Решение по дело №331/2023 на Районен съд - Нова Загора

Номер на акта: 118
Дата: 29 септември 2023 г.
Съдия: Георги Любенов Йорданов
Дело: 20232220200331
Тип на делото: Административно наказателно дело
Дата на образуване: 5 юли 2023 г.

Съдържание на акта Свали акта

РЕШЕНИЕ
№ 118
гр. Нова Загора, 29.09.2023 г.
В ИМЕТО НА НАРОДА
РАЙОНЕН СЪД – НОВА ЗАГОРА в публично заседание на двадесет и
седми септември през две хиляди двадесет и трета година в следния състав:
Председател:ГЕОРГИ ЛЮБ. ЙОРДАНОВ
при участието на секретаря Радка Д. Чолакова
като разгледа докладваното от ГЕОРГИ ЛЮБ. ЙОРДАНОВ
Административно наказателно дело № 20232220200331 по описа за 2023
година
Производството е с правно основание чл.59 и сл.от ЗАНН.
Образувано е по жалба,подадена от „Напоителни системи" ЕАД. с ЕИК 831 160078,
със седалище и адрес на управление: гр. София, район ..Овча купел”, бул. „Цар Борис Ш”№
136, представлявано от Изпълнителния директор-А.М.. чрез юрисконсулт П. против
Наказателно постановление /НП/№ 74/16.06.2023 г. на директора на Басейнова дирекция
„Източнобеломорски район”- гр. Пловдив
В жалбата се твърди,че съобразно предоставената им от закона възможност,
предвидена в чл. 60 от ЗАНН и в законоустановения 7-дневен срок се обжалва Наказателно
постановление /НП/ № 74/15.06.2023 г. на директора на Басейнова дирекция
„Източнобеломорски район". Счита се, че същото е издадено в противоречие с
процесуалните разпоредби и в тази връзка следва да бъде отменено като неправилно и
необосновано поради следните съображения:
На първо място, се счита, че не са спазени императивните реквизити на чл.57 от
ЗАНН. Съгласно трайната съдебна практика това погасявало възможността за реализирането
на отговорността, следователно изключвало възможността за реализиране на материалното
санкционно правоотношение изобщо.
Масова практика на Басейнова дирекция Източнобеломорски район - гр. Пловдив е
неизвършването на проверка на място /на терен- на съответния обект/, а обективиране на
проверки по документи в съответните констативни проверки. Счита се, че липсата им би
водила до съществено процесуално нарушение и основание за отмяна на издаденото
наказателно постановление.
Тримесечният срок за съставяне на акт за установяване на административно
нарушение (АУАН) се отнасял, както за случаите, когато едновременно с откриване на
нарушението се открива и неговия извършител, така и за случаите, когато към момента на
констатиране на нарушението, неговият автор е неизвестен с уговорката, че в последния
случай, АУАН може да се състави в тримесечен срок от установяване авторството на
нарушението, но не по-късно от изтичането на 1 година от извършването на нарушението,
съответно две години - за митнически данъчни, банкови, екологични и валутни нарушения.
1
Срокът започвал да тече от деня, в който органът, който е овластен да състави акта е узнал
кой е нарушителят. Бездействието на този орган повече от три месеца е пречка за съставяне
на акта и изключва отговорността на нарушителя /Решение № 1863 от 10.6.2010 г. по адм.д.
№ 2144/2010 г. на Административен съд - София/.
В тази връзка е и трайната съдебна практика, съгласно която при бездействие на
органа, който е открил нарушението, ЗАНН не предвижда нов самостоятелен тримесечен
срок за съставяне на акт за установяване на административно нарушение при настъпването
на допълнителни факти /Решение № 1863 от 10.6.2010 г. по адм.д. № 2144/2010 г. на
Административен съд - София/.
Не на последно място, следва да се посочи, че констативния протокол /т. II по
направление тунел Кортен-Нова Загора/ е записано, че депозиращ сегментен затвор е изцяло
затворен- не се подава вода, като по безнапорен тунел Кортен постъпват само пропуските.
Също така е посочено, че проверката на изхода на тунел Кортен и на магистрални канали М
2 и М 3 е била извършена без участието на представители на „Напоителни системи" ЕАД.
Посочените пропуски, в случай, че има такива, постъпват в дере „Щоките", като в по-
голямата си част тези пропуски се подават към дере „Махмудица” и р. Тунджа.
Спирателният кран не се отваря, като се регулира така, че да пропуска част от водата, а
останалата част служи да пълни басейна на енергогасителя. Това е необходимо, тъй като
горният хоризонтален уплътнител тип „лула" на дозиращия сегментен затвор не уплътнява
добре и пропуските са насочени нагоре като водна струя, която пълни машинното
помещение на затворния орган. При частично затлачване на тръбата, пропускателната и
способност намалява , нивото в басейна на енергогасителя се покачва и част от водата
тръгва по безнапорен тунел Кортен. Ако присъствал представител на „Напоителни системи"
ЕАД щял да заведе проверяващите да констатират, че пропуските, чрез изпускателя на
магистрален канал М 2 постъпват в дере „Щоките" и че водата(пропуските) не се използват
за нищо друго. При частично затлачване на тръбата, пропускателната и способност
намалява , нивото в басейна на енергогасителя се покачва и част от водата тръгва по
безнапорен тунел Кортен.
След проверката са предприети действия за изпълнение на предписанието -
почистване на тръбата от тлаката, което е трудно заради позицията на спирателния кран.
Затова е затворен ремонтния затвор на ОИ 2(основен изпускател) във ВК 2(водовземна
кула). Това води до изпразване на напорния тунел (ОИ 2) , което е противопоказно от
експлоатационна гледна точка. След окончателното почистване на наносите от
отводнителната тръба и всички пропуски се насочат по дере „Махмудица" и р.Тунджа,
ремонтният затвор ще бъде отворен. Но такива действия от типа „незабавно" , „моментално”
и други подобни водят до амортизация и повреди на съоръжения и машини , струващи
милиони левове. Още повече, че няма аварийна ситуация или бедствие, а става дума за
пропуски с много малък дебит.
И не на последно място, се счита, че е важно да се отбележи факта, че И.К.,
представител на КИД 2228 ЕООД , вписан под № 3 като „присъствали при проверката” не е
присъствал при проверката.
Ето защо, съставеният АУАН бил незаконосъобразен и неправилен и се моли като
такъв да бъде отменен, а образуваното срещу обжалващото дружество административно-
наказателното производство да бъде прекратено на основание чл.54 от ЗАНН, поради липса
на извършено нарушение.
В случай на несъгласие с така направените възражения, се моли да се приложи
разпоредбата на чл.28. буква"а" от ЗАНН.

2
С оглед на гореизложеното жалбоподателят моли съда да отмени наказателно
постановление № 74/15.06.2023 г. на директора на Басейнова дирекция „Източнобеломорски
район" като незаконосъобразно, неправилно и необосновано.
По делото е постъпило и писмено становище от жалбоподателя,с което се заявява,че
се поддържа жалбата на посочените в нея основания.
В проведеното открито съдебно заседание се явяват процесуални представители на
двете страни.За жалбоподателя-юрк.Г.а за АНО-ст.юрк.К. и юрк.Х..Първата поддържа
жалбата,а вторите заявяват,че обжалваното НП е правилно и законосъобразно и молят да се
потвърди,като претендират и юрисконсултско възнаграждение.
От събраните по делото доказателства съдът установи следното:
Видно от констативен протокол №СЛ 62/20.03.2023г. е била извършена проверка във
връзка с текущото изпълнение и спазване на условията в месечния график през м. март 2023
г., одобрен от Министъра на околната среда и водите за използване водите на яз. Жребчево -
№ 17 от Приложение № 1 кьм чл. 13, ал. 1, т. 1 от Закона за водите, изграден на р. Тунджа и
разположен в землищата на с. Баня, община Нова Загора,, гp. Твърдица, община Твърдица,
област Сливен, с. Паничерево, община Николаево; гр. Николаево, община Николаево, с.
Конаре, община Гурково, гр. Гурково община Гурково, област Стара Загора, стопанисван от
„НАПОИТЕЛНИ СИСТЕМИ” ЕАД, ЕИК *********.
Съгласно месечния график за използване на водите на комплексните и значими
язовири, одобрен от Министъра на околната среда и водите, през м. март 2023 г. зй.язовир
“Жребчево”, стопанисван от “Напоителни системи” ЕАД, при наличен обем 184,372 млн.мЗ
и наличен полезен обем 154,372 m3 са разрешени за ползване 4,250 млн. m3, от които:
4,000 млн. m3 вода за осигуряване на минимално допустимия отток по р. Тунджа след
язовира, равномерно разпределени през денонощието;
0,250 млн. m3 за „Топлофикация Сливен“;
Водите за минимално допустим отток да се подават в реката и след бент „Бинкос“, без да
бъдат отклонявани по канал М-1.
ВЕЦ „Жребчево“ може да преработва водите за осигуряване на минимално допустим
отток в реката след язовира и за промишлено водоснабдяване.
Подаването на вода в границите на разрешения лимит да се извършва по график,
съгласуван между “Напоителни системи” ЕАД - клон Сливен и “КИД 2228” ЕООД.
За ползването на водите на яз. „Жребчево“ в месечния график за м. март 2023г не са
наложени други условия и ограничения.

Към 20.03.2023 г. състоянието на яз. Жребчево е следното;
От представената информация от служителите на ВЕЦ «Жребчево», състоянието на яз.
:
Жребчево към 20.03.2023 г. е както следва:
Кота водно ниво - 254,93 м.
Завирен обем - 191 134 000 мЗ
Приток за 19.03.2023г. - 1,67 мЗ/с
Източен обем за 19.03.2023 г. -1,67мЗ/с
Използваните водни маси по цели и направления са както следва:
1. По направление р. Тунджа - Сливен:
За осигуряване на минималния екологичен отток по р. Тунджа, през ВЕЦ Жребчево
посредством малката турбина се подават по 1,47 мЗ/c, отчетени по разходомерното
устройство.
За измерването на отнетите повърхностни води на всички генератори са монтирани
разходомерни устройства. На хидрогенератор 1 е монтиран разходомер Nivus Flow600, с
фабр. № 212NF61166, на генератор 2 разходомера е Aflowt UF, с фабр. Яз 10300106 и на
3
малката турбина ХГ-3 е монтиран разходомер тип Nivus Flow600 с фабричен №
2031NF60782.
Към момента на проверката показанията наразходомерните устройства еа както
следва:
хидрогенератор 1 с разходомер. NivuFlow600, с фабр. № 212NF61166 - ********* мЗ,
с 0,00 мЗ/c. моментен разход.
хидрогенератор 2 с разходомер Aflowt UF, с фабр. №1300106 — *********,ЗОмЗ, с
0,0000 мЗ/c. моментен разход.
малка турбина ХГ-3 е разходомер тип NivuFlow600, с фабр. № 2031NF60782 -
88268771мЗ, 1,47 мЗ/c. моментен разход.
Преработването на водните маси през ВЕЦ Жребчево се осъществява след
предварително съгласуване с „Напоителни системи“ ЕАД клон Средна Тунджа за
предвидените водни обеми, след което се прави заявка за електропроизводство.
При извършената проверка, през основния изпускател не се източват водни маси, но са
налице технологични пропуски при затворното съоръжение, които изтичат след
облекчителните съоръжения в р. Тунджа. При основният изпускател няма монтирано
измервателно устройство, поради което не може да бъде определено количеството на
загубите.
П. По направление тунел Кортен - Нова Загора: Не са разрешени водни количества за
водоподаване.
При проверката на 20.03.2023г. е установено, че от втория изпускател на язовир
„Жребчево“ - напорен тунел „Кортен" се подават водни количества по направление
безнапорен тунел Кортен. На входа на безнапорен тунел Кортен нивото на водата по рейка
видимо е 13 см., което съгласно ключовата крива изложена в помещението, от което се
регулират затворните съоръжения към напорен тунел Кортен съответства на 130 л/с (0,130
мЗ/c.). Кранът отвеждащ водите при технологичните пропуски на затворните съоръжения на
изхода на напорен тунел Кортен е затворен и по дере Махмудица не изтичат води, които да
се заустват в р. Тунджа. При предходната проверка на 08.02.2023 г. с констативен протокол
Сл № 8/08.02.2023 г. е установено, че при изтичането само на технологичните пропуски от
напорен Тунел Кортен водите не достигат до входа на безнапорен тунел Кортен н цялото
водно количество се изтича по дере Махмудица, което към момента не е установено. Налице
е източване на допълнителни количества повърхностни води от яз. Жребчево по тунел
Кортен.
След допълнителна проверка на място, в присъствието на кмета на с. Кортен, общ. Нова
Загора е установено, че постъпващото водно количество от тунел Кортен по
разпределителните съоръжения на изхода на тунела, разположени в землището на с. Кортен,
общ. Нова Загора изцяло се отвежда по магистрален канал М-2. Водата в канала е отточна,
не е застояла и не е установено оттичането на повърхностни и/или атмосферни води в него.
По направление магистрален канал М-3 не се подават водни количества и същият е сух.
В БДИБР не е постъпвала информация от „Напоителни системи“ ЕАД за необходимостта
от източването и подаването наводни количества по направление тунел Кортен.

Съгласно месечния график за използване на водите на яз. Жребчево през м. март 2023 г.
не са разрешени за източване водни количества за цели по направление тунел Кортен.
Налице е нерегламентирано източване на повърхностните води от яз. Жребчево от
„Напоителни системи“ ЕАД, ЕИК *********, стопанисващ язовира с което не са спазени
условията в режимния график за м. март 2023 одобрен от Министъра на околната среда и
водите..
Предписания, срокове, отговорници :
L Незабавно да бъде преустановено водоподаването от яз. Жребчево по направление
4
туйел
Кортен.
Срок: Незабавно
Отговорник: Изпълнителният директор на „Напоителни системи“ ЕАД.
Протоколът е подписан от горепосочените в него лица-извършили и присъствали на
проверката.
1. Въз основа на констатациите от извършената проверка е бил съставен процесния
АУАН №48/07.04.2023г.В същия е описано следното: 20.03.2023г./дата на извършване
на нарушението/,място- язовир „Жребчево’', изграден на р. Тунджа, разположен в
землищата на с. Баня, община Нова Загора, област Сливен; гр. Твърдица, община
Твърдица, област Сливен, с. Паничерево, община Николаево, област Стара Загора; гр.
Николаево, община Николаево, област Стара Загора; с. Конаре, община Гурково,
област Стара Загора, гр. Гурково община Гурково, област Стара Загора.
2. Описание на нарушението и обстоятелствата, при които е било извършено:
При извършена на 20.03.2023 г. проверка от служители на БДИБР, на язовир
„Жребчево” под № 17 от Приложение № 1 към чл. 13, ал. 1, т. 1 от Закона за водите,
изграден на р. Тунджа, разположен в землищата на с. Баня, община Нова Загора, гр.
Твърдица, община Твърдица, област Сливен, с. Паничерево, община Николаево; гр.
Николаево, община Николаево; с. Конаре, община Гурково, гр. Гурково община Гурково,
област Стара Загора, стопанисван от „НАПОИТЕЛНИ СИСТЕМИ” ЕАД, ЕИК 831 160078,
със седалище и адрес на управление гр. София, район Овча купел, бул. „Цар Борис III” №
136, Столична община, област София, във връзка с изпълнението на графика за използване
на водите на комплексните и значими язовири през месец март 2023 г., утвърден от
Министъра на околната среда и водите, е установено следното:
С разрешително № 01420024/19.04.2021г., издадено от Заместник - министъра на
околната среда и водите, на „Напоителни системи“ ЕАД, ЕИК *********, е предоставено
правото на водовземане от повърхностен воден обект - язовир „Жребчево“ под № 17 от
Приложение № 1 към чл. 13, ал. 1, т. 1 от Закона за водите, изграден на р. Тунджа, с
разрешена цел „земеделски цели - обществено напояване на земеделски култури в района на
НС „Средна Тунджа“. В раздел „Лимит на ползваната вода“ от разрешително №
01420024/19.04.2021г. е посочено до 97.95млн. мЗ/годишно от които до 74,25 млн.
мЗ/годишно по направление р. Тунджа и до 23,7 млн. мЗ/годишно по направление Нова
Загора. Изрично е поставено условие водовземането да се осъществява в съответствие с
месечен график за използване на водите на комплексните и значими язовири, утвърждаван
от министъра на околната среда и водите, който е неразделна част от разрешително №
01420024/19.04.2021г. и се публикува на интернет страницата на МОСВ.
Съгласно месечният график за използване на водите на комплексните и значими
язовири, утвърден от Министъра на околната среда и водите, през м. март 2023 г. за язовир
“Жребчево”, стопанисван от “Напоителни системи” ЕАД, при наличен обем 184,372 млн.мЗ
и наличен полезен обем 154,372 m3 са разрешени за ползване 4,250 млн. m3, от които:
- 4,000 млн. m3 вода за осигуряване на минимално допустимия отток по р. Тунджа
след язовира, равномерно разпределени през денонощието;

- 0,250 млн. m3 за „Топлофикация Сливен“;
Водите за минимално допустимия отток да се подават в реката и след бент „Бинкос“, без
да бъдат отклонявани по канал М-1.
ВЕЦ Жребчево може да преработва водите за осигуряване на минимално допустим отток
в реката след язовира и за промишлено водоснабдяване.
Подаването на вода в границите на разрешения лимит да се извършва по график,
съгласуван между “Напоителни системи” ЕАД - клон Сливен и “КИД 2228” ЕООД.
5
За ползването на водите на яз. Жребчево в месечния график за м.март 2023г.не са наложени
други условия и ограничения.
Съгласно месечния график за използване на водите на яз. Жребчево през м.март 2023 г.не са
разрешени за източване водни количества за цели по направление тунел Кортен.
При проверката на 20.03.2023 г. е установено, че от яз. Жребчево се източват водни
количества по следните направление и цели:
По направление р. Тунджа - Сливен:
За осигуряване на минималния екологичен отток по р. Тунджа, през ВЕЦ Жребчево
посредством малката турбина се подават по 1,47 мЗ/с, отчетени по разходомерно устройство
тип NivuFlow600, с фабр. № 2031NF60782.
Преработването на водните маси през ВЕЦ Жребчево се осъществява след
предварително съгласуване с „Напоителни системи“ ЕАД клон Средна Тунджа за
предвидените водни обеми, след което се прави заявка за електропроизводство.
При извършената проверка, през основния изпускател не се източват водни маси, но са
налице технологични пропуските при затворното съоръжение, които изтичат след
облекчителните съоръжения в р. Тунджа. При основният изпускател няма монтирано
измервателно устройство, поради което не може да бъде определено количеството на
загубите.
По направление тунел Кортен - Нова Загора:
От втория изпускател на язовир „Жребчево“ - напорен тунел „Кортен" се подават водни
количества по направление безнапорен тунел Кортен. На входа на безнапорен тунел Кортен
нивото на водата по рейка видимо е 13 см., което съгласно ключовата крива, изложена в
помещението, от което се регулират затворните съоръжения към напорен тунел Кортен
съответства на 130 л/с (0,130 мЗ/с). Кранът отвеждащ водите при технологичните пропуски
на затворните съоръжения на изхода на напорен тунел Кортен е затворен и по дере
Махмудица не изтичат води, които да се заустват в р. Тунджа. При предходната проверка на
08.02.2023 г. с констативен протокол Сл № 8/08.02.2023 г. е установено, че при изтичането
само на технологичните пропуски от напорен Тунел Кортен водите не достигат до входа на
безнапорен тунел Кортен и цялото водно количество се изтича по дере Махмудица, което
към 20.03.2023 г. не е установено. Към момента на проверката, на 20.03.2023 г. е установено
източване на повърхностни води от яз. Жребчево по тунел Кортен.
След допълнителна проверка на място, в присъствието на кмета на с. Кортен, общ. Нова
Загора е установено, че постъпващото водно количество от тунел Кортен по
разпределителните съоръжения на изхода на тунела, разположени в землището на с. Кортен,
общ. Нова Загора изцяло се отвежда по магистрален канал М-2. Водата в канала е отточна,
не е застояла и не е установено оттичането на повърхностни и/или атмосферни води в него.
По направление магистрален канал М-3 не се подават водни количества и същият е сух.
Магистрални напоителни канали М-2 и М-3 се стопанисват от „Напоителни системи“ ЕАД.
В БДИБР не е постъпвала информация от „Напоителни системи“ ЕАД с искане за
източването и подаването на водни количества от яз. Жребчево по направление тунел
Кортен.
Съгласно т. 10 от раздел „Условия на водовземането“ от Приложение № 1 към
разрешително за водовземане № 01420027/19.04.2021г., издадено от Заместник - министъра
на околната среда и водите, раздел „Условия, при които се предоставя правото на
водовземане“, на титуляря на разрешителното - „Напоителни системи“ ЕАД, ЕИК
*********, е поставено
условие водовземането да се извършва в съответствие с месечния график за използване на


водите на комплексните и значими язовири, утвърждаван от министъра на околната среда
и водите.
С оглед на горното е установено, че „НАПОИТЕЛНИ СИСТЕМИ” ЕАД, ЕИК 83116007,
6
не е изпълнило условието в т. 10 от раздел „Условия на водовземането“ от Приложение № 1
към разрешително за водовземане № 01420027/19.04.2021г., издадено от Заместник -
министъра на околната среда и водите, раздел „Условия, при които се предоставя правото на
водовземане“, съгласно което водовземането да се извършва в съответствие с месечния
график за използване на водите на комплексните и значими язовири, утвърждаван от
министъра на околната среда и водите, с което е нарушило разпоредбата на чл. 48, ал. 1, т.
11 от Закона за водите във връзка с чл. 53, ал. 1 от Закона за водите.Актът е съставен от
св.А.И.. в присъствието на св.А. Г.-М. и представителя на нарушителя-юрк.В.Г.
В откритото съдебно заседание свидетелите И. и Г.-М. потвърждават констатациите от
проверката и съставянето на АУАН.
Дружеството-нарушител е подало писмено възражение за несъгласие с констатациите от
проверката и сочи незаконосъобразност на процесния АУАН.Въпреки това въз основа на
съставения АУАН АНО е издал обжалваното НП за гореописаната фактическа обстановка и
констатирано административно нарушение и наложило на жалбоподателя административно
наказание за нарушение на чл.48,ал.1,т.11 от ЗВ,на осн.чл.200,ал.1,т.27,пр.2 от същия закон
административно наказание „Имуществена санкция“ в размер на 1500лева.Копие от НП е
получено от жалбоподателя по пощата на 21.06.2023г.,а жалбата е подадена на 27.06.2023г.
От така приетото за установено съдът прави следните правни изводи:
Жалбата е процесуално допустима - подадена е в рамките на преклузивния срок по
чл. 59, ал. 2 от ЗАНН от надлежна страна /лице, което е санкционирано/.
Разгледана по същество, жалбата е неоснователна, по следните съображения:
В хода на административно наказателното производство не са били допуснати
съществени процесуални нарушения. Съставен е акт за установяване на административно
нарушение, който формално отговаря на изискванията на чл. 42 ЗАНН. В инструктивния
срок е следвало произнасяне на административно наказващия орган по въпроса за
реализиране на административно наказателната отговорност. Издаденото наказателно
постановление от компетентен орган е съобразено с изискванията за минимално
съдържимото по смисъла на чл. 57 ЗАНН. Формулирано е административно обвинение,
което съдържа лимитивно очертан кръг от факти.
Съгласно разпоредбата на чл. 48, ал. 1, т. 11 водоползвателите титуляри на
разрешителни, имат задължения да изпълняват условията им в издадените им разрешителни
по реда на този закон и комплексните разрешителни, издадени по реда на Закона за опазване
на околната среда, а съгласно разпоредбата на чл. 200, ал. 1, т. 27 ЗВ наказва се с
имуществена санкция от 1500 до 5 000 лева юридическо лице, което надвишава разрешените
водни количества от комплексните и значими язовири.
Съдът намира, че отразената в акта за установяване на административно
нарушение, респ. в атакуваното наказателно постановление фактическа обстановка се
подкрепя изцяло от събраните в хода на административното производство писмени и гласни
доказателства.Не се събраха никакви други доказателства,които по какъвто и да е начин да
оборват констатациите от проверката и установяването на процесното административно
нарушение.Посочените в жалбата възражения се намират от настоящия съд за напълно
голословни. В този смисъл съдът счита за безспорно установено по делото, че към момента
на извършената проверка фактически жалбоподателя е осъществил нарушение по чл. 48, ал.
7
1, т. 11 от Закона за водите.
С оглед гореизложеното съдът намира, че описаното нарушение в обжалваното
наказателно постановление съдържа всички обективни признаци на административно
нарушение по смисъла на чл. 6 ЗАНН и осъществява състава на на административно
нарушение, цитирано в съответните разпоредби на Закона за водите, за което жалбоподателя
основателно е санкциониран.
Административно наказващият орган правилно в предвидените от закона рамки и
в съответствия с разпоредбата на чл. 200, ал. 1, т. 27 ЗВ е наложил имуществена санкция в
размер на 1500 лева, която е в минималния размер.
С оглед изхода на делото претенциите за заплащане на юрисконсултско
възнаграждение следва жалбоподателя да се осъди да заплати на АНО възнаграждение за
двама юрисконсулти в размер от по 80 лева.
Така мотивиран и на основание чл. 63, ал. 1 ЗАНН, съдът:
РЕШИ:
ПОТВЪРЖДАВА наказателно постановление № 74/15.06.2023 г., издадено от
В.Д.У. на длъжност Директор на Басейнова Дирекция "Източнобеломорски район", с което
на основание чл. 200, ал. 1, т. 27 от Закона за водите на "Напоителни системи" ЕАД с ЕИК
********* със седалище и адрес на управление гр. София, район Овча купел, бул. "Цар
Борис III" № 136, община Столична, обл. София, представлявано от А.С.М. е наложено
административно наказание "имуществена санкция" в размер на 1 500. 00 /хиляда и
петстотин/ лева, като ПРАВИЛНО и ЗАКОНОСЪОБРАЗНО.
ОСЪЖДА "Напоителни системи" ЕАД с ЕИК ********* със седалище и адрес на
управление гр. София, район Овча купел, бул. "Цар Борис III" № 136, община Столична,
обл. София, представлявано от А.С.М. ДА ЗАПЛАТИ на Басейнова Дирекция
"Източнобеломорски район" юрисконсултско възнаграждение в размер на 160/сто и
шестдесет/лева.
Решението подлежи на касационно обжалване пред Административен съд –
Сливен в 14дневен срок от съобщаването му на страните, че е изготвено.


Съдия при Районен съд – Нова Загора: _______________________
8