Определение по дело №647/2024 на Административен съд - Хасково

Номер на акта: 2967
Дата: 17 юли 2024 г.
Съдия:
Дело: 20247260700647
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 9 юли 2024 г.

Съдържание на акта Свали акта

ОПРЕДЕЛЕНИЕ

№ 2967

по входящ номер № 4975 от 17.07.2024 г.

Хасково, 17.07.2024 г.

Административният съд - Хасково - IX състав, в закрито заседание в състав:

Съдия: ПЛАМЕН ТАНЕВ
   

като разгледа докладваното от съдията Пламен Танев административно дело647/2024 г. на Административен съд - Хасково, за да се произнесе, взе предвид следното:

Производството е по реда на чл. 166, ал. 4 вр. ал. 2 АПК.

Образувано е по постъпило искане за спиране на предварително изпълнение на:

  • Заповед с номер РД 780 от 03.07.2024г. на Кмета на Община Хасково;
  • Заповед с номер РД 781 от 03.07.2024г. на Кмета на Община Хасково;
  • Заповед с номер РД 782 от 03.07.2024г. на Кмета на Община Хасково, с вх. номер 4975 от 17.07.2024г., подадено от „Тракия Импекс“ ЕООД, ЕИК *********, чрез управителя З. К. Ч..

Настоящият съдебен състав намира, че искане е процесуално допустимо. На първо място следва да се посочи, че разпоредбата на чл. 166, ал. 2 АПК урежда, че съдът може да се произнесе по искане за спиране на предварително изпълнение при всяко положение на делото до влизането в сила на решението. Т.е. няма определен срок, в който такова искане може да бъде направено. С Определение номер 2945 от 15.07.2024г. съдът се произнесе по такова искане, като го отхвърли с мотиви, че същото не е подкрепено с доказателства, от които да може да се изведе извод за възможност за настъпване на значителни или трудно поправи вреди за дружеството от предварителното изпълнение. Макар същото да не е влязло в сила, няма пречка да се поиска отново същото действие от съда, доколкото самият характер на производството изисква незабавно произнасяне, предвид възможността при забава да настъпят значителни или трудно поправими вреди за молителя. Освен това определението на съда по реда на чл. 166 АПК има и обезпечителна функция.

По основателността:

Съдът намира искането за основателно.

Със Заповед номер РД 780 от 03.07.2024г. е наредено да се изземе общински имот – публична общинска собственост, представляващ „офис с номер 111“, с площ от 13,50 кв.м., находящ се в Младежки център, [населено място], от „Тракия импекс“ ЕООД, поради това, че имотът се държи без правно основание.

Със Заповед номер РД 781 от 03.07.2024г. е наредено да се изземе общински имот – публична общинска собственост, представляващ „офис с номер 112“, с площ от 13,50 кв.м., находящ се в Младежки център, [населено място], от „Тракия импекс“ ЕООД, поради това, че имотът се държи без правно основание.

Със Заповед номер РД 782 от 03.07.2024г. е наредено да се изземе общински имот – публична общинска собственост, представляващ „офис с номер 110“, с площ от 13,50 кв.м., находящ се в Младежки център, [населено място], от „Тракия импекс“ ЕООД, поради това, че имотът се държи без правно основание.

В настоящия случай към искането за спиране вече са приложени съответни доказателства, а именно – съобщение от представител на „Адрес Недвижими имоти“, от което се установява, че към 16.07.2024г. липсва подходящ имот за отдаване под наем, който да отговаря на нуждите на „Тракия импекс“ ЕООД. Самата агенция е изпратила запитването за свободен имот и до агенциите „М.“, „Империал Хаус“ и „Астарта консулт“, но те също са посочили, че към момента няма подходящ имот за отдаване под наем. Представена е и годишна данъчна декларация за 2023г. на „Тракия импекс“ ЕООД, видно от която размерът на общо приходи е 5 935 028,28 лв., разходите са в размер на 5 913 111,44 лв., а счетоводната печалба е в размер на 21 916,84 лв.

С оглед на изложеното съдът намира, че от така представените доказателства може да се обоснове вероятност предварителното изпълнение да причини на оспорващия значителна или трудно поправима вреда. Установи се, че за 2023г. постъпилите приходи от търговия са в размер от 5 935 028,28 лв., който размер доказва, че дружеството извършва усилена търговска дейност с многобройни сделки, което предполага и поддържане на сериозен архив на документация, устойчивост на пазара и поддържане на добри отношения със съответните клиенти на дружеството. Сумата е изключително голяма, установяваща стабилното положение, което дружеството има в търговския живот в страната и региона, а това неминуемо води и до добро име - изключително важно в тези среди, за да се обоснове възможност от настъпване на значителни затруднения при комуникацията с клиенти, евентуален отлив на такива и затруднения в изпълнението на поети договорни задължения при предварителното изпълнение. Нещо повече. Установи се, че дружеството е предприело стъпки към намиране на нови офиси, за да се премести, но към настоящия момент удобни помещения, които да съответстват на нуждите на молителя не са налице и агенциите за недвижими имоти не могат да намерят.

Т.е. крайният извод е, че предварително изпълнение на атакуваните заповеди на Кмета на Община Хасково, при наличие на изложените по-горе обстоятелства, би довело до невъзможност „Тракия импекс“ ЕООД да реорганизира своята дейност своевременно и по начин, по който да не се застрашат нито интересите на дружеството, нито интересите и на неговите клиенти и партньори, с оглед на засилената търговия, водеща до високи нива на оборот.

Поради доказването на вероятността предварителното изпълнение на административните актове да причини на оспорващия значителна или трудно поправима вреда, искането следва да бъде уважено.

Водим от горното, съдът

 

О П Р Е Д Е Л И:

 

СПИРА по искането на „Тракия импекс“ ЕООД, ЕИК *********, с вх. номер 4975 от 17.07.2024г., предварителното изпълнение на:

  • Заповед с номер РД - 780 от 03.07.2024г. на Кмета на Община Хасково;
  • Заповед с номер РД - 781 от 03.07.2024г. на Кмета на Община Хасково;
  • Заповед с номер РД - 782 от 03.07.2024г. на Кмета на Община Хасково.

 

Определението подлежи на обжалване с частна жалба пред Върховен административен съд в 7-дневен срок от съобщаването му на страните.

 

Съдия: