Решение по дело №1303/2019 на Районен съд - Перник

Номер на акта: 990
Дата: 22 ноември 2019 г. (в сила от 18 януари 2020 г.)
Съдия: Валери Митков Ненков
Дело: 20191720201303
Тип на делото: Административно наказателно дело
Дата на образуване: 8 август 2019 г.

Съдържание на акта Свали акта

                     Р Е Ш Е Н И Е

                  В   И М Е Т О  Н А  Н А Р О Д А

                                          22.НОЕМВРИ.2019година

 

Номер  710                                                                                         гр. Перник

Пернишки  районен съд                                                               01- Н. състав

На  15.Х.                                                                                       година  2019г.

В  открито  съдебно заседание в следния състав:

                                                                                   ПРЕДСЕДАТЕЛ :  Валери   Ненков

                                                                                                       ЧЛЕНОВЕ :

                                                                                                     СЪДЕБНИ ЗАСЕДАТЕЛИ :

Секретар: Божура Антонова

ПРОКУРОР           

         

     Като разгледа докладваното от Председателя  АНД 01303  по  описа  на съда за 2019година, за да се произнесе  взе предвид следното:

     Производството е по чл.59 и сл. от   ЗАНН

     С  Наказателно постановление № 434801-  F 437485/14.V.2019год. на Нач. на сектор „Оперативни дейности“-София в Централно управление  на НАП–гр.София на основание чл.53 вр. чл.27/83 ЗАНН и чл.3 ал.2 от ЗАНН  и чл.185 ал.2  вр.  ал.1 от ЗАКОН за данък върху добавената стойност”/ЗДДС/ за нарушение  на  чл.26 ал.1 т.7  от “Наредба № Н-18 от 13.ХІІ.2006г. на МФ  вр. чл.118 ал.4 от ЗДДС  на „Д.С.Г. 2015“ЕООД-ЕИК:*********/седалище и адрес-гр.Перник ул.”Брацигово” № 6 представлявано от Управител Я.Г.М.-ЕГН **********/  е  наложено наказание “Имуществена санкция в размер 500/петстотин/лева, за това, че при извършена проверка/Протокол за извършена проверка-л.8/ на   08.ХІ.2018год. в Търговски обект-Магазин за алкохол и цигари /находящ се в гр.Перник ж.к“Хр.Смирненски“ № 6А стопанисван  от „Д.С.Г. 2015“ЕООД-ЕИК:*********е установено, че в обекта  има монтирано и регистрирано в НАП-Фискално устройство Модел ZI002821   и  № на Фискална памет 64002821 регистрирано  с потвърждение в приходната администрация с № 3667433/19.VІІІ.2015г.

     При проверката е извършена Контролна покупка, като в тази връзка от страна на органите по приходите е отпечатан ФИСКАЛЕН БОН № 038238/08.ХІ.2018г. от 10,24ч.-л.13 от който е видно,че издаваните Фискални бонове от намиращите се в търговския обект ФУ, НЕ СЪДЪРЖАТ задължителни  реквизити, посочени в чл.26 от“Наредба № Н-18 от 13.ХІІ.2006г. на МФ:Наименование на стоката, Код на данъчна група,  Количество   и  Стойност по видове закупени стоки или услуги.

  Против издаденото НАКАЗАТЕЛНО ПОСТАНОВЛЕНИЕ в срок е постъпила  Жалба от „Д.С.Г. 2015“ЕООД-ЕИК:*********/седалище и адрес-гр.Перник ул.”Брацигово” № 6 представлявано от Управител Я.Г.М.-ЕГН **********/ в която се оспорва законосъобразността и обосноваността на издаденото наказателно постановление,както и се изтъкват съображения за маловажност.

  Излагат се доводи, че нарушението визирано в акта и наказателното постановление не е извършено, че в административно наказателната процедура са допусни съществени нарушения на процесуални правила, досежно  императивните  реквизити от съдържанието на акта.

  В съдебно заседание процесуалният представител нажалбоподателя–адв.Кр.С.-ПАК,доразвива доводите в жалбата и моли наказателното постановление да бъде отменено изцяло, като незаконосъобразно и необосновано, като допълнително  застъпва становище наличие на необходимите реквизити в процесния Фискален бон.

  Въззиваемата страна, редовно призована изпраща представител Ю.К Кирилова, като  изразява становище НП да  бъде потвърдено.

 

   Пернишкият районен съд, в настоящия съдебен състав, след като прецени събраните по делото доказателства по реда на чл.14 и чл.18 от НПК, както и доводите на страните, намира за установено следното:

      Със АУАН№ 437485/13.ХІ.2018год. съставен от М.М.В./Инспектор по приходите в ЦУ ТД на НАП-София/ в присъствието на свидетеля Е.А. Я. е посочено, че   извършена извършена проверка/Протокол за извършена проверка-л.8/ на   08.ХІ.2018год. в Търговски обект-Магазин за алкохол и цигари /находящ се в гр.Перник ж.к“Хр.Смирненски“ № 6А стопанисван  от „Д.С.Г. 2015“ЕООД-ЕИК:*********е установено, че в обекта  има монтирано и регистрирано в НАП-Фискално устройство Модел ZI002821   и  № на Фискална памет 64002821 регистрирано  с потвърждение в приходната администрация с № 3667433/19.VІІІ.2015г.

     При проверката е извършена Контролна покупка, като в тази връзка от страна на органите по приходите е отпечатан ФИСКАЛЕН БОН № 038238/08.ХІ.2018г. от 10,24ч.-л.13 от който е видно,че издаваните Фискални бонове от намиращите се в търговския обект ФУ, НЕ СЪДЪРЖАТ задължителни  реквизити, посочени в чл.26 от“Наредба № Н-18 от 13.ХІІ.2006г. на МФ:Наименование на стоката, Код на данъчна група,  Количество   и  Стойност по видове закупени стоки или услуги-  нарушение на чл.26 ал.1 т.7  от “Наредба № Н-18 от 13.ХІІ.2006г. на МФ/чл.26(1)Фискалната касова бележка от ФУ трябва да бъде четима, да съответства на образеца съгласно приложение № 1 и да съдържа задължително следните реквизити:  1. наименование и адрес за кореспонденция на лицето по чл. 3; 2. наименование и адрес на търговския обект, а когато не е налице стационарен обект - текст "БЕЗ СТАЦИОНАРЕН ОБЕКТ";3. пореден номер на касовата бележка;4. идентификационен номер по чл. 84 ДОПК на лицето по чл. 3; 5. идентификационен номер по ЗДДС за регистрираните по ЗДДС лица;6. име или номер на касиера;  7. наименование на стоката/услугата, код на данъчна група, количество и стойност по видове закупени стоки или услуги;     8. обща сума за плащане и начин/и на плащане;9. дата и час на издаване;10. графично фискално лого съгласно приложение № 18 и текст "ФИСКАЛЕН БОН";11. индивидуални номера на ФУ и фискалната памет;12. номер касово място за лицата по чл. 6, работещи с контролна лента на електронен носител (КЛЕН);13. номер на обекта при ЕСФП;14. контролно число на документа;15. номер и дата на фактура при плащане по доставка с непрекъснато изпълнение, за която има издадена фактура;16. двумерен баркод (QR код), с изключение на фискална касова бележка, която се издава и визуализира само на дисплей на ФУВАС, без да се издава хартиен документ;17. уникален номер на продажбата съгласно приложение № 29, когато се използва софтуер за управление на продажбите.(2) При продажба/зареждане на течни горива фискалната касова бележка съдържа освен реквизитите по ал. 1 и следните реквизити, посочени на отделни редове по вид гориво: 1. размер на данъка върху добавената стойност за продаденото/зареденото гориво;2. размер на акциза за продаденото/зареденото гориво;3. продажна цена на горивото без акциз и без данък върху добавената стойност (нето стойност);4. покупна цена на горивото без акциз и без данък върху добавената стойност (покупна стойност).(3) При регистриране и отчитане на автомобилни превози по чл. 39 от Закона за автомобилните превози издадените от фискални устройства или ИАСУТД билети съдържат освен реквизитите по ал. 1 и реквизитите по чл. 39, ал. 2 от Закона за автомобилните превози.(4) Всички регистрирани и натрупвани суми се изразяват в левове и стотинки.(5) Кодът по ал. 1, т. 16 съдържа номера на ФП (FMIN), номер, дата и час на издаване на фискалната касова бележка и обща сума на продажбата. В системния бон кодът съдържа индивидуалния номер на ИАСУТД (IASUTDID), номер, дата и час на издаване на системния бон и обща сума на продажбата. Кодовете са с визуална идентичност и с технически характеристики съгласно приложение № 18а.(6) При поискване на документ за информация за текуща сума по сметка на клиент същият не може да наподобява визуално и като съдържание фискален/системен бон. Документът следва да съдържа надпис, че по него не се дължи плащане. Надписът е с размер на буквите, три пъти по-голям от размера на останалата информация по него.(7) При продажба, за която е издадена фактура или дебитно известие, в която/което са посочени количеството и видът на стоките или услугите, във фискалния бон се допуска да се отпечата сумарният оборот по съответните данъчни групи и код на данъчната група, като задължително се посочи номерът и датата на фактурата или дебитното известие, по която/което се извършва плащането. Предходното изречение не се прилага в случаите на чл. 27, ал. 3, т.3.(8Фискалният/системният бон в електронен вид съответства на образеца съгласно приложение № 1, раздел V и съдържа всички реквизити по ал.1, като се допуска да не съдържа графично фискално лого./  вр. чл.118 ал.4 от ЗДДС./чл.118.(1) Всяко регистрирано и нерегистрирано по този закон лице е длъжно да регистрира и отчита извършените от него доставки/продажби в търговски обект чрез издаване на фискална касова бележка от фискално устройство (фискален бон) или чрез издаване на касова бележка от интегрирана автоматизирана система за управление на търговската дейност (системен бон), независимо от това дали е поискан друг данъчен документ. Получателят е длъжен да получи фискалния или системния бон и да ги съхранява до напускането на обекта.(2) Фискалните устройства и интегрираните автоматизирани системи за управление на търговската дейност задължително имат техническа възможност за установяване на дистанционна връзка, чрез която да подават данни към Националната агенция за приходите. Техническите изисквания, редът и начинът за изграждането и осъществяването на дистанционната връзка се определят с наредбата по ал.4, като се съгласуват с Българския институт по метрология.(3) Фискалният и системният бон са хартиени документи, регистриращи продажба/доставка на стока или услуга в търговски обект, по която се плаща в брой, с чек, с ваучер, с банкова кредитна или дебитна карта или с други заместващи парите платежни средства, издадени от въведено в експлоатация фискално устройство от одобрен тип или от одобрена интегрирана автоматизирана система за управление на търговската дейност. В случаите на продажби на стоки или услуги, които се предоставят от автомати на самообслужване с електрическо захранване и които се регистрират и отчитат чрез фискални устройства, вградени в автоматите на самообслужване, с изключение на услуги по обмяна на валута, фискалният бон, регистриращ продажбата, може да се визуализира само на дисплей, без да се издава хартиен документ по ред и начин, определени с наредбата по ал.4.(3а) В случаите на неприсъствено плащане с кредитна или дебитна карта по продажби/доставки на стоки или услуги се допуска вместо фискален или системен бон да се издава и предоставя на получателя по електронен път документ за продажбата, който не е издаден от фискално устройство от одобрен тип или от одобрена интегрирана автоматизирана система за управление на търговската дейност. Условията за прилагане на тази разпоредба, формата и съдържанието на документа, както и редът и начинът за издаване на документа и задълженията за предоставяне на данни от документа към Националната агенция за приходите се определят с наредбата по ал. 4.   (4) Министърът на финансите издава наредба, с която се определят: 1.условията, редът и начинът за одобряване или отмяна на типа, за въвеждане/извеждане във/от експлоатация, регистрация/дерегистрация, отчитане, съхраняване на документи, издавани от/във връзка с фискално устройство и интегрирана автоматизирана система за управление на търговската дейност; 2. сервизното обслужване, експертизите и контролът на фискално устройство и интегрирана автоматизирана система за управление на търговската дейност, техническите и функционалните изисквания към тях; 3. изискванията, редът и начинът за установяване на дистанционна връзка и подаването на данни към Националната агенция за приходите; 4. издаването на фискални касови бележки от фискално устройство и касови бележки от интегрирана автоматизирана система за управление на търговската дейност и задължителните реквизити, които трябва да съдържат; 5. видът на подаваните данни, формата и сроковете на подаването им; 6. условията и редът за издаване и за отнемане на разрешения на лицата, които извършват техническо обслужване и ремонт на фискално устройство/интегрирана автоматизирана система за управление на търговската дейност (ФУ/ИАСУТД);7. изискванията към софтуера за управление на продажбите в търговските обекти и към производителите, разпространителите и ползвателите на такъв софтуер; 8. изискванията към лицата, извършващи продажби чрез електронен магазин;9. формата и съдържанието на документите, условията, редът и начинът за издаването им, както и задълженията за предаване на данни при неприсъствено плащане с кредитна или дебитна карта. ……………………/

Анотирана съдебна практика  

 

 

 

Анотирана съдебна практика Анотирана съдебна практикаСъщия е съставен и предявен на нарушителя.

      В срока по чл.44, ал.1 от ЗАНН  жалбоподателя,  НЕ е упражнил правото си на писмени възражения, срещу констатацията за посочено нарушение в АУАН.

      Въз основа на събраните по преписката доказателства и след проверка по реда на чл.52 ал.4 от ЗАНН административно наказващият орган приел, че са налице основанията по чл.53 вр. чл.27/83 ЗАНН и чл.3 ал.2 от ЗАНН  и чл.185 ал.2   вр. ал.1 от “ЗАКОН за данък върху добавената стойност/чл.185. (1) На лице, което не издаде документ по чл. 118 ал.1, се налага глоба - за физическите лица, които не са търговци, в размер от 100 до 500 лв., или имуществена санкция - за юридическите лица и едноличните търговци, в размер от 500 до 2000 лв.(2) Извън случаите по ал. 1 на лице, което извърши или допусне извършването на нарушение по чл. 118 или на нормативен акт по неговото прилагане, се налага глоба - за физическите лица, които не са търговци, в размер от 300 до 1000 лв., или имуществена санкция - за юридическите лица и едноличните търговци, в размер от 3000 до 10 000 лв. Когато нарушението не води до неотразяване на приходи, се налагат санкциите по ал.1.(3) В случаите по ал. 1 физическото лице, което фактически е било длъжно да издаде документ по чл. 118, ал. 1 и е приело плащане, без да издаде такъв документ, се наказва с глоба от 100 до 500 лв.(4) При повторно нарушение по ал. 1 размерът на глобата е от 200 до 1000 лв., а на имуществената санкция - от 1000 до 4000 лв.(5) При повторно нарушение по ал. 2 размерът на глобата е от 600 до 2000 лв., а на имуществената санкция - от 6000 до 20 000 лв. Когато нарушението не води до неотразяване на приходи, се прилагат санкциите по ал. 4.(6) На лице, което не изпълни задължението си да съхрани документа по чл. 118, ал. 1 до напускането на обекта, се налага глоба в размер 5 лв., която се събира на място с квитанция./ „Д.С.Г. 2015“ЕООД-ЕИК:*********/седалище и адрес-гр.Перник ул.”Брацигово” № 6 представлявано от Управител Я.Г.М.-ЕГН **********/ е  наложена “Имуществена санкция в размер 500/петстотин/лева  за нарушение на чл.26 ал.1 т.7  от “Наредба № Н-18 от 13.ХІІ.2006г. на МФ.

    Гореизложената фактическа обстановка съдът прие за установена по несъмнен начин, като взе предвид: АУАН№ 437485/13.ХІ.2018год. съставен от М.М.В./Инспектор по приходите в ЦУ ТД на НАП-София/ в присъствието на свидетеля Е.А. Я.,Протокол за извършена проверка-л.8/, както и ФИСКАЛЕН БОН № 038238/08.ХІ.2018г. от 10,24ч.-л.13.

  Съобразно установената фактическа обстановка от правна страна, съдът намира следното.

  Производството, предмет на настоящето разглеждане е от административно наказателен   характер при което е необходимо да се установи налице ли е деяние, същото представлява ли административно нарушение  по смисъла на чл.6 от ЗАНН, ако да- извършено ли е от посоченото в акта лице и извършено ли е виновно-предпоставките са абсолютни, като тежестта на доказване лежи върху административно наказващия орган.

   Съставянето на актове за извършеното административно нарушение е основополагащ елемент  от  всяко административно  производство.  Това е дейност от процесуално естество от чието добросъвестно и законосъобразно осъществяване зависи  в голяма степен ефективността на последващата юрисдикционна-наказателна дейност на административно наказващия орган .

   Чрез съставения акт се сезира оторизирания административно наказателен орган, със съответния административно наказателен спор и се иска  от него да се произнесе по същия, като се  внася твърдение,  че е налице виновно  извършено административно нарушение от определен вид.

       Абсолютно задължително е и в акта за установяване на административно нарушение и в наказателното постановление административното нарушение,  което е вменено във вина на нарушителя и за което той е санкциониран да бъде описано точно,  прецизно  и разбираемо, както  и  да съдържа всички обективни и субективни признаци на посочената,  като нарушена норма от  съответния  нормативен акт .

       Също така следва да съществува правно единство между описаното, като нарушение текстово и цифрово в акта и в наказателното постановление.                 

       Не на последно място съставеният акт за установяване на административно нарушение, следва да съдържа всички реквизити, посочени  в   чл.42 от ЗАНН.

       В съответствие с разпоредбата на чл.43 ал.1 от ЗАНН актът  е подписан от актосъставителя както и от  свидетеля по акта. Предявен е на нарушителя  за запознаване с неговото съдържание.

       В графата му, предоставяща  му  възможност  да даде обяснения по нарушението и да изложи възражения  се  констатираха такива.

       При спазване на разпоредбата на чл.43 ал.5 от ЗАНН  на нарушителя е   връчен   препис от акта  срещу   разписка.

       Последващата втора възможност за излагане евентуални възражения, законодателя е предоставил на евентуалния нарушител в разпоредбата на чл.44 от ЗАНН /чл.44.(1) Освен възраженията при съставяне на акта в тридневен срок от подписването му нарушителят може да направи и писмени възражения по него. (2) Когато във възраженията си нарушителят посочи писмени или веществени доказателства, те трябва да бъдат събрани служебно, доколкото това е възможно./ от  която  жалбоподателя   не се е възползувал.

       Издаденото въз основа на него наказателно постановление е необходимо  да  съдържа реквизитите, посочени  в  чл.57 от ЗАНН и да бъде издадено от компетентен орган / в случая същия е оторизиран/.

       Изводът на състава е, че при запознаване със всички налични материали както и относно  съставяне на  процесния АУАН и издаване на Наказателното постановление НЕ са спазени установените към съдържанието им  императивни  изисквания  в  чл.42 /”чл.42.Актът за установяване на административното нарушение трябва да съдържа:1. собственото, бащиното и фамилното име на съставителя и длъжността му;2. датата на съставяне на акта;3. датата и мястото на извършване на нарушението;4. описание на нарушението и обстоятелствата, при които е било извършено;  5. законните разпоредби, които са нарушени;6. собственото, бащиното и фамилното име и възрастта на нарушителя, точния му адрес и местоработата, единен граждански номер;7. имената и точните адреси на свидетелите, единен граждански номер;8. обясненията или възраженията на нарушителя, ако е направил такива;9. (доп. - ДВ, бр. 59 от 1992 г.) имената и точните адреси на лицата, които са претърпели имуществени вреди от нарушението, единен граждански номер;10. опис на писмените материали и на иззетите вещи, ако има такива, и кому са поверени за пазене.”/  и  съответно  чл.57 ал.1 от ЗАНН  /”чл.57.(1)Наказателното постановление трябва да съдържа:1. собственото, бащиното и фамилното име и длъжността на лицето, което го е издало;2. датата на издаването и номерата на постановлението;3. датата на акта, въз основа на който се издава, и името, длъжността и местослуженето на актосъставителя;4. собственото, бащиното и фамилното име на нарушителя и точния му адрес, единен граждански номер;5. описание на нарушението, датата и мястото, където е извършено, обстоятелствата, при които е извършено, както и на доказателствата, които го потвърждават; 6.законните разпоредби, които са били нарушени виновно;7. вида и размера на наказанието;8. вещите, които се отнемат в полза на държавата;9. размера на обезщетението и на кого следва да се заплати;10. дали наказателното постановление подлежи на обжалване, в какъв срок и пред кой съд”/ 

                 При извършване на служебна проверка за законосъобразност на обжалвания административен акт, съдът констатира съществени процесуални нарушения с оглед на следното:

      На Първо място,  относно изложената фактическа обстановка/…………на   08.ХІ.2018год. в Търговски обект-Магазин за алкохол и цигари/находящ се в гр.Перник ж.к“Хр.Смирненски“ № 6А стопанисван  от „Д.С.Г. 2015“ЕООД-ЕИК:*********е установено, че в обекта  има монтирано и регистрирано в НАП-Фискално устройство Модел ZI002821   и  № на Фискална памет 64002821 регистриран с потвърждение в приходната администрация с № 3667433/19.VІІІ.2015г. При проверката е извършена Контролна покупка, като в тази връзка от страна на органите по приходите е отпечатан ФИСКАЛЕН БОН № 038238/08.ХІ.2018г. от 10,24ч.-л.13 от който е видно,че издаваните Фискални бонове от намиращите се в търговския обект ФУ, НЕ СЪДЪРЖАТ задължителни  реквизити, посочени в чл.26 от“Наредба № Н-18 от 13.ХІІ.2006г. на МФ: Наименование на стоката, Код на данъчна група,  Количество   и  Стойност по видове закупени стоки или услуги………../ е видно,че част от изложената фактология противоречи на приложения по делото ФИСКАЛЕН БОН № 038238/08.ХІ.2018г. от 10,24ч.-л.13 и то относно  посочените от актосъставитела „липсващите“ реквизити част от състава на вменената за нарушена разпоредба чл.26 ал.1 т.7  от “Наредба № Н-18 от 13.ХІІ.2006г. на МФ/чл.26(1)Фискалната касова бележка от ФУ трябва да бъде четима, да съответства на образеца съгласно приложение № 1 и да съдържа задължително следните реквизити:  7. наименование на стоката/услугата, код на данъчна група, количество и стойност по видове закупени стоки или услуги ………….../ в който смисъл възражението на защитата е резонно.

     На Второ място, видно от приложената санкционна разпоредба чл.185 ал.2   вр. ал.1 от “ЗАКОН за данък върху добавената стойност/чл.185.(1) На лице, което не издаде документ по чл. 118 ал.1, се налага глоба - за физическите лица, които не са търговци, в размер от 100 до 500 лв., или имуществена санкция - за юридическите лица и едноличните търговци, в размер от 500 до 2000 лв.(2) Извън случаите по ал. 1 на лице, което извърши или допусне извършването на нарушение по чл. 118 или на нормативен акт по неговото прилагане, се налага глоба - за физическите лица, които не са търговци, в размер от 300 до 1000 лв., или имуществена санкция - за юридическите лица и едноличните търговци, в размер от 3000 до 10 000 лв. Когато нарушението не води до неотразяване на приходи, се налагат санкциите по ал.1.(3) В случаите по ал. 1 физическото лице, което фактически е било длъжно да издаде документ по чл. 118, ал. 1 и е приело плащане, без да издаде такъв документ, се наказва с глоба от 100 до 500 лв.(4) При повторно нарушение по ал. 1 размерът на глобата е от 200 до 1000 лв., а на имуществената санкция - от 1000 до 4000 лв.(5) При повторно нарушение по ал. 2 размерът на глобата е от 600 до 2000 лв., а на имуществената санкция - от 6000 до 20 000 лв. Когато нарушението не води до неотразяване на приходи, се прилагат санкциите по ал. 4.(6) На лице, което не изпълни задължението си да съхрани документа по чл. 118, ал. 1 до напускането на обекта, се налага глоба в размер 5 лв., която се събира на място с квитанция./ липсва каквато и да е фактология, процесното нарушение довело ли е до неотразяване на приходи или не, което с оглед приложената санкционна разпоредба би следвало да бъде отбелязано.

       Не на последно място, видно от приложените процесния актове:  АУАН№ 437485/13.ХІ.2018год.   и   Наказателно постановление № 434801- F 437485/14.V.2019год.,  деянието   е осъществено на дата-08.ХІ.2018г., АУАН е съставен на 13.ХІ.2018год. но Наказателно постановление № 434801-F 437485/14.V.2019год.    е  издадено  извън  срока  установен по чл.34 ал.3 от ЗАНН/чл.34.(1) Не се образува административнонаказателно производство, а образуваното се прекратява, когато:а) нарушителят е починал;б) нарушителят е изпаднал в постоянно разстройство на съзнанието;в) това е предвидено в закон или указ.Не се образува административнонаказателно производство, ако не е съставен акт за установяване на нарушението в продължение на три месеца от откриване на нарушителя или ако е изтекла една година от извършване на нарушението, а за митнически, данъчни, екологични и валутни нарушения, както и по Изборния кодекс, Закона за политическите партии, Закона за публичното предлагане на ценни книжа, Закона за пазарите на финансови инструменти, Закона за дружествата със специална инвестиционна цел, Закона за прилагане на мерките срещу пазарните злоупотреби с финансови инструменти, Закона за платежните услуги и платежните системи, Регламент (ЕС) № 596/2014 на Европейския парламент и на Съвета от 16 април 2014 г. относно пазарната злоупотреба (Регламент относно пазарната злоупотреба) и за отмяна на Директива 2003/6/ЕО на Европейския парламент и на Съвета и директиви 2003/124/ЕО, 2003/125/ЕО и 2004/72/ЕО на Комисията (OB, L 173/1 от 12 юни 2014 г.), Закона за дейността на колективните инвестиционни схеми и на други предприятия за колективно инвестиране, част втора, част втора "а" и част трета от Кодекса за социално осигуряване, Кодекса за застраховането и на нормативните актове по прилагането им и по Закона за регистър БУЛСТАТ - две години.(2) За нарушение на нормативен акт, уреждащ бюджетната, финансово-стопанската и отчетната дейност по чл. 32, ал. 1, т. 1 от Закона за държавната финансова инспекция, както и за нарушение на нормативен акт, уреждащ хазартната дейност и мерките срещу изпирането на пари и финансирането на тероризма, както и за нарушение на Закона за енергетиката, Закона за енергията от възобновяеми източници и подзаконовите нормативни актове по прилагането им, на Регламент (ЕС) № 1227/2011 на Европейския парламент и на Съвета от 25 октомври 2011 г. относно интегритета и прозрачността на пазара за търговия на едро с енергия (OB, L 326/1 от 8 декември 2011 г.), както и за нарушение на Закона за независимия финансов одит, не се образува административнонаказателно производство, ако не е съставен акт за установяване на нарушението в продължение на шест месеца от откриване на нарушителя или ако са изтекли повече от пет години от извършване на нарушението. В тези случаи предвидените срокове в ал.1 не се прилагат. (3) Образуваното административнонаказателно производство се прекратява, ако не е издадено наказателно постановление в шестмесечен срок от съставянето на акта./ предвид,че същия е изтекъл на 13.V.2019г./понеделник/, а процесното Наказателно постановление № 434801-F 437485/14.V.2019год. е съставен на 14.V./вторник/ т.е   извън преклузивния срок по горепосочената разпоредба,което неминуемо води до незаконосъобразност, респективно отмяна на настоящия акт.Анотирана съдебна практика

        С    оглед изложеното  по горе  и  на   осн. чл.63 ал.1   от  ЗАНН

 

                        Р   Е   Ш   И

             ОТМЕНЯВА Наказателно постановление № 434801-  F 437485/14.V.2019год. на Нач. на сектор „Оперативни дейности“-София в Централно управление  на НАП–гр.София с което на основание чл.185 ал.2  вр.  ал.1 от ЗАКОН за данък върху добавената стойност”/ЗДДС/ за нарушение  на  чл.26 ал.1 т.7  от “Наредба № Н-18 от 13.ХІІ.2006г. на МФ  вр. чл.118 ал.4 от ЗДДС  на „Д.С.Г. 2015“ЕООД-ЕИК:*********е  наложено наказание “Имуществена санкция в размер 500/петстотин/лева.

   РЕШЕНИЕТО подлежи на касационно  обжалване,  по реда  на Административно процесуалния кодекс-Глава ХІІ,  пред  Пернишки Административен съд   в   14-дневен   срок от съобщаването му на страните.

 

 

                             ПРЕДСЕДАТЕЛ:…………………

 

ВЯРНО С ОРИГИНАЛА

ВС

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Анотирана съдебна практика

 

 

 

 

Анотирана съдебна практика Анотирана съдебна практика