Определение по дело №2125/2021 на Административен съд - Варна

Номер на акта: 2983
Дата: 16 ноември 2021 г.
Съдия: Валентин Тодоров Пушевски
Дело: 20217050702125
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 27 септември 2021 г.

Съдържание на акта Свали акта

О П Р Е Д Е Л Е Н И Е

 

№……………………………./16.11.2021 г., гр. Варна

 

АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД – ВАРНА, ХIV състав, в закрито съдебно заседание на шестнадесети ноември две хиляди двадесет и първа година в състав:

        

АДМИНИСТРАТИВЕН СЪДИЯ: ВАЛЕНТИН ПУШЕВСКИ

 

след като разгледа докладваното от съдията адм. дело № 2125 по описа за 2021 година, за да се произнесе взе предвид следното:

 

Производството по адм. дело № 2125 по описа за 2021 г. на Административен съд Варна е образувано по жалба на „Органик Грейн“ ООД, с ЕИК: ***, със седалище и адрес на управление: гр. Варна, ж.к. „***, депозирана чрез неговия процесуален представител адв. К.М. *** срещу Уведомително писмо с изх. № 02 – 030 – 2600 / 4540 от 05.08.2021 г. за извършена оторизация и изплатено финансово подпомагане по схеми и мерки за директни плащания, базирани на площ за кампания 2019, издадено от Зам. Изпълнителния директор на ДФ „Земеделие“.

С протоколно определение от 03.11.2021 г., постановено в производството по адм. дело № 2125 по описа за 2021 г. на Административен съд – Варна, съдът е допуснал изготвянето на изготвянето на съдебно – техническа експертиза със задача:

Вещото лице със специалност „Геодезия и картография“, след като се запознае с материалите по делото и след като посети Министерството на земеделието, храните и горите, в качеството му на орган, който съгласно чл. 2,т. 2, вр. чл. 1, ал. 1, т. 2 от Наредба № 105/22.08.2006 год. за условията и реда за създаване, поддържане, достъп и ползване на Интегрираната система за администриране и контрол (ИСАК), създава и поддържа Системата за идентификация на земеделските парцели (СИЗП), която е част от ИСАК, включително и отговаря за обновяването на цифровите географски и атрибутивни данни за екологично насочени площи – съгласно чл.8, ал.1, т.2, б. „в“ от Наредба № 105/22.08.2006 год. и предоставя официална информация, въз основа на която Разплащателна агенция (РА) извършва кръстосани административни проверки в заявленията за подпомагане по директните плащания и се запознае с наличните цифрови географски данни, да даде отговор на следните въпроси:

1.       Кои парцели, части от парцели и/или екологично насочени площи, с които е кандидатствал – като номер, местонахождение и площ, са установени от ИСАК като недопустими за подпомагане при извършените административни проверки на площите в заявлението на жалбоподателя и какви са причините за недопустимостта им?

2.       Попадат ли извън предадения от МЗХГ специализиран слой „Площи, допустими за подпомагане за кампания 2018, съгласно Заповед № 09-229 от 01.03.2019 год. на Министъра на земеделието, храните и горите, установените при извършените чрез интегрираната информационна система административни проверки, като недопустими парцели/части от парцели/площи?

3.       Попадат ли извън предадения от МЗХГ специализиран слой „Екологично насочени площи“ за кампания 2019, предаден на ДФ „Земеделие“ установените при извършените чрез интегрираната информационно система административни проверки, като недопустими парцели/части от парцели/площи? По отношение на площите на жалбоподателя, ДФ „Земеделие“ коректно ли е приложил определения от МЗХ специализиран слой „Екологично насочени площи“ за кампания 2019?

4.       Какъв е размерът на недопустимата площ по подаденото от жалбоподателя заявление, какъв е размерът на установената площ след извършените административни проверки, както и какъв е процентът на наддеклариране и съответно санкционираната площ за кампания 2019 г. – съгласно ИСАК и според вещото лице по процесните схеми за директни плащания?

Вещото лице, при изготвяне на заключението си, по отношение на регламентираните дефиниции и критерии за допустимост на земеделските площи, да съобрази разпоредбите на: Регламент (ЕС) № 1307/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 год. за установяване на правила за директни плащания за земеделски стопани по схеми за подпомагане в рамките на общата селскостопанска политика и за отмяна на Регламент (ЕО) № 637/2008 на Съвета и Регламент (ЕО) 73/2009 на Съвета (https://eur-lex.europa.eu/legal-content/BG/TXT/?uri=CELEX%3A02013R1307-20201229), Делегиран регламент (ЕС) № 640/2014 на Комисията от 11 март 2014 год. за допълнение на Регламент (ЕС) № 1306/2013 год. на Европейския парламент и на Съвета по отношение на интегрираната система за администриране и контрол и условията за отказ или оттегляне на плащанията и административните санкции, приложими към директните плащания, подпомагането на развитието на селските райони и кръстосаното съответствие(https://eur-lex.europa.eu/legalcontent/BG/TXT/?uri=CELEX%3A02014R0640-20171016&qid=1623827257203),  Наредба № 3 от 17 февруари 2015 год. за условията и реда за прилагане на схемите за директни плащания и Наредба № 2 от 26.03.2018 год. за критериите за допустимост на земеделските площи за подпомагане по схеми и мерки за плащане на площ.

Съдът е определил депозит за изготвяне на допусната съдебно – техническа експертиза в размер на 300 лева, който е следвало да бъде внесен от ответната страна в 10 – дневен срок от датата на съдебното заседание по банкова сметка *** – Варна.

С молба от 15.11.2021 г. приложено е представена вносна бележка, видно от която паричната сума, определена за възнаграждение на вещото лице е внесена по банкова сметка *** – Варна.

С оглед финансовото обезпечаване на назначената в производството по делото експертиза, следва да бъде определено вещо лице, което да бъде запознато с възложените задачи и да бъде призовано за насроченото на 26.01.2022 г. открито съдебно заседание по делото.

След като се запозна с актуалния списък на вещите лица към района на Окръжен съд – Варна и Административен съд – Варна, съдът намира, че следва да назначи инж. Владислав Иванов Андреев за вещо лице, на което да бъде поверено извършването на съдебно – техническата експертиза, който също така да бъде уведомен за поставените задачи на експертизата и респ. да бъде призован за насроченото на 26.01.2022 г. открито съдебно заседание

Мотивиран от гореизложеното, съдът

 

О П Р Е Д Е Л И:

 

Назначава инж. Владислав Иванов Андреев за вещо лице по адм. дело № 2125 по описа за 2021 г. на Административен съд Варна, ХIV състав, което да изготви допуснатата с протоколно определение от 03.11.2021 г., постановено в производството по адм. дело № 2125 по описа за 2021 г. на Административен съд – Варна съдебно – техническа експертиза.

Да бъде уведомено вещото лице за поставените задачи на допуснатата съдебно – техническа експертиза.

Указва на вещото лице да представи заключение по изготвената съдебно – техническа експертиза в срок до 7 дни преди провеждане на насроченото за 26.01.2022 г. открито съдебно заседание, за да имат възможност страните да се запознаят с него.

Да бъде призовано вещото лице инж. Владислав Иванов Андреев за насроченото на 26.01.2022 г. открито съдебно заседание по адм. дело № 2125 по описа за 2021 г. на Административен съд, ХIV състав.

Определението е окончателно.

 

 

АДМИНИСТРАТИВЕН СЪДИЯ: