Решение по дело №1325/2019 на Районен съд - Велико Търново

Номер на акта: 582
Дата: 17 декември 2019 г. (в сила от 14 юли 2020 г.)
Съдия: Кирил Хаджитанев
Дело: 20194110201325
Тип на делото: Административно наказателно дело
Дата на образуване: 2 август 2019 г.

Съдържание на акта

Р  Е  Ш  Е  Н  И  Е

№ …….

гр. В. Търново, 17.12.2019 г.

 

В   И М Е Т О   Н А   Н А Р О Д А

 

Великотърновският районен съд, четвърти състав, в публично заседание на 30.09.2019 г., в състав:

ПРЕДСЕДАТЕЛ: КИРИЛ ХАДЖИТАНЕВ

 

при секретаря Стефка Илиева, като разгледа докладваното АНД № 1325 по описа за 2019 год., за да се произнесе, взе предвид следното:

Производство по реда на чл.59 и следващите от ЗАНН.

Образувано е по жалба на Д.А. К. , ЕГН: ********** против Наказателно постановление № 2019-366-09-0007 от 12.06.2019 г., издадено от началник на отдел “Охранителна Полиция” при ОДМВР Велико Търново, с което за нарушение на чл.52, ал.1, т.5 от Закон за частната охранителна дейност (ЗЧОД) на основание чл.82 от ЗЧОД е наложено административно наказание глоба в размер на 200 лева, за нарушение на чл.52, ал.1, т.5 от Закон за частната охранителна дейност (ЗЧОД) на основание чл.82 от ЗЧОД е наложено административно наказание глоба в размер на 200 лева и за нарушение на чл.52, ал.1, т.5 от Закон за частната охранителна дейност (ЗЧОД) на основание чл.82 от ЗЧОД е наложено административно наказание глоба в размер на 200 лева.

В съдебно заседание жалбоподателят не явява и не се представлява. В жалбата е взето становище за отмяна на обжалваното наказателно постановление. Твърди се наличие на процесуални нарушения изразяващи се в съставяне на АУАН извън тримесечния давностен срок по чл.34 от ЗАНН.

Въззиваемата страна не се представлява. Не е взето становище по жалбата.

Съдът, след като обсъди приобщените по делото доказателства, намери за установено от фактическа и правна страна следното :

 Административно наказателното производство е започнало със съставянето на акт за установяване на административно нарушение № 7 от дата 02.05.2019 г. с актосъставител Б. Николаев Б. на длъжност ВПД началник група ООРТПКОС, сектор ООРТП, отдел ОП при ОДМВР - в. Търново в присъствието на свидетелите  М.М.М. и  Х.Х.К..

АУАН е връчен на и подписан от жалбоподателя.

В АУАН не са вписани възражения. Не е подавано писмено възражение против АУАН.

Въз основа на АУАН е издадено обжалваното НП.

В НП се приема за установено, че:

1. На 16.12.2018 г., около 16.45 часа в гр. В. Търново, общ. В. Търново, обл. В. Търново, местност „Дълга лъка”, при извършена проверка в обект „Военно формирование 22060 - В. Търново“, поет за охрана от частна охранителна фирма „Бат Секюрити” ЕООД, извършваща дейност по чл. 5, ап. 1 от Закона за частната охранителна дейност, представлявана и управлявана към 16.12.2018 г. от Д.А. К. , ЕГН: **********, е установено, че жалбоподателят в качеството си на длъжностно лице по смисъла на чл. 51, ал. 1 от ЗЧОД, не е предприел мерки при организиране на охраната на горепосочения обект, да предостави срещу подпис служебна идентификационна карта на служителя *** , ЕГН **********, осъществяващ охранителна дейност на охранявания обект „Военно формирование 22060 - В. Търново".

Наказващият орган е приел, че това представлява административно нарушение на чл.52, ал.1, т.5 от ЗЧОД и на основание чл.82 от ЗЧОД е наложил административно наказание глоба в размер на 200 лева.

2. На 16.12.2018 г., около 16.45 часа в гр. В. Търново, общ. В. Търново, обл. В. Търново, местност „Дълга лъка”, при извършена проверка в обект „Военно формирование 22060 - В. Търново“, поет за охрана от частна охранителна фирма „Бат Секюрити” ЕООД, извършваща дейност по чл. 5, ап. 1 от Закона за частната охранителна дейност, представлявана и управлявана към 16.12.2018 г. от Д.А. К. , ЕГН: **********, е установено, че жалбоподателят в качеството си на длъжностно лице по смисъла на чл. 51, ал. 1 от ЗЧОД, не е предприел мерки при организиране на охраната на горепосочения обект, да предостави срещу подпис служебна идентификационна карта на служителя *** , ЕГН **********, осъществяващ охранителна дейност на охранявания обект „Военно формирование 22060 - В. Търново".

Наказващият орган е приел, че това представлява административно нарушение на чл.52, ал.1, т.5 от ЗЧОД и на основание чл.82 от ЗЧОД е наложил административно наказание глоба в размер на 200 лева.

3. На 16.12.2018 г., около 16.45 часа в гр. В. Търново, общ. В. Търново, обл. В. Търново, местност „Дълга лъка”, при извършена проверка в обект „Военно формирование 22060 - В. Търново“, поет за охрана от частна охранителна фирма „Бат Секюрити” ЕООД, извършваща дейност по чл. 5, ап. 1 от Закона за частната охранителна дейност, представлявана и управлявана към 16.12.2018 г. от Д.А. К. , ЕГН: **********, е установено, че жалбоподателят в качеството си на длъжностно лице по смисъла на чл. 51, ал. 1 от ЗЧОД, не е предприел мерки при организиране на охраната на горепосочения обект, да предостави срещу подпис служебна идентификационна карта на служителя *** , ЕГН **********, осъществяващ охранителна дейност на охранявания обект „Военно формирование 22060 - В. Търново".

Наказващият орган е приел, че това представлява административно нарушение на чл.52, ал.1, т.5 от ЗЧОД и на основание чл.82 от ЗЧОД е наложил административно наказание глоба в размер на 200 лева.

АУАН и НП са издадени от оправомощени за това лица, в рамките на законоустановените срокове, не страдат от реквизитни недостатъци.

Съдът счита, че административно наказателното производство е протекло без съществено нарушение на процесуалните правила.  

Съдът не споделя становището на жалбоподателя за изтекла погасителна давност, тъй като в настоящия казус тримесечния срок от откриване на нарушителя е започнал да тече на дата 02.05.2019 г. , когато в ОДМВР - В. Търново са представени копия на приемо-предавателни протоколи с №№ **********/14.12.2018 г., **********/14.12.2018 г. и **********/04.12.2018 г. от тогавашния управител на „Бат Секюрити” ЕООД Антон Владимиров Тошев. Тогава са събрани в цялост всички писмени доказателства, касаещи твърдените нарушения и е установена тяхната съставомерност и извършител.

Съдът счита, че описаната в обстоятелствената част на обжалваното наказателно постановление фактическа обстановка е правилно установена. Същата се потвърждава от всички събрани по делото писмени и гласни доказателства, които са непротиворечиви.  

Правилно наказващият орган е определил приложимата материална норма, като е приел, че е налице нарушение на чл.52, ал.1, т.5 от ЗЧОД. Посоченият текст въвежда задължение за лицето по чл.51, ал.1 от ЗЧОД, а именно физическото лице, регистрирано като едноличен търговец, член на управителния орган на търговското дружество или на юридическото лице, или друго лице, оправомощено да го управлява и представлява при организиране на охранителната дейност предоставя срещу подпис служебна идентификационна карта, отличителен знак и униформено облекло на охранителния състав. Видно от събраните по делото писмени и гласни доказателства това не е било сторено по отношение на *** , ***  и *** , които са лица от охранителния състав ЮЛ, на което е управител жалбоподателят. Представените от ЮЛ писмени доказателства под формата на приемо-предавателни протоколи за служебни идентификационни карти на цитираните лица са подписани единствено от страна на предаващия – представител на ЮЛ, което не е достатъчно за удостоверяване на това обстоятелство, тъй като не е налице подпис ат страна на получаващата страна. Като не е връчил на трите лица от охранителния състав дължимите съгласно чл.52, ал.1, т.5 от ЗЧОД идентификационни карти, жалбоподателят е осъществил три отделни административни нарушения на тази норма.

От субективна страна деянията са извършени при пряк умисъл, тъй като дееца е съзнавал всички елементи от обективната страна на деянието – че *** , ***  и ***  са лица от охранителния състав на управляваното от него търговско дружество и че на тях не са им връчени срещу подпис лични идентификационни карти, като е желал и целял настъпване на общественоопасните последици.

Съдът счита, че правилно наказващият орган е определил санкционната  разпоредби  - чл.82 от ЗЧОД и е наложил административно наказание от вида и в минималният размер предвиден за това  административно нарушение.

Съдът приема, че деянията засягат обществени отношения със значителна важност – правилата за осъществяване на частна охранителна дейност. Деянията не се различават от други такива с по-ниска степен на обществена опасност, а тъкмо обратното. Охраняваният обект е военен поради което и нарушенията са с по-висока степен на обществена опасност.   Поради изложеното не са налице предпоставки за прилагане на чл.28 от ЗАНН.

По изложените съображения съдът намира, че обжалваното наказателно постановление е правилно и законосъобразно и следва да бъде потвърдено изцяло.

 Водим от горното и на основание чл.63, ал.1 ЗАНН, съдът

 

Р   Е   Ш   И   :

 

ПОТВЪРЖДАВА Наказателно постановление № 2019-366-09-0007 от 12.06.2019 г., издадено от началник на отдел “Охранителна Полиция” при ОДМВР Велико Търново, с което на Д.А. К. , ЕГН: ********** за нарушение на чл.52, ал.1, т.5 от Закон за частната охранителна дейност (ЗЧОД) на основание чл.82 от ЗЧОД е наложено административно наказание глоба в размер на 200 лева; за нарушение на чл.52, ал.1, т.5 от Закон за частната охранителна дейност (ЗЧОД) на основание чл.82 от ЗЧОД е наложено административно наказание глоба в размер на 200 лева и за нарушение на чл.52, ал.1, т.5 от Закон за частната охранителна дейност (ЗЧОД) на основание чл.82 от ЗЧОД е наложено административно наказание глоба в размер на 200 лева.

Решението подлежи на обжалване пред Великотърновския административен съд в 14 дневен срок от съобщението до страните, че е изготвено и обявено.

                                                             РАЙОНЕН СЪДИЯ: