Р Е Ш Е Н И Е
Дупница
Номер Година 09.04.2020 Град
В ИМЕТО НА НАРОДА
Іс-НО
Районен съд – Дупница състав
04.03 2020
на Година
В публично съдебно заседание в следния състав:
Председател Ели Скоклева
Членове
Съдебни заседатели:
1.
Юлия Вукова
2.
Секретар:
Председателя на
състава
Прокурор:
Сложи за разглеждане докладваното от
Н.а.х.д 1198 2019
дело № по описа за година.
Р Е Ш И
ОТМЕНЯ
НАКАЗАТЕЛНО ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 440886/06.06.2019г,
издадено от началник отдел „Оперативни
дейности“. на ЦУ на НАП .София,с което
е наложена имуществена санкция в размер на 3000лв. за нарушение по чл.185,ал.2 ЗДДС на
„Нужка 2016“ЕООД с ЕИК ********* и адрес на управление гр.Дупница, ул.“Каваклия“
№ 65 ,представлявано от собственика Т.Г.В., като НЕЗАКОНОСЪОБРАЗНО.
Решението подлежи на
касационно обжалване, пред Кюстендилския административен съд, на основанията,
предвидени в НПК и по реда на глава ХІІ АПК.
РАЙОНЕН
СЪДИЯ:
МОТИВИ:
„Нужка 2016“ ЕООД гр.Дупница,представлявано
от сабственика Т.Г.В., обжалва наказателно
постановление № 440886/06.06.2019г, издадено от
началник отдел „Оперативни дейности“.
на ЦУ на НАП .София,с което е наложена имуществена санкция на
дружеството в размер на 3000лв. за
нарушение по чл.185,ал.2 ЗДДС .Прави оплаквания за незаконосъобразност и
моли да бъде отменено, като излага доводи , че горното нарушение не е
извършено.
Представителят на административно
наказващия орган оспорва жалбата, излагайки доводи за законосъобразност на
атакуваното наказателно постановление.
Съдът, като взе предвид
събраните по делото доказателства-показанията на актосъставителя, свидетеля по
акта и писмените такива, преценени по отделно и в съвкупност, прие за
установено следното от фактическа и правна страна:
Дружеството жалбоподател осъществява
търговска дейност, като стопанисва търговски обект-бистро в гр.Дупница.На
10.12.2018г. в обекта/който не работел/, била извършена проверка от длъжностни
лица при АНО,при която било установено,че в същия има регистрирано фискално
устройство,но няма изградена дистанционна връзка с НАП. На представителя на
дружеството съставен АУАН за нарушение
по чл.7,ал.3 от Наредба Н-18/2006г.на
министъра на финансите. В срока по чл.44,ал.1 ЗАНН, представителя на
дружеството е направил писмено възражение, като е посочил,че в момента на
проверката обекта не е работел, а е бил в процес на подготовка на заповане на
работа..Ваз основа на съставения акт, е
издадено атакуваното наказателно постановление, с което на осн.чл.185,ал.2 ЗДДС на дружеството била наложена имуществена
санкция в в размер на 3000лв.
Съдът прие за установена горната фактическа обстановка,
като даде вяра на показанията на разпитаните свидетели. Същите не си
противоречат и установяват ,че при
извършване на проверката, обекта не е работел с клиенти/бил е заключен/ , но е
имало останали чаши от кафе и безалкохолно, като същия е бил зареден с
безалкохолни напитки, сокове и кафе. .
С оглед на така установеното, съдът счете,че
жалбата е допустима. Същата е подадена в срока по чл.59, ал.2 ЗАНН, от надлежна
страна, а по същество е основателна и съдът
отмени атакуваното наказателно постановление , по следните съображения:
Наказателното постановление е
издадено от компетентен орган, въз основа на АУАН, съставен от оправомощено за
това лице, съгласно заповед ЗЦУ- ОПР-17 / 17.05.2018г.на изпълнителния директор
на НАП . АУАН съдържа всички реквизити,визирани в чл.42 ЗАНН, а НП е съобразено
с изискванията на чл.57 ЗАНН, като в процедурата по установяване на нарушението
и съответно налагане на административното наказания, не са допуснати нарушения
от АНО.
От събраните по делото доказателства не
се установи,че дружеството жалбоподател е осъществило нарушението по
чл.185,ал.2 ЗДДС във вр. с чл.7,ал.3 от Наредба №Н-18/2006г.Този текст ангажира
административно наказателната отговорност на лице, допуснало нарушение на
поднормативен акт, издаден по прилагането на ЗДДС.Наредба №Н-18/2006г. е
издадена по приложението на чл.11 ЗДДС и регламентира реда и начина за
регистриране и отчитане на продажбите в търговските обекти чрез фискални
устройства. Чл.7,ал.3 от същата сочи,че
не се допуска работа с фискално устройство на лицата по чл.3/ между които
безспорно е и дружеството жалбоподател/,без изградена дистанционна връзка с
НАП. Действително, фискалното устройство в обекта не е имало изградена такава
връзка, но безспорно се установи,че обекта не е работел т.е. в случая не е
осъществено изпълнителното деяние на това нарушение, а именно да „допусне
работа“.Обекта е бил заключен при проверката
и отворен от представителя на дружеството ,с оглед на последната.
Обстоятелството,че по масите е имало оставени чаши от кафе и безалкохолно
създават индиция, но не доказват по
безспорен и несъмнен начин,че е допусната или извършена работа в този обект.Дали
същото е било ползвано за семейно тържество от ползвателя или действително е
работело с клиенти , са само предположения,
което води до недоказаност на нарушението. Предвид,че се касае за
административно нарушение, с оглед
наказателния характер на производството, същото следва да бъде доказано по
безспорен и несъмнен начин, а не да почива на предположения.
С оглед изложеното, съдът прие,че
нарушението е недоказано, което води до
необоснованост на наказателното постановление и
налага отмяната му като незаконосъоразно.
По горните съображения, съдът
постанови решението си.