Решение по дело №1410/2021 на Административен съд - Пазарджик

Номер на акта: 23
Дата: 13 януари 2022 г. (в сила от 23 март 2022 г.)
Съдия: Мариана Димитрова Шотева
Дело: 20217150701410
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 23 декември 2021 г.

Съдържание на акта Свали акта

 

Р Е Ш Е Н И Е

 

№ 23/13.1.2022г.

 

гр. Пазарджик

 

В И М Е Т О Н А Н А Р О Д А

 

Административен съд – Пазарджик, І-ви състав, в открито съдебно заседание на десети януари, две хиляди двадесет и втора година, в състав:

 

                                                                  СЪДИЯ: МАРИАНА ШОТЕВА

 

при секретаря Тодорка Стойнова и с участието на прокурор Живко Пенев, като разгледа докладваното от съдия ШОТЕВА административно дело № 1410 по описа на съда за 2021 г., за да се произнесе взе предвид следното:

 

Производството е по реда на чл. 145 и следващите от Административнопроцесуалния кодекс, във вр. чл. 42, ал. 1 от Закона за пряко участие на гражданите в държавната власт и местното самоуправление (ЗПУГДВМС). Образувано е по жалба от Областния управител на област Пазарджик срещу Решение № 350-МР/19.12.21г. на Общинска избирателна комисия Пазарджик, с което са обявени резултатите от гласуването на проведения на 19.12.2021г. в с. Синитово, община Пазарджик, област Пазарджик местен референдум с въпроси: 1. Съгласни ли сте инвестиционното предложение "Изменение и разширение на „Изграждане на площадка за третиране на неопасни производствени отпадъци" да бъде реализиран в землището на село Синитово?" 2. Съгласни ли сте инвестиционното предложение "Изграждане на площадка за третиране на неопасни производствени отпадъци" да бъде реализиран в землището на село Синитово?".

В жалбата се поставят възражения:

 1.При провеждане на повторната процедура по организацията на местния референдум са допуснати съществени нарушения на  административно-производствени правила - основанията за оспорване по чл. 146, т. 3 от АПК.

Твърди се, че е нарушена разпоредбата на чл.34 ал.1 от ЗПУГДВМС, съгласно която информационната кампания започва 30 дни преди датата на произвеждане на референдума и приключва 24 часа преди него. Кметът организира отпечатването на информационен лист с определено от закона съдържание. Откриването на кампанията започва с предоставяне на информационния лист, включително чрез средствата за масова информация и чрез разпространяване на обществено достъпни места.

Информационният лист относно местният референдум в с. Синитово, е публикуван на страницата на община Пазарджик на 22.11.2021г., т.е. от датата на публикуване до датата на референдума има 27 дни, следователно не е спазен 30 дневния срок по чл. 34, ал.1 от ЗПУГДВМС.

В съдебно заседание процесуалния представител на жалбоподателя представя доказателства и относно обстоятелството, че представители на алтернативната позиция са искали помещение във връзка с информационната кампания, като такова не им е представено.

2. Твърди се, че е нарушен и реда по организация на референдума в частта по изготвяне и публикуване на избирателните списъци, уреден в Изборния кодекс, към който препраща в неуредените случаи § 2 от ПЗР на ЗПУГДВМС.

3.Твърди се, че е нарушена разпоредбата на чл. 89, ал.1 от ИК. С решение № 339-МР от 10.12.2021 ОИК се е произнесла относно определяне на общия брой на членовете на секционните избирателни комисии в с. Синитово, община Пазарджик, при произвеждане на местния референдум, насрочен на 19.12.2021 г., а с Решение № 345-МР/16.12.2021 г. ОИК е назначила членовете и ръководния състав на СИК.

Съгласно чл. 89, ал. 1 от ИК Районните или общинските избирателни комисии назначават секционни избирателни комисии за всяка избирателна секция в страната не по-късно от 25 дни преди изборния ден, който срок не е спазен.

4.Твърди се, че е нарушена разпоредбата на  чл.91, ал.3 ИК. Законодателят е въвел изричен срок за провеждане на консултациите - не по-късно от 35 дни преди изборния ден.

От публикуваното на сайта на ЦИК Решение № 1046-МР от 15 декември 2021 г. е видно, че насрочените от кмета на община Пазарджик консултации за определяне съставите на двете секционни избирателни комисии са на дата 14.12.2021 г., с оглед на което не е спазен изискуемият в разпоредбата на чл.91, ал.3 от ИК 35 дневен срок за провеждане на консултациите.

5.Не е спазен и срока по чл. 91, ал. 9 от ИК, според която разпоредба кметът прави предложението по ал. 8 не по-късно от 30 дни преди изборния ден /в случаите на постигнато съгласие/.

Твърди се в жалбата на областен управител на област Пазарджик, че предвид всичко изложено в нея следва да се има в предвид, че Решение № 350-МИ/19.12.2021 г. на Общинска избирателна комисия Пазарджик, с което се обявяват резултатите от гласуването от произведения на 19 декември 2021 г. местен референдум в с. Синитово, общ. Пазарджик е завършващият акт в една опорочена процедура за произвеждане на местен референдум, проведена при съществено нарушение на административно-производствените правила.

Моли се съда да постанови решение, с което да отмени Решение № 350-МР от 19.12.2021 г. на Общинска избирателна комисия Пазарджик за обявяване на резултатите от гласуването на местен референдум, проведен на 19 декември 2021 г. в с. Синитово, общ. Пазарджик, обл. Пазарджик, като незаконосъобразно.

В съдебно заседание процесуалният представител на жалбоподателя развива възраженията в първоначалната жалба.

 

Прокурор при Окръжна прокуратура Пазарджик, конституиран в процеса на основание чл. 16, ал. 1, т. 3 от АПК, изразява становище за неоснователност на жалбата на областен управител на област Пазарджик. Счита, че е налице формално нарушение в процедурата. Процесуалните нарушения са несъществени, тъй като не биха могли да повлияят на крайния резултат. Целта на срока според Прокурор при ОП Пазарджик е за възможността на избирателите да се информират и да вземат участие. Участието на 50,35 % от хората с право на глас е показателно, че информационната кампания е дала своя резултат.

Заинтересованите страни не вземат становище. Изпращат писмени доказателства.

Административен съд – Пазарджик, след като взе предвид изложените в жалбата основания, становищата на страните и събраните по делото доказателства, приема за установено следното:

Жалбата е подадена от областния управител на област Пазарджик, който има право по реда на чл. 42, ал. 1 от ЗПУГДВМС да обжалва законността на резултатите от местен референдум. Решение № 350-МР/19.12.2021 г. на ОИК Пазарджик е обявено на 19.12.2021 г. в 23.32 часа, а жалбата на Областният управител е подадена на 23.12.2021 г., в срока за обжалване по чл. 42, ал. 2 от ЗПУГДВМС, поради което е допустима и следва да бъде разгледана по същество.

Предмет на обжалване е Решение № 350-МР/19.12.2021 г. на ОИК Пазарджик, издадено след произведения на 19.12.2021 г. местен референдум, като са обявени резултатите от гласуването, както следва:

по въпрос 1.  Съгласни ли сте инвестиционното предложение "Изменение и разширение на „Изграждане на площадка за третиране на неопасни производствени отпадъци" да бъде реализиран в землището на село Синитово?" - брой гласували според избирателния списък 782; брой на гласували според подписите в избирателния списък 782; брой гласували според намерените в кутията – 782; брой действителни бюлетини с отговор "ДА" – 3; брой действителни бюлетини с отговор "НЕ" – 771; брой недействителни бюлетини 8. Обявено е, че предложението по въпрос 1 не е прието.

 

по въпрос 2. Съгласни ли сте инвестиционното предложение "Изграждане на площадка за третиране на неопасни производствени отпадъци" да бъде реализиран в землището на село Синитово?" - брой гласували според избирателния списък 782; брой на гласували според подписите в избирателния списък 782; брой гласували според намерените в кутията – 782; брой действителни бюлетини с отговор "ДА" – 4; брой действителни бюлетини с отговор "НЕ" – 767; брой недействителни бюлетини 11;  Обявено е, че предложението по въпрос 2 не е прието.

Процедурата по произвеждане на референдум с посочените въпроси, в резултат на която е издадено и обжалваното решение на ОИК Пазарджик, е образувана въз основа на Решение № 218/30.09.2021 г. на Общински съвет Пазарджик, с което на основание чл. 21, ал. 1, т. 20 от ЗМСМА общинският съвет одобрява предложение за произвеждане на местен референдум с въпроси:

1. Съгласни ли сте инвестиционното предложение "Изменение и разширение на „Изграждане на площадка за третиране на неопасни производствени отпадъци" да бъде реализиран в землището на село Синитово?" и въпрос 2. Съгласни ли сте инвестиционното предложение "Изграждане на площадка за третиране на неопасни производствени отпадъци" да бъде реализиран в землището на село Синитово?" .

Определя се дата за провеждане на референдума 21.11.2021 г. (неделя). Утвърждават се образците от книжа за провеждане на местния референдум съгласно Приложение №1-4, неразделна част от становището и решението. Одобряват се разходите за организиране и финансиране, които да се осигурят от общинския бюджет и се възлага на кмета на общината да осъществи организационно-техническата подготовка на местния референдум.

Със Заповед № ПО-225/14.10.2021г.Областен управител на област Пазарджик, връща за ново обсъждане Решение № 218 от 30.09.2021г., прието с протокол №10 на Общински съвет Пазарджик. С оглед на връщането за ново обсъждане на посочено решение, местният референдум не е могъл да бъде проведен на 21.11.2021г.

На 28.10.2021г. Общински съвет Пазарджик е провел заседание за ново обсъждане на Решение №218 от 30.09.2021 г. на Общински съвет - Пазарджик, взето с Протокол № 10, като е взел решение № 220, с което е одобрил предложението за произвеждане на местен референдум в кметство Синитово, община Пазарджик, с формулирани два въпроса, по които трябва да се проведе гласуването.

С второто решение Общински съвет Пазарджик е определил дата за произвеждане на референдума 19.12.2021 г. (неделя), утвърдил е образците от книжата за провеждане на местния референдум съгласно Приложения № 1-4, неразделна част от становището и решението, одобрил разходите за организирането и финансирането на местния референдум, които да се осигурят от общинския бюджет, съгласно План-сметка - Приложение №5, неразделна част от становището и решението и възложил на Кмета на Общината и общинската администрация да осъществят организационно- техническата подготовка на местния референдум.

Кмета на Община Пазарджик, във връзка с приетото ново решение на Общински съвет Пазарджик е издал Заповед № 2262/25.11.2021г. за изменение на Заповед № 1960/08.10.2021г. за образуване на избирателни секции и утвърждаване на тяхната номерация и адрес, ведно с Приложение № 1 и Заповед № 2263/25.11.2021г. за изменение на Заповед № 1961/08.10.2021г. за определяне на мястото на обявяване на предварителните списъци.

Съгласно чл.34, ал.1 от ЗПУГДВМС информационната кампания започва 30 дни преди датата на произвеждане на референдума и приключва 24 часа преди него. Кметът организира отпечатването на информационен лист с определено от закона съдържание. Откриването на кампанията започва с предоставяне на информационния лист, включително чрез средствата за масова информация и чрез разпространяване на обществено достъпни места.

Информационният лист относно местният референдум в с. Синитово, е публикуван на страницата на община Пазарджик на 22.11.2021г., т.е. от датата на публикуване до датата на референдума има 27 дни, следователно не е спазен 30 дневния срок по чл. 34, ал.1 от ЗПУГДВМС.

Във връзка с информационната кампания е подадена молба от Инициативен комитет за участие в информационната кампания до ОИК-Пазарджик, за регистрирането им. С Решение № 340-МР от 10.12.2021г.ОИК Пазарджик е отказала регистрацията на ИК за участие в информационната кампания. Така постановеното решение е обжалвано пред ЦИК, която се е произнесла с Решение № 1033-МР от 14.12.2021г., с което решение е отменено Решение №340-МР от 10.12.2021 г. на ОИК Пазарджик и е върната административната преписка на ОИК Пазарджик със задължителни указания по регистрацията на инициативния комитет за участие в информационната кампания. След връщане на преписката ОИК Пазарджик е регистрирала ИК за участие в информационната кампания.

Във връзка с възможността за информационна кампания от алтернативната позиция Национална гражданска мрежа / Мрежата е поискала от кмета на с. Синитово да им се предостави помещение за провеждане на тази кампания. Такова помещение не им е предоставено.

Във връзка с решението за произвеждане на референдум с Решение № 339-МР от 10.12.2021 ОИК се е произнесла относно определяне на общия брой на членовете на секционните избирателни комисии в с. Синитово, община Пазарджик, при произвеждане на местния референдум, насрочен на 19.12.2021 г., а с Решение № 345-МР/16.12.2021 г. ОИК е назначила членовете и ръководния състав на СИК.

Решение № 339–МР от 01.12.2021г. на Общинска избирателна комисия Пазарджик е оспорено. Централната избирателна комисия се е произнесла с Решение №1046-МР от 15 декември 2021 г., като е отхвърлила жалбата на Кръстьо Кръстев срещу Решение № 339–МР от 01.12.2021г. на ОИК Пазарджик. Решението е оспорено след това по съдебен ред пред Административен съд Пазарджик. Делото е висящо и към настоящия момент.

С Решение № 338-МР/01.12.2021 г. на ОИК Пазарджик е утвърдена  единната номерация на СИК за произвеждане на местен референдум на 19.12.2021 г. в с. Синитово, община Пазарджик. Решение № 338-МР/01.12.2021 г. на ОИК Пазарджик е обжалвано в срок пред ЦИК София с жалба с вх. № МР-12-7/2 от 13.12.2021 г. на ЦИК. Централната комисия се е произнесла с Решение № 1045-МР/15.12.2021 г., с което на основание чл. 88 от ИК е отхвърлил жалба с вх. № МР-12-7/2 от 13.12.2021 г., подадена от Кръстьо Кръстев срещу Решение № 338-МР/01.12.2021 г. на ОИК Пазарджик за утвърждаване на единната номерация на СИК за произвеждане на местен референдум на 19.12.2021 г. в с. Синитово, община Пазарджик и е потвърдила Решение № 338-МР/01.12.2021 г. на ОИК Пазарджик. Решението е оспорено и по съдебен ред, като жалбата е оставена без уважение с решение, постановено по адм.д. №1364/2021г. по описа на съда.

В чл.91, ал.3 ИК законът е въвел изричен срок за провеждане на консултациите - не по-късно от 35 дни преди изборния ден.

От публикуваното на сайта на ЦИК Решение № 1046-МР от 15 декември 2021 г. е видно, че насрочените от кмета на община Пазарджик консултации за определяне съставите на двете секционни избирателни комисии са на дата 14.12.2021 г.

В случаите, когато е постигнато съгласие, както се твърди в писмо N9 22-00-93/16.12.2021г. на секретаря на Община Пазарджик, цитирано в Протокол № 60-МР/16.12.2021 г. на ОИК, кметът представя в районната или в общинската избирателна комисия:

1.      писмено предложение за състав на секционните избирателни комисии заедно със списък на резервните членове, което съдържа имената на предложените лица, единен граждански номер, длъжност в комисията, образование, специалност и партията или коалицията, която ги предлага;

2.      документите по ал. 4 и 5, представени от партиите и коалициите;

3.      протоколите от проведените консултации с представителите на партиите и коалициите, включително и писмените им възражения;

4.      копие от съобщението за провеждане на консултациите и начина на оповестяването му.

От протокола на ОИК не става ясно дали тези изисквания на закона са спазени. Не са представени по делото и доказателства – липсват протоколи от проведени консултации с представители на партиите и коалициите.

Не е спазен и срока по чл. 91, ал. 9 ИК, според която разпоредба кметът прави предложението по ал. 8 не по-късно от 30 дни преди изборния ден /в случаите на постигнато съгласие/.

По делото е приложен Сигнал /л.307/, подаден от Винченцо Гецков, представител на Национална гражданска мрежа/Мрежата, адресиран до ЦИК София, РУ “Полиция“ Пазарджик и до Областен управител - Пазарджик. От сигнала е видно, че се твърди за нередности по време на референдума, произвеждан на 19.12.2021г. По делото е приложена и Молба от НГМ/Мрежата, която е отправена до множество институции, в която се твърди, че в деня на референдума, с оглед забелязани нередности са поискали да се впише възражение в протокола, да се спре провеждането на гласуване до отстраняване на нередовностите и до произнасяне на СИК и ОИК. Вписване на жалбата и спиране на гласуването е отказано, като жалбата не е разгледана. Липсва произнасяне с решение на СИК. Видно е от Протокол на ОИК за произвеждане на местен референдум в с. Синитово на 19.12.2021г., че липсва вписване на жалби и възражения.

Резултатите от референдума са отчетени в Протокол на Общинска избирателна комисия Пазарджик от 19.12.2021 г., която в законния си състав е отчела брой секционни избирателни комисии – две; Брой на гласоподавателите в района според избирателните списъци – 1553; брой на гласувалите гласоподаватели 782; брой на гласувалите според намерените в кутията за гласуване пликове – 782;

резултатите са:

по въпрос № 1- брой на действителните гласове с отговор "ДА" – 3, действителни гласове с отговор "НЕ" – 771; недействителни гласове – 8;

по въпрос № 2 - брой на действителните гласове с отговор "ДА" – 4, действителни гласове с отговор "НЕ" – 767; недействителни гласове – 11;

Въз основа на тези резултати е издадено и оспореното в настоящето производство Решение № 350-МР от 19.12.2021 г. но ОИК Пазарджик.

При така установените факти, съдът приема от правна страна следното:

Обжалваното решение е издадено от компетентен орган съгласно чл. 41, ал. 1, вр. чл. 7, ал. 2 от ЗПУГДВМС - ОИК Пазарджик.

На основание § 2 от ЗПУГДВМС, във връзка с чл. 459 от ИК съдът разглежда само обстоятелствата, посочени в жалбата.

Условията, организацията и реда за пряко участие на гражданите на Република България при осъществяване на държавната и местната власт се уреждат със Закона за пряко участие на гражданите в държавната власт и местното самоуправление /ЗПУГДВМС/, който в § 2 от ПЗР препраща към Изборния кодекс /ИК/ за всички неуредени в закона въпроси относно провеждането на национален и местен референдум.

Съгласно чл.34 ал.1 от ЗПУГДВМС информационната кампания започва 30 дни преди датата на произвеждане на референдума и приключва 24 часа преди него. Кметът организира отпечатването на информационен лист с определено от закона съдържание. Откриването на кампанията започва с предоставяне на информационния лист, включително чрез средствата за масова информация и чрез разпространяване на обществено достъпни места.

Информационният лист относно местният референдум в с. Синитово, е публикуван на страницата на община Пазарджик на 22.11.2021г., т.е. от датата на публикуване до датата на референдума има 27 дни, следователно не е спазен 30 дневния срок по чл. 34 ал.1 от ЗПУГДВМС.

Установи се, че не само не е спазен срока за провеждане на информационната кампания, а незаконосъобразно е отказано регистриране от ОИК Пазарджик на ИК за участие в информационната кампания при провеждане на местен референдум на 19.12.2021г.Отказът е отменен от ЦИК с Решение от 14.12.2021г., т.е. ИК е бил лишен от тази възможност до произнасянето на ЦИК.

Установи се, че на регистрираният вече ИК е отказано предоставянето на помещение в което да могат да провеждат информационна кампания във връзка с алтернативната позиция – което обстоятелство не се спори и от кмета на с. Синитово, разпитан като свидетел по настоящето производство. Имало е свободни помещения, които са били общински, като кмета на с. Синитово е заявил, че следва да се отправи искане до Кмета на община Пазарджик.Помещение не е било представено.

 Срокът е посочен от законодателя с оглед възможността избирателят да вземе информирано своето решение, като се изяснят всички обстоятелства и факти в информационна кампания от 30 дни. С оглед насрочената дата 19.12.2021г. и задължителния 24 часов период преди изборния ден за приключване на кампанията, съдът счита, че е налице обективна невъзможност за преодоляване на процесуалното нарушение на неспазване срока по чл. 34, ал.1 от ЗПУГДВМС. Изискването не е едно формално, а строго регламентирана процедура, която гарантира упражняване на правото на гражданите за участие в местното самоуправление.

Съдът е длъжен да отбележи, че несе представиха никакви доказателства информационният лист да е предоставен на средствата за масова информация и чрез разпространение на общо достъпни места. Същият е бил качен единствено на сайта на Община Пазарджик.

Безспорно не е спазена процедурата по чл.34,ал.1 и ал.3 от закона.От значение за решаването на спора дали допуснатото нарушение на административно-производствените правила е съществено според основанието на чл. 146, т. 3 от АПК. От значение дали допуснатото нарушение е съществено е не само резултатът от гласуването, а и дали нарушението е повлияло или е могло да повлияе върху гласувалите. Ако не са спазени правилата на чл. 34 от ЗПУГДВМС,то този факт влияе и върху резултата от гласуването – участниците с право на глас да са направили информиран избор.

 Съгласно чл. 34 от ЗПУГДВМС информационната кампания започва 30 дни преди датата на провеждане на референдума и приключва 24 часа преди него. Кметът на общината организира отпечатването на информационен лист, който съдържа формулировката на въпроса, кратка информация за мотивите на референдума въз основа на предложението на инициативния комитет, информация за времето, мястото и реда за провеждане на референдума. Откриването на кампанията започва с представянето на информационния лист, включително чрез средствата за масова информация и чрез разпространяване на обществено достъпни места. Всеки гражданин има право да получи информация за различните позиции по въпросите на референдума. В подкрепа на въпросите и на алтернативните позиции могат да се регистрират партии, коалиции и инициативни комитети. Общините представят безвъзмездно на инициативния комитет и на застъпниците на алтернативната позиция подходящи помещения за провеждане на обсъждания и други прояви по въпроса или въпросите за референдума. В хода на съдебното производство, въпреки дадените указания, не се представи нито едно доказателство за провеждане на които и да е от елементите на предвидената императивно в закона информационна кампания – налице е само информационен лист, който не е разпространен по съответния ред.Освен това се установи, че дори и да са искали гражданите да получат информация за алтернативната позиция, то не е имало къде да я получат – не е предоставено помещение на инициативния комитет на алтернативната позиция за провеждане на референдума на 19.12.2021г . Това означава, че гласоподавателите не са получили информация за различните позиции по въпросите на референдума. Това нарушение на административнопроизводствените правила се явява съществено, тъй като ако бяха спазени всички изисквания на чл. 34 от ЗПУГДВМС, то е вероятно резултатът от гласуването, въпреки масовото участие на избирателите, да бъде друг. Следователно допуснатите нарушения на разпоредбите на чл. 30, ал. 1 и 4 от закона се явяват съществени и предпоставят отмяната на оспорения административен акт.

Допуснато е и друго съществено процесуално нарушение - В чл.91, ал.3 ИК законът е въвел изричен срок за провеждане на консултациите - не по-късно от 35 дни преди изборния ден.

От публикуваното на сайта на ЦИК Решение № 1046-МР от 15 декември 2021 г. е видно, че насрочените от кмета на община Пазарджик консултации за определяне съставите на двете секционни избирателни комисии са на дата 14.12.2021 г., с оглед на което не е спазен изискуемият в разпоредбата на чл.91, ал.3 ИК 35 дневен срок за провеждане на консултациите.

В случаите, когато е постигнато съгласие /както се твърди в писмо N9 22-00-93/16.12.2021г. на секретаря на Община Пазарджик, цитирано в Протокол № 60-МР/16.12.2021год. на ОИК/, кметът представя в районната или в общинската избирателна комисия:

1.      писмено предложение за състав на секционните избирателни комисии заедно със списък на резервните членове, което съдържа имената на предложените лица, единен граждански номер, длъжност в комисията, образование, специалност и партията или коалицията, която ги предлага;

2.      документите по ал. 4 и 5, представени от партиите и коалициите;

3.      протоколите от проведените консултации с представителите на партиите и коалициите, включително и писмените им възражения;

4.      копие от съобщението за провеждане на консултациите и начина на оповестяването му.

От протокола на ОИК не става ясно дали тези изисквания на закона са спазени – и към настоящият момент не са представени протоколите от проведените консултации с представителите на партиите и коалициите, включително и писмените им възражения.Всъщност няма данни такива консултации да са провеждани. Партиите и коалициите са представи в писмен вид своите предложения .

Не е спазен и срока по чл. 91, ал. 9 ИК, според която разпоредба кметът прави предложението по ал. 8 не по-късно от 30 дни преди изборния ден /в случаите на постигнато съгласие/.

Допуснати са и множество други процесуални нарушения, които обаче не са съществени и не биха довели до друг резултат - Съгласно чл. 23 от ИК избирателните списъци се съставят от общинските администрации по населените места, в които се води регистър на населението, и се подписват от кмета на общината, съответно от кмета на кметството или от кметския наместник, и от секретаря на общината. "Избирателните списъци, включително част I на избирателните списъци, се отпечатват въз основа на Националния регистър на населението от Главна дирекция "Гражданска регистрация и административно обслужване" в Министерството на регионалното развитие и благоустройството, Съгласно правилата на чл.41 ИК предварителните избирателни списъци, включително част I, се обявяват от общинската администрация не по-късно от 40 дни преди изборния ден на видно място в района на съответната избирателна секция. Съгласно правилата на чл.42, ал. 1 ИК Избирателните списъци, включително част I и част II, се публикуват не по-късно от 40 дни преди изборния ден на интернет страницата на съответната община и съдържат имената на избирателя и номера и адреса на избирателната секция. Посочените срокове не са спазени. Не може и по безспорен начин да се установи кога са качени на сайта на общината избирателните списъци.

С решение № 339-МР от 10.12.2021 ОИК се е произнесла относно определяне на общия брой на членовете на секционните избирателни комисии в с. Синитово, община Пазарджик, при произвеждане на местния референдум, насрочен на 19.12.2021 г., а с решение № 345-МР/16.12.2021 г. ОИК е назначила членовете и ръководния състав на СИК.

Съгласно чл. 89, ал. 1 от ИК Районните или общинските избирателни комисии назначават секционни избирателни комисии за всяка избирателна секция в страната не по-късно от 25 дни преди изборния ден, който срок не е спазен.

 

Водим от горното и на основание чл. 172, ал. 2 от АПК, вр. чл. 42, ал. 1 от Закона за пряко участие на гражданите в държавната власт и местното самоуправление, Административен съд Пазарджик, I състав

 

Р Е Ш И:

 

ОТМЕНЯ по жалба от Областен управител на област Пазарджик Решение № 350-МР/19.12.21г. на Общинска избирателна комисия Пазарджик, с което са обявени резултатите от гласуването на проведения на 19.12.2021г. в с. Синитово, община Пазарджик, област Пазарджик местен референдум с въпроси: 1. Съгласни ли сте инвестиционното предложение "Изменение и разширение на „Изграждане на площадка за третиране на неопасни производствени отпадъци" да бъде реализиран в землището на село Синитово?" 2. Съгласни ли сте инвестиционното предложение "Изграждане на площадка за третиране на неопасни производствени отпадъци" да бъде реализиран в землището на село Синитово?" .

Съгласно чл. 42, ал. 2 от ЗПУГДВМС Решението може да бъде обжалвано пред Върховния административен съд в 7-дневен срок от съобщаването му на страните.

 

                                                             СЪДИЯ: /п/

Върховният административен съд на Република България - Четвърто отделение, в съдебно заседание на първи март две хиляди и двадесет и втора година  по адм. дело № 1330/2022 на ВАС  постанови РЕШЕНИЕ№ 2722
от  23.03.2022  на ВАС срещу решение № 23/13.01.2022 постановено по адм. дело № 1410/2021 г. по описа на Административен съд – Пазарджик. 

 

РЕШИ:

ОСТАВЯ В СИЛА решение № 23/13.01.2022 г., постановено по адм. дело № 1410/2021 г. по описа на Административен съд – Пазарджик.
Решението е окончателно.