Р Е
Ш Е Н
И Е № 351
за поправка на очевидна фактическа грешка
гр.Стара Загора, 28.08.2019год.
В И М Е
Т О Н А
Н А Р О Д А
Старозагорският административен съд в закрито
заседание на двадесет и осми август
през две хиляди и деветнадесета година в състав:
Председател:
БОЙКА ТАБАКОВА
Членове:
при
секретаря
и в
присъствието на прокурора ,
като разгледа докладваното от БОЙКА
ТАБАКОВА адм.дело №
164 по описа за 2019 год, за да
се произнесе, съобрази следното:
Производството
е по реда на чл. 175 от Административно-процесуалния кодекс АПК/.
Образувано е във връзка с определение №
11780/ 08.08.2019г., постановено по адм.дело № 8841/
2019г. на Върховния административен съд,
с което е върнато на Административен съд Стара Загора адм.дело
№ 164/ 2019г. за отстраняване по реда на чл.175 от АПК на очевидна фактическа
грешка, допусната в диспозитива на Решение № 145 от 07.05.2019г.
Предмет на адм.д.№ 519/
2018г. по описа на Административен
съд Стара Загора е спор за законосъобразност на Решение № РД-02-36-239/19.02.2019г.
на Ръководителя на Управляващия орган на Оперативна програма „Региони в растеж
2014-2020г”, с което се приключва сигнал №688, регистриран в регистъра за
сигнали и нередности в Главна дирекция „Стратегическо планиране и програми за
регионално развитие“, МРРБ, във връзка с установени нарушения при процедура за
възлагане на обществена поръчка с предмет „Извършване на строителни и монтажни
работи за обект „Реконструкция, модернизация и въвеждане на мерки за енергийна
ефективност за сградата на ГПЧЕ „Ромен Ролан“ –
училищна сграда /зала по борба и покрит плувен басейн/, гр.Стара
Загора 6000, ул.“Цар Иван Шишман“ №62 – УПИ І-
училище, кв.170, гр.Стара Загора – ПОДОБЕКТ: УЧИЛИЩНА
СГРАДА“, финансирана по Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020 чрез Договор
за предоставяне на БФП с №BG16RFOP001-1.006-0002-C01, проект „Обновяване на
образователната инфраструктура в Община Стара Загора“ с бенефициент – Община
Стара Загора, с установяване на две нередности във връзка с установени две
нарушения на Закона за обществените поръчки (ЗОП), и е определена една обща
финансова корекция в размер на 5% от стойността на допустимите разходи по
засегнатите от нарушенията договор BG16RFOP001-1.006-0002-C01-S-03 от
28.11.2017г с изпълнител „НСК София“ ЕООД на стойност 1 828827.34лв без ДДС,
изчислена в размер на 109729.64лв с ДДС, представляваща безвъзмездна финансова
помощ.
Определянето
на финансова корекция е мотивирано с констатацията за допуснати две нарушения
на възлагателната процедура: 1. Нарушение на чл. 59, ал. 2 във връзка с чл. 2, ал. 2 и чл. 61,
ал. 1, т. 1 от ЗОП, съставляващо нередност по смисъла на т. 9 и т. 10 от
Приложение № 1 към чл. 2, ал. 1 от Наредбата за посочване на нередности,
представляващи основания за извършване на финансови корекции, и процентните
показатели за определяне размера на финансовите корекции по реда на ЗУСЕСИФ и 2. на чл. 59, ал. 2 във връзка с чл.
2, ал. 2 и чл. 63, ал. 1, т. 5 от ЗОП, съставляващо основание за определяне и
налагане на финансова корекция също по т. 9 от Приложение № 1 към чл. 2, ал. 1
от Наредбата за посочване на нередности, представляващи основания за извършване
на финансови корекции, и процентните показатели за определяне размера на
финансовите корекции по реда на ЗУСЕСИФ.
В съдебния
акт са изложени съображения, обосноващи извод за
частична незаконосъобразност на оспорения индивидуален административен акт относно
първото посочено нарушение, но в същия смисъл липсва оформен диспозитив на
решението.
С оглед на това налице е очевидна фактическа грешка -
пропуск в решението да се изрази част от действително формираната воля на
съда.
Явната фактическа грешка следва да се отстрани с
постановяване на диспозитив в съдебното решение, с който да се отмени на Решение № РД-02-36-239/19.02.2019г. на
Ръководителя на Управляващия орган на Оперативна програма „Региони в растеж
2014-2020г”, в частта за констатирано нарушение на чл. 59, ал. 2 във връзка с
чл. 2, ал. 2 и чл. 61, ал. 1, т. 1 от ЗОП, съставляващо нередност по смисъла на
т. 9 и т. 10 от Приложение № 1 към чл. 2, ал. 1 от Наредбата за посочване на
нередности, представляващи основания за извършване на финансови корекции, и
процентните показатели за определяне размера на финансовите корекции по реда на
ЗУСЕСИФ, и основание за налагане на финансова корекция в размер на 5% от
стойността на допустимите разходи по засегнатите от нарушенията договор
BG16RFOP001-1.006-0002-C01-S-03 от
28.11.2017г с изпълнител „НСК София“ ЕООД на стойност 1 828827.34лв без ДДС,
изчислена в размер на 109729.64лв с ДДС, представляваща безвъзмездна финансова
помощ, като незаконосъобразно.
Водим от горното и на основание чл. 175, ал. 1 АПК,
Административен съд Стара Загора
Р
Е Ш И :
ДОПУСКА
поправка на очевидна фактическа грешка в Решение № 145 от 07.05.2019г.,
постановено по адм.дело № 164/ 2019г. по описа на
Административен съд Стара Загора, като в диспозитива
на решението се впише нов абзац:
ОТМЕНЯ
по жалба на Община Стара Загора Решение № РД-02-36-239/19.02.2019г. на
Ръководителя на Управляващия орган на Оперативна програма „Региони в растеж
2014-2020г”, В ЧАСТТА за констатирано нарушение на чл. 59, ал. 2 във връзка с
чл. 2, ал. 2 и чл. 61, ал. 1, т. 1 от ЗОП, съставляващо нередност по смисъла на
т. 9 и т. 10 от Приложение № 1 към чл. 2, ал. 1 от Наредбата за посочване на
нередности, представляващи основания за извършване на финансови корекции, и
процентните показатели за определяне размера на финансовите корекции по реда на
ЗУСЕСИФ, и основание за налагане на финансова корекция в размер на 5% от
стойността на допустимите разходи по засегнатите от нарушението договор
BG16RFOP001-1.006-0002-C01-S-03 от
28.11.2017г с изпълнител „НСК София“ ЕООД на стойност 1 828827.34лв без ДДС,
изчислена в размер на 109729.64лв с ДДС, представляваща безвъзмездна финансова
помощ, като незаконосъобразно.
Решението
за поправката подлежи на обжалване с касационна жалба пред Върховния
административен съд в 14-дневен срок от съобщаването му на страните.
След влизането му в сила да се отбележи
върху поправеното решение.
ПРЕДСЕДАТЕЛ: