МОТИВИ ПО НОХД № 816/2014 Г. НА ПЛЕВЕНСКИ
ОКРЪЖЕН СЪД
С внесения от Окръжна прокуратура
обвинителния акт, подсъдимият И.В.И. е предаден на съд затова, че на 29.06.2013 год.
в с.Г., П. обл., при управление на МПС – л.а.”***”,с рег.№ ЕН ***ВР,собственост
на И. В. от гр.**, нарушил правилата за движение по пътищата съгласно разпоредбите на ЗДвП , както следва:
–чл.20 ал.І
от ЗДвП”: -Водачите са длъжни да контролират
непрекъснато ППС, които управляват”;
-чл.20 ал.ІІ
от ЗДвП:- „Водачите на ППС са длъжни при избиране
на скоростта на движението
да се съобразяват с атмосферните
условия, с релефа на местността,
със състоянието на пътя и превозното средство, с превозвания товар, с характера и интензивността
на движението, с конкретните
условия на видимост, за да бъдат
в състояние да спрат пред
всяко предвидимо препятствие. Водачите са длъжни да намалят
скоростта и в случай на необходимост
да спрат, когато възникне опасност за движението”;
-чл.21 ал.І
от ЗДвП: -„При избиране на скоростта на движение на водача
на ППС е забранено да превишава следните стойности в км/ч:
-ППС от категория „В” в населено място – 50
км/ч;
-чл.21 ал.ІІ
от ЗДвП: ”Когато стойността на скоростта, която не трябва да се превишава е различна от посочената
в ал.І, това се сигнализира с пътен знак, а
именно е установена забрана с пътен
знак В-26”- Забранено е движение със скорост по-висока от означената”-20 км/ч;
и нарушил правилата
за движение по пътищата, съгласно
разпоредбите на ППЗДвП,както
следва:
чл.47, ал.ІІІ
от ППЗДвП- От пътен знак В-26 ”Забранено е движение със
скорост по-висока от означената „20 км/ч.
-чл.73 ал.І
от ППЗДвП: ”При избиране на
скоростта на движение на водача
на ППС е забранено да превишава следните
стойности на скоростта в
км/ч:ППС от категория В- в населено място -50
км/ч”;
-Чл.73 ал.ІІ
от ППЗДвП: ”Скорост на
движение, по-висока от посочената
в ал.І, може да се разрешава при наличие на необходимите
условия за безопасност на движението
.В този случай ограничението
на скоростта се сигнализира
с пътен знак В-26”Забранено е движение със скорост по-висока
от означената”-20 км/ч.,
и по непредпазливост
причинил смъртта на три лица-В.С.В. ***, С. П.Н. *** И.В.Г.
***– престъпление по чл.343 ал.3 предл.5 във вр.
с б.”б” предл.1, във вр. с чл.343 ал.1 б.”в”, във вр.
с чл.342 ал.1 предл.3 НК.
Производството
по делото е по реда на Г.
27 НПК” Съкратено съдебно
следствие пред първата инстанция”, при условията на чл.371, т.2 от НПК, тъй
като подсъдимия признава изцяло фактите, изложени в обстоятелствената част на обвинителния
акт, съгласен е да не се събират
доказателства за тези факти и съдът констатира,
че направеното самопризнание
се подкрепя от събраните в досъдебното производство доказателства.
Съдът, като прецени събраните
в досъдебното производство доказателства,
които подкрепят направеното
от подсъдимия самопризнание,
прие за установено следното:
Подсъдимият И.В.И. е завършил основно
образование, не е женен , не е осъждан. Притежава свидетелство за управление на
МПС, категория „В”, от 20.08.2010 г. Наказван е осем пъти за нарушения на ЗДвП
и ППЗДвП.
Към инкриминираната дата подсъдимият управлявал
л.а. „***”, с рег.№ ** ** ** **, собственост на И. И.В. от гр.Ч.Бряг.
На 28.06.2013 г. в дома на подсъдимия И.И.,***, се събрали гости. Сред тях бил и братовчед му – И.В.Г.
***, заедно със родителите си - Ц.П.И. и В.Г.И. и жената, с която бил във
фактическо съжителство - Е.С.М..Сред гостите били и родителите на С.П.Н. - Т.С.И.
и П.Н.И.. С. П.Н. бил отишъл на панаира
в гр.Койнаре.
Около 23.00 часа С. Н. се обадил в дома на подсъдимия и помолил
някой да отиде да го прибере от гр.Койнаре.
Подсъдимият не бил употребил
алкохол и заедно с братовчед си И.В.Г. тръгнали за гр.Койнаре. Лекият автомобил
„***” с рег.№ ** ** ** ** бил управляван от подсъдимия. Двамата пристигнали в
гр.Койнаре, намерили С. Н. , като там срещнали и свой приятел - В.С.В..
Четиримата се качили в лекия
автомобил и тръгнали в посока към с Г. . Подсъдимият управлявал автомобила , на
предната дясна седалка седял И. Г., на
задната седалка в дясно седял В. В., а на задната седалка в ляво седял С. Н..
Около 0
часа и 15 минути на 29.06.2013 г. управляваният от подсъдимия автомобил навлязъл в село Г., движейки се по централната
улица – ******. В близост до училището пътното платно от двупосочно се разделяло
на надве еднопосочни ленти, разделени от
тревна ивица, с ширина 1.5
метра. Пътното платно било с прав участък, без надлъжен
или напречен наклон, покрито с дребнозърнеста асфалтова настилка.
На около 10 метра, преди разделяне
на пътното платно от двупосочно на еднопосочно, в дясно, по посока на движението от град Койнаре към село Г.,
била поставена вертикална пътна маркировка
– пътни знаци – А-13 - ”Изкуствени
неравности по платното за движение” и пътен знак В-26 - „Забранено е движението
със скорост по-висока от означената – 20
км/час”.
Управлявайки лекия автомобил с много висока скорост и пренебрегвайки ограничението на скоростта,
означено с пътен знак В- 26, подсъдимият загубил контрол върху управлението на лекия
автомобил, навлязъл по десния тротоар и се блъснал първоначално в
железобетонната колона на входната порта на дом **. След удара в колоната и
западната стена на къщата, намираща се на ** , лекият автомобил се завъртял и се ударил
в крайпътно дърво . Притекли се на помощ , жители на село Г., които
предотвратили избухването на пожар в катастрофиралия автомобил и оказали
първоначална помощ на пътуващите в него.
Сигнализирани били органите на полицията и Спешна
медицинска помощ. И. Г. и В. В., били извадени от лекия автомобил, а за да
бъде изваден С. Н. се наложило да бъде използвана специална техническа помощ, тъй като той бил
притиснат между предната и задната седалки на автомобила. Подсъдимият бил излязъл сам от автомобила и бил намерен в
близост до него, подпрян на крайпътно дърво.
Въпреки оказаната спешна медицинска
помощ В. В. починал в линейката на път за УМБАЛ Плевен, а С. Н.
починал няколко часа след това в болницата. Въпреки проведено лечение на
12.07.2013 година в болницата починал и И.Г..
За изясняване на причините за
настъпване на пътно-транспортното произшествие и механизма на неговото
осъществяване на досъдебното производство е била назначена петорната комплексна съдебна медико- автотехническа експертиза, която е представила следното
заключение:
Скоростта на движение на лекия
автомобил към момента на загуба на устойчивост и отлагане на следи по пътната
настилка е била 97.56 км.ч.
Скоростта на масовия център на
лекия автомобил, при първия удар в стоманобетонната колона на входната порта е
била 91.69км.ч.
Входящата скорост на масовия
център на лекия автомобил при втория удар в крайпътно дърво е била 86.79 км.ч., а изходящата скорокт след удара в дървото е била 5.29 км.ч.
Необходимото разстояние за
спиране на лекия автомобил /опасната зона/, съобразно реалната скорост на
неговото движение преди настъпването на ПТП е било 96.89 метра.
Необходимото разстояние за
спиране на лекия автомобил /опасната зона/, съобразно максимално разрешената скорост от 20 км.ч. от наличната пътна
маркировка на пътното платно по ул.”Г.Д.”
в с. Г. е било 11.14
метра.
ПТП се
състои в загуба на страничната устойчивост на лекия автомобил, излизане в дясно
извън очертанията на асфалтовата настилка, по източния тротоар на улица *********,
и два последователни удара в железобетонна колона и крайпътно дърво, като преди
произшествието лекият автомобил, шофиран
от подсъдимия И. В.И., се е движил със скорост 97.56 км/час.
Непосредствено преди прехода на
платното от двупосочно към еднопосочно , в близост до пътните знаци А-13 и В-26
, подсъдимият е реагирал чрез завъртане на кормилния кръг по посока на
часовниковата стрелка, при което траекторията и движението на автомобила се е отклонила
към източния тротоар. Получило се нарушение на страничната устойчивост
изразяваща се занасяне.
Със сложно постъпателно движение
напред и косо на дясно, съчетано с въртене спрямо вертикалната ос, по посока на
часовниковата стрелка, лекият автомобил е преминал косо към десния тротоар, до
удара в железобетонната колона на входната порта. Получил се е челен, кос,
ексцентричен удар. Към момента на този удар скоростта на автомобила е била 91.69 км.ч.
Този удар е станал последователно
в предна дясна ъглова част от броня, ляв калник и прикрепените към тях части –
фарове, решетки, радиатор, и др., при което се деформирали същите области и
елементи от лекия автомобил.
След удара в колоната и стената
на къщата лекият автомобил бил отблъснат и чрез съчетано движение от транслация
и ротация се ударил с тилна и лява страна в крайпътно дърво, със скорост 86.79 км.ч. При този удар
се деформирали части от задната лява и страничната лява страна на лекия
автомобил.
Подсъдимият И.В.И. е имал
техническа възможност да предотврати настъпилото ПТП, като реализира движение
със скорост до 20 км/час, при движението по улица ********* и да извърши
действие с кормилния кръг , които да кореспондират с промяната на траекторията
на пътното платно, без загуба на устойчивост. Подсъдимият е имал техническа възможност непрекъснато да
следи траекторията на пътното платно , чрез волана да отклони ходовите колела, респективно лекия
автомобил, в съответната посока и да предотврати последвалите удари в
железобетонната колона и карай пътното дърво , ако се е движил със скорост до
20 км/час. Той обаче е реализирал движение в населено място, след забраната на
пътен знак В-26, със скорост 97.56
км/час. При тези обстоятелства сам се е поставил в невъзможност да предотврати
загубата на страничната устойчивост при реализираното от него завъртане на
кормилния кръг по посока на часовниковата стрелка, непосредствено след знаците
А-`13 и В-26, разположени на разстояние петдесет метра южно от железобетонната
колона и да спре до мястото на съответните удари.
От назначените по делото съдебно
медицински експертизи е видно, че :
1.Причина за смъртта на 17
годишния В. В. ***, гърди, корем, крайници/ довела до
счупвания на кости, увреждане на вътрешни органи, аспирация и остра
кръвозагуба. Уврежданията са в резултат на тъпи травми, нанесени с голяма сила
/инерционна травма/. Механизма на получаването добре може да бъде обяснен с
обстановката на ПТП, от удари на тялото в части на купето на автомобила, при рязка
промяна на скоростта и посоката.
2. Причина за смъртта на С. Н. е остра кръвозагуба в резултат на тежка
черепно-мозъчна, гръдна и коремно-тазова травма, довело до счупване на кости,
засягане на вътрешни органи и кръвоизливи. Настъпилите увреждания са в резултат
от тъпи и остри травми. По своя вид и
локализация, механизма на тяхното получаване добре може да се обясни с
обстановката на ПТП. Порезните рани са причинени от счупени стъкла, а
останалите увреждания - от удари на тялото в части на купето на автомобила, при
рязката промяна на скоростта и посоката.
3.Смъртта на И. Г. се дължи на сърдечно-съдова и дихателна
недостатъчност, резултат от шийна травма и усложненията й. Уврежданията са
резултат от тъпа травма , в условията на станалото ПТП и са получени както следва:
-шийната
травма – от обнормно огъване на гръбначния стълб в
областта на шията /т.н. „камшичен механизъм”/.
- останалите увреждания – от
удари върху прилежащите вътрешни части на купето на автомобила.
На подсъдимият също били причинени
увреждания: счупване на задния ръб на втори шиен прешлен, малки охлузвания по
двете колена, дясната подбедрица, поясната
област и седалището в дясно.
Съобразно заключението на комплексната
съдебна медико- автотехническа експертиза, ПТП е протекло в две фази:
-първа фаза: Удар на лекия
автомобил в колоната и стената на дом ** , при което телата на пътуващите се
изместват инерционно напред, водачът
минимално на ляво, пътникът на предна дясна седалка - минимално надясно, пътникът на задна дясна
седалка – надясно и пътникът на лявата седалка – на ляво.
С това движение могат да се свържат
уврежданията по предната повърхност
на телата на пострадалите.
- втора фаза : включва удар на
лекия автомобил в дървото , при което
изместването на телата на пътуващите е : на водача – напред и минимално наляво,
на предната дясна седалка - назад и на
ляво, на задната лява седалка – назад и наляво и на задната дясна седалка - назад.
С това движение се обясняват
уврежданията по задната повърхност на телата на пострадалите.
При съпоставяне на уврежданията
на пострадалите се вижда , че според тяхната локализация и вид , те са подобни
- при В. В. и С. Н. от една страна, и при И.Г. и подсъдимия И.И. от друга.
При първите двама са налице черепно-мозъчна
травма , гръдна и коремна травма и разположение на външните увреждания
/охлузвания, кръвонасядания, рани/ предимно по
предната повърхност на телата.
Тези увреждания са резултат на
удара /блъскане/ в предно разположени прегради.
Следователно двамата са били
подложени на еднакви инерционни сили и са седели в колата на подобни места – на
задните седалки, като са получили травмите
от удар в облегалките на предните седалки.
Тъй като положението на С. Н. е
било фиксирано на задната лява седалка, то В. В. е седял на задната дясна седалка.
При И.Г. и подсъдимия И.И. са налице гръбначно-мозъчни травми /счупване и луксация на шийни прешлени/,
както и оскъдни външни наранявания, т.е. подобни по вид и локализация увреждания, от което следва
извода , че двамата са седели на предните седалки в лекия автомобил.
Описаната фактическа обстановка съдът прие за установена и доказана, като взе предвид обстоятелствата,
изложении в обвинителния акт и като
съобрази направеното от подсъдимия самопризнание , при условията на чл.371, т.2 от НПК, което
е подкрепено от събраните в
досъдебното производство писмени
и вещесвено доказателства,
и е в съответствие с показанията
на свидетелите К. В., Н.М.,С.М., Ц. Ц. , Д.Й., Д. С., П.И., Т.И., В. П.,
Ц.И., В.И., Е.М.,Т.Т., С.С.,
Х.Д., Д.Д., Ц.Д., Н.Н. и Н.И.,за възприети от тях факти и обстоятелства
непосредствено след ПТП, както и със заключенията
на вещите лица инж.В.Т., инж. П. Д., инж. Д. П., инж.Б.И., доц
д-р П.Л., д-р Д.Д. и д-р С.К..
Като на 29.06.2013 год. в с.Г., П. област, при управление
на МПС – л.а.”***”, с рег.№ ** ** ** **, собственост на И. И.В., от гр.**, нарушил правилата за движение по пътищата по чл.20, ал.1 и по чл.21, ал.2 от във вр.
с чл.47, ал.3 от ППЗДвП- като
нарушил въведена забрана с пътен
знак В-26 ”Забранено е движение със скорост по-висока от означената -20 км/ч», и по непредпазливост
причинил смъртта на три лица - В.С.В. ***, С.П.Н.,***
И.В.Г.,*** , Варненска област,
подсъдимият И.И. е осъществил
от обективна и субективна
страна състава на престъпление
по чл.343 ал.3, предл.5, б.”б”, предл.1, във вр. с чл.343 ал.1 б.”в”, във вр.
с чл.342 ал.1 предл.3 от НК.
От обективна
страна подсъдимият е нарушил разпоредбата
чл.21, ал.2 от , във вр. с чл.47, ал.3 от ППЗДвП- като въпреки въведена
забрана с пътен знак В-26 ”Забранено е движение със скорост по-висока
от означената -20 км/ч», управлявал
автомобила със скорост многократно превишаваща максимално позволената в този участък от пътя, а именно - 97.56 км/ч., в резултат
на което автомобилът е загубил устойчивостта
си и е последвало
ПТП , като е
била причинена смъртта на три лица.
Освен това съдът прие, че подсъдимият е нарушил разпоредбата
и на чл. 20, ал.1 от , възприемайки
заключението на петорната
комплексна съдебна медико- автотехническа експертиза,
според което - при движението си с изключително висока скорост, /97.56 км.ч.,
при разрешена такава от 20 км.ч./,
водачът сам се е поставил в невъзможност да предотврати загубата на страничната
устойчивост на автомобила, т.е. той сам се е поставил в невъзможност да
контролира непрекъснато превозното средство, което управлява, съобразно
изискването на посочения текст от ЗДвП.
От субективна
страна подсъдимият
е извършил деянието при условията на несъзнавана непредпазливост ( небрежност ). Той не е предвиждал настъпването на общественоопасните
последици /пътно-транспортното
произшествие и смъртта на тримата си спътници/, но е бил длъжен и е могъл да предвиди, че управлявайки автомобила със скорост, значително превишаваща разрешената в този участък от пътя в населеното място , е възможно да предизвика тежко ПТП, което да доведе до настъпилия
противоправен резултат .
Съобразявайки изложената фактическа обстановка и заключенията на представените експертизи съдът констатира , че е налице пряка
причинна връзка между извършеното от подсъдимия деяние
, изразило се в посочените нарушения на правилата за
движение и настъпилия резултат , а именно – причиняване смъртта на В. В., С. Н. и И.Г..
Като причина за
извършване на престъплението съдът отчете пренебрежителното отношение на подсъдимия
към необходимостта от стриктно спазване
на правилата за движение , които
следва да бъдат съблюдавани от всеки водач
, при управление на МПС .
При определяне вида
и размера на наказанието, което
наложи на подсъдимия за извършеното
престъпление, съдът отчете като смекчаващи обстоятелства критичното му отношение към деянието, добрите му характеристични дани,липсата на предходни осъждания ,това, че е млад човек, комуто предстои
социална реализация в обществото,
а като отегчаващи обстоятелства - твърде зачителното превишение на скоростта, с която е управлявал автомобила, към момента на настъпване на пътно – транспортното произшествие, тежкия престъпен резултат – причинената смърт на три лица, както и предходните му наказания, за нарушение
на правилата за движение.
При превес на смекчаващите обстоятелства, съдът, на основание чл.343 ал. 3, предложение 5, буква”б”,
предложение 1, във връзка с
чл.343, ал. 1, б.”в”, във връзка
с чл. 342 ал. 1, предл.3 във връзка
с чл.54 от НК, определи на подсъдимия
И.И. наказание лишаване от свобода за срок от 4 /четири/ години и 6 /шест/ месеца.
Постановявайки
настоящата присъда, след
проведено съдебно производство при условията на чл.373, ал. 2 от НПК, съдът,
на основание чл.58а, ал.1 от НК, намали така определеното на подсъдимия И.И. наказание, в размер на 4/четири/
години и 6 /шест/ месеца лишаване от свобода с една трета, като постанови той да изтърпи наказание в размер на 3 /три/ години лишаване от свобода, при първоначален общ режим, в затворническо
общежитие от открит тип, съобразно
разпоредбата на чл.61, т.3, във
връзка с чл.59, ал.1 от ЗИНЗС.
Квалифицираният
състав на чл.343,ал.3 от НК, в една
от хипотезите си, предвижда
по – тежко наказание, за деяние по основния състав на това престъпление, при което е причинена смърт на повече от едно лице. Причинената смърт на повече от едно лице е елемент от състава на престъплението по 343,ал.3
от НК, но в случая е причинена смърт не на две, а на три лица, и настоящият съдебен състав прие, че броят на лицата, на които е причинена смърт, в резултат на извършеното от подсъдимия престъпно деяние, следва да охарактеризира това деяние като такова, с по-висока степен
на обществена опасност, която налага , с оглед постигане целите на специалната и генералната
превенция, И.И. да изтърпи така
наложеното му наказание лишаване от свобода. По изложените
съображения съдът не отложи
изтърпяването на наложеното
наказание лишаване от свобода на подсъдимия
И.И., съобразно предвидената
в чл. 66, ал.1 от НК възможност.
Съобразявайки
изложените по – горе смекчаващи
и отегчаващи обстоятелства,
съдът, на
основание чл. 343г, във връзка
с чл.37, ал.1, т. 7 от НК, лиши подсъдимия И.И. от правото да управлява МПС за срок от 4 /четири/години и 6 /шест/ вмесеца, считано от влизане
на присъдата в сила.
С
обвинителния акт подсъдимият
е предаден на съд и за допуснати нарушения
на правилата за движение , както
следва:
- по чл.20 ал.ІІ
от ЗДвП:-„Водачите на ППС са длъжни при избиране
на скоростта на движението
да се съобразяват с атмосферните
условия,с релефа на местността,със състоянието на пътя и превозното средство,с превозвания товар,с характера и интензивността
на движението,с конкретните
условия на видимост,за да бъдат
в състояние да спрат пред
всяко предвидимо препятствие.Водачите са длъжни да намалят
скоростта и в случай на необходимост
да спрат,когато възникне опасност за движението”;
- по чл.21 ал.І
от ЗДвП:-„При избиране на скоростта на движение на водача
на ППС е забранено да превишава следните стойности в км/ч:
- за ППС от категория „В” в
населено място – 50 км/ч;
-
по чл.73 ал.1 от ППЗДвП: ”При избиране
на скоростта на движение на водача
на ППС е забранено да превишава следните
стойности на скоростта в
км/ч: за ППС от категория В- в населено място -50 км/ч”, / с направеното уточнение от от представителя на обвинението, в съдебното
заседание, при разглеждане на делото,
че в резултат на техническа
грешка в обстоятелствената част и в диспозитива на обвинителния акт, този текст е посочен като чл.73 ал.ІІ от ППЗДвП/.
- по чл.73 ал.ІІ
от ППЗДвП:”Скорост на движение,по-висока от посочената
в ал.І може да се разрешава при наличие на необходимите
условия за безопасност на движението
.В този случай ограничението
на скоростта се сигнализира
с пътен знак В-26”Забранено е движение със скорост по-висока
от означената”-20 км/ч.
Съдът прие
че подсъдимият И., с действията
си, съобразно приетата за установена и доказана фактическа
обстановка, не е нарушил посочените разпоредби, установяващи правилата за движение на моторните
превозни средства, по следните
съображения:
Съдебната практика е
непротиворечива относно това,
че наличието на нарушение на чл.21,ал.1 от , / установяващ забрана за
движение на МПС в определении участъци от пътя, със скорост,
превишаваща определении стойности/,
изключва възможността за
приложение на разпоредбата на чл.20, ал.2 от същия закон, /съдържащ изискването към водачите - при избиране на скоростта, с която управляват моторните превозни средства да се съобразяват
с изброените в този законов
текст условия/.
Вконкретния случай, по изложените по-горе съображения, съдът прие, че подсъдимият е управлявал автомобила, към момента на настъпване на ПТП,
със скорост, значително превишаваща разрешената в този участък от пътя в населеното място, като по този начин е нарушил разпоредбите чл.21,
ал.2 от ЗДвП във вр. с чл.47, ал.3 от ППЗДвП- нарушавайки въведена забрана с пътен знак В-26 - ”Забранено е движение със
скорост по-висока от означената -20 км/ч»- и за това
го призна за невинен да е извършил
нарушение на чл. 20, ал.2 от същия закон, като го оправда по обвинението, в таза му част.
От друга страна разпоредбата
на чл.21, ал.2 от , във вр. с чл.47, ал.3 от ППЗДвП, въвежда забрана, с пътен знак
В-26, за движение със
скорост, по-висока от означената - в конкретния случай 20 км/ч., като тази разпоредба
е специална, по отношение на въведената
с чл. 21, ал.1 от , във
връзка с чл.73, ал.1 от ППЗДвП
, забрана за движение със скорост, превишаваща
предвидените в нея стойности/ в конкретния случай – 50 км.ч в населено място/.
Приемайки че подсъдимият
е нарушил специалната разпоредба
на чл.21, ал.2 от , във вр. с чл.47, ал.3 от ППЗДвП, съдът го призна за нивинен да е извъшил нарушение и
на общия текст по 21, ал.1 от ЗДвП,
във връзка с чл.73, ал.1 от
ППЗДвП и го оправда по обвинението му в тази му
част.
Разпоредбата на чл.73, ал.2 от ППЗДвП регламентира разрешаване на скорост за
движение, по-висока от посочените
в ал.1 на същия текст стойности,
която се сигнализира с пътен знак В-26, при наличие на необходимите
условия за безопасност на движението
– хипотеза, очевидно неприложима в конкретния случай, поради което съдът призна
подсъдимият за невинен да е извършил
такова нарушение на ППЗДвП и го оправда по обвинението му в тази му
част.
При разглеждането
на делото по реда на Г. двадесет и седма от НПК, при условията на чл.
373, ал.2 от този нормативен акт, съдът е длъжен да се съобрази с фактите и обстоятелствата посочени в обстоятелствената част
на обвнинителния акт , но не е длъжен
да се съобразява с правната
им квалификация, такава, каквато
е според обвинението. Съдебното производство по настоящото
бе извършено по този ред и за това
съдът, по изложените по-горе съображения, призна подсъдимия И.И. за невинен да е нарушил правилата
за движение по чл.20, ал.2 и по чл.21, ал. 1 от ,
като и по чл.73, ал.1 и ал.2 от ППЗДвП,
и го оправда по обвинението
му в тази му част.
По делото
е приложен като вещественото
доказателство -
лек автомобил „***” с рег.№ ** ** ** **,оставен на отговорно пазене в двора на КАТ при ОД на МВР гр.Плевен
и съдът постанови, след влизане
на присъдата в сила, той да бъде върне на собственика му - И. И.В..
По време
на досъдебното производство, по делото
са направени разноски общо
в размер на 2650 лева - за изготвяне на експертизи. На основание чл.189 ал.3 НПК съдът осъди подсъдимия
И.И. да заплати направените деловодни разноски общо в размер на 2650/две хиляди шестстотин и
петдесет/ лева,от които по сметка на ОД
МВР-Плевен-340 /триста и четиридесет/ лева и по сметка на Окръжна прокуратура –
гр.Плевен - в размер на 2310 /две хиляди
триста и десет/ лева.
Втози смисъл
съдът постанови присъдата
си.
ПРЕДСЕДАТЕЛ: