Определение по дело №945/2017 на Административен съд - Бургас

Номер на акта: 857
Дата: 19 май 2017 г. (в сила от 12 декември 2017 г.)
Съдия: Даниела Динева Драгнева
Дело: 20177040700945
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 13 април 2017 г.

Съдържание на акта

ОПРЕДЕЛЕНИЕ

 

Номер 857           Година 19.05.2017        Град  Бургас

 

 

АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД – БУРГАС, десети състав, на деветнадесети май две хиляди и седемнадесета година в закрито  заседание в следния състав:

 

ПРЕДСЕДАТЕЛ:  Даниела Драгнева

 

Секретар  

Прокурор  

като разгледа докладваното от съдия Драгнева административно дело № 945 по описа за 2017 година, за да се произнесе взе в предвид следното:

 

Производството е образувано по жалба на ЕТ „Екотур-П.Н.“ с ЕИК ***, със седалище и адрес на управление с.Писменово, община Приморско, местност Лозята против писмо № 01-6500/721 от 06.02.2017г. на изпълнителния директор на Държавен фонд „Земеделие“.

Ответникът – Изпълнителния директор на Държавен фонд „Земеделие“, представя административната преписка по издаване на обжалваното писмо и изразява становище за недопустимост на производството.

Административен съд Бургас, намира, че жалбата е процесуално недопустима, по следните съображения:

Договор № 02/312/01947 от 21.05.2012г. за отпускане на финансова помощ по мярка 312 „Подкрепа за създаване и развитие на микропредприятия“ от програма за развитие на селските райони за периода 2007-2013г (ПРСР), подкрепена от Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони (л.73-78 от адм.д.№ 2624/2017г.), е сключен между ДФ „Земеделие“ и ЕТ „Екотур-П.Н.“. Предмет на договора е предоставянето на ползвателя на безвъзмездна финансова помощ, представляваща 70% от одобрени и реално извършени разходи, свързани с осъществяването на проект № 02/312/01947 от 10.11.2011г.. Първоначално одобрената безвъзмездна финансова помощ въз основа на представените документи е в размер на 244 805,40 лева.

С писмо № 01-6500/721 от 06.02.2017г. на изпълнителния директор на ДФ „Земеделие“ (л.622-625 от адм.д.№ 2624/2017г.), на основание чл.73, ал.2 от Закона за управление на средствата от Европейските структурни и инвестиционни фондове (ЗУСЕСИФ), ЕТ „Екотур-П.Н.“ е уведомена за ДФ „Земеделие“ открива производство по налагане на финансови корекции. Производството е открито във връзка с посочени констатации, направени след проверка на изпълнението на договор № 02/312/01947 от 21.05.2012г. и подадена заявка за плащане № 02/312/01947 от 13.06.2014г. по мярка 312 „Подкрепа за създаване и развитие на микропредприятия“ от Програма за развитие на селските райони 2007-2013. Прието е, че описаните факти представляват нарушение на чл.2 и чл.43, ал.1, т.1 и т.5 от Наредба № 29/11.08.2008г., както и неизпълнение на т.4.12 и т.4.17, букви „а“ и „д“ от Договор № 02/312/01947 от 21.05.2012г.. Ето защо и на основание т.8.1 от Договор № 02/312/01947 от 21.05.2012г., във връзка с неизпълнение на т.4.12 и т.4.17, букви „а“ и „д“ от договора, чл.2 и чл.43, ал.1, т.1 и т.5 и чл.46 от Наредба № 29/11.08.2008г. и утвърдена от директора на ДФ „земеделие“ Методика за определяне на санкциите след плащане по проекти по ПРСР 2007-2013г., на ЕТ „Екотур-П.Н.“, следва да бъде наложена финансова корекция в размер на цялото получено плащане от 228 883,66 лева. В писмото е указано, че търговеца има право в 14-дневен срок да възстанови доброволно сумата, а в случай, че не е съгласен с направените констатации има право да представи в същия срок своите писмени възражения по основателността и размера на финансовата корекция и при необходимост да приложи писмени доказателства. 

Писмото е връчено на 08.02.2017г., видно от приложеното известие за доставяне (л.627 от адм.д.№ 2624/2017г.) и е обжалвано с жалба вх.№ 01-6500/721#2/17.02.2017г. (л.4-9 от адм.д.№ 2624/2017г.).   

Обжалваното писмо не представлява индивидуален административен акт по смисъла на чл.21 от АПК.

Съгласно чл.21 ал.1 АПК, индивидуален административен акт е изричното волеизявление или изразеното с действие или бездействие волеизявление на административен орган или на друг овластен със закон за това орган или организация, с което се създават права или задължения или непосредствено се засягат права, свободи или законни интереси на отделни граждани или организации, както и отказът да се издаде такъв акт.  

Съгласно чл.21, ал.5 от АПК, не са индивидуални административни актове волеизявленията, действията и бездействията, когато са част от производствата по издаване или изпълнение на индивидуални или общи административни актове или са част от производствата по издаване на нормативни актове.

Съгласно чл.73, ал.1 от ЗУСЕСИФ, Финансовата корекция се определя по основание и размер с мотивирано решение на ръководителя на управляващия орган, одобрил проекта. В ал.2 е предвидено, че преди издаването на решението по ал.1 управляващият орган трябва да осигури възможност бенефициентът да представи в разумен срок, който не може да бъде по-кратък от две седмици, своите писмени възражения по основателността и размера на финансовата корекция и при необходимост да приложи доказателства, а съгласно ал.3 решението по ал.1 се издава в едномесечен срок от представянето на възраженията по ал.2, като в неговите мотиви се обсъждат представените от бенефициента доказателства и направените от него възражения.

Видно от обжалваното писмо, то е издадено на основание чл.73, ал.2 от ЗУСЕСИФ, като неговото съдържание е в съответствие с така посочената правна норма. С това писмо се слага началото на предвидената процедура по налагане на финансова корекция, което следва да бъде сторено с решение по чл.73, ал.1 от ЗУСЕСИФ, поради което същото не е индивидуален административен акт, съгласно чл.21, ал.5 от АПК. Действително в писмото е посочен размера на финансовата корекция и е даден 14-дневен срок за нейното доброволно възстановяване от страна на жалбоподателя, но това не е обвързано с никакви неблагоприятни за него правни последици. Напротив, изрично е посочено, че в случай на несъгласие с направените констатации, търговеца има право да представи писмени възражения и да ангажира доказателства. По този начин административният орган е изпълнил задължението си по чл.73, ал.2 от ЗУСЕСИФ, да предостави възможност на лицето да вземе участие в производството по евентуалното издаване на решение по чл.73, ал.1 от ЗУСЕСИФ, за налагане на финансова корекция. Това решение по чл.73, ал.1 от ЗУСЕСИФ, представлява индивидуален административен акт по смисъла на чл.21, ал.1 от АПК и то ще подлежи на обжалване по реда на АПК, съгласно чл.73, ал.4 от ЗУСЕСИФ.

С оглед на изложеното и на основание чл.159, ал.1 от АПК, във връзка с чл.73, ал.4 от ЗУСЕСИФ, жалбата на ЕТ „Екотур-П.Н.“ против писмо № 01-6500/721 от 06.02.2017г. на изпълнителния директор на Държавен фонд „Земеделие“, следва да бъде оставена без разглеждане, а производството по делото прекратено. Доколкото в обжалваното писмо изрично е предвидено, че при несъгласие с констатациите в него, жалбоподателя може да направи възражения, то жалбата и приложените към нея доказателства, следва да бъде изпратена на административния орган, който да я разгледа, като възражение по смисъла на чл.73, ал.2 от ЗУСЕСИФ, в образуваното производство по налагане на финансови корекции.

Мотивиран от изложеното Административен съд гр.Бургас, десети състав

 

О П Р Е Д Е Л И:

 

ОСТАВЯ БЕЗ РАЗГЛЕЖДАНЕ жалбата на ЕТ „Екотур-П.Н.“ с ЕИК ***, със седалище и адрес на управление с.Писменово, община Приморско, местност Лозята против писмо № 01-6500/721 от 06.02.2017г. на изпълнителния директор на Държавен фонд „Земеделие“.

ПРЕКРАТЯВА производството по административно дело № 945/2017г. по описа на Административен съд Бургас.

ИЗПРАЩА на Изпълнителния директор на Държавен фонд „Земеделие“ жалбата на ЕТ „Екотур-П.Н.“ с ЕИК *** и приложените към нея доказателства.

ОПРЕДЕЛЕНИЕТО подлежи на обжалване в 7-дневен срок от съобщаването му на страните пред Върховен административен съд.

 

 

СЪДИЯ: