РЕШЕНИЕ
№ 8933
Пловдив, 20.10.2025 г.
В ИМЕТО НА НАРОДА
Административният съд - Пловдив - XV Състав, в съдебно заседание на осемнадесети септември две хиляди двадесет и пета година в състав:
| Председател: | ДИЧО ДИЧЕВ |
| Членове: | ТАТЯНА ПЕТРОВА МАРИЯ НИКОЛОВА |
При секретар ПЕТЯ ПЕТРОВА и с участието на прокурора ВЛАДИМИР ПЕТРОВ ВЪЛЕВ като разгледа докладваното от съдия МАРИЯ НИКОЛОВА административно дело № 20257180700938 / 2025 г., за да се произнесе взе предвид следното:
Производството е по реда на чл. 185 и сл. от Административно-процесуалния кодекс /АПК/ във връзка с чл. 45, ал. 3 от Закона за местното самоуправление и местната администрация /ЗМСМА/, във връзка с решение № 3603/07.04.2025 г. по адм. дело № 2518/2025 г. по описа на ВАС и определение № 4570/02.05.2025г. по адм. дело № 4151/2025г. по описа на ВАС.
Образувано е по жалба на П. Т. З., [ЕГН], с адрес [населено място], ул.“Хр.Смирненски“, бл.№4-Б-21, чрез адв. Б. Б., със съдебен адрес [населено място], ул.“П. №35, с която се оспорва чл. 53 ал.2 т.3 от Наредбата за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на община Кърджали (НОАМТЦУТОК), приета с Решение № 152 от 26.07.2018 г. на Общински съвет - Кърджали.
С определение № 1412/24.10.2024 г. по адм. дело № 27/2024г., Административен съд - Смолян е конституирал като оспорваща по делото инициирано от П. З., Т. И. Д., с [ЕГН], представлявана от адв. Б. Б., със съдебен адрес [населено място], ул.“П. №35.
Жалбоподателите твърдят, че оспорената разпоредба е приета от некомпетентен орган, като се позовават на чл. 187, ал. 2 от Закона за културното наследство (ЗКН), според която норма цените на входните билети в държавните и общинските музеи се определят от техния директор съгласувано с финансиращия музея орган. Поддържат, че ответника не е спазил административнопроизводствените правила на чл. 26 и чл. 28 от Закона за нормативните актове (ЗНА), както и чл.27, ал.5 вр. с чл.21, ал.1, т.7 от ЗМСМА, като проекта не е публикуван на сайта на Общината поне 30 дни преди издаване на Решение № 152 от 26.07.2018 г. на Общински съвет Кърджали. Посочват, че липсват доклад и мотиви за приемане на оспорената част и анализ на съответствието й с правото на ЕС, като липсва информация за очакваните финансови постъпления. Посочени са и други основания за нищожност – наредбата не е обнародвана в печата чл.37, ал.3 от ЗНА, нито по трите кумулативни начина посочени в чл.22, ал.2 от ЗМСМА. Твърди се и противоречие на обжалваната разпоредба с нормите на чл. 5, ал. 5 от Конституцията на Република България (КРБ), чл.6 от КРБ и чл.4 от Закона за дискриминацията (ЗЗДискр). Иска се обявяване нищожността на оспорената разпоредба, алтернативно отмяната ѝ като незаконосъобразна.
В с.з., процесуалният представител на жалбоподателите адв.Б., поддържа жалбата. Претендира присъждане на направените от доверителите му разноски.
Ответникът по оспорването - Общински съвет – Кърджали, чрез процесуалния си представител юриск. Р. И., в съдебно заседание оспорва жалбите като неоснователни и моли да бъдат отхвърлени. Претендира присъждане на юрисконсултско възнаграждение и прави възражение за прекомерност на адвокатския хонорар.
Представителят на Окръжна прокуратура – Пловдив изразява становище за неоснователност на жалбата.
С Решение № 3603 от 07.04.2025г. постановено по адм.дело №2518/2025г. по описа на Върховен административен съд, Първо отделение, е отменено Решение № 1705 от 12.12.2024г., постановено по адм.д. №27/2024г. на Административен съд-Смолян, с което е обявена за нищожна разпоредбата на чл. 53 ал.2 т.3 от Наредбата за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на община Кърджали (НОАМТЦУТОК), приета с Решение № 152 от 26.07.2018 г. на Общински съвет - Кърджали и делото е върнато за ново разглеждане от друг състав на същия съд. Във връзка с така постановеното решение е образувано адм.д. № 85/2025г. по описа на Административен съд-Смолян.
С определение № 4570 от 02.05.2025г. постановено по адм.д. № 4151/2025г. по описа на Върховен административен съд, Осмо отделение, адм.д. № 85/2025г. по описа на Административен съд-Смолян е изпратено за разглеждане в Административен съд-Пловдив.
По допустимостта:
Съгласно разпоредбата на чл. 186, ал.1 от АПК, право да оспорват подзаконов нормативен акт имат гражданите, организациите и органите, чиито права, свободи или законни интереси са засегнати или могат да бъдат засегнати от него или за които той поражда задължения, като според чл. 187, ал.1 от АПК подзаконовите нормативни актове могат да бъдат оспорени без ограничение във времето.
Правният интерес от обжалване на административните актове се обуславя от неблагоприятното въздействие в правната сфера на лицата, по отношение на които актовете имат действие. Процесуалноправният интерес от съдебното обжалване следва да е насочен към премахване на неблагоприятни правни последици, респективно - към предотвратяването им или към постигането на благоприятни правни резултати. В случая от представените писмени доказателства е видно, че жалбоподателите са посетители на Археологически комплекс „Перперикон“ – Кърджали, което обуславя извод, че техните права и законни интереси биха могли да бъдат засегнати и фактически са засегнати от оспорената разпоредба, с която се определя заплащането на "входна такса" за посещение на археологическия комплекс. Това е абсолютно достатъчно за обосноваване наличието на правен интерес по см. на чл. 186, ал.1 от АПК за П. З. и Т. Д. от обжалването на чл.53 ал.2 т.3 от НОАМТЦУТО.
ВАС в определение № 10982/15.10.2024 г. по адм. дело № 8821/2024 г. посочва, че след като с въпросните разпоредби са определени цени за билет за вход за обекти, които са публична общинска собственост и могат да бъдат посещавани от всеки по всяко удобно за него време, следва да бъде прието, че за жалбоподателя съществува правен интерес от тяхното оспорване. ВАС подчертава, че Наредба за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на Община Кърджали се прилага неограничено към всички граждани, независимо дали имат или нямат адресна регистрация, изборни права за местни органи на власт или местоживеене на територията на съответната община. Указанията на ВАС дадени в определение № 10982/15.10.2024 г. по адм. дело № 8821/2024 г. са задължителни за настоящия състав, с оглед на което оспорването, като направено от легитимирани лица с правен интерес и против акт, подлежащ на съдебно обжалване и контрол за законосъобразност, е процесуално допустимо.
В хода на стоящото съдебно производство, след извършена проверка на интернет страницата на Общински съвет - Кърджали съдът констатира, че с Решение №37/21.02.2025г. на Общински съвет - Кърджали оспорената разпоредба на чл. 53 ал.2 т.3 от Наредбата за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на община Кърджали (НОАМТЦУТОК) е изменена. Ответникът с писмо вх. №13883/29.08.2025г. представи по делото цялата административна преписка по приемането на Решение №37/21.02.2025г.: писмо с вх.№47/12.02.2025 г. на Кмета на Община Кърджали, ведно с предложение за приемане на Наредбата за изменение и допълнение на Наредбата за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на Община Кърджали; извлечение от сайта на Община Кърджали за публикуване на 21.01.2025 г на проект на Наредбата за изменение и допълнение на Наредбата за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на Община Кърджали, който съдържа съобщение, проект на Наредбата, мотиви по чл.28 от ЗНА, предложение на кмета на Община Кърджали, финансова обосновка за разходи, ведно с калкулация на разходите за определяне на таксата на цените и услугите на Археологически комплекс “Перперикон“; становища и протоколи на Постоянните комисии. Видно от Решение №37/21.02.2025г. на Общински съвет-Кърджали, оспорената в настоящото съдебно производство разпоредба на чл. 53 ал.2 т.3 от Наредбата за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на Община Кърджали към настоящия момент е изменена, като предвидената за посещение на Археологически комплекс „Перперикон“ цена на билет за възрастни (над 18 години) от 6.00 лв. е изменена на 14,00 лв.
С протоколно определение от 30.06.2025г. по настоящото дело, съдът е дал възможност на жалбоподателите да заявят изрично поддържат ли жалбата си с оглед настъпилото изменение на оспорената от тях разпоредба. В подадена молба от 08.07.2025 г. процесуалният представител на жалбоподателите сочи, че поддържа жалбите, тъй като двамата доверители възнамеряват да предявят искове по ЗОДОВ за обезвреда на претърпените от тях вреди по време на действието на оспорената част от процесната наредба, позовавайки се е на Решение от 24.11.2022г. на СЕС по дело С-289/21г.
Доколкото жалбоподателите чрез своя процесуален представител изрично заявиха, че поддържат подадената жалба срещу чл. 53 ал.2 т.3 от Наредбата за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на община Кърджали преди изменението й с Решение №37/21.02.2025г. на Общински съвет – Кърджали и с оглед обстоятелството, че и двамата жалбоподателят възнамеряват да предявят искове по ЗОДОВ за обезвреда на претърпените от тях вреди по време на действие на редакцията на нормата приета с Решение № 152 от 26.07.2018 г. на Общински съвет – Кърджали, както и с оглед разясненията дадени в т. 46, т. 52 и т. 56 от решение на Съда на Европейския съюз от 24 ноември 2022 година по дело С-289/21 (макар и относими към случаите на противоречие на процесуално правило от национална правна уредба с правото на ЕС), настоящият съдебен състав приема, че за жалбоподателите е налице правен интерес от оспорването на разпоредбата в редакцията й приета с Решение № 152 по Протокол № 8 от проведено на 26.07.2018 г. заседание, Общински съвет – Кърджали (в този смисъл Решение № 2469 от 11.03.2025 г. на ВАС по адм. д. № 11277/2023 г., VI о.).
Въз основа на съвкупната преценка на събраните по делото доказателства, съдът приема за установено следното от фактическа страна:
С т.1 на Решение № 152/ 26.07.2018 г. на Общински съвет – Кърджали е отменена Наредбата за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на Община Кърджали (приета с Решение № 94 от Общински съвет – Кърджали от 29.05.2008г., последно изменена и допълнена с Решение № 34 от Общински съвет – Кърджали от 27.02.2018г.), а с т.2 е приета нова Наредба за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на Община Кърджали.
С оспорената в настоящото съдебно производство разпоредба на чл. 53 ал.2 т.3 от Наредбата за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на Община Кърджали, приета с Решение № 152 от 26.07.2018 г. на Общински съвет - Кърджали е предвидено, че за посещение на Археологически комплекс „Перперикон“, цената на билет за възрастни (над 18 години) е – 6.00 лв.
Видно от представените разпечатки, проектът за приемане на нова НОАМТЦУТОК е публикуван на интернет страницата на Община Кърджали на 25.06.2018 г. (л.173), както и в портала за обществени консултации на Министерски съвет (л.175).
По проекта са изразени становища на съответните постоянни комисии на Общински съвет – Кърджали (по законност и обществен ред, по бюджет и финанси, по икономическа политика и общинска собственост - л.165-167; л.232 и сл.), които са приели предложението, без предложения за изменения и допълнения в съдържанието ѝ.
На лист 211-214 по делото е приложена таблица „Резюме на цялостната предварителна оценка на въздействието“ на Наредба за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на Община Кърджали, с период на извършване на оценката 13.06.2018г. – 22.06.2018г.
Изготвен е Доклад за цялостна предварителна оценка на въздействието на Наредба за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на Община Кърджали (л.215-220).
С предложение изх. № 92-00-764/13.07.2018 г. (л.150) на Кмета на Община Кърджали са изпратени предложения за разглеждане на заседание на Общински съвет – Кърджали през месец юли 2018г., сред които и предложение за приемане на Наредба за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на Община Кърджали. Към предложението (л.162 и сл.) са изложени мотиви (л.169-171), обосноваващи причините за отмяна на действащата Наредба за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на Община Кърджали и приемане на нова такава във връзка с протест на Окръжна прокуратура – Кърджали в Административен съд – Кърджали. Изрично в предложението е посочено, че в изпълнение на изискванията на чл.26, ал.2, 3, 4 и 5 от ЗНА, проекта за новата наредба, ведно с мотивите за приемането й са публикувани на интернет страницата на общината и в портала за обществени консултации на Министерски съвет. В мотивите са посочени целите, които се поставят с приемане на наредбата, очаквани резултати от приемане на наредбата, финансови средства необходими за прилагането на наредбата и анализ на съответствието с правото на ЕС и правото на Република България, както и фактическите и правни основания.
Приемането на нова Наредба за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на Община Кърджали е публикувано в интернет страницата на Община Кърджали, раздел „Общински съвет“, секция Докладни за разглеждане на предстоящо заседание (л.154).
С т. 1 от Решение № 152 по Протокол № 8 от проведено на 26.07.2018 г. заседание, Общински съвет - Кърджали е отменил Наредбата за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на Община Кърджали (приета с Решение № 94 от Общински съвет – Кърджали от 29.05.2008г., последно изменена и допълнена с Решение № 34 от Общински съвет – Кърджали от 27.02.2018г.), а с т.2 е приел нова Наредба за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на Община Кърджали. В проведеното гласуване са участвали 37 общински съветници, като 37 са гласували "за"; "против" - няма и "въздържал се" - няма. Решението е прието с поименно гласуване, отразено в протокола от заседанието (л.256-257).
По делото са представени и приети като доказателства документите, съдържащи се в административната преписка по внасянето на проекта, разглеждането, обсъждането и приемането с Решение № 152/26.07.2018г. на ОбС - Кърджали на нова Наредба за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на Община Кърджали, включително и справка от 26.07.2018г. (л.168) по чл.26, ал.5 от ЗНА, според която в законоустановения срок по чл.26, ал.4 от ЗНА не са постъпили предложения и становища по публикуван проект на нова Наредба за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на Община Кърджали. Приложен е и график на заседанията на Постоянните комисии през месец юли 2018г. (л.225 и сл.).
При така установената фактическа обстановка съдът прави следните правни изводи:
Съгласно чл.7, ал.2 от ЗНА, наредбата е нормативен акт, който се издава за прилагане на отделни разпоредби или подразделения на нормативен акт от по-висока степен. По арг. от чл.8 от ЗНА и чл.75, ал.1 от АПК приеманите от Общинския съвет наредби са подзаконови нормативни актове, съдържащи правни норми, които създават общозадължителни правила за уреждане съобразно нормативните актове от по-висока степен неуредени от тях обществени отношения с местно значение на територията на съответната община, засягащи неограничен брой адресати. Съгласно чл.21, ал.1, т.7 от ЗМСМА, общинският съвет определя размера на местните такси.
По отношение компетентността на Общински съвет – Кърджали да определя цените на входните билети на археологически комплекс "Перперикон" подробни съображения са изложени в решение № 3603/07.04.2025 г. по адм. дело № 2518/2025 г. по описа на ВАС, с което делото е върнато за ново разглеждане и с мотивите на което настоящия съдебен състав е длъжен да се съобрази. В решението изрично е посочено, че от събраните по делото доказателства не може да се установи дали е бил сключен или не договор по чл. 12, ал. 6 от Закона за културното наследство, но несъмнено осъществяването на туристически дейности не включва в предметния си обхват и правомощието за определяне на таксите за посещения на недвижимите археологически културни ценности публична държавна собственост, съответно чл. 187, ал. 2 от Закона за културното наследство не намира приложение, съответно правомощието да определи таксата за посещение принадлежи на съответния общински съвет. ВАС е извел извод, че оспорената разпоредба не е нищожна.
Настоящия съдебен състав констатира, че не са допуснати нарушения на процедурата по внасяне, разглеждане, обсъждане и приемане на оспорената разпоредба от Наредбата за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на Община Кърджали.
Проектът на нормативния акт е изработен при зачитане на принципите на необходимост, обоснованост, предвидимост, откритост, съгласуваност, пропорционалност и стабилност (чл.26, ал.1 от ЗНА), като в съответствие с императивната разпоредба на чл. 26, ал.3 от ЗНА, преди внасянето на проекта на наредбата за разглеждане, обсъждане и приемане от Общински съвет – Кърджали, същият е публикуван, заедно с мотивите, съответно доклада, и предварителната оценка на въздействието по чл. 20 на интернет страницата на Община Кърджали на 25.06.2018 г., както и в портала за обществени консултации на Министерски съвет, като в тази връзка по делото са приложени разпечатки (л.173 и сл.).
Неоснователни са възраженията на жалбоподателите, че липсват доклад и мотиви за приемане на оспорената разпоредба, както и анализ на съответствието й с правото на ЕС и информация за очакваните финансови постъпления.
По преписката е приложена таблица „Резюме на цялостната предварителна оценка на въздействието“ на Наредба за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на Община Кърджали, с период на извършване на оценката 13.06.2018г. – 22.06.2018г. (лист 211-214). При спазване на чл.20, ал.3 от ЗНА е извършена цялостна предварителна оценка на въздействието, като е изготвен Доклад за цялостна предварителна оценка на въздействието на Наредба за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на Община Кърджали (л.215-220).
В съответствие с чл.28, ал.2 от ЗНА, изготвените мотиви към проекто-решение за приемане на Наредба за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на община Кърджали, съдържат подробно изложение на: причините, които налагат приемането; целите, които се поставят; финансовите и други средства, необходими за прилагането на новата уредба; очакваните резултати от прилагането, включително финансовите, ако има такива; анализ за съответствие с правото на Европейския съюз. Обсъждането на съдържанието на доклада и изложените мотиви е извън правомощията на съда при осъществяване на съдебния контрол за законосъобразност по АПК.
Проектът на наредбата е обсъден и на заседание на постоянните комисии на Общински съвет – Кърджали по законност и обществен ред, по бюджет и финанси, по икономическа политика и общинска собственост (видно от приложените по делото протоколи на съответните комисии - л.165-167; л.232 и сл.), които са приели предложението, без предложения за изменения и допълнения в съдържанието ѝ.
Съгласно чл.26, ал.4, изр.1 от ЗНА, срокът за предложения и становища по проектите, публикувани за обществени консултации по ал. 3, е не по-кратък от 30 дни. Неоснователно е възражението, че проекта не е публикуван на сайта на Общината поне 30 дни преди издаване на Решение № 152 от 26.07.2018 г. на Общински съвет Кърджали. Видно от разпечатката на портала за обществени консултации на Министерски съвет (л.174-175), проектът на наредбата е с дата на откриване 25.06.2018г. и с дата на приключване 25.07.2018г., т.е. 30-дни за предложения и становище. Според справка от 26.07.2018г. (л.168) по чл.26, ал.5 от ЗНА, в законоустановения срок по чл.26, ал.4 от ЗНА не са постъпили предложения и становища по публикуван проект на нова Наредба за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на Община Кърджали.
Проектът на Наредбата е приет с едно гласуване в заседание на Общински съвет - Кърджали, при спазване на изискванията за кворум и мнозинство, видно от представения протокол от проведеното заседание на общинския съвет на 26.07.2018 г. (л.252 и сл.), като 37 общински съветници са гласували "за"; "против" - няма и "въздържал се" - няма. Противно на твърденията на жалбоподателите в изпълнение на чл.27, ал.5 вр. с чл.21, ал.1, т.7 от ЗМСМА решението е прието с поименно гласуване, отразено в протокола от заседанието (л.256-257).
Неоснователно е възражението на жалбоподателите, че наредбата не е обнародвана в печата чл.37, ал.3 от ЗНА, нито по трите кумулативни начина посочени в чл.22, ал.2 от ЗМСМА. Съгласно чл.37, ал.3 от ЗНА нормативните актове на общинските съвети се обнародват в печата или се разгласяват по друг начин на територията на общината. Според чл.78, ал.3 от АПК нормативните административни актове на общинските съвети се разгласяват чрез местните печатни издания или по друг подходящ начин, а в чл.22, ал.2 от ЗМСМА е посочено, че актовете на общинския съвет се разгласяват на населението на общината в срока по ал. 1 чрез средствата за масово осведомяване, чрез интернет страницата на общинския съвет или на общината и по друг подходящ начин, определен в правилника по чл. 21, ал. 3. В посочените разпоредби е направено примерно изброяване на възможните начини на разгласяване на подзаконовите нормативни актове на общинските съвети - чрез местните печатни издания или по друг подходящ начин, като в ал. 2 на чл. 78 от кодекса изрично е изключена възможността нормативните административни актове на общинските съвети, да се обнародват в "Държавен вестник".
В случая процесната наредба е разгласена чрез публикуването й на интернет страницата на Община Кърджали. При това положение разгласяването на процесния нормативен административен акт е извършено в съответствие със закона. Няма нарушение на чл.5, ал.5 от Конституцията на Република България, доколкото възпроизведеното в разпоредбата на чл. 78, ал. 2 от АПК, конституционното изискване за обнародване в "Държавен вестник" е за всички подзаконови нормативни актове, освен тези на общинските съвети.
Твърдението на жалбоподателя Т. Д., че с оспорената разпоредба е пряко дискриминирана по признак възрастен, като заплаща по-висока цена на билет спрямо други групи – учащи и пенсионери е неоснователно. Определянето на различни размери на цената на билет за посещение на Археологически комплекс „Перперикон“ в зависимост от определени характеристики на правния субект, в чиято полза се извършват, в конкретния случай не представлява дискриминационна норма. Разпоредбата на чл. 53 ал.2 т.3 от Наредбата за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на община Кърджали, приета с Решение № 152 от 26.07.2018 г. на Общински съвет – Кърджалин не нарушава принципа за равенство пред закона, както и изискването за равно третиране, доколкото създава еднаква правна възможност на всички лица, които са учащи или пенсионери да заплащат по-ниска цена за входен билет – 2 лв., съответно цената на билет за посещение на Археологически комплекс „Перперикон“ за всички възрастни (над 18 години) е 6 лв. Определянето на по-нисък размер на цената на билет е проявление на особената социално-икономическа закрила на държавата и общината към чувствителни групи от обществото, каквито безспорно са учащите и пенсионерите и не може да бъде разглеждано като нарушение на Конституцията и Закона за защита от дискриминация.
По изложените съображения съдът приема, че оспорената разпоредба чл. 53 ал.2 т.3 от Наредбата за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на Община Кърджали (приета с Решение № 152 от 26.07.2018 г. на Общински съвет – Кърджали), като издадена в съответствие с нормативни актове от по-висока степен и при спазване на административно-производствените правила от компетентен орган е законосъобразна. Жалбата срещу посочената разпоредба се явява неоснователна и като такава, следва да бъде отхвърлена.
С оглед изхода на делото и на основание чл. 143, ал. 3 от АПК, искането на ответника за присъждане на разноски за юрисконсултско възнаграждение следва да бъде уважено. Съдът съобрази разпоредбата на §1 т.6 от ДР на АПК, тъй като ответникът Общински съвет - Пловдив е орган, издал оспорения административен акт и страна по административното правоотношение, който не разполага със самостоятелен бюджет, поради което разноските следва да се заплатят на Община Кърджали.
П. Т. З. и Т. И. Д. следва да бъдат осъдени да заплатят солидарно на Община Кърджали, сумата в общ размер на 300 лева (по 100 лева за всяка инстанция), представляваща юрисконсултско възнаграждение в размер, определен съгласно чл. 24 от Наредбата за заплащането на правната помощ (в редакцията изм. - ДВ, бр. 74 от 2021 г., в сила от 1.10.2021 г.), във връзка с чл. 78, ал.8 от ГПК и чл. 37 от Закона за правната помощ.
Водим от горното, Съдът
Р Е Ш И:
ОТХВЪРЛЯ жалбата на П. Т. З., [ЕГН] и Т. И. Д., с [ЕГН], против чл. 53 ал.2 т.3 от Наредбата за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на община Кърджали, приета с Решение № 152 от 26.07.2018 г. на Общински съвет - Кърджали.
ОСЪЖДА П. Т. З., [ЕГН] и Т. И. Д., с [ЕГН], да заплатят солидарно на Община Кърджали, сумата от 300 /триста/ лева, представляваща разноски за юрисконсултско възнаграждение.
Решението подлежи на обжалване пред Върховен административен съд в 14-дневен срок от съобщаването му на страните.
| Председател: | |
| Членове: |