Определение по дело №334/2020 на Административен съд - Кърджали

Номер на акта: 224
Дата: 29 декември 2020 г. (в сила от 15 март 2021 г.)
Съдия: Виктор Динев Атанасов
Дело: 20207120700334
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 16 ноември 2020 г.

Съдържание на акта

О  П  Р  Е  Д  Е  Л  Е  Н  И  Е

 

… …

 

  град Кърджали, 29.12.2020 год.

 

Административен съд – Кърджали, ………………………….......… в закрито ………………...….…..

съдебно заседание на двадесет и девети декември ……………….…....…………………………………......

през 2020/две хиляди и двадесета/ година, в състав:

 

                                                                                                ПРЕДСЕДАТЕЛ:  ВИКТОР АТАНАСОВ

                                                                   

разгледа докладваното от ………………….…………………….. съдията В. Атанасов …..………………...…...  

административно дело №334 ……. по описа за ............................... 2020 год. …….............…………

и за да се произнесе, взе предвид следното:

 

Производството е по реда на чл.197 и следв. от АПК, във връзка с чл.27, ал.4, предл.ІІ/второ/, във вр. с чл.34, ал.4, т.2 от Закона за управление на средствата от Европейските структурни и инвестиционни фондовеУСЕСИФ/.

Образувано е по жалба, подадена от „К. ЕООД, със седалище и адрес на управление ***, с ЕИК ***, представлявано от управителя му К. А. К. от ***, с ЕГН **********, против Решение №РД-16-1086 от 09.11.2020 год., издадено от заместник главен директор в ГД „Европейски фондове за конкурентоспособност” и ЗА ръководител на Управляващия орган на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност” 2014 - 2020, с което е прекратено производството по отношение на кандидата К. ЕООД, с проектно предложение № ***, по процедура №*** „Подкрепа за средни предприятия за преодоляване на икономическите последствия от пандемията COVID-19.

Жалбодателят твърди в жалбата, че от представените от Министерство на икономиката доказателства ставало ясно, че проектното предложение с Регистрационен номер в ИСУН *** на кандидата „К.” ЕООД в Процедура *** „Подкрепа на средни предприятия за преодоляване на икономическите последствия от пандемията COVID-19 на Оперативна Програма „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020 не отговаря само на едно от изискванията по отношение на административна допустимост на кандидата и проекта в горепосочената процедура. Сочи се, че основен мотив за решението на Министерство на икономиката за прекратяване на производството по предоставяне на безмъзмездна финансова помощ на   кандидата   „К.”   ЕООД,   с   проектно   предложение   с Регистрационен номер в ИСУН *** по процедура *** „Подкрепа на средни предприятия за преодоляване на икономическите последствия от пандемията COVID-19 на Управляващия орган на ОП „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020 било непризнаването като валидна на допълнително представената от кандидата „К.” ЕООД декларация, че кандидатът е запознат с Условията за кандидатстване и Условията за изпълнение/Приложение №3/, надлежно подписана от К.А.К. - управител на „К. ЕООД, на датата 22.07.2020 год., с надлежно положен печат на дружеството. Сочи също, че както било посочено в Решение №РД-16-1086 от 09.11.2020 год. на Министерство на икономиката, кандидатът „К.” ЕООД бил изпълнил всички изисквания по допълнително отправените въпроси, но бил допуснал чисто техническата грешка, като прикачил в ИСУН Декларацията, че кандидатът е запознат с Условията за кандидатстване и Условията за изпълнение/Приложение №3/ във формат Word, а не в PDF. Сочи, че същевременно, на 09.11.2020 год., Министерство на икономиката посочило в свое официално съобщение, озаглавено „Напредък по антикризисните икономически мерки, изпълнявани от Министерството на икономиката, за преодоляване на негативните ефекти от пандемията върху българската икономика за периода от 23 октомври до 06 ноември 2020 г. и публикувано на уеб-страницата на Министерство на икономиката, че въз основа на приетото от Министерски съвет изменение на Националната стратегия за насърчаване на МСП 2014 – 2020, е подготвена Заповед за изменение на Условията за кандидатстване по аналогична процедура за преодоляване на икономическите последствия от пандемията COVID-19 и ще се предвиди възможност за повторно изискване от кандидатите за отстраняване на нередовности по отношение на подадените от тях проектни предложения.

Въз основа на изложеното, жалбодателят счита, че проектното предложение на „К. ЕООД *** неправомерно не е допуснато до техническа и финансова оценка по Процедура *** „Подкрепа на средни предприятия за преодоляване на икономическите последствия от пандемията CОVID-19 на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност” 2014 - 2020. В жалбата моли, с решение на съда да бъде определено, че проектното предложение на „К. ЕООД отговаря на изискванията по отношение на административна допустимост на кандидата и проекта в горепосочената процедура и то да бъде допуснато до техническа и финансова оценка по Процедура *** „Подкрепа на средни предприятия за преодоляване на икономическите последствия от пандемията COVID-19 на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност” 2014 - 2020. Заявява, че в тази връзка, прилага всички документи по кореспонденцията с Министерство на икономиката, както и Решение №РД-16-1086 от 09.11.2020 год. на Министерство на икономиката.

Ответникът по жалбата - главен директор в ГД „Европейски фондове за конкурентоспособност” в Министерство на икономиката и ръководител на Управляващия орган на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност” 2014 2020, е изразил писмено становище по жалбата, чрез процесуалния си представител – гл.експерт-юрист Б. П., в съпроводителното писмо, изпратено по електронна поща, постъпило в АдмС – Кърджали с Вх.№*** от *** год., с което е изпратена на съда и изисканата административна преписка по издаване на оспорения акт. В становището заявява, че счита подадената жалба за недопустима и неоснователна, като излага доводи и съображения. Моли съда, след като вземе предвид изложените доводи и съображения, да отхвърли жалбата на „К.” ЕООД, като неоснователна, като в становището претендира и присъждането на юрисконсултско възнаграждение.

След като извърши анализ и цялостна преценка на събраните и приложени по делото доказателства, съдът приема за установено следното:

Оспореното Решение №РД-16-1086 от 09.11.2020 год. за прекратяване на производството по отношение на кандидата К. ЕООД, с проектно предложение № ***, по процедура №*** „Подкрепа за средни предприятия за преодоляване на икономическите последствия от пандемията COVID-19”, е изпратено на жалбодателя със съпроводително писмо Изх.№*** от *** год. на заместник главен директор в ГД „Европейски фондове за конкурентоспособност” и ЗА ръководител на Управляващия орган на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност” 2014 2020/л.6/, по електронен път, видно от приложената разпечатка от електронната поща на ГД „Европейски фондове за конкурентоспособност”. От същата не става ясно, кога е получено писмото, ведно с оспореното решение, но жалбата е подадена направо в Административен съд – Кърджали, на датата 16.11.2020 год., т.е. на седмия ден след издаване на решението, от което следва, че при всички случаи е спазен законоустановения 7/седем/-дневен срок за оспорването му по съдебен ред. Жалбата е подадена от адресат на административния акт, за който актът създава неблагоприятни последици и засяга негови права и законни интереси, т.е. подадена е от надлежна страна, с правен интерес от оспорването. Поради това следва да се приеме, че жалбата е допустима и следва да бъде разгледана по същество.

Въз основа на събраните по делото доказателства, съдът приема за установено от фактическа страна следното:

На 22.07.2020 год. жалбодателят „К. ЕООД *** е подал през системата ИСУН 2020 проектно предложение/документация/ по процедура *** „Подкрепа за средни предприятия за преодоляване на икономическите последствия от пандемията COVID-19, което е получило входящ референтен номер №*** от *** год. Към проектното предложение/формуляра за кандидатстване/ са били представени приложенията, посочени в т.24 от Условията за кандидатстване за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност” 2014 - 2020, включително изискуемите се декларации, посочени в  букви а), б), в) и г) на същата т.24, подписани с валиден КЕП.

След разглеждане и извършена проверка на проектното предложение и проектната документация от страна на оценителна комисия, от председателя на комисията, на 14.10.2020 год., е изпратено чрез ИСУН 2020, до кандидата „К.” ЕООД *** уведомително писмо (уведомление) за установени нередности по проектно предложение ***/л.18-л.19/. В уведомлението е описано, че към проектното предложение са представени: 1. Декларация, че кандидатът е запознат с условията за кандидатстване и условията за изпълнение; 2. Декларация за финансовите данни и 3. Декларация за съгласие, данните на кандидата да бъдат предоставени от НАП на УО по служебен път, като и за трите декарации изрично е посочено, че са използвани образци от друга процедура. В съобщението изрично е указано на кандидата, че правилните образци на декларациите, който следва да бъдат използвани за целите на настоящата процедура на подбор на проекти *** „Подкрепа за средни предприятия за преодоляване на икономическите последствия от пандемията COVID-19”, са публикувани в сайта на ОПИК (***) на 10.07.2020 год., част от Пакет документи по процедурата (Условия за кандидатстване, Условия за изпълнение и приложения към тях) ***, като са дадени и допълнителни указания по отношение попълването на тези декларации. В съобщението до кандидата е указано, че изисканите документи/разяснения – попълнени декларации съгласно утвърдения образец, следва да бъдат представени в срок от 3 (три) работни дни от датата на изпращане на уведомлението в ИСУН 2020 и че крайната дата, до която изисканите документи/разяснения следва да бъдат получени, е посочена в ИСУН 2020 - в основно меню „Проектни предложения, раздел „Въпроси от комисията, поле „Срок за отговор. Указано е също, че декларациите могат да се представят подписани с валиден КЕП, от лицата с право да представляват кандидата и прикачени в ИСУН 2020.

В отговор на уведомителното писмо (уведомлението) за установени нередности, на 16.10.2020 год., в 14:24 часа, кандидатът „К.” ЕООД *** е представил чрез ИСУН 2020 отговорите на поставените въпроси и коригираните декларации и документи, като отговорът му е бил регистриран с peг.***. При изпращането на отговора и документите, в изпънение на въпросите на оценителната комисия, поставени в уведомлението за установени нередности, са били прикачени следните декларации: 1. Декларация за финансовите данни; 2. Декларация за съгласие данните на кандидата да бъдат предоставени от НАП на УО по служебен път и 3. Декларация, че кандидатът е запознат с Условията за кандидатстване и Условията за изпълнение.

Подаденото от „К. ЕООД *** проектно предложение с референтен *** е било оценено от член на определената със Заповед №*** от *** год./л.100-л.104/, изменена със Заповед *** от *** год./л.94-л.99/ на главния директор на ГД „Европейски фондове за конкурентоспособност” към Министерство на икономиката, оценителна комисия, съгласно одобрените критерии за оценка (Приложение 6 към Условията за кандидатстване), за което е изготвен и подписан и оценителен лист/л.68-л.74/. В рамките на така извършената оценка е установено, че кандидатът не отговаря на изискванията от критериите за подбор по т.24 „Списък на документите, които се подават на етап кандидатстване, буква в) от Условията за кандидатстване (критерий №5 от Критерии и методология за оценка на проектните предложения - Приложение 6 към Условията за кандидатстване). В тази връзка и на основание чл.34, ал.1 от ЗУСЕСИФ е издаден и Списък на проектните предложения, които не се допускат до техническа и финансова оценка по процедура за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ *** „Подкрепа за средни предприятия за преодоляване на икономическите последствия от пандемията COVID-19/л.75-л.93/, като на позиция 49 в този списък е посочено проектното предложение на жалбодателя „К.” ЕООД с №***/л.80/.

Така, на 27.10.2020 год., чрез системата на ИСУН 2020, кандидатът „К.” ЕООД *** е получил второ уведомително писмо/уведомление/ за недопускане до етап „Техническа и финансова оценка” на проектното предложение ***. В уведомлението е посочено, че подаденото от „К.” ЕООД *** проектно предложение е включено в Списъка на проектните предложения, които не се допускат до техническа и финансова оценка по процедурата на следните основания: Проектното предложение не отговаря на изискванията на т.24. „Списък на документите, които се подават на етап кандидатстване, буква в) от Условията за кандидатстване по процедурата и критерий №5 от Критерии и методология за оценка на проектни предложения (Приложение 6 към Условията за кандидатстване): Съгласно т.24, подточка в) от Условията за кандидатстване по процедурата - Декларацията се попълва и подписва от всички лица с право да представляват кандидата, независимо дали се представляват заедно и/или поотделно. В уведомлението е описано, че видно от извършена служебна проверка в Търговския регистър и регистър на юридическите лица с нестопанска цел, юридическото лице се представлява от К.А.К. и че към проектното предложение е представена Декларация, че кандидатът е запознат с Условията за кандидатстване и Условията за изпълнение (Приложение 3), но е бил използван образец от друга процедура, като след изпратеното уведомление за установени нередовности, кандидатът е представил Декларация, че кандидатът е запознат с Условията за кандидатстване и Условията за изпълнение (Приложение 3), която не е подписана от лицето с право да представлява кандидата. Посочено е също така, че с оглед на горното, кандидатът попада сред недопустимите кандидати по процедурата и че съгласно Приложение 6 „Критерии и методология за оценка на проектни предложения: „При несъответствие с изискванията по т.1 т.23 проектното предложение се отхвърля.” и че допълнително следва да се има предвид, че по отношение на документите по т.2 - 8 е предвидена възможност за изискване, но ако след изискване не бъдат предоставени от кандидата или са представени, но не съгласно изискванията, проектното предложение се отхвърля, т.е. не се допуска до техническа и финансова оценка по процедурата. С уведомлението, на кандидата е предоставен седемдневен срок от получаване на уведомлението, за писмени възражения пред Ръководителя на Управляващия орган, като му е указано ,че съгласно разпоредбите на чл.18, ал.4 от ПМС 162/2016 год., с подаване на възражението не могат да се представят нови документи, които не са били част от първоначално представеното проектно предложение и/или не са били представени след изпратено от оценителната комисия уведомление за отстраняване на установени нередовности, както и че Управляващият орган няма да разглежда повторни и/или допълнителни възражения от кандидатите, включени в списъка на проектните предложения, които не се допускат до техническа и финансова оценка, ако същите са изпратени след указания по-горе срок.

На 28.10.2020 год., през системата ИСУН 2020, кандидатът „К.” ЕООД *** е подал възражение/наименовано „молба”/л.9, л.12/, в което е посочено, че при прикачването на файла, свързан с декларацията, че кандидатът е запознат с Условията за кандидатстване и Условията за изпълнение, е допусната техническа грешка, като е прикачен файл на word вместо подписаният файл в pdf формат от страна на управителя на дружеството. В възражението се твърди, че е видно, че е допусната техническа грешка при прикачването на файла и като доказателство се изтъква датата на създаване на файла, който бил прикачен, заедно с настоящата молба като отговор на въпросите от оценителната комисия с Рег№***. Посочено е, че видно от техническите характеристики, файлът който бил прикачен с наименование ***”, бил създаден на 16.10.2020 год., в 11:52 часа. С възражението се иска, като се имат предвид изложените факти и обстоятелства, да се преразгледа отказа за преразглеждане на проектната документация и съответно, проектното предложение на „К. ЕООД да бъде допуснато до техническа и финансова оценка, тъй като дружеството отговаряло на всички изисквания, както и това, че своевременно е изпълнило всички изисквания от страна на оценителната комисия. Към възражението, наименовано „молба”, е била изпратена отново Декларация, че кандидатът е запознат с Условията за кандидатстване и Условията за изпълнение (Приложение 3), разпечатана и на хартиен носител, сканирана в PDF формат и прикачена към системата ИСУН 2020, подписана от лицето с право да представлява кандидата, т.е. подписана от управителя на търговското дружество „К.” ЕООД ***.

След като е разгледал и обсъдил така подаденото възражение, наименовано „молба”, Управляващият орган е издал оспореното Решение №РД-16-1086 от 09.11.2020 год., с което е прекратено производството по отношение на кандидата „К.” ЕООД *** с подадено проектно предложение ***, по процедура №*** „Подкрепа за средни предприятия за преодоляване на икономическите последствия от пандемията COVID-19. В мотивите на административния акт е посочено, че установената нередност не е отстранена от кандидата в указания му срок, а допълнително представената с възражението Декларация не може да бъде взета под внимание при проверка на основателността на възражението, тъй като съгласно чл.18, ал.5 от Постановление №162 на Министерския съвет от 5 юли 2016 год. за определяне на детайлни правила за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по програмите, финансирани от европейските структурни и инвестиционни фондове за периода 2014-2020 год., с подаване на възражението не могат да се представят нови документи, които не са били част от първоначално представеното проектно предложение и/или не са допълнени в рамките на кореспонденцията между оценителната комисия и кандидат.

Тази фактическа обстановка се възприема от съда въз основа на представените и приети по делото писмени доказателства, като по същата, всъщност, няма и спор между страните по делото.

При така установеното от фактическа страна и след преценка и анализ на приобщените по делото писмени доказателства, поотделно и в тяхната съвкупност, при извършената служебна проверка, с оглед оплакванията в жалбата, от правна страна съдът намира следното:

Съгласно чл.34, ал.4, т.2 от ЗУСЕСИФ, ръководителят на управляващия орган се произнася по основателността на възражението на кандидатите, чието проектно предложение е включено в списъка на проектните предложения, които не се допускат до техническа и финансова оценка, в едноседмичен срок от неговото получаване, като прекратява производството по отношение на кандидата. В настоящия случай, оспореното решение е издадено на основание посочената разпоредба, в условията на заместване, от заместник главен директор на Главна дирекция „Европейски фондове за конкурентоспособност” в Министерство на икономиката и За ръководител на Управляващия орган на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020, определен и надлежно оправомощен, на основание чл.9, ал.5 от ЗУСЕСИФ, със Заповед №РД-16-635 от 30.07.2020 год., т.ІІ от същата, издадена от министъра на икономиката/л.105/, в качеството му на компетентен административен орган, на който с ЗУСЕСИФ са предоставени правомощия за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. Следва да се упомене, че съгласно чл.30, ал.1, т.2 от Устройствения правилник на Министерството на икономиката, Главна дирекция „Европейски фондове за конкурентоспособност изпълнява функциите на управляващ, съответно договарящ орган на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност”, а съгласно чл.3 от същия Устройствен правилник, във вр. с чл.25, ал.1 от Закона за администрацията, ръководител на Министерството на икономиката е министърът на икономиката.

На следващо място, оспореното Решение №РД-16-1086 от 09.11.2020 год. на ръководителя на Управляващия орган на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност”, с което е постановено прекратяване на производството по предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по процедура за подбор на проектни предложения по ОПИК, съгласно чл.34, ал.4, т.2 от ЗУСЕСИФ, е издадено в изискуемата се от закона писмена форма, съгласно чл.59, ал.2 от АПК, като от формална страна, актът съдържа всички изискуеми от закона съществени реквизити; наименованието на органа, издател на акта, наименование на акта, адресат на акта, фактически и правни основания за издаването му, разпоредителна част, дата на издаване и подпис.

По отношение спазването на административнопроизводствените правила при издаване на акта, следва да се посочи, че съгласно чл.29, ал.2 от ЗУСЕСИФ, в процедурата чрез подбор на проектни предложения се извършва: 1. оценяване на всяко проектно предложение, което включва: а) оценка на административното съответствие и допустимостта; б) техническа и финансова оценка; 2. класиране на одобрените проектни предложения в низходящ ред и 3. определяне на проектни предложения, за които се предоставя финансиране. Според чл.33, ал.1 от ЗУСЕСИФ, оценяването и класирането на проектните предложения се извършва от комисия, назначена от ръководителя на управляващия орган в двуседмичен срок от крайния срок за подаването им, а съгласно чл.34, ал.2 от ЗУСЕСИФ, когато при проверката се установи липса на документи и/или друга нередовност, комисията изпраща на кандидата уведомление за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. Уведомлението съдържа и информация, че неотстраняването на нередовностите в срок може да доведе до прекратяване на производството по отношение на кандидата. Отстраняването на нередовностите не може да води до подобряване на качеството на проектното предложение. Въз основа на извършената проверка за административно съответствие и допустимост комисията по чл.33 от с.з. изготвя списък на проектните предложения, които не се допускат до техническа и финансова оценка. Кандидат, чието проектно предложение е включено в списъка, може писмено да възрази пред ръководителя на управляващия орган в едноседмичен срок от съобщаването. Ръководителят на управляващия орган се произнася по основателността на възражението в едноседмичен срок от неговото получаване, като: връща проектното предложение за техническа и финансова оценка или прекратява производството по отношение на кандидата. Съдът, предвид представените по делото и обсъдени по-горе писмени доказателства – преписката по издаване на оспореното решение намира, че в случая, не са допуснати нарушения на така разписаните административно-производствени правила.

По отношение материалноправната законосъобразност на оспореното решение, т.е. съответствието му с приложимите материалноправни разпоредби на закона, съдът намира следното:

Съгласно чл.26, ал.1 от ЗУСЕСИФ, ръководителят на УО на програмата утвърждава за всяка процедура насоки и/или друг документ, определящи условията за кандидатстване и условията за изпълнение на одобрените проекти. Процедурата по разработване и приемане на тази документация е посочена в разпоредбите на чл.26, ал.2 - 9 от ЗУСЕСИФ. Изводът, който се налага, предвид тази уредба е, че Условията за кандидатстване за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по Оперативна програма „Иновации и и конкурентоспособност” 2014-2020 по процедура *** „Подкрепа за средни предприятия за преодоляване на икономическите последствия от пандемията COVID-19”, имат характер на задължителни правила по тази конкретна процедура, спрямо които се извършва допускане и оценка на подадените по процедурата проектни предложения. В този смисъл решението на УО, с което се утвърждават условията за кандидатстване, по своята правна същност представлява изрично волеизявление на административен орган, с което се създават права и задължения за гражданите или организации, поради което следва да се квалифицира като административен акт със самостоятелно правно значение, който определя конкретните правила по дадена процедура.

Съгласно т.24, б.„в” от Условията за кандидатстване по тази процедура, кандидатите следва да представят към Формуляра за кандидатстване, изцяло електронен път, чрез ИСУН 2020, Декларация, че кандидатът е запознат с Условията за кандидатстване и Условията за изпълнение - попълнена по образец (Приложение 3), като допълнително е посочено, че Декларацията по буква „в се попълва и подписва от всички лица с право да представляват кандидата, независимо дали се представляват заедно и/или поотделно. Указано е също ,че след   попълването,   подписването   и   поставянето   на   дата   на   хартиения носител, Декларациите по т.24., букви „а, „б, „в и „г могат да бъдат подписани с валиден КЕП от лицата с право да представляват кандидата и прикачени в ИСУН 2020 и в случай, че е възприет този подход, следва декларациите да бъдат подписани с валиден КЕП на локалния компютър чрез attached signature - файл и подпис в един документ.

В рамките на законосъобразно проведената процедура, проектното предложение на жалбодателя „К.” ЕООД *** е отхвърлено на основание критерий №5 от Критерии и методология за оценка на проектните предложения по разглежданата процедура, поради несъответствие с т.24 „Списък на документите, които се подават на етап кандидатстване, буква в от Условията за кандидатстване, тъй като е установено, че към първоначално подаденото проектно предложение с рeг.*** е представена декларация, че кандидатът е запознат с Условията за кандидатстване и Условията за изпълнение, която не съответства на публикувания с Условията за кандидатстване образец. С оглед на това обстоятелство и в изпълнение на предписаната в Условията за кандидатстване процедура, УО на ОП „Иновации и и конкурентоспособност” 2014-2020 е изпратил на кандидата искане за отстраняване на тази нередност. В рамките на предоставения, съгласно Условията за кандидатстване и Опростените процедурни правила, в срок от 3 (три) работни дни от датата на изпращане на уведомлението в ИСУН 2020, кандидатът е представил нова Декларация, че е запознат с Условията за кандидатстване и Условията за изпълнение - попълнена по образец (Приложение 3), която обаче, не е била подписана от официалния представляващ дружеството кандидат, т.е. декларацията е била без подпис от лице с право да представлява кандидата и е била във формат Word, а не във формат pdf, с което не е било спазено изискването на Условията за кандидатстване по посочената т.24, буква в” от Условията за кандидатстване.

Според същите Условия за кандидатстване по оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност” 2014 – 2020, само проектни предложения,   преминали успешно оценка за административното съответствие и допустимостта, подлежат на техническа и финансова оценка и доколкото при приключването на оценката на административното съответствие и допустимостта и след изчерпване на процедурните възможности за саниране на установената нередовност, в проектното предложение на кандидата не е била налична представена, съгласно изискванията, Декларация, че кандидатът е запознат с Условията за кандидатстване и Условията за изпълнение, с оглед на което, правилно е прието, че проектното предложение не може да премине на етап „техническа и финансова оценка. Правилно и в съотвествие с разписаните правила, допълнително представената с възражението декларация не е била взета под внимание при проверката на основателността на възражението, тъй като съгласно чл.18, ал.5 от Постановление 162 на Министерския съвет от 5 юли 2016 год. за определяне на детайлни правила за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по програмите, финансирани от европейските структурни и инвестиционни фондове за периода 2014-2020 год., с подаване на възражението не могат да се представят нови документи, които не са били част от първоначално представеното проектно предложение и/или не са допълнени в рамките на кореспонденцията между оценителната комисия и кандидата, т.е. изводът е, че правилно и в съотвествие с разписаните правила, допълнително представената с възражението декларация не е била взета предвид при оценката за административното съответствие и допустимостта, тъй като се явява нов документ в етап, извън оценката за административно съответствие и допустимост. По тези съображения, съдът в настоящия състав намира, че оспореното решение е материално законосъобразно, т.е. издадено е в съотвествие и с приложимите материалноправни разпоредби на закона.

Така, при извършената проверка за законосъобразност и предвид всичко изложено по-горе съдът намира, че оспореният административен акт е издаден от материално и териториално компетентен орган, в предписаната от закона форма и с изискуемото се съдържание, без допуснати съществени нарушения на административнопроизводствените правила, в съответствие с приложимите материалноправни норми и с целта на закона, поради което подадената срещу него жалба от „К.” ЕООД *** се явява неоснователна и недоказана и като такава, с определението по настоящото дело, същата следва да бъде отхвърлена.

Съгласно разпоредбата на чл.27, ал.6, предл.І/първо/ от ЗУСЕСИФ, при оспорването на ИАА по този закон, държавните такси, които се събират за съдебните производства, са пропорционални и са в размер 0.8 на сто от материалния интерес, но не повече от 1700 лева, а в случаите, когато материалният интерес е над 10000000 лева – таксата е в размер 4500 лева. Съгласно предл.ІІ/второ/ от същата ал.6 на чл.27 от този закон, за производства по глава десета, раздел IV от АПК и за производства по частни жалби пред ВАС се събира пропорционална такса в размер на 10 на сто от дължимата такса по изречение първо, но не по-малко от 100.00 лева.

Материалният интерес в случая се определя от размера на исканото финансиране, което, видно от проектното предложение на жалбодателя, възлиза в размер на *** лева. С оглед приложението на горепосочените законови разпоредби, държавната такса следва да е в размер 120.00/сто и двадесет/ лева, като към жалбата, по повод която е образувано настоящото съдебно производство, е приложен документ – разписка за превод на сума чрез ПОС-терминал от 16.11.2020 год., транзакция ***, авторизационен код ***, терминал ***/л.5/, за внесена държавна такса, в размер на 50.00/петдесет/ лева. При това положение, с оглед изхода на спора по делото и на основание чл.143, ал.3 от АПК, жалбодателят „К.” ЕООД *** с ЕИК ***, следва да бъде осъден да заплати допълнително държавна такса, в размер на 70.00/седемдесет/ лева.

С оглед изхода на спора по делото и предвид, че е своевременно поискано, на ответника по жалбата се дължи юрисконсултско възнаграждение, в размер на 100.00/сто/ лева, съгласно чл.78, ал.8 от ГПК, във вр. с чл.37, ал.1 от ЗПП и чл.24 от НЗПП.

Водим от горното и на основание чл.200, ал.1, предл.І/първо/ от АПК, във вр. с чл.27, ал.5, предл.ІІ/второ/ от ЗУСЕСИФ и чл.143, ал.3 от АПК, Административен съд - Кърджали

 

О  П  Р  Е  Д  Е  Л  И:

ОТХВЪРЛЯ  жалбата на „К. ЕООД, със седалище и адрес на управление ***, с ЕИК ***, представлявано от управителя му К. А. К. от ***, с ЕГН **********, против Решение №РД-16-1086 от 09.11.2020 год., издадено от заместник главен директор в ГД „Европейски фондове за конкурентоспособност” към Министерство на икономиката и ЗА ръководител на Управляващия орган на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност” 2014 - 2020, с което е прекратено производството по отношение на кандидата К. ЕООД *** с ЕИК ***, с проектно предложение №***, по процедура №*** „Подкрепа за средни предприятия за преодоляване на икономическите последствия от пандемията COVID-19.

ОСЪЖДА „К. ЕООД, със седалище и адрес на управление ***, с ЕИК ***, представлявано от управителя му К. А. К. от ***, ДА ЗАПЛАТИ по сметка на Административен съд – Кърджали, допълнителна държавна такса, в размер на 70.00/седемдесет/ лева.

ОСЪЖДА „К. ЕООД, със седалище и адрес на управление ***, с ЕИК ***, представлявано от управителя му К. А. К. от ***, ДА ЗАПЛАТИ на Министерство на икономиката, със седалище *** и адрес - ***, с ЕИК ***, сумата в размер на 100.00/сто/ лева, представляваща юрисконсултско възнаграждение.

Преписи от настоящото определение, на основание чл.138, ал.3, във вр. с чл.137, ал.1 от АПК, да се изпратят или връчат на страните по делото.

Определението подлежи на обжалване с частна жалба пред ВАС на РБ, чрез Административен съд – Кърджали, в 7/седем/-дневен срок от съобщаването или връчването му на страните, участващи в административното производство.

 

 

 

 

 

                                                 С Ъ Д И Я: