РАЗПОРЕЖДАНЕ № 423
гр. Силистра,
11.09.2023 г.
Административният съд гр. Силистра, в
закрито заседание на единадесети септември през две хиляди двадесет и трета
година, в състав: съдия - докладчик Маргарита Славова, при секретаря Виолина
Рамова, разгледа постъпилото адм. дело № 160 по описа на съда за 2023
г. и, за да се произнесе, взе
предвид следното:
Постъпил
е протест от Прокурор при Окръжна прокуратура гр. Силистра срещу чл. 7 от Наредба за организация на
движението при кратковременно платено паркиране – „Синя зона“ – гр. Тутракан и
Приложение № 5 към нея, приета с Решение
№ 875/ 28.07.2011 г. от заседание на Общински съвет гр. Тутракан, публикувана
на официалния сайт на общината. В протеста са изложени съображения относно
противоречие на разпоредбата на чл. 7 с тази на чл. 8, т. 4 от Закона за
интеграция на хората с увреждания /ЗИХУ/ в редакцията му към ДВ бр. 24 от 2010
г. /отм./, съгласно който когато се изготвя проект за нормативен акт, свързан с
хората с увреждания, Агенцията за хората с увреждания участва и дава
задължително становище при изготвянето му. Посочено е също, че описаните в
Приложение № 5 реквизити, които следва да съдържа картата за преференциално
паркиране, не съответстват, респ. не отговарят на изискванията, въведени в
Приложението към чл. 99а, ал. 1 от ЗДвП (ДВ бр. 60/ 2012 г., изм. бр. 17/ 2018
г.). Предвид на това е направен извод за противоречие на чл.7 от местната Наредба
и Приложение № 5 към нея както със ЗИХУ - отменен, но действал към момента на
приемане на Наредбата, така и с нормите на ЗДвП, което сочи на несъобразяване
на оспорената подзаконова разпоредба и Приложение № 5 към Наредбата с нормативен
акт от по - висок ранг.
При
проверка за редовността на сезирането, настоящият състав установи, че сезиращият
орган не е приложил документ, удостоверяващ заплащането на разноски за
обнародване на съобщението по чл. 188 от АПК в Държавен вестник (ДВ). Прокуратурата,
по силата на закона, е освободена от заплащане на държавна такса за образуване
и приключване на съдебното производство (арг. чл. 84,
т. 1 от ГПК, вр. с чл. 144 от АПК), но не и от
разноски, каквито съставляват дължимите 30 лева за обнародване на съобщението
по чл. 188 от АПК в Държавен вестник.
Предвид на това и на основание чл. 188, във връзка с
чл. 181, ал. 1 и ал. 2 от АПК, на вносителя на протеста следва да бъде указано,че
в 7 - дневен срок от получаване на настоящото разпореждане, е необходимо да
представи документ, удостоверяващ внасянето на такса в размер на 30.00 лева по
сметка на Народното събрание на РБ, за обнародване в „Държавен вестник” на
съобщението по чл. 181, ал. 1 от АПК.
Протестът не е подаден съобразно правилото на чл. 152, ал. 1 от АПК, което налага да бъде изискана от Общински съвет гр. Тутракан пълната административна преписка, приключила с приемане на оспорената Наредба, вкл. материалите по предварителното оповестяване на проекта за наредба; постъпилите становища от заинтересовани лица и организации; станалите обсъждания, както в постоянните комисии на Общинския съвет Тутракан, така и на неговите заседания и всичко друго, удостоверяващо законосъобразността на приетия подзаконов нормативен акт, включително и действащия към датата на приемането му Правилник за работата на Общ.С - Тутракан.
Предвид гореизложеното и с оглед разпоредбите
на чл. 152, ал. 4 и чл. 158, ал. 1, във връзка с чл. 196 от АПК, съдът
Р А З П О Р Е Д И:
ОСТАВЯ БЕЗ ДВИЖЕНИЕ протеста, по
който е образувано настоящото дело, като УКАЗВА на подателя му, че в 7 - дневен
срок от съобщаване на настоящото разпореждане, следва да представи документ за
платена такса по сметка на НС на РБ, в размер на 30.00 лева, за обявяване на
оспорването в Държавен вестник.
ДА СЕ ВРЪЧИ препис от протеста на Общински съвет гр. Тутракан,
като УКАЗВА
на същия, че следва в 7 - дневен срок, считано от получаване на настоящото
разпореждане, да представи заверено копие на документите, представляващи административната
преписка по приемане на оспорената Наредба, вкл. материалите по предварителното
оповестяване на проекта, постъпилите становища от заинтересовани лица,
станалите обсъждания, както в ПК, така и на заседания на Общинския съвет и
всичко друго, удостоверяващо законосъобразността на приетия подзаконов нормативен
акт, вкл. и действащия към датата на приемането му Правилник за работата на
Общинския съвет Тутракан.
Разпореждането
не подлежи на обжалване.
СЪДИЯ: