Решение по дело №660/2020 на Районен съд - Перник

Номер на акта: 314
Дата: 21 юли 2020 г. (в сила от 29 октомври 2020 г.)
Съдия: Валери Митков Ненков
Дело: 20201720200660
Тип на делото: Административно наказателно дело
Дата на образуване: 12 май 2020 г.

Съдържание на акта

                   Р Е Ш Е Н И Е

                       В   И М Е Т О  Н А  Н А Р О Д А

                                           21.Юли.2020година

 

Номер 314                                                                                      гр. Перник

Пернишки  районен съд                                                           01- Н. състав

На  23..                                                                                  година  2020г.

В  открито  съдебно заседание в следния състав:

                                                                                                     ПРЕДСЕДАТЕЛ :  Валери   Ненков

                                                                                                       ЧЛЕНОВЕ :

                                                                                                       СЪДЕБНИ ЗАСЕДАТЕЛИ :

Секретар:  Биляна Миткова

ПРОКУРОР    

             Като разгледа докладваното от Председателя  АНД00660/20год.  по  описа  на съда за 2020година, за да се произнесе  взе предвид следното:

      Производството е по чл.59 и сл. от  ЗАНН.

              С  Наказателно постановление № F 538250/06.ІV.2020год. на Директор на ТД на НАП–гр.София-офис Перник, на основание чл.53 вр. чл.27/83/ от ЗАНН  вр. чл.355 ал.1 от „Кодекса за социално осигуряване” на “Жилфонд”ЕООД-ЕИК *********/Управител С.Б.С.-ЕГН **********/ е наложена “Имуществена санкция” в размер 500/петстотин/лева  за извършено нарушение на чл.3 ал.3 т.1, чл.3 ал.1 т.1 б“А  от „Наредба № Н-8/29.ХІІ.2005год. на Министерство на финансите” вр. чл.5 ал.4 т.1 от „Кодекса за социално осигуряване”/КСО/ вр. чл.2 ал.2 от „Наредба № Н-8/29.ХІІ.2005год. на Министерство на финансите“  отм., бр. 1 от 3.01.2020 г., в сила от 3.01.2020 г./ вр. чл.5 ал.4 т.2 от „Кодекса за социално осигуряване”/КСО/, за това,че на  14.ІІ.2020г. в ТД на НАП-София-офис Перник при извършена проверка по Резолюция № ПО-22001420007164-ОРП-001/03.ІІ.2020г. на Нач отдел УК офис Перник-ТД на НАП-София по Искане Вх.№ ИТ-00-448/28.І.2020г. на ТД на НАП-София-офис Перник в Информационния масив на НАП във връзка с приемане на Декларация Образец № 1 за м.Септември.2019г. по Задължителни предписания на ТП  на НОИ-Перник №-ЗД-1-13-00708996/24.І.2020г. органът по приходите е установил:“Жилфонд”ЕООД-ЕИК *********/Управител С.Б.С.-ЕГН **********/ в качеството си на работодател  и осигурител по   чл.5 от „Кодекса за социално осигуряване”/КСО/, НЕ е подал в законоустановения срок в компетентната ТД на НАП,която в конкретния случай е ТД на НАП Софияофис Перник, Декларация  Образец 1 ”Данни за осигурено лице” към чл.2 ал.1 от „Наредба № Н-8/29.ХІІ.2005год./отменена/ на  Министерство на финансите” на Министерство на финансите за м.Септември. 2019   и  Декларация  № 6 към  чл.2 ал.2 от  Наредба  Н-8 на МФ за  м.Септември.2019г./отменена/.

      Декларация  Образец 1  съдържа данни за периода на осигуряване, възнаграждението,осигурителния доход,осигурителните вноски,вноските за фонд ГВРС,начисления облагаем доход,ползваните данъчни облекчения,чрез работодател и начисления данък върху доходите от трудови правоотношения по ЗДДФЛ на осигурените в Жилфонд”ЕООД-ЕИК *********/Управител С.Б.С.-ЕГН **********/ лица.

       Срокът за подаване Декларация  Образец 1 за м.Септември.2019г  е  до  25.Х.2019г.

                Декларация  Образец 6  съдържа данни за общия размер на дължимите осигурителни вноски и общия размер на дължимия ДДФЛ върху трудовите възнаграждения на работниците и служителите,работещи по трудови правоотношения Жилфонд”ЕООД-ЕИК *********. Срокът за подаване на Декларация Образец №6  за м.Септември.2019г  е  до  25.Х.2019г. едновременно с Декларация  Образец 1.

      Декларация  Образец 1 за м.Септември.2019г  е подадена и приета в Офис Перник на ТД на НАП София на 14.ІІ.2020г. с  Протокол № 143582001073766/14.ІІ.2020г.

      Декларация  Образец 6  за м.Септември.2019г  е подадена и приета в Офис Перник на ТД на НАП София на 14.ІІ.2020г. с  Протокол № 143582001073766/14.ІІ.2020г.

       Против издаденото наказателно постановление в срок е постъпила жалба от Жилфонд”ЕООД-ЕИК *********/Управител С.Б.С.-ЕГН **********/  в която се оспорва законосъобразността и обосноваността на издаденото наказателно постановление.

 Излагат се доводи, че нарушението визирано в акта и наказателното постановление не е извършено, че в административно наказателната процедура са допусни съществени нарушения на процесуални правила, досежно  императивните  реквизити от съдържанието на акта и наказателното постановление и досежно налагането на административната санкция.

  В съдебно заседание жалбоподателя,НЕ се явява изпраща адв.Яна.С.-ПАК,която доразвива доводите в жалбата и моли наказателното постановление да бъде отменено изцяло, като в хода на съдебните прения излага конкретни доводи в подкрепа на възраженията в жалбата, като обосновава и тезата, че жалбоподателя е санкциониран по нормативна уредба отменена и не актуална и че са налице противоречия между НП и АУАн,както и алтернативно се пледира за прилагане на чл.28 от ЗАНН

  Въззиваемата страна, редовно призована  изпраща представител ЮК М.Кирилова, като изразява становище да се потвърди НП.

   Пернишкият районен съд, в настоящия съдебен състав, след като прецени събраните по делото доказателства по реда на чл.14 и чл.18 от НПК, както и доводите на страните, намира за установено следното:

       Със АУАН № F 538250/17.ІІ.2020год. съставен от А.В.  М. /инспектор по приходите  в присъствието на свидетеля М.В.  С. е посочено,че на  14.ІІ.2020г. в ТД на НАП-София-офис Перник при извършена проверка по Резолюция № ПО-22001420007164-ОРП-001/03.ІІ.2020г. на Нач отдел УК офис Перник-ТД на НАП-София по Искане Вх.№ ИТ-00-448/28.І.2020г. на ТД на НАП-София-офис Перник в Информационния масив на НАП във връзка с приемане на Декларация Образец № 1 за м.Септември.2019г. по Задължителни предписания на ТП  на НОИ-Перник №-ЗД-1-13-00708996/24.І.2020г. органът по приходите е установил:“Жилфонд”ЕООД-ЕИК *********/Управител С.Б.С.-ЕГН **********/ в качеството си на работодател  и осигурител по   чл.5 от „Кодекса за социално осигуряване”/КСО/, НЕ е подал в законоустановения срок в компетентната ТД на НАП,която в конкретния случай е ТД на НАП Софияофис Перник, Декларация  Образец 1 ”Данни за осигурено лице” към чл.2 ал.1 от „Наредба № Н-8/29.ХІІ.2005год./отменена/ на  Министерство на финансите” на Министерство на финансите за м.Септември. 2019   и  Декларация  № 6  към  чл.2 ал.2 от  Наредба  Н-8 на МФ за  м.Юни.2017г./отменена/-нарушение на чл.3 ал.3 т.1, чл.3 ал.1 т.1 б“А“от„Наредба № Н-8/29.ХІІ.2005год. на Министерство на финансите“/ чл. 3. (1) (Изм. и доп. - ДВ, бр. 7 от 2007 г., в сила от 01.01.2007 г.; изм., бр. 1 от 2010 г., в сила от 01.01.2010 г.; изм. изцяло, бр. 103 от 2012 г., в сила от 01.01.2013 г.) Декларация образец № 1 се подава в съответната компетентна териториална дирекция на Националната агенция за приходите:   1. (изм. - ДВ, бр. 110 от 2013 г., в сила от 01.01.2014 г.) от работодатели, осигурители и техните клонове и поделения - за всеки календарен месец:      а) до 25-о число на месеца, следващ месеца, за който се отнасят данните, включително и при полагащо се обезщетение на трудоустроено лице, на което не е предоставена подходяща работа; при начислено или изплатено възнаграждение за същия месец след този срок - до края на месеца, в който е начислено или изплатено възнаграждението;/ отм., бр. 1 от 3.01.2020 г., в сила от 3.01.2020 г./ вр. чл.5 ал.4 т.1 от „Кодекса за социално осигуряване”/КСО/ вр. чл.2 ал.2 от „Наредба № Н-8/29.ХІІ.2005год. на Министерство на финансите“л. 2. (Изм. и доп. - ДВ, бр. 7 от 2007 г., бр. 3 от 2009 г., в сила от 1.01.2009 г., бр. 1 от 2010 г., в сила от 1.01.2010 г., доп., бр. 68 от 2012 г., в сила от 1.08.2012 г., изм. и доп., бр. 103 от 2012 г., в сила от 1.01.2013 г., изм., бр. 45 от 2013 г., бр. 99 от 2013 г., в сила от 1.01.2014 г.) ………..   2. (доп. – ДВ, бр. 2 от 2016 г., в сила от 1.01.2016 г., изм., бр. 9 от 2019 г., в сила от 1.01.2019 г.) единният граждански номер, личен номер, личен номер на чужденец (служебен номер), имената, дните в осигуряване, възнаграждението, осигурителният доход; осигурителните вноски за осигурените лица и самоосигуряващите се, вноските 2 за фонд "Гарантирани вземания на работниците и служителите", начисленият облагаем доход и начисленият данък за доходи от трудови правоотношения по смисъла на Закона за данъците върху доходите на физическите лица./ ;/ отм., бр. 1 от 3.01.2020 г., в сила от 3.01.2020 г./   вр. чл.5 ал.4 т.2 от „Кодекса за социално осигуряване”/КСО/л.5.(1)(Изм. - ДВ, бр. 105 от 2005 г., доп., бр. 109 от 2008 г., в сила от 1.01.2009 г., изм., бр. 61 от 2015 г., в сила от 1.01.2016 г., бр. 99 от 2017 г., в сила от 1.01.2018г.) Осигурител е всяко физическо лице, юридическо лице или неперсонифицирано дружество, както и други организации, които имат задължение по закон да внасят осигурителни вноски за други физически лица. (2) (Изм. и доп. - ДВ, бр. 109 от 2008 г., в сила от 1.01.2009 г., изм., бр. 61 от 2015 г., в сила от 1.01.2016 г., бр. 99 от 2017 г., в сила от 1.01.2018 г.)Самоосигуряващ се е физическо лице, което е длъжно да внася осигурителни вноски за своя сметка.(3) (Нова - ДВ, бр. 67 от 2003 г., изм., бр. 105 от 2005 г.) Регистрацията на осигурителите и самоосигуряващите се лица в Националния осигурителен институт се извършва служебно въз основа на данните в регистъра и базите данни на Националната агенция за приходите по чл. 80, ал. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс.   (4) (Изм. - ДВ, бр. 1 от 2002 г., предишна ал. 3, бр. 67 от 2003 г., изм., бр. 112 от 2004 г., бр. 105 от 2005 г.) Осигурителите, осигурителните каси, самоосигуряващите се лица и работодателите периодично представят в Националната агенция за приходите данни за:   1. (изм. - ДВ, бр. 95 от 2006 г., в сила от 1.01.2007 г., доп., бр. 105 от 2006 г., изм., бр. 99 от 2009 г., в сила от 1.01.2010 г.) осигурителния доход, осигурителните вноски за държавното обществено осигуряване, Учителския пенсионен фонд, здравното осигуряване, допълнителното задължително пенсионно осигуряване, вноските за фонд "Гарантирани вземания на работниците и служителите", дните в осигуряване и облагаемия доход по Закона за данъците върху доходите на физическите лица - поотделно за всяко лице, подлежащо на осигуряване;   2. (изм. - ДВ, бр. 95 от 2006 г., в сила от 1.01.2007 г., изм. и доп., бр. 105 от 2006 г., доп., бр. 58 от 2012 г., в сила от 1.08.2012 г.) декларация за сумите за дължими осигурителни вноски за държавното обществено осигуряване, Учителския пенсионен фонд, здравното осигуряване, допълнителното задължително пенсионно осигуряване, вноските за фонд "Гарантирани вземания на работниците и служителите" и данък по Закона за данъците върху доходите на физическите лица; декларация за сумите за осигурителни вноски за държавното обществено осигуряване и за допълнителното задължително пенсионно осигуряване се подава и за лицата по чл. 4, ал. 5 и 9.

      Декларация  Образец 1  съдържа данни за периода на осигуряване, възнаграждението,осигурителния доход,осигурителните вноски,вноските за фонд ГВРС,начисления облагаем доход,ползваните данъчни облекчения,чрез работодател и начисления данък върху доходите от трудови правоотношения по ЗДДФЛ на осигурените в Жилфонд”ЕООД-ЕИК *********/Управител С.Б.С.-ЕГН **********/ лица.

       Срокът за подаване Декларация  Образец 1 за м.Септември.2019г  е  до  25.Х.2019г.

               Декларация  Образец 6  съдържа данни за общия размер на дължимите осигурителни вноски и общия размер на дължимия ДДФЛ върху трудовите възнаграждения на работниците и служителите,работещи по трудови правоотношения Жилфонд”ЕООД-ЕИК *********. Срокът за подаване на Декларация Образец №6  за м.Септември.2019г  е  до  25.Х.2019г. едновременно с Декларация  Образец 1.

      Декларация  Образец 1 за м.Септември.2019г  е подадена и приета в Офис Перник на ТД на НАП София на 14.ІІ.2020г. с  Протокол № 143582001073766/14.ІІ.2020г.

      Декларация  Образец 6  за м.Септември.2019г  е подадена и приета в Офис Перник на ТД на НАП София на 14.ІІ.2020г. с  Протокол № 143582001073766/14.ІІ.2020г.

      В срока по чл.44 ал.1 от ЗАНН/чл.44.(1) Освен възраженията при съставяне на акта в тридневен срок от подписването му нарушителят може да направи и писмени възражения по него. (2) Когато във възраженията си нарушителят посочи писмени или веществени доказателства, те трябва да бъдат събрани служебно, доколкото това е възможно./ жалбоподателя “Жилфонд”ЕООД-ЕИК *********/Управител С.Б.С.-ЕГН **********/ НЕ е упражнил правото си на писмени възражения, срещу констатацията за посочено нарушение в АУАН.      

  На 06.ІV.2020год.., базирайки се на събраните по преписката доказателства и след проверка по реда на чл.52, ал.4 от ЗАНН, наказващият орган  приел, че са налице основанията по чл.53 и чл.83 ал.1 от ЗАНН и издал наказателно постановление с което на основание чл.355 ал.1 КСО/”чл. 355. (Нов - ДВ, бр. 105 от 2005 г.) (1) (Изм. - ДВ, бр. 105 от 2006 г., бр. 99 от 2009 г., в сила от 1.01.2010 г., бр. 94 от 2012 г., в сила от 1.01.2013 г.) Който наруши разпоредбите на чл. 5, ал. 4 и чл. 6, ал. 8 и разпоредбите на нормативните актове по прилагането им, се наказва с глоба от 50 до 500 лв. за физическите лица, които не са търговци, или с имуществена санкция за едноличните търговци и юридическите лица в размер от 500 до 5000 лв., ако не подлежи на по-тежко наказание.     (2) Който състави документ с невярно съдържание или предостави неверни данни по чл. 5, ал. 4 с цел да избегне плащането на задължителни осигурителни вноски    и    който не подаде в срок декларация с данните по чл. 5, ал. 4 или декларация от самоосигуряващо се лице, се наказва с глоба от 250 лв. за всеки отделен случай, ако не подлежи на по-тежко наказание      (4) При повторно нарушение по ал. 1 наказанието е глоба от 500 до 2000 лв. или имуществена санкция в размер 1000 лв. за всеки отделен случай, но не повече от 10 000 лв., а по ал. 2 - глоба от 500 лв. за всеки отделен случай, но не повече от 10 000 лв.   (5) Актовете за установяване на административните нарушения се съставят от органите на Националната агенция за приходите, а наказателните постановления се издават от изпълнителния директор на Националната агенция за приходите или от упълномощено от него длъжностно лице. (6) Установяването на нарушенията, издаването на наказателните постановления, обжалването и изпълнението им се извършват по реда на Закона за административните нарушения и наказания.”/  ангажирал имуществената отговорност на “Жилфонд”ЕООД-ЕИК *********/Управител С.Б.С.-ЕГН **********/ за констатираното нарушение по  нарушение на  чл.3 ал.3 т.1 от „Наредба № Н-8/29.ХІІ.2005год. на Министерство на финансите” л. 3. (1) (3) (Предишна ал. 2, изм. - ДВ, бр. 7 от 2007 г., в сила от 01.01.2007 г.; изм., бр. 3 от 2009 г., в сила от 01.01.2009 г.; доп., бр. 68 от 2012 г., в сила от 01.08.2012 г.) Декларация образец № 6 се подава в съответната компетентна териториална дирекция на Националната агенция за приходите: 5      1. (изм. -ДВ, бр. 103 от 2012 г., в сила от 01.01.2013 г.; изм., бр. 99 от 2013 г., в сила от 01.01.2014 г.; изм., бр. 110 от 2013 г., в сила от 01.01.2014 г.) от работодателите, осигурителите и техните клонове и поделения за дължимите осигурителни вноски и вноските за фонд „Гарантирани вземания на работниците и служителите" - едновременно с подаване на декларация образец № 1;/ ;/ отм., бр. 1 от 3.01.2020 г., в сила от 3.01.2020 г./ касаещо изискването за периодично предоставяне на данните подавани в ТД НАП с декларация Образец 1 за работника  в дружеството.

   Гореизложената фактическа обстановка съдът прие за установена по несъмнен начин, като взе предвид показанията на свидетелите: М.В.С. и А.В.М., както и писмените доказателства: АУАН № F 538250/17.ІІ.2020год.,Справка Търговски регистър-л.81,Протокол-л.9,10,Деклараци №6, Справка-л.10,  Заповед-л.13, Договор за абонаментно-счетоводно обслужване-л.24, Писмо от Жилфонд-л.29,Пълномощно-л.31.

   Производството,предмет на настоящето разглеждане е от административно наказателен   характер при което е необходимо да се установи налице ли е деяние, същото представлява ли административно нарушение  по смисъла на чл.6 от ЗАНН, ако да- извършено ли е от посоченото в акта лице и извършено ли е виновно-предпоставките са абсолютни, като тежестта на доказване лежи върху административно наказващия орган.

   Съставянето на актове за извършеното административно нарушение е основополагащ елемент  от  всяко административно  производство.  Това е дейност от процесуално естество от чието добросъвестно и законосъобразно осъществяване зависи  в голяма степен ефективността на последващата юрисдикционна-наказателна дейност на административно наказващия орган .

   Чрез съставения акт се сезира оторизирания административно наказателен орган, със съответния административно наказателен спор и се иска  от него да се произнесе по същия, като се  внася твърдение,  че е налице виновно  извършено административно нарушение от определен вид.

       Абсолютно задължително е и в акта за установяване на административно нарушение и в наказателното постановление административното нарушение,  което е вменено във вина на нарушителя и за което той е санкциониран да бъде описано точно,  прецизно  и разбираемо, както  и  да съдържа всички обективни и субективни признаци на посочената,  като нарушена норма от  съответния  нормативен акт .

       Не на последно място съставеният акт за установяване на административно нарушение, следва да съдържа всички реквизити, посочени  в   чл.42 от ЗАНН.

       В съответствие с разпоредбата на чл.43 ал.1 от ЗАНН актът  е подписан от актосъставителя както и от  свидетеля по акта. Предявен е на нарушителя  за запознаване с неговото съдържание.

       В графата му, предоставяща  му  възможност  да даде обяснения по нарушението и да изложи възражения НЕ се   констатираха такива.

       При спазване на разпоредбата на чл.43 ал.5 от ЗАНН  на нарушителя е   връчен   препис от акта  срещу   разписка.

       Последващата втора възможност за излагане евентуални възражения, законодателя е предоставил на евентуалния нарушител в разпоредбата на чл.44 от ЗАНН /чл.44.(1) Освен възраженията при съставяне на акта в тридневен срок от подписването му нарушителят може да направи и писмени възражения по него. (2) Когато във възраженията си нарушителят посочи писмени или веществени доказателства, те трябва да бъдат събрани служебно, доколкото това е възможно./ от  която  жалбоподателя   се е възползувал.

       Издаденото въз основа на него наказателно постановление е необходимо  да  съдържа реквизитите, посочени  в  чл.57 от ЗАНН и да бъде издадено от компетентен орган.

       Изводът на състава е,  че при съставяне на  процесния АУАН и издаване на Наказателното постановление,  са спазени установените към съдържанието им  императивни  изисквания  в  чл.42 /”чл.42.Актът за установяване на административното нарушение трябва да съдържа:1. собственото, бащиното и фамилното име на съставителя и длъжността му;2. датата на съставяне на акта; 3. датата и мястото на извършване на нарушението;4. описание на нарушението и обстоятелствата, при които е било извършено;  5. законните разпоредби, които са нарушени;6. собственото, бащиното и фамилното име и възрастта на нарушителя, точния му адрес и местоработата, единен граждански номер;7. имената и точните адреси на свидетелите, единен граждански номер;8. обясненията или възраженията на нарушителя, ако е направил такива;9. (доп. - ДВ, бр. 59 от 1992 г.) имената и точните адреси на лицата, които са претърпели имуществени вреди от нарушението, единен граждански номер;10. опис на писмените материали и на иззетите вещи, ако има такива, и кому са поверени за пазене.”/  и  съответно  чл.57 ал.1 от ЗАНН  /”чл.57.(1)Наказателното постановление трябва да съдържа:1. собственото, бащиното и фамилното име и длъжността на лицето, което го е издало; 2. датата на издаването и номерата на постановлението;3. датата на акта, въз основа на който се издава, и името, длъжността и местослуженето на актосъставителя;4. собственото, бащиното и фамилното име на нарушителя и точния му адрес, единен граждански номер; 5. описание на нарушението, датата и мястото, където е извършено, обстоятелствата, при които е извършено, както и на доказателствата, които го потвърждават; 6.законните разпоредби, които са били нарушени виновно;7. вида и размера на наказанието;8. вещите, които се отнемат в полза на държавата;9. размера на обезщетението и на кого следва да се заплати;10. дали наказателното постановление подлежи на обжалване, в какъв срок и пред кой съд”/.

   Съобразно установената фактическа обстановка, от правна страна, съдът намира следното:

При извършване на служебна проверка за законосъобразност на обжалвания акт, съобразявайки доводите на страните,съдът констатира допуснати съществени нарушения на административно наказателната процедура, опорочаващи законосъобразността  на  обжалвания административен акт  и  обосноваващи отмяната му с оглед н следното.

 

  Конкретно, относно  нарушението по същество:

  І.Видно от посочената за накърнена разпоредба чл.3 ал.1 т.1 б“А“  от „Наредба № Н-8/29.ХІІ.2005год. на Министерство на финансите“/ чл. 3. (1) (Изм. и доп. - ДВ, бр. 7 от 2007 г., в сила от 01.01.2007 г.; изм., бр. 1 от 2010 г., в сила от 01.01.2010 г.; изм. изцяло, бр. 103 от 2012 г., в сила от 01.01.2013 г.) Декларация образец № 1 се подава в съответната компетентна териториална дирекция на Националната агенция за приходите:   1. (изм. - ДВ, бр. 110 от 2013 г., в сила от 01.01.2014 г.) от работодатели, осигурители и техните клонове и поделения - за всеки календарен месец:      а) до 25-о число на месеца, следващ месеца, за който се отнасят данните, включително и при полагащо се обезщетение на трудоустроено лице, на което не е предоставена подходяща работа; при начислено или изплатено възнаграждение за същия месец след този срок - до края на месеца, в който е начислено или изплатено възнаграждението;/ отм., бр. 1 от 3.01.2020г., в сила от 3.01.2020 г./ в НП и АУАН, същата към дата на съставяне на АУАН/17.ІІ.2020г./ и НП/06.ІV.2020г./,НЕ е съществувала в правния мир, т.е жалбоподателя е санкциониран, относно нарушение, което е било отменено, нещо повече видно от датата на извършване на проверката, въпросната разпоредба НЕ е съществувала и е била отменена.

   ІІ. На  второ място, видно от посочената фактология в АУАН е налице посочване на различни времеви интервали за подаване на съответните деклерации,които се различават до години,което вероятно е техническа грешка н с оглед,че конкретния интервал е част от императивното правило за подаване на съответните деклерации, а разликата  в фактологията касае близо 2/две години/ намира същото за съществено,накърняващо правото на защита.

  Що се отнася до възраженията за маловажност  и наличието на договор със счетоводна къща от страна на жалбоподателя, то същите не се приемат от състава, от една страна се касае за фиска на страната от друга, процесната отговорност е без виновна за дружеството което е задължено да подава процесните декларации.

  Предвид гореизложеното състава приема несъставомерност на процесното нарушение, респ. НП следва да бъде отменено.

Относно разноските:

       Искането за присъждане на разноски е направено своевременно в хода на съдебното производство от страна на пълномощника на жалбоподателя, като последният има право на такива предвид изхода на делото–отмяна на обжалвания Наказателно постановление № F 538250/06.ІV.2020год. на Директор на ТД на НАП–гр.София-офис Перник, и с оглед разпоредбата на чл.63 ал.3 от ЗАНН/чл. 63. (1) Районният съд в състав само от съдия разглежда делото по същество и се произнася с решение, с което може да потвърди, да измени или отмени наказателното постановление или електронния фиш. Решението подлежи на касационно обжалване пред административния съд на основанията, предвидени в Наказателно-процесуалния кодекс, и по реда на глава дванадесета от Административнопроцесуалния кодекс. (2) В предвидените от закона случаи съдът може да прекрати производството с определение, което подлежи на обжалване с частна жалба. /3) В съдебните производства по ал. 1 страните имат право на присъждане на разноски по реда на Административнопроцесуалния кодекс.    (4) Ако заплатеното от страната възнаграждение за адвокат е прекомерно съобразно действителната правна и фактическа сложност на делото, съдът може по искане на насрещната страна да присъди по-нисък размер на разноските в тази им част, но не по-малко от минимално определения размер съобразно чл. 36 от Закона за адвокатурата.(5) В полза на юридически лица или еднолични търговци се присъжда и възнаграждение в размер, определен от съда, ако те са били защитавани от юрисконсулт. Размерът на присъденото възнаграждение не може да надхвърля максималния размер за съответния вид дело, определен по реда на чл. 37 от Закона за правната помощ./,препращаща към чл.143 от „Административно процесуалния кодекс“/чл.143.(1)Когато съдът отмени обжалвания административен акт или отказа да бъде издаден административен акт, държавните такси, разноските по производството и възнаграждението за един адвокат, ако подателят на жалбата е имал такъв, се възстановяват от бюджета на органа, издал отменения акт или отказ. (2) Подателят на жалбата има право на разноски по ал.1 и при прекратяване на делото поради оттегляне на оспорения от него административен акт.  (3) Когато съдът отхвърли оспорването или подателят на жалбата оттегли жалбата, страната, за която административният акт е благоприятен, има право на разноски.(4) Когато съдът отхвърли оспорването или оспорващият оттегли жалбата, подателят на жалбата заплаща всички направени по делото разноски, включително минималното възнаграждение за един адвокат, определено съгласно наредбата по чл.36, ал. 2 от Закона за адвокатурата, ако другата страна е ползвала такъв./.

      От съдържанието на приложения на л.23 Договор за правна защита и съдействие се установява, че договореното адвокатско възнаграждение в размер на 300/триста/ лева  жалбоподателят е ЗАПЛАТИЛ в брой на адвокат Яна Сотирова от АК-Перник, поради което и въззиваемата страна ТД на НАП–гр.София-офис Перник-ЕИК по БУЛСТАТ *************, следва да бъде осъдена да заплати от бюджета си в полза на жалбоподателя “Жилфонд”ЕООД-ЕИК *********/Управител С.Б.С.-ЕГН **********/, направени по-горе съдебни разноски.

       Мотивиран от изложеното и на основание чл.63 ал.1 от ЗАНН, съдът

  Р     Е     Ш     И:

          ОТМЕНЯВА Наказателно постановление № F 538250/06.ІV.2020год. на Директор на ТД на НАП–гр.София-офис Перник с което на основание чл.355 ал.1 от „Кодекса за социално осигуряване” на “Жилфонд”ЕООД-ЕИК *********е наложена “Имуществена санкция” в размер 500/петстотин/лева  за извършено нарушение на чл.3 ал.3 т.1, чл.3 ал.1 т.1 б“А от „Наредба № Н-8/29.ХІІ.2005год. на Министерство на финансите”  вр. чл.5 ал.4 т.1 от „Кодекса за социално осигуряване”/КСО/ вр. чл.2 ал.2 от „Наредба № Н-8/29.ХІІ.2005год. на Министерство на финансите“  отм., бр. 1 от 3.01.2020 г., в сила от 3.01.2020 г./ вр. чл.5 ал.4 т.2 от „Кодекса за социално осигуряване”/КСО/ на Министерство на финансите”.

  ОСЪЖДА Областна дирекция на ТД на НАП–гр.София-офис Перник-ЕИК по БУЛСТАТ *************, да ЗАПЛАТИ на “Жилфонд”ЕООД-ЕИК *********/Управител С.Б.С.-ЕГН **********/, сумата в размер на 300/триста/лева, представляваща направени от лицето в настоящото производство РАЗНОСКИ за Адвокатско възнаграждение за адвокат.

  РЕШЕНИЕТО подлежи на касационно обжалване пред Административен съд–гр.Перник на основанията, предвидени в Наказателно-процесуалния кодекс и по реда на Глава ХІІ-та от Административно процесуалния кодекс- в 14-дневен срок от съобщаването му на страните.

 

           ПРЕДСЕДАТЕЛ:…………………………………………..

 

 

 

 

 

ВЯРНО С ОРИГИНАЛА

ВС