Решение по дело №692/2018 на Административен съд - Стара Загора

Номер на акта: Не е посочен
Дата: 9 януари 2020 г. (в сила от 10 юни 2020 г.)
Съдия: Бойка Михайлова Табакова Писарова
Дело: 20187240700692
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 5 декември 2018 г.

Съдържание на акта

Р Е Ш Е Н И Е  523

 

      гр.Стара Загора, 09.01.2020 год.

 

В  И М Е Т О  Н А  Н А Р О Д А

 

 

Старозагорският административен съд   в публичното  заседание                                       на         девети декември

през      две хиляди и деветнадесета година в състав:

 

Председател: БОЙКА ТАБАКОВА

                                                                      Членове:           

при секретаря  Николина Николова

и в присъствието на  прокурора                                        ,                                                        като разгледа докладваното от  БОЙКА ТАБАКОВА   адм.дело   № 692 по описа  за 2018 год, за да се произнесе, съобрази следното:

 

 

            Производството е с правно основание чл.156 и сл. Данъчно-осигурителен процесуален кодекс /ДОПК/ и чл. 145 и сл. от Административнопроцесуалния кодекс /АПК/ във връзка с §2 от ДР на ДОПК.

 

Образувано е по жалба от ЕТ „Р.М.“ с адрес за кореспонденция ***против Ревизионен акт № Р-16001618001438-091-001/ 29.08.2018г, издаден от органи по приходите при ТД на НАП Пловдив, потвърден с Решение № 650/ 16.11.2018г на Директора на Дирекция „Обжалване и данъчно-осигурителна практика“ – Пловдив, с който на ЕТ „Р.М.“ допълнително са установени задължения за ДДС общо в размер на 28 402.08лв и лихви за просрочие 11 899.21лв и задължения по ЗДДФЛ за 2013г, 2014г и 2015г, за ДОО, ЗОО и ДЗПО-УПФ за 2013г.

 

         В жалбата са изложени доводи за незаконосъобразност на РА поради нарушения на процесуалните правила и материалния закон като изложените в РА констатации не отговарят на установените факти и не кореспондират със събраните при ревизията доказателства. Твърди, че неосчетоводяването на фактурите на посочените доставчици в РА би представлявало нарушение на чл.4, ал.1, т.1 и т.3 от Закона за счетоводството, само ако е имал задължение да ги осчетоводи, т.е. ако са му били редовно издадени при изискуемите от закона предпоставки, а в случая използваните от данъчните органи счетоводни регистри, фактури, касови бонове, приходни ордери и пътни листи не са надлежно оформени. Поддържа, че получаването на стоките не е надлежно установено при обосноваване на предпоставките по чл.122, ал.1, т.2 и т.4 от ДОПК, не са налице данни за действително укрити приходи или доходи, с оглед на което няма основания за прилагане на особения ред за извършване на ревизия по чл.122 и сл от ДОПК. Счита, че всички констатации в РА почиват на предположения за получаване на стоката и реализирането й на пазара като са направени произволни изчисления на надценки без да е събрана обобщена информация за други лица относно реализирана печалба, нито е взет предвид вида на стоката – в по-голямата част цигари, които са с фиксирани цени и надценката е различна да всяка отчетна година.  Моли съда да отмени изцяло обжалвания РА и да му присъди разноските по делото.

         Ответникът - Директор на Дирекция ОДОП Пловдив, чрез процесуалния си представител по делото и в представеното писмено становище оспорва жалбата като неоснователна  и моли да бъде отхвърлена. В представена писмена защита поддържа, че констатациите на органите по приходите за допълнително определените данъчни задължения са правилни и законосъобразни, подкрепени и документирани с годни доказателства. Позовава се на заключението на съдебно-почерковата експертиза, от което е видно, че от всички обследвани фактури само 15 не носят подпис под графата „получил“ на Р. И. М. или М.Г.М., което означава безспорно приемо-предаване на стоката от доставчика до ревизираното лице. В тази връзка намира основното и допълнителното заключение по допуснатата съдебно-счетоводна експертиза за съответстващи на констатациите на ревизиращия екип. Моли като се имат предвид посочените суми от вещото лице, с които са изменени определените задължения по ЗДДС, ЗДДФЛ, ЗЗО и КСО, обжалваният № Р-16001618001438-091-001/ 29.08.2018г да бъде потвърден изцяло или изменен.  Претендира в полза на Дирекция ОДОП Пловдив да се присъди юрисконсултско възнаграждение.

 

         Представителят на Окръжна прокуратура Стара Загора предлага оспореният РА № Р-16001618001438-091-001/ 29.08.2018г изменен в съответствие със заключението на съдебно-икономическата експертиза, а в останалата част да бъде потвърден като правилен и законосъобразен.

 

         От събраните по делото доказателства съдът установи следната фактическа обстановка:

 

         Във връзка с решение № 109/ 06.03.2018г на Директора на дирекция „ОДОП“ Пловдив е извършена повторна ревизия на ЕТ „Р.М.“ гр.Стара Загора /т.2, л.630-638/. Възложена е със Заповед за възлагане на ревизия /ЗВР/ № Р-16001618001438-020-001 от 13.03.2018г., издадена от М.Й.Л.на длъжност Началник сектор /т.2, л.613/, на основание чл.112 и чл.113 от ДОПК, е възложено извършването на ревизия на ЕТ „Р.М.“ гр.Стара Загора, с обхват годишен и авансов данък по ЗДДФЛ на ЕТ, данък върху добавената стойност, ДОО-за самоосигуряващи се, Здравно осигуряване за самоосигуряващи се и Универсален пенсионен фонд – за самоосигуряващи се за периода от 01.01.2013г. до 31.12.2016г. Извършването на ревизията е възложено на М. Д.К.- главен инспектор по приходите /ръководител на ревизията/ и Ф.Р.К. – главен инспектор по приходите. Определено е ревизията да бъде извършена в срок от два месеца от връчване на ЗВР на ревизираното лице, което е направено по електронен път на 19.03.2018г. Със Заповед за изменение на Заповед за възлагане на ревизия № Р-16001618001438-020-002/ 08.06.2018г., издадена от М.Й.Л.на длъжност Началник сектор на основание чл.112, ал.2, т.1, чл.113, ал.3 и чл.114 ал.1 от ДОПК е определено, че ревизията следва да завърши до 19.07.2018г /т.2, л.611/. Заповедта за възлагане на ревизия и заповедта за изменение на ЗВР са издадени в електронен вид и подписани с квалифициран електронен подпис на М.Й.Л.в посоченото й длъжностно качество, валиден към датата на подписване, установено при направена справка в представения от ответника оптичен носител /т.2, л.639/.

 

         В хода на ревизията са изискани за представяне документи и  писмени обяснения, извършени са насрещни проверки на други задължени лица, присъединени са доказателства. При съпоставка на представената документация и данните от проверката в информационната база на НАП е установено, че в счетоводството на ЕТ „Р.М.“ за данъчни периоди от 01.01.2012г до 31.12.2016г не са намерили отражение фактури за покупка на цигари, издадени от

1.    „д.“ ООД на обща стойност 8 420.14лв, от които за 2015г 2088.44лв, за 2016г 6331.70лв

2.    Табако Трейд-Стара Загора“ ООД на обща стойност 2 811.14лв за 2016г

3.    т.л.г.“ ООД на обща стойност 57 904.66лв, от които за 2012г 21162.78лв, за 2013г 29618.52лв и да 2014г 7123.36лв

4.    „Табак Логистик Груп“ на обща стойност 9 742.50лв, от които за 2013г 1071.13лв и за 2014г 9729.50лв

5.      „т.г.“ ООД на обща стойност 45 148.54лв, от които за 2012г 15166.55лв, за 2013г 6760.80лв за 2014г 17874.09лв и за 2015г 5347.10лв.

Прието е, че са налице предпоставките на чл.122, ал.1, т.2 и т.7 от ДОПК и на ревизираното лице са връчени Уведомления № Р-16001618001438-113-001 17.04.2018г по чл.124, ал.1 от ДОПК и № р-16001618001438-113-001/ 17.04.2018г по чл.17, ал.1, т.2 от ДОПК /т.2, л.438-447/.

 

            Въз основа на извършената ревизия и на основание чл.117, ал.1 от ДОПК, от определения със ЗВР ревизиращ екип е съставен Ревизионен доклад /РД/ № Р-16001618001438-092-001 от 01.08.2018г., с който по отношение на ревизираното лице ЕТ „Р.М.“ се предлага да бъдат установени задължения и лихви върху тях към 29.08.2018г в общ размер 42 890лв, от които допълнително установени задължения за ДДС общо в размер на 28 402.08лв и лихви за просрочие 11 899.21лв; данък по чл.48 от ЗДДФЛ за 2013г – главница 664.42лв, лихва 292.62лв, за 2014г – главница 446.26лв, лихва 151.20лв, за 2015г-448.68лв, лихва 106.32лв; ДОО за 2013г - главница 165.32лв, лихва 72.81лв; ЗО за 2013г - главица 103.33лв, лихва 45.51лв; ДЗПО-УПФ за 2013г – главница 64.58лв, лихва 28.44лв. Определянето на основата по ЗДДС и ЗДДФЛ е направено на основание чл.122, ал.1, т.2 от ДОПК като е счетено, че са налице данни за укрити приходи или доходи и воденото счетоводство не дава възможност за установяване на основата за данъчно облагане, тъй като част от издадените фактури за доставка на стоки /подробно описани на стр. 10-29 от РД по доставчици, дата на издаване, предмет, ДО, ДДС включен в цената на доставчика, обща стойност на фактурата за продажба/ не са намерили отражение в счетоводните регистри на ревизираното лице. Така е определена данъчна основа за доходите от стопанска дейност като ЕТ, намалена с дължимите вноски за ЗОВ, като за 2013г е в размер на 4 834.80лв, за 2014г – 3 380.43лв, за 2015г- 3 396.52лв, за 2016г не е определен размер.  При определяне на задълженията за довнасяне по ДОО, ЗОО и ДЗПО-УПФ за 2013г са взети предвид установения осигурителен доход по реда на чл.122, ал.1, т.2 от ДОПК като данъчна основа и внесените дължими авансови вноски.

 

         РД е подписан от М. Колева и Ф.К.с квалифицирани електронни подписи в сроковете им на валидност /т.2, л.639/. Връчен е на жалбоподателя по електронен път на 06.08.2018г /, т.1, л.62/.   

  

         Въз основа на РД е изготвен РА № Р-16001618001438-091-001/29.08.2018 г., издаден и подписан с квалифициран електронен подпис от М.Й.Л.на длъжност началник сектор, възложил ревизията и М. Д.К.на длъжност главен инспектор по приходите - ръководител на ревизията при ТД на НАП Пловдив като доказателства за датата и начина на подписване и такива за удостоверяване валидността на сертификатите към тази дата, са представени по делото на оптичен носител. С РА, неразделна част от който е РД, са установени задължения на ЕТ „Р.М.“ за годишен и авансов  данък по ЗДДФЛ на ЕТ на стойност 1559.36лв и лихви 550.14лв, за ДДС за всеки от данъчните периоди от м.01.2013г до м.12.2016г на обща  стойност 28402.08лв и лихви 11899.08лв, за УПФ-за самоосигуряващи се на стойност 64.58лв и лихви 28.44лв, за ДДО-за самоосигуряващи се на стойност 165.32лв и лихви 72.81лв, за ЗО-за самоосигуряващи се на стойност 103.33лв и лихви 45.51лв. РА е връчен на  ЕТ „Р.М.“ на 29.08.2018г. по електронен път съгласно удостоверение за извършено връчване по електронен път в ИС „Контрол“ /т.1, л.61/.

         В срока по чл.152, ал.1 от ДОПК ревизираното лице е обжалвало издадения ревизионен акт по административен ред с подадена на 11.09.2018г. до Директора на Дирекция „ОДОП” – гр. Пловдив жалба, регистрирана в ТД на НАП – Пловдив с вх.№ 70-00-10303/ 11.09.2018г /т.1, л.55-58/. 

            С Решение № 650/ 16.11.2018г. на Директора на Дирекция „Обжалване и данъчно-осигурителна практика“ Пловдив, на основание чл.155, ал.2 от ДОПК, Ревизионен акт № Р-16001618001438-091-001/29.08.2018. е потвърден изцяло. Възприети са констатациите относно наличието на предпоставките за облагане по реда на чл.122 от ДОПК във връзка с неотразяване в счетоводните регистри по сметката за отчитане на стоките на доставки от контрагенти, които са издавали съответните първични счетоводни документи- фактури. Изложени са доводи за реалност на извършените доставки предвид положени подписи на приел върху приложените фактури/приемо-предавателни протоколи. С оглед извършваната от ревизираното лице дейност /търговия на дребно/ е прието, че стоките по фактурите са използвани от лицето в неговата дейност, а  полученият приход от реализацията им не е отчетен. Решаващият орган е обосновал, че реализацията на стоките е облагаема доставка по смисъла на чл.12, ал.1 от ЗДДС и за извършените доставки се дължи ДДС, какъвто не е начислен от ЕТ за периода от 28.01.2013г до 312.2016г в общ размер 28 402.08лв и за закъснението при внасяне е определена лихва в размер на 11 899.21лв. Годишният данък върху доходите по ЗДДФЛ от дейността на ЕТ е изчислен върху годишната данъчна основа, определена по реда на чл.122, ал.2 от ДОПК, след приспадане на внесения  патентен данък в размер на 60.80лв за 2013г, 2014г и 2015г. Върху установения допълнително доход е счетено, че се дължат осигурителни вноски, като за 2013г е приет облагаем доход в размер на 6 331.59лв по реда на чл.122 от ДОПК и задължението е изчислено върху разликата между този доход и дохода от 5040.00лв, върху който са внесени авансови вноски.

         Решението е връчено на ЕТ „Р.М.“ по електронен път на 19.11.2018г /т.1, л.53/.

         По делото във връзка с открито производство по оспорване на всички фактури и приемо-предавателни протоколи е допусната, назначена и изпълнена съдебно-почеркова експертиза със задача да изследва наличието и авторството на подписа за получател върху всяка фактура и приемо-предавателен протокол, издадени от  „д.“ ООД,  т.л.г.“ ООД, „Табако трейд Стара Загора“ ООД, „Табак Логистик Груп“АД и „т.г.“ ООД и включени в обжалвания РА. От заключението й, прието без оспорване от страните, се установява, че само :

1.    Фактура № ********** от 6.06.2016г, издадена от „д.“ ООД е без подпис

2.    Фактура № **********       от 29.11.2013г

3.     Фактура №  ********** от  20.12.2013г

4.      Фактура № ********** от    6.12.2013г

5.      Фактура № ********** от  9.12.2013г

6.      Фактура № ********** от  11.11.2013г

7.      Фактура № ********** от  13.11.2013г

8.      Фактура № ********** от   6.11.2013г

9.      Фактура № ********** от 27.11.2013г

10.                          Фактура № **********  от  13.12.2013г

11.                          Фактура № ********** от 16.01.2014г

12.     Фактура **********         от 02.05.2014г, всички издадени от „т.г.“ ООД, не съдържат подписи на никое от лицата Р. И. М., М.Г.и И. М.М. М., назначени на трудов договор при ревизирания ЕТ .

         Въз основа на така приетото заключение е изготвено основно и две допълнителни заключения по допусната, назначена и изслушана съдебно- икономическа експертиза, приети без оспорване от страните. От основното заключение се установява, че разплащането по всички сделки, за които са издадени процесните фактури, е извършено в брой от служител на доставчика и представител на клиента ЕТ „Р.М.“ в обекта на клиента при предаване на стоката, фактурата и фискалния бон. Получените суми са намерили отражение в сметка 501–Каса. Издадените фактури от доставчиците са намерили отражение в дневника за продажби в съответния период. Приходите са осчетоводени по сметка 501-Каса. жалбоподателят е разполагал с финансови средства за закупуване на процесните стоки. От Дневник на счетоводна сметка 304”Стоки” на „д.” ООД за 2015 и 2016 г, Дневник на счетоводни сметки 304,501,4532,702 на „т.г.” ООД и данните за  движението на стоките в склада на „т.г.” ООД за 2013-2015 г е видно, че разполагат с достатъчни количества цигари към всеки период на доставка към ЕТ. Търговската отстъпка между ЕТ „Р.М.” и доставчиците й е договорена  на 5%.  Конкретната сума на ТО е фиксирана във всяка фактура в абсолютна стойност. Всички доставчици към датата на доставка на стоката са разполагали със съответния ресурс за доставка на цигари на ЕТ ”Р.М.”.

 

       По отношение начисляването на допълнителни задължения за данъци и осигурителни вноски съдът възприема второто допълнително заключение от 29.11.2019г, което е изготвено съобразно заключението на съдебно-почерковата експертиза и посочените в РА фактури. По този начин са изчислени неосчетоводените приходи за 2013г в размер на 37028.95лв, за 2014г - 35986.80лв,  за 2015г -  7882,02лв и за 2016г -9160.03лв. Определена е данъчна основа по реда на чл.122 ал.2 от ДОПК по години като разлика между общия приход и общия разход: за 2013г - 6196.11лв,  за 2014г - 3963.88лв, за 2015г - 4696,84лв и за 2016г – 0лв. На тази база е изчислен дължим ДДС в общ размер 27 469.72 лв и лихви към 29.08.2018г  - 11 037.07лв.; задължения за данък по чл.48 ал.2 от ЗДДФЛ и лихви към 29.08.2018 г. – за 2013г 601.74лв главница и 264.51лв лихви, за 2014г -  434.85лв главница и 146.97лв лихви, за 2015г - 448,68лв главница и 105.95лв лихви; ДОО за 2013 г  за довнасяне - 148.00лв  главница и 65.06 лв лихви към 29.08.2018 г.  ; УПФ за довнасяне за 2013г- 57.80 лв. главница  и 25.41 лв лихви  към 29.08.2018 г.; ЗО за довнасяне за 2013г.  -  92.49лв главница и 40.66лв лихви   към 29.08.2018 г.  

 

Съдът, като обсъди събраните по делото доказателства във връзка с направените в жалбата оплаквания, доводите и становищата на страните и като извърши цялостна проверка на законосъобразността и обосноваността на оспорения ревизионен акт  намира за установено следното:

 

         Оспорването на РА № Р-16001618001438-091-001/ 29.08.2018г, издаден от органи по приходите при ТД на НАП Пловдив, изцяло потвърден с Решение № 650/ 16.11.2018г на Директора на дирекция „ОДОП“ - Пловдив, като направено в законово установения срок по чл.156, ал.1 от ДОПК, от легитимирано лице с правен интерес и против акт, подлежащ на съдебно обжалване и контрол за законосъобразност, е процесуално допустимо.

        

         Разгледана по същество, жалбата е частично основателна.

 

         Ревизионното производство е образувано и проведено, съответно РД и РА са издадени от компетентни органи в рамките на определените им правомощия. Съгласно представената и приета като доказателство по делото Заповед № РД-09-1/ 03.01.2017г. на Директора на ТД на НАП - Пловдив, на основание чл.11, ал.3 от ЗНАП и чл.112 ал.2, т.1 от ДОПК, като органи, компетентни да издават заповеди за възлагане на ревизии съгласно чл.112 от ДОПК, както и заповеди за изменение на първоначално издадени заповеди за възлагане на ревизии, съгласно чл.113, ал.3 от ДОПК, са определени началниците на сектори в отдел „Ревизии“, с месторабота в гр. Пловдив и тези с изнесено работно място в офисите в градовете Стара Загора, Хасково, Пазарджик, Смолян и Кърджали /л.51-57/. В случая издателят на заповедта за възлагане на ревизия – М.Й.Л., с оглед на заеманата длъжност /Началник сектор в отдел „Ревизии“ в ТД на НАП – Пловдив/, е сред органите, посочени в т.2 от Заповед №РД-09-1/03.01.2017г. на Директора на ТД на НАП – Пловдив, определени като компетентни да издават ЗВР и ЗИЗВР. Според правилото чл.119, ал.2 от ДОПК РА се издава от органа, възложил ревизията и ръководителя на същата. В конкретния случай автори на обжалваното произнасяне са М.Й.Л.– възложител на ревизията и М. Д.К.– ръководител на ревизията, с оглед на което посоченото нормативно изискване е спазено. Издателите на оспорения акт са разполагали с материална компетентност и такава по степен, налице е и териториална компетентност на същите, тъй като са част от териториалната дирекция на НАП гр.Пловдив, която е компетентна териториална дирекция по критериите на чл.8, ал.1, т.1 от ДОПК. РА е подписан от лицата, посочени като негови издатели, с квалифициран валиден електронен подпис. 

 

         При извършената служебна проверка съдът не констатира допуснати нарушения на административно-производствените правила в хода на проведеното ревизионно производство. Ревизията е приключила в срока по чл.114, ал.2 от ДОПК, а РД е съставен от ревизиращите органи в срока по чл.117, ал.1 от ДОПК, като съдържа предвидените в чл.117, ал.2 ДОПК реквизити, при прилагане на събраните в хода на ревизионното производство доказателства. Спазен е и срокът по чл.119, ал.2 от ДОПК за издаването на ревизионния акт. Задълженото лице е уведомено и за установените обстоятелства по чл. 122, ал. 1 от ДОПК с писмено уведомление по реда на чл. 124, ал. 1 от ДОПК. В хода на ревизията органите по приходите са попълнили преписката с необходимите доказателства, на база на които е извършена проверка на релевантните за облагането на жалбоподателя обстоятелства.

 

         С обжалвания РА № Р-16001618001438-091-001/ 29.08.2018г основата за облагане с данък върху доходите е определена по особения ред на чл. 122 ДОПК, поради наличието на хипотезата на т. 2 , ал.1 от същата разпоредба – укрити приходи. Предмет на процесните сделки са родово определени вещи – цигари, собствеността върху които, съгласно чл. 24 от Закона за задълженията и договорите се прехвърля едва в момента на индивидуализацията на стоката, което от своя страна става в момента, в който стоката бъде определена по съгласие между страните или бъде предадена. Следователно подлежащият на доказване факт в настоящия случай е реалното предаване на стоките. За това обстоятелство ответникът се позовава преимуществено на издадени фактури с приемо-предавателни протоколи от доставчиците „д.“ ООД,  т.л.г.“ ООД, „Табако трейд Стара Загора“ ООД, „Табак Логистик Груп“ АД и „т.г.“ ООД с получател жалбоподателя, които са подписани от него, но не са осчетоводени. По делото не е спорно, че през ревизираните периоди предметът на дейност на ревизираното лице е търговия на дребно с хранителни стоки и тютюневи изделия, както и че посочените доставчици са негови редовни контрагенти. При извършените насрещни проверки на доставчиците е установено издаване на процесните фактури и тяхното осчетоводяване, механизмът на доставките, както и че доставчиците разполагат с кадрова и материална обезпеченост за извършването им. Тези факти се потвърждават и от заключението на съдебно-счетоводната експертиза. Предвид откритата процедура по оспорване на фактурите с приемо-предавателните протоколи чрез заключението на съдебно-почерковата експертиза се установи, че само 11 броя от описаните в РД не са надлежно подписани – не са подписани въобще или не носят подпис на лице, свързано с ревизирания търговец. Затова и с оглед събраните в хода на ревизионното и съдебното производство доказателства, че предаването на стоките е направено заедно с оригинала на фактурата, следва да се приеме, че по подписаните фактури е установено получаването на процесните стоки от ревизирания търговец и предаването им е станало едновременно с предаване на фактурата от съответния доставчик на ревизираното лице.

 

         Правилно и обосновано органите по приходите приемат събраните при ревизията доказателства за реалност на доставките като достатъчни да обосноват извод за фактическото получаване на стоките по спорните подписани фактури, а от там и осъществено данъчно събитие по смисъла на чл. 25, ал. 2 от ЗДДС, за да е налице задължение за ревизираното лице за осчетоводяването на спорните първични счетоводни документи.

 

         Категорично се установява по делото, включително от първоначалното заключение на съдебно-счетоводната експертиза, че процесните фактури, за които се твърди, че ревизираното лице е получател, не са осчетоводени от него. Следователно са налице достатъчно доказателства по отношение на обстоятелството, че са получени доставки по процесните подписани неосчетоводени фактури и че са налице укрити приходи, а от там и че са налице предпоставките на  чл. 122, ал. 1, т. 2 от ДОПК. Съгласно чл. 124, ал. 2 от ДОПК, в производството по обжалване на ревизионен акт при извършена ревизия по чл. 122 от ДОПК, фактическите констатации в него се смятат за верни до доказване на противното, когато наличието на основанията по чл. 122, ал. 1 ДОПК е подкрепено от събраните доказателства. Така установената презумпция за вярност на фактическите констатации е оборима, но доказателствената тежест за това носи ревизираното лице. В производството по съдебно обжалване на РА, издаден по реда на чл. 122 ДОПК, в тежест на органите по приходите е да установят основанията за извършване на ревизия при особени случаи, а в тежест на ревизираното дружество е да установи при условията на пълно насрещно доказване твърдените от него факти и обстоятелства, с които се опровергават фактическите констатации в акта. В настоящия случай това не е направено по отношение на всички описани в РА фактури, а именно Фактура № ********** от 6.06.2016г, издадена от „д.“ ООД,  Фактура № **********         от 29.11.2013г, Фактура №  ********** от 20.12.2013г, Фактура № ********** от    6.12.2013г, Фактура № ********** от 9.12.2013г, Фактура № ********** от  11.11.2013г, Фактура № ********** от 13.11.2013г, Фактура № ********** от   6.11.2013г, Фактура № ********** от 27.11.2013г, Фактура № ********** от  13.12.2013г,  Фактура № ********** от 16.01.2014г и Фактура **********     от 02.05.2014г, всички издадени от „т.г.“ ООД. По тези фактури съдът приема, че не е доказано получаването на стоките, поради което не е доказано наличието на неотчетени продажби на стоки по същите фактури.

 

Доколкото твърдението за неотчетени прикрити приходи от продажби на търговеца е частично доказано от ответника с допустимите доказателствени средства, налице е и основание за допълнително начисляване на ДДС, ЗДДФЛ и задължителни осигурителни вноски в посочените размери от второто допълнително заключение на съдебно-счетоводната експертиза, което съдът възприема напълно като компетентно изготвено, обосновано и съответстващо на приложимата нормативна уредба. Определянето на съответната данъчната основа за облагане с данък по чл. 48, ал. 2 от ЗДДФЛ като разлика между сумата на общите приходи, включваща и неотчетените приходи, и сумата на направените общи разходи, включваща определената отчетна стойност на неосчетоводените стоки /покупна стойност на цигарите по фиксирани цени за всеки отделен вид и марка/,  е направено при правилно приложение на материалния закон. Съдът споделя изцяло изложените в решението мотиви относно дължимостта на определените по реда на чл.124а ДОПК осигурителни вноски за 2013г и същите не следва да бъдат повтаряни. За този период Р.М. е упражнявала трудова дейност като ЕТ и е задължително осигурено лице на основание чл.4, ал.3, т.2 от КСО и чл.40, ал.1, т.2 от ЗЗО като дължи и вноски за ДЗПО-УПФ. Вноските се дължат върху размера на окончателния осигурителен доход, определен по реда на чл.2, ал.4 от Наредбата за общественото осигуряване на самоосигуряващите се лица и българските граждани на работа в чужбина. Спрямо ревизираното лице е установен облагаем доход в размер на 6196.11 лв по реда на чл.122 от ДОПК, видно от заключението на съдебно-счетоводната експертиза, поради което на основание чл.124а от ДОПК то дължи съответните задължителни осигурителни вноски, чийто размер е съобразен от вещото лице с внесените авансово такива върху минималния размер на осигурителния доход като самоосигуряващо се лице.

 

По тези съображения съдът намира, че следва да отмени оспорения ревизионен акт за разликата над : задължения за ДДС за данъчни периоди от м.01.2013г до м.12.2016г в общ размер 27 469.72 лв и лихви към 29.08.2018г  - 11 037.07лв.; данък по чл.48 ал.2 от ЗДДФЛ и лихви към 29.08.2018 г. – за 2013г 601.74лв главница и 264.51лв лихви, за 2014г - 434.85лв главница и 146.97лв лихви, за 2015г - 448,68лв главница и 105.95лв лихви; ДОО за 2013 г  за довнасяне - 148.00лв  главница и 65.06 лв лихви към 29.08.2018 г.; УПФ за довнасяне за 2013г- 57.80 лв. главница  и 25.41 лв лихви  към 29.08.2018 г.; ЗО за довнасяне за 2013г.  -  92.49лв главница и 40.66лв лихви   към 29.08.2018 г. 

 

В останалата част жалбата е неоснователна и следва да бъде отхвърлена.

 

При този изход на спора и с оглед своевременно направеното искане от двете страни в полза на ответника следва да се присъди юрисконсултско възнаграждение в размер на 1734лв, определено по реда на чл.8, ал.1, т.4 от Наредба № 1/ 09.07.2004г на ВАдвС за минималните размери на адвокатските възнаграждения, а в полза на жалбоподателя – разноски в размер на 357лв, съразмерно на уважената част от жалбата и доказаното заплащане на държавна такса от 50 лв, адвокатско възнаграждение от 3 500лв /т.2, л.627/ и възнаграждения за вещи лица от 3587лв.

 

          Водим от горните мотиви и на основание чл.160, ал.1 от ДОПК   Старозагорският административен съд 

 

Р     Е     Ш     И     :

 

        

         ОТМЕНЯ по жалба от ЕТ „Р.М.“ с адрес за кореспонденция ***Ревизионен акт № Р-16001618001438-091-001/ 29.08.2018г, издаден от органи по приходите при ТД на НАП Пловдив, потвърден с Решение № 650/ 16.11.2018г на Директора на Дирекция „Обжалване и данъчно-осигурителна практика“ – Пловдив, В ЧАСТТА, с която на ЕТ „Р.М.“ допълнително са установени задължения за внасяне на ДДС за данъчни периоди от м.01.2013г до м.12.2016г за разликата над 27 469.72 лв и лихви към 29.08.2018г  над 11 037.07лв.; на данък по чл.48, ал.2 от ЗДДФЛ  за 2013г за разликата над 601.74лв главница и над 264.51лв прилежащи лихви към 29.08.2018 г, за 2014г - за разликата над 434.85лв главница и над 146.97лв прилежащи лихви към 29.08.2018 г , за 2015г – за разликата над 448,68лв главница и над 105.95лв прилежащи лихви към 29.08.2018 г; на ДОО за 2013 г  за довнасяне за разликата над 148.00лв  главница и над 65.06лв прилежащи лихви към 29.08.2018 г.; на ДЗПО-УПФ за довнасяне за 2013г за разликата над 57.80 лв. главница  и над 25.41 лв прилежащи лихви  към 29.08.2018 г.; на ЗО за довнасяне за 2013г.  за разликата над  92.49лв главница и 40.66лв прилежащи лихви към 29.08.2018 г.

 

         ОТХВЪРЛЯ жалбата на ЕТ „Р.М.“ Ревизионен акт № Р-16001618001438-091-001/ 29.08.2018г, издаден от органи по приходите при ТД на НАП Пловдив, потвърден с Решение № 650/ 16.11.2018г на Директора на Дирекция „Обжалване и данъчно-осигурителна практика“ – Пловдив, в останалата част като неоснователна.

 

         ОСЪЖДА „ЕТ „Р.М.“ с адрес за кореспонденция ***да заплати на Дирекция „Обжалване и данъчно осигурителна практика“ Пловдив при ЦУ на НАП сумата 1734 /хиляда седемстотин тридесет и четири/ лв за юрисконсултско възнаграждение.

 

         ОСЪЖДА Национална агенция по приходите ДА ЗАПЛАТИ на ЕТ „Р.М.“ с адрес за кореспонденция ***сумата 357 лв /триста петдесет и седем лв/ за направени разноски.

 

Решението подлежи на обжалване с касационна жалба пред Върховния административен съд в 14 дневен срок от съобщаването му на страните.

 

 

 

                                                                  ПРЕДСЕДАТЕЛ: