Присъда по дело №161/2017 на Военен съд - Пловдив

Номер на акта: 1
Дата: 9 януари 2018 г. (в сила от 25 януари 2018 г.)
Съдия: Даниел Атанасов Луков
Дело: 20176200200161
Тип на делото: Наказателно дело от общ характер
Дата на образуване: 14 ноември 2017 г.

Съдържание на акта

П Р И С Ъ Д А

№ 1

В ИМЕТО НА НАРОДА

 

Днес, 09 януари 2018 г., в 10:00 часа, Пловдивският военен съд в                  гр. Пловдив – сградата на съда, в открито съдебно заседание в състав:

 

ПРЕДСЕДАТЕЛ: капитан ДАНИЕЛ АТАНАСОВ ЛУКОВ

 

СЪДЕБНИ ЗАСЕДАТЕЛИ:

1. оф. канд. ПЛАМЕН ДИМИТРОВ ПЕТРОВ

2. с-на НИКОЛАЙ СТЕФАНОВ ДАФОВСКИ

 

при съдебен секретар Недялка Петкова и с участието на прокурора от Военно-окръжна прокуратура Пловдив полк. Станимир Стоянов, сложи за разглеждане нохд № 161/2017 г. против И.А.Р., служил във военно формирование *** - П., предаден на съд по чл. 212, ал.1, алт.1, вр. чл. 26, ал.1 от НК

 

П Р И С Ъ Д И:

ПРИЗНАВА подсъдимия И.А.Р., служил във военно формирование *** - П., роден на *** г., живущ ***, ***, ЕГН **********

 

ЗА ВИНОВЕН В ТОВА, ЧЕ:

В периода от 11.09.2009 г. до 11.01.2017 г., включително, във военно формирование *** - П., в условията на продължавано престъпление, на 73 (седемдесет и три) пъти, чрез използване на документи с невярно съдържание, получил без правно основание чуждо движимо имущество –пари в размер на 8 420 (осем хиляди четиристотин и двадесет) лв., собственост на Министерство на отбраната, с намерение да ги присвои, поради което и на основание чл. 212, ал.1, алт.1, вр. чл. 26, ал.1, вр. чл. 58а, ал. 1 от НК ГО ОСЪЖДА НА ЕДНА ГОДИНА И ЧЕТИРИ МЕСЕЦА ЛИШАВАНЕ ОТ СВОБОДА.

На основание чл. 66 НК ОТЛАГА изпълнението на така наложеното на подсъдимия наказание лишаване от свобода за срок от ТРИ ГОДИНИ, считано от влизане на присъдата в сила.

Приложените по делото ВЕЩЕСТВЕНИ ДОКАЗАТЕЛСТВА:

1 /един/ брой  молба – декларация до Жилищната комисия на военно поделение *** – Пловдив / Приложение № 1 към чл.9, ал.1 от Наредба за отдаване под наем и за разпореждане с имоти от ведомствения жилищен фонд на Министерство на отбраната и за изплащане на компенсационни суми на кадровите военнослужещи, които ползват жилище при условията на свободно договаряне / приета с ПМС № 16 от 05.02.2008г., обн. ДВ бр.16 от 15.02.2008г. в сила от 15.02.2008г. попр. Бр. 20 от 26.02.2008г., изм. и доп. бр. 81 от 16.09.2008г. в сила от 19.09.2008г.,изм. бр.83 от 23.09.2008г. в сила от 23.09.2008г./ от дата 09.06.2009г. и с поставен печат на ИА „ Социални дейности на МО” – ТД  - Пловдив № 1083 /24.06.2009г.,  

7 /седем/ броя заявления – декларации до Жилищната комисия на военно формирование *** - П., а именно:

- Заявление – декларация до Жилищната комисия на военно формирование *** - П. / Приложение № 1 към чл.7, ал.2 от Наредба № Н – 22 /16 юли 2010г./ от дата 01.11.2010г. и поставен печат на ИА „Социални дейности на МО” – ТД  - Пловдив вх. № 1322/ 16.11.2010г.,

- Заявление – декларация до Жилищната комисия на военно формирование *** - П. / Приложение № 1 към чл.7, ал.2 от Наредба № Н – 22 /16 юли 2010г./ от дата 03.06.2011г., 

- Заявление – декларация до Жилищната комисия на военно формирование *** - П. / Приложение № 1 към чл.7, ал.2 от Наредба № Н – 22 /16 юли 2010г./ от дата 02.11.2011г.;

- Заявление – декларация до Жилищната комисия на военно формирование *** - П. / Приложение № 1 към чл.7, ал.2 от Наредба № Н – 22 /16 юли 2010г./ от дата 02.11.2012г;

- Заявление – декларация до Жилищната комисия на военно формирование *** - П. / Приложение № 1 към чл.7, ал.2 от Наредба № Н – 22 /16 юли 2010г./ от дата 13.11.2013г.;

- Заявление – декларация до Жилищната комисия на военно формирование *** - П. / Приложение № 1 към чл.7, ал.2 от Наредба № Н – 22 /16 юли 2010г./ от дата 01.11.2014г.;

- Заявление – декларация до Жилищната комисия на военно формирование *** - П. / Приложение № 1 към чл.7, ал.2 от Наредба № Н – 22 /16 юли 2010г./ от дата 02.09.2016г.,

и  12 /дванадесет/ броя заявления – декларации до Жилищната комисия на военно формирование *** - П., както следва :

- Заявление – декларация до Жилищната комисия на военно формирование *** - П. / Приложение № 2 към чл.7, ал.3 от Наредба № Н – 22 /16 юли 2010г./ от дата 04.02.2011г.;

- Заявление – декларация до Жилищната комисия на военно формирование *** - П. / Приложение № 2 към чл.7, ал.3 от Наредба № Н – 22 /16 юли 2010г./ от дата 08.09.2011г.;

- Заявление – декларация до Жилищната комисия на военно формирование *** - П. / Приложение № 2 към чл.7, ал.3 от Наредба № Н – 22 /16 юли 2010г./ от дата 06.02.2012г.

- Заявление – декларация до Жилищната комисия на военно формирование *** - П. / Приложение № 2 към чл.7, ал.3 от Наредба № Н – 22 /16 юли 2010г./ от дата 03.09.2012г.;

- Заявление – декларация до Жилищната комисия на военно формирование *** - П. / Приложение № 2 към чл.7, ал.3 от Наредба № Н – 22 /16 юли 2010г./ от дата 04.06.2013г.;

- Заявление – декларация до Жилищната комисия на военно формирование *** - П. / Приложение № 2 към чл.7, ал.3 от Наредба № Н – 22 /16 юли 2010г./ от дата 03.09.2013г.;

- Заявление – декларация до Жилищната комисия на военно формирование *** - П. / Приложение № 2 към чл.7, ал.3 от Наредба № Н – 22 /16 юли 2010г./ от дата 03.02.2014г.;

- Заявление – декларация до Жилищната комисия на военно формирование *** - П. / Приложение № 2 към чл.7, ал.3 от Наредба № Н – 22 /16 юли 2010г./ от дата 02.06.2014г.;

- Заявление – декларация до Жилищната комисия на военно формирование *** - П. / Приложение № 2 към чл.7, ал.3 от Наредба № Н – 22 /16 юли 2010г./ от дата 01.09.2014г.;

- Заявление – декларация до Жилищната комисия на военно формирование *** - П. / Приложение № 2 към чл.7, ал.3 от Наредба № Н – 22 /16 юли 2010г./ от дата 02.02.2015г.;

- Заявление – декларация до Жилищната комисия на военно формирование *** - П. / Приложение № 2 към чл.7, ал.3 от Наредба № Н – 22 /16 юли 2010г./ от дата 04.06.2015г.;

- Заявление – декларация до Жилищната комисия на военно формирование *** - П. / Приложение № 2 към чл.7, ал.3 от Наредба № Н – 22 /16 юли 2010г./ от дата 07.03.2016г. ДА СЕ УНИЩОЖАТ като вещи без стойност, след влизане на присъдата в сила.

 

Присъдата може да се обжалва и протестира в 15-дневен срок от днес пред ВоАС – София.

 

                             ПРЕДСЕДАТЕЛ:

 

                                                                   1.

                                      ЧЛЕНОВЕ:

                                                                   2.

Съдържание на мотивите

         Мотиви по нохд № 161/2017 г.по описа на Военен съд – П.

 

 

         ВОП – П. е повдигнала обвинение срещу подс. Р. в това, че в периода от 11.09.2009 г. до 11.01.2017 г., включително, във военно формирование *** - П., в условията на продължавано престъпление, на 73 (седемдесет и три) пъти, чрез използване на документи с невярно съдържание, получил без правно основание чуждо движимо имущество – пари в размер на 8 420 (осем хиляди четиристотин и двадесет) лв., собственост на Министерство на отбраната, с намерение да ги присвои - престъпление по чл. 212, ал.1, алт.1, вр. чл. 26, ал. НК.

         Прокурорът поддържа обвинението и счита, че на подсъдимия следва да се наложи наказание в долната граница на предвиденото в закона, с приложение на разпоредбата на чл. 66 НК.

         Подсъдимият признава вината си и прави признание по реда на                 чл. 371, т. 2 НПК.

         Съдът, след преценка на събраните по делото доказателства, намира за установено следното:

         Подсъдимият Р. през 2008 г. постъпил на служба в БА. До момента на напускането си на армията заемал длъжността „***“ във военно формирование *** - П.. Не бил награждаван по служба, не бил и наказван. В службата се изявявал като примерен и изпълнителен военнослужещ. Напуснал системата на 01.05.2017г. по собствено желание. В момента е безработен. Има дете. Живее на съпружески начала. Не е осъждан до настоящия момент.

През инкриминирания в обвинителния акт период от време са действали следните подзаконови нормативни актове, уреждащи условията за картотекиране на нуждаещите се и за изплащане на компенсационни суми на живеещите при условията на свободно договаряне:

През 2008 г., с ПМС 16/08г., в сила от 15.02.2008г., била приета наредба за отдаване под наем и за разпореждане с имоти от ведомствения жилищен фонд на Министерството на отбраната и за изплащане на компенсационни суми на кадровите военнослужещи, които ползват жилище при условията на свободно договаряне, уреждаща въпросите по отдаване под наем и разпореждането с имоти от ведомствения жилищен фонд на МО и за изплащане на компенсационни суми. Тази наредба действала до 24.07.09 г. В поделенията, със заповед на командира на същите, се създавали жилищни комисии – чл. 5 от наредбата. Жилищните комисии приемали постъпилите молби-декларации от нуждаещите се от жилище, извършвали и другите възложени им задължения по чл.5 от наредбата, след което изпращали всички документи на нуждаещите се в ИА “Социални дейности“. От изпълнителната агенция, в изпълнение на разпоредбите по чл.7 от наредбата, изпращали проектосписъците на картотекираните лица за обявяване от министъра на отбраната по реда на чл.11 от наредбата. След това списъците били връщани в ИА „Социални дейности“, като настаняването в жилище от ведомствения жилищен фонд на МО се извършвало въз основа на заповед на изпълнителния директор на агенцията. Право на настаняване в жилище имали кадровите военнослужещи, които са подали молба – декларация по чл. 9 от наредбата по образец, съгласно приложение № 1, до жилищната комисия, които не само не притежават в същото населено място жилище или вила, годни за постоянно обитаване, но и които не са прехвърляли такъв жилищен имот или вила през последните 5 години преди подаване на молбата за настаняване пред жилищната комисия-чл.13 от наредбата. Съответно, ако лицето не може да получи жилище от ведомствения жилищен фонд на МО, то за него, съгласно чл.55 от наредбата, се изплащали компенсационни суми, ако ползва жилище при условията на свободно договаряне. Право на такива месечни компенсационни суми имали кадровите военнослужещи, които ползват жилище при условията на свободно договаряне, картотекирани са по съответния ред на наредбата в трета група на нуждаещите се от жилище, с изключение на живеещите при свои близки-чл.56 от наредбата. За изплащането на месечните компенсационни суми военнослужещият е следвало да представя молба-декларация по образец, съгласно приложение №5, а до 16.09.2008 г. - и документ за платена сума, издаден от наемодателя-чл.57 от наредбата. Въз основа на така подадените документи командира на поделението издавал заповед за изплащането на сумите, които суми идвали от МО въз основа на заповед на министъра на отбраната като първостепенен разпоредител с бюджета на отбраната. При промяна на семейното и/или имотно състояние картотекираният е бил длъжен в 15-дневен срок  да подаде нова молба-декларация до жилищната комисия, в която да посочи променените обстоятелства-чл.9 ал.2 от наредбата. След отмяната на тази наредба на нейно място били приети нови две наредби, уреждащи тези обществени отношения.

Съгласно Наредба Н-10/18.06.2009 г. за настаняване в имоти от жилищния фонд на МО и в имоти, наети за отдаване под наем на министъра на отбраната /отменена/, както и Наредба Н-17/16.07.2009 г. за изплащане на компенсационни суми на военнослужещите и цивилните служители от МО, които живеят при условията на свободно договаряне, издадена от министъра на отбраната /отменена/, на военнослужещите, на които Министерство на отбраната не може да предложи жилище и които поради тази причина живеят при условията на свободно договаряне, се изплащат месечни компенсационни суми, определени в самите наредби-чл.2 от наредба Н-17/09 г. За получаване на същите е необходимо военнослужещият да представи ежемесечно заявление – декларация до министъра на отбраната или упълномощено от него лице, респективно до командира на съответното военно формирование, по утвърден образец-приложение №2, както и копие от договора за наем – чл.4 от Наредба Н-17/09 г. Тези документи за предходния месец следвало да бъдат представени до десето число на текущия месец. Подаването на документите се извършвало пред специално създадени за целта жилищни комисии по чл.5, ал.1 от Наредба Н-10/09 г. При каквато и да е било промяна на посочените в заявление – декларацията обстоятелства, респективно договора за наем, военнослужещият бил длъжен в 15 - дневен срок, да представи ново заявление- декларация, ведно с необходимите документи. Въз основа на одобрен списък на картотекираните като нуждаещи се - чл.5 от наредба Н-17/09 г., се издавала заповед на командира на формированието за изплащане на компенсационните суми-чл.6 от наредба Н-17/09 г. Условията за картотекиране и настаняване в имоти от жилищния фонд на МО били уредени, както вече се посочи, в наредба Н-10/09 г. на министъра на отбраната. По силата на тази наредба се създавали жилищни комисии, за военните формирования-назначавани със заповед  на командира на формированието – чл.5 от наредбата, които приемали документите на нуждаещите се, изготвяли предложение за настаняване, което се изпращало на ИА „Социални дейности на министерството на отбраната“. Тази агенция, въз основа на представените й от жилищните комисии документи, изготвяла проектосписъци на нуждаещите се от картотекиране - чл.6 от наредбата и ги представяла на министъра на отбраната за одобряване и обявяване-чл.9 от наредбата. След заповедта на министъра списъците отново се връщали по етапния ред. След обявяването на списъците, самото настаняване в служебните жилища се извършвало въз основа на заповед на изпълнителния директор на агенцията-чл.16 от наредбата. Картотекирането се извършвало въз основа на подадено заявление-декларация от военнослужещия до жилищната комисия на формированието – чл.7 от наредбата, по образец съгласно приложение №1, в два екземпляра, както и на декларация, в която лицето следвало да удостовери обстоятелствата по чл. 7, ал.1, т.2 и т.3 от наредбата, а именно-че не притежава в населеното място, в което служи, собственост или вещно право на ползване върху жилище или вила, годни за постоянно обитаване, както и че не са прехвърляли жилищен имот или вила през последните 5 години преди подаване на заявлението за настаняване. При промяна на семейното и/или имотно състояние картотекираният е бил длъжен в 15-дневен срок  да подаде ново заявление-декларация до жилищната комисия,в което да посочи променените обстоятелства-чл.7 ал.4 от наредбата.

Тези две наредби били отменени със сега действащата наредба Н-22/10 г. на министъра на отбраната, в сила от 10.08.2010 г. Съгласно последната, картотекирането на нуждаещите се лица-военнослужещи и цивилни служители в МО, се извършва въз основа на заявление –декларация по образец, съгласно приложение № 1, подадено в два екземпляра до жилищната комисия на формированието, като към него се прилагат, освен останалите документи, удостоверяващи жилищната нужда, заверено от наемателя копие от договор за наем-за онези военнослужещи, които ползват под наем жилище при условията на свободно договаряне, както и копие от адресна карта за настоящ адрес, предложение за определяне на степента на жилищна нужда с вписани лични данни на лицето, удостоверение за семейно положение, съпруг/а и деца, издадено от кмета на общината, района или кметството по постоянен или настоящ адрес на лицето - чл.7 от наредбата. При промяна в семейното, имотното състояние, в служебното и/или наемното правоотношение, картотекираните лица са длъжни в 15-дневен срок от настъпване на съответното обстоятелство да подадат ново заявление-декларация-чл.7 ал.4 от наредбата. Право на картотекиране имали онези лица, които не притежават в населеното място, в което служат, собственост или вещно право на ползване върху жилище или вила, годни за постоянно обитаване, като изискването се прилага и за населеното място, в което живеят при условията на свободно договаряне, когато е различно от това по местослужене, не са прехвърляли жилищен имот или вила през последните 5 години преди подаването на заявлението-декларация на други лица, освен на държавата или на община и в случаите на прекратяване на съсобственост-чл.7 от наредбата. Самите жилищни комисии се назначават със заповед на командира на военното формирование и изпълняват дадените им по наредбата правомощия-чл.5 от наредбата. От жилищните комисии се изготвя предложение до ИА „Военни клубове и военно-почивно дело“ за картотекиране на нуждаещите се, ведно с необходимите документи. От ИА „Военни клубове и военно-почивно дело“ подготвят проектосписъци на нуждаещите се от картотекиране и го изпращат на министъра на отбраната за одобряване и обявяване на списъка на картотекираните лица-чл.9 от наредбата. След това списъците се връщат обратно в жилищните комисии, а изпълнителния директор на ИА „Военни клубове и военно-почивно дело“ издава заповед за настаняване-чл.16 от наредбата. Съгласно чл.35 от наредбата, на онези военнослужещи или цивилни служители в МО, на които не може да се предложи жилище и които живеят на свободно договаряне, се изплащат месечни компенсационни суми от бюджета на МО. Право да ги получават имат лицата, които са картотекирани във втора група, ползват жилище при условията на свободно договаряне, които не са собственост на техни съпрузи/ги, роднини по права линия без ограничение, по съребрена линия до втора степен включително и по сватовство до втора степен включително, да са освободили ползваното от Министерството на отбраната жилище-чл.36 наредбата, като за изплащането на сумите се подава ежемесечно заявление-декларация до командира на формированието по образец приложение №8, както и копие от договора за наем, като документите за предходния месец се подават до 5-то число на следващия месец-чл.37 от наредбата, като въз основа на така представените документи и обявените списъци на картотекираните като нуждаещи се лица-чл.38 от наредбата, се издавала заповед на командира на формированието за изплащането на сумите-чл.39 от наредбата.

Подсъдимият знаел този ред за картотекиране и след постъпването си на служба решил да се възползва от предоставената му възможност.

На 09.06.2009 г. подсъдимият подал молба-декларация до жилищната комисия на военно формирование *** - П., съгласно чл.9 ал.1 от наредба за отдаване под наем и за разпореждане с имоти от ведомствения жилищен фонд на Министерството на отбраната и за изплащане на компенсационни суми на кадровите военнослужещи, които ползват жилище при условията на свободно договаряне/ приета с ПМС №16 /2008г./, като на тази му молба бил поставен входящ номер 1083/24.06.2009г. от ИА „Социални дейности на МО“. Подал и останалите изискуеми документи съгласно изискванията на наредбата и тъй като от формална страна отговарял на залегналите в нея критерии, бил картотекиран във военното си формирование като нуждаещ се от жилище и като живеещ при условията на свободно договаряне под наем. В подадената от него молба-декларация той посочил, че живее под наем в *** в жилище, собственост на св. С.М..

Всъщност, св. С.М. живеел в жилище, което не било негово, а било собственост на ОП „Жилфонд" - П. и той никога не бил имал наемател. Подсъдимият Р. не бил живял при него под наем. Св. С.М. бил настанен в това жилище съгласно заповед № ЖН - 15/19.02.1999 г. на кмета на гр. П. С.Г.. Било му разрешено да ползва една стая /хол/ и общи кухня и сервизни помещения. В жилището преди него със заповед от 12.12.1998 г. отново на кмета С.Г. бил настанен друг нуждаещ се И. Х.Я., който ползвал също едно стая /спалня/ и общи кухня и сервизни помещения. Последният напуснал ведомственото жилище на 19.12.2011 г. В него останали да живеят М. заедно със съпругата си С. М. и децата им – А. М., родена през 2007 г. и роденият през 2012 г. Н. М..

Видно от заповед № 46 - РОА - 752 /17.11.2016 г. на кмета на район „Южен" Б.И. на семейството на св. М. било разрешено да ползват цялото жилище едва в края на 2016 г. До тогава една от стаите /спалнята/ не следвало да се ползва. В нея обаче семейството се било самонастанило, за което ОП „Жилфонд“ - П. сигнализирало кмета на Район „Южен“ с писмо № 1098 /04.07.2014г. Били предприети и съответните административни мерки спрямо нарушителите. На адреса на св. М. били извършвани многократни проверки от служители на Община П., от протоколите по които било видно, че нарушенията, които били констатирани, били неплащане на ток и вода, както и цитираното по-горе самонастаняване на семейството на М. в свободната след 2011г. стая /спалня/. Между подсъдимия и св. М. не бил сключван договор за наем и при него никога не били живели други лица, още по-малко наематели.

След като бил картотекиран, подсъдимият започнал да получава компенсационни суми от министерството на отбраната за това, че живее на свободен наем, като до декември 2012 г. сумата била по 100 лв. месечно, а след тази дата по 115 лв. месечно. За да може да получава тези суми, подсъдимият следвало да подава необходимите за тази цел документи, уредени в цитираните по-горе подзаконови нормативни актове. Така той подал 7 броя заявления – декларации до ЖК на военно формирование  *** - П., а именно:

Заявление – декларация до ЖК на военно формирование  *** - П., съгласно Приложение № 1 към чл.7, ал.2 от Наредба № Н – 22 / 2010г. от дата 01.11.2010г. и поставен печат на ИА „Социални дейности на МО” – ТД  - П. вх. № 1322/ 16.11.2010г.,

Заявление – декларация до ЖК на военно формирование  *** - П., съгласно  Приложение № 1 към чл.7, ал.2 от Наредба № Н – 22 /16 юли 2010г. от дата 03.06.2011г., 

Заявление – декларация до ЖК на военно формирование  *** - П., съгласно Приложение № 1 към чл.7, ал.2 от Наредба № Н – 22 /16 юли 2010г./ от дата 02.11.2011г.;

Заявление – декларация до ЖК на военно формирование  *** - П., съгласно Приложение № 1 към чл.7, ал.2 от Наредба № Н – 22 /16 юли 2010г. от дата 02.11.2012г;

Заявление – декларация до ЖК на военно формирование  *** - П., съгласно Приложение № 1 към чл.7, ал.2 от Наредба № Н – 22 /16 юли 2010г. от дата 13.11.2013г.;

Заявление – декларация до ЖК на военно формирование  *** - П., съгласно Приложение № 1 към чл.7, ал.2 от Наредба № Н – 22 /16 юли 2010г. от дата 01.11.2014г.;

Заявление – декларация до ЖК на военно формирование  *** - П., съгласно Приложение № 1 към чл.7, ал.2 от Наредба № Н – 22 /16 юли 2010г. от дата 02.09.2016г., в които декларирал обстоятелството, че живее при условията на свободно договаряне под наем в жилище на адрес гр. П., ***, собственост на св. С. К. М. от гр. П., а всъщност живеел в къща, находяща се ***, обитавана от неговите родители, а считано от 01.01.2013 г. живеел в собствено жилище - къща в ***, която бил закупил, видно от Нотариален акт за покупко-продажба № 170 от дата 27.12.2012 г. – л.58 от ДП.

Освен тях, подсъдимият подал и 12 броя заявления – декларации до ЖК на военно формирование *** - П., както следва :

Заявление – декларация до ЖК на военно формирование  *** - П., съгласно Приложение № 2 към чл.7, ал.3 от Наредба № Н – 22 /16 юли 2010г. от дата 04.02.2011г.;

Заявление – декларация до ЖК на военно формирование  *** - П., съгласно Приложение № 2 към чл.7, ал.3 от Наредба № Н – 22 /16 юли 2010г. от дата 08.09.2011г.;

Заявление – декларация до ЖК на военно формирование  *** - П., съгласно Приложение № 2 към чл.7, ал.3 от Наредба № Н – 22 /16 юли 2010г. от дата 06.02.2012г.;

Заявление – декларация до ЖК на военно формирование  *** - П., съгласно Приложение № 2 към чл.7, ал.3 от Наредба № Н – 22 /16 юли 2010г. от дата 03.09.2012г.;

Заявление – декларация до ЖК на военно формирование  *** - П., съгласно Приложение № 2 към чл.7, ал.3 от Наредба № Н – 22 /16 юли 2010г. от дата 04.06.2013г.;

Заявление – декларация до ЖК на военно формирование  *** - П., съгласно Приложение № 2 към чл.7, ал.3 от Наредба № Н – 22 /16 юли 2010г. от дата 03.09.2013г.;

Заявление – декларация до ЖК на военно формирование  *** - П., съгласно Приложение № 2 към чл.7, ал.3 от Наредба № Н – 22 /16 юли 2010г. от дата 03.02.2014г.;

Заявление – декларация до ЖК на военно формирование  *** - П., съгласно Приложение № 2 към чл.7, ал.3 от Наредба № Н – 22 /16 юли 2010г. от дата 02.06.2014г.;

Заявление – декларация до ЖК на военно формирование  *** - П., съгласно Приложение № 2 към чл.7, ал.3 от Наредба № Н – 22 /16 юли 2010г. от дата 01.09.2014г., 

Заявление – декларация до ЖК на военно формирование  *** - П., съгласно Приложение № 2 към чл.7, ал.3 от Наредба № Н – 22 /16 юли 2010г. от дата 02.02.2015г.;

Заявление – декларация до ЖК на военно формирование  *** - П., съгласно Приложение № 2 към чл.7, ал.3 от Наредба № Н – 22 /16 юли 2010г. от дата 04.06.2015г.;

Заявление – декларация до ЖК на военно формирование  *** - П., съгласно Приложение № 2 към чл.7, ал.3 от Наредба № Н – 22 /16 юли 2010г. от дата 07.03.2016г., в които отразил, че няма промени в наемното правоотношение към декларираната дата.

Подсъдимият не декларирал изобщо, че е придобил на 27.12.2012 г. недвижим имот в *** П., което би имало значение не само относно определянето на неговата жилищна нужда, но и изобщо до необходимостта от картотекирането му като нуждаещ се.

Всички изискуеми документи – заявления-декларации за инкриминирания период, подсъдимият изготвял собственоръчно, като ги депозирал лично пред надлежните органи в посоченото военно формирование, с оглед неправомерно получаване на парични средства с цел присвояването им. На база представените документи бил последователно картотекиран за целия период от жилищната комисия във военното формирование като живеещ на свободен наем и бил включван в ежемесечните заповеди на Командира на формированието за  изплащане на компенсационни суми.

Както вече бе посочено и по-горе, въз основа на така представяните от подсъдимия документи и в нарушение на посочените подзаконови нормативни актове, ежемесечно на подс. Р. били изплащани компенсационни суми за това, че живее под наем при условията на свободно договаряне. Сумите били получени от него, както следва:

На 11.09.2009г., със заповед № 653/ 12.08.2009г. на командир военно формирование  *** - П. получил сумата от 100,00 лева за м. юли 2009г. и на същата дата и на основание същата заповед получил сумата от 100,00 лева за м. август 2009г.;

На 19.12.2009г., със заповед № 742/28.09.2009г. на командир военно формирование *** - П. получил сумата от 100,00 лева за м. септември 2009г. и на същата дата със заповед № 834/02.11.2009г. на командир военно формирование  *** - П. получил сумата от 100 лева за  м. октомври 2009г. и на същата дата със заповед № 896 / 25.11.2009г. получил сумата от 100 лева за м. ноември 2009г.

 На 29.01.2010г., със заповед № 940/ 14.12. 2009г. на командир военно формирование *** - П. получил сумата от 100,00 лева за м. декември 2009г.

На 31.01.2011г., със заповед № 3Z -99 / 07.01.2011г. на командир военно формирование  *** - П. получил сумата от 200,00 лева за м. януари 2011г.

На 28.02.2011г., със заповед № 3Z-162/16.02.2011г. на командир военно формирование  *** - П. получил сумата от 100,00 лева за м. февруари 2011г.

На 30.03.2011г., със заповед № 3Z -208 / 17.03.2011г. на командир военно формирование  *** - П. получил сумата от 100,00 лева за м. март 2011г.

На 16.05.2011г., със заповед № 3Z -316 / 12.05.2011г. на командир военно формирование  *** - П. получил сумата от 100,00 лева за м. април 2011г.

На 17.06.2011г., със заповед № 3Z -371 / 10.06.2011г. на командир военно формирование  *** - П. получил сумата от 100,00 лева за м. май 2011г.

На 15.07.2011г., със заповед № 3Z - 441 / 08.07.2011г. на командир военно формирование  *** - П. получил сумата от 100,00 лева за м. юни 2011г.

На 12.08.2011г., със заповед № 3Z -518 / 11.08.2011г. на командир военно формирование  *** - П. получил сумата от 100,00 лева за м. юли 2011г.

На 14.10.2011г., със заповед № 3Z - 662 / 13.10.2011г. на командир военно формирование  *** - П. получил сумата от 100,00 лева за м. септември 2011г.

На 16.11.2011г., със заповед № 3Z - 738 / 09.11.2011г. на командир военно формирование  *** - П. получил сумата от 100,00 лева за м. октомври 2011г.

На 14.12.2011г., със заповед № 3Z - 806 / 09.12.2011г. на командир военно формирование  *** - П. получил сумата от 100,00 лева за м. ноември 2011г.

На 16.01.2012г., със заповед № 3Z - 91 / 11.01.2012г. на командир военно формирование  *** - П. получил сумата от 100,00 лева за м. декември 2011г.

На 15.02.2012г., със заповед № 3Z -145 / 09.02.2012г. на командир военно формирование  *** - П. получил сумата от 100,00 лева за м. януари 2012г.

На 14.03.2012г., със заповед № 3Z -184 / 07.03.2012г. на командир военно формирование  *** - П. получил сумата от 100,00 лева за м. февруари 2012г.

На 12.04.2012г., със заповед № 3Z -256 / 11.04.2012г. на командир военно формирование  *** - П. получил сумата от 100,00 лева за м. март 2012г.

На 15.05.2012г., със заповед № 3Z -308 / 11.05.2012г. на командир военно формирование  *** - П. получил сумата от 100,00 лева за м. април 2012г.

На 15.06.2012г., със заповед № 3Z -363 / 11.06.2012г. на командир военно формирование  *** - П. получил сумата от 100,00 лева за м. май 2012г.

На 17.07.2012г., със заповед № 3Z – 449/13.07.2012г. на командир военно формирование  *** - П. получил сумата от 100,00 лева за м. юни 2012г.

На 16.08.2012г., със заповед № 3Z – 516/14.08.2012г. на командир военно формирование  *** - П. получил сумата от 100,00 лева за м. юли 2012г.

На 17.09.2012г., със заповед № 3Z -568 / 13.09.2012г. на командир военно формирование  *** - П. получил сумата от 100,00 лева за м. август 2012г.

На 16.10.2012г., със заповед № 3Z -644 / 15.10.2012г. на командир военно формирование  *** - П. получил сумата от 100,00 лева за м. септември 2012г.

На 14.11.2012г., със заповед № 3Z -705 / 12.11.2012г. на командир военно формирование  *** - П. получил сумата от 100,00 лева за м. октомври 2012г.

На 17.12.2012г., със заповед № 3Z -755 / 11.12.2012г. на командир военно формирование  *** - П. получил сумата от 100,00 лева за м. ноември 2012г.

На 14.02.2013г., със заповед № 3ФСД -11 / 12.02.2013г. на командир военно формирование  *** - П. получил сумата от 115,00 лева за м. януари 2013г.

На 14.03.2013г., със заповед № 3ФСД -14 / 12.03.2013г. на командир военно формирование  *** - П. получил сумата от 115,00 лева за м. февруари 2013г.

На 15.04.2013г., със заповед № 3ФСД -17/09.04.2013г. на командир военно формирование  *** - П. получил сумата от 115,00 лева за м. март 2013г.

На 14.05.2013г., със заповед № 3ФСД -20 / 09.05.2013г. на командир военно формирование  *** - П. получил сумата от 115,00 лева за м. април 2013г.

На 17.06.2013г., със заповед № 3ФСД -26 / 07.06.2013г. на командир военно формирование  *** - П. получил сумата от 115,00 лева за м. май 2013г.

На 11.07.2013г., със заповед № 3ФСД -36/ 10.07.2013г. на командир военно формирование  *** - П. получил сумата от 115,00 лева за м. юни 2013г.

На 18.08.2013г., със заповед № 3ФСД -39 / 09.08.2013г. на командир военно формирование  *** - П. получил сумата от 115,00 лева за м. юли 2013г.

На 16.09.2013г., със заповед № 3ФСД -42 / 11.09.2013г. на командир военно формирование  *** - П. получил сумата от 115,00 лева за м. август 2013г.

На 16.10.2013г., със заповед № 3ФСД -48 / 10.10.2013г. на командир военно формирование  *** - П. получил сумата от 115,00 лева за м. септември 2013г.

На 14.11.2013г., със заповед № 3ФСД -55 / 08.11.2013г. на командир военно формирование  *** - П. получил сумата от 115,00 лева за м. октомври 2013г.

На 10.12.2013г., със заповед № 3ФСД -662 / 04.12.2013г. на командир военно формирование  *** - П. получил сумата от 115,00 лева за м. ноември 2013г.

На 14.01.2014г., със заповед № 3ФСД -3 / 13.01.2014г. на командир военно формирование  *** - П. получил сумата от 115,00 лева за м. декември 2013г.

На 13.02.2014г., със заповед № 3ФСД -11 / 11.02.2014г. на командир военно формирование  *** - П. получил сумата от 115,00 лева за м. януари 2014г.

На 19.03.2014г., със заповед № 3ФСД -17 / 14.03.2014г. на командир военно формирование  *** - П. получил сумата от 115,00 лева за м. февруари 2014г.

На 11.04.2014г., със заповед № 3ФСД -27 / 10.04.2014г. на командир военно формирование  *** - П. получил сумата от 115,00 лева за м. март 2014г.

На 13.05.2014г., със заповед № 3ФСД -35 / 12.05.2014г. на командир военно формирование  *** - П. получил сумата от 115,00 лева за м. април 2014г.

На 13.06.2014г., със заповед № 3ФСД -39 / 13.06.2014г. на командир военно формирование  *** - П. получил сумата от 115,00 лева за м. май 2014г.

На 14.07.2014г., със заповед № 3ФСД -45 / 11.07.2014г. на командир военно формирование  *** - П. получил сумата от 115,00 лева за м. юни 2014г.

На 18.08.2014г., със заповед № 3ФСД -51/ 11.08.2014г. на командир военно формирование  *** - П. получил сумата от 115,00 лева за м. юли 2014г.

На 12.09.2014г., със заповед № 3ФСД -55 / 11.09.2014г. на командир военно формирование  *** - П. получил сумата от 115,00 лева за м. август 2014г.

На 15.10.2014г., със заповед № 3ФСД -62 / 13.10.2014г. на командир военно формирование  *** - П. получил сумата от 115,00 лева за м. септември 2014г.

На 17.11.2014г., със заповед № 3ФСД -66 / 14.11.2014г. на командир военно формирование  *** - П. получил сумата от 115,00 лева за м. октомври 2014г.

На 10.12.2014г., със заповед № 3ФСД -71 / 08.12.2014г. на командир военно формирование  *** - П. получил сумата от 115,00 лева за м. ноември 2014г.

На 20.01.2015г., със заповед № 3ФСД -5 / 13.01.2015г. на командир военно формирование  *** - П. получил сумата от 115,00 лева за м. декември 2014г.

На 13.02.2015г., със заповед № 3ФСД -7 / 11.02.2015г. на командир военно формирование  *** - П. получил сумата от 115,00 лева за м. януари 2015г.

На 13.03.2015г., със заповед № 3ФСД -14 / 11.03.2015г. на командир военно формирование  *** - П. получил сумата от 115,00 лева за м. февруари 2015г.

На 16.04.2015г., със заповед № 3ФСД -20 / 14.04.2015г. на командир военно формирование  *** - П. получил сумата от 115,00 лева за м. март 2015г.;

На 14.05.2015г., със заповед № 3ФСД -28 / 13.05.2015г. на командир военно формирование  *** - П. получил сумата от 115,00 лева за м. април 2015г.;

На 12.06.2015г., със заповед № 3ФСД -37 / 11.06.2015г. на командир военно формирование  *** - П. получил сумата от 115,00 лева за м. май 2015г.;

На 17.07.2015г., със заповед № 3ФСД -47 / 13.07.2015г. на командир военно формирование  *** - П. получил сумата от 115,00 лева за м. юни 2015г.;

На 13.08.2015г., със заповед № 3ФСД -58 / 12.08.2015г. на командир военно формирование  *** - П. получил сумата от 115,00 лева за м. юли 2015г.;

На 15.09.2015г., със заповед № 3ФСД -71 / 12.09.2015г. на командир военно формирование  *** - П. получил сумата от 115,00 лева за м. август 2015г.;

На 15.10.2015г., със заповед № 3ФСД -81 / 12.10.2015г. на командир военно формирование  *** - П. получил сумата от 115,00 лева за м. септември 2015г.; 

На 12.11.2015г., със заповед № 3ФСД -92 / 11.11.2015г. на командир военно формирование  *** - П. получил сумата от 115,00 лева за м. октомври 2015г.;

На 15.12.2015г., със заповед № 3ФСД -104 / 09.12.2015г. на командир военно формирование  *** - П. получил сумата от 115,00 лева за м. ноември 2015г.;

На 18.01.2016г., със заповед № 3ФСД -7 / 15.01.2016г. на командир военно формирование  *** - П. получил сумата от 115,00 лева за м. декември 2015г.;

На 10.02.2016г., със заповед № 3ФСД -12 / 08.02.2016г. на командир военно формирование  *** - П. получил сумата от 115,00 лева за м. януари 2016г.;

На 12.03.2016г., със заповед № 3ФСД -17 / 12.03.2016г. на командир военно формирование  *** - П. получил сумата от 115,00 лева за м. февруари 2016г.;

На 14.04.2016г., със заповед № 3ФСД -21 / 11.04.2016г. на командир военно формирование  *** - П. получил сумата от 115,00 лева за м. март 2016г.;

На 13.05.2016г., със заповед № 3ФСД -27 / 11.05.2016г. на командир военно формирование  *** - П. получил сумата от 115,00 лева за м. април 2016г.;

На 20.06.2016г., със заповед № 3ФСД -32 / 09.06.2016г. на командир военно формирование  *** - П. получил сумата от 115,00 лева за м. май 2016г.;

На 18.07.2016г., със заповед № 3ФСД - 39 / 14.07.2016г. на командир военно формирование  *** - П. получил сумата от 115,00 лева за м. юни 2016г.;

На 15.08.2016г., със заповед № 3ФСД -45 / 11.08.2016г. на командир военно формирование  *** - П. получил сумата от 115,00 лева за м. юли 2016г.;

На 13.09.2016г., със заповед № 3ФСД - 51 / 09.09.2016г. на командир военно формирование  *** - П. получил сумата от 115,00 лева за м. август 2016г.;

На 14.10.2016г., със заповед № 3ФСД - 59/ 12.10.2016г. на командир военно формирование  *** - П. получил сумата от 115,00 лева за м. септември 2016г.;

На 11.11.2016г., със заповед № 3ФСД -64 / 10.11.2016г. на командир военно формирование  *** - П. получил сумата от 115,00 лева за м. октомври 2016г.;

На 08.12.2016г., със заповед № 3ФСД -73 / 06.12.2016г. на командир военно формирование  *** - П. получил сумата от 115,00 лева за м. ноември 2016г.;

На 11.01.2017г., със заповед № 3ФСД -3 / 10.01.2017г. на командир военно формирование  *** - П. получил сумата от 115,00 лева за м. декември 2016г.

Общо получените по този начин от подсъдимия суми възлизат на стойност 8420 лв., които суми излезли от патримониума на министерството на отбраната.

 Горната фактическа обстановка съдът приема за установена както от направеното от подсъдимия признание на фактите по реда на чл. 371, т. 2 НПК, но така също и от показанията на разпитаните по делото свидетели, както и от приложените по делото писмени и веществени доказателства.

Съдът кредитира показанията на разпитаните по делото свидетели, тъй като те не са заинтересовани от изхода на делото. Показанията им са логични и непротиворечиви, допълват се взаимно, свидетелите имат ясен спомен за станалото, показанията им са депозирани добросъвестно и се подкрепят от приложените по делото писмени и веществени доказателства.

Съдът кредитира и направеното от страна на подсъдимия признание на фактите, отразени в обстоятелствената част на обвинителния акт, тъй като така направеното от него признание намира опора в останалия събран по делото доказателствен материал. Не се наблюдава каквото и да било противоречие в направеното от него признание и показанията на свидетелите. Неговото признание се подкрепя от представените и приети по делото веществени доказателства, намира опора и в приложените писмени доказателства, от които е видна цялостната му престъпна дейност.

При така установената по един несъмнен начин фактическа обстановка съдът намира, че от обективна и субективна страна подсъдимият е осъществил съставомерните признаци на следното престъпление:

В периода от 11.09.2009 г. до 11.01.2017 г., включително, във военно формирование *** - П., в условията на продължавано престъпление, на 73 (седемдесет и три) пъти, чрез използване на документи с невярно съдържание, получил без правно основание чуждо движимо имущество – пари в размер на 8 420 (осем хиляди четиристотин и двадесет) лв., собственост на Министерство на отбраната, с намерение да ги присвои - престъпление по чл. 212, ал.1, алт.1, вр. чл. 26, ал.1 НК.

От субективна страна престъплението е било извършено от подсъдимия при пряк умисъл – деецът е съзнавал общественоопасния характер на деянието, предвиждал е неговите общественоопасни последици и е искал тяхното настъпване.

Изпълнителното деяние на престъплението по чл.212, ал.1 НК в настоящия казус се изразява в използването на документ с невярно съдържание и получаване без правно основание на чуждо движимо имущество с намерение за присвояване. Използваните от подсъдимия документи са частни и са послужили като средство за възбуждане и поддържане на заблуждението у членовете както на жилищната комисия на формированието, така и на командира на същото. От събраните по делото доказателства е видно, че командирът е лицето, което упражнява фактическата власт върху предмета на престъплението и въз основа на негова заповед са превеждани компенсационните суми на подсъдимия. Използваните от подсъдимия документи с невярно съдържание са послужили като основание за изплащането на тези неследващи му се компенсационни суми. Командирът на формированието е действал със съзнанието, че подсъдимият има правото да ги получи, поради което и е пристъпвал ежемесечно към издаването на съответната за това заповед. Деецът лично е подавал документите пред жилищната комисия, като е съзнавал, че няма правното основание да претендира такива суми от бюджета на Министерството на отбраната, тъй като реално не е живеел при условията на свободно договаряне, а е живеел първоначално в къщата на родителите си, а впоследствие в собствено жилище в *** П.. Бил е наясно, че по този начин неоснователно имущество излиза от патримониума на министерството на отбраната и се влива в неговия патримониум. Целта на дееца е била да се обогати неоснователно, поради което и престъплението е извършено при пряк умисъл. Касае се до продължавано престъпление, тъй като са извършени повече от две деяние, осъществяващи поотделно състава на едно и също по вид престъпление, като отделните деяние са били извършени през непродължителен период от време, при една и съща обстановка и при еднородност на вината, като последващите деяния се явяват от обективна и субективна страна продължение на предшестващите.

При така посочената правна квалификация, като се съобрази с целите на наказанието по чл. 36 НК, както и като взе предвид обстоятелствата по чл. 54 НК и с оглед изискванията по чл.373, ал.2 НПК, съдът намери, че наказанието на подсъдимия следва да се определи при превес на смекчаващи отговорността обстоятелства. Като такива съдът приема изразеното съжаление за стореното, тежкото му материално и семейно положение, разкаянието за извършената постъпка, чистото съдебно минало на дееца и безукорното  му служебно досие. Деецът е безработен, има дете на две години, за което се грижи безработната му съпруга, детето не ходи на детска градина все още, име изтеглен банков кредит за закупуването на къщата в *** П., в която живее със семейството си, изплатил е, макар и много малка част от неправомерно присвоените пари. Подсъдимият признава вината си и е съдействал от самото начало на разследването по досъдебното производство за разкриването на престъплението и изясняване на обективната истина по делото, поради което и съгласно ТР №1/2009 г. на ВКС-ОСНК т.7 от същото, направеното от него признание на вината може да се третира като смекчаващо отговорността му обстоятелство. Разбира се, следва да се отчита при определяне на размера на наказанието му и продължителния период от време, в който е осъществявано престъплението, а също и сравнително високия размер на присвоеното имущество. За обществената опасност на извършеното престъпление следва да се отчита и факта, че се касае до продължавано престъпление. /в този см. Р 466/79г.по нд №444/79г.Ін.о.ВС/.

Ето защо съдът прие, че по отношение на подс. Р. най-справедливо ще бъде да му се наложи наказание в размер на минимума, предвиден за съответното престъпление, а именно две години лишаване от свобода. Съгласно разпоредбата на чл.373, ал.2 НПК във вр. чл. 58а,  ал.1 НК, това наказание следва да бъде намалено с една трета, или иначе казано, на подсъдимия следва да се определи наказание в размер на една година и четири месеца лишаване от свобода.

Както е посочено в решение № 526 от 15.01.96 г. по нд № 427/95 г. на ВС на РБ – І н.о., целите на наказанието са две – индивидуалната и генералната превенция. При това в посоченото решение е отразено, че основната цел на наказанието е общата превенция, а личността на дееца е един втори, допълнителен фактор, имащ значение при избора на наказанието. Това в никакъв случай обаче не следва да се отразява при преценката от съда при определяне на конкретно наказание за конкретно извършеното престъпление от подсъдимия. /В този см. и Решение 528/93 г. по нд № 377/93 г. на ВС на РБ – І н.о./ Именно тази конкретна преценка мотивира настоящия съдебен състав да приеме, освен посочения вече размер на наказанието лишаване от свобода, че в случая по отношение на подсъдимия са налице условията по чл. 66 НК.

Тъй като до момента подсъдимият не е осъждан на лишаване от свобода за престъпление от общ характер, а наложеното му наказание не надвишава три години, то съдът намира, че за постигане на целите на наказанието и преди всичко за поправянето на подсъдимия не се налага същият да търпи ефективно това си наказание, а ще следва, на основание чл. 66 НК да се отложи изпълнението на същото за срок от три години, считано от влизането на присъдата в сила. Макар и с отлагане изпълнението на наказанието, съдът счита, че с условното осъждане подсъдимият ще има възможност да преосмисли своето поведение до момента и ще си даде ясна равносметка на стореното, за да може за в бъдеще да се поправи към спазване на законността в страната.

Граждански иск няма предявен.

Разноски не са направени.

Веществените доказателства, приложени по делото – 1 /един/ брой  молба – декларация до Жилищната комисия на военно поделение ***– П. / Приложение № 1 към чл.9, ал.1 от Наредба за отдаване под наем и за разпореждане с имоти от ведомствения жилищен фонд на Министерство на отбраната и за изплащане на компенсационни суми на кадровите военнослужещи, които ползват жилище при условията на свободно договаряне / приета с ПМС № 16 от 05.02.2008г., обн. ДВ бр.16 от 15.02.2008г. в сила от 15.02.2008г. попр. Бр. 20 от 26.02.2008г., изм. и доп. бр. 81 от 16.09.2008г. в сила от 19.09.2008г.,изм. бр.83 от 23.09.2008г. в сила от 23.09.2008г./ от дата 09.06.2009г. и с поставен печат на ИА  „Социални дейности на МО” – ТД  - П. № 1083 /24.06.2009г.,  

7 /седем/ броя заявления – декларации до Жилищната комисия на военно формирование *** - П., а именно:

- Заявление – декларация до Жилищната комисия на военно формирование *** - П. / Приложение № 1 към чл.7, ал.2 от Наредба № Н – 22 /16 юли 2010г./ от дата 01.11.2010г. и поставен печат на ИА „Социални дейности на МО” – ТД  - П. вх. № 1322/ 16.11.2010г.,

- Заявление – декларация до Жилищната комисия на военно формирование *** - П. / Приложение № 1 към чл.7, ал.2 от Наредба № Н – 22 /16 юли 2010г./ от дата 03.06.2011г., 

- Заявление – декларация до Жилищната комисия на военно формирование *** - П. / Приложение № 1 към чл.7, ал.2 от Наредба № Н – 22 /16 юли 2010г./ от дата 02.11.2011г.;

- Заявление – декларация до Жилищната комисия на военно формирование *** - П. / Приложение № 1 към чл.7, ал.2 от Наредба № Н – 22 /16 юли 2010г./ от дата 02.11.2012г;

- Заявление – декларация до Жилищната комисия на военно формирование *** - П. / Приложение № 1 към чл.7, ал.2 от Наредба № Н – 22 /16 юли 2010г./ от дата 13.11.2013г.;

- Заявление – декларация до Жилищната комисия на военно формирование *** - П. / Приложение № 1 към чл.7, ал.2 от Наредба № Н – 22 /16 юли 2010г./ от дата 01.11.2014г.;

- Заявление – декларация до Жилищната комисия на военно формирование *** - П. / Приложение № 1 към чл.7, ал.2 от Наредба № Н – 22 /16 юли 2010г./ от дата 02.09.2016г.,

и  12 /дванадесет/ броя заявления – декларации до Жилищната комисия на военно формирование *** - П., както следва :

- Заявление – декларация до Жилищната комисия на военно формирование *** - П. / Приложение № 2 към чл.7, ал.3 от Наредба № Н – 22 /16 юли 2010г./ от дата 04.02.2011г.;

- Заявление – декларация до Жилищната комисия на военно формирование *** - П. / Приложение № 2 към чл.7, ал.3 от Наредба № Н – 22 /16 юли 2010г./ от дата 08.09.2011г.;

- Заявление – декларация до Жилищната комисия на военно формирование *** - П. / Приложение № 2 към чл.7, ал.3 от Наредба № Н – 22 /16 юли 2010г./ от дата 06.02.2012г.

- Заявление – декларация до Жилищната комисия на военно формирование *** - П. / Приложение № 2 към чл.7, ал.3 от Наредба № Н – 22 /16 юли 2010г./ от дата 03.09.2012г.;

- Заявление – декларация до Жилищната комисия на военно формирование *** - П. / Приложение № 2 към чл.7, ал.3 от Наредба № Н – 22 /16 юли 2010г./ от дата 04.06.2013г.;

- Заявление – декларация до Жилищната комисия на военно формирование *** - П. / Приложение № 2 към чл.7, ал.3 от Наредба № Н – 22 /16 юли 2010г./ от дата 03.09.2013г.;

- Заявление – декларация до Жилищната комисия на военно формирование *** - П. / Приложение № 2 към чл.7, ал.3 от Наредба № Н – 22 /16 юли 2010г./ от дата 03.02.2014г.;

- Заявление – декларация до Жилищната комисия на военно формирование *** - П. / Приложение № 2 към чл.7, ал.3 от Наредба № Н – 22 /16 юли 2010г./ от дата 02.06.2014г.;

- Заявление – декларация до Жилищната комисия на военно формирование *** - П. / Приложение № 2 към чл.7, ал.3 от Наредба № Н – 22 /16 юли 2010г./ от дата 01.09.2014г.;

- Заявление – декларация до Жилищната комисия на военно формирование *** - П. / Приложение № 2 към чл.7, ал.3 от Наредба № Н – 22 /16 юли 2010г./ от дата 02.02.2015г.;

- Заявление – декларация до Жилищната комисия на военно формирование *** - П. / Приложение № 2 към чл.7, ал.3 от Наредба № Н – 22 /16 юли 2010г./ от дата 04.06.2015г.;

- Заявление – декларация до Жилищната комисия на военно формирование *** - П. / Приложение № 2 към чл.7, ал.3 от Наредба № Н – 22 /16 юли 2010г./ от дата 07.03.2016г., след влизане на присъдата в сила следва да бъдат унищожени като вещи без стойност.

По изложените съображения съдът постанови присъдата си.

 

 

 

13.02.2018 г.                                            ПРЕДСЕДАТЕЛ: