Определение по дело №981/2022 на Административен съд - Плевен

Номер на акта: 2578
Дата: 19 декември 2022 г.
Съдия: Цветелина Александрова Кънева
Дело: 20227170700981
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 8 декември 2022 г.

Съдържание на акта

   ОПРЕДЕЛЕНИЕ

№ 2578

   гр.Плевен, 19.12.2022 год.

 

Административен съд - гр.Плевен, ІV-ти състав, в закрито съдебно заседание на деветнадесети декември две хиляди двадесет и втора година, в състав:  

                                                                    Председател: Цветелина Кънева

 

като разгледа докладваното от съдията административно дело №981  по описа на Административен съд – Плевен за 2022 год. и за да се произнесе, взе предвид следното:

Производството по делото е образувано по жалба от Община Долна Митрополия против Решение №РД-02-14-1108/15.11.2022г. на заместник-министър на МРРБ и ръководител на националния орган по проект  с рег.№ROBG - 244 „Joint investments in the field of emergency situations for Olt County Council and Dolna Mitropolia Municipality“ /“Съвместни инвестиции в областта на спешните ситуации в Окръжен съвет Олт и Община Долна Митрополия“/, финансиран по Програма ИНТЕРРЕГ V-А Румъния-България 2014-2020г., с партньор Община Долна Митрополия, с което е определена финансова корекция в размер на 10% от стойността на допустимите разходи /198624,38 лева с ДДС - разходи без собствения принос на бенефициера/, финансиран  със средства от Европейските структурни и инвестиционни фондове по Договор за възлагане на обществена поръчка №РД-12-98/19.07.2021г. на стойност 168900лв. без ДДС /202680лв. с ДДС/, сключен с изпълнителя „Стройтех Инженеринг“ АД.

Жалбата е оставена без движение за отстраняване на констатирани нередовности. В изпълнение на определение на съда, с писмо вх.№7079/16.12.2022г. от оспорващата община е представен документ за внесена държавна такса и документи за компетентността на длъжностното лице, подписало жалбата.

Предвид горното, на основание чл.157 АПК административното дело следва да бъде насрочено за разглеждане в открито съдебно заседание.

На основание чл.154 АПК следва да се конституират страните в настоящото производство- в качеството на жалбоподател –Община Долна Митрополия и Ръководителят на Национален орган по Програма ИНТЕРРЕГ V-А Румъния-България 2014-2020 и заместник-министър на регионалното развитие и благоустройство, в качеството на ответник по жалбата.

На основание чл.163, ал.1 и 2 АПК, на ответника следва да се  даде възможност да представи писмен отговор по жалбата и да посочи доказателствата, като приложи писмените в 14-дневен срок от съобщението.

На основание чл.171, ал.4 вр. с чл. 170, ал.1 АПК  съдът следва да укаже на ответника, че носи доказателствената тежест да установи съществуването на фактическите основания, посочени в оспорения акт и изпълнение на законовите изисквания при издаването му.

Оспорващата община следва да бъде задължена да представи по делото заверени копия от документите по проведената обществена поръчка, обособена позиция №1, както и доказателства, че на дата 01.12.2022г. зам.кмета Ц. А. е отсъствал от работа.

Ответника следва да бъде задължен да представи по делото доказателства за валидността на електронния подпис на лицето подписало оспореното решение.

Воден от горното съдът     

 

О П Р Е Д Е Л И :

 

НАСРОЧВА административно дело №981  по описа на Административен съд-гр.Плевен за 2022 год., за разглеждане в открито   съдебно заседание на 08.02.2023 год. от 10,00 часа, за когато да се призоват страните.

КОНСТИТУИРА страните в производството- в качеството на жалбоподател –Община Долна Митрополия и Ръководителят на Национален орган по Програма ИНТЕРРЕГ V-А Румъния-България 2014-2020 и заместник-министър на регионалното развитие и благоустройство, в качеството на ответник по жалбата.

ДАВА възможност на ответника, в 14-дневен срок от съобщението, да представи писмен отговор по жалбата и да сочи доказателства, като приложи писмените, с които разполага.

УКАЗВА на ответника, че носи доказателствената тежест да установи съществуването на фактическите основания, посочени в оспорения акт и изпълнение на законовите изисквания при издаването му.

ЗАДЪЛЖАВА оспорващата община, в 14-дневен срок от съобщението да представи по делото заверени копия от документите по проведената обществена поръчка, обособена позиция №1, както и доказателства, че на дата 01.12.2022г. зам.кмета Ц.А. е отсъствал от работа.

ЗАДЪЛЖАВА ответника, в срок до съдебно заседание да представи доказателства за валидността на електронния подпис на лицето подписало оспореното решение.

ОПРЕДЕЛЕНИЕТО не подлежи на оспорване.

Преписи от определението да се изпратят  на страните.

 

 

                                                                             С Ъ Д И Я:    /п/