Решение по дело №10760/2020 на Софийски градски съд

Номер на акта: Не е посочен
Дата: 20 януари 2025 г.
Съдия: Татяна Ставри Димитрова
Дело: 20201100510760
Тип на делото: Въззивно гражданско дело
Дата на образуване: 9 октомври 2020 г.

Съдържание на акта

 

Р Е Ш Е Н И Е

гр. София, ... . … . 2025 г.

 

 

 

            СОФИЙСКИ ГРАДСКИ СЪД, Гражданско отделение, II-Г въззивен състав, в открито заседание през две хиляди двадесет и пета година в състав:                                                  

 

Председател: ТАТЯНА ДИМИТРОВА

Членове:        РУМЯНА НАЙДЕНОВА

РАДИНА КАЛЕВА

 

като разгледа докладваното от съдия Димитрова в.гр. д. № 10760/2020 г. по описа на съда и за да се произнесе взе предвид следното:

 

Производството е по чл. 258 и сл. ГПК.

С Решение №158599 от 23.07.2020 год., постановено по гр.д. 73448/2019 год. на Софийски районен съд, II ГО, 53 състав е УВАЖЕН предявения осъдителен иск с правно основани чл.178, ал.1,т.3 ЗМВР вр. чл.86 ЗЗД от Д.Н.М., ЕГН **********, с постоянен адрес:***, действащ чрез процесуалния си представител адв. Д.С. от САК, със съдебен адрес:***, срещу Главна дирекция „Пожарна безопасност и защита на населението“, с адрес: гр. София, ул. *****и ответникът е ОСЪДЕН да заплати на ищеца сумите, както следва: сума в размер на 1663 лева, представляваща възнаграждение за положен извънреден труд за периода от 17.12.2016 год. до 17.12.2019 год., ведно със законната лихва от датата на подаване на исковата молба – 18.12.2019 год. до окончателното плащане и сума в размер на 202,09 лева, представляваща лихва за забава за период от падежа на всяко отделно вземане до 17.09.2019 год. Ответникът е осъден да заплати сума в размер на 74 лева и 250 лева на основание чл.78, ал.6 ГПК, представляващи държавна такса и възнаграждение вещо лице.

В законоустановения срок по чл.259, ал.1 ГПК въззивна жалба подава ответника по делото, с която оспорва първоинстанционното решение, като неправилно, необосновано и постановено в нарушение на материалния закон. Основното възражение на въззивника е относно неприложимост на уредбата, залегнала в Кодекса на труда и приложима спрямо трудовите правоотношения, към процесния случай, който има за предмет служебно правоотношение. Правоотношенията не са сходни и не е налице основание да се допусне прилагането на правилата по КТ и издадените по приложението му подзаконови нормативни актове към настоящия случай. Незаконосъобразен е извода на съда за преизчисляване на часовете нощен труд в часове дневен труд по приетия в атакуваното решение коефициент. Прави особено искане за спиране на производството. Моли съда да отмени първоинстанционното решение, като постанови ново, с което да отхвърли изцяло претенциите. Претендира разноски.

Производството е спряно с Определение №261264 от 12.02.2024 год., постановено по в.гр.д. №10760/2020 год. по описа на II – Г въззивен състав, СГС. И с Определение от 10.10.2024 год. производството е възобновено, доколкото е налице произнасяне на СЕС, който е постановил Определение на Съда (шести състав) от 29.07.2024 год. по дело C – 435/2023 (Главна дирекция „Гранична полиция" към Министерство на вътрешните работи срещу BO).

В законоустановения срок по чл.263, ал.1 ГПК е постъпил отговор на въззивната жалба от страна на ищеца, с който оспорва подадената въззивна жалба като недоказана, необоснована и неоснователна. Поддържа изводите на първоинстанционния съд и крайния извод по отношение на спора между страните, като не намира основание за промяната и ревизирането му. Оспорва възраженията на въззивника относно липса на основание за прилагане по аналогия правилата на КТ и НСОРЗ. Моли съда да остави в сила обжалваното решение, а въззивната жалба да я отхвърли като неоснователна. Претендира разноски.

Въззивната жалба е подадена в предвидения по чл.259, ал.1 ГПК срок, изхожда от легитимирана страна и срещу акт, подлежащ на обжалване, поради което е процесуално допустима и подлежи на разглеждане по същество.

В рамките на въззивното производство с разпореждане се констатира, че не са представени нови доказателства и не са направени нови доказателствени искания по смисъла на чл.266 ГПК.

Съгласно чл. 269 от ГПК въззивният съд се произнася служебно по валидността   на  решението,  по  допустимостта  му    в  обжалваната  част,  като  по  останалите въпроси е ограничен от посоченото в жалбата, освен когато следи за приложението на императивна материалноправна норма.

Софийски   градски   съд,   като   обсъди   събраните   по   делото  доказателства, становищата и доводите на страните и съгласно разпоредбата на чл.235, ал.2 ГПК, намира за установено следното:

Предмет на делото е спор за дължимост на възнаграждение за положен извънреден труд от ищеца, включително и нощен такъв, и на обезщетение за забава при плащането му - искове, с правно основание чл. 178, ал. 1, т. 3, вр. чл. 187, ал. 5, т. 2 ЗМВР и чл. 86, ал. 1 ЗЗД. Довод за иска си ищецът черпи от неосъществено от работодателя - ответник превръщане на положен нощен труд в дневен такъв при коефициент 1,143 и неприлагане на НСОРЗ спрямо правоотношенията със служителите на МВР.

 Страните не спорят относно факта, че ищеца през процесния период от 17.12.2016 год. до 17.12.2019 год. е в служебно правоотношение с ответника, по което ищецът полага труд като държавен служител, изпълняващ длъжността „старши пожарникар“ в седма РСПБЗН при Столична дирекция „Пожарна безопасност и защита на населението“ при работа на смени при сумирано изчисление на работното време за тримесечен период.

Спорните между страните въпроси са свързани с това дали при отчитане и заплащане на положените часове нощен труд са приложими разпоредбите на КТ и НСОРЗ, в частност разпоредбата на чл. 9, ал. 2 от НСОРЗ или следва да се прилагат разпоредбите на специалния ЗМВР и на издадените въз основа на него подзаконови нормативни актове (Наредби), както и дали е налице извънреден труд при превръщане на нощните часове в дневни по реда на чл. 9, ал. 2 НСОРЗ.

Съгласно разпоредбата на чл. 176 ЗМВР, брутното месечно трудово възнаграждение на държавните служители на МВР се състои от основно месечно възнаграждение и допълнителни възнаграждения. В чл. 179, ал. 1 ЗМВР е предвидено, че на държавните служители се изплаща допълнително възнаграждение за полагане на труд през нощта от 22. 00 ч. до 6. 00 ч., а в чл. 187, ал. 5, т. 2 и ал. 6 ЗМВР (ред. преди изм. ДВ бр. 60/2020 г.), че работата извън редовното работно време до 280 часа годишно се компенсира с възнаграждение за извънреден труд за отработени до 70 часа на тримесечен период - за служителите, работещи на смени, като извънредният труд се заплаща с 50 на сто увеличение върху основното месечно възнаграждение.

Нормалната продължителност на работното време на държавните служители в МВР е 8 часа дневно и 40 часа седмично при 5 - дневна работна седмица – чл. 187, ал. 1 ЗМВР. Работното време на държавните служители се изчислява в работни дни – подневно, а за работещите на 8-, 12- или 24-часови смени – сумирано за тримесечен период - чл. 187, ал. 3, изр. 1 ЗМВР. При работа на смени е възможно полагането на труд и през нощта между 22.00 ч. и 6.00 ч., като работните часове не следва да надвишават средно 8 часа за всеки 24-часов период – чл. 187, ал. 3, изр. 3 ЗМВР (в приложимата редакция на нормите преди изм. ДВ бр. 60/2020 г.).

Съгласно чл. 187, ал. 9 ЗМВР, редът за организацията и разпределянето на работното време, за неговото отчитане, за компенсирането на работата на държавните служители извън редовното работно време, режимът на дежурство, времето за отдих и почивките за държавните служители се определят с Наредба на министъра на вътрешните работи. Към процесния период са приложими Наредба № 8121з-776/29.07.2016 г., Наредба №8121з-908/02.08.2018 год. и Наредба №8121з-1059/26.09.2019 год.

В чл. 31, ал. 2 от Наредба № 8121з-407 от 11.08.2014 г. (отм.) се е предвиждало, че при сумарното отчитане на отработеното време общият брой часове положен нощен труд между 22:00 часа и 06:00 часа за отчетения период се умножава по 0,143, като полученото число се сумира с общия брой отработени часове за отчетния период. Горецитираните Наредби са с идентично уреждане на правилата за заплащане на нощния труд, положен от 22, 00ч. до 06, 00ч., за който съгласно чл. 9 се дължи допълнително възнаграждение за положен нощен труд, като не въвеждат правило аналогично с това от Наредбата от 2014 г. Според чл. 3, ал. 3 на Наредба № 8121з-776/29.07.2016 г., съответно чл.3, ал.2 на Наредба №8121з-908/02.08.2018 год., съответно чл.9 вр. чл.12 от Наредба №8121з-1059/26.09.2019 год.  служителите в МВР може да полагат труд през нощта между 22: 00 часа до 06: 00 часа, като работните часове не следва да надвишат средно 8 часа за всеки 24-часов период, т. е. хипотезиса на разпоредбите съответства на чл. 187, ал. 3 ЗМВР. Наредбите, обаче, не уреждат изрично преизчисляване на часовете нощен труд с определен коефициент. Приложими в случая са и издадените от Министъра на вътрешните работи Заповеди №8121з-791/28.10.2014 г. и № 8121з-1429/23.11.2017 г., сочещи размер на допълнителното възнаграждение за нощен труд от по 0,25 лв. на час. Твърдението, че за част от процесния период, а именно 11.07.2016 год. до 29.07.2016 год. действа Наредбата от 2014 год. е ирелевантно за настоящия спор, доколкото претенцията на ищеца, както е заявена в исковата молба, обхваща период от 01.11.2016 год. до 30.11.2019 год., началният момент на който е след твърдения от ищеца период на възстановяване действието на Наредбата от 2014 год.

Нормата на чл. 187 ЗМВР е специална спрямо общите правила, установени с КТ, а хипотезата на ал. 3 в редакцията й от 2016 г - и по-нова, което изключва прилагането на по-стария общ закон, а още повече на по-ниски по ранг нормативни разпоредби, съдържащи се в наредби, правилници и пр. Специалният закон въвежда еднаква продължителност на работното време на служителите в МВР през деня и през нощта – по 8 часа в сравнение с работното време за работниците и служителите по трудови правоотношения, установени по КТ, съгласно чл. 140, ал. 1 на който предвижда, че нормалната продължителност на седмичното работно време при 5-дневна работна седмица, през нощта е 35 часа. Това различие се обуславя от функциите, вменени с чл. 2, ал. 1 ЗМВР на служителите от МВР.

Извънреден е трудът, реално положен от служителя по разпореждане или без такова, но със знанието и без противопоставянето на работодателя и който труд попада извън установеното за служителя работно време по график. Нормата на чл. 187, ал. 8 ЗМВР лимитира извънредния труд, който не може да надвишава 70 часа на тримесечен период и 280 часа годишно, а разпоредбите на ал. 5 и ал. 6 указват как следва да бъде възмезден положеният от служителя извънреден труд. Или, законодателят е направил ясно разграничение между извънреден и нощен труд. Правото на изплащане на допълнително възнаграждение за нощен труд е регламентирано в чл. 179, ал. 1 ЗМВР. В ал. 2 на същия член е посочено, че размерът на допълнителните възнаграждения за нощен труд се определя със Заповед на Министъра на вътрешните работи, докато размерът на допълнителните възнаграждения за извънреден труд е определено още в самия закон - за служителите, работещи на смени, се компенсира с възнаграждение за извънреден труд в размер на 50% увеличение върху основното месечно възнаграждение /чл. 187, ал. 6 ЗМВР/. Следователно, допълнителните възнаграждения за двата вида труд се изплащат по различен ред и размерът им е регламентиран в различни нормативни актове. В нормата на чл. 187, ал. 9 ЗМВР изрично е предвидена делегация на Министъра на вътрешните работи да определи реда за разпределянето на работното време, за неговото отчитане и за компенсирането на работата на държавните служители извън установеното редовно работно време. Ако положеният нощен труд е бил в рамките на установеното работно време от 8 часа, то той не се явява извънреден и затова се заплаща като нощен по определената в Заповедта на Министъра на вътрешните работи тарифна ставка.

Липсва нормативна празнота, която да налага субсидиарното приложение на КТ, а още по-малко на подзаконовите нормативни актове, приети въз основа на КТ, и по-конкретно нормата на чл. 9, ал. 2 от Наредбата за структурата и организацията на работната заплата, приета с ПМС № 4/17.01.2007 за преобразуването на часовете нощен труд /НСОР3 с коефициент 1,143. Нормата е неприложима за служебните правоотношения по ЗМВР, тъй като според по-новия и специален закон, какъвто се явява ЗМВР, нормалната продължителност на дневното и нощното работно време е еднаква – по 8 часа. В допълнение може да се посочи и това, че коефициентът 1, 143 е определен в Писмо изх. № 94-НН-198/29.08.2011 г на МТСП, което се явява задължително предписание за всички работодатели по трудови правоотношения. Същото е издадено в качеството му на орган, осъществяващ контрола по спазването на трудовото законодателство "когато нормалната продължителност на дневното работно време е 8 часа /чл. 136, ал. 3 КТ/ и нормалната продължителност на нощното работно време е 7 часа /чл. 140, ал. 1 КТ/, съотношението е 8ч/7ч, т. е. коефициентът за превръщане на нощните часове в дневни е равен на 1, 143. Целта на този коефициент е да определи така възнаграждението на работника или служителя, че когато той работи 7 часа през нощта, да получава трудово възнаграждение като за 8 часа. Следователно, превръщането на нощните часове в дневни, съгласно НСОРЗ, е установено с цел увеличаване заплащането на нощния труд /за да не бъде ощетен работникът, работил през нощта и да получи по-малко ТВ от този, който е работил през деня/, а не е с цел заплащане на извънреден труд по смисъла на чл. 143, ал. 1 КТ. Следователно няма основание да се извършват преизчисления с коефициент 1, 143 заради полагане на нощен труд от ищеца, респ. да се достига до резултат на положен извънреден труд, който да се възмездява.

По поставения в производството спорен въпрос за отчитане на нощния труд и преобразуването му в дневен, към настоящият момент е постановено ТР № 1/15.03.2023 г. по т. д. № 1/2020 г. на ОСГК на ВКС. Въззивният състав намира, че в конкретния случай следва да съобрази задължителното тълкуване дадено от ВКС във връзка с прилагането на правната норма, независимо от досегашната практика на състава по този въпрос.

Според даденото задължително тълкуване на ВКС на въпроса: "При отчитане и заплащане на положените часове нощен труд от служители на МВР приложими ли са разпоредбите на Кодекса на труда и на Наредбата за структурата и организацията на работната заплата (НСОРЗ), в частност разпоредбата на чл. 9, ал. 2 от същата наредба или следва да се прилагат разпоредбите на специалния ЗМВР и на издадените въз основа на него подзаконови нормативни актове?". ВКС е възприел по задължителен за съдилищата ред становището, че "ЗМВР е специален нормативен акт, регламентиращ статута на служителите, работещи в системата на МВР, което обосновава различен метод на правно регулиране на работното време и трудовото възнаграждение и че в него няма препращаща норма, която да даде основание да се прилагат субсидиарно разпоредбите на КТ и на издадените въз основа на него подзаконови нормативни актове, в т. ч. и НСОРЗ". Прието е, освен това, че ЗМВР не съдържа празнота относно продължителността на работното време на служителите в МВР, изразено в брой на часовете при анализ на чл. 187, ал. 1 ЗМВР.

Според ТР № 1/2023 г., "нормата е императивна и предвижда, че нормалната продължителност на работното време е 8 часа. По смисъла на чл. 187, ал. 1 ЗМВР, "8 часа дневно" означава 8 астрономически часа, независимо от частта на денонощието, в която работният ден се разполага - през деня, в неговата "светла" част и през нощта - в неговата "тъмна" част, в последната хипотеза от 22. 00 часа до 6. 00 часа. Съпоставката на нормите на чл. 187, ал. 1 и 3 ЗМВР с чл. 140 КТ показва, че разпоредбите на ЗМВР установяват по - голяма продължителност на работното време на нощния труд на служителите от МВР в сравнение с тази на работниците и служителите по трудово правоотношение. Различието - установената с разпоредбите на ЗМВР по - голяма продължителност на работното време на нощния труд за служителите от МВР се аргументира с основните функции на МВР, регламентирани в чл. 2, ал. 1 ЗМВР. Разпоредбите на чл. 179 и чл. 187, ал. 9 ЗМВР са делегиращи законови норми, които предвиждат условията и редът за полагане на нощен труд, включително отчитането му и заплащането да се извършват със съответните актове - наредба и заповед. С последната, представляваща индивидуален административен акт, се предвижда министърът на вътрешните работи да определя размера на възнаграждението за положен нощен труд. Действително в издадените наредби липсва правило като това на чл. 9, ал. 2 НСОРЗ, но липсата е обяснима с волята на законодателя да не се създава норма за преобразуване на нощни часове в дневни. Не са налице и останалите две предпоставки за прилагането на чл. 46, ал. 2, изр. 1 ЗНА. Случаите по ЗМВР и по КТ не са сходни. Трудовото правоотношение е насочено към изпълнение на частен интерес, а служебното правоотношение се реализира за осъществяване на държавна власт, т. е. като вид правоотношения те са различни, а не сходни".

Становището на ВКС е, че "прилагането на НСОРЗ към служебните правоотношения няма да обезпечи постигането на законова цел, доколкото методите на регулиране на отношенията и заложената в чл. 187, ал. 1 ЗМВР воля на законодателя е да се прилага еднаква продължителност на работното време през деня и нощта - "8 часа дневно", независимо от частта на денонощието, в която работният ден се разполага през деня или през нощта." При разработването и приемането на ЗМВР законодателят е имал предвид разбирането за спецификата на служебните правоотношения и равенството на гражданите пред закона, като неблагоприятните последици от полагането на нощен труд от служители на МВР се компенсира със съответните компесаторни механизми – допълнително възнаграждение за прослужено време – чл.178, ал.1, т.1 ЗМВР, по – голям основен платен годишен отпуск – чл.189, ал.1 ЗМВР, обезщетение при прекратяване на служебното правоотношение – чл.234, ал.1 ЗМВР, по – благоприятен режим за заплащане на извънреден труд – чл.187, ал.5 и 6 ЗМВР, липса на задължение за заплащане на осигурителни вноски и по – благоприятни условия за придобиване право на пенсия – чл.69, ал.2 КСО.

Решаващият състав на СГС поддържа застъпеното в мотивите на тълкувателното решение становище, че изложеното разрешение съответства и на правото на ЕС. С Определение от 29.07.2024 г. по дело № С-435/ 2023г. на Съда на Европейския съюз /СЕС/, образувано по преюдициално запитване на ОС-Смолян се приема, че член 12, буква а) от Директива 2003/88/ЕО на Европейския парламент и на Съвета от 4 ноември 2003 година относно някои аспекти на организацията на работното време и членове 20 и 31 от Хартата на основните права на Европейския съюз трябва да се тълкуват в смисъл, че не допускат правна уредба, която по въпроса за нормалната продължителност на нощния труд въвежда разлика в третирането на група работници от публичния сектор, натоварени със съществените задачи по охрана на обществения ред и защита на населението, спрямо друга група работници от публичния сектор, натоварени със същите задачи, или спрямо работници от частния сектор, освен ако тази разлика в третирането се основава на обективен и разумен критерий, тоест е свързана с допустима от закона цел на това законодателство и е съразмерна на тази цел. В цитирания акт СЕС е обосновал извод и че чл. 20 и чл. 31 от Хартата на основните права на Европейския съюз трябва да се тълкуват в смисъл, че допускат определената в законодателството на държава-членка нормална продължителност на нощния труд от седем часа за работниците в частния сектор да не се прилага за работниците в публичния сектор, вкл. за полицаите и пожарникарите, ако такава разлика в третирането се основава на обективен и разумен критерий, т. е. е свързана с допустима от закона цел на посоченото законодателство и е съразмерна на тази цел.

С решение от 24.02.2022 г. по дело № С-262/2020 г. на Съда на Европейския съюз /СЕС/, 2 състав, образувано по преюдициално запитване на РС-Луковит се приема, че чл. 20 и чл. 31 от Хартата на основните права на Европейския съюз трябва да се тълкуват в смисъл, че допускат определената в законодателството на държава-членка нормална продължителност на нощния труд от седем часа за работниците в частния сектор да не се прилага за работниците в публичния сектор, вкл. за полицаите и пожарникарите, ако такава разлика в третирането се основава на обективен и разумен критерий, т. е. е свързана с допустима от закона цел на посоченото законодателство и е съразмерна на тази цел. Такава цел, по смисъла на горецитираните актове на СЕС, в случая е установена във визираната по-горе норма на чл. 2, ал. 1 ЗМВР, като разликата в третирането е съизмеримо с тази цел.

Предвид обстоятелството, че размерът на възнаграждението за положен нощен труд е определен от работодателя именно по реда на посочените заповеди на Министъра на вътрешните работи, искът по чл. 178, ал. 1, т. 3, вр. чл. 187, ал. 5, т. 2 ЗМВР (ред. изм. и доп. ДВ. бр. 81/14.10.2016 г.) за сумата 1601,73 лева, представляваща разликата над начисленото за положен от ищеца нощен труд, преизчислен с коефициент 1,143, следва да се отхвърли като неоснователен. Неоснователен е и акцесорният иск по чл. 86 ЗЗД, който също следва да бъде отхвърлен.

При това положение първоинстанционното решение следва да бъде отменено, като се постанови ново, с което исковите претенции да бъдат изцяло отхвърлени.

По разноските.

Предвид изхода на спора, право на разноски има въззивника в  размер на 100 лв., съобразно правилата на Наредбата за заплащане на правната помощ и чл. 78, ал.8 ГПК.

В случая са приложими правилата на чл. 78, ал.8 ГПК и Наредбата за заплащане на правната помощ. Съгласно чл.78, ал. 8 ГПК в полза на юридически лица и еднолични търговци се присъжда и адвокатско възнаграждение, ако те са били защитавани от юрисконсулт, поради което единствено условие да се присъдят разноски за възнаграждение за юрисконсулт е съответното юридическо лице да е било защитавано от такъв в хода на процеса. В такъв случай,  не е необходимо да бъдат представени доказателства, че юрисконсултското възнаграждение е вече заплатено, тъй като претендиращата го страна заплаща на процесуалния си представител възнаграждение по трудов договор, а не по договор за поръчка. Възнагражденията за процесуално представителство, извършено от юрисконсулт са регламентирани в Закон за правната помощ и Наредба за заплащането на правната помощ, съгласно разпоредбата на чл. 25 от която за процесуално представителство и защита по граждански дела с определен материален интерес възнаграждението е от 100 до 360 лв. Въззиваемият претендира заплащане на разноски за двете съдебни инстанции, като съдът смята за справедлив размер сумата от 100 лева.

 Водим от горното, Софийски градски съд

 

 

Р Е Ш  И:

ОТМЕНЯ Решение №158599 от 23.07.2020 год., постановено по гр.д. 73448/2019 год. на Софийски районен съд, II ГО, 53 състав е УВАЖЕН предявения осъдителен иск с правно основани чл.178, ал.1,т.3 ЗМВР вр. чл.86 ЗЗД от Д.Н.М., ЕГН **********, с постоянен адрес:***, действащ чрез процесуалния си представител адв. Д.С. от САК, със съдебен адрес:***, срещу Главна дирекция „Пожарна безопасност и защита на населението“, с адрес: гр. София, ул. *****и ответникът е ОСЪДЕН да заплати на ищеца сумите, както следва: сума в размер на 1663 лева, представляваща възнаграждение за положен извънреден труд за периода от 17.12.2016 год. до 17.12.2019 год., ведно със законната лихва от датата на подаване на исковата молба – 18.12.2019 год. до окончателното плащане и сума в размер на 202,09 лева, представляваща лихва за забава за период от падежа на всяко отделно вземане до 17.09.2019 год., като ВМЕСТО ТОВА ПОСТАНОВЯВА:

ОТХВЪРЛЯ предявения осъдителен иск с правно основани чл.178, ал.1,т.3 ЗМВР вр. чл.86 ЗЗД от Д.Н.М., ЕГН **********, с постоянен адрес:***, действащ чрез процесуалния си представител адв. Д.С. от САК, със съдебен адрес:***, срещу Главна дирекция „Пожарна безопасност и защита на населението“, с адрес: гр. София, ул. *****и ответникът е ОСЪДЕН да заплати на ищеца сумите, както следва: сума в размер на 1663 лева, представляваща възнаграждение за положен извънреден труд за периода от 17.12.2016 год. до 17.12.2019 год., ведно със законната лихва от датата на подаване на исковата молба – 18.12.2019 год. до окончателното плащане и сума в размер на 202,09 лева, представляваща лихва за забава за период от падежа на всяко отделно вземане до 17.09.2019 год.

ОСЪЖДА Д.Н.М., ЕГН **********, с постоянен адрес:***, действащ чрез процесуалния си представител адв. Д.С. от САК, със съдебен адрес:*** да заплати на Главна дирекция „Пожарна безопасност и защита на населението“, с адрес: гр. София, ул. *****сума в размер на 100 лева, представляваща направени по делото съдебни разноски.

РЕШЕНИЕТО не подлежи на обжалване пред ВКС.

 

 

                                                                    ПРЕДСЕДАТЕЛ:

 

                                                                     ЧЛЕНОВЕ: 1.

 

                                                                                          2.