О П Р Е Д Е Л Е Н И Е
№ 1371/20.8.2020г.
Град Пловдив, 20.08.2020 година
АДМИНИСТРАТИВЕН
СЪД ПЛОВДИВ, І отделение, VІ състав, в закрито заседание на двадесети август две хиляди и
двадесета година, в състав:
Административен съдия: Анелия
Харитева
като
разгледа административно дело № 1936 по
описа на съда за 2020 година, за да
се произнесе, взе предвид следното:
Производство по реда на чл.158 и чл.159 АПК.
Образувано е по жалба на Н.Г.М. *** против уведомление
изх.№ 05-5682 от 03.06.2020 г. за приключило производство за изменение на
кадастралния регистър.
С определение по хода от 04.08.2020 г. жалбата е оставена
без движение като нередовна, неотговаряща на изискванията на чл.150, ал.1, т.5,
6 и 7, ал.2 и чл.151, т.3 и 4 АПК и подадена в нарушение на изискването по реда
на чл.152 АПК, и на жалбоподателя е дадена възможност да отстрани
констатираните нередовности.
Съобщението е получено лично от жалбоподателя на
10.08.2020 г., съответно 7-дневният срок за отстраняване на нередовностите на
жалбата е изтекъл на 17.08.2020 г., понеделник, работен ден, в който срок
жалбоподателят не е извършил необходимите процесуални действия за отстраняване
на нередовностите.
С молба от 19.08.2020 г. жалбоподателят е представител
документ за внесената държавна такса, която е платена също на 19.08.2020 г.,
след изтичане на 7-дневния срок за отстраняване на нередовностите. Не са
изпълнени останалите указания на съда. Т.е., налице е хипотезата на чл.158,
ал.3 АПК – нередовностите на жалбата не са отстранени в определения 7-дневен
срок, поради което жалбата следва да се остави без разглеждане като
недопустима.
От друга страна, оспореното уведомление изх.№ 05-5682
от 03.06.2020 г. няма характер на индивидуален административен акт, защото то информационен
характер – уведомява заинтересованите лица за извършеното изменение на кадастралната
карта и кадастралните регистри на град Пловдив, което именно изменение,
представляващо изразено с действие волеизявление на административен орган,
съставлява подлежащият на оспорване по смисъла на чл.21 АПК индивидуален
административен акт.
Самото уведомление не съдържа волеизявление на
административен орган и не покрива характеристиката на нито една от хипотезите
на чл.21, ал.1-4 АПК, даващи легалното определение на понятието за индивидуален
административен акт, поради което не подлежи на обжалване пред съд. На
обжалване пред съд подлежат действията на началника на СГКК Пловдив, които обаче
в случая не са обжалвани.
Наличието на годен за обжалване административен акт е
абсолютна положителна процесуална предпоставка за допустимост на съдебното
производство, за чието съществуване съдът следи служебно. Липсата й обосновава
извод за недопустимост на търсената съдебна защита.
Предвид всичко изложено съдът намира, че жалбата като
недопустима следва да се остави без разглеждане и образуваното съдебно
производство следва да се прекрати. Затова и на основание чл.158, ал.3 и
чл.159, т.1 АПК Административен съд Пловдив, І отделение, ІV състав,
О П Р Е Д Е Л И :
ОСТАВЯ БЕЗ РАЗГЛЕЖДАНЕ жалбата на Н.Г.М., **********,***, против уведомление изх.№ 05-5682 от 03.06.2020
г. за приключило производство за изменение на кадастралния регистър.
ПРЕКРАТЯВА
производството
по административно дело № 1936 по описа на Административен съд Пловдив за 2020
година.
Определението подлежи на обжалване с частна жалба пред
Върховния административен съд в 7-дневен срок от съобщаването.
Административен съдия: