Определение по дело №191/2020 на Административен съд - Ловеч

Номер на акта: 394
Дата: 12 май 2020 г. (в сила от 5 август 2020 г.)
Съдия: Любомира Любенова Кръстева
Дело: 20207130700191
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 16 април 2020 г.

Съдържание на акта Свали акта

ОПРЕДЕЛЕНИЕ

град Ловеч, 12.05.2020 година

 

ЛОВЕШКИ АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД, шести административен състав, в закрито съдебно заседание на дванадесети май две хиляди и двадесета година в състав:

                                                ПРЕДСЕДАТЕЛ: Любомира Кръстева

като разгледа докладваното от съдия Кръстева адм. дело № 191/2020 г. по описа на Административен съд Ловеч и на основание данните по делото и закона, за да се произнесе съобрази:

Производството е по реда на чл. 145 и сл. от Административно-процесуалния кодекс (АПК) и ЗМСМА.

Административното дело е образувано въз основа на жалба с вх.№ 1410/16.04.2020 г. подадена от Сдружение Гражданско движение „Боец – България обединена с една цел“ ЕИК176949776, гр. Видин, к-с Панония, бл.4, вх.З, ап.157, представлявано от Г. Б. Г. с ЕГН**********, тел.***, против Решение № 74/30.03.2020 г. по Протокол № 8/30.03.2020 г. на Общински съвет Луковит.

Към жалбата е приложен документ за внесена държавна такса и препис за ответника.

Жалбата е подаден направо в съда, а не по реда на чл. 152 от АПК.

Ответникът е представил по делото копие от цялата преписка по приемане на оспореното решение.

Съдът, след като се запозна с изложеното в жалбата и данните по преписката, счита, че предявената жалба е недопустима, тъй като за жалбоподателя не е налице правен интерес от оспорване на решението на Общински съвет Луковит.

Обжалваното решение на Общински съвет – Луковит е взето на основание  чл. 6, ал. 1 ЗОС и е акт на управление на имоти общинска собственост. С решението се изменя предходно решение на общинския съвет от 2016 г., като е направено волеизявление за разделяне на един общински имот на два нови поземлени имота, промяна в начина на трайно ползване на имотите от „пасище, мера“ в „полски път“ и „други територии, заети от селско стопанство“, и промяна в характера на собствеността от публична в частна общинска собственост на новообразуваните имоти.

Това решение няма за адресати физически или юридически лица и не рефлектира пряко и непосредствено в правната сфера на конкретни граждани или организации.

Също така решението няма характер нито на нормативен административен акт, нито на общ административен акт по смисъла на чл. 65 и чл. 75 от АПК, за да е налице широк, или неопределен и неограничен кръг адресати.

Като акт на управление на имоти общинска собственост, оспореното решение на общинския съвет е взето в изпълнение на правомощията на органа по чл. 21, т. 8 от Закона за местното самоуправление и местната администрация, и подлежи на съдебен контрол по реда на чл. 8, ал. 11 от ЗОС. Цитираният текст препраща към реда за оспорване, предвиден в чл. 45 ЗМСМА. Субектите, които могат да оспорят решения на общинския съвет в тази хипотеза, са само областният управител и кметът на общината, както и прокурорът в изпълнение на правомощията по чл. 16 АПК (в този смисъл Определение № 14246 от 13.11.2012 г. на ВАС по адм. д. № 12904/2012 г., Определение № 4042 от 19.03.2019 г. на ВАС по адм. д. № 2775/2019 г.). Надзор за законност върху дейността на администрацията без оглед на личен и пряк интерес може да упражнява само прокуратурата.

Жалбоподателят "Сдружение Гражданско движение „Боец – България обединена с една цел“ не е адресат на решението на общинския съвет и този акт, който не е нито нормативен административен акт, нито общ административен акт, не засяга пряко и непосредствено права, свободи и законни интереси на сдружението.

Няма твърдения и доказателства, че интересите на дружеството са засегнати пряко от оспореното решение. Изложеното в жалбата твърдение за наличие на правен интерес поради вписан в Устава на сдружението предмет на дейност „в обществена полза“ не обосновава правен интерес от оспорване на всички актове на административни органи на територията на цялата страна.

Дори при оспорване на нормативни административни актове, какъвто процесното решение не е, законодателят изисква императивно наличие на правен интерес като предпоставка за допустимост на жалбата (Тълкувателно решение № 2 от 12.02.2010 г. на ВАС по т. д. № 4/2009 г., Решение № 5 от 17.04.2007 г. на КС по к. д. № 11/2006 г.).

"Сдружение Гражданско движение „Боец – България обединена с една цел“ няма правен интерес от оспорване на решението.

Следователно сдружението не попада в кръга на лицата, на които законодателят предоставя право на обжалване на актовете на общинските съвети с такъв характер, жалбата е недопустима и следва да бъде оставена без разглеждане, а производството по делото да бъде прекратено.

Воден от горното и на основание чл. 159, т. 4 от АПК, Ловешки административен съд, шести административен състав,

 

ОПРЕДЕЛИ:

ОСТАВЯ БЕЗ РАЗГЛЕЖДАНЕ жалба с вх.№ 1410/16.04.2020 г. подадена от Сдружение Гражданско движение „Боец – България обединена с една цел“ ЕИК176949776, гр. Видин, к-с Панония, бл.4, вх.З, ап.157, представлявано от Г. Б. Г. с ЕГН**********, тел.***, против Решение № 74/30.03.2020 г. по Протокол № 8/30.03.2020 г. на Общински съвет Луковит, и ПРЕКРАТЯВА производството по делото.

Определението подлежи на обжалване с частна жалба в 7-дневен срок от съобщението чрез АдмС – Ловеч пред ВАС на РБ.

 

                                          АДМИНИСТРАТИВЕН СЪДИЯ: