Определение по дело №604/2018 на Административен съд - Стара Загора

Номер на акта: Не е посочен
Дата: 14 ноември 2019 г.
Съдия: Стилиян Кирилов Манолов
Дело: 20187240700604
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 22 октомври 2018 г.

Съдържание на акта

О   П   Р   Е   Д   Е   Л   Е   Н   И   Е 

 

гр.Стара Загора, 14.11.2019г.

 

Старозагорският административен съд, VIІI състав, в закрито заседание на тринадесети ноември през две хиляди и деветнадесета година, в състав:      

    

                                              

СЪДИЯ: СТИЛИЯН МАНОЛОВ

при секретар                                                                                

и с участието на прокурора                                                                                             като разгледа докладваното от съдия СТИЛИЯН МАНОЛОВ  административно дело № 604 по описа за 2018г., за да се произнесе, съобрази следното:                                                       

 

Производството е образувано по жалба Община Сопот против Писмо №08-00-294/14.08.2018г. и Писмо №08-00-1991/15.11.2016г., и двете на Управляващия орган на Оперативна програма „Околна среда“ 2007-2013г. (ОПОС).

 

С протоколно определение от открито съдебно заседание, проведено на 04.11.2019г. по адм.д. № 604 по описа за 2018 година, съдът е уважил искането на процесуалния представител на жалбоподателя за допускане на съдебно-икономическа експертиза, предоставил е десетдневен срок за формулиране на въпросите към вещото лице и е определил депозит за изготвяне на експертизата.

 

В указания от съда срок, с молба вх.№5311/14.10.2019г. са формулирани въпросите към експертизата и е внесен определения от съда депозит. По искане на процесуалния представител на ответника, направено в проведеното на 04.11.2019г. съдебно заседание, препис от молбата с въпросите към експертизата е изпратена за становище на ответника. Видно от съобщение от 14.11.2019г., преписа от молбата е получена от ответника на 23.11.2019г.

 

До настоящия момент становище по поставените към съдебно-икономическата експертиза въпроси не е постъпило в Административен съд Стара Загора, поради което съдът намира, че следва да бъде назначената експертизата, като бъде определено и вещо лице за изготвянето й.

 

Предвид на това съдът горното, съдът

 

О П Р Е Д Е Л И:

 

 

НАЗНАЧАВА на основание чл.197 от ГПК, вр. чл.144 АПК, извършването на съдебно-икономическа експертиза, с вещо лице Стилияна Д. Д., което след като се запознае с материалите по делото и извърши справки там, където е необходимо да отговори на следните въпроси:

 

1.Какъв е произходът и движението на посочените в писмо 08-00- 1991/15.11.2016г., дължими 3 599 859,99 лева? Как са формирани и на какво основание? Има ли счетоводни задължения, от които те произтичат и кои са те? Как са констатирани, има ли документ, с който са обявени – кога и как?

 

2. Твърдените в писмото задължения с ДДС ли са или без ДДС? Има ли съпоставимост между посочените цифри в писмото - дали всички са с ДДС или са без ДДС? Ако има несъответствия вещото лице да посочи всички цифри в писмото с ДДС и втори път - всички цифри без ДДС.

 

3. Получени ли са от Община Сопот посочените в доклада от 16.09.2016г. 2 959 829,54 лева от държавния бюджет (лист 314 от делото)? Кога? В тази сума предвиден ли е ДДС?

 

4. Възстановяван ли е на държавата ДДС, който е получен като безвъзмездна финансова помощ от ОПОС или от държавния бюджет? Кога, в какъв размер и на какво основание? Как е процедирано спрямо Община Сопот относно ДДС, който тя е плащала на изпълнителите по ДБФП-1 – възстановяван ли, е опрощаван ли е или по някакъв друг начин и на какви основания са извършвани тези действия?

 

5. Съгласно счетоводно-икономическите правила, за да бъде заведена като задължение на община една финансова нередност следва ли същата да бъде обявена и приета като финансова корекция? Приета ли е сумата от 3 599 859,99 лева като финансова корекция и влизат ли в тази сума от 2 857 527,18 лева и 2 320 лева, предмет на тристранното споразумение от 09.05.2018г.? Вещото лице да съобрази информацията от доклада за проверка на място на лист 327 от делото за получен през месец юли 2012г. в МОСВ доклад от Европейската служба за борба с измамите - ОЛАФ за извършена проверка върху ДБФП № 58111-С074-265/12.01.2009г., съгласно който ОЛАФ констатира, че не са установени други нередности, освен тези, за които са наложени финансови корекции. Т.е. как са установени от УО на ОПОС други нередности, с какъв произход са, с какво основание, какъв размер и следвало ли е същите да бъдат констатирани и приети за финансови корекции, за да бъдат дължими?

 

6. Сумите посочени в тристранното споразумение от 09.05.2018г. като финансови корекции 2 857 527,18 лева и 2 320 лева с ДДС ли са или без ДДС?

 

7. Какъв е размерът на дължимия ДДС по отношение на посочените две финансови корекции в предходната точка и какво е неговото движение изплатено ли е на общината, която от своя страна го е изплатила на изпълнителите и по какъв начин е възстановено на общината? Има ли счетоводно-икономическо основание това за това ДДС да не се връща от общината? Включва ли се сумата на ДДС от двете финансови корекции от 2 857 627,18 лева и 2 320 лева в общата сума от 3 599 859.99 лева, посочена в писмо 08-00-1991/15.11.2016г.?

 

8. Вещото лице да изчисли дължимата лихва върху претендираните суми от УО на ОПОС съобразно чл.29 от Специалните условия към ДБФП-1, а именно - определяне по реда на чл.102 от Регламент на Съвета № 1083/2006г. от 11 юли 2006г. относно определянето на общи разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд и Кохезионен фонд и за отмяна на Регламент № 1260/1999г., а именно „1.5% над прилагания от Европейската централна банка лихвен процент спрямо основните й операции за рефинансиране на първия работен ден от месеца, в който попада дължимата дата“.

ДА СЕ УКАЖЕ на вещото лице, че следва да предаде заключението най-късно 7 дни преди датата на следващото съдебно заседание, като представи същото и в електронен вид.

 

 

СЪДИЯ: