Решение по дело №873/2019 на Районен съд - Горна Оряховица

Номер на акта: Не е посочен
Дата: 8 юли 2020 г. (в сила от 19 октомври 2020 г.)
Съдия: Христо Попов
Дело: 20194120200873
Тип на делото: Административно наказателно дело
Дата на образуване: 4 декември 2019 г.

Съдържание на акта

Р  Е  Ш  Е  Н  И  Е

 

№ 72

 

Гр. Горна Оряховица, 08.07.2020 год.

 

 

В   И М Е Т О   Н А   Н А Р О Д А

 

 

РАЙОНЕН СЪД - ГОРНА ОРЯХОВИЦА, девети състав, в публично заседание на деветнадесети февруари през две хиляди и двадесета година в състав:

 

 

                                                                                   ПРЕДСЕДАТЕЛ: ХРИСТО ПОПОВ

 

 

при секретаря Цветомира Николова и в присъствието на прокурора ………………, разгледа докладваното от съдията Попов АНД № 873 по описа за 2019 година и за да се произнесе, взе предвид следното:

 

 

Производство по реда на чл.59 и сл. от ЗАНН.

 

ЖАЛБОПОДАТЕЛЯТ „Кънстракшън Уест“ ЕООД, ЕИК *********, със седалище и адрес на управление с. Първомайци, общ. Горна Оряховица, ул. „Днепър” № 11, представлявано от Г.Г.Н.  – управител обжалва Наказателно постановление № 33/19.11.2019г., издадено от Директора на РИОСВ -Велико Търново, с което на дружеството е наложена имуществена санкция в размер на 1400 лв. на основание чл.134, ал.1, т.2 от Закона за управление на отпадъците /ЗУО/ за нарушаване на разпоредбата на чл.29, ал.2 от същия закон. Счита, че наказателното постановление е  незаконосъобразно, поради нарушение на материалния закон и съществено нарушение на процесуалните правила при издаването му. Излага съображения в тази насока. Алтернативно моли, ако съдът приеме, че „Кънстракшън Уест“ ЕООД е извършило  вмененото му нарушение, да  приеме, че са налице случаят да бъде счетен за маловажен, по смисъла на чл. 28 от ЗАНН.

След даване ход на делото процесуалният представител на „Кънстракшън Уест“ ЕООД в лицето на адвокат Димитрина Благоева от ВТАК  заяви, че поддържа жалбата.

В хода на съдебните прения, адвокат Благоева помоли съда да отмени оспорваното НП на Директора на РИОСВ – Велико Търново, тъй като счита същото за незаконосъобразно поради това, че не е конкретизирана формата на изпълнителното деяние, описано в акта и впоследствие в НП. Според процесуалният представител на дружеството жалбоподател, допуснато е смесване на съставите по неконтролирано управление на отпадъците и нерегламентираното третиране на опасни отпадъци като различни изпълнителни деяния са обединени в една санкционна част. Административно-наказателната проверка почива на неправилни констатации и неправилни преценки от страна на служителите на РИОСВ – Велико Търново. Според адвокат Благоева са налице предпоставките за прилагане на чл. 28 от ЗАНН. Видът отпадък, който са констатирали, е от порядъка на отпадъци от метене на улици, клони, треви, и е просто несериозно да бъдат третирани по този начин. Други нарушения дружеството освен това няма. Поради което считам, че АНО е следвало да приложи тази разпоредба. Помоли съда да отмени обжалваното НП. Претендира разноски.

РЕГИОНАЛНА ИНСПЕКЦИЯ ПО ОКОЛНАТА СРЕДА И ВОДИТЕ - ВЕЛИКО ТЪРНОВО, представлявана от директора Елена Георгиева Стефанова чрез ст. юрисконсулт Диана Дочева и от юрисконсулт Женя Гинева – Аврамова оспорват жалбата като неоснователна.

В хода на съдебните прения ст. юрисконсулт Дончева заяви, че оспорва жалбата като неоснователна и недоказана. Счита НП на Директора на РИОСВ – Велико Търново за законосъобразно и правилно. Посочи, че „Кънстракшън Уест“ ЕООД  е санкционирано за това, че на 30.09.2019 г. съхранява на територията на площадка на дружеството отпадъци с кодове 200201 – биоразградими отпадъци, и 200303 отпадъци от почистване на улици, без да притежава за това необходимия документ, който се изисква по ЗУО. Дончева уточни, че извършеното представлява нарушение на чл. 29, ал. 2 от ЗУО в частта „забранява се … друга форма на неконтролирано управление на отпадъците” във вр. с чл. 134, ал. 1, т. 2 от ЗУО в частта „извършва друга форма на нерегламентирано третиране на неопасни отпадъци” от ЗУО. Според процесуалния представител на РИОСВ -  Велико Търново нарушението е правилно определено и от актосъставителя, и от административнонаказващия орган (АНО). Уточни, че извършеното съхранение представлява дейност по оползотворяване на отпадъци, посочена в Приложение 2 към параграф 1, т. 13 от ЗУО, а самото оползотворяване на отпадъците е едновременно дейност и по управлението, и по третирането им. Юрисконсултът каза, че правилно са определени нарушените разпоредби. По отношение на количеството отпадъци на площадката бе уточнено от страна на ст. ю.к. Дончева, че  без значение е фактът какво точно количество е имало. Самия факт, че въпросните отпадъци са налични на площадката е нарушение. Фактическият състав на това нарушение не включва количество и не изисква настъпване на вредни последици. Показателно е, че при самата проверка управителя на дружеството е присъствал и в негово присъствие допълнително са пристигали МПС, които са изсипали допълнително количество от констатираните отпадъци. Процесуалният представител на АНО изрази становище, че даденото предписание от директора на РИОСВ – Велико Търново и неговото изпълнение от страна на дружеството не омаловажава случая и извършеното нарушение. По същество това предписание представлява индивидуален административен акт, който самостоятелно е могъл да бъде оспорен. Дружеството не го е направило, а доброволно е изпълнило предписанието и от предадените кантарни бележки се вижда какви точно отпадъци са предадени на регионалното депо и съответните количества, които не са малки. Според ст. ю.к. Дончева в случая не може да се приложи чл. 28 от ЗАНН. Не са налице смекчаващи вината обстоятелства. Нарушението е за първи път, но от кантарните бележки става ясно, че количеството отпадъци не е никак малко. Тези отпадъци са били налични на площадката на дружеството, поради което АНО е преценил, че не следва да се приложи чл. 28 от ЗАНН. В заключение на своята пледоария ст. ю.к. Дончева помоли съда да потвърди НП като правилно и законосъобразно и на основание чл. 63, ал. 3 от ЗАНН присъди в полза на РИОСВ – Велико Търново направените разноски по делото в общ размер на 120,00 лв.  

РАЙОННА ПРОКУРАТУРА – ГОРНА ОРЯХОВИЦА, редовно призована, не изпраща представител и не изразява становище по жалбата.

СЪДЪТ, след като прецени събраните доказателства поотделно и в тяхната съвкупност, приема за установено от фактическа страна следното:

В своите показания свидетелката Р.Н.Н.  посочи, че с колегата си Ф.Е. са отишли на планова проверка, на площадка за извършване на дейности със строителни отпадъци в гр. Горна Оряховица, която се стопанисва от „Кънстракшън Уест” ЕООД. В хода на проверката са установили, че на площадката се съхраняват отпадъци, които са с битов характер, а именно: от почистване на улици и биоразградими отпадъци, най-вече клони и пръст, примесена с камъни, листа и дребни битови отпадъци. Свидетелката уточни, че това търговско дружество има издаден регистрационен документ (листи 17-20), който позволява дейности по съхраняване и трошене на строителни отпадъци, а тези които са видели на площадката са извън тези отпадъци, за които има разрешение. В момента на проверката са дошли два камиона и трактор с ремарке, от които са били изсипани точно описаните битови отпадъци, а ремаркето е било пълно с клони. Н. посочи, че са проверили отчетността и в отчетната книга не са били записани отпадъци от битов характер. Нямало е данни за извършени дейности по приемане, съхранение и последващо предаване на такива отпадъци. Бил е съставен протокол с констатациите (листи 14 и 15), а след това е бил съставен и АУАН (листи 11 и 12). Той е бил връчен на управителя на дружеството. В момента на връчването му е нямало, впоследствие в законоустановения срок са били подадени такива възражения (лист 10).  С констативен протокол № УО-РН-96/28.11.2019 г. (листи 34 – 36) е констатирано, че е изпълнено предписанието, което е дадено, тоест отпадъците са изчистени. Кантарната бележка (лист 37) е доказателство, че това е извършено и отпадъците са предадени на депото.

Показанията та св. Ф.И.Е. изцяло се припокриват с показанията дадени от св. Р.Н.. 

Както бе посочено в показанията на св. Н., на 30.09.2019 г. е била извършена планова проверка, по годишния план за РИОСВ - Велико Търново за 2019 г., на площадка за дейности със строителни отпадъци с адрес: гр. Г. Оряховица, ПИ с идентификатор 16359.81.155 (стар №000155) по КК и КР на гр. Горна Оряховица. Тази площадка се стопанисва от „Кънстракшън Уест“ ЕООД, с. Първомайци. Дружеството има издаден от РИОСВ - В. Търново регистрационен документ за дейности с отпадъци с №04-РД-320“01 от 02.03.2017 г. за площадката в гр. Г. Оряховица, ПИ с идентификатор 16359.81.155 (стар №000155) по КК и КР на гр. Горна Оряховица (листи 17 – 20). Разрешителното позволява извършване на дейности по съхранение (R 13 - съхраняване на отпадъци до извършване на коя да е от операциите от R1 до R12) и трошене (R 12 - Размяна на отпадъци за подлагане на някоя от дейностите с кодове R 1 - R 11) на строителни отпадъци от група 17 от Приложение №1 към Наредба № 2 от 2014 г. за класификация на отпадъците, с произход от физически и юридически лица. В регистрационния документ не са разрешени дейности с битови отпадъци - група 20 от Приложение №1 към Наредба № 2 от 2014 г. за класификация на отпадъците.

 По време на проверката на място на гореописаната площадка, освен строителни отпадъци от група 17, се е установило, че се съхраняват и отпадъци с код и наименование както следва: 20 02 01 – биоразградими отпадъци – клони, листа, трева,  20 03 03  -  отпадъци от почистване на улици (пръст примесена с камъни, листа и др. отпадъци). По своя характер тези отпадъци не са опасни, тъй като не притежават опасни свойства1 посочени в Приложение № 3 от ЗУО.

Проверяващите са станали очевидци как на площадката е било изсипано едно ремарке с клони, водено от трактор, а камион с надпис ОП „Поддръжка пътна инфраструктура и озеленяване“, Община Горна Оряховица, е изсипал пръст, примесена с листа, на площадката. И двата отпадъка не са с произход от строителството и не са позволени в регистрационния документ, издаден на дружеството.

За констатираните нередности е бил съставен констативен протокол № УО – РН – 77 от 30.09.2019 г. (листи 14 и 15). При съставянето му е присъствал управителя на „Кънстракшън Уест“ ЕООД.

На основание чл. 113, ал. 3 от ЗУО и във връзка с съставения констативен протокол № УО – РН – 77 от 30.09.2019 г. на „Кънстракшън Уест“ ЕООД е издадено Предписание № П – 66/07.10.2019 г. от директора на РИОСВ – Велико Търново (лист 33). В същото на това дружество е предписано: 1. Съхраняваните на площадката отпадъци с кодове и наименование 20 02 01 – биоразградими отпадъци и 20 03 03 – отпадъци от почистване на улици, които  не са разрешени с регистрационния документ № 04 – РД – 320 – 01 от 02.03.2017 г., издаден на дружеството, да бъдат предадени  за последващо третиране на юридически лица, притежаващи съответния документ по чл. 35 от ЗУО за дейности с този отпадък. Указано е на дружеството да представи на РИОСВ – Велико Търново копия на документите, съпътстващи предаването на тези отпадъци за последващо третиране, в това число договор и кантарни бележки.

На 28.11.2019 г. е извършен последващ контрол по предписание № П – 66/07.10.2019 г. Съставен е  констативен протокол № УО-РН – 96 (лист 34 и 35).

 В този протокол е отразено, че с писмо от 20.11.201 г. са предадени 3 бр. кантарни бележки (лист 37), издадени от ДДЗ „Регионално депо – Велико Търново 2015“ за предаване на отпадък с код 20 03 03  и зелени отпадъци за компост. Извършен е обход на площадката. Установило се е, че не се съхраняват отпадъци с кодове 20 02 01 и 20 03 03. Предписанието е изпълнено.

За така констатираните нередности в хода на плановата проверка на площадката в гр. Г. Оряховица, ПИ с идентификатор 16359.81.155 (стар №000155) по КК и КР на гр. Горна Оряховица, стопанисвана от „Кънстракшън Уест“ ЕООД, на 11.11.2019 г. е бил съставен АУАН № 32. Съставен е от инж. Р.Н.Н. в качеството й на главен експерт в отдел „УООП“ в РИОСВ – Велико Търново. В акта  е посочено, че на 30.09.2019 г.  на площадка за съхранение на строителни отпадъци, дружеството „Кънстракшън Уест“ ЕООД е осъществило състава на чл. 29, ал. 2 в частта „Забранява се ….. друга форма на неконтролирано управление па отпадъците“ във връзка с чл. 134, ал. 1, т. 2 в частта „….извършва друга форма на нерегламентирано третиране на неопасни отпадъци“ от Закона за управление на отпадъците, тъй като е извършило съхраняване (вид дейност по третиране) на неопасен отпадък (отпадъци с кодове и наименования 20 02 01 - биоразградими отпадъци и 20 03 03 - отпадъци от почистване на улици), без да притежава документ, удостоверяващ правомерното извършване на такава дейност на използваната площадка. АУАН № 32/11.11.2019 г. е съставен в присъствието на свидетеля инж. Г.И.Е. – главен експерт в направление „УООП“ при РДВР  - Велико Търново.

Актът е съставен в присъствието на управителя на „Кънстракшън Уест“ ЕООД Г.Г.Н., който го подписва без възражения.

В законоустановения тридневен срок визиран в чл. 44, ал.1 от ЗАНН са постъпили възражения от управителя на дружеството (лист 10). В така изготвено възражение, г-н Н. счита,  че представляваното от него дружество не е осъществило посоченото в акта административно нарушение. Алтернативно моли да се приложи разпоредбата на чл. 28 от ЗАНН, като случаят се приеме за маловажен и не се наложи административно наказание.

На 19.11.2019 г., след като разгледала преписката, образувана по съставения от инж. Р.Н.Н. АУАН № 32/11.11.2019 г.  и обсъдила направените писмени възражения, Елена Георгиева Стефанова - директор на РИОСВ - Велико Търново издала обжалваното наказателно постановление № 33, с което на извършеното нарушение на чл. 29, ал. 2 от ЗУО, в частта „Забраняват се  ….  или друга форма на неконтролирано управление на отпадъците“, във вр. с чл. 134,ал. 1, т. 2 от ЗУО е наложила на „КЪНСТРАКШЪН УЕСТ“ ЕООД, ЕИК *********, със седалище и адрес на управление: с. Първомайци, ул. „Днепър“ №11, общ. Горна Оряховица, обл. Велико Търново, представлявано от Г.Г.Н. – управител административно наказание – „Имуществена санкция“ в размер на 1400 лв. /хиляда и четиристотин лева/.

Препис от наказателното постановление бил връчен на санкционираното  дружество на 25.11.2019г. (лист 6). Жалбата на дружеството против постановлението била депозирана в РИОСВ - Велико Търново с входящ номер И-330(4) от 29.11.2019г.

 Изложената по-горе фактическа обстановка съдът установи, след като прецени поотделно и в тяхната съвкупност от обяснението на законния представител на „Кънстракшън Уест“ ЕООД, от показанията на свидетелите Р.Н.Н. и Ф.И.Е. и приетите писмени доказателства, подробно описани в протокола за проведеното съдебно заседание.

Въз основа на така установените факти по делото съдът достига до следните правни изводи:

Жалбата е подадена по предвидения в закона ред пред компетентен съд в срока по чл.59, ал.2 от ЗАНН от лице, което има право да обжалва наказателното постановление, поради което е процесуално допустима.

Разгледана по същество, жалбата е неоснователна.

При извършената проверка съдът не констатира допуснати съществени процесуални нарушения при образуването и в хода на административнонаказателното производство.

Актът за установяване на административното нарушение, съгласно изискванията на чл. 157, ал. 1 от ЗУО  е съставен от надлежно оправомощен служител на РИОСВ - Велико Търново /Заповед № 384/01.08.2018 г. на Директора на РИОСВ – Велико Търново – л.16/ и е предявен на законния представител на наказаното дружество, като е била осигурена възможност да впише писмените си възражения при съставянето на акта, както и да представи допълнителни писмени възражения в тридневен срок от неговото съставяне.

Наказателното постановление е издадено от компетентен по смисъла на чл. 157, ал. 4 от ЗУО орган, какъвто е директорът на РИОСВ – Велико Търново. Издаден е преди изтичането на давностните срокове по чл.34 от ЗАНН и съдържа предвидените в разпоредбата на чл.57 от ЗАНН реквизити.

Предвид изложеното съдът приема, че при издаване на обжалваното наказателно постановление не е допуснато съществено нарушение на процесуалните правила.

От показанията на свидетелите Р.Н. и Ф.Е., от констативния протокол УО – РН – 77 от 30.09.2019 г. (листи 14 и 15)  и от представените кантарни бележки:  № 76484/06.11.2019 г., № 76532/06.11.2019 г. и № 77017/ 14.11.2019 г. (всички на лист 37) се установява по несъмнен начин, че на 30.09.2019 г. на  площадка за дейности със строителни отпадъци с адрес: гр. Г. Оряховица, ПИ с идентификатор 16359.81.155 (стар №000155) по КК и КР на гр. Горна Оряховица,  стопанисвана от „Кънстракшън Уест“ ЕООД, с. Първомайци, освен строителни отпадъци от група 17, се е установило, че се съхраняват и отпадъци с код и наименование както следва: 20 02 01 – биоразградими отпадъци – клони, листа, трева,  20 03 03  -  отпадъци от почистване на улици (пръст примесена с камъни, листа и др. отпадъци). И двата отпадъка не са с произход от строителството и не са позволени в регистрационен документ издаден на дружеството жалбоподател за дейности с отпадъци с №04-РД-320-00 от 20.07.2016 г., изменен и допълнен с решение № 04 – РД – 320 – 01 от 02.03.2017 г. (листи 17 – 20). 

 Съхраняваните на  отпадъци с код и наименование 20 02 01 – биоразградими отпадъци – клони, листа, трева и с код и наименование  20 03 03  -  отпадъци от почистване на улици (пръст примесена с камъни, листа и др. отпадъци) –  не са с произход от строителството.  Сочените кодове и наименования са съгласно приложение № 1 към чл. 5, ал. 1 и чл. 6, ал. 1, т. 1 и ал. 2, т. 3, буква "б" от НАРЕДБА № 2 от 23 юли 2014 г. за класификация на отпадъците. По тази причина тяхното съхранение не е позволено  на площадка за дейности със строителни отпадъци в гр. Горна Оряховица съгласно издадения на „Кънстракшън Уест“ ЕООД регистрационен документ за дейности с отпадъци приложен на листи 17 – 20.

Дейността по съхранение на отпадъци е разписана подробно в Приложение №2 към §1, т. 13 от Допълнителните разпоредби на ЗУО - „ДЕЙНОСТИ ПО ОПОЛЗОТВОРЯВАНЕ“, както следва: - R 13 - Съхраняване на отпадъци до извършването на някоя от дейностите с кодове R 1 - R 12, с изключение на временното съхраняване на отпадъците на площадката на образуване до събирането им (*****)“.  Съгласно § 1, т. 46. „Управление на отпадъците“ са събирането, транспортирането, обезвреждането и оползотворяването на отпадъците, включително осъществяваният контрол върху тези дейности, следексплоатационните грижи за депата, както и действията, предприети в качеството на търговец или брокер. Съгласно § 1, т. 44 от ДР на ЗУО „Третиране на отпадъците“ са дейностите по оползотворяване или обезвреждане, включително подготовката преди оползотворяване или обезвреждане“.

От гореизложеното е видно, че извършеното съхраняване на отпадъци на площадката в гр. Горна Оряховица, стопанисвана от дружеството жалбоподател,  с код и наименование 20 02 01 – биоразградими отпадъци – клони, листа, трева и с код и наименование  20 03 03  -  отпадъци от почистване на улици (пръст примесена с камъни, листа и др. отпадъци), които не са строителни  представлява е дейност по оползотворяване, на  отпадъци. Това оползотворяване според ЗУО представлява едновременно третиране и управление на отпадъци.  Тъй като съхранението на отпадъци с код и наименование 20 02 01  и с код и наименование  20 03 03 не е било разрешено на тази площадка, то дейността им по тяхното оползотворяване (съхраняване) се явява нерегламентирана в издадения на „КЪНСТРАКШЪН УЕСТ“ ЕООД регистрационен документ № 04 – РД – 320 – 00 от 20.07.2016 г., изменен и допълнен с решение № 04 – РД – 320 – 01 от 02.03.2017 г. (листи 17 – 20) и неконтролирана от органа който е издал сочения документ.

С оглед гореизложеното, дружеството на 30.09.2019 г. на площадка за съхранение на строителни отпадъци, е осъществило състава на чл. 29, ал. 2 в частта „Забранява се ... друга форма на неконтролирано управление па отпадъците“ във връзка с чл. 134, ал. 1, т. 2 в частта „. . .извършва друга форма на нерегламентирано третиране на неопасни отпадъци“ от Закона за управление на отпадъците, тъй като е извършило съхраняване (вид дейност по третиране) на неопасен отпадък (отпадъци с кодове и наименования 20 02 01 - биоразградими отпадъци и 20 03 03 - отпадъци от почистване на улици), без да притежава документ, удостоверяващ правомерното извършване на такава дейност на използваната площадка.

Съдът не приема довода за маловажност на случая. В хода на съдебното следствие не бяха събрани доказателства за многобройни или изключителни смекчаващи отговорността обстоятелства, които да дадат основание за извод за по-ниска степен на обществена опасност на конкретното нарушение в сравнение с обикновените случаи на нарушения от този вид. Изпълнението (лист 37) на даденото задължително предписание (лист 33) за предаването за последващо третиране на отпадъците с кодове и наименование 20 02 01 и 20 03 03 на ДЗЗД „Регионално депо – Велико Търново 2015“ не води до отпадане на отговорността за по-рано извършеното нарушение. Нарушаването на забраната, визирана в нормата на чл.29, ал.2 от ЗУО не изисква настъпването на вредни последици, но в случая е било възможно тяхното настъпване. Съвкупната преценка на изложените обстоятелства мотивира съда да прецени тежестта на конкретното нарушение като средна. Предвид изложеното наказващият орган не е имал основание да приеме случая за маловажен и да приложи разпоредбата на чл.28, б.”а” от ЗАНН.

Настоящата инстанция счита, че наложеното на дружеството административно наказание „имуществена санкция“, което е  в минималния предвиден в закона размер от  1400 лв. е съобразено с разпоредбата на чл.27 от ЗАНН.

  С оглед изхода на делото и на основание  чл. 63, ал.3 от ЗАНН следва на РЕГИОНАЛНА ИНСПЕКЦИЯ ПО ОКОЛНАТА СРЕДА И ВОДИТЕ - ВЕЛИКО ТЪРНОВО да се присъди юрисконсултско възнаграждение в размер определен в чл.37 от Закона за правната помощ ЗПП/, съгласно препращащата разпоредба на чл.63, ал.5 от ЗАНН. Съгласно чл.37, ал.1 от ЗПП заплащането на правната помощ е съобразно вида и количеството на извършената дейност и се определя в наредба на Министерския съвет по предложение на НБПП. В случая за защита по дела по ЗАНН чл.27е от Наредбата за заплащане на правната помощ предвижда възнаграждение от 80 до 120лева. Страната е поискала възнаграждение в размер на 120 лв.  Производството по делото се проведе в едно съдебно заседание, с разпит на двама свидетели, но е с фактическа и правна сложност, поради което следва да се присъди възнаграждение на максимума от 120 лева.

 

Така мотивиран, съдът

 

Р Е Ш И :

 

ПОТВЪРЖДАВА НАКАЗАТЕЛНО ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 33/19.11.2019г., издадено от Директора на РЕГИОНАЛНА ИНСПЕКЦИЯ ПО ОКОЛНАТА СРЕДА И ВОДИТЕ - ВЕЛИКО ТЪРНОВО, с което на „КЪНСТРАКШЪН УЕСТ“ ЕООД, ЕИК *********, със седалище и адрес на управление: с. Първомайци, ул. „Днепър“ №11, общ. Горна Оряховица, обл. Велико Търново, представлявано от Г.Г.Н. - управител, на основание чл.134, ал.1, т.2 от Закона за управление на отпадъците /ЗУО/ е наложена „имуществена санкция“ в размер на 1400 лв. /хиляда и четиристотин лева/ за нарушаване на разпоредбата на чл.29, ал.2 от същия закон, като законосъобразно.

ОСЪЖДА „КЪНСТРАКШЪН УЕСТ“ ЕООД, ЕИК *********, със седалище и адрес на управление: с. Първомайци, ул. „Днепър“ №11, общ. Горна Оряховица, обл. Велико Търново, представлявано от Г.Г.Н. – управител, да заплати на РЕГИОНАЛНА ИНСПЕКЦИЯ ПО ОКОЛНАТА СРЕДА И ВОДИТЕ - ВЕЛИКО ТЪРНОВО  юрисконсултско възнаграждение в размер на  120,00 лв. /сто и двадесет лева/.

Решението подлежи на касационно обжалване пред Административен съд -Велико Търново в 14-дневен срок от връчване на съобщението, че е изготвено и обявено.

 

 

                                                                                     РАЙОНЕН СЪДИЯ: