЗНН са: 1. определени на оспорващото дружество нива на запаси за извънредни ситуации за периода 01.07.2021 г. – 30.06.2022 г. по видове, както следва: котелни горива – 15,947 тона; 2. разпоредено е дружеството да приведе нивото си на запаси за извънредни ситуации в съответствие с определеното по т. 1, като създаде и вложи до 1 юли 2021 г. количествата нефтопродукти; 3. Разпоредено е да съхранява запасите по т. 1 до 30 юни 2022 г.; 4. Разпоредено е да създаде, съхранява и обновява със свои средства и за своя сметка запасите за извънредни ситуации по т. 1.

С определение на съда от съдебно заседание, проведено на 30.11.2021 г. на оспорващия е дадена възможност да формулира задачи за съдебно-икономическа експертиза.

Със становище от 06.01.2022 г. ответникът се противопоставя да бъдат допуснати допълните въпроси, поставени от оспорващия с молбата му от 13.12.2021 г.

Съдът съобрази, че е налице самостоятелна нормативно предвидена административна процедура по отношение класифицирането на стоките по съответните тарифни кодове, както и че се съставят официални документи за това обстоятелство. От друга страна, по делото са приети вече доказателства в този аспект – писмени и заключение на вещо лице. Предвид изложеното не е необходимо по делото да бъдат изяснявани допълнителните въпроси, поставени от оспорващия с молбата му от 13.12.2021 г. със СИЕ.

На основание чл. 171, ал. 6 АПК и чл. 195, ал. 1, чл. 197, ал. 1 и ал. 2 ГПК, предвид и служебното начало, съдът

О П Р Е Д Е Л И:

            ДОПУСКА ИЗВЪРШВАНЕТО НА СЪДЕБНО-ИКОНОМИЧЕСКА ЕКСПЕРТИЗА като възлага на вещото лице, следната задача:

Вещото лице, след като се запознае с доказателствата по делото и като вземе предвид информацията, съдържаща се в справката-декларация по чл. 4, ал. 2 от ЗЗНН на оспорващия и на останалите задължени лица, информацията, изготвена и предоставена по реда и със съдържание по чл. 4, ал. 3 и ал. 5 от ЗЗНН, съответно от Агенция Митници и НСИ, както и от други институции, след като извърши и необходимите справки там, където е необходимо, да отговори на следните въпроси:

  1. Какво е общото количество запаси от нефт и нефтопродукти, което РБ следва да поддържа (като се вземе предвид чл. 3 от Директива 2009/119 и Приложение І и Приложение ІІ)?

1.1.  В РБ коя е по-голямата от двете величини – 90 дни среднодневен нетен внос или 61 дни среднодневно вътрешно потребление?

1.2.  На база на кой внос е изчислено количеството гориво за съхранение – на целия внос на масла или само на вноса на минерални масла над 1л?

1.3.  Кой от методите, посочени в Приложение ІІІ е използван в РБ за изчисляване на запасите и съобразен ли е регламентът на Приложение ІІІ по отношение на това какво да включва и какво да не включва изчислението?

1.4.  Какви следва да са нивата на съхраняваните количества запаси според чл. 4 от Директивата и Приложение ІІІ?

  1. Колко е пропорционалното участие на жалбоподателя спрямо общото участие на всички задължени лица в общия нетен внос и вътреобщностни придобивания/пристигания на територията на страна през предходната календарна година (2020 г.) съобразно чл. 23, във вр. с чл. 14 от ЗЗНН?

2.1.  Колко е участието на жалбоподателя в нетния внос и вътреобщностни придобивания/пристигания, изчислено по видове енергийни продукти по Приложение А, глава 3.4 от Регламент (ЕО) № 1099/2008 и тежки горива в равностойност в нефт, съобразно осъществената от него дейност през предходната година и как е изчислено от ответника?

  1. Какъв следва да е размерът и видът на запасите за извънредни ситуации, които жалбоподателят следва да създаде и поддържа?

3.1. Ако отговорът на въпрос 3 е различен от определените с оспорвания акт размер и вид на запасите, да се посочи на какво се дължи това, като паралелно се обективират изчисленията на органа и на вещото лице.

ОПРЕДЕЛЯ първоначално възнаграждение за вещото лице по счетоводната експертиза в размер на 600 лева.

НАЗНАЧАВА за вещо лице по съдебно счетоводната експертиза Г. К., икономист–счетоводител, вписана в Списъка на специалистите, утвърдени за вещите лица от комисията по чл. 401, ал.1 ЗСВ, за Съдебен район на Окръжен съд – Варна и Административен съд – Варна.

ЗАДЪЛЖАВА оспорващия да внесе сумата в размер на 600 лв. за първоначалното възнаграждение на вещото лице по сметката на АдмС – Варна за вещи лица в 5-дневен срок от получаване на съобщението за настоящото определение.

Определението да се съобщи по реда на чл. 138, ал. 1 във вр. с чл. 137 АПК.

            Определението не подлежи на обжалване.

                                                                                СЪДИЯ: