Определение по дело №30/2020 на Административен съд - Ямбол

Номер на акта: 70
Дата: 13 февруари 2020 г. (в сила от 2 юни 2020 г.)
Съдия: Вълко Драганов Драганов
Дело: 20207280700030
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 29 януари 2020 г.

Съдържание на акта Свали акта

                          О П Р Е Д Е Л Е Н И Е

 

№ 70/13.2.2020г.                   гр. Ямбол

 

        Ямболският административен съд, трети административен състав в закрито съдебно заседание на  тринадесети февруари  2019г. в следния състав:

 

                                 ПРЕДСЕДАТЕЛ: В. ДРАГАНОВ    

          

Секретар: В.  Митева

Като разгледа докладваното от съдия В.Драганов

адм.д.    30 по описа за 2020  година

За да се произнесе, взе предвид следното:

          Производството по делото е  образувано  по жалба Д.С.В. с ЕГН ********** и адрес *** против Решение с рег. № 813000-254  от 17.01.2020г. на началник сектор „Пътна полиция“ при ОД на МВР гр.Ямбол.

         При извършената служебна проверка на допустимостта на жалбата, съдът  констатира, че същата е недопустима в хипотезата на чл. 159,  т.1 от АПК, поради липса на подлежащ на оспорване административен акт. Съображенията за това са следните:

         Видно от съдържанието на Решение с рег. № 813000-254  от 17.01.2020г., със същото е възобновено производството по заявления по описа на сектор „Пътна полиция“ при ОД на МВР гр.Ямбол, подадени от Д.С.В. – заявление с рег. № 11782/03.12.2008г. за първоначално издаване на СУМПС с № *********/19.12.2008г. и по заявление с рег.№ 5447/23.11.2018г. за издаване на ново СУМПС с № *********/12.12.2018г.( подмяна на СУМПС с № *********/19.12.2008г. поради изтекъл срок на валидност).  Адм. орган е  посочил като правно основание за издаване на процесното решение разпоредбата на чл.99, т.2 от АПК - открити нови обстоятелства или нови писмени доказателства от съществено значение за издаването на акта, които при решаването на въпроса от административния орган не са могли да бъдат известни на страната в административното производство. Като фактическо основание е посочено издаването и изпращането в сектор „Пътна полиция“ при ОД на МВР гр.Ямбол на Заповед № РД-01-854/22.10.2019г. от Изпълнителния директор на ИА „Автомобилна администрация“, с която са анулирани резултатите на Д.С.В. от проведените теоретичен и практически изпит за придобиване на правоспособност за управление на МПС категория „В“, съгласно протоколи с № 1052/13.10.2008г. и № 1180/14.11.2008г. на Областен отдел „Автомобилна администрация“-Сливен към ГД „Автомобилна инспекция“, както и изготвената в тази връзка  докладна записка с рег.№ 813р-54/03.01.2020г. на началник група МПСВАНД в сектор „Пътна полиция“ при ОД на МВР гр.Ямбол. Именно в последната се съдържа предложение за възобновяване на производството по цитираните заявления.

       При тези установявания се налага извода, че оспореното  Решение с рег. № 813000-254  от 17.01.2020г. на началник сектор „Пътна полиция“ при ОД на МВР гр.Ямбол не притежава белезите на индивидуален административен акт по смисъла на чл. 21, ал.1 – ал.4 от АПК. 

       Правото на жалба възниква и може да бъде упражнено при определени процесуални предпоставки, от които се определя и допустимостта на образуваното въз основа на нея съдебно производство. Една от тези процесуални предпоставки , от категорията на абсолютните, за които съдът следи служебно е наличието на подлежащ на оспорване акт - чл. 159, т. 1 от АПК. На съдебно обжалване по реда на АПК подлежат административните актове /индивидуални, общи и подзаконови нормативни/, доколкото не са изключени от приложното поле на действие на АПК респ. с изрична нормативна разпоредба по отношение на тях не е установено изключение от общия принцип за съдебен контрол за законосъобразност на административната дейност и на постановяваните в хода на нейното осъществяване актове.

         В разпоредбата на чл. 103, ал. 3 от АПК законодателят е предвидил възможност да се обжалва единствено отказа да се възобнови производството, като по аргумент на противното се налага извода, че положителният акт на горестоящия орган, с който е отменен административния акт и е възобновено производството по издаването му, не подлежи на самостоятелен съдебен контрол. Този акт се явява част от процедурата по издаване на нов административен акт по смисъла на чл. 21, ал. 5 от АПК. Съгласно разпоредбата на чл. 104 от АПК на обжалване подлежи издаденият след възобновяване на производството нов административен акт, съответно отказът за издаването на такъв.

      Поради изложеното са налице законовите основания за оставяне на жалбата без разглеждане и  прекратяване на производството по делото, поради липса на годен за оспорване административен акт.

 

          Поради това и на осн. чл. 159, т.1 от АПК, ЯАС, трети административен състав

 

О П Р Е Д Е Л И :     

         ОСТАВЯ  БЕЗ  РАЗГЛЕЖДАНЕ жалбата на Д.С.В. с ЕГН ********** и адрес *** против Решение с рег. № 813000-254  от 17.01.2020г. на началник сектор „Пътна полиция“ при ОД на МВР гр.Ямбол.

 

         ПРЕКРАТЯВА производството по адм. дело № 30/2020г. по описа на ЯАС. 

 

    Определението подлежи на обжалване с частна жалба пред ВАС в

   7 дневен срок от съобщаването му на страните.

 

 

                                                         ПРЕДСЕДАТЕЛ:/п/не се чете