Определение по дело №684/2021 на Административен съд - Варна

Номер на акта: 2566
Дата: 12 октомври 2021 г.
Съдия: Стоян Димитров Колев
Дело: 20217050700684
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 1 април 2021 г.

Съдържание на акта Свали акта

О П Р Е Д Е Л Е Н И Е

 

№ ……………

 

гр. Варна, 12.10.2021г.

 

 

Варненският административен съдХХІ-ви състав, в закрито заседание на дванадесети октомври през две хиляди двадесет и първа година в състав:

                   Административен съдия: СТОЯН КОЛЕВ

                                                      

като разгледа докладваното адм.д. № 684 по описа за 2021 год. за да се произнесе, взе предвид следното:

 

Образувано е по жалба с  вх. №4850/31.03.2020 г. на „Девня Транс“ ЕООД, със седалище гр. Девня, адрес на управление: ----------------, ЕИК: ********, представлявано от управителя П.Г.А., ЕГН **********, против ревизионен акт № Р-03000320003401 -091-001/21.12.2020г., издаден от А.Ц.Б.- началник сектор при ТД на НАП-Варна - възложил ревизията и М. Г. А.Д.- гл. инспектор по приходите-ръководител на ревизията, при ТД на НАП-Варна потвърден с решение на Директора на Дирекция „Обжалване и Данъчно-осигурителна практика“ - Варна при ЦУ на НАП № 8/15.03.2021г., в частта с който на дружеството са определени допълнителни задължения за корпоративен данък по ЗКПО в общ размер на 41610,97 лв. главница и 11242,34 лева лихва.  

От страна на жалбоподателя е направено искане за допускане на съдебно-автотехническа експертиза. Поставените към вещото лице въпроси са:

1.       На какъв изминат пробег се извършва смяна на автомобилните гуми?

2.       Влияят ли метеорологичните условия и качеството на пътищата, по които се движат върху разхода на куми и масла?

3.       Налице ли са случаи, при които се налага допълнително смяна на гуми и масла?

4.       Какви са количествата закупени масла по видове: хидравлично, трансмисионно и двигателно, както и автомобилни гуми?

5.       Какви количества масла по видове: хидравлично, трансмисионно и двигателно, и

автомобилни гуми следва да са разходвани от предприятието, съобразно изминатите км., състоянието на автомобилите и условията при които са се движили?

6.       Да изчисли дали закупените количества гуми и масла от процесиите доставчици са необходими за нормалната работа на двигателите и на автомобилите?

В отговор на искането, от страна на ответника са поставени следните допълнителни въпроси:

1.       На какъв пробег е извършвана смяна на автомобилни гуми за всеки един автомобил и на какъв пробег е било допустимо да се извършва, като съобрази конкретни данни за влошени метеорологични условия за ревизирания период по дадено конкретно направление.

2.       Възникнала ли е необходимост от разходване на по-големи количества масла и гуми и поради какви конкретни обстоятелства, за всеки автомобил поотделно, като се обоснове с конкретни доказателства.

3.       Ако изразходваните количества гуми и масла, по видове, са закупувани само от доставчиците по процесните фактури, достатъчни ли са за основната дейност на предприятието за периода от 2015 г. да 2018 г., включително.

Предвид гореизложеното, съдът

 

 

                                           О П Р Е Д Е Л И :

 

ДОПУСКА извършването на съдебно-автотехническа експертиза, вещото лице по която, след като се запознае с материалите по делото, водената при жалбоподателя документация и след като прецени техническото състояние на притежаваните от жалбоподателя товарни автомобили и бусове да отговори на следните въпроси:

1.       На какъв изминат пробег се извършва смяна на автомобилните гуми?

2.       Влияят ли метеорологичните условия и качеството на пътищата, по които се движат върху разхода на куми и масла?

3.       Налице ли са случаи, при които се налага допълнително смяна на гуми и масла?

4.       Какви са количествата закупени масла по видове: хидравлично, трансмисионно и двигателно, както и автомобилни гуми?

5.       Какви количества масла по видове: хидравлично, трансмисионно и двигателно, и автомобилни гуми следва да са разходвани от предприятието, съобразно изминатите км., състоянието на автомобилите и условията при които са се движили?

6.       Да изчисли дали закупените количества гуми и масла от процесиите доставчици са необходими за нормалната работа на двигателите и на автомобилите?

7.       На какъв пробег е извършвана смяна на автомобилни гуми за всеки един автомобил и на какъв пробег е било допустимо да се извършва, като съобрази конкретни данни за влошени метеорологични условия за ревизирания период по дадено конкретно направление?

8.       Възникнала ли е необходимост от разходване на по-големи количества масла и гуми и поради какви конкретни обстоятелства, за всеки автомобил поотделно, като се обоснове с конкретни доказателства?

9.       Ако изразходваните количества гуми и масла, по видове, са закупувани само от доставчиците по процесните фактури, достатъчни ли са за основната дейност на предприятието за периода от 2015 г. да 2018 г., включително?

Във връзка с поставените въпроси, вещото лице след като съобрази реалното техническо състояние на автомобилите и условията при които са работили (метеорологични и пътищата, по които се движат), да изготви годишни справки за 2015 г., 2017 г. и 2018 г., които да представи в табличен вид, за всеки един от автомобилите и обобщено по години, която да включва следната информация: количество масло в двигателя; количество трансмисионно масло; количество хидравлично масло; изминат пробег годишно в км.; Км. на които се сменят маслата; количества, които се доливат - км./л., на колко км.

НАЗНАЧАВА за вещо лице Станислав Янков Милев – гр. Варна, ул. „Отец Паисий“ № 36, ет.6, ап. 111, тел.: 0889 867600, e-mail: ***************@*******.***, специалист транспортна техника и технологии, автотехнически експертизи и анализ на ПТП, № 500 от списъка за вещите лица.

Определението не подлежи на обжалване.

 

 

                                                          

 

 

                                        АДМИНИСТРАТИВЕН  СЪДИЯ: