№ 19
гр. Тервел, 29.08.2022 г.
В ИМЕТО НА НАРОДА
РАЙОНЕН СЪД – ТЕРВЕЛ в публично заседание на четиринадесети
април през две хиляди двадесет и втора година в следния състав:
Председател:Росен Ив. Балкански
при участието на секретаря Ж.П.Ж.
като разгледа докладваното от Росен Ив. Балкански Административно
наказателно дело № 20223250200016 по описа за 2022 година
Производството е по реда на чл.59 и сл. от ЗАНН.
Образувано е по жалба- изх. № РД -25-358 от 02.03.2022 година , чрез
Държавна агенция за метрологичен и технически надзор- там вх. № 85-03-38
/1/ от 04.03.2022 година , подадена от Община Тервел гр. Тервел , със
съдалище и адрес на управляние гр. Тервел , ул. „ Св Св. Кирил и
Методий“ № 8 с ЕИК ********* , представлявана от кмета на общината-
инж. С. Г. С. , срещу Наказателно постановление № НЯСС -12 / 12.01.2022
година издадено от П.С.Г. – председател на Държавна агенция за
метрологичен и технически надзор / ДАМТН/, с което на жалбоподателя е
наложена имуществена санкция в размер на 1000,00 / хиляда / лева , на
основание чл. 83 от ЗАНН във вр. с чл. 201 ал. 12 и чл. 200 , ал. 1 т. 39 от
Закона за водите - за неизпълнение на задължението по чл. 190 а ал. 2
във вр. с чл. 138а ал. 3, т. 5 от Закона за водите на Общината -
жалбоподател, като собственик на язовир „ Зърнево“ попадащ в
поземлени имоти с идентификатор 31396.30.78, 31396.30.177 и 31396.20.98
по КККР на землището на село Зърнево , общ. Тервел , обл. Добрич, за
собствеността на който имот е съставен Акт за публична общинска
собственост № 130 / 17.07.2000 година, вписан при СВ по вписванията гр.
Тервел под № 63, том 3 , вх. Рег. № 1181 от 27.05.2005 година , акт № 487 ,
том 668.
Жалбоподателят излага съображения, че наказателното постановление е
неправилно и се иска неговата отмяна, намира че е налице на несъставомерно
деяние при липса на предмет- твърди се с жалбата че на терен и на
практика язовир „ Зърнево „ не съществува като такъв . Сочи се , че при
проверката от 13.05.2021 година обективирана в протокол № 05-02-19/
17.05.2021 година е било констатирано състоянието на язовир „ Зърнево“
попадащ в поземлен имот с идентификатор 31396.30.78 по КККР на
землището на село Зърнево - …“ не е била установено кота на водно ниво ,
а в обем на язавира е записано „ сух, трайно сух“ обем“… . В други
1
констатации е посочено, че язавира няма водосборна област и в него не се
акумулират водни маси от повърхностен отток , поради което той е
трайно сух“… .
В съдебно заседание жалбоподателят, редовно призован, се
представлява от юрисконсулт З. И. . Процесуалния представител н
жалбоподатеиля подържа жалбата на посочените по нея основание и
съображения.
Въззиваемата страна- Държавна агенция за метрологичен и технически
надзор, редовно призована, не изпраща по делото процесуален
представител . Постъпило е писмено становище от Е.З. – на длъжност старши
експерт- юрист към въззиваемата страна , упълномощена с пълномощно на
Председателя на ДАМТН – изх. №12-00.26 / 29.09.2021 година , което
становище е входирано при съда №662 от 08.04.2022година . По същото
процесуалния представител на страната , както и АНО в
съпровидителното писмо изх. № 85-03-38/2/ от 10.03.2022 година – при
съда вх. № 495 от 17.03.2022 година приема жалбата за повдадена в срок
,но намира жалбата за неоснователна и моли наказателното постановление
да бъде потвърдено като правилно и законосъобразно, като подробно са
изложени съображения в тази насока.
Актосъставителя - Д.Т.Я.-К. - на длъжност главен инспектор в
регионален отдел „ Надзор на язовирните стени и съоръженията към тях –
Североизточна България“ към Държавна агенция за метрологичен и
технически надзор / ДАМТН/ - редовно призована се явява лично.
Свидетеля при съставянето на акта - Н.В. И. към момента на
съставянето на акта заемаща длъжност главен инспектор в РО НЯСС
Североизточна България, не редовно призована не се явява, като
длъжностното лице осъществило призоваването е посочило, по
разписката,че търсеното лице от месец декември 2021 година не е служител
на ДАМТН.
Независимо от основанията за атакуване на издадения от особена
юрисдикция правораздавателен акт,посочени от жалбоподателя, съдът
прецени административно-наказателното производство изцяло, какъвто е
пределът на въззивната проверка, визиран в чл. 314 ал. 1 от НПК, към който
препраща чл. 84 от ЗАНН, при което след преценка на събраните в хода на
съдебното дирене писмени и гласни доказателства и наведените от
жалбоподателя доводи установи следното от фактическа страна:
По адм. Наказателната преписка е налице писмено доказателство –
Протокол от 12.10.2020 година – /лист 36 по делото /. Видно от
съдържанието на същия протокол на 12.10.2020 година на основание чл.32
ал. 1 от Закона за администрацията, във вр. с чл. 64 ал. 1 т. 1 и т. 6 от Закона
за защита при бедствия ,във вр. с чл. 138 ал. 4 и чл. 138а ал. 3 от Закона за
водите , и в изпълнение на Заповед РкД22-19 / 23.09.2020 година на Областен
управител на обл. Добрич комисия в състав – както е посочено по
Протокол от 12.10.2020 година и присъствието на представител на
Община Тервел гр. Тервел – Н.М.К. – на длъжност старши специалист „
Гражданска защита и отбранително – мобилизационна подготовка“ извършва
проверка на язовир село „ Зърнево“ .Така съгласуваната комисия
обективира проверката на обект – именуван язовир Зърнево , в съставения
от същата Протокол №… 12.10.2020 година. По съставения протокол е
отразено състояние на обекта – сух , посочени са номерата на имота,
2
съответно : имот с идентификационен номер 31396.30.78, 31396.30 .177 и
имот № 31396.30.97 по землищетона село Зърнево.
По съставения протокол - / лист 36 и сл. По делото -бел- съда /
са посочени констатации за състоянието на съоръжението , както и са
дадени съответни упоменати по протокола обективиращ проверката
предписания.
По делото е налице писмено доказателство допълнение към Адм.
Наказателната преписка а именно проложение №1 към чл. 10 ал. 2-
Класифициране по степен на потенциялна опасност съгл. Чл. 141б от ЗВ на
язовир „ Зърнево“, обл. Добрич , общ. Тервел , село Зърнево –/лист 38 по
делото /.
Във връзка с издадения протонокл от 12.10.2020 година е депозирано
особено мнение от един от членовете на комисията – инж. Я.М.Д. Началник
РО НЯСС- СИБ ГД НЯСС при ДАМТН- /лист 30 по делото /. Член на
изрично сформираната комисия а именно инж. Я.М.Д. по повод обект .
язовир „ Зърнево „ сочи , че за същия не е представен актуален авариен план
съгл. Изискванията на чл. 138а ал. 1 и ал. 2 от ЗВ във вр. с чл. 57 от
Наредба на уславията и реда за осъществване на техническата и
безопасна експлоатация на язовирните стени и на съоръженията към тях и за
осъществяване на контрол за технимеското им състояние е бизопаснатав.
По даденото ОМ същия експерт сочи , че липсата на уставовеното от него
води до там ,че проверявания обект не може да бъде класифициран по
степен на потенциялна опасност съгл. Чл. 141б ал. 1 от ЗВ.
На 13.05.2021 година служители на НЯСС - Д.Т. Я. – Костова и Н.В.
И. и присъствието на посочения по- горе служител на Община Тервел –
Н.М.К. извършват проверка за това в каква степен са изпълнени
предписанията по отношение на проверявания обект – именуван язовер „
Зърнево“,, като проверката им е обективирана в съставения констативен
протокол – лист 17 и сл. По делото по делото/ . В обстоятелствената част
на същия протокол касаещ проверка на имот язивор „ Зърнево“
представляващ имот № 31396.30.78 – за който има съставен акт за публична
общинска соственост № 130 / 17.07.2000 година , в землището на село
Зърнево , общ. Тервел , имот № 31396.30.97 и имот 31396.30.177 от
27.05.2021 година са дадени данни за проверявания имот - язовирна стена и
съоръжения към нея,както и са направени заключения касаещи
изпълнението и неизпълнението на дадените предписания- дадени с
Протокол от 12.10.2020 година на комисия сформирана по Заповед № РкД-
22-19/23.09.2020 година на Областент управител и тези дадени от ГД
НЯСС по констативен протокол от 05-02-21/ 07.08.2019 година за
Техническото и експлоатационно състояние на язовирните стени и
съоръженията към тях . По т. II от същия протокол е посочено освен
състоянието на обекта и обстоятелството ,че комисията е установила
факта , че Общински съвет Тервел е взел решение № 15-155, съгл.
Протокол № 12 от заседание проведено на 18.12.2020 година за
безвъзмездно прехвърляне на язовир „ Зърнево“ на държавата съгласно чл.
19а от Закона за водите .
АУАН № 05.150/ 16.07.2021 година е съставен на 16.07.2021 година . По
същия актосъставителя Д.Т.Я.-К. приема ,че от страна на собственика на
съоръжението- настоящия жалбоподател , не са изпълнени дадените преди
това предписания – не са предстаени документа доказващи извършване на
3
геодезическо заснемане на язовира – Височина на стената , откоси ,
характерни коти , съобръжения , не са изпълнени указанията, като и не са
представени документи доказващи извършване на дейности по
разработване на инвестиционен проект – заснемане, който да е одобрен по
реда на чл. 145 ал. 5 от ЗУТ, установено е че собственика на съоръжението
не е представил документи доказващи извършването на дейности за
разработване на характеристични криви за заляти площи и взавирени обеми
на водохранилището , на четвърто място е посочено , че от собственика на
съоръжението не са представени документи доказващи извършването на
дейностите за определяне на площта и основните физико- георгафски
характеристики на водосборния басейн , пълнеща деривация. По АУАН
по пунк 5 е посочено неизпълнение на вменено с предходен протокол
задължение - собственика на съоръжението не е представил документи
доказващи извършване на дейности за разработване на актуална оценка на
високите води . В цялост и по петте пункта актосъставителя приема , че
собственика на съоръжението не е изпълнил в срок дадените на основание
чл. 138а ал. 3, т. 5 от Закона за водите задължителни предписания, с което и
се приема , че собственика е нарушил нормата на чл 190а ал. 2 от Закона
за водите.
По съставения акт кмета на Община Тервел гр. Тервел саморъчно е
изписал- че ще представи писмени възражения в законоустановения срок -
акта е съставен в негово присъствие . Такива писмени възражения по адм.
Наказателната преписка са постъпили . По адм. Наказателната преписка е
налице писмено доказателство което сочи,че в срока по чл. 44 ал. 1 от ЗАНН
е постъпило възражение от законовия представител на Община Тервел –
/лист 28 по делото/ – при Община Тервел РД-25-1371 от 19.07.2021 година
при АНО вх. № 85-02-331/1/ от 20.07.2021 година . В същото се излагат
конкретни възражения по констатациите, изложени в акта. В цялост се
твърди , че проверения обект е трайно сух , обекта е граден средата на
миналия век ,без същия да отговаря на изискванията за хидротехническо
съоръжение – „ язовир „ .
На основание и акта по образуваната адм. Наказателна преписка е
било издадено и поднадзорното наказателно постановление№ НЯСС -12 /
12.01.2022 година издадено от П.С.Г. – председател на Държавна агенция
за метрологичен и технически надзор / ДАМТН/, по което адм.
Наказващия орган мултиплицира установеното по АУАН , като приема
идентична към установената в АУАН фактическа обстановка.
С поднадзорното НП на от Община Тервел , със съдалище и адрес на
управляние гр. Тервел, ул. „Св Св. Кирил и Методий“ № 8 с ЕИК
*********, е наложено административно наказание “имуществена санкция” в
размер на 1000,00/ хиляда/ лева на основание чл.200, ал.1 т.39 от Закона за
водите, за установено адм. нарушение – неизпълнение на дадени
предписания ,нарушение на разпоредбата на чл. 190а ал. 2 от Закона за
водите - Собствениците на язовирни стени и съоръжения към тях са длъжни
да изпълняват предписанията по ал. 1, т. 3 и по чл. 138а, ал. 3, т. 5.
Така описаната фактическа обстановка съдът установи въз основа на
събраните в хода на съдебното следствие писмени и устни доказателства.
Съдът кредитира показанията на разпитаната в качеството на свидетел
- актосъставителя Д.Т.Я.-К.. По делото свидетеля при съставянето на акта
не се яви , като по документа за призоваването на страната в качеството на
4
свидетел е посочено, че лицето към момента на призоваването не е в
трудово правоотношение с РО НЯСС „ Североизточна България“ гр. Варна
,при Държавната агенция за метрологичен и технически надзор / ДАМТН /,
което пък от своя страна мотивира съдът да заличи като свидетел по делото
Надя Василева И. .
При така установената фактическа обстановка съдът приема по делото от
правна страна, следното:
Обжалваното № НЯСС -12 / 12.01.2022 година,без съмнение/
неоспорена компетентност / ,видно от доказателствата по адм.
Наказателната преписка е издадено от компетентен орган, съгласно
разпоредбата на чл. 201, ал. 12 от ЗВ - видно от заверено копие на Заповед №
А-5/02.01.2018 г. на Председателя на ДАМТН- лист 23 по делото .
АУАН е съставен от компетентно длъжностно лице съгласно
разпоредбата на чл. чл. 201, ал. 11, във връзка с чл. 190, ал. 4 и чл. 190а, ал. 1,
т. 2, т. 3 и т. 4 от Закона за водите, във връзка с чл. 3, ал. 3 от Устройствения
правилник на Държавната агенция за метрологичен и технически надзор,
оправомощава длъжностните лица от Главна Дирекция "Надзор на
язовирните стени и съоръженията към тях" на Държавна агенция за
метрологичен и технически надзор,/ сред които и (под № 44) фигурира
имено на актосъставителя Д.Т.Я.-К. на длъжност главен инспектор в РО „
Надзор на язовирните стени и съоръженията към тях „ – Североизточна
България / РО НЯСС СИБ / които са оправамощени и имат активната
легитимация , да съставят актове за установяване на административни
нарушения по чл. 200, ал. 1, т. 13а, т. 18, т. 22 и т. 38-43 вкл. от Закона за
водите –лист 32 и лист 33 по делото .
При проверка относно процесуалната законосъобразност на
съставения АУАН и поднадзорното Наказателно постановление , съдът не
констатира нарушения на процесуалните правила, свързани с издаването им.
АУАН и НП са съставени в предписаната от закона форма, съдържат всички
предвидени в чл.42 и чл.57 от ЗАНН реквизити, изготвени са от компетентни
лица, което се потвърждава от приложените по делото заповеди. АУАН е
съставен в съответствие с изискванията на чл.40 от ЗАНН. Спазени са
сроковете по съставянето на АУАН и НП, предвидени в чл.34 от ЗАНН.
Според преценкатана съда направилно е приложен от страна на АНО
материалният закон, като съдът е мотивиран от следните съображения :
По цитираната за нарушена адм. Наказателна разпоредба чл. 190а ал. 2
от Закона за водите –административно отговорно са „ Собствениците на
язовирни стени и съоръжения към тях“ които са длъжни да изпълняват
предписанията дадени им от длъжности лица при ДАМТН или
упълномощени от тях лица по ал. 1, т. 3 на чл. 190а от ЗВ и по чл. 138а, ал. 3,
т. 5 от Закона за водите .
Именно тази разпоредба от ЗВ въвежда задължение за собствениците на
водностопански системи и хидротехнически съоръжения, включително на
язовирни стени и/или съоръжения към тях за тяхното поддържане в
техническа изправност и са длъжни да изпълняват предписанията дадени им
съответния ред от надлежно уп ълномощени лица .
В настоящия случай , адм. Наказващия орган както съдът отчете по – горе е
мултиплицирал установеното по адм. Наказателната преписка ,като не е
упражнил правото си чл. 52 ал 4 от ЗАНН , при и по повод преценката
5
на АУАН съставен на жалбоподателя а именно - да извърши разследване
на спорните обстоятелства- към момента на проверката от 13.05.2021 година
кой е именно собственика на водостопанското съоръжение- именувано
Язовир село „ Зърнево“ – след като по протокола от 13.05.2021 година
служител на РО НЯСС - Д.Т. Я. – Костова и останалите двама положили
подписа си под документа приемат за уставонето в Раздел II на същия
протокол – „ Общински съвет е взел решение № 12-155 съгл. Протокол №
12 от заседание проведено на 18.12.2020 година за безвъзмездно
прехвърляне на яз. „ Зърнево“ на държавата , съгл. Чл. 190аот Закона за
водите „ , а по АУАН № 05-150 / 16.07.2021 година същия служител на
НЯСС, в качеството на актосъставител сочи Община Тервел гр. Тервел
като собственик на язовир „Зърнево„.
По повод финализирането на административно наказателната реписка
адм. Наказващия орган е следвало да изясни по преписката собствеността
върху имота-водостопанското съоръжение - „ язовир“ , като вземе в
предвид установеното по протокола от 13.05.2021 година- по констативен
протокол № 05-02-19/ 17.05.2021 година – че са налице данно за това че от
Общински съвет Тервел е дадено съгласие Община Тервел гр. Тервел
безвъзмездно да прехвърли на основание чл. 21 ал. 1 т. 8 от ЗМСМА и §
33 от ЗР на ЗИД на ЗВ на държавата имот публична общинска собственост
с начин на трайно ползване - язовир село Зърнево . По Конставния
протокол е посочено от служителя на РО на НЯСС – Д.Т.Я.-К. че са налице
данни за това , че Общински съвет Тервел е обективирал това ис съгласие с
Ршение № 12-155 оп Протокол №12 от заседание проведено на 18.12.2020
година . АНО е следвало да има в предвид обстоятелството , че актовете на
Общинския съвет имат стабилитет , както и да се съобрази и с
обстоятелството ,че съгл. разпоредбата на чл. 22 ал. 1 от ЗМСМА актовете
на Общинския съвет се изпращат на кмета на Общината и на областния
управител в седмодневен срок от примането им.
При дадено съгласие за безвъздмездно прехвърляне на държавата на имот
с НТП Язовир ,правомощията на областния управител са в следната насока:
Да приеме от името на държавата даринието или на откаже мотивирано
приемането на даренито на процесния имот .
Именно и при една извършена проверка АНО по поднадзорната адм.
Наказателна пеписка щеше да даде мотивирана оценка – имота предмет на
проверката от страна на служители на РО НЯСС „ Североизточна
България“ отговаря ле на определението за язовир дадено по пар. 1 т. 94
от Закона за водите .
Извършвайки такава допълнителна проверка – при явно установени
разминавания за това кой е собственика на имота - именуван по АНП
като „ Язовир село Зърнево“ АНО щеше да има при преценката се една
аргументирана позиция на Областния управител по повод направеното от
Общински съвет Тервел предложение.АНО щеше да има възможността да
установи прието ли е дарението или предложението ведно с
окомплектованата преписка е върнато на Община Тервел . В този ред на
мисли съдът следва да посочи ,че чл. 19б ал. 5 от Закона за водите дава
сравнително ограничени възможности при които областен управител
може законосъобразно да не приеме дарението и да върне предложението
на собственика : 1. заявеният за прехвърляне от общината воден обект не е
язовир по смисъла на § 1, ал. 1, т. 94 от допълнителните разпоредби, 2.
6
предложението се отнася за язовир, отдаден на концесия, или-3. липсва акт за
общинска собственост. При събрани по АНП доказателства - наличие на
акт за общинска собственост за обекта , при неустановен към момента на
проверката от 13.05.2021 година концесионер или арендатор за процесния
обект административно наказващия орган основателно щеше да възприеме ,
при проверката по реда на си чл. 52 ал 4 от ЗАНН ,че се касае за обект
който не може да бъде определен като язовир по смисъла на § 1, ал. 1, т. 94
от ДР на ЗВод и чл. 19б, ал. 5, т. 1 ЗВод. Изводите на решаващия състав се
подкрепят и от самите констатации- обективирани и дадени от служители
на актосъставителя - данени по протокол № 05-02-19/ 17.05.2021 година.
Там буквално е посочено . „ Язовирът е изграден в близост до сондаж на
ВиК. Било е предвидено язовирното езеро да се пълни от сондажа , като
водата се ползва за напояване и водопой на животни . Язовира няма
водосборна област и в него не се акумулират маси от повърхностен отток ,
поради което е трайно сух .“
За прецизност по делото :
Съгласно разпоредбата на § 1, ал. 1, т. 94 от ДР на ЗВод язовир е
водностопанска система, включваща водния обект, язовирната стена,
съоръженията и събирателните деривации, както и земята, върху която са
изградени. Липсата на който и да е елемент от водностопанската система
води до невъзможност даден обект да бъде определен като язовир, както
правилно е приел и първоинстанционният съд. Правната възможност по чл.
19а ЗВод за безвъзмездно прехвърляне на правото на собственост от страна на
общината към държавата върху язовир предполага наличието на цялата
водностопанска система, а не на част от нея, както е в казуса предвид
установяванията, че двата имота са с трайно предназначение "дере",
язовирните им стени са скъсани, а основните изпускатели разрушени. В този
смисъл правилно е преценено, че предмет на предложението за дарение не е
язовир, тъй като не обхваща цялата водностопанска система, а само част от
нея. Съгласно § 1, ал. 1, т. 94 от ДР на Закона за водите, "язовир" по смисъла
на този закон е водностопанска система, включваща водния обект, язовирната
стена, съоръженията и събирателните деривации, както и земята, върху която
са изградени.
Налице е подзаконов акт :
НАРЕДБА ЗА УСЛОВИЯТА И РЕДА ЗА ОСЪЩЕСТВЯВАНЕ НА
ТЕХНИЧЕСКАТА И БЕЗОПАСНАТА ЕКСПЛОАТАЦИЯ НА ЯЗОВИРНИТЕ
СТЕНИ И НА СЪОРЪЖЕНИЯТА КЪМ ТЯХ И ЗА ОСЪЩЕСТВЯВАНЕ НА
КОНТРОЛ ЗА ТЕХНИЧЕСКОТО ИМ СЪСТОЯНИЕ В сила от 31.01.2020 г.
Приета с ПМС № 12 от 28.02.2020 г. Обн. ДВ. бр.9 от 31 Януари 2020г. По
силата на същия акт :
Допълнителни разпоредби § 1. По смисъла на тази наредба:
23. "Язовир" е водностопанска система, включваща водния обект,
язовирната стена, съоръженията и събирателните деривации, както и земята,
върху която са изградени, съгласно § 1, ал. 1, т. 94 от допълнителните
разпоредби на Закона за водите.
24. "Язовирна стена" е изкуствено създадено водоподприщващо
съоръжение, чрез което се акумулира воден обем и се осъществява
контролирано регулиране на естествения отток.
От показанията на разпитаната в качеството на свидетел -
7
актосъставителя – Д.Т.Я.-К. а и от останалите доказателства по делото не се
установява в проверявания обект -попадащ в поземлени имоти с
идентификатор 31396.30.78, 31396.30.177 и 31396.20.98 по КККР на
землището на село Зърнево , общ. Тервел , обл. Добрич, за собствеността на
който имот е съставен Акт за публична общинска собственост № 130 /
17.07.2000 година, вписан при СВ по вписванията гр. Тервел под № 63, том
3 , вх. Рег. № 1181 от 27.05.2005 година , акт № 487 , том 668 да има
действащ сондаж – всичко е тотално разграбено и унищожено през
годините на прехода . Т.е не се установи провереният обект- описан по –
горе по делото да притежава характеристиките, включени в посочената
дефиниция. Следователно същият не е "язовир" по смисъла на Закона за
водите, /който извод не се променя от обстоятелството, че в Акт за ПОС №
130 / 17.07.2000 година недвижимия имот е посочен като “ язовир“ ,
следователно този имот не подлежи на контрол по реда на чл. 190а от ЗВ.
В лучая липсва събирателна деривация , като обекта е изграден в
близост до сондаж на ВиК, като е било предвидено язовирното езеро да се
пълни от сондажа – но за наличие на действащ и изправен такъв по КП
№ 05-02-19/ 17.05.2021 година не е посочено.
По гореизложените съображения мотивират съдът да приеме
жалбата за основателна .Поднодзорното НП следва да се отмени като
незаконосъобразно .
Водим от изложеното и на основание чл.63, ал.1 от ЗАНН съдът
РЕШИ:
ОТМЕНЯ, като незаконосъобразно Наказателно постановление №
НЯСС -12 / 12.01.2022 година издадено от П.С.Г. – председател на
Държавна агенция за метрологичен и технически надзор / ДАМТН/, с което
на жалбоподателя -Община Тервел гр. Тервел, със съдалище и адрес на
управляние гр. Тервел , ул. „Св Св. Кирил и Методий“ № 8 с ЕИК
*********, представлявана от кмета на общината- инж. С. Г. С. е
наложена имуществена санкция в размер на 1000,00 / хиляда / лева, на
основание чл. 83 от ЗАНН във вр. с чл. 201 ал. 12 и чл. 200 , ал. 1 т. 39 от
Закона за водите - за неизпълнение на задължението по чл. 190 а ал. 2
във вр. с чл. 138а ал. 3, т. 5 от Закона за водите на Общината -
жалбоподател, като собственик на язовир „Зърнево“ попадащ в
поземлени имоти с идентификатор 31396.30.78, 31396.30.177 и 31396.20.98
по КККР на землището на село Зърнево , общ. Тервел , обл. Добрич, за
собствеността на който имот е съставен Акт за публична общинска
собственост № 130 / 17.07.2000 година, вписан при СВ по вписванията гр.
Тервел под № 63, том 3 , вх. Рег. № 1181 от 27.05.2005 година , акт № 487 ,
том 668 .
8
Решението подлежи на касационно обжалване пред Административен съд
гр. Добрич в 14-дневен срок от съобщаването му на страните.
Съдия при Районен съд – Тервел: _______________________
9