Решение по адм. дело №946/2025 на Административен съд - Пловдив

Номер на акта: 8778
Дата: 15 октомври 2025 г.
Съдия: Петър Касабов
Дело: 20257180700946
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 9 май 2025 г.

Съдържание на акта

РЕШЕНИЕ

№ 8778

Пловдив, 15.10.2025 г.

В ИМЕТО НА НАРОДА

Административният съд - Пловдив - XXVII Състав, в съдебно заседание на седемнадесети септември две хиляди двадесет и пета година в състав:

Съдия: ПЕТЪР КАСАБОВ

При секретар ПЕТЯ ДОБРЕВА като разгледа докладваното от съдия ПЕТЪР КАСАБОВ административно дело № 20257180700946 / 2025 г., за да се произнесе взе предвид следното:

І. Производството и становищата на страните:

1. Производството е по реда на чл. 166, ал. 1 от Данъчно – осигурителния процесуален кодекс /ДОПК/ във вр. с 36з, ал. 1 от Закона за енергетиката /ЗЕ/.

2. Образувано е по жалба на „Юлико – Евротрейд“ ЕООД, [ЕИК], с адрес: [населено място], [улица], представлявано от управителя – Ю. В. Б., чрез адвокат Й. Л., против Акт за установяване на публично държавно вземане /АУПДВ/ № 4/15.04.2025 г., издаден от председателя на Управителния съвет на Фонд „Сигурност на електроенергийната система“ /ФСЕС/, с който на жалбоподателя, в качеството на производител на електрическа енергия, са установени задължения за вноски във ФСЕС по чл. 36е, ал. 1 от ЗЕ в размер на 5 % от приходите от продадената електрическа енергия за периода от 01.03.2024 г. до 31.01.2025 г., дължими до 20-то число на месеца, следващ отчетния месец, в общ размер на 64704,70 лв. без ДДС, ведно с лихва в размер на 3965,92 лева, изчислени към датата на издаване на акта.

В жалбата се навеждат доводи за незаконосъобразност на административния акт и се иска отмяната му от съда. Твърди се, че в хода на административното производство са допуснати съществени процесуални нарушения. Сочи се липса на конкретни фактически основания и мотиви в акта. Поддържа се, че жалбоподателят не е бил уведомен за иницииране на производството. Възразява се, че органът не е спазил предоставения на оспорващия 14 – дневен срок за вземане на становище по преписката. Не било указано и пред кой съд подлежи на обжалване издаденият АУПДВ. По същество се поддържа, че липсват и материално правните предпоставки за установяване на публични задължения на дружеството. Твърди се, че инсталираната обща мощност в обекта на жалбоподателя е 495 kW, поради което следва да намери приложение изключението, предвидено в чл. 36е, ал. 1, т. 1 от ЗЕ. Сочи се, че произведената от дружеството електрическа енергия подлежи на изкупуване при условията на чл. 31 от ЗЕ, поради което не се дължат вноска във Фонда. Претендира се присъждане на сторените в хода на съдебното производство разноски.

3. Ответникът - председател на Управителния съвет на ФСЕС, чрез процесуалния си представител юрисконсулт М., е на становище, че жалбата е неоснователна и следва да бъде отхвърлена. Иска се присъждане на съдебни разноски и се оспорва размерът на разноските на другата страна.

ІІ. По допустимостта на жалбата:

4. Жалбата е подадена в предвидения процесуален срок от лице с правен интерес срещу акт, подлежащ на съдебен контрол, поради което се явява ДОПУСТИМА.

ІV. Фактите по делото:

5. „Юлико – Евротрейд“ ЕООД е титуляр на лицензия № Л-267-03/26.06.2008г. за производство на електрическа и топлинна енергия, със срок на действие от 15 години. Дружеството притежава обект за производство на електрическа енергия – ТЕЦ „Стамболийски“ с инсталационна мощност от 0,495 MW.

6. „Юлико – Евротрейд“ ЕООД е представило заявление вх. № Е-ЗСК-10 от 10.03.2024г. в Комисията за енергийно и водно регулиране /КЕВР/ за издаване на сертификат за произход на електрическа енергия, произведена в ТЕЦ „Стамболийски“ за периода 01.03.2024 г. до 31.03.2024 г. С решение № С-4/18.04.2024 г. на КЕВР, по заявлението на „Юлико – Евротрейд“ ЕООД са прехвърлени 333 бр. сертификати за произход на електроенергия на ЕВН България Електроснабдяване ЕАД като дружество, изкупуващо произведената от „Юлико – Евротрейд“ ЕООД електрическа енергия..

Според данните в публичния регистър, поддържан от Комисията за енергийно и водно регулиране, за издадените и прехвърлени електронни сертификати за произход на електрическа енергия, в периода 2024г. - 2025 г. (https://portal.dker.bg/registri/sertifikati-za-proizhod/2024) за дружеското „Юлико – Евротрейд“ ЕООД са отразени следните данни:

- март 2024г.: дял на нетна електрическа енергия от ВЕКП подадена към ЕРМ - 328,725 MWh/подадена плюс дребен остатък от минал период – 329,335 MWh, прехвърлени на „ЕВН България Електроснабдяване“ ЕАД 329 бр. сертификати;

- април 2024г.: дял на нетна електрическа енергия от ВЕКП подадена към ЕРМ – 318,843 MWh/подадена плюс дребен остатък от минал период – 319,178 MWh, прехвърлени на „ЕВН България Електроснабдяване“ ЕАД 319 бр. сертификати;

- май 2024г.: дял на нетна електрическа енергия от ВЕКП подадена към ЕРМ – 124,466 MWh/подадена плюс дребен остатък от минал период – 124,644 MWh, прехвърлени на „ЕВН България Електроснабдяване“ ЕАД 124 бр. сертификати;

- от юни 2024г. до октомври 2024г.: няма данни за подадена ЕЕ и прехвърлени сертификати;

- ноември 2024 г.: дял на нетна електрическа енергия от ВЕКП подадена към ЕРМ – 310,787 MWh/подадена плюс дребен остатък от минал период – 311,704 MWh, прехвърлени на „ЕВН България Електроснабдяване“ ЕАД 311 бр. сертификати;

- декември 2024г.: дял на нетна електрическа енергия от ВЕКП подадена към ЕРМ – 334,093 MWh/подадена плюс дребен остатък от минал период – 334,797 MWh, прехвърлени на „ЕВН България Електроснабдяване“ ЕАД 334 бр. сертификати;

- януари 2025 г.: дял на нетна електрическа енергия от ВЕКП подадена към ЕРМ – 306,613 MWh/подадена плюс дребен остатък от минал период – 307,410 MWh, прехвърлени на „ЕВН България Електроснабдяване“ ЕАД 307 бр. сертификати;

- февруари 2025 г.: дял на нетна електрическа енергия от ВЕКП подадена към ЕРМ – 180,813 MWh/подадена плюс дребен остатък от минал период – 181,223 MWh, прехвърлени на „ЕВН България Електроснабдяване“ ЕАД 181 бр. сертификати;

- март 2025 г.: дял на нетна електрическа енергия от ВЕКП подадена към ЕРМ – 333,473 MWh/подадена плюс дребен остатък от минал период – 333,696 MWh, прехвърлени на „ЕВН България Електроснабдяване“ ЕАД 333 бр. сертификати;

- април 2025 г.: дял на нетна електрическа енергия от ВЕКП подадена към ЕРМ – 318,431 MWh/подадена плюс дребен остатък от минал период – 319,127 MWh, прехвърлени на „ЕВН България Електроснабдяване“ ЕАД 319 бр. сертификати;

- май 2025 г.: дял на нетна електрическа енергия от ВЕКП подадена към ЕРМ – 195,276 MWh/подадена плюс дребен остатък от минал период – 195,403 MWh, прехвърлени на „ЕВН България Електроснабдяване“ ЕАД 195 бр. сертификати

7. С Решение № Ц-16/30.06.2024г. на КЕВР за определяне на преференциални цени и премии за електрическа енергия, произведена по високоефективен комбиниран начин от централи с комбинирано производство на електрическа и топлинна енергия, по заявление на „Юлико – Евротрейд“ ЕООД за периода 01.07.2024 г. – 30.06.2025 г. са определени преференциални цени по чл. 33а от ЗЕ на електрическа енергия в размер на 654,65 лв./MWh без ДДС. Отбелязано е, че дружеството не продава електрическа енергия на свободния пазар.

8. На 13.02.2025г. до „Юлико – Евротрейд“ ЕООД било изпратено известие за проведена инвентаризация във ФСЕС, при която са установени задължения на дружеството в размер на 109 252,18 лв. до месец ноември 2024 г. включително. На задълженото лице е указано, че в 7 – дневен срок може да възрази по основанието и размера на задължението, в противен случай ще бъде прието, че го потвърждава. В отговор от страна на „Юлико – Евротрейд“ ЕООД е подадена молба рег. № ФСЕС-502/24.02.2025г., в която управителят на дружеството е поискал разрешение от председателя на ФСЕС сумата от 109 252,18 лв. да бъде заплатена на седем месечни вноски, считано от месец февруари 2025 г.

9. Със заповед № 3-7/02.04.2025г. на председателя на Управителния съвет на ФСЕС на основание чл. 36з, ал. 1 ЗЕ, чл. 36в, ал. 6, т. 2 от ЗЕ и чл. 17, ал. 1, т. 5 от Правилника за организацията и дейността на ФСЕС, е образувано административно производство за издаване на АУПДВ за незаплатени в срок вноски по чл. 36е, ал. 1, т. 1 ЗЕ от десет дружества, производители на електрическа енергия, сред които и „Юлико – Евротрейд“ ЕООД - за периода от 01.03.2024 г. до 31.01.2025 г. За изпълнение на заповедта е назначена работна група, на която е възложено да проведе административните производства и да докладва преписките в 14 – дневен срок от датата на започване на производството.

10. До „Юлико – Евротрейд“ ЕООД на основание чл. 26. ал. 1 от АПК е изпратено уведомление изх. № ФСЕС-779 от 03.04.2025 г. за започване на административно производство за издаване на акт за установяване на публично държавно вземане, получено от адресата на 07.04.2025 г. В уведомлението е посочена причината, поради която е образувано административното производство, а именно за установяване на вноски по чл. 36е от ЗЕ и лихви за забава. Приложена е справка за задълженията на дружеството, съдържаща информация за: размер на декларирани приходи; фактурирана електрическа енергия и закупена електрическа енергия от ЕВН ЕАД; общо фактурирана електрическа енергия; разлика приходи и дължима вноска в лева са всеки отчетен период.

В представената информация липсват данни от страна на „Юлико – Евротрейд“ ЕООД за посочения период да са декларирани разходи за балансиране и дължими към ФСЕС вноски.

Отразена е базата за изчисляване на вноските – 5% от приходите от продадената електрическа енергия за периода. Указано е, че приходите от продадената електрическа енергия са всички фактурирани приходи от продажба по регулирани или свободно договорени цени на електрическа енергия. Отбелязано е, че по смисъла на чл. 8 от Наредбата за реда и начина за набирането, разходването, отчитането и контрола на средствата Фонд „Сигурност на електроенергийната система“ от приходите могат да се извадят разходите за балансиране, когато нетният им резултат е отрицателен. Отразено е, че задълженията се начисляват по получена по реда на чл. 11 и чл. 12 от Наредбата контролна информация от „ЕВН България Електроснабдяване“ ЕАД, в качеството на купувач на произведената електрическа енергия.

Посочено е също, че при липсата на доброволно плащане в 14-дневен срок от започване на административното производство ще бъде издаден акт за установяване на публичното държавно вземане. Указана е и възможността в 7 – дневен срок от съобщаването да бъде предоставено писмено становище във връзка с основанието и размера на задълженията.

11. На 15.04.2025г. ответният административен орган издал оспорения в настоящото производство АУПДВ, с който на жалбоподателя, в качеството на производител на електрическа енергия, са установени задължения за вноски във ФСЕС по чл. 36е, ал. 1 от ЗЕ в размер на 5 % вноски от приходите от продадената електрическа енергия за периода от 01.03.2024 г. до 31.01.2025 г., дължими до 20-то число на месеца, следващ отчетния месец, в общ размер на 64704,70 лв. без ДДС, ведно с лихва в размер на 3965,92 лева, изчислени към датата на издаване на акта.

Като фактическо основание за издаване на акта е посочено, че „Юлико – Евротрейд“ ЕООД притежава обект за производство на електрическа енергия – ТЕЦ „Стамболийски“ с инсталационна мощност от 0,495 MW. За периода от 01.03.2024 г. до 31.01.2025 г. дружеството продава произведената електрическа енергия на „ЕВН България Електроснабдяване“ ЕАД. Приходите от продадената електрическа енергия са установени по данни, събрани на основание чл. 11 от Наредбата за реда и начина за набирането, разходването, отчитането и контрола на средствата Фонд „Сигурност на електроенергийната система“ от „ЕВН България Електроснабдяване“ ЕАД, тъй като „Юлико – Евротрейд“ ЕООД не е изпълнило задължението си да декларира приходите си от продажба на електрическа енергия съобразно разпоредбата на чл. 36е, ал. 2, т. 1 от ЗЕ.

12. От страна на „Юлико – Евротрейд“ ЕООД е подадено становище рег. №ФСЕС-779-(1)/17.04.2025г., в което се поддържа, че дружеството няма задължение за вноски към ФСЕС по чл. 36е, ал. 1, т. 1 от ЗЕ, тъй като произведената от него електрическа енергия се изкупува по реда на чл. 31 от Закона за енергията от възобновяеми източници и обектът, от който е произведена е с обща инсталационна мощност под 500 kW.

13. По делото бе назначена съдебно – техническа експертиза с вещото лице инж. Л. К., чието заключение се прие с частични възражения от страна на жалбоподателя. Експертът е установил, че експлоатираният от „Юлико – Евротрейд“ ЕООД енергиен обект - ТЕЦ „Стамболийски“, не попада в обхвата на обектите, посочени в чл. 6, ал. 1, т. 1 от Закона за енергията от възобновяеми източници. Енергийният обект се захранва с природен газ, който не е възобновяем източник. В периода 01.03.2024 г. до 31.01.2025 г. „Юлико – Евротрейд“ ЕООД е произвело в процесния енергиен обект електрическа енергия, която вещото лице е описало подробно по периоди, количества и мерни единици, а именно: за м. март 2024г. – 328833 kWh по ед. цена от 0,72558 лв. = 238594,65 лв.; за м. април 2024г. - 323460 kWh по ед. цена от 0,72558 лв. = 234696,11 лв.; за м. май 2024г. – 126153 kWh по ед. цена от 0,72558 лв. = 91534,09 лв.; за м. ноември 2024г. - 312533 kWh по ед. цена от 0,65465 лв. = 204599,73 лв.; за м. декември 2024г. – 332351 kWh по ед. цена от 0,65465 лв. = 217573,58 лв. и за м. януари 2025г. – 329792 kWh по ед. цена от 0,69067 лв. = 227777,44 лв.

Произведената от централата електрическа енергия се пренася по 3 бр. силови кабели до БКТП 20kV/0,4 kV “Заводски блокове“ – [населено място], където се измерва с търговски електромер на ЕР ЮГ ЕАД.

В съдебно заседание експертът пояснява, че данните за работата на енергийния обект и произведените за периода количества електрическа енергия са снети при проверка на място на 14.07.2025г. от нарочен дневник. Информацията за фактурираните количества електрическа енергия е събрана на 15.07.2025г. в офис на дружеството. На 25.07.2025г. е извършен анализ на налични записи от отчети на електромера, по който ТЕЦ „Стамболийски“ отдава електрическата енергия в електроразпределителната мрежа на ЕР ЮГ ЕАД.

V. От правна страна:

14. Според правилото на 36з, ал. 1 от ЗЕ, вноските по чл. 36е, ал. 1 и чл. 36м, средствата по чл. 36д, ал. 1, т. 7 и подлежащите на възстановяване средства, изплатени от фонда по чл. 36б, ал. 1, т. 1 и 6, и компенсации, изплатени от фонда по чл. 36б, ал. 1, т. 4 и 5, са публични държавни вземания, които подлежат на принудително изпълнение от публичен изпълнител по реда на Данъчно-осигурителния процесуален кодекс. Актът за установяване на вземането се издава от председателя на фонда и подлежи на предварително изпълнение.

Съгласно чл. 36е, ал. 1, т. 1 от ЗЕ, Вноски във фонда в размер 5 на сто дължат ежемесечно производителите на електрическа енергия от приходите от продадената електрическа енергия без ДДС, а за тези, които получават премия по чл. 162а и по Закона за енергията от възобновяеми източници и от приходите от нея без ДДС; производителите на електрическа енергия от енергиен обект за производство на електрическа енергия от възобновяеми източници или от зелен водород, въведен в експлоатация след 1 януари 2021 г., с изключение на производителите по чл. 6, ал. 1, т. 1 от Закона за енергията от възобновяеми източници, на които електрическата енергия се изкупува при условията на чл. 31 от същия закон, не дължат вноска във фонда.

Законът поставя задължение лицата по чл. 36е, ал. 1 от ЗЕ, с изключение на производителите по чл. 30, ал. 2 от Закона за енергията от възобновяеми източници, до 20-о число на текущия месец да подават във фонда декларация за съответните приходи за предходния месец и да внасят във фонда съответната вноска по ал. 1 за предходния месец.

Нормите на чл. 11, ал. 1 и ал. 3 от Наредбата за реда и начина за набирането, разходването, отчитането и контрола на средствата Фонд „Сигурност на електроенергийната система“ (обн., ДВ, бр. 97 от 11.12.2015 г.) поставят изискванията: в срок до 30-о число на месеца, следващ отчетния, операторите на електропреносната и електроразпределителните мрежи да предоставят на Фонда справка по производители за произведените и потребените количества електрическа енергия през отчетния месец за всички производители, присъединени към съответната мрежа; в срок до 30-о число на месеца, следващ отчетния, участниците на пазара на електрическа енергия (с изключение на крайните клиенти), които купуват електрическа енергия от производители и/или извършват дейности по балансиране на производители, да предоставят на Фонда справка, включваща стойността и количествата фактурирана електрическа енергия от тези производители, съответно – стойността и количествата на енергията за балансиране, с посочване на вида на счетоводните документи (фактури, дебитни и кредитни известия и др.) за закупената електрическа енергия и енергията за балансиране.

Според чл. 12 от Наредбата, за установяване на размера на дължимите вноски Фондът може да изисква информация или документи от държавни органи и търговски дружества, включително от производителите на електрическа енергия, търговците на електрическа енергия, координаторите на балансиращи групи, операторите на електропреносната и електроразпределителните мрежи, обществения доставчик, крайните снабдители и оператора на борсовия пазар на електрическа енергия.

Нормата на чл. 8 от Наредбата предвижда, от фактурираните приходи от продажба по регулирани или свободно договорени цени на произведена от задълженото лице електрическа енергия, да се приспадат отчетените разходи за непроизведена балансираща енергия при регулиране "надолу".

При тази фактическа и правна обстановка съдът намира, че оспореният в настоящото производство административен акт е издаден от орган с нужната материална компетентност, в предписаната от закона форма и при спазване на процесуалните правила.

Неоснователни са възраженията на жалбоподателя, че не му е била осигурена възможност за участие в производството. Обстоятелството, че заповед № 3-7/02.04.2025г. на председателя на Управителния съвет на ФСЕС не му е била съобщена не води до извод за допуснати съществени нарушения в процедурата. Този акт има вътрешноведомствен характер и не засяга пряко правната сфера на жалбоподателя. До дружеството е било изпратено нарочно уведомление по чл. 26, ал. 1 от АПК, с което му е предоставена подробна информация за предмета на производството, фактическите и правни основания за неговото иницииране и възможността в 7 – дневен срок да вземе становище по размера и основанието за определяне на задълженията му към Фонда.

Не е съществено нарушение и това, че ответникът не е посочил пред кой съд подлежи на оспорване издаденият АУАН. Нарушенията на правилата за съдържание на административния акт, относно реда и сроковете за неговото обжалване, имат отношение към предвидените от закона хипотези за удължаване на сроковете за съдебен контрол, но не и относно законосъобразността на административния акт.

Противно на твърденията на оспорващия, издаденият АУПДВ съдържа релевантните за производството фактически и правни основания.

Съвкупната преценка на представените по делото доказателства налагат извода, че в периодите: м.03.2024г. – м.05.2024г. и м.11.2024г. – м.01.2025г. „Юлико – Евротрейд“ ЕООД, чрез енергийното си съоръжение - ТЕЦ „Стамболийски“, е произвело посочените по-горе количества електрическа енергия. Не се формира спор по обстоятелство, че в този период дружеството не е продавало електрическа енергия на свободния пазар. Това е декларирано от жалбоподателя в производството пред КЕВР. Безспорно е също, че за посочените периоди в полза на „ЕВН България Електроснабдяване“ ЕАД с решения на КЕВР са били прехвърлени съответен брой сертификати за произход на електрическа енергия, кореспондиращ с произведените от „Юлико – Евротрейд“ ЕООД количества електрическа енергия. Не е спорно и обстоятелството, че произведената в периода електрическа енергия е подавана към електроразпределителната мрежа на „Електроразпределение Юг“, част от ЕВН Груп. Снетите от вещото лице данни от наличния търговски електромер, отчитащ подадената от ТЕЦ „Стамболийски“ електроенергия към електроразпределителната мрежа на Е. Ю., сочат за произведени и подадени количества, които напълно съвпадат с данните от справката на „ЕВН България Електроснабдяване“ ЕАД за закупената и фактурираната от „Юлико – Евротрейд“ ЕООД електрическа енергия. Действително към тази справка не са представени издадените от „Юлико – Евротрейд“ ЕООД фактури, но тук следва да се отбележи, че за доказването на задълженията към Фонда е предвидена специална процедура на насрещна проверка, която се прилага именно в случаите, когато задълженото лице не подава добросъвестно месечни декларации за съответните приходи от произведената електрическа енергия и не внасят във фонда съответната месечна вноска. При подобно поведение на задълженото лице контролните органи имат правомощието да определят задълженията му по данните, събрани в производството по чл. 12 и чл. 11, ал. 1 и ал. 3 от Наредбата.

Неоснователни са възраженията на жалбоподателя за липсата на материалноправните предпоставки за определяне на задълженията му към ФСЕС. Доказателствата по делото и неоспореното заключение на вещото лице сочат, че енергийният обект - ТЕЦ „Стамболийски“, в процесния период, не е произвеждал електрическа енергия от възобновяеми източници, респ. произведената от „Юлико – Евротрейд“ ЕООД електрическа енергия не е изкупувана по реда на чл. 31 от Закона за енергията от възобновяеми източници. Тези обстоятелства поставят жалбоподателя извън изключенията по чл. 36е, ал. 1, т. 1 от ЗЕ и на общо основание същият дължи ежемесечни вноски към ФСЕС за произведената и подадената към „ЕВН България Електроснабдяване“ ЕАД електрическа енергия в процесния период.

Не се установяват и нарушения при определяне размера на вноските към Фонда. Контролният орган правилно е приложил предвидения в закона размер от 5% от неотчетените в случая приходи на задълженото лице, които се установяват като задължителни вноски за съответните месеци на фактуриране. Каза се, от страна на жалбоподателя не са подадени данни за разходи за балансиране в периода, поради което не се установяват и основания за намаляване на установените приходи.

По делото не се спори, че дължимите вноски не са заплатени в указания срок, поради което правилно и законосъобразно за забавата са начислени съответните лихви, при спазване на правилото, че вноските във Фонда се внасят до 20-о число на месеца, следващ месеца, за който се отнасят (чл. 36е, ал. 2 от ЗЕ).

С оглед на горното издаденият АУПДВ се явява материално законосъобразен и в съответствие с целта а закона, поради което подадената срещу него жалба е неоснователна.

VI. По съдебните разноски:

15. На основание чл. 166, ал. 2 от ДОПК вр. чл. 143, ал. 3 от АПК, предвид изхода на съдебното производство претенцията на ответника за присъждане на съдебни разноски се явява основателна. По реда на чл. 78, ал. 8 от Гражданския процесуален кодекс във вр. чл. 37 от Закона за правната помощ и чл. 24 от Наредба за заплащането на правната помощ /обн., ДВ, бр.5 от 17.01.06г./, настоящият състав определя юрисконсултско възнаграждение в размер на 150 лева.

Ето защо, Съдът

Р Е Ш И:

ОТХВЪРЛЯ жалбата на „Юлико – Евротрейд“ ЕООД, [ЕИК], с адрес: [населено място], [улица], представлявано от управителя – Ю. В. Б., чрез адвокат Й. Л., против Акт за установяване на публично държавно вземане № 4/15.04.2025 г., издаден от председателя на Управителния съвет на Фонд „Сигурност на електроенергийната система“, с който на жалбоподателя, в качеството на производител на електрическа енергия, са установени задължения за вноски във ФСЕС по чл. 36е, ал. 1 от ЗЕ в размер на 5 % вноски от приходите от продадената електрическа енергия за периода от 01.03.2024 г. до 31.01.2025 г., дължими до 20-то число на месеца, следващ отчетния месец, в общ размер на 64704,70 лв. без ДДС, ведно с лихва в размер на 3965,92 лева, изчислени към датата на издаване на акта.

ОСЪЖДА „Юлико – Евротрейд“ ЕООД, [ЕИК], с адрес: [населено място], [улица]да зап­ла­ти на Фонд „Сигурност на електроенергийната система“, сумата от 150 /сто и петдесет/ лева, представляваща съдебни разноски.

Решението подлежи на обжалване с касационна жалба пред Върховния административен съд на Република България в четиринадесетдневен срок от съобщаването на страните за неговото постановяване.

Съдия: