О П Р Е Д Е Л Е Н И Е № 293
АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД МОНТАНА,
V състав, в закрито заседание на 19.06.2019 г. в състав:
АДМИНИСТРАТИВЕН СЪДИЯ: РЕНИ ЦВЕТАНОВА
като разгледа
докладваното от съдия Рени Цветанова адм. дело № 214/2019 г. и за да се
произнесе, взе предвид следното:
Производството
е образувано по жалба на „ИТ Л*** “ ЕООД, гр. М*** , представлявано от управителя В*** Г.С..
С
определение от 14.05.2019 г. на „ИТ Л*** “ ЕООД, гр. М*** е даден 7 дневен срок
от получаване на указанията, да индивидуализира административният акт, който
оспорва, както и да внесе 1700 лева държавна такса по сметка на Административен
съд М*** за разглеждане на жалбата.
Указанията
са надлежно получени от упълномощено лице, имащо право да подава и получава
книжа по делото, на дата 31.05.2019 г. В съобщението изрично е посочено, че при
неизпълнение на даденото Определение в срок жалбата ще бъде оставена без
разглеждане, а производството по делото ще бъде прекратено.
Срокът за
изпълнение на указанията изтича на 07.06.20109 г. С молба от 07.06.2019 г.
дружеството представя документ за внесена държавна такса, без да е извършило индивидуализиране
на административния акт, който оспорва. Необозначаване на оспорения акт е
пречка за разглеждане на делото, в който смисъл е текста на чл. 158, ал. 3, във
връзка с чл. 150, ал. 1, т. 5 от АПК.
Извън
горното основание, съдът намира, че обжалваният акт не представлява
индивидуален административен такъв, както по смисъла на чл. 21 от АПК, така и по
смисъла на специалния ЗУСЕСИФ.
Съгласно
чл. 33, ал. 1, изр. първо и ал. 2 от ЗУСЕСИФ - Оценяването и класирането на
проектните предложения се извършва от комисия, назначена от ръководителя на
управляващия орган в двуседмичен срок от крайния срок за подаването им. Комисията
оценява и класира проектните предложения ... Работата на комисията приключва с
оценителен доклад до ръководителя на управляващия орган на програмата или
водещата програма.
Съгласно
чл. 34, ал. 1, ал. 3 и ал. 4 от ЗУСЕСИФ - Въз основа на извършената проверка за
административно съответствие и допустимост комисията по чл. 33 изготвя списък
на проектните предложения, които не се допускат до техническа и финансова
оценка. В списъка се посочват и основанията за недопускане. Списъкът се публикува
на интернет страницата на съответната програма и в ИСУН, а за недопускането се
съобщава на всеки от кандидатите, включени в него, по реда на чл. 61 от
Административнопроцесуалния кодекс. Кандидат, чието проектно предложение е
включено в списъка по ал. 1, може писмено да възрази пред ръководителя на
управляващия орган в едноседмичен срок от съобщаването. Ръководителят на
управляващия орган се произнася по основателността на възражението в
едноседмичен срок от неговото получаване, като: 1. връща проектното предложение
за техническа и финансова оценка; 2. прекратява производството по отношение на
кандидата.
При тази
нормативна уредба, настоящият състав счита, че оценката на проектното
предложение, извършено от назначената за това комисия, е част от процедура,
която приключва с акт на ръководителя на управляващия орган, поради което и не
подлежи на отделно и самостоятелно обжалване пред съда – чл. 34, ал. 4 от
ЗУСЕСИФ или и на това основание жалбата се явява недопустима за разглеждане.
Изпълнение
на дадените от съда указания, след определения за това срок, а именно: с молба
от 18.06.2019 г. е уточнен индивидуалният административен акт, който се оспорва,
не променя фактическата обстановка, както и направените правни изводи.
С оглед на
изложеното и при условията на чл. 158, ал. 3 съдът
О П Р Е Д Е Л И:
ОСТАВЯ БЕЗ РАЗГЛЕЖДАНЕ като недопустима жалбата на „ИТ Л*** “ ЕООД, гр. М*** ,
представлявано от управителя В*** Г.С..
ПРЕКРАТЯВА производството по адм.д. № 214/2019 г. по описа на Административен
съд М*** .
ОПРЕДЕЛЕНИЕТО подлежи на обжалване, в 7 дневен срок, от съобщаването му на
страните, пред Върховен Административен съд.
АДМИНИСТРАТИВЕН СЪДИЯ: