ОПРЕДЕЛЕНИЕ
№
357
гр. Враца, 21.06.2023г.
АДМИНИСТРАТИВЕН
СЪД – ВРАЦА, шести състав, в закрито заседание на 21.06.2023г. / двадесет и първи юни две хиляди двадесет и трета година/ в състав:
АДМ.
СЪДИЯ:
ТАТЯНА КОЦЕВА
като
разгледа докладваното от съдията адм. дело №316 по описа на АдмС – Враца за 2023
г. и
за да се произнесе, взе предвид следното:
Производството е по реда на чл.145 и сл. АПК
вр. чл.45, ал.3 ЗМСМА.
Образувано
е по оспорване на Д.М., **, съгласно заповед №59/06.03.2023г. на Кмет на Община
Борован, обективирано в Заповед №157/30.05.2023г. против Решение №473 по
Протокол №58/28.04.2023г. на ОбС-Борован. Иска се отмяна на решението на ОбС и
връщане на преписката за ново произнасяне по внесеното предложение, за което се
излагат доводи. Към оспорването са приложени по опис писмени доказателства с
писмо вх.№ 1602/31.05.2023г.
С писмо вх.№1733/12.06.2023г. от ОбС-Борован е изпратена
адм. преписка по опис във вр. с направеното
оспорване.
Съдът,
след като се запозна с направеното оспорване и приложената преписка по него намира, че оспорването следва да се остави без разглеждане
и производството по делото да се прекрати. Съображенията за това са следните
С Решение №473 по Протокол №58/28.04.2023г. на
ОбС-Борован не е приет Годишен план за
паша, съгласно Приложение №1, неразделна част от решението, не е определен
размера и местоположението на мерите, пасищата и ливадите от ОПФ за общо и
индивидуално ползване на територията на община Борован, за стопанската
2023/2024г., съгласно Приложение №2 и Приложение №3, неразделна част от
решението, не е дал съгласие за предоставяне на мерите, пасищата и ливадите за
индивидуално ползване за стопанската 2023/2024г. на собственици или ползватели
на животновъдни обекти с пасищни селскостопански животни, регистрирани в ИИС на
БАБХ, не е определил параметрите на договорите, не е приел правила за
ползването на мерите, пасищата и ливадите на територията на община Борован,
съгласно Приложение №4, неразделна част от решението, не е определил
задълженията на Общината и на ползвателите за поддържането на
предоставените мери, пасища и ливади и
не е възложено на *** да извърши
необходимите действия във вр. с изпълнението на решението.
Горепосоченото решение е върнато за ново
обсъждане на ОбС-Борован със Заповед №
138/10.05.2023г. на Д.М., оправомощено лице съгласно заповед №59/06.03.2023г.
на Кмет на Община Борован, за което са изложени съображения. Същото е входирано
в ОбС-Борован с номер 86/10.05.2023г., видно от писмо изх.№ П-1495/10.05.2023г.
на община Борован. С писмо изх.№ 72/25.05.2023г. на ОбС-Борован е изпратен до
Кмета на община Борован Протокол от непроведено извънредно заседание на ОбС на
основание чл.22,ал.1 от ЗМСМА на 19.05.2023г. и входирано в общината с номер
П-1647/25.05.2023г. От представения протокол е видно, че ОбС не е имал кворум и
заседанието не се проведено.
Със заповед №59/06.03.2023г. на Кмет на
Община Борован е оправомощена Д.М. на длъжност *** с конкретни правомощия,
подробно посочени в заповедта.
Поради непроизнасяне от ОбС по горепосочената
заповед от Д.М. –*** и оправомощено лице, съгласно заповед №59/06.03.2023г. на
Кмет на Община Борован е оспорено Решение №473 по Протокол №58/28.04.2023г. на
ОбС-Борован, обективирано в Заповед №157/30.05.2023г.
Кръгът на субектите, които могат да оспорват актовете
на общинския съвет, са изрично посочени в чл.45,ал.4 и ал.5 от ЗМСМА и това са областният управител и кметът на общината. Зам.
кметът не е сред лицата, които имат
право на жалба срещу актовете на общинския съвет, като нормата на чл.45 от ЗМСМА е специална. Община Борован се
представлява от Кмета на общината, като няма данни по преписката кметът на
общината да е оправомощил ** Д.М. да оспорва от негово име издадените актове на
ОбС, вкл. и да връща за ново разглеждане решението. Видно от съдържанието
на представената заповед №59/06.03.2023г.,
въз основа на която е направено оспорването на решението на ОбС-Борован, ** Д.М.
е оправомощена да проведе процедурата, като изрично са посочени правомощията и действията
които може да извърши, въз основа на заповедта, но липсват предоставени й правомощия
да оспорва актове на ОбС, вкл. и да връща за ново разглеждане. Фактът, че са й
възложени правомощия по ЗСПЗЗ, не означава и не води до извод че има право да
оспорва и актовете на ОбС, при отказ да се приеме съответно решение, тъй като
такива правомощия не са й предоставени с горепосочената заповед. Макар и да има
качеството на ** М. не попада в кръга на лицата, които могат да оспорят решението на ОбС, нито в качеството
си на адм.орган, нито от името на Кмета на Общината. Видно от приложените
доказателства не разполага с
предоставени й правомощия по заместване към датата на оспорването, вкл. и при
връщане за ново разглеждане на
решението. Няма данни по делото кметът на община Борован да е оправомощил Д. М.-** да оспорва издадените актове на ОбС и
да връща същите за ново обсъждане, вкл. и оспореното в настоящото производство решение на ОбС.
Липсва и правен интерес от оспорването.
С оглед на изложеното за настоящия съдебен състав не съществува задължение да разгледа по
същество предявеното пред него оспорване. Съгласно чл.159 от АПК, съдът е
длъжен да провери допустимостта на подаденото оспорване и след като констатира, че е налице основание
по чл.159,т.2 и т.4 от АПК следва да го остави без разглеждане и
да прекрати образуваното производство.
Водим от горното и на основание чл.159,т.2 и т.4 от АПК, Съдът
ОПРЕДЕЛИ:
ОСТАВЯ БЕЗ РАЗГЛЕЖДАНЕ
оспорването
на Д.М., **, съгласно заповед №59/06.03.2023г. на Кмет на Община Борован,
обективирано в Заповед №157/30.05.2023г. против Решение №473 по Протокол
№58/28.04.2023г. на ОбС-Борован.
ПРЕКРАТЯВА производството по
адм. дело №316/2023г. на АдмС-Враца.
ОПРЕДЕЛЕНИЕТО може да се обжалва в
седмодневен срок от получаването му
чрез АдмС - Враца пред ВАС - София с
частна жалба.
Да се изпрати съобщение, ведно с
определението на страните по делото.
АДМ. СЪДИЯ: