Определение по дело №1045/2022 на Административен съд - Варна

Номер на акта: 509
Дата: 21 февруари 2023 г. (в сила от 10 март 2023 г.)
Съдия: Веселина Тенчева Чолакова
Дело: 20227050701045
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 9 май 2022 г.

Съдържание на акта

П Р О Т О К О Л

     

      АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД                                                 ГРАД ВАРНА

                                                                                                            ВТОРИ СЪСТАВ

     НА  21  ФЕВРУАРИ                                                                  2023 ГОДИНА

     

      В публично съдебно заседание в следния състав:

     

                                                                                    СЪДИЯ: ВЕСЕЛИНА ЧОЛАКОВА

                                                           

     

     СЕКРЕТАР: ДЕНИЦА КРЪСТЕВА

     

Съдът при спазване разпоредбите на чл. 142, ал. 1 от ГПК, вр. чл. 144 от АПК, сложи за разглеждане докладвано от Съдията-докладчик

Административно дело номер 1045 по описа за 2022 година

На именното повикване в 10,31 часа се явиха:

 

 

Жалбоподателят „М.н.и.“ ЕАД - редовно уведомен се представлява от адв. Н.С., редовно упълномощена и приета от съда отпреди и адв. В.Д.П. от *****, редовно упълномощен и приет от съда отпреди.

 

Ответникът ГЛАВЕН АРХИТЕКТ НА ОБЩИНА ВАРНА – редовно уведомен по реда на чл. 138, ал. 2 от АПК, не се явява, не се представлява.

Съдът докладва постъпила молба с.д. № 2270/14.02.2023 г. от гл. юриск. И.С., процесуален представител на ответника, с която моли да бъде даден ход на делото в тяхно отсъствие. Няма възражение по изслушване на вещото лице. Моли за отхвърляне на жалбата.

 

Вещото лице Р.И.С. – редовно призована, явява се лично.

 

           

АДВ. П.: Считам, че не следва да бъде даван ход на делото, дотолкова доколкото сме направили искане за прекратяване на производството. Да продължаваме на практика съдебното търсене, събирането на доказателства, след подадена молба считам, че е неправилно и незаконосъобразно.

            АДВ. С.: Присъединявам се към казаното от колегата.

 

 

СЪДЪТ намира, че не съществуват процесуални пречки за даване ход на делото, поради което

О П Р Е Д Е Л И:

ДАВА ХОД НА ДЕЛОТО

 

Делото е отложено за изготвяне на назначената съдебно-техническа експертиза.

СЪДЪТ докладва постъпило със с.д. № 43/03.01.2023 г. заключение по съдебно-техническа експертиза, изготвено от вещото лице Р.И.С., депозирано в срока по чл. 199, ал. 1 ГПК, вр. чл. АПК.

 

АДВ. С.: Да се изслуша вещото лице.

АДВ. П.: Да се изслуша вещото лице.

 

Съдът пристъпи към снемане самоличността на вещото лице, изготвило съдебно-техническа експертиза:

ВЕЩОТО ЛИЦЕ Р.И.С. – 52 г., българка, българска гражданка, омъжена, неосъждана, с висше образование, без родство и дела със страните, предупредена за наказателната отговорност по чл. 291 от НК.

ВЕЩОТО ЛИЦЕ С.: Представила съм писмено заключение, което поддържам. Известна ми е наказателната отговорност, която нося.

 

ВЪПРОСИ НА АДВ. С. КЪМ ВЕЩОТО ЛИЦЕ: Отразен ли е процесният имот като урегулиран поземлен имот (УПИ) на плана, представен на л. 150 от административната преписка? В този план са цитирани две заповеди за одобряване на улична и дворищна регулация от 1937 г. Те какво предвиждат?

ВЕЩОТО ЛИЦЕ С.: Това е кадастралният план (КП) от 1936 г. на част от плана на местност „Старите лозя“ в гр. Варна, с отразени регулации по Заповед № 1681/1937 г. и Заповед № 1680/1937 г. за дворищна регулация, което може и да е улична регулация, но не се чете добре.

АДВ. С.: И процесният имот отразен ли е?

ВЕЩОТО ЛИЦЕ С.: Не съм изследвала до каква степен съвпадат границите. Вижда се имотът, той е с римски цифри ********.

АДВ. С.: На стр. 6 от експертизата сте заключили, че процесните строежи не са допустими по разпоредбите, които са действали към датата на построяването им. Причина за това липсата на застроителен и регулационен план ли е?

ВЕЩОТО ЛИЦЕ С.: Не само. Това е едната причина, че няма действащ застроителен и регулационен план. След това съм цитирала, че в чл. 119, ал. 1 от Правилник за прилагане на Закона за териториално и селищно устройство (ППЗТСУ), постройките на обслужващо домакинско предназначение „летни кухни“, какъвто е единият процесен строеж, не се допускат в по-големите градове, какъвто е и гр. Варна.

АДВ. С.: На стр. 3 от експертизата заявявате, че няма данни Министерството на отбраната да е ползвател на процесния имот. Този извод само на акта за държавна собственост, предоставен по делото, ли се основава и къде търсихте такива данни? Проучихте ли някакви допълнителни документи в тази връзка?

ВЕЩОТО ЛИЦЕ С.: Говорих с щаба на Военноморските сили и там казаха, че за „секретните“ обекти не могат да ми дадат информация. За това дали е „секретен“ обект или не, трябва да се направи искане от човек, който има достъп до секретна информация, за да се даде удостоверение дали е „секретен“ обекта.

АДВ. С.: А какви са били изискванията към „секретните“ обекти през 1950 г.?

ВЕЩОТО ЛИЦЕ С.: Няма информация какви са били изискванията. Те затова са и секретни обекти. Аз поне няма как да намеря информация. Много търсих в нормативни уредби навсякъде, но няма информация достатъчно. Това, което съм цитирала е единственото, което успях да намеря за секретни обекти. Аз нямам достъп до секретна информация.

АДВ. С.: Нямам други въпроси към вещото лице.

 

АДВ. П.: Защо преди малко ни казахте, че ППЗТСУ не допускали летни кухни. Как установихте, че евентуално тази постройка е била построена при Правилата на ЗТСУ?

ВЕЩОТО ЛИЦЕ С.: Има дадена декларация, че е построена от 01.07.1998 г. до 2000 г. Тогава е действал ЗТСУ.

АДВ. П.: По делото е представен акт за държавна собственост № 0793 от 1950 г. Към 1950 г. било ли е разрешено да има такива второстепенни постройки?

ВЕЩОТО ЛИЦЕ С.: Не мога да кажа към 1950 г. дали е било разрешено, защото декларацията, която жалбоподателят е дал е от 1998 г. до 2000 г. Той е декларирал, че тогава е извършено строителството.

АДВ. П.: По плана на местност „Старите лозя“, който гледахме преди малко, обектът жилищна сграда заедно със земята около нея, попадал ли е в централната строителна зона на гр. Варна?

ВЕЩОТО ЛИЦЕ С.: Не мога да кажа. Нямала съм такава задача дали е попадала в централната строителна зона.

АДВ. П.: В акта за държавна собственост освен жилищната сграда, има ли описана друга сграда?

ВЕЩОТО ЛИЦЕ С.: Да имаше описан, мисля че гараж.

АДВ. П.: Възможно ли е гаражите да са били допустими към момента на построяването им?

ВЕЩОТО ЛИЦЕ С.: Не мога да кажа дали са били допустими тогава. Строителството е извършено между 1998 г. и 2000 г., както сте декларирали.

АДВ. П.: Как така? През 1950 г. е отразено веднъж това строителство, а след това казвате 1998 г.

ВЕЩОТО ЛИЦЕ С.: Отразена е жилищната сграда, а не гаражът.

АДВ. П.: Жилищната сграда съществувала ли е по акта за държавна собственост?

ВЕЩОТО ЛИЦЕ С.: Да, има сграда в акта за държавна собственост.

АДВ. П.: Освен тази сграда по акта за държавна собственост има ли описана друга сграда?

ВЕЩОТО ЛИЦЕ С.: Да, има гараж.

АДВ. П.: Т. е. можем ли да кажем, че към 1950 г. в имота са съществували и жилищната сграда и друга сграда?

ВЕЩОТО ЛИЦЕ С.: Гледайки акта за държавна собственост, да. Но къде точно е бил? В кадастралния план от 1936 г., който видях към кориците на делото, има още някаква мъничка сграда на друго място обаче, а не където са процесните строежи. Като петно, има мъничко петно.

АДВ. П.: Има ли възможност върху тази нова сграда, всъщност тази възстановена сграда да е бившата съществуваща друга сграда в имота към 1950 г.? Казахме, че към 1950 г. има и друга сграда. Според Вас, има ли възможност това да е новираната сграда от 1950 г.?

ВЕЩОТО ЛИЦЕ С.: Тя не фигурира в кадастралния план на това място. Има две сгради в този кадастрален план – жилищната, която съвпада горе-долу по разположение и още една сграда, която е в другата част на имота. Но не в мястото, където са процесните строежи.

АДВ. П.: Новите сгради, предмет на експертизата, вътре в имота на „М.“ АД ли са или не?

ВЕЩОТО ЛИЦЕ С.: Гледайки оградите, да. Но не знам оградите дали са на място.

АДВ. П.: Нямам други въпроси към вещото лице.

 

АДВ. С.: Моля да се приеме заключението.

АДВ. П.: Да се приеме заключението.

 

Съдът намира, че така депозираното експертно заключение по назначената съдебно-технологична експертиза е пълно и компетентно дадено, като същото следва да се приобщи към доказателствения материал по делото, поради което

 

О П Р Е Д Е Л И:

 

ПРИЕМА И ПРИЛАГА към доказателствения материал на делото заключението по допуснатата съдебно-техническа експертиза със с.д. № 43/03.01.2023 г., изготвена от вещото лице Р.И.С..

ОПРЕДЕЛЯ окончателно възнаграждение на вещото лице в размер на 500 (петстотин) лева. /Връчен РКО за сумата от 500 лв. на 21.02.2023 г./.

 

 

СЪДЪТ докладва постъпила молба с.д. № 2550/17.02.2023 г. от жалбоподателя, с която е направено искане за оттегляне на жалбата срещу Заповед № 177/12.04.2022 г. на гл. архитект на Община Варна.

 

АДВ. П.: Поддържам направеното искане.

АДВ. С.: Поддържаме искането за прекратяване.

 

 

СЪДЪТ, като взе предвид постъпилата молба с.д. № 2550/17.02.2023 г. от жалбоподателя и че същата е подадена от надлежно упълномощен адвокат, намира че са налице основанията на чл. 159, т. 8 от АПК за прекратяване на производството по делото.

С оглед направено искане от страна на ответника за присъждане на юрисконсултско възнаграждение и на основание чл. 143, ал. 3 от АПК във връзка с чл. 37 от Закона за правната помощ, на ответната страна следва да се присъди юрисконсултско възнаграждение в минимално определения размер от 100 (сто) лева.

Предвид изложеното и с основанието на чл. 159, т. 8 от АПК, съдът

 

О П Р Е Д Е Л И:

 

ПРЕКРАТЯВА производството по адм. дело № 1045/2022 г. по описа на Административен съд – Варна, II състав.

ОСЪЖДА „М.н.и.“ ЕАД, ЕИК ********, със седалище и адрес на управление ----------------------, представлявано от изпълнителния директор В.С.М., да плати в ползва на Община Варна разноски за юрисконсултско възнаграждение в размер на 100 (сто) лева.

 

Определението подлежи на оспорване с частна жалба в 7-дневен срок от днес за жалбоподателя, а за ответника в 7-дневен срок от датата на получаване на съобщението, пред Върховен административен съд на Република България.

 

Протоколът изготвен в съдебно заседание, което приключи в 10,47 часа.

 

                                                                                   

СЪДИЯ:

 

 

                                                                               СЕКРЕТАР: