О П Р Е Д Е Л Е Н И Е
№……………………………./16.11.2021 г., гр. Варна
АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД – ВАРНА, ХIV състав, в закрито съдебно заседание
на шестнадесети ноември две хиляди двадесет и първа година в състав:
АДМИНИСТРАТИВЕН СЪДИЯ: ВАЛЕНТИН ПУШЕВСКИ
след като разгледа докладваното от съдията адм. дело
№ 2125 по описа за 2021 година, за да се произнесе взе предвид следното:
Производството по адм. дело № 2125 по описа за 2021
г. на Административен съд Варна е образувано по жалба на „Органик Грейн“ ООД, с
ЕИК: ***, със седалище и адрес на управление: гр. Варна, ж.к. „***, депозирана
чрез неговия процесуален представител адв. К.М. *** срещу Уведомително писмо с
изх. № 02 – 030 – 2600 / 4540 от 05.08.2021 г. за извършена оторизация и
изплатено финансово подпомагане по схеми и мерки за директни плащания, базирани
на площ за кампания 2019, издадено от Зам. Изпълнителния директор на ДФ
„Земеделие“.
С протоколно определение от 03.11.2021 г.,
постановено в производството по адм. дело № 2125 по описа за 2021 г. на
Административен съд – Варна, съдът е допуснал изготвянето на изготвянето на
съдебно – техническа експертиза със задача:
Вещото лице със специалност „Геодезия и
картография“, след като се запознае с материалите по делото и след като посети
Министерството на земеделието, храните и горите, в качеството му на орган,
който съгласно чл. 2,т. 2, вр. чл. 1, ал. 1, т. 2 от Наредба № 105/22.08.2006
год. за условията и реда за създаване, поддържане, достъп и ползване на Интегрираната
система за администриране и контрол (ИСАК), създава и поддържа Системата за идентификация
на земеделските парцели (СИЗП), която е част от ИСАК, включително и отговаря за
обновяването на цифровите географски и атрибутивни данни за екологично насочени
площи – съгласно чл.8, ал.1, т.2, б. „в“ от Наредба № 105/22.08.2006 год. и
предоставя официална информация, въз основа на която Разплащателна агенция (РА)
извършва кръстосани административни проверки в заявленията за подпомагане по
директните плащания и се запознае с наличните цифрови географски данни, да даде
отговор на следните въпроси:
1. Кои
парцели, части от парцели и/или екологично насочени площи, с които е
кандидатствал – като номер, местонахождение и площ, са установени от ИСАК като
недопустими за подпомагане при извършените административни проверки на площите
в заявлението на жалбоподателя и какви са причините за недопустимостта им?
2. Попадат
ли извън предадения от МЗХГ специализиран слой „Площи, допустими за подпомагане
за кампания 2018, съгласно Заповед № 09-229 от 01.03.2019 год. на Министъра на
земеделието, храните и горите, установените при извършените чрез интегрираната
информационна система административни проверки, като недопустими парцели/части
от парцели/площи?
3. Попадат
ли извън предадения от МЗХГ специализиран слой „Екологично насочени площи“ за
кампания 2019, предаден на ДФ „Земеделие“ установените при извършените чрез
интегрираната информационно система административни проверки, като недопустими
парцели/части от парцели/площи? По отношение на площите на жалбоподателя, ДФ
„Земеделие“ коректно ли е приложил определения от МЗХ специализиран слой
„Екологично насочени площи“ за кампания 2019?
4. Какъв
е размерът на недопустимата площ по подаденото от жалбоподателя заявление,
какъв е размерът на установената площ след извършените административни
проверки, както и какъв е процентът на наддеклариране и съответно
санкционираната площ за кампания 2019 г. – съгласно ИСАК и според вещото лице
по процесните схеми за директни плащания?
Вещото лице, при изготвяне на заключението си, по
отношение на регламентираните дефиниции и критерии за допустимост на
земеделските площи, да съобрази разпоредбите на: Регламент (ЕС) № 1307/2013 на
Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 год. за установяване на
правила за директни плащания за земеделски стопани по схеми за подпомагане в
рамките на общата селскостопанска политика и за отмяна на Регламент (ЕО) № 637/2008
на Съвета и Регламент (ЕО) 73/2009 на Съвета (https://eur-lex.europa.eu/legal-content/BG/TXT/?uri=CELEX%3A02013R1307-20201229),
Делегиран регламент (ЕС) № 640/2014 на Комисията от 11 март 2014 год. за
допълнение на Регламент (ЕС) № 1306/2013 год. на Европейския парламент и на
Съвета по отношение на интегрираната система за администриране и контрол и
условията за отказ или оттегляне на плащанията и административните санкции,
приложими към директните плащания, подпомагането на развитието на селските райони
и кръстосаното съответствие(https://eur-lex.europa.eu/legalcontent/BG/TXT/?uri=CELEX%3A02014R0640-20171016&qid=1623827257203), Наредба № 3 от 17 февруари 2015 год. за
условията и реда за прилагане на схемите за директни плащания и Наредба № 2 от
26.03.2018 год. за критериите за допустимост на земеделските площи за
подпомагане по схеми и мерки за плащане на площ.
Съдът е
определил депозит за изготвяне на допусната съдебно – техническа експертиза в
размер на 300 лева, който е следвало да бъде внесен от ответната страна в 10 –
дневен срок от датата на съдебното заседание по банкова сметка *** – Варна.
С молба от 15.11.2021 г. приложено е представена
вносна бележка, видно от която паричната сума, определена за възнаграждение на
вещото лице е внесена по банкова сметка *** – Варна.
С оглед финансовото обезпечаване на назначената в
производството по делото експертиза, следва да бъде определено вещо лице, което
да бъде запознато с възложените задачи и да бъде призовано за насроченото на 26.01.2022
г. открито съдебно заседание по делото.
След като се запозна с актуалния списък на вещите
лица към района на Окръжен съд – Варна и Административен съд – Варна, съдът
намира, че следва да назначи инж. Владислав Иванов Андреев за вещо лице, на
което да бъде поверено извършването на съдебно – техническата експертиза, който
също така да бъде уведомен за поставените задачи на експертизата и респ. да
бъде призован за насроченото на 26.01.2022 г. открито съдебно заседание
Мотивиран от гореизложеното, съдът
О П Р Е Д Е Л И:
Назначава инж. Владислав Иванов Андреев за вещо лице
по адм. дело № 2125 по описа за 2021 г. на Административен съд Варна, ХIV
състав, което да изготви допуснатата с протоколно определение от 03.11.2021 г.,
постановено в производството по адм. дело № 2125 по описа за 2021 г. на
Административен съд – Варна съдебно – техническа експертиза.
Да бъде уведомено вещото лице за поставените задачи
на допуснатата съдебно – техническа експертиза.
Указва на вещото лице да представи заключение по
изготвената съдебно – техническа експертиза в срок до 7 дни преди провеждане на
насроченото за 26.01.2022 г. открито съдебно заседание, за да имат възможност
страните да се запознаят с него.
Да бъде призовано вещото лице инж. Владислав Иванов
Андреев за насроченото на 26.01.2022 г. открито съдебно заседание по адм. дело
№ 2125 по описа за 2021 г. на Административен съд, ХIV състав.
Определението е окончателно.
АДМИНИСТРАТИВЕН СЪДИЯ: