Разпореждане по дело №5283/2019 на Районен съд - Стара Загора

Номер на акта: 13384
Дата: 18 декември 2019 г.
Съдия: Генчо Колев Атанасов
Дело: 20195530105283
Тип на делото: Гражданско дело
Дата на образуване: 14 октомври 2019 г.

Съдържание на акта

Р А З П О Р Е Ж Д А Н Е 

 

Номер                                               Година 18.12.2019                        Град Стара Загора  

Старозагорски районен съд                                                   Първи граждански състав

На 18.12.                                                                     Година две хиляди и деветнадесета

В закрито заседание в следния състав

 

                                                                                                Председател: Генчо Атанасов

                                                                                                Членове:

Секретар

Прокурор

като разгледа докладваното от съдия Атанасов

гражданско дело номер 5283 по описа за 2019 година.

 

            Производството по делото е образувано по искова молба на Д.Д.Г.. В срока по чл.131, ал.1 ГПК по делото е постъпил отговор от ответника ГЛАВНА ДИРЕКЦИЯ „НАЦИОНАЛНА ПОЛИЦИЯ“ - МВР, гр.София.

            Съдът намира, че са налице процесуалните предпоставки, обуславящи правото на иск и надлежното му упражняване, поради което делото следва да бъде внесено за разглеждане в открито съдебно заседание, да бъде изготвен писмен доклад, да бъдат  приканени страните към спогодба и да им бъдат разяснени преимуществата на различните способи за доброволно уреждане на спора.    

Съдът намира, че следва да бъдат уважени доказателствените искания на страните за събиране на  доказателствата, които са относими, допустими и необходими. С оглед на това следва да назначи съдебно счетоводна експертиза, която да отговори на въпросите поставени в исковата молба. Следва да бъде отхвърлено искането за задължаване на ответника да представи по делото удостоверение, от което да е видно за процесния период назначен ли ищецът като държавен служител в МВР и на каква длъжност и справка за положения от мен ищеца по график от 22.00 часа до 06.00 часа – нощен труд за процесния период, справка от която да е видно за процесния период кога и колко полагаем платен годишен отпуск е ползвал, както и отпуск поради временна неработоспособност, тъй като по реда на чл.190 ГПК може да бъде зъдължавана другата страна да представи находящи се у нея документи, а не да саздава такива документи. Следва да бъде уважено искането за задължаване на ответника да представи заверени копия от графиците за полагане на труд от ищеца пред процесния период.

Следва да се укаже на страните, че в едноседмичен срок от връчване на препис от разпореждането могат да вземат становище във връзка с дадените указания и доклада по делото и да предприемат съответните процесуални действия, тъй като в противен случай губят възможността направят това по-късно, освен ако пропускът се дължи на особени непредвидени обстоятелства; че неявяването на някоя от страните, която е редовно призована, не е пречка за разглеждането на делото; че при неподаване в срок на писмен отговор, респ. невземане на становище по отговора, и неявяване в съдебно заседание, без да е направено искане за разглеждане на делото в отсъствие на страната, насрещната страна може да поиска постановяване на неприсъствено решение или прекратяване на делото, както и присъждане на разноските; че с писмена молба могат да заявят желание да ползват правна помощ при необходимост и право на това.

         Воден от горното и на основание чл.312, вр. с чл.157 от ГПК, съдът

 

Р А З П О Р Е Д И:

 

            ВНАСЯ делото за разглеждане в открито съдебно заседание и НАСРОЧВА същото за 08.01.2020 г. от 14,10 ч., за която дата да се призоват страните и вещото лице.

         ДОКЛАДВА ДЕЛОТО както следва:

         Ищецът Д.Д.Г. твърди в исковата си молба, че е държавен служител съм на МВР от 1999 год., като от април месец 2014 год. бил държавен служител в сектор „Охрана на обществения ред в железопътния транспорт" гр. Стара Загора към ЗОНАЛНО ЖАНДАРМЕРИЙСКО УПРАВЛЕНИЕ Кърджали, при ДИРЕКЦИЯ „ЖАНДАРМЕРИЯ" в ГЛАВНА ДИРЕКЦИЯ НАЦИОНАЛНА ПОЛИЦИЯ - МВР гр. София, ул. „Александър Малинов" № 1. Твърди, че бил назначен на длъжност „Младши инспектор - полицай/старши полицай". През трите предходни години, изпълнявал служебните си задължения на сменен режим на работа, като полагал труд на смени по график с продължителност от 12 /дванадесет/ часа. Така положеният от него труд на смени бил както през светлата част на деня, така и през нощта от 20.00 часа до 08.00 часа. В този смисъл бил налице полагане от него на нощен труд от 22.00 часа до 06.00 часа на следващия ден. Обичайното местоизпълнение на служебните му задължения било в гр. Стара Загора. Служебното му правоотношение се уреждало от ЗМВР, който се явявал специален по отношение на ЗДСл по аргумент от чл. 142, ал. 2 ЗМВР. Разпоредбата на чл. 187, ал. 3 ЗМВР регламентирала, че работното време на държавните служители се изчислява в работни дни - подневно, а за работещите на 8-, 12- или 24-часови смени - сумирано за тримесечен период. Според чл. 187, ал. 5 ЗМВР работата извън редовното работно време се компенсирала с допълнителен платен годишен отпуск за работата в работни дни и с възнаграждение за извънреден труд за работата в почивни и празнични дни - за служителите на ненормиран работен ден; и с възнаграждение за извънреден труд за отработени до 70 часа на тримесечен период - за служителите, работещи на смени. С оглед характера на заеманата от него длъжност през процесния период полагал труд през нощта (22:00 - 06:00 часа), като отработеното работно време се е изчислявало сумарно. Счита, че в отношенията между него и работодателя, би следвало да се уреждат съобразно разпоредбите на чл. 187, ал. 5-6 ЗМВР, предвиждащи компенсиране на работата извън редовното работно време с възнаграждение за извънреден труд за служителите на смени. Счита, че в конкретния случай, следвало да приложи разпоредбата на чл. 9, ал. 2 от Наредбата за структурата и организацията на работната заплата, предвиждаща преизчисление на положения нощен труд. В тази връзка според чл. 187, ал. 9 ЗМВР редът за организацията и разпределянето на работното време, за неговото отчитане, за компенсирането на работата на държавните служители извън редовното работно време, режимът на дежурство, времето за отдих и почивките за държавните служители се определяли с наредба на министъра на вътрешните работи. За периода от 19.08.2014 г. до 01.04.2015 г. действала Наредба № 8121з- 407/11.08.2014 г. (ДВ, бр. 69 от 19.08.2014 г., в сила от 19.08.2014г, отм., бр. 40 от 02.06.2015г., в сила от 01.04.2015 г.). От 01.04.2015 г. до 29.07.2016 г. е действала Наредба № 8121з-592/25.05.2015 г., която била отменена с Решение № 8585 от 11.07.2016 г. на ВАС по адм. д. № 5450/2016 г., обн. в ДВ бр. 59 от 29.07.2016 г. От 02.08.2016 г. и понастоящем действала Наредба № 8121з-776 от 29.07.2016 г. (обн., ДВ, бр. 60 от 02.08.2016 г., в сила от 02.08.2016 г.). Текстовете на чл. 3, ал. 3 и в трите наредби били идентични, като гласяли, че при работа на смени е възможно полагането на труд и през нощта между 22:00 и 6:00 ч., като работните часове не следвало да надвишават средно 8 часа за всеки 24-часов период. Съобразно чл. 31, ал. 2 от Наредба № 8121з-407/11.08.2014 г. (ДВ, бр. 69 от 19.08.2014 г., отм. ДВ, бр. 40 от 02.06.2015 г., в сила от 01.04.2015 г.отм.) при сумирано отчитане на отработеното време общият брой часове положен труд между 22:00 и 6:00 ч. за отчетния период се умножавали по 0,143. В следващите две Наредби № 8121з-592/25.05.2015г и № 8121з-776/29.07.2016 г., приложими към процесния период от 14.10.2016 г. до 14.10 .2019 г., липсвала изрична регламентация за преизчисляване на нощния труд в дневен. Липсата на изрична норма обаче не следвало да се тълкува като законово въведена забрана за преизчисляване на положените от служителите в МВР часове нощен труд в дневен, а представлявало празнота в уредбата на реда за организацията и разпределянето на работното време, за неговото отчитане, за компенсирането на работата извън редовното работно време, режима на дежурство, времето за отдих и почивките на държавните служители в Министерството на вътрешните работи. Счита, че е налице непълнота в специалната уредба, касаеща служителите в МВР, като в този смисъл следвало субсидиарно да се приложи разпоредбата на чл. 9, ал. 2 от Наредбата за структурата и организацията на работната заплата, която гласяла, че при сумирано изчисляване на работното време нощните часове се превръщат в дневни с коефициент, равен на отношението между нормалната продължителност на дневното и нощното работно време, или коефициент 1,143. Във връзка с гореописаното, предвид че основното му трудово възнаграждение било в размер на 890.00 лева, а почасовото му възнаграждение в размер на 05.36 лева, счита че от страна на работодателят е налице неизплатено възнаграждение за положен от него извънреден труд, формиран след преизчисляването на положения от мен нощен труд с коефициент 1.143 и съответното му увеличаване с 50% /чл. 187, ал. 6 ЗМВР/, както и мораторна лихва за същия. Организацията и разпределението на работното време, както и неговото отчитане и компенсиране на работа извън редовното време, за процесния период се уреждали от Наредба 8121з-776/29.07.2016 г. Съгласно разпоредбата на „Раздел IV", чл. 18 ал. 3 от Наредбата „В случаите, когато служител, работещ на смени, при обичайно изпълнение на служебните си задължения надвиши нормативно установения брой часове за отчетен едномесечен период, този труд се комперсира като труд извън редовното работно време и се отчита с протокол /приложение 1/, без да се издава заповед по ал. 1, който се изготвя и утвърждава по реда на чл. 23.". Съгласно разпоредбата на чл. 24, ал. 2 „Положения труд извън редовното работно време от държавните служители, работещи на смени, се отчита в часове за месеца, през който е положен, с протокол /приложение 3/. На основание чл. 31, ал. 1 от Наредбата „Отработеното време между 22.00 часа до 06.00 часа ...се отчитат с протокол /приложение 6/„. В изпълнение на разпоредбата на чл. 33, ал. 1 от Наредбата - „"Възнаграждението за труд извън работното време се включва в месечното възнаграждение и се изплаща в месеца, следващ месеца в който е положен трудът, при своевременно предоставянето на протокол във финансова служба. В този смисъл, счита че работодателят при едно коректно изпълнение на приравняването на отработеното от него време за периодите от 22.00 часа до 06.00 часа, е следвало да отчете и заплати отработеното от него време над редовното, като това следвало да се извърши в месеца в който този труд е положен и съответно е следвало същия да се заплати с дължимото му възнаграждение за положен труд, през месеца следващ месеца, в който е положен извънредния труд. Счита, че работодателят е изпаднал в забава от изтичането на месеца следващ месеца в който е положен от него труд и от първо число на следващия месец дължал обезщетение за това, като претендираната мораторна лихва/обезщетение за забава било изчислено, чрез ползването на „Калкулатор БГ" общодостъпен в интернет калкулатур и в исковата молба била посочена точната дата от която счита, че е налице неизпълнение и изпадане в забава, а именно: За 2016 год. През месец октомври 2016 год. от 14.10.2016 год. положил нощен труд от 22.00 часа до 06.00 часа в размер на 24 часа, след преизчисляването им с коефициент 1.143, счита че е налице положен от него извънреден труд размер на 3 /три/ часа. Почасовото му възнаграждение било в размер на 05.36 лева, а след увеличението с 50% - в размер на 08.00 лева. Дължимото от работодателя възнаграждение възлизало в размер на 24.00 лева. Сумата следвало да бъде начислена и изплатена до 30-то число на месец ноември и работодателят изпаднал в забава, считано от 01.12.2016 год., като до датата на подаване на настоящата искова претенция, дължал мораторна лихва в размер на 08.47 лева. През месец ноември 2016 год. положил нощен труд от 22.00 часа до 06.00 часа в размер на 56 часа, след преизчисляването им с коефициент 1.143, счита че е налице положен от него извънреден труд размер на 8 /осем/ часа. Почасовото му възнаграждение било в размер на 05.36 лева, а след увеличението с 50% - в размер на 08.00 лева. Дължимото от работодателя възнаграждение възлизало в размер на 64.00 лева. Сумата следвало да бъде начислена и изплатена до 31- во число на месец декември и работодателят изпаднал в забава, считано от 01.01.2017 год., като до датата на подаване на настоящата искова претенция, дължал мораторна лихва в размер на 21.39 лева. През месец декември 2016 год. положил нощен труд от 22.00 часа до 06.00 часа в размер на 56 часа, след преизчисляването им с коефициент 1.143, счита че е налице положен от него извънреден труд размер на 8 /осем/ часа. Почасовото му възнаграждение било в размер на 05.36 лева, а след увеличението с 50% - в размер на 08.00 лева. Дължимото от работодателя възнаграждение възлизало в размер на 64.00 лева. Сумата следвало да бъде начислена и изплатена до 31- во число на месец януари 2017 год. и работодателят изпаднал в забава, считано от 01.02.2017 год., като до датата на подаване на настоящата искова претенция, дължал мораторна лихва в размер на 21.06 лева. 2017 год. През месец януари 2017 год. положил нощен труд от 22.00 часа до 06.00 часа в размер на 56 часа, след преизчисляването им с коефициент 1.143, счита че е налице положен от него извънреден труд размер на 8 /осем/ часа. Почасовото му възнаграждение било в размер на 05.36 лева, а след увеличението с 50% - в размер на 08.00 лева. Дължимото от работодателя възнаграждение възлизало в размер на 64.00 лева. Сумата следвало да бъде начислена и изплатена до 28- мо число на месец февруари 2017 год. и работодателят изпаднал в забава, считано от 01.03.2017 год., като до датата на подаване на настоящата искова претенция, дължал мораторна лихва в размер на 20.66 лева. През месец февруари 2017 год. положил нощен труд от 22.00 часа до 06.00 часа в размер на 56 часа, след преизчисляването им с коефициент 1.143, счита че е налице положен от него извънреден труд размер на 8 /осем/ часа. Почасовото му възнаграждение било в размер на 05.36 лева, а след увеличението с 50% - в размер на 08.00 лева. Дължимото от работодателя възнаграждение възлизало в размер на 64.00 лева. Сумата следвало да бъде начислена и изплатена до 31- во число на месец март 2017 год. и работодателят изпаднал в забава, считано от 01.04.2017 год., като до датата на подаване на настоящата искова претенция, дължал мораторна лихва в размер на 19.99 лева. През месец март 2017 год. положил нощен труд от 22.00 часа до 06.00 часа в размер на 56 часа, след преизчисляването им с коефициент 1.143, счита че е налице положен от него извънреден труд размер на 8 /осем/ часа. Почасовото му възнаграждение било в размер на 05.36 лева, а след увеличението с 50% - в размер на 08.00 лева. Дължимото от работодателя възнаграждение възлизало в размер на 64.00 лева. Сумата следвало да бъде начислена и изплатена до 30- то число на месец април 2017 год. и работодателят изпаднал в забава, считано от 01.05.2017 год., като до датата на подаване на настоящата искова претенция, дължал мораторна лихва в размер на 19.34 лева. През месец април 2017 год. положил нощен труд от 22.00 часа до 06.00 часа в размер на 56 часа, след преизчисляването им с коефициент 1.143, счита че е налице положен от него извънреден труд размер на 8 /осем/ часа. Почасовото му възнаграждение било в размер на 05.36 лева, а след увеличението с 50% - в размер на 08.00 лева. Дължимото от работодателя възнаграждение възлизало в размер на 64.00 лева. Сумата следвало да бъде начислена и изплатена до 31- во число на месец май 2017 год. и работодателят изпаднал в забава, считано от 01.06.2017 год., като до датата на подаване на настоящата искова претенция, дължал мораторна лихва в размер на 18.68 лева. През месец май 2017 год. положил нощен труд от 22.00 часа до 06.00 часа в размер на 56 часа, след преизчисляването им с коефициент 1.143, счита че е налице положен от него извънреден труд размер на 8 /осем/ часа. Почасовото му възнаграждение било в размер на 05.36 лева, а след увеличението с 50% - в размер на 08.00 лева. Дължимото от работодателя възнаграждение възлизало в размер на 64.00 лева. Сумата следвало да бъде начислена и изплатена до 30- то число на месец юни 2017 год. и работодателят изпаднал в забава, считано от 01.07.2017 год., като до датата на подаване на настоящата искова претенция, дължал мораторна лихва в размер на 18.03. лева. През месец юни 2017 год. положил нощен труд от 22.00 часа до 06.00 часа в размер на 56 часа, след преизчисляването им с коефициент 1.143, счита че е налице положен извънреден труд размер на 8 /осем/ часа. Почасовото му възнаграждение било в размер на 05.36 лева, а след увеличението с 50% - в размер на 08.00 лева. Дължимото от работодателя възнаграждение възлизало в размер на 64.00 лева. Сумата следвало да бъде начислена и изплатена до 31- во число на месец юли 2017 год. и работодателят изпаднал в забава, считано от 01.08.2017 год., като до датата на подаване на настоящата искова претенция, дължал мораторна лихва в размер на 17.36 лева. През месец юли 2017 год. положил нощен труд от 22.00 часа до 06.00 часа в размер на 56 часа, след преизчисляването им с коефициент 1.143, счита че е налице положен извънреден труд размер на 8 /осем/ часа. Почасовото му възнаграждение било в размер на 05.36 лева, а след увеличението с 50% - в размер на 08.00 лева. Дължимото от работодателя възнаграждение възлизало в размер на 64.00 лева. Сумата следвало да бъде начислена и изплатена до 31- во число на месец август 2017 год. и работодателят изпаднал в забава, считано от 01.09.2017 год., като до датата на подаване на настоящата искова претенция, дължал мораторна лихва в размер на 16.69 лева. През месец август 2017 год. положил нощен труд от 22.00 часа до 06.00 часа в размер на 56 часа, след преизчисляването им с коефициент 1.143, счита че е налице положен от него извънреден труд размер на 8 /осем/ часа. Почасовото му възнаграждение било в размер на 05.36 лева, а след увеличението с 50% - в размер на 08.00 лева. Дължимото от работодателя възнаграждение възлизало в размер на 64.00 лева. Сумата следвало да бъде начислена и изплатена до 31 - во число на месец септември 2017 год. и работодателят изпаднал в забава, считано от 01.10.2017 год., като до датата на подаване на настоящата искова претенция, дължал мораторна лихва в размер на 16.04 лева. През месец септември 2017 год. положил нощен труд от 22.00 часа до 06.00 часа в размер на 56 часа, след преизчисляването им с коефициент 1.143, счита че е налице положен от него извънреден труд размер на 8 /осем/ часа. Почасовото му възнаграждение било в размер на 05.36 лева, а след увеличението с 50% - в размер на 08.00 лева. Дължимото от работодателя възнаграждение възлизало в размер на 64.00 лева. Сумата следвало да бъде начислена и изплатена до 31 - во число на месец октомври 2017 год. и работодателят изпаднал в забава, считано от 01.11.2017 год., като до датата на подаване на настоящата искова претенция, дължал мораторна лихва в размер на 15.37 лева. През месец октомври 2017 год. положил нощен труд от 22.00 часа до 06.00 часа в размер на 56 часа, след преизчисляването им с коефициент 1.143, счита че е налице положен от него извънреден труд размер на 8 /осем/ часа. Почасовото му възнаграждение било в размер на 05.36 лева, а след увеличението с 50% - в размер на 08.00 лева. Дължимото от работодателя възнаграждение възлизало в размер на 64.00 лева. Сумата следвало да бъде начислена и изплатена до 30- то число на месец ноември 2017 год. и работодателят изпаднал в забава, считано от 01.12.2017 год., като до датата на подаване на настоящата искова претенция, дължал мораторна лихва в размер на 14.73 лева. През месец ноември 2017 год. положил нощен труд от 22.00 часа до 06.00 часа в размер на 56 часа, след преизчисляването им с коефициент 1.143, счита че е налице положен от него извънреден труд размер на 8 /осем/ часа. Почасовото му възнаграждение било в размер на 05.36 лева, а след увеличението с 50% - в размер на 08.00 лева. Дължимото от работодателя възнаграждение възлизало в размер на 64.00 лева. Сумата следвало да бъде начислена и изплатена до 31 - во число на месец декември 2017год. и работодателят изпаднал в забава, считано от 01.01.2018 год., като до датата на подаване на настоящата искова претенция, дължал мораторна лихва в размер на 14.06. лева. През месец декември 2017 год. положил нощен труд от 22.00 часа до 06.00 часа в размер на 56 часа, след преизчисляването им с коефициент 1.143, счита че е налице положен от него извънреден труд размер на 8 /осем/ часа. Почасовото му възнаграждение било в размер на 05.36 лева, а след увеличението с 50% - в размер на 08.00 лева. Дължимото от работодателя възнаграждение възлизало в размер на 64.00 лева. Сумата следвало да бъде начислена и изплатена до 31- во число на месец януари 2018 год. и работодателят изпаднал в забава, считано от 01.02.2018 год., като до датата на подаване на настоящата искова претенция, дължал мораторна лихва в размер на 13.39 лева. За 2018 год. - През месец януари 2018 год. положил нощен труд от 22.00 часа до 06.00 часа в размер на 56 часа, след преизчисляването им с коефициент 1.143, счита че е налице положен от него извънреден труд размер на 8 /осем/ часа. Почасовото му възнаграждение било в размер на 05.36 лева, а след увеличението с 50% - в размер на 08.00 лева. Дължимото от работодателя възнаграждение възлизало в размер на 64.00 лева. Сумата следвало да бъде начислена и изплатена до 28- мо число на месец февруари 2018год. и работодателят изпаднал в забава, считано от 01.03.2018 год., като до датата на подаване на настоящата искова претенция, дължал мораторна лихва в размер на 12.79 лева. През месец февруари 2018 год. положил нощен труд от 22.00 часа до 06.00 часа в размер на 56 часа, след преизчисляването им с коефициент 1.143, счита че е налице положен от него извънреден труд размер на 8 /осем/ часа. Почасовото му възнаграждение било в размер на 05.36 лева, а след увеличението с 50% - в размер на 08.00 лева. Дължимото от работодателя възнаграждение възлизало в размер на 64.00 лева. Сумата следвало да бъде начислена и изплатена до 31- во число на месец март 2018 год. и работодателят изпаднал в забава, считано от 01.04.2018 год., като до датата на подаване на настоящата искова претенция, дължал мораторна лихва в размер на 12.12 лева. През месец март 2018 год. положил нощен труд от 22.00 часа до 06.00 часа в размер на 56 часа, след преизчисляването им с коефициент 1.143, счита че е налице положен от него извънреден труд размер на 8 /осем/ часа. Почасовото му възнаграждение било в размер на 05.36 лева, а след увеличението с 50% - в размер на 08.00 лева. Дължимото от работодателя възнаграждение възлизало в размер на 64.00 лева. Сумата следвало да бъде начислена и изплатена до 30- то число на месец април 2018 год. и работодателят изпаднал в забава, считано от 01.05.2018 год., като до датата на подаване на настоящата искова претенция, дължал мораторна лихва в размер на 11.47 лева. През месец април 2018 год. положил нощен труд от 22.00 часа до 06.00 часа в размер на 56 часа, след преизчисляването им с коефициент 1.143, счита че е налице положен от него извънреден труд размер на 8 /осем/ часа. Почасовото му възнаграждение било в размер на 05.36 лева, а след увеличението с 50% - в размер на 08.00 лева. Дължимото от работодателя възнаграждение възлизало в размер на 64.00 лева. Сумата следвало да бъде начислена и изплатена до 31- во число на месец май 2018 год. и работодателят изпаднал в забава, считано от 01.06.2018 год., като до датата на подаване на настоящата искова претенция, дължал мораторна лихва в размер на 10.81 лева. През месец май 2018 год. положил нощен труд от 22.00 часа до 06.00 часа в размер на 56 часа, след преизчисляването им с коефициент 1.143, счита че е налице положен от него извънреден труд размер на 8 /осем/ часа. Почасовото му възнаграждение било в размер на 05.36 лева, а след увеличението с 50% - в размер на 08.00 лева. Дължимото от работодателя възнаграждение възлизало в размер на 64.00 лева. Сумата следвало да бъде начислена и изплатена до 30- то число на месец юни 2018 год. и работодателят изпаднал в забава, считано от 01.07.2018 год., като до датата на подаване на настоящата искова претенция, дължал мораторна лихва в размер на 10.16 лева. През месец юни 2018 год. положил нощен труд от 22.00 часа до 06.00 часа в размер на 56 часа, след преизчисляването им с коефициент 1.143, счита че е налице положен от него извънреден труд размер на 8 /осем/ часа. Почасовото му възнаграждение било в размер на 05.36 лева, а след увеличението с 50% - в размер на 08.00 лева. Дължимото от работодателя възнаграждение възлизало в размер на 64.00 лева. Сумата следвало да бъде начислена и изплатена до 31- во число на месец юли 2018 год. и работодателят изпаднал в забава, считано от 01.08.2018 год., като до датата на подаване на настоящата искова претенция, дължал мораторна лихва в размер на 09.49 лева. През месец юли 2018 год. положил нощен труд от 22.00 часа до 06.00 часа в размер на 56 часа, след преизчисляването им с коефициент 1.143, счита че е налице положен от него извънреден труд размер на 8 /осем/ часа. Почасовото му възнаграждение било в размер на 05.36 лева, а след увеличението с 50% - в размер на 08.00 лева. Дължимото от работодателя възнаграждение възлизало в размер на 64.00 лева. Сумата следвало да бъде начислена и изплатена до 31- во число на месец август 2018 год. и работодателят изпаднал в забава, считано от 01.09.2018 год., като до датата на подаване на настоящата искова претенция, дължал мораторна лихва в размер на 08.82 лева. През месец август 2018 год. положил нощен труд от 22.00 часа до 06.00 часа в размер на 56 часа, след преизчисляването им с коефициент 1.143, счита че е налице положен от него извънреден труд размер на 8 /осем/ часа. Почасовото му възнаграждение било в размер на 05.36 лева, а след увеличението с 50% - в размер на 08.00 лева. Дължимото от работодателя възнаграждение възлизало в размер на 64.00 лева. Сумата следвало да бъде начислена и изплатена до 30- то число на месец септември 2018 год. и работодателят изпаднал в забава, считано от 01.10.2018 год., като до датата на подаване на настоящата искова претенция, дължал мораторна лихва в размер на 08.17 лева. През месец септември 2018 год. положил нощен труд от 22.00 часа до 06.00 часа в размер на 56 часа, след преизчисляването им с коефициент 1.143, считам че е налице положен от него извънреден труд размер на 8 /осем/ часа. Почасовото му възнаграждение било в размер на 05.36 лева, а след увеличението с 50% - в размер на 08.00 лева. Дължимото от работодателя възнаграждение възлизало в размер на 64.00 лева. Сумата следвало да бъде начислена и изплатена до 31 - во число на месец октомври 2018 год. и работодателят изпаднал в забава, считано от 01.11.2018 год., като до датата на подаване на настоящата искова претенция, дължал мораторна лихва в размер на 07.50 лева. През месец октомври 2018 год. положил нощен труд от 22.00 часа до 06.00 часа в размер на 56 часа, след преизчисляването им с коефициент 1.143, счита че е налице положен от него извънреден труд размер на 8 /осем/ часа. Почасовото му възнаграждение било в размер на 05.36 лева, а след увеличението с 50% - в размер на 08.00 лева. Дължимото от работодателя възнаграждение възлизало в размер на 64.00 лева. Сумата следвало да бъде начислена и изплатена до 30- во число на месец ноември 2018 год. и работодателят изпаднал в забава, считано от 01.12.2018 год., като до датата на подаване на настоящата искова претенция, дължал мораторна лихва в размер на 06.86 лева. През месец ноември 2018 год. положил нощен труд от 22.00 часа до 06.00 часа в размер на 56 часа, след преизчисляването им с коефициент 1.143, счита че е налице положен от него извънреден труд размер на 8 /осем/ часа. Почасовото му възнаграждение било в размер на 05.36 лева, а след увеличението с 50% - в размер на 08.00 лева. Дължимото от работодателя възнаграждение възлизало в размер на 64.00 лева. Сумата следвало да бъде начислена и изплатена до 31 - во число на месец декември 2018год. и работодателят изпаднал в забава, считано от 01.01.2019 год., като до датата на подаване на настоящата искова претенция, дължал мораторна лихва в размер на 06.19 лева. През месец декември 2018 год. положил нощен труд от 22.00 часа до 06.00 часа в размер на 56 часа, след преизчисляването им с коефициент 1.143, счита че е налице положен от него извънреден труд размер на 8 /осем/ часа. Почасовото му възнаграждение било в размер на 05.36 лева, а след увеличението с 50% - в размер на 08.00 лева. Дължимото от работодателя възнаграждение възлизало в размер на 64.00 лева. Сумата следвало да бъде начислена и изплатена до 31- во число на месец януари 2018 год. и работодателят изпаднал в забава, считано от 01.02.2018 год., като до датата на подаване на настоящата искова претенция, дължи мораторна лихва в размер на 05.52 лева. За 2019год.-През месец януари 2019 год. положил нощен труд от 22.00 часа до 06.00 часа в размер на 56 часа, след преизчисляването им с коефициент 1.143, счита че е налице положен от него извънреден труд размер на 8 /осем/ часа. Почасовото му възнаграждение било в размер на 05.36 лева, а след увеличението с 50% - в размер на 08.00 лева. Дължимото от работодателя възнаграждение възлизало в размер на 64.00 лева. Сумата следвало да бъде начислена и изплатена до 28- мо число на месец февруари 2019 год. и работодателят изпаднал в забава, считано от 01.03.2019 год., като до датата на подаване на настоящата искова претенция, дължал мораторна лихва в размер на 04.91. лева. През месец февруари 2019 год. положил нощен труд от 22.00 часа до 06.00 часа в размер на 56 часа, след преизчисляването им с коефициент 1.143, счита че е налице положен от него извънреден труд размер на 8 /осем/ часа. Почасовото му възнаграждение било в размер на 05.36 лева, а след увеличението с 50% - в размер на 08.00 лева. Дължимото от работодателя възнаграждение възлизало в размер на 64.00 лева. Сумата следвало да бъде начислена и изплатена до 31- во число на месец март 2019 год. и работодателят изпаднал в забава, считано от 01.04.2019 год., като до датата на подаване на настоящата искова претенция, дължал мораторна лихва в размер на 04.25 лева. През месец март 2019 год. положил нощен труд от 22.00 часа до 06.00 часа в размер на 56 часа, след преизчисляването им с коефициент 1.143, счита че е налице положен от него извънреден труд размер на 8 /осем/ часа. Почасовото му възнаграждение било в размер на 05.36 лева, а след увеличението с 50% - в размер на 08.00 лева. Дължимото от работодателя възнаграждение възлизало в размер на 64.00 лева. Сумата следвало да бъде начислена и изплатена до 30- то число на месец април 2019 год. и работодателят изпаднал в забава, считано от 01.05.2019 год., като до датата на подаване на настоящата искова претенция, дължал мораторна лихва в размер на 03.60 лева. През месец април 2019 год. положил нощен труд от 22.00 часа до 06.00 часа в размер на 56 часа, след преизчисляването им с коефициент 1.143, счита че е налице положен от него извънреден труд размер на 8 /осем/ часа. Почасовото му възнаграждение било в размер на 05.36 лева, а след увеличението с 50% - в размер на 08.00 лева. Дължимото от работодателя възнаграждение възлизало в размер на 64.00 лева. Сумата следвало да бъде начислена и изплатена до 31- во число на месец май 2019 год. и работодателят изпаднал в забава, считано от 01.06.2019 год., като до датата на подаване на настоящата искова претенция, дължал мораторна лихва в размер на 02.93. лева. През месец май 2019 год. положил нощен труд от 22.00 часа до 06.00 часа в размер на 56 часа, след преизчисляването им с коефициент 1.143, счита че е налице положен от него извънреден труд размер на 8 /осем/ часа. Почасовото му възнаграждение било в размер на 05.36 лева, а след увеличението с 50% - в размер на 08.00 лева. Дължимото от работодателя възнаграждение възлизало в размер на 64.00 лева. Сумата следвало да бъде начислена и изплатена до 30- то число на месец юни 2019 год. и работодателят изпаднал в забава, считано от 01.07.2019 год., като до датата на подаване на настоящата искова претенция, дължал мораторна лихва в размер на 02.28 лева. През месец юни 2019 год. положил нощен труд от 22.00 часа до 06.00 часа в размер на 56 часа, след преизчисляването им с коефициент 1.143, счита че е налице положен от него извънреден труд размер на 8 /осем/ часа. Почасовото му възнаграждение било в размер на 05.36 лева, а след увеличението с 50% - в размер на 08.00 лева. Дължимото от работодателя възнаграждение възлизало в размер на 64.00 лева. Сумата следвало да бъде начислена и изплатена до 31- во число на месец юли 2019 год. и работодателят изпаднал в забава, считано от 01.08.2019 год., като до датата на подаване на настоящата искова претенция, дължал мораторна лихва в размер на 01.62 лева. През месец юли 2019 год. положил нощен труд от 22.00 часа до 06.00 часа в размер на 56 часа, след преизчисляването им с коефициент 1.143, счита че е налице положен от него извънреден труд размер на 8 /осем/ часа. Почасовото му възнаграждение било в размер на 05.36 лева, а след увеличението с 50% - в размер на 08.00 лева. Дължимото от работодателя възнаграждение възлизало в размер на 64.00 лева. През месец август 2019 год. положил нощен труд от 22.00 часа до 06.00 часа в размер на 56 часа, след преизчисляването им с коефициент 1.143, счита че е налице положен от него извънреден труд размер на 8 /осем/ часа. Почасовото му възнаграждение било в размер на 05.36 лева, а след увеличението с 50% - в размер на 08.00 лева. Дължимото от работодателя възнаграждение възлизало в размер на 64.00 лева. През месец септември 2019 год. положил нощен труд от 22.00 часа до 06.00 часа в размер на 56 часа, след преизчисляването им с коефициент 1.143, счита че е налице положен от него извънреден труд размер на 8 /осем/ часа. Почасовото му възнаграждение било в размер на 05.36 лева, а след увеличението с 50% - в размер на 08.00 лева. Дължимото от работодателя възнаграждение възлизало в размер на 64.00 лева. През месец октомври 2019 год. до 14.10.2019 год. положил нощен труд от 22.00 часа до 06.00 часа в размер на 24 часа, след преизчисляването им с коефициент 1.143, счита че е налице положен от него извънреден труд размер на 3 /три/ часа. Почасовото му възнаграждение било в размер на 05.36 лева, а след увеличението с 50% - в размер на 08.00 лева. Дължимото от работодателя възнаграждение възлизало в размер на 24.00 лева. За изчисляване на размера на обезщетението за забава използвал достъпен в интернет калкулатор, а именно „КАЛКУЛАТОР БГ", като видно от описаното по горе, като момент за изпадане в забава на работодателя била взета първата дата на месеца, след месеца последващ полагането на труд. Предвид изложеното, за ищеца бил налице правен интерес да претендира заплащането на възнаграждението за положеният от него труд над установеното, формиран след преизчисляването на положения такъв нощен труд от 22.00 часа до 06.00 часа, както и мораторната лихва за неизплащане в съответните предвидени срокове на дължимото ми възнаграждение. Както и признаването на положения от него извънреден труд за осигурителен стаж. Моли съда да постанови съдебно решение, с което да осъди работодателя Главна дирекция „Национална полиция" МВР гр. София ЕИК: ********* със седалище и адрес на управление:гр. София, ул. „Александър Малинов" № 1,представлявано от комисар Христо Терзийски - Директор, да му заплати, неизплатени възнаграждения за положен извънреден труд и мораторни лихви по тях, ведно със законната лихва от датата на депозиране на исковата молба до окончателното им изплащане, както и направените по настоящото производство разноски, както следва: За 2016год. Трудово възнаграждение за положен труд над установеното за месец октомври 2016 год. в размер на 24.00 лева.Трудово възнаграждение за положен труд над установеното за месец ноември 2016 год. в размер на 64.00 лева.Трудово възнаграждение за положен труд над установеното за месец декември 2016 год. в размер на 64.00 лева. За 2017год.-Трудово възнаграждение за положен труд над установеното за месец януари 2017 год. в размер на 64.00 лева.Трудово възнаграждение за положен труд над установеното за месец февруари 2017 год. в размер на 64.00 лева.Трудово възнаграждение за положен труд над установеното за месец март 2017 год. в размер на 64.00 лева.Трудово възнаграждение за положен труд над установеното за месец април 2017 год. в размер на 64.00 лева.Трудово възнаграждение за положен труд над установеното за месец май 2017 год. в размер на 64.00 лева.Трудово възнаграждение за положен труд над установеното за месец юни 2017 год. в размер на 64.00 лева.Трудово възнаграждение за положен труд над установеното за месец юли 2017 год. в размер на 64.00 лева.Трудово възнаграждение за положен труд над установеното за месец август 2017 год. в размер на 64.00 лева.Трудово възнаграждение за положен труд над установеното за месец септември 2017 год. в размер на 64.00 лева.Трудово възнаграждение за положен труд над установеното за месец октомври 2017 год. в размер на 64.00 лева.Трудово възнаграждение за положен труд над установеното за месец ноември 2017 год. в размер на 64.00 лева.Трудово възнаграждение за положен труд над установеното за месец декември 2017год. в размер на 64.00 лева. За 2018 год. -Трудово възнаграждение за положен труд над установеното за месец януари 2018 год. в размер на 64.00 лева. Трудово възнаграждение за положен труд над установеното за месец февруари 2018 год. в размер на 64.00 лева.Трудово възнаграждение за положен труд над установеното за месец март 2018 год. в размер на 64.00 лева. Трудово възнаграждение за положен труд над установеното в за месец април 2018 год. размер на 64.00 лева.Трудово възнаграждение за положен труд над установеното за месец май 2018 год. в размер на 64.00 лева. Трудово възнаграждение за положен труд над установеното за месец юни 2018 год.в размер на 64.00 лева. Трудово възнаграждение за положен труд над установеното за месец юли 2018г. в размер на 64.00 лева. Трудово възнаграждение за положен труд над установеното за месец август 2018 год. в размер на 64.00 лева. Трудово възнаграждение за положен труд над установеното за месец септември 2018 год. в размер на 64.00 лева. Трудово възнаграждение за положен труд над установеното за месец октомври 2018год. в размер на 64.00 лева. Трудово възнаграждение за положен труд над установеното за месец ноември 2018 год. в размер на 64.00 лева. Трудово възнаграждение за положен труд над установеното за месец декември 2018год. в размер на 64.00 лева. За 2019год.- Трудово възнаграждение за положен труд над установеното за месец януари 2019 год. в размер на 64.00 лева. Трудово възнаграждение за положен труд над установеното за месец февруари 2019 год. в размер на 64.00 лева.Трудово възнаграждение за положен труд над установеното за месец март 2019 год. в размер на 64.00 лева.Трудово възнаграждение за положен труд над установеното за месец април 2019г.в размер на 64.00 лева.Трудово възнаграждение за положен труд над установеното за месец май 2019г.размер на 64.00 лева. Трудово възнаграждение за положен труд над установеното за месец юни 2019г. в размер на 64.00 лева. Трудово възнаграждение за положен труд над установеното за месец юли 2019г. в размер на 64.00 лева. Трудово възнаграждение за положен труд над установеното за месец август 2019 год. в размер на 64.00 лева. Трудово възнаграждение за положен труд над установеното за месец септември 2019 год. в размер на 64.00 лева. Трудово възнаграждение за положен труд над установеното за месец октомври 2019 год. в размер на 24.00 лева. Претендираното общо неизплатено възнаграждение за положен извънреден труд за периода 14.10.2016 год. до 14.10.2019 год. било в размер: 2248.00/две хиляди двеста четиридесет и осем/ лева. Мораторна лихва за неизплатени възнаграждения за положен труд над установеното работно време: За периода от 14.10.2016 год. до 31.10.2016 год. - мораторна лихва от 01.12.2016 год. до 14.10.2019 год. в размер на 07.44 лева.За периода от 01.11.2016 год. до 30.11.2016 год. - мораторна лихва от 01.01.2017 год. до 14.10.2019 год. в размер на 18.38 лева.За периода от 01.12.2016 год. до 31.12.2016 год. - мораторна лихва от 01.02.2017 год. до 14.10.2019 год. в размер на 17.83 лева.За периода от 01.01.2017 год. до 31.01.2017 год. - мораторна лихва от 01.03.2017 год. до 14.10.2019 год. в размер на 17.33 лева.За периода от 01.02.2017 год. до 28.02.2017 год. - мораторна лихва от 01.04.2017 год. до 14.10.2019 год. в размер на 16.78 лева.За периода от 01.03.2017 год. до 31.03.2017 год. - мораторна лихва от 01.05.2017 год. до 14.10.2019 год. в размер на 16.24 лева.За периода от 01.04.2017 год. до 30.04.2017 год. - мораторна лихва от 01.06.2017 год. до 14.10.2019 год. в размер на 15.69 лева. За периода от 01.05.2017 год. до 31.05.2017 год. - мораторна лихва от 01.07.2017 год. до  14.10.2019 год. в размер на 15.16 лева. За периода от 01.06.2017 год. до 30.06.2017 год. - мораторна лихва от 01.08.2017 год. до 14.10.2019 год. в размер на 14.61 лева.За периода от 01.07.2017 год. до 31.07.2017 год. - мораторна лихва от 01.09.2017 год. до 14.10.2019 год. в размер на 14.06 лева.За периода от 01.08.2017 год. до 31.08.2017 год. - мораторна лихва от 01.10.2017 год. до 14.10.2019 год. в размер на 13.53 лева.За периода от 01.09.2017 год. до 30.09.2017 год. - мораторна лихва от 01.11.2017 год. до 14.10.2019 год. в размер на 12.97 лева.За периода от 01.10.2017 год. до 31.10.2017 год. - мораторна лихва от 01.12.2017 год. до 14.10.2019 год. в размер на 12.44 лева.За периода от 01.11.2017 год. до 31.11.2017 год. - мораторна лихва от 01.01.2018 год. до 14.10.2019 год. в размер на 11.89 лева.За периода от 01.12.2017 год. до 31.12.2017 год. - мораторна лихва от 01.02.2018 год. до 14.10.2019 год. в размер на 11.34 лева.За периода от 01.01.2018 год. до 31.01.2018 год. - мораторна лихва от 01.03.2018 год. до 14.10.2019 год. в размер на 10.84 лева.За периода от 01.02.2018 год. до 28.02.2018 год. - мораторна лихва от 01.04.2018 год. до 14.10.2019 год. в размер на 10.29 лева.За периода от 01.03.2018 год. до 31.03.2018 год. - мораторна лихва от 01.05.2018 год. до 14.10.2019 год. в размер на 09.75 лева.За периода от 01.04.2018 год. до 30.04.2018 год. - мораторна лихва от 01.06.2018 год. до 14.10.2019 год. в размер на 09.20 лева.За периода от 01.05.2018 год. до 31.05.2018 год. - мораторна лихва от 01.07.2018 год. до 14.10.2019 год. в размер на 08.67 лева.За периода от 01.06.2018 год. до 30.06.2018 год. - мораторна лихва от 01.08.2018 год. до 14.10.2019 год. в размер на 08.12 лева.За периода от 01.07.2018 год. до 31.07.2018 год. - мораторна лихва от 01.09.2018 год. до 14.10.2019 год. в размер на 07.57 лева.За периода от 01.08.2018 год. до 31.08.2018 год. - мораторна лихва от 01.10.2018 год. до 14.10.2019 год. в размер на 07.04 лева.За периода от 01.09.2018 год. до 30.01.2018 год. - мораторна лихва от 01.11.2018 год. до 14.10.2019 год. в размер на 06.48 лева.За периода от 01.10.2018 год. до 31.10.2018 год. - мораторна лихва от 01.12.2018 год. до 14.10.2019 год. в размер на 05.95 лева.За периода от 01.11.2018 год. до 30.11.2018 год. - мораторна лихва от 01.01.2019 год. до 14.10.2019 год. в размер на 05.40 лева.За периода от 01.12.2018 год. до 31.12.2018 год. - мораторна лихва от 01.02.2019 год. до 14.10.2019 год. в размер на 04.85 лева.За периода от 01.01.2019 год. до 31.01.2019 год. - мораторна лихва от 01.03.2019 год. до 14.10.2019 год. в размер на 04.36 лева.За периода от 01.02.2019 год. до 28.02.2019 год. - мораторна лихва от 01.04.2019 год. до 14.10.2019 год. в размер на 03.80 лева.За периода от 01.03.2019 год. до 31.03.2019 год. - мораторна лихва от 01.05.2019 год. до 14.10.2019 год. в размер на 03.27 лева.За периода от 01.04.2019 год. до 30.04.2019 год. - мораторна лихва от 01.06.2019 год. до 14.10.2019 год. в размер на 02.72 лева.За периода от 01.05.2019 год. до 31.05.2019 год. - мораторна лихва от 01.07.2019 год. до 14.10.2019 год. в размер на 02.19 лева. За периода от 01.06.2019 год. до 30.06.2019 год. - мораторна лихва от 01.08.2019 год. до 14.10.2019 год. в размер на 00.62 лева.Обща мораторна лихва за неизплатени възнаграждения за положен извънреден труд за периода от 14.10.2016 год. до 14.10.2019 год.: 351.86 /триста петдесет и един лева и 86 стотинки/ лева. Моли съда да осъди ответника да му заплати разноските по настоящото производство.  По делото е постъпил писмен отговор от ответника, в който счита, предявените искове за за допустими. Сочи, че съгласно чл. 5, ал. 3 от Правилника за устройство и дейността на МВР в ГДНП се създава дирекция „Жандармерия“. Териториални звена на дирекция „Жандармерия“ били зоналните жандармерийски управления (чл. 5, ал. 5 от ПУДМВР). Предвид, че ищецът бил служител на Зонално жандармерийско управление-Кърджали, а съгласно чл. 37, ал. 2 от ЗМВР главните дирекции на МВР са юридически лица, то и ГДНП била легитимирана да отговаря по предявените искове. Ищецът бил назначен в структурно звено на Зонално жандармерийско управление- Кърджали, чиято дейност е организирана на 12-часови смени, като отчитането на положения труд било сумирано, на тримесечен период, съгласно чл. 187, ал. 3 от ЗМВР. Изложеното в исковата молба очертавало като предмет на спора следва ли положения нощен труд да се преизчислява като дневен. В подкрепа на твърдението, че преизчисление трябвало да бъде направено били изложени редица аргументи, които по същество не можело да бъдат споделени. Нормативните актове, регламентиращи разпределянето на работното време, отчитането и компенсирането му, действали в следната поредност: Наредба № 8121з-407/11 август 2014 г. за реда за организацията и разпределянето на работното време, за неговото отчитане, за компенсирането на работата извън редовното работно време, режима на дежурство, времето за отдих и почивките на държавните служители в Министерството на вътрешните работи-отм. с Наредба № 8121з-592/25 май 2015 г., в сила от ДВ, бр. 40/2015 г., в сила от 01.04.2015 г. Наредба № 8121з-592/25 май 2015 г. за реда за организацията и разпределянето на работното време, за неговото отчитане, за компенсирането на работата извън редовното работно време, режима на дежурство, времето за отдих и почивките на държавните служители в Министерството на вътрешните работи, обн. ДВ, бр. 40 от 2015 г., в сила от 01.04.2015 г., отменена с Решение № 8585 от 11 юли 2016 г. по административно дело № 5450 от 2016 г. на ВАС - ДВ, бр. 59/2016 г., в сила от 29.07.2016 г. Наредба № 8121з-407/11 август 2014 г., след отмяната на Наредба № 8121з-592/25 май 2015 г.- от 29.07.2016 г. (отмяната с решение на ВАС) до 02.08.2016 г. (влизането в сила на сега действащата Наредба № 8121з-776/29 юли 2016 г.). Наредба № 8121з-776/29 юли 2016 г. за реда за организацията и разпределянето на работното време, за неговото отчитане, за компенсирането на работата извън редовното работно време, режима на дежурство, времето за отдих и почивките на държавните служители в Министерството на вътрешните работи ( ДВ, бр. 60 от 2 август 2016 г., в сила от 02.08.2016 г.). От трите наредби единствено в чл. 31, ал. 2 на Наредба № 8121з-407/11 август 2014 г. било предвидено умножаване на общия брой часове нощен труд за отчетния период по коефициент 0.143, като полученото число се сумирало с общия брой отработени часове за същия отчетен период. В другите наредби, действали през процесния период (чл. 31, ал.3) било предвидено при отчитане на часове нощен труд, техния брой да се посочва само в цяло число. В тази връзка ищецът навеждал неоснователен довод, че е налице празнота в уредбата и следвало да се приложи по аналогия Наредба за структурата и организацията на работната заплата (обн. ДВ, бр. 9/2007 г., в сила от 01.07.2007 г.) За да е приложим този тълкувателен способ било необходимо даден въпрос в относимия нормативен акт да не е уреден. В конкретния случай това определено не било така, предвид че по отношение на нощния труд имало богата уредба в ЗМВР (чл. 179, чл. 181, ал. 3, чл. 187, ал. 3 и др.) и редица подзаконови нормативни актове, а конкретно в Наредба № 8121з-776/29 юли 2016 г. на нощния труд бил отделен цял раздел. Това, че нормите не били идентични при сравнение с други нормативни актове, уреждащи същия въпрос не означавало, че е налице празнота. Следвало да се има предвид, че ЗМВР е специален закон по отношение на другите закони, регламентиращи трудовите/служебните правоотношения на служителите и предвиждал издаването на наредба от министъра на вътрешните работи за определяне на ред за организацията и разпределянето на работното време, за неговото отчитане, за компенсирането на работата на държавните служители извън редовното работно време, режимът на дежурство, времето за отдих и почивките на държавните служители. В този смисъл Наредба за структурата и организацията на работната заплата била неприложима, тъй като за служителите на МВР бил издаден акт, по силата на законовата делегация и не е налице липса на уредба. Сочената за приложима от ищеца наредба била издадена на основание чл. 244, т. 2, чл. 261 от Кодекса на труда и § 121 от Закона за изменение и допълнение на Кодекса на труда (ДВ, бр. 25 от 2001 г.). Дори и да се допуснело, че са изправени пред хипотеза на празнота в закона, следвало да се съобрази, че за служителите на Министерство на вътрешните работи, като орган на изпълнителната власт, биха се прилагали по аналогия норми от актове, действащи по отношение на администрацията. Безспорно било, че служебните правоотношения по ЗМВР са специфични и ако трябвало да бъде търсена аналогия с други такива, то по-логично било да е в Закона за държавния служител като по-близки по своята същност правоотношения, но не и в Кодекса на труда, освен ако ЗМВР изрично не препращал към него. В тази връзка, следвало да се отбележи, че Наредба за заплатите на служителите в държавната администрация (обн. ДВ, бр. 49/2012 г., в сила 01.07.2012 г.) също не предвиждала механизъм за превръщане на часовете нощен труд в дневен. Основание за умножение по коефициент 0.143 имало само за времето от 29.07.2016 г. до 02.08.2016 г., т.е от отмяната на Наредба № 8121з-592/25 май 2015 г., с решение на ВАС до приемането на сега действащата Наредба № 8121з-776/29 юли 2016 г., когато била приложима Наредба № 8121з-407/11 август 2014 г. Предвид, че претенцията на ищеца не попадала в посочения период, то исковете били неоснователни и следвало да бъдат отхвърлени изцяло. Претенцията за заплащане на мораторни лихви като акцесорна също била неоснователна и следвало да бъде отхвърлена.  От изложените в исковата молба обстоятелства се налага извода, че съдът е сезиран с искове по чл.178, ал.1, т.3 от ЗМВР, съгласно който към основното месечно възнаграждение на държавните служители се изплащат допълнителни възнаграждения за извънреден труд, и за обезщетение за забавено плащане по чл.86, ал.1 ЗЗД. Доказателствената тежест за установяване предпоставките за възникване на правото на възнаграждение за извънреден труд и за изпадането в забава на ответника се носи от ищеца.

ПРИКАНВА страните към спогодба, като им РАЗЯСНЯВА нейните предимства, както следва: със спогодбата страните доброволно уреждат спора си и десезират съда, поради което делото се прекратява; одобрената от съда спогодба не подлежи на обжалване и има значението на влязло в сила решение, като се ползва със сила на пресъдено нещо и изпълнителна сила; при спогодба се дължи заплащане на държавна такса в половин размер.       

УКАЗВА  на страните, че спорът е възможно да бъде решен чрез медиация – доброволна и поверителна процедура за извънсъдебно решаване на спорове, при която трето лице-медиатор подпомага спорещите страни да постигнат споразумение. Спорът може да бъде решен и чрез друг способ за доброволното му уреждане – извънсъдебна спогодба.

НАЗНАЧАВА съдебно счетоводна експертиза, която следв като се запознае с материалите по делото и извърши необходимите проверки да даде отговор на въпросите, поставени в исковата молба. ОПРЕДЕЛЯ първоначално възнаграждение на вещото лице в размер на 100 лева. ОПРЕДЕЛЯ за вещо лице Веселина Емилова Недялкова.

ЗАДЪЛЖАВА ответника да представи заверени копия от графиците за полагане на труд от ищеца пред процесния период.

ОХВЪРЛЯ искането за задължаване на ответника да представи по делото удостоверение, от което да е видно за процесния период назначен ли ищецът като държавен служител в МВР и на каква длъжност и справка за положения от мен ищеца по график от 22.00 часа до 06.00 часа – нощен труд за процесния период, справка от която да е видно за процесния период кога и колко полагаем платен годишен отпуск е ползвал, както и отпуск поради временна неработоспособност.

            УКАЗВА на страните, че в едноседмичен срок от връчване на препис от разпореждането могат да вземат становище във връзка с дадените указания и доклада по делото и да предприемат съответните процесуални действия, тъй като в противен случай губят възможността направят това по-късно, освен ако пропускът се дължи на особени непредвидени обстоятелства; че неявяването на някоя от страните, която е редовно призована, не е пречка за разглеждането на делото; че при неподаване в срок на писмен отговор, респ. невземане на становище по отговора, и неявяване в съдебно заседание, без да е направено искане за разглеждане на делото в отсъствие на страната, насрещната страна може да поиска постановяване на неприсъствено решение или прекратяване на делото, както и присъждане на разноските; че с писмена молба могат да заявят желание да ползват правна помощ при необходимост и право на това.

Да се връчи на ищеца препис от отговора на исковата молба.

            Да се връчи на страните препис от разпореждането.

            Разпореждането не подлежи на обжалване.

 

 

                                                            РАЙОНЕН СЪДИЯ :