№ 225
гр. Перник, 12.06.2025 г.
В ИМЕТО НА НАРОДА
РАЙОНЕН СЪД – ПЕРНИК, I НАКАЗАТЕЛЕН СЪСТАВ, в публично
заседание на двадесет и девети април през две хиляди двадесет и пета година в
следния състав:
Председател:Валери М. Ненков
при участието на секретаря Д.а Т. Асенова
като разгледа докладваното от Валери М. Ненков Административно
наказателно дело № 20241720201932 по описа за 2024 година
за да се произнесе взе предвид следното:
Производството е по чл.59 и сл. от ЗАНН
С Наказателно постановление № BG25062024/5800/P8-
579/21.ХІ.2024г. на Директор на „Национално тол управление“ (НТУ) към
Агенция „Пътна инфраструктура“(АПИ)гр.София-Р.С.М. на основание
чл.189е, ал.12 от „Закона за движението по пътищата“(ЗДвП) и Заповед №
РД-11-518/21.05.2024г. на Председателя на Управителния съвет на АПИ, въз
основа на Акт за установяване на административно нарушение (АУАН) №
BG25062024/5800/Р8-579/25.VІ.2024г., съставен от Д. И. И., Гл.инспектор в
териториална в отдел ПТРР-Териториална дирекция“ ТД „Митница София“
със служебен адрес гр.София, ул. „Веслец“ 84 срещу Б. М. Т. - ЕГН:
********** на осн. чл.179, ал.3а, вр. чл.139, ал.7 от „Закона за движението
по пътищата“ предвид неизпълнение на чл.10, ал.1, т.2 от „Закона за
пътищата“ извършено нарушение на чл.179, ал.3а от „Закона за движението
по пътищата“ е наложено наказание „Глоба“ в размер на 1 800/хиляда и
осемстотин/лева, затова, че при проверка на 25.VІ.2024г. в 00:46часа в
направление излизане от територията на Република България на граничен
контролно-пропускателен пункт Кулата, е пристигнало пътно превозно
средство с peг. № ***, вид: влекач, марка и модел: ВОЛВО ФХ 12 с обща
техническа допустима максимална маса-над 12тона, управлявано от Б. М. Т..
След извършена проверка от страна контролните органи е
установено, че на 18.VІ.2024г. в 06:48часа, горепосоченото пътно превозно
средство (ППС) с регистрационен № ***, попада в категорията на пътно
превозно средство, за което е дължима, но не е заплатена такса по чл.10, ал.1,
т.2 от „Закона за пътищата“ (ЗП). Цитираното превозно средство е засечено на
18.VІ.2024г. в 06:48часа на Перник(кв.Църква) по път А-3 км.21+932, включен
в обхвата на платената пътна мрежа, като за посоченото ППС, НЕ е заплатена
1
дължимата пътна такса, съгласно чл.10, ал.1, т.2 от „Закона за пътищата“ (ЗП).
Против така издаденото Наказателно постановление в срок е
постъпила ЖАЛБА от жалбоподателя Б. М. Т. - ЕГН: ********** в която се
оспорва размера на наложената санкция, законосъобразността и
обосноваността на издаденото наказателно постановление.
Излагат се доводи, че нарушението визирано в акта и наказателното
постановление не е извършено, че в административно наказателната
процедура са допусни съществени нарушения на процесуални правила,
досежно императивните реквизити от съдържанието на акта и наказателното
постановление и досежно налагането на административната санкция.
АНО, редовно призована изпраща представител ю. к. М. Е., която
иска да се потвърди НП и юристконсулско възнаграждение.
Пернишкият районен съд, в настоящия съдебен състав, след като
прецени събраните по делото доказателства по реда на чл.14 и чл.18 от НПК,
както и доводите на страните, намира за установено следното:
Със (АУАН) № BG25062024/5800/Р8-579/25.VІ.2024г. съставен от Д.
И. И., Гл. инспектор в териториална в отдел ПТРР, Териториална
дирекция“ТД Митница София“ със служебен адрес гр. София, ул. „Веслец“ 84
срещу Б. М. Т. - ЕГН: ********** е посочено,че на 25.VІ.2024г. в 00:46часа в
направление излизане от територията на Република България на граничен
контролно-пропускателен пункт Кулата, е пристигнало пътно превозно
средство с peг. № ***, вид: влекач, марка и модел: ВОЛВО ФХ 12 с обща
техническа допустима максимална маса-над 12тона, управлявано от Б. М. Т..
След извършена проверка от страна контролните органи е
установено, че на 18.VІ.2024г. в 06:48часа, горепосоченото пътно превозно
средство (ППС) с регистрационен № ***, попада в категорията на пътно
превозно средство, за което е дължима, но не е заплатена такса по чл.10 ал.1
т.2 от „Закона за пътищата“ (ЗП). Цитираното превозно средство е засечено на
18.VІ.2024г. в 06:48часа на Перник(кв.Църква) по път А-3 км.21+932, включен
в обхвата на платената пътна мрежа, като за посоченото ППС, НЕ е заплатена
дължимата пътна такса, съгласно чл.10 ал.1 т.2 от „Закона за пътищата“
(ЗП)чл.10.(1)За преминаване по платената пътна мрежа се въвежда смесена система за таксуване на
различните категории пътни превозни средства и такси на база време и на база изминато разстояние: 1.
такса за ползване на платената пътна мрежа - винетна такса за пътни превозни средства по чл.10а ал.7;
заплащането на винетната такса дава право на едно пътно превозно средство да ползва за определен срок
платената пътна мрежа; 2. (такса за изминато разстояние - тол такса за пътни превозни средства по
чл.10б, ал. 3; заплащането на ТОЛ таксата дава право на едно пътно превозно средство да измине
разстояние между две точки от съответния път или пътен участък, като изминатото разстояние се
изчислява въз основа на сбора на отделните тол сегменти, в които съответното пътно превозно средство е
навлязло, а дължимите такси се определят въз основа на сбора на изчислените за съответните тол сегменти
такси; таксата за изминато разстояние се определя в зависимост от техническите характеристики на пътя
или пътния участък, от изминатото разстояние, от категорията на пътното превозно средство, броя на
осите и от екологичните му характеристики и се определя за всеки отделен път или пътен участък./-
нарушение на чл.179 ал.3а от „Закона за движението по
пътищата“/чл.179.(1)Наказва се с глоба в размер 150 лв.:1. водач, който не е означил по установения начин принудително спряло
на платното за движение пътно превозно средство или не е взел мерки за своевременното отстраняване на превозното средство от
платното за движение, ако от това е създадена непосредствена опасност за движението;2. който изхвърля, оставя или разпилява по пътя
предмети или вещества, които създават опасност за движението;3. собственик или длъжностно лице, което допуска в движението по
пътищата пътно превозно средство, чиято конструкция е изменена без съответното за това разрешение;4. 5. който не спазва
предписанието на пътните знаци, пътната маркировка и другите средства за сигнализиране, правилата за предимство, за разминаване, за
изпреварване или за заобикаляне, ако от това е създадена непосредствена опасност за движението;6. който не осигури път за
безпрепятствено преминаване на превозно средство, сигнализиращо със специален звуков и специален светлинен сигнал, или на
съпровожданите от него превозни средства.(2) Който поради движение с несъобразена скорост, неспазване на дистанция или нарушение
по ал. 1 причини пътнотранспортно произшествие, се наказва с глоба в размер 200 лв., ако деянието не съставлява престъпление.(3) по
отношение на пътните превозни средства с обща технически допустима максимална маса над 3,5 тона) Водач, който управлява пътно
превозно средство по път, включен в обхвата на платената пътна мрежа, за което е дължима, но не е заплатена такса по чл. 10, ал. 1, т. 1
от Закона за пътищата, се наказва с глоба в размер 300 лв. (3а) Водач, който управлява пътно превозно средство от
категорията по чл.10б, ал. 3 от Закона за пътищата по път, включен в обхвата на платената пътна мрежа, за което
2
не са изпълнени съответните задължения за установяване на изминатото разстояние, съгласно изискванията на
Закона за пътищата, за участъка от път, включен в обхвата на платената пътна мрежа, който е започнал да ползва,
или няма закупена маршрутна карта за същата, съобразно категорията на пътното превозно средство, се наказва с
глоба в размер 1800 лв. (3б) Собственик на пътно превозно средство от категорията по чл. 10б, ал. 3 от Закона за пътищата,
за което изцяло или частично не е заплатена дължимата такса по чл. 10, ал. 1, т. 2 от Закона за пътищата, включително в резултат на
невярно декларирани данни, посочени в чл. 10б, ал. 1 от Закона за пътищата, се наказва с глоба в размер 2500 лв. Глобата се налага на
вписания ползвател на пътното превозното средство, ако има такъв. Ако собственикът или вписаният ползвател е юридическо лице, се
налага имуществена санкция в размер 2500 лв. (3в) За нарушения по ал. 3 в случаите, в които е нечетлив или закрит по какъвто и да е
начин регистрационният номер на пътното превозно средство, на водача се налага глоба в размер 500 лв., а за нарушения по ал. 3а и 3б –
в размер 3000 лв. В тези случаи не се прилага чл. 183, ал. 4, т. 11.(3г) Ако пътното превозно средство има монтирано устройство за
целите на подаване на декларирани тол данни, което не функционира, и ако при извършена на място проверка от контролните органи се
установи, че неподаването на декларирани тол данни не се дължи на умишлена намеса във функционирането на посоченото устройство,
наказание по ал. 3а не се налага, ако е спазена процедурата за уведомяване на Агенция "Пътна инфраструктура" за преустановено
подаване на данни и впоследствие е подадена декларация за ползваните участъци от пътя при условия и по ред, определени с наредбата
по чл.10, ал. 7 от Закона за пътищата.(3д) В случаите на ал. 3, 3а или 3б движението по път, включен в обхвата на платената пътна
мрежа, от едно и също пътно превозно средство в рамките на един и същ календарен ден се счита за едно нарушение и се налага едно
наказание в размера, определен съответно в ал. 3, 3а или 3б. Движението по път, включен в обхвата на платената пътна мрежа, чрез
същото пътно превозно средство от 00,00 часа до 23,59 часа на следващия календарен ден се счита за отделно административно
нарушение, за което се налага отделно наказание. Когато с едно и също пътно превозно средство от категорията по чл. 10б, ал. 3 от
Закона за пътищата в рамките на един календарен ден е осъществено движение по път, включен в обхвата на платената пътна мрежа, и
при извършени нарушения по ал. 3а и 3б, наказание се налага само по ал. 3а. При регистрирани три нарушения в рамките на една
календарна година за пътно превозно средство от категорията по чл. 10а, ал. 7 от Закона за пътищата последващо движение по
платената пътна мрежа без заплатена пътна такса по чл. 10, ал. 1, т. 1 от Закона за пътищата не се счита за административно нарушение и
за него не се налага глоба или имуществена санкция, а образуваните административнонаказателни производства за повече от три
нарушения се прекратяват.(3е) Нарушението по ал. 3 – 3в се счита за извършено там, където е установено движението по път, включен в
обхвата на платената пътна мрежа, от контролните органи при извършване на проверка на пътното превозно средство. Ако актът за
установяване на административно нарушение е съставен въз основа на данните от системата по чл. 167а, ал. 2, за място на извършване
на нарушението се счита първото място, на което е установено движение по път, включен в обхвата на платената пътна мрежа, от
пътното превозно средство в рамките на всеки отделен 24-часов период в съответствие с ал. 3д.(3ж) При въвеждане на временна
забрана за обществено ползване на път съгласно чл. 9, ал. 3 – 5 от Закона за пътищата, когато този път е включен като част от маршрут
на пътно превозно средство по чл. 10б, ал. 3 от Закона за пътищата, в декларирани тол данни, посочени в маршрутна карта, на
собственика, на вписания ползвател и на водача на пътното превозно средство не се налагат наказания по ал. 3а и 3б за ползването на
сигнализирания и указан обходен маршрут съгласно Закона за пътищата.(4) След извършена корекция по чл. 10а, ал. 3б от Закона за
пътищата на собственика, на вписания ползвател и на водача на пътното превозно средство не се налагат наказания по ал. 3 и по чл.
187а, ал. 1 и ал. 2, т. 1 за нарушения, регистрирани в периода на валидност на първоначално издадената винетка.(5) Водач, който
управлява моторно превозно средство, което не е било спряно от движение и на което не е поставен валиден стикер съгласно чл. 100, ал.
3, и не носи валиден контролен талон от знака, издаден от Гаранционния фонд, за задължителна застраховка "Гражданска отговорност"
на автомобилистите по чл. 487, ал. 1 от Кодекса за застраховането, се наказва с глоба 50 лв.(6) Който управлява технически неизправно
пътно превозно средство, се наказва с глоба от:1. петдесет лева – при констатирани незначителни неизправности;2. двеста лева – при
констатирани значителни неизправности;3. петстотин лева – при констатирани опасни неизправности./
Като МЯСТО на нарушението, е посочен А-3 км.21+932 за който се
събира такса за изминато разстояние - тол такса, съгласно Приложение към т.1
на Решение № 680 на Министерски съвет от 21.09.2022г. за приемане на
Списъка на републиканските пътища, за които се събира такса за изминато
разстояние -тол такса.
За извършеното административно нарушение е генериран
ДОКАЗАТЕЛСТВЕН ЗАПИС (Доклад) от Електронната система по чл.167а,
ал.3 от ЗДвП с номер на нарушението-1В385528848552FFЕ063031F160А4017,
който заедно с приложените към него статични изображения във вид на
снимков материал и/или динамични изображения-видеозаписи,представено
като доказателство за отразените в него обстоятелства относно пътното
превозно средство, неговата табела с регистрационен номер, датата, часа и
мястото на движение по участък от път, включен в обхвата на платената пътна
мрежа и местонахождението на техническото средство (Контролно устройство
с идентификатор № 20322)-част от системата.
Тол таксите се дължат за всички пътни превозни средства с обща
технически допустима максимална маса над 3,5тона и се диференцират в
зависимост от техническите характеристики на пътя или пътния участък от
изминатото разстояние от категорията на пътното превозно средство и броя на
осите, екологичните му характеристики и се определят за всеки отделен път
или пътен участък, като заплащането на дължимата тол такса се извършва,
чрез Електронна система за събиране на тол такси и дава право на пътното
превозно средство, за което е заплатена да измине определено разстояние,
между две точки.
В (АУАН) № BG25062024/5800/Р8-579/25.VІ.2024г. е отбелязано, че
процесното ППС е с обща технически допустима максимална маса над 12тона
и съответно - при движение по път, включен в обхвата на платената пътна
3
мрежа е дължима такса по чл.10, ал.1, т.2 от ЗП.
Горепосоченото обстоятелство се подкрепя от приложения към
настоящата преписка ДОКЛАД от Електронната система по чл.167а ал.3 от
ЗДвП, който установява, че пътно превозно средство с peг. № *** е с обща
технически допустима максимална маса над 12тона и брой оси 5,както и е с
обща техническа допустима максимална маса 18 000килограма.
За извършеното административно нарушение е съставен АУАН №
BG25062024/5800/Р8-579/25.VІ.2024г. и е връчен на водача на процесното
МПС на 25.VІ.2024г., което е удостоверено с негов подпис.
На нарушителя е предоставена възможност да направи възражения
при съставяне на акта за установяване на административно нарушение, като е
вписано: „НЕ съм съгласен с констатираното нарушение“.
По реда на чл.44, ал.1 от „Закона за административните нарушения и
наказания (ЗАНН), жалбоподателя НЕ е упражнил правото си на писмени
възражения, срещу констатацията за посочено нарушение в АУАН
За процесната дата-18.VІ.2024г. НЕ са получени ТОЛ декларации за
повече от един сегмент, включително и за СЕГМЕНТ ********** на Рамка
20322 на която е отчетено нарушението.
Във връзка с горното, към момента на извършеното
административно нарушение за процесното ППС, НЕ е била заплатена
дължимата тол такса, съгласно изискванията на чл.10, ал.1, т.2 от
ЗП/„заплащането на тол таксата дава право на едно пътно превозно средство да измине разстояние между
две точки от съответния път или пътен участък,като изминатото разстояние се изчислява въз основа на
сбора иа отделните тол сегменти, в които съответното пътно превозно средство е навлязло, а дължимите
такси се определят въз основа на, сбора на изчислените за съответните тол сегменти такси“/.
Съгласно разпоредба чл.139, ал.7 от ЗДвП „водачът па пътно
превозно средство от категорията по чл.106, ал.3 от „Закона за пътищата“
е длъжен преди движение по път, включен в обхвата на платената пътна
мрежа, да закупи маршрутна КАРТА за участъците от платената пътна
мрежа, които ще ползва, или да изпълни съответните задължения за
установяване на изминатото разстояние и заплащане на дължимата такса
по чл.10, ал.1, т.2 от „Закона за пътищата“, освен когото тези задължения
са изпълнени от трето лице.
Описаните факти и обстоятелства в АУАН № BG25062024/5800/Р8-
579/25.VІ.2024г. се подкрепят и от СПРАВКА от електронната система за
събиране на пътни такси по чл.10, ал.1 от „Закона за пътищата“.
В тази връзка, наказващият орган е изложил СТАНОВИЩЕ, че са
налице всички законови предпоставки за ангажиране на административно
наказателна отговорност, поради виновно неизпълнение на
административното задължение за заплащане на дължими пътни такси.
Съгласно чл.189е ал.3 от ЗДвП /чл. 189е. (1) Актовете за установяване на административни
нарушения по чл. 179, ал. 3 – 3в се съставят от длъжностните лица на службите за контрол по чл. 165, чл. 167, ал. 3 – 3б и чл. 167а
съобразно тяхната компетентност. (2) При установяване на нарушение по чл. 179, ал. 3 – 3б преди съставяне на акт за установяване на
административно нарушение, контролните органи уведомяват нарушителя за възможността да заплати таксата по чл. 10, ал. 2 от Закона
за пътищата. Когато актът за установяване на нарушението се съставя в отсъствие на нарушителя, възможността за заплащане на тази
такса се предоставя с връчването на акта. (3) Таксата по чл. 10, ал. 2 от Закона за пътищата може да бъде заплатена по банков път
или чрез картово плащане, а пред органите по чл. 167, ал. 3 – 3б – и в брой, като плащането може да бъде осъществено при
извършване на проверката или в срок от 14 дни от връчване на акта за установяване на административно нарушение по чл. 179,
ал. 3 – 3б. (4) В случаите, при които таксата по чл. 10, ал. 2 от Закона за пътищата се заплаща след връчване на акта за установяване на
административно нарушение, нарушителят следва в платежното нареждане да посочи номера на акта за установяване на
административното нарушение.(5) При заплащане на таксата по чл. 10, ал. 2 от Закона за пътищата в срока и при условията на ал. 3 и 4 и
след постъпване на сумата по сметката на Агенция "Пътна инфраструктура", нарушителят се освобождава oт
административнонаказателна отговорност за конкретното нарушение по чл. 179, ал. 3 – 3б, установено в акта за установяване на
административно нарушение. В тези случаи се освобождават от административнонаказателна отговорност собственикът, вписаният
ползвател и водачът за извършеното административно нарушение по чл. 179, ал. 3 – 3б във връзка с конкретното пътно превозно
средство за съответния случай на движение по път, включен в обхвата на платената пътна мрежа.(6) Ако таксата по чл. 10, ал. 2 от
4
Закона за пътищата е заплатена в срока и при условията на ал. 3 и 4, акт за установяване на административно нарушение по чл. 179, ал.
3 – 3б не се съставя, а когато акт е съставен, не се издава наказателно постановление и производството се прекратява.(6а) (Не се образува
административнонаказателно производство, а образуваното се прекратява при извършена корекция съгласно чл. 10а, ал. 3б, както и в
случаите по чл. 10б, ал. 7 и 9 от Закона за пътищата.(7) Независимо от налагането на административно наказание, нарушителят дължи
заплащане на съответната такса по чл. 10а, ал. 2 или чл. 10б, ал. 5 от Закона за пътищата съобразно категорията на пътното превозно
средство. Задължението се счита за изпълнено при заплащане на таксата по чл. 10, ал. 2 от Закона за пътищата. (8) Контролните
органи могат да извършват справки в електронната система за събиране на пътни такси по чл. 10, ал. 1 от Закона за пътищата,
като отразените в нея данни се считат за доказателства във връзка със следните обстоятелства: мястото, датата, точния час на
извършване на нарушението, регистрационния номер на пътното превозно средство, както и данни, свързани с движението по
участък от път, включен в обхвата на платената пътна мрежа, данни за липса или наличие на декларирани тол данни и наличие
или липса на заплащане на дължимите такси. (9) По административната преписка може да се прилага справка от електронната
система за събиране на пътни такси по чл. 10, ал. 1 от Закона за пътищата, която има доказателствена сила за отразените в нея
обстоятелства, доколкото не бъде доказано противното.(10) За съставените актове за установяване на административно нарушение се
извършва отбелязване в информационната система по чл. 167а, ал. 4 до края на работния ден, в който е установено нарушението, а за
събраните такси по чл. 10, ал. 2, чл. 10а, ал. 2 или съответно чл. 10б, ал. 5 от Закона за пътищата – до края на работния ден, следващ
деня на тяхното събиране.(11) Контролните органи окомплектоват акта за установяване на административното нарушение заедно с
всички документи по неговото съставяне и постъпилите възражения в двуседмичен срок от съставянето на акта и в същия срок
изпращат преписката на председателя на управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура".(12) Наказателните постановления за
административни нарушения по чл. 179, ал. 3 – 3в се издават от председателя на управителния съвет на Агенция "Пътна
инфраструктура" или оправомощени от него длъжностни лица.(13) За съставените актове за установяване на административни
нарушения и издадените наказателни постановления по този член се прилагат разпоредбите на чл. 189, ал. 1 – 3 и ал. 13 – 16./,
нарушителят разполага с възможността да заплати КОМПЕНСАТОРНА
ТАКСА по чл.10 ал.2 от ЗП в 14-дневен срок от връчване на акта, в който
случай същият би се освободил от административно наказателна отговорност
за конкретното нарушение.
Компенсаторна такса по АУАН № BG25062024/5800/Р8-
579/25.VІ.2024г. НЕ е постъпвала по сметка на АПИ в 14-дневния срок от
връчването на акта за установяване на административно нарушение на
нарушителя.
В хода образуваното административно наказателно производство,
като доказателство е създаден и приложен към настоящата преписка
ДОКЛАД от Електронната система по чл.167а, ал.3 от ЗДвП /чл.167а.(1) Агенция "Пътна
инфраструктура" осъществява контрол върху заплащането на съответната такса по чл. 10, ал. 1 от Закона за пътищата чрез електронната
система за събиране на пътни такси.(2) При изпълнение на функциите си по този закон определените от председателя на управителния
съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" длъжностни лица: 1. спират движещи се моторни превозни средства чрез сигнал със стоп-
палка с червена светлина, описваща полукръг, като сигнал за спиране може да бъде подаден и от движещ се автомобил на Агенция
"Пътна инфраструктура", означен като контролна единица на Националното тол управление, чрез постоянно светещ или мигащ надпис
"НАЦИОНАЛНО ТОЛ УПРАВЛЕНИЕ – СЛЕДВАЙ МЕ!"; проверяват документите за самоличност на водача, както и всички
документи, свързани с управляваното превозно средство;2. за установяване на нарушенията по чл.179, ал. 3 – 3в използват технически
средства или системи, заснемащи или записващи датата, точния час на нарушението и/или табелата с регистрационния номер на
пътното превозно средство, както и такива за измерване на размерите, масата или натоварването на ос на моторните превозни средства;
3. осъществяват контрол по спазване на задълженията за заплащане на таксите по чл. 10, ал. 1 от Закона за пътищата;4. предоставят
възможност за картово плащане на съответните такси по чл. 10, ал. 2 и чл. 10а, ал. 2 от Закона за пътищата; ……..7. проверяват
създадените записи по ал. 3 и на тяхна основа съставят актове за установяване на административни нарушения при спазване на
разпоредбите на чл. 189е и чл. 189ж; 8. съставят и връчват актове за установяване на административни нарушения и връчват електронни
фишове за нарушения по чл. 179, ал. 3 – 3в. (3) Електронната система за събиране на пътни такси по чл. 10, ал. 1 от Закона за
пътищата създава доклади за всяко установено нарушение по чл. 179, ал. 3 – 3в, към които автоматично се прилагат статични
изображения във вид на снимков материал и/или динамични изображения – видеозаписи. Докладите, заедно с приложените
към тях статични изображения във вид на снимков материал и/или динамични изображения – видеозаписи, представляват
доказателства за отразените в тях обстоятелства относно пътното превозно средство, неговата табела с регистрационен номер,
датата, часа и мястото на движение по участък от път, включен в обхвата на платената пътна мрежа, и местонахождението на
техническото средство – част от системата.……/, удостоверяващ обстоятелството, че ППС с peг.
№ *** е с обща технически допустима максимална маса над 12тона и е
засечено на 18.VІ.2024г. в 06:48часа на Перник(кв. Църква) по път А-3. км
21+932, като за посоченото ППС е регистрирано тип нарушение-няма валидна
маршрутна карта или валидна тол декларация за преминаването.
Приложени са и статични изображения във вид на снимков материал,
удостоверяващи разположението на процесното превозно средство върху
посочения по-горе пътен участък на дата 18.VІ.2024г. в 06:48часа.
Съгласно разпоредбата на чл.189е ал. 9 от ЗДвП по
административната преписка може да се прилага справка от електронната
система за събиране па пътни такси по чл. 10, an, 1 от Закопа за пътищата,
която има доказателствена сила за отразените в пея обстоятелства,
доколкото не бъде доказано противното.
Гореизложената фактическа обстановка съдът прие за установена по
несъмнен начин, като взе предвид: Жалба, АУАН № BG25062024/5800/Р8-
579/25.VІ.2024г. Фотоснимки, ДОКЛАД с приложени към него статични
5
изображения във вид на снимков материал (приложени по делото/, писмо Изх.
№ 94-00-27137/02.ХІІ.2024г., Писмено Становище-л. 75, Пълномощно и
Заповеди за компетентност,както и показанията на свидетеля: Д. И. И. и Д.
В. И..
Съобразно установената фактическа обстановка, от правна страна,
съдът намира следното:
При извършване на служебна проверка за законосъобразност на
обжалвания акт, съобразявайки доводите на страните, съдът констатира
допуснати съществени нарушения на административно наказателната
процедура, опорочаващи законосъобразността на обжалвания
административен акт и обосноваващи отмяната му.
Производството, предмет на настоящето разглеждане е от
административно наказателен характер при което е необходимо да се
установи налице ли е деяние, същото представлява ли административно
нарушение по смисъла на чл.6 от ЗАНН, ако да- извършено ли е от
посоченото в акта лице и извършено ли е виновно-предпоставките са
абсолютни, като тежестта на доказване лежи върху административно
наказващия орган.
Съставянето на актове за извършеното административно нарушение
е основополагащ елемент от всяко административно производство. Това е
дейност от процесуално естество от чието добросъвестно и законосъобразно
осъществяване зависи в голяма степен ефективността на последващата
юрисдикционна-наказателна дейност на административно наказващия орган.
Чрез съставения акт се сезира оторизирания административно
наказателен орган, със съответния административно наказателен спор и се
иска от него да се произнесе по същия, като се внася твърдение, че е налице
виновно извършено административно нарушение от определен вид.
Абсолютно задължително е и в акта за установяване на
административно нарушение и в наказателното постановление
административното нарушение, което е вменено във вина на нарушителя и за
което той е санкциониран да бъде описано точно, прецизно и разбираемо,
както и да съдържа всички обективни и субективни признаци на посочената,
като нарушена норма от съответния нормативен акт .
Също така следва да съществува правно единство между описаното,
като нарушение текстово и цифрово в акта и в наказателното
постановление.
Не на последно място съставеният акт за установяване на
административно нарушение, следва да съдържа всички реквизити, посочени
в чл.42 от ЗАНН.
В съответствие с разпоредбата на чл.43 ал.1 от ЗАНН актът е
подписан от актосъставителя както и от свидетеля по акта. Предявен е на
нарушителя за запознаване с неговото съдържание.
В графата му, предоставяща му възможност да даде обяснения по
нарушението и да изложи възражения НЕ се констатираха конкретни такива.
При спазване на разпоредбата на чл.43 ал.5 от ЗАНН на нарушителя
е връчен препис от акта, срещу Разписка.
Издаденото въз основа на него наказателно постановление е
необходимо да съдържа реквизитите, посочени в чл.57 от ЗАНН и да бъде
6
издадено от компетентен орган.
Видно от изложената фактическа обстановка „на 25.VІ.2024г. в
00:46часа в направление излизане от територията на Република България на
граничен контролно-пропускателен пункт Кулата, е пристигнало пътно
превозно средство с peг. № ***, вид: влекач, марка и модел: ВОЛВО ФХ 12 с
обща техническа допустима максимална маса-над 12тона, управлявано от Б.
М. Т..След извършена проверка от страна контролните органи е установено, че
на 18.VІ.2024г. в 06:48часа, горепосоченото пътно превозно средство (ППС) с
регистрационен № Е 98 53МН, попада в категорията на пътно превозно
средство, за което е дължима, но не е заплатена такса по чл.10, ал.,1 т.2 от
„Закона за пътищата“ (ЗП). Цитираното превозно средство е засечено на
18.VІ.2024г. в 06:48часа на Перник(кв.Църква) по път А-3 км.21+932, включен
в обхвата на платената пътна мрежа, като за посоченото ППС, НЕ е заплатена
дължимата пътна такса, съгласно чл.10, ал.1, т.2 от „Закона за пътищата“
(ЗП)на жалбоподателя Б. М. Т. е вменено нарушение по чл.179, ал.3а от
„Закона за движението по пътищата “/чл.179………. (3а) Водач, който управлява пътно превозно
средство от категорията по чл.10б, ал. 3 от Закона за пътищата по път, включен в обхвата на платената пътна
мрежа, за което не са изпълнени съответните задължения за установяване на изминатото разстояние, съгласно
изискванията на Закона за пътищата, за участъка от път, включен в обхвата на платената пътна мрежа, който е
започнал да ползва, или няма закупена маршрутна карта за същата, съобразно категорията на пътното превозно
средство, се наказва с глоба в размер 1800 лв. (3б) Собственик на пътно превозно средство от категорията по чл. 10б, ал.
3 от Закона за пътищата, за което изцяло или частично не е заплатена дължимата такса по чл. 10, ал. 1, т. 2 от Закона за пътищата,
включително в резултат на невярно декларирани данни, посочени в чл. 10б, ал. 1 от Закона за пътищата, се наказва с глоба в размер 2500
лв. Глобата се налага на вписания ползвател на пътното превозното средство, ако има такъв. Ако собственикът или вписаният ползвател
е юридическо лице, се налага имуществена санкция в размер 2500 лв./ във връзка с неизпълнение
задължения по чл.139, ал.7 от ЗДвП /чл.139.(1) Движещите се по пътя пътни превозни средства трябва да
бъдат:……..(7) Водачът на пътно превозно средство от категорията по чл. 10б, ал. 3 от Закона за пътищата е длъжен преди движение по
път, включен в обхвата на платената пътна мрежа, да закупи маршрутна карта за участъците от платената пътна мрежа, които ще
ползва, или да изпълни съответните задължения за установяване на изминатото разстояние и заплащане на дължимата такса по чл. 10,
ал. 1, т. 2 от Закона за пътищата, освен когато тези задължения са изпълнени от трето лице./,като му е наложена
санкция „Глоба“ в размер на 1 800/хиляда и осемстотин/лева.
В АУАН и НП не са намерили отражение всички обективни
признаци на състава на нарушението за което е ангажирана отговорността на
жалбоподателя, а така също и конкретната законова разпоредба, под която са
субсумирани фактите, установени от органа, издал наказателното
постановление и санкционната норма, въз основа на която е ангажирана
административно наказателната отговорност на процесния жалбоподател.
Словесното описание на нарушението не отговаря на
квалификацията му от административно наказващият орган с приложените
норми.
От приложената по делото СПРАВКА относно местоположението на
устройство № 20322 е видно, че с оглед географските му координати път А-3
км 21+932, попада в обхвата на сегмент с наименование: АМ А-3: Перник-кв.
“Църква“ и с номер 20322.
Съгласно чл.179, ал.3е от ЗДвП при нарушения, установени въз
основа на данните от системата по чл.167а, ал.3 от същия закон за място на
извършване на нарушенията по чл.179, ал.3-3а от същия се счита първото
място, на което е установено движение по път, включен в обхвата на платената
пътна мрежа, от пътното превозно средство в рамките на всеки отделен 24-
часов период.
Прави обаче впечатление,че на всякъде е отразено “………превозното
средство е засечено на 18.VІ.2024г. в 06:48часа на Перник(кв. Църква) по път А-3 км.21+932……..“,
никъде в АУАН НЕ се посочва жалбоподателя Б. М. Т., че е преминал през
въпросната точка, още повече в какво качество /собственик, водач, ползвател/
7
т.е авторството на жалбоподателя към дата 18.VІ.2024г. в 06:48часа, когато е
извършено процесното нарушение категорично НЕ е безспорно. Същия е
управлявал процесното МПС към момента на проверката, посочил е в
АУАН,че ИМА възражения поради което горното не е достатъчно за
приемане,че към процесната дата за която е съставен АУАН-18.VІ.2024г. в
06:48часа,същия е бил водач на автомобила.
Приложените снимки и показанията на разпитаните свидетели Д. И.
И./“Аз съм актосъставител по акта. Поддържам изцяло и в пълен обем констатациите по акта. Относно случая
мога да кажа следното: Към днешна дата аз със сменена месторабота. Относно случая нямам спомен. При нас
беше ежедневие, пишехме по 20-30 акта на ден. Да се има в предвид отразеното в акта. АУАН се съставя на
основание модул ПТРР, който е внедрен и при регистрация на пътното превозно средство в самата система
отразява, че въпросното ППС е в нарушение. Виждаме само датата на нарушението. Въз основа на излязлото в
модула, съставяме акт.Нарушителят се запознава с нарушението, извиква се колега който да бъде свидетел на
нарушение. На база това, което излиза в модул ПТРР, се съставя акт.Разясняваме на нарушителя, че датата на
нарушението е различна от датата на съставянето на акта.Показва му се на нарушителя в модула датата, която
излиза при нас за нарушение, а за повече информация го изпращаме при мобилен екип, който вече му показва и
снимков материал с нарушението.В акта се предоставявъзможност на нарушителя да напише дали има
възражения и дали въпросният шофьор в този момент е шофирал превозното средство.В момента на съставяне на
акта, въпросният шофьор, се връчва един екземпляр на нарушителя, един екземпляр остава в нас.В момента на
съставяне на акта въпросния шофьор, който шофира ППС-то може да не е нарушителя, може той да не е карал
превозното средство в този момент. Затова му се предоставя възможност да напише във възражението дали той е
шофирал превозното средство на датата на нарушението. АУАН-а се съставя на въпросния шофьор на датата на
нарушението, а не на фирмата.“ и Д. В. И./“ Аз съм свидетел по акта по съставяне на акта и констатиране
на нарушението. Относно случая нямам спомен. Да се има в предвид отразеното в акта. Потвърждавам изцяло
написаното в акта.Когато ме извикат за свидетел, аз виждам на компютъра това което е написано, колегата
установява нарушението и ние виждаме това, за което колегата съставя акт. Без да има нарушение, не може да
бъде съставен акт.Самото МПС когато пристигне при нас, се генерира квитанция. Самата квитанция светва в
червено, че самото ППС е нарушител. Излиза датата и часа. При нас има патрул на БГ-ТОЛ. За да се види
мястото, със самия шофьор се отива на друг компютър, при колегите. Когато съставим акта и напишем самия акт,
вече е описано всичко - къде е сниман и всички подробности. Това излиза автоматично в системата, генерира
се.Друго нямам какво да добавя.“/ НЕ спомагат за установяване на това обстоятелство,
относно която на жалбоподателя е вменено процесното нарушение
/18.VІ.2024г. в 06:48часа /.
Изводът на състава е, че при съставяне на процесния АУАН НЕ са
спазени установените към съдържанието им императивни изисквания в
чл.42 и съответно чл.57, ал.1 от ЗАНН, като е съставен АУАН на един
предполагаем извършител което е в пълно противоречие на принципите на
административното право характеризиращо се с конкретика и правен
формализъм.
С оглед на горното състава счита,че процесното НП е неправилно,
постановено при неправилно прилагане на материалния закон, както и в
противоречие с Решението постановено по дело С-61/23 на СЕС, досежно
приложението на принципа за съразмерност на наложеното наказание, което
налага отмяната му, с произтичащите от това правни последици. Аргументите
на съда за този извод са следните:
При съставяне на АУАН и издаване на обжалваното НП е допуснато
съществено процесуално нарушение, доколкото в тях не е посочена
конкретната нарушена от жалбоподателя разпоредба, каквото е
императивното изискване на чл.42, ал.1, т.5 ЗАНН и чл.57, ал.1, т.6 ЗАНН.
В случая и в АУАН и в НП, като нарушена е посочена разпоредбата
на чл.179, ал.3а от ЗДвП, която обаче се явява санкционна такава, доколкото
предвижда съответно административно наказание за водачите на ППС от
категория по чл.106, ал.3 ЗДвП в случаите, в които не са изпълнили
задълженията си по ЗП, относно заплащане на пътни такси при изминато
разстояние по пътища от платената пътна мрежа.
Такова задължение е вменено на водачите на ППС с разпоредбата на
8
чл.139, ал.7 от ЗДвП, съгласно която водачът на пътно превозно средство от
категорията по чл.106 ал.3 ЗП е длъжен преди движение по път, включен в
обхвата на платената пътна мрежа, да закупи маршрутна карта за участъците
от платената пътна мрежа, които ще ползва, или да изпълни съответните
задължения за установяване на изминатото разстояние и заплащане на
дължимата такса по чл.10, ал.1, т. 2 от Закона за пътищата, освен когато тези
задължения са изпълнени от трето лице.
В случая е извършено именно посоченото административно
нарушение, доколкото не се касае за предварително закупена маршрутна
карта, а за заплащане на дължима пътна такса по чл.10, ал.1, т.2 ЗП при
установяване на реално изминато разстояние.
С оглед на изложеното, следва да се приеме, че в АУАН и НП не е
посочена нарушената разпоредба, съдържаща състава на извършеното
административно нарушение, а единствено е отразена санкционната норма на
чл.179, ал.3а ЗДвП, поради което състава приема, че в хода на
административно наказателното производство е допуснато съществено
нарушение на процесуалните правила, доколкото в АУАН и НП не е посочена
нарушената от жалбоподателя разпоредба, която в случая е чл.139, ал. 7
ЗДвП. В този смисъл последният е поставен в невъзможност да разбере от
правна страна вмененото му във вина административно нарушение, за което е
ангажирана отговорността му.
От друга страна, относно изискването за пропорционалност при
заплащане на такси от тежкотоварни автомобили за използване на определени
инфраструктури и санкциите за нарушения на националните разпоредби,
приети съгласно Директива 1999/62/ЕО в член 9а и с оглед национална правна
уредба, съгласно която всички нарушения се санкционират с глоба с фиксиран
размер", то с Решение на ЕС от 21 ноември 2024година, постановено по дело
С-61/23 по преюдициално запитване отправено на основание член 267 ДФЕС
от Административен съд Хасково (България) изрично се извежда, че
принципът на пропорционалност е част от общите принципи на правото на
Съюза, които трябва да бъдат зачитани от националното законодателство,
което попада в приложното поле или въвежда това право, включително при
липсата на хармонизация на правото на Съюза в областта на приложимите
санкции. И именно, поради което санкционните мерки, предвидени в
съответното национално законодателство, не трябва да надхвърлят границите
на подходящото и необходимото за постигането на легитимно преследваните
от това законодателство цели, като се има предвид, че когато има избор,
между няколко подходящи мерки, трябва да се прибегне до най-малко
ограничителната и че причинените неудобства не трябва да са несъразмерни
по отношение на преследваните цели.
В постановеното от СЕС РЕШЕНИЕ по дело С-61/2023г. е прието, че
не се допуска система от наказания, която предвижда налагане на глоба или
имуществена санкция с фиксиран размер за всички нарушения на правилата
относно задължението за предварително заплащане на такса за ползване на
пътната инфраструктура, независимо от характера и тежестта им.
Трябва изрично да бъде посочено, че по силата на чл.633 от ГПК вр.
чл.144 от АПК, решението на СЕС по преюдициално запитване е
задължително за всички съдилища и учреждения в Република България.
При съобразяване на задължителното тълкуване на съюзното
законодателство - Решение от 21.11.2024г. по дело С-61/2023г. на СЕС, се
9
налага изводът, че оспореното наказателно постановление е издадено в
противоречие с принципа за съразмерност по чл.9а от Директива 1999/62/ЕО
на Европейския парламент и на Съвета от 17.06.1999г. относно заплащането
на такси от тежкотоварни автомобили за използване на определени
инфраструктури. Иначе казано, размерът на наложената глоба е в
противоречие с чл. 9а от Директивата, поради липса на съразмерност спрямо
преследваната от законодателя цел, изразяваща се в липсата на възможност за
индивидуализиране на глобата за всеки конкретен случай, при съобразяване на
неговите особености, като изминато разстояние, дължима такса или други
обстоятелства от техническо естество.
Следва да бъде съобразено и обстоятелството, че със Закона за
изменение и допълнение на Закона за пътищата (ред. ДВ, бр. 14 от 2023 г.) в текста на
чл.106 от ЗП са добавени три нови алинеи-7-9 в сила от 01.01.2024г. Съгласно
чл. 106, ал.7 от ЗП(ред. ДВ, бр. 14 от 2023 г., в сила от 01.01.2024 г., изм., бр. 13 от 2024 г. в сила от
13.02.2024 г.), в случай че е налице частично или пълно недеклариране на тол
данни в рамките на един календарен ден за пътно превозно средство от
категорията по ал.3 (каквото е и процесното ППС), за което има действащ
договор с доставчик на услуга по електронно събиране на такса за изминато
разстояние, на собственика или ползвателя се предоставя възможност да
заплати таксата за преминаване през съответните участъци в срок до 14дни,
считано от получаването на уведомление по ал. 8.
При заплащане на таксата в срока по изречение първо не се образува
административно наказателно производство. Според чл.106, ал.8 от ЗП/ред. ДВ,
бр. 14 от 2023г., в сила от 01,01.2024 г., изм., бр. 13 от 2024 г. в сила от 13.02.2024 г.) в тридневен срок от
установяване на недекларирани тол данни доставчикът на услугата за пътно
таксуване уведомява по надлежен ред собственика или ползвателя на пътно
превозно средство, за което има сключен договор, като в уведомлението се
съдържа и размерът на незаплатените тол такси.
Цитираните норми в сила от 01.01.2024г. са в съответствие с чл.2, § 7
от Регламент 2020/204 на Комисията. Към настоящия момент същите са част
от действащото вътрешно право, поради което са по-благоприятен за касатора
закон и следва да бъде приложен на основание чл.3, ал.2 от ЗАНН, съгласно
който ако до влизане в сила на наказателното постановление последват
различни нормативни разпоредби, прилага се онази от тях, която е по -
благоприятна за нарушителя.
Ето защо процесната жалба е основателна, а обжалваното
наказателно постановление е НЕзаконосъобразно и недоказано по безспорен
начин, относно авторство/, поради което НП на АНО като неправилно, следва
да бъде отменено.
Относно разноските :
Искането за присъждане на разноски е направено своевременно в
хода на съдебното производство от страна на пълномощника на
жалбоподателя, като последният има право на такива предвид изхода на
делото–отмяна на обжалвания Б. М. Т.-ЕГН: **********, и с оглед
разпоредбата на чл.63, ал.3 от ЗАНН/чл. 63. (1) Районният съд в състав само от съдия разглежда делото по
същество и се произнася с решение, с което може да потвърди, да измени или отмени наказателното постановление или електронния
фиш. Решението подлежи на касационно обжалване пред административния съд на основанията, предвидени в Наказателно-
процесуалния кодекс, и по реда на глава дванадесета от Административнопроцесуалния кодекс. (2) В предвидените от закона случаи
съдът може да прекрати производството с определение, което подлежи на обжалване с частна жалба. /3) В съдебните производства по
ал. 1 страните имат право на присъждане на разноски по реда на Административнопроцесуалния кодекс. (4) Ако заплатеното от
страната възнаграждение за адвокат е прекомерно съобразно действителната правна и фактическа сложност на делото, съдът може по
искане на насрещната страна да присъди по-нисък размер на разноските в тази им част, но не по-малко от минимално определения
размер съобразно чл. 36 от Закона за адвокатурата.(5) В полза на юридически лица или еднолични търговци се присъжда и
възнаграждение в размер, определен от съда, ако те са били защитавани от юрисконсулт. Размерът на присъденото възнаграждение не
10
може да надхвърля максималния размер за съответния вид дело, определен по реда на чл. 37 от Закона за правната
помощ./,препращаща към чл.143 от „Административно процесуалния
кодекс“/чл.143.(1)Когато съдът отмени обжалвания административен акт или отказа да бъде издаден административен акт,
държавните такси, разноските по производството и възнаграждението за един адвокат, ако подателят на жалбата е имал такъв, се
възстановяват от бюджета на органа, издал отменения акт или отказ. (2) Подателят на жалбата има право на разноски по ал.1 и при
прекратяване на делото поради оттегляне на оспорения от него административен акт. (3) Когато съдът отхвърли оспорването или
подателят на жалбата оттегли жалбата, страната, за която административният акт е благоприятен, има право на разноски.(4) Когато
съдът отхвърли оспорването или оспорващият оттегли жалбата, подателят на жалбата заплаща всички направени по делото разноски,
включително минималното възнаграждение за един адвокат, определено съгласно наредбата по чл.36, ал. 2 от Закона за адвокатурата,
ако другата страна е ползвала такъв./.
От съдържанието на приложения на л.15-Договор за правна защита и
съдействие се установява, че договореното адвокатско възнаграждение в
размер на 700/седемстотин/ лева жалбоподателят е ЗАПЛАТИЛ в брой на
адвокат Д. К. А.-АК-Благоевград, поради което и АНО- „Национално тол
управление“ (НТУ) към Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ)гр.София,
следва да бъде осъдено да заплати от бюджета си в полза на жалбоподателя Б.
М. Т.-ЕГН: **********, направени по-горе съдебни разноски в размер на
400/четристотин/ лева с оглед налично ВЪЗРАЖЕНИЕ за прекомерност от
страна на представителя на АНО предвид невисоката фактическа сложност на
процесния казус.
С оглед представените писмени доказателства за платена от ПРС
сума от 23,80/двадесет и три лева и осемдесет стотинки/лева за пътни
разноски на свидетеля Д. В. И. - ЕГН ********** жив: гр. Благоевград, ул.
“***“ Бл.23, ап.15, Ет.5, същата също следва да бъде въстановена с оглед
направените разноски в който смисъл АНО, следва да я възстанови на РС-гр.
Перник,като ЗАПЛАТИ по сметка на Районен съд - гр. Перник в полза на
Републиканския бюджет,сумата в размер на 23,80/двадесет и три лева и
осемдесет стотинки/лева, представляваща направени от съда в настоящото
производство РАЗНОСКИ за пътни разходи на свидетел.
Що се отнася да искането за разноски на представителя на АНО, то
същите с оглед изхода на делото, следва да бъдат оставени без уважение.
Мотивиран от изложеното и на основание осн. чл.63, ал.2, т.1, вр.
ал.1, вр. чл.58д, т.1 от ЗАНН, съда счита,че така издаденото НП,следва
да бъде изцяло отменено, поради изтъкнатите по горе съображения в
който смисъл,съдът
РЕШИ:
ОТМЕНЯ Наказателно постановление № BG25062024/5800/P8-
579/21.ХІ.2024г. на Директор на „Национално тол управление“ (НТУ) към
Агенция „Пътна инфраструктура“(АПИ) гр. София- Р.С.М. с което на
жалбоподателя Б. М. Т.- ЕГН: **********, на осн. чл.179, ал.3а, вр. чл.139,
ал.7 от „Закона за движението по пътищата“ предвид неизпълнение на чл.10,
ал.1, т.2 от „Закона за пътищата“ извършено нарушение на чл.179, ал.3а от
„Закона за движението по пътищата“ е наложено наказание „Глоба“ в размер
на 1 800/хиляда и осемстотин/лева
ОСЪЖДА „Национално тол управление“(НТУ) към Агенция
„Пътна инфраструктура“(АПИ) гр. София, да ЗАПЛАТИ на Б. М. Т. - ЕГН:
**********, сумата в размер на 400/четристотин/лева, представляваща
направени от лицето в настоящото производство РАЗНОСКИ за Адвокатско
възнаграждение за адвокат.
11
НА осн. чл.189 НПК, ОСЪЖДА Национално тол управление“(НТУ)
към Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) гр. София, да ЗАПЛАТИ по
СМЕТКА на Районен съд - гр. Перник в полза на Републиканския бюджет,
сумата в размер на 23,80/двадесет и три лева и осемдесет стотинки/лева,
представляваща направени от съда в настоящото производство РАЗНОСКИ за
пътни разходи на свидетел/ Д. В. И. -ЕГН ********** жив: гр. Благоевград
ул.“***“ Бл.23, ап.15, Ет.5/.
ОСТАВЯ без УВАЖЕНИЕ искане за присъждане на
юристконсулско вазнаграждение.
РЕШЕНИЕТО подлежи на касационно обжалване, по реда на
Административно процесуалния кодекс-Глава ХІІ, пред Пернишки
Административен съд в 14-дневен срок от съобщаването му на страните.
Съдия при Районен съд – Перник: _______________________
12