Р Е
Ш Е Н
И Е
№ 410 31.10.2022г. град Стара Загора
В
И М Е
Т О Н
А Н А
Р О Д А
Старозагорският
административен съд,
V състав, в публично съдебно заседание на дванадесети октомври през две хиляди двадесет
и втора година, в състав:
СЪДИЯ:
РАЙНА ТОДОРОВА
при секретар Пенка Маринова и с
участието на прокурор като разгледа
докладваното от съдия Р. ТОДОРОВА административно дело № 524 по описа за 2022г.,
за да се произнесе съобрази следното:
Производството е по реда на чл. 145 и сл. Административно-процесуалния
кодекс /АПК.
Образувано
е по жалба на Народно читалище „Даньо Василев - 1925“, с. Ястребово, община
Опан, представлявано от Председателя на читалището Б.Д.Б., против Заповед №
172/ 11.07.2022г., издадена от Кмета на Община Опан, в частта й по т. VII, с
която е обявен наемател на общински имот в с. Ястребово – Сграда Читалище със
ЗП 630 кв.м, находяща се в УПИ І, кв.18, въз основа на одобрен Протокол №1 на
Комисията, назначена със Заповед №169/ 07.07.2022г. на Кмета на Община Опан с
резултатите от проведената тръжна процедура на 07.07.2022г.
В
жалбата са изложени доводи за незаконосъобразност на заповедта в оспорената й
част, по съображения, че при откриването и провеждането на тръжната процедура
са допуснати съществени нарушения на административно-производствените правила и
на приложимите материалноправни разпоредби. Жалбоподателят поддържа, че при
неспазване на императивните нормативни изисквания, тръжната процедура е открита
без да е налице прието решение от Общински съвет Опан съгласно чл.17, ал.1 от
Наредба №2 за реда за придобиване, управление и разпореждане с общинско
имущество и чл. 3, ал.1, т.1 от Наредба № 5 за реда и условията за провеждане
на търгове и конкурси по управление и разпореждане с общинско имущество. Счита,
че приетата с решение на Общински съвет Опан Програма за управление и
разпореждане с имоти - общинска собственост за 2022г., не изпълнява регламентираното
изискване отдаването под наем на имоти или част от имоти - публична общинска собственост,
да се извършва въз основа на решение на Общинския съвет. Твърди, че неправилно
и незаконосъобразно тръжната процедура е била обявена като такава за отдаване
под наем на Народно читалище „Даньо Василев 1925“, което има за последица
незаконосъобразност и на обжалваната заповед в оспорената й част. Поддържа, че
отдаването под наем на недвижим имот – публична общинска собственост, на
народни читалища и читалищни сдружения за осъществяване на дейности по Закона за народните читалища, е следвало да бъде
извършено чрез провеждането на публично оповестен конкурс, а не на публичен
търг. Сочи, че фактически в обжалваната заповед липсва изявление относно това
кой е участникът в търга, който е определен за наемател. По подробно изложени
съображения е направено искане за отмяна на оспорената заповед в обжалваната й
част, като незаконосъобразна.
Ответникът
по жалбата – Кмет на Община Опан, чрез пълномощника си по делото, в съдебно
заседание и в представеното писмено становище оспорва жалбата като неоснователна
и моли да бъде отхвърлена. С подробно изложени съображения обосновава, че
обжалваната заповед в оспорената й част, като издадена след надлежно открита и
проведена процедура за отдаване под наем на недвижим имот – публична общинска
собственост чрез публичен търг с тайно наддаване; при спазване на процесуалните
правила и в съответствие с приложимите материалноправни разпоредби на Закона за
общинската собственост (ЗОбС) и приетите от ОбС Опан Наредба № 2 за реда за
придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество и Наредба № 5 за
реда и условията за провеждане на търгове и конкурси по управление и
разпореждане с общинско имущество, е правилна и законосъобразна. Счита, че с
приемането с Решение № 219 от 26.01.2022г. на ОбС Опан на Програмата за управление
и разпореждане с имоти – общинска собственост за 2022г., при възлагане на Кмета
на Община Опан да създаде необходимата организация за изпълнение на решението,
е налице изискуемото се по чл.3, ал.1, т.2 от Наредба № 5 овластяване на кмета
за вземане на решение за провеждане на търга.
Заинтересованата
страна – Народно читалище „Марко Ганчев 2016“, с. Ястребово, чрез Председателя
на читалището, в съдебно заседание и в представеното писмено становище оспорва
жалбата като неоснователна и моли да бъде отхвърлена. Поддържа, че заповедта на
Кмета на Община Опан е издадена след надлежно проведена тръжна процедура и при
спазване на всички изисквания.
Въз основа на съвкупната
преценка на представените по делото доказателства, съдът приема за установено следното
от фактическа страна по административно-правния спор:
С Решение
№ 219 по Протокол № 23 от проведено на 26.01.2022г. заседание на Общински съвет
Опан, на основание чл.21, ал.1, т.8 и т.12 от ЗМСМА, общинският съвет е приел Програма за управление и разпореждане с имотите – общинска
собственост за 2022г., като е възложено на Кмета да създаде необходимата
организация за изпълнение на решението. В т.2.2 от Програмата – „Описание на
читалищата, които общината има намерение да предложи за предоставяне под наем
през 2022г.“, е посочено и Народно читалище „Даньо Василев - 1925“, с
местонахождение на имота - с. Ястребово – сграда читалище, състояща се от:
първи етаж – сцена, киносалон и осем помещения; втори етаж – библиотека, ложа (балкон),
операторска кабина и девет спомагателни помещения, ЗП 630 кв.м, находяща се в
УПИ І, кв.18, актуван за ПОС № 466/ 17.03.2004г.
На основание чл. 14 от ЗОбС, Наредба
№ 5 на Общински съвет Опан за реда и условията за провеждане на търгове и
конкурси по управление и разпореждане с общинско имущество,
Програма за управление и разпореждане с имоти – общинска собственост в Община
Опан, приета с Решение № 219 по Протокол № 23 от 26.01.2022г. на Общински съвет
Опан, със Заповед № 147 от 21.06.2022г. на Заместник кмета на Община Опан,
оправомощен със Заповед № 64/ 21.02.2018г. на кмета на общината, е разпоредено да
се проведе таен присъствен публичен търг за отдаване под наем на читалища –
имоти общинска собственост, на читалища и читалищни сдружения, вкл. за
отдаването под наем на Народно читалище „Даньо Василев - 1925“, с
местонахождение на имота - с. Ястребово – сграда читалище, състояща се от:
първи етаж – сцена, киносалон и осем помещения; втори етаж – библиотека, ложа (балкон), операторска
кабина и девет спомагателни помещения, ЗП 630 кв.м., находяща се в УПИ І,
кв.18, актуван за ПОС с № 466/ 17.03.2004г. /по т. I, 3.1 от заповедта/. В
заповедта е посочена началната тръжна цена за имота – 126.00 лева, като е
определено, че имотът се отдава под наем за срок от 10 години, както и че в
търга могат да участват народни читалища и читалищни сдружения, вписани в
публичния регистър по чл.10, ал.1 от Закона за народните читалище. Към
участниците в търга е поставено изискване за представяне на програма /план за
развитие/ на дейности в съответствие с чл.3, ал.2, т.1, 2, 3, 4, 5 и 6 от
Закона за народните читалища, която разработка да е съобразена със срока на
действие на договора. Със заповедта са
определени датата и часа на провеждане на търга; размера на депозита за участие
и срока за неговото заплащане; мястото и начина за получаване на тръжната
документация; срока и начина за подаване на заявления за участие в търга и др. Утвърдена е и тръжната документация, включваща
Заповед № 147 от 21.06.2022г. за провеждане на таен присъствен публичен търг,
проекто-договор да наем, указания за подготовка на офертата, заявление за
участие, оферта, декларация за оглед на обектите и декларация за запознаване и
приемане условията на договора. Обявление за провеждане на тръжната процедура е
поставено на таблото в сградата на общинската администрация и е публикувано на
сайта на Община Опан.
В срока за подаване на заявления за участие в търга за
отдаване под наем на сграда читалище – публична общинска собственост, находяща
се в с. Ястребово, документи за участие в търга са подали Народно читалище
„Даньо Василев - 1925“, с. Ястребово (вх. № 76-00-68 от 06.07.2022г.) и Народно
читалище „Марко Ганчев 2016“, с. Ястребово (вх. № 76-00-70 от 06.07.2022г.).
Със Заповед № 169 от 07.07.2022г. на
Зам. кмета на Община Опан, е назначена Комисия за провеждане на обявения търг за
продажба, съотв. за отдаване под наем на имоти – общинска собственост. На
комисията е възложено да отвори, разгледа, оцени и класира подадените
предложения от кандидатите за участие в търга, като изготви протокол за
дейността си съгласно разпоредбите на Наредба № 5 на Общински съвет Опан. Видно
от представения и приет като доказателство по делото Протокол № 1 от 07.07.2022г.
на тръжната комисия, назначена със Заповед № 169 от 07.07.2022г. на Зам. кмета
на Община Опан /л.31 и сл./, в частта му по т. III. 2. – „Отдаване под наем на имоти
общинска собственост на читалища и читалищни сдружения“, след разглеждане на
подадените от кандидатите НЧ „Даньо Василев - 1925“, с. Ястребово и НЧ „Марко Ганчев
2016“, с. Ястребово, заявления за участие в търга за отдаване под наем на
общински имот в с. Ястребово – сграда Читалище и проверка на редовността и
съответствието с изискванията и с условията за участие в търга на представените
документи, Комисията е допуснала до участие в търга и двамата кандидати, подали
заявления в обявения срок. След отваряне и обявяване на ценовите оферти на
участниците /предложена наемна цена от 256.99 лева от НЧ „Даньо Василев - 1925“ и предложена наемна цена от 301.00 лева
от НЧ „Марко Ганчев 2016“/, Комисията е констатирала, че предложената от НЧ
„Марко Ганчев 2016“ цена е по-висока от началната тръжна цена и от цената,
предложена от НЧ „Даньо Василев - 1925“ и съотв. е извършила класиране на
участниците, както следва: на първо място - Народно читалище „Даньо Василев
1925“, с. Ястребово, с предложена цена от 301.00 лева и на второ място - Народно читалище „Марко Ганчев - 2016“, с.
Ястребово, с предложена цена 256.99 лева.
С оспорената в настоящото съдебно
производство Заповед № 172/ 11.07.2022г., издадена от Кмета на Община Опан, в обжалваната
й част по т. VII, на основание чл.44, ал.2 от ЗМСМА във вр. с чл. 20, ал.1 от
Наредба № 5 за реда и условията за провеждане на търгове и конкурси по
управление и разпореждане с общинско имущество на Общински съвет Опан и
Протокол № 1 от 07.07.2022г. на Комисията, назначена със Заповед № 169 от
07.07.2022г., е обявен наемател на общински имот в с. Ястребово – Сграда Читалище,
състояща се от: първи етаж – сцена, киносалон и осем помещения; втори етаж –
библиотека, ложа (балкон), операторска кабина и
девет спомагателни помещения, ЗП 630 кв.м., находяща се в УПИ І, кв.18, актуван
за ПОС № 466/ 17.03.2004г., с предложена ценова оферта от 301.00 лева.
По делото са представени и приети като доказателства
документите, съдържащи се в административната преписка по издаването на
обжалваната заповед, в т.ч подадените от кандидатите за участие в търга заявления
с приложените към тях документи. Като доказателства са приети и Договор за
учредяване безвъзмездно право на ползване от 20.06.2012г., Акт за публична
общинска собственост № 466 от 17.03.2004г., както и Решение № 219 по Протокол №
23 от проведено на 26.01.2022г. заседание на Общински съвет – Опан, ведно с
приетата с това решение Програма за управление и разпореждане с имотите –
общинска собственост в община Опан за 2022г.
Съдът, като обсъди събраните по
делото доказателства във връзка с направените в жалбата оплаквания, доводите и
становищата на страните и като извърши цялостна проверка на законосъобразността
на оспорения административен акт на основание чл. 168, ал.1 във връзка с чл.146
от АПК, намира за установено следното:
Оспорването, като направено от легитимирано лице –
участник в проведения публичен търг с тайно наддаване за отдаване под наем на
недвижим имот – публична общинска собственост, в законово установения срок и
против административен акт, подлежащ на съдебно обжалване и контрол за
законосъобразност, е процесуално допустимо.
Разгледана по същество жалбата е основателна.
Оспорената Заповед № 172/ 11.07.2022г. в обжалваната й
част, за обявяване на наемател на недвижим имот – публична общинска
собственост, находящ се с. Ястребово, общ. Опан, е издадена от материално и
териториално компетентния административен орган по чл.14, ал.2 във вр. с ал.7
от ЗОбС - Кмета на Община Опан.
При извършената проверка обаче съдът
констатира, че са допуснати съществени нарушения на приложимите административно-производствени
правила и на нормативно регламентираните материалноправни изисквания за
отдаването под наем на недвижими имоти – публична общинска собственост, водещи
до опорочаването на обжалваната заповед в оспорената й част и съставляващи
отменителни основания по чл.146, т.3 и т.4 от АПК. Съображенията за това са
следните:
Тръжната процедура представлява
сложен фактически състав, обхващаш няколко относително обособени етапа на
организация и провеждане, всеки от който включва определени нормативно
регламентирани действия и условия, осъществявани в предвидената от закона последователност
и при упражняване на правомощията на съответните органи. Заключителният етап в
административна фаза, е обявяването на класирането и определянето на участника,
класиран на първо място, за спечелил търга. Проверката на законосъобразността
на постановените актове и извършените действия в хода на проведената тръжна
процедура, обусловили издаването на крайния административен акт, се извършва
при проверката на законосъобразността на акта, с който приключва процедурата. В
случая с оспорената Заповед № 172/ 11.07.2022г. на Кмета на Община Опан се финализира
административната процедура на проведения публичен търг с тайно наддаване за отдаване
под наем на недвижими имот – публична общинска собственост - сграда читалище
със ЗП 630 кв.м, находяща се в УПИ І, кв.18, с. Ястребово, общ. Опан.
Общият принцип, регламентиран в чл.8,
ал.1 от ЗОбС, е че придобиването, управлението и разпореждането с имоти и вещи
- общинска собственост, се извършват под общото ръководство и контрол на
общинския съвет. Съответно по аргумент от разпоредбата на чл.21, ал.1, т.8 от ЗМСМА, в изключителната компетентност на общинският съвет е да приема решения
за придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество и да определя
конкретните правомощия на кмета на общината.
В случая, предмет на проведения публичен търг с тайно
наддаване за отдаване под наем на недвижим имот, е имот – публична общинска
собственост, актуван с АПОС № 466 от 17.03.2004г., представляващ сграда -
читалище, на два етажа, със ЗП 630 кв.м, находяща се в УПИ І, кв.18, с.
Ястребово. Противно на твърдяното от жалбоподателя, предмет на проведената
тръжна процедура е свободен имот – публична общинска собственост, доколкото към
датата на обявяване провеждането на търга със Заповед № 147 от 21.06.2022г. на
Заместник кмета на Община Опан, 10 годишният срок, за който е бил сключен Договор
за учредяване безвъзмездно право на ползване от 20.06.2012г., по силата на
който договор НЧ „Даньо Василев - 1925“ е ползвал сграда-читалище в с.
Ястребово, е бил изтекъл. Очевидно от обстоятелството, че след изтичане на
срока на безвъзмездно предоставеното право на ползване на имота, НЧ „Даньо
Василев - 1925“ не е освободило сградата и е продължило да я ползва без правно
основание /на отпаднало правно основание/, не може да се обоснове извод за
незаконосъобразно обявена процедура за отдаване под наем на имота.
Съгласно
приложимата в случая разпоредба на чл.14, ал.7, изр. първо от Закона за
общинската собственост, свободни имоти или части от тях - публична общинска
собственост, могат да се отдават под наем за срок до 10 години при условията и
по реда на ал. 2 (т.е от кмета на общината след провеждане на публичен търг или
публично оповестен конкурс), след решение на
общинския съвет. С идентично съдържание е и разпоредбата на чл.17, ал.1,
изр. първо от приетата от Общински съвет Опан по силата на законовата делегация
по чл.8, ал.2 от ЗОбС Наредба № 2 за реда за
придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество (НРПУРОС,
достъпна на сайта на Община Опан
https://www.opan.bg).
Съответно съгласно чл.17, ал.2 от посочената Наредба, отдаването под наем на
свободни имоти или части от имоти – публична общинска собственост, се
осъществява след провеждане на публичен търг или публично оповестен конкурс по
реда на Наредба № 5 за реда и условията за провеждане на търгове и конкурси по
управление и разпореждане с общинско имущество. В чл.3, ал.1 от приетата от ОбС Опан Наредба №
5 (достъпна на сайта на Община Опан https://www.opan.bg), е предвидено, че
решение за провеждане на публично оповестен търг или публично оповестен конкурс
за сключване на правна сделка с общинско имущество, се взема от Общински съвет
или от Кмета на общината, ако с решение на ОбС му е предоставено това право.
Въз основа на посочената нормативна
регламентация по чл.8, ал.1 и чл. 14, ал.7 от ЗОбС, чл.21, ал.1, т.8 от ЗМСМА и
приетите от Общински съвет Опан Наредба № 2 за реда за придобиване, управление
и разпореждане с общинско имущество и Наредба № 5 за реда и условията за
провеждане на търгове и конкурси по управление и разпореждане с общинско
имущество, следва извода, че отдаване под наем на свободни имоти или части
имоти – публична общинска собственост, може да се извършва само след решение
на общинския съвет. В случая няма прието от Общински съвет Опан решение по
чл.14, ал.7, изр. първо от ЗОбС, респ. по чл.17, ал.1, изр. първо от НРПУРОИ,
за провеждане на публичен търг с тайно наддаване за отдаването под наем на
сграда читалище – публична общинска собственост, находяща се в с. Ястребово. Противно на поддържането от пълномощника на
ответника, Решение № 219/ 26.01.2022г.
на Общински съвет Опан, с което на основание чл.21, ал.1, т.8 и т.12 от ЗМСМА,
е приета Програма за управление и разпореждане с имоти – общинска собственост
за 2022г., не представлява решение на общинския съвет по чл.14, ал.7 от ЗОбС,
респ. по чл.17, ал.1 от Наредба № 2 за реда за придобиване, управление и
разпореждане с общинско имущество и по чл.3, ал.1 от Наредба № 5 за реда и
условията за провеждане на търгове и конкурси по управление и разпореждане с
общинско имущество. По дефиницията на чл.8, ал.9 от ЗОбС, приеманата от
общинския съвет годишна програма за управление и разпореждане с имотите -
общинска собственост, съдържа описание на имотите, които общината има
намерение да предложи за предоставяне под наем, за продажба, за учредяване
на ограничени вещни права и т.н. В приета с Решение № 219 от 26.01.2022г. на
Общински съвет Опан, Програма за управление и разпореждане с имоти – общинска
собственост за 2022г., изрично е посочено, че „настоящата програма отразява намеренията
на Община Опан за управление и разпореждане с имоти – общинска собственост през
2022г.“. В този смисъл включването в т.2.2 от приетата от ОбС Опан Програма по
чл.8, ал.9 от ЗОбС, на сграда читалище – публична общинска собственост,
находяща се в с. Ястребово, като имот, който общината има намерение да предложи
за предоставяне под наем през 2022г., не изпълнява императивното законово
изискване по чл.14, ал.7 от ЗОбС отдаването под наем на имоти – публична
общинска собственост, да се извършва след решение на общинския съвет. Решението
на общинския съвет по чл.8, ал.9 от ЗОбС за приемане на годишна програма за
управление и разпореждане с имотите - общинска собственост, нито представлява,
нито може да замести решението на общинския съвет по чл.14, ал.7 и ал. 8 от
ЗОбС във вр. с чл.21, ал.1, т.8 от ЗМСМА, с което именно решение общинският
съвет определя вида на процедурата за
отдаване под наем, първоначалната наемна цена на имота - предмет на процедурата
и специфичните условия и изискванията към участниците /в този смисъл са Решение
№ 8503 от 06.06.2019г. по адм. дело № 13426/ 2018г. по описа на ВАС, Решение №
6999 от 13.06.2016г. по адм. дело № 12812/ 2015г. по описа на ВАС и др./.
Неоснователно е и възражението на
пълномощника на ответника, че доколкото с Решение № 219 от 26.01.2022г. на ОбС
Опан за приемане на Програма за управление и разпореждане с имотите – общинска
собственост за 2022г., общинският съвет е възложил на Кмета на общината да
създаде необходимата организация за изпълнение на решението, е налице
хипотезата на чл.3, ал.1, т.2 от Наредба № 5 за реда и условията
за провеждане на търгове и конкурси по управление и разпореждане с общинско
имущество – вземане на решение за провеждане на публичен търг за отдаване под
наем на имота от Кмета на Община Опан, след предоставено с решение на Общинския
съвет право за това. На първо място възлагането на Кмета на Община Опан да
създаде необходимата организация за изпълнение на приетата от общинския съвет програма
по чл.8, ал.9 от ЗОбС, не представлява решение на ОбС, оправомощаващо кмета на
общината да вземе решение за провеждане на публичен търг за отдаване под наем
на процесния имот. Отделно от това процедурите във връзка с управление и
разпореждане с общинско имущество са регламентирани при стриктно отчитане на
функционалната компетентност на общинския съвет, като орган на местно
самоуправление и кмета на общината, като орган с изпълнителни функции. Решението
за провеждането на процедури - публично оповестен конкурс или публичен търг, за
отдаване под наем на имоти – публична общинска собственост, законът в
разпоредбата на чл.14, ал.7, изр. първо от ЗОбС регламентира като изключителна
компетентност на общинския съвет, при липса на законово
предвидена възможност за делегиране на тези правомощия от Общинския съвет на
кмета или на друг орган. С оглед на изричните законови разпоредби на чл. 14, ал.7
и ал.8 от ЗОбС, чл.21, ал.1, т.8 от ЗМСМА, както и нормите на чл.17, ал.1, изр.
първо от Наредба № 2 за реда за придобиване, управление и разпореждане с
общинско имущество и чл.3, ал.1, т.1 от Наредба № 5 за реда и условията за
провеждане на търгове и конкурси по управление и разпореждане с общинско
имущество, следва извода, че отдаването под наем на имот – публична общинска
собственост, не може да се извършва без решение на ОбС Опан, с минимално
необходимото съдържание по чл.3, ал.2 от Наредба № 5 /в т.ч за определяне на начина
на възлагане – търг или конкурс; начална тръжна цена, специфични изисквания към
участниците, когато това се налага от вида на обекта/, каквото решение в случая
не е било приемано от Общински съвет Опан.
С оглед на гореизложеното съдът приема, че поради липсата
на решение на Общински съвет – Опан по чл.14, ал.7 и ал.8 от ЗОбС за откриване
и провеждане на процедура за отдаване под наем на недвижим имот – публична
общинска собственост – сграда читалище, находяща се в с. Яворово и при извършеното
със Заповед № 147 от 21.06.2022г. на Кмета на Община Опан изземване на нормативно
регламентирана материална компетентност на общинския съвет за определяне на
вида на процедурата за отдаване под наем, началната тръжна цена и специфичните
условия и изисквания към участниците, проведената тръжна процедура се явява
опорочена. Това релевира незаконосъобразност на крайния административен акт, с
който тръжната процедура приключва – т.е на оспорената Заповед № 172/
11.07.2022г. на Кмета на Община Опан в обжалваната и част по т. VII.
За пълнота на изложението следва да
се отбележи, че при липсата на посочване на участника, който е определен за
спечелил публичния търг и съотв. поради непосочването на лицето, което е
определено за наемател на общинския имот, обжалваната Заповед № 172/
11.07.2022г. в оспорената й част по т. VII, не може да породи целените правни
последици – на практика няма обективирано в надлежен акт волеизявление на Кмета
на Община Опан за обявяването за наемател. На следващо място ако и да се касае
за непрецизна формулировка, очевидно е недопустимо обявяването и провеждане на
търг за отдаване под наем на „народни читалища – общинска собственост“, и в
частност за отдаване под наем на „Народно читалище „Даньо Василев 1925“, както
е посочено в Заповед № 147 от 21.06.2022г. на Кмета на Община Опан за
провеждането на търга и в одобрената тръжна документация.
С оглед на гореизложеното съдът приема,
че Заповед № 172/ 11.07.2022г. на Кмета на Община Опан в оспорената й част по
т. VII, като издадена при допуснати нарушения на нормативно регламентираните
материалноправни и процесуалноправни изисквания за отдаването под наем на
недвижими имоти – публична общинска собственост, е незаконосъобразна и следва
да бъде отменена.
Предвид
изхода на делото искането на жалбоподателя за присъждане на направените
разноски следва да бъде уважено, като на основание чл.143, ал.1 от АПК, Община
Опан следва да бъде осъдена да заплати на Народно читалище „Даньо Василев - 1925“,
с. Ястребово сумата от 510 лева, представляваща внесена държавна такса в размер
на 10 лева и 500 лева – договорено и заплатено адвокатско възнаграждение за
един адвокат.
Водим от горните мотиви и на
основание чл.172, ал.2, предложение второ от АПК, Старозагорският
административен съд
Р Е
Ш И :
ОТМЕНЯ
по жалба на Народно
читалище „Даньо Василев - 1925“, с. Ястребово, общ. Опан, представлявано от
Председателя на читалището Б.Д.Б., Заповед № 172/ 11.07.2022г. на Кмета на
Община Опан, в оспорената й част по т. VII, с която е обявен наемател на
общински имот в с. Ястребово – сграда читалище, състояща се от: първи етаж –
сцена, киносалон и осем помещения; втори етаж – библиотека, ложа (балкон),
операторска кабина и девет спомагателни помещения, ЗП 630 кв.м., находяща се в
УПИ І, кв.18, актуван за ПОС № 466/ 17.03.2004г., като незаконосъобразна.
ОСЪЖДА Община Опан да заплати на Народно читалище „Даньо Василев - 1925“, с. Ястребово, община
Опан, ЕИК *********, сумата от 510 лв. (петстотин и десет лева) лева – разноски
по делото.
Решението подлежи на обжалване с касационна жалба пред
Върховния административен съд в 14 дневен срок от съобщаването му на страните.
СЪДИЯ: