О
П Р Е Д Е Л Е Н И Е
№ 1961/30.12.2020г.
АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД ПАЗАРДЖИК, І състав,
в закрито заседание на тридесети декември , две хиляди и двадесета година в
състав:
Съдия: Мариана
Шотева
разгледа
докладваното от съдия Шотева административно дело № 1444 по описа за 2020.
Производството е
по реда на ЗДвП и чл. 166, ал. 4, във вр. с ал. 2 от Административнопроцесуалния кодекс /АПК/.
Делото е образувано по повод подадена жалба от
ЕТ“Салих Фере“ с ЕИК ********* представлявано от С. Ф. управител , чрез адв.Д.,
против Заповед за ППАМ №РД14-2662 от 16.11.2020г. издадена от Началник ОО“АА“
Пазарджик.
Жалбата е подадена в срок.
В жалбата е инкорпоринано искане по чл.60 от АПК.
Искането за спиране на допуснатото предварително
изпълнение е своевременно направено, макар, че преписката е изпратена от
административния орган след повече от един месец.
След
преценка на жалбата, доводите в нея и на доказателствата по делото, съдът счита
искането за спиране на заповедта за допустимо. Налице е подадена в срок жалба
срещу Заповед
за ППАМ №РД14-2662 от 16.11.2020г. издадена от Началник ОО“АА“ Пазарджик като
за жалбоподателят е налице правен интерес от обжалване.
Разгледано
по същество искането за спиране на допуснатото по закон предварително
изпълнение на оспорения акт е основателно. Съображенията за това са следните:
С процесната
заповед на основание чл. 172,ал.1 във вр. с чл.171,т.6 и чл.172,ал.2,т.6 от
Закона за движението по пътищата е наложена на жалбоподателя принудителна
административна мярка спиране дейността на контролно
технически пункт „Салих Фере-54“ЕТчрез отнемане на индивидуални печати и карта
за достъп до информационната система на :
-А.С.Ф.
и С.А.Ф. – до отстраняване на нарушението.
Съгласно
разпоредбата на чл.172, ал. 6 от ЗДвП подадената
жалба не спира изпълнението на заповедта за налагане на ПАМ.
Налице е
допуснато по силата на закона предварително изпълнение на акта, което сочи, че
законодателят презюмира наличието на особено важен държавен или обществен
интерес. В този случай органът, издал акта, не е длъжен да излага конкретни
мотиви относно съществуването на някое от предвидените в чл. 60 от АПК условия,
тъй като горните се предполагат по силата на закона.
Спиране
изпълнението на административния акт, допуснато по силата на закона е с цел да
се осигури защита на лицето от възможността за настъпване на евентуални
сериозни неблагоприятни последици от предварителното изпълнение на акта, които
да са от такова естество, че да могат да се противопоставят по значимост на
посочените в чл. 60, ал. 1 от АПК, съответно от настъпването на трудно
поправими вреди за жалбоподателя. Предпоставките, при
които съдът може да спре предварителното изпълнение, са нови факти и
обстоятелства. Доказателствената тежест за тези нови факти и обстоятелства и
въздействието им върху правната сфера на адресата на акта е на жалбоподателите. За да се
спре допуснатото по силата на закона предварително изпълнение на заповедта, е
необходимо жалбоподателят да докаже, че изпълнението на акта би могло да му
причини значителна или трудно поправима вреда, като настъпването й следва да е
достатъчно вероятно.
Представянето
на доказателства, че на Айсел Салих Фере е издадено удостоверение за
допълнително / периодично обучение Рег.№ 32437/16.11.2020г., както и Удостоверение
за допълнително / периодично/ обучение рег.№ 32438/16.11.2020г. на С.А.Ф. , е
ново обстоятелство по смисъла на закона, като от него се установява, че ще се
причинят трудно поправими вреди на жалбоподателя.
Предвид
изложеното и на основание чл. 166, ал. 4 от АПК, АДМИНИСТРАТИВЕН
СЪД ПАЗАРДЖИК,І състав,
ОПРЕДЕЛИ:
СПИРА предварителното изпълнение на Заповед
за ППАМ №РД14-2662 от 16.11.2020г. издадена от Началник ОО“АА“ Пазарджик.
Определението
може да бъде обжалвано с частна жалба пред Върховния административен съд в
7-дневен срок от съобщението до страните за постановяването му.
СЪДИЯ:/П/