РЕШЕНИЕ
№ 11116
Пловдив, 09.12.2025 г.
В ИМЕТО НА НАРОДА
Административният съд - Пловдив - III Състав, в съдебно заседание на тринадесети ноември две хиляди двадесет и пета година в състав:
| Съдия: | ЛЮБОМИРА НЕСТОРОВА |
При секретар МАРИЯНА ГЕОРГИЕВА-ПЕЙНИРОВА като разгледа докладваното от съдия ЛЮБОМИРА НЕСТОРОВА административно дело № 20257180701591 / 2025 г., за да се произнесе взе предвид следното:
Производството е по реда на чл. 145 и сл. от Административнопроцесуалния кодекс /АПК/.
Делото е образувано по жалба на "Медикус Алфа Специализирана хирургична болница за активно лечение" ЕООД, [населено място], [улица], [ЕИК], представлявано от управителя Д. Г., с процесуален представител адв. А. О. срещу Решение № 13 ИФ–02–3–86/05.08.2024 г. на изпълнителен директор на "Изпълнителна агенция за насърчаване на малките и средните предприятия" /ИАНМСП/, с което е потвърдено Протоколно решение № 13 ИФ–02–3–68/02.07.2024 г., в частта за редукция на отчетените разходи за основен персонал, в размер на 71 357.46 лв. по проект "Научноизследователска и развойна дейност в "Медикус Алфа СХБАЛ", съгласно Договор за финансиране № 13 ИФ–02–3/06.12.2022 г., подписан със запетая "За изпълнителен директор" от зам. изпълнителен директор съгласно Заповед № РД-13-114/02.08.2024 г.
Жалбоподателят оспорва компетентността на органа, издал обжалваното решение, подписано от Б. Д., зам. - Изпълнителен директор на ИАНМСП, съгласно Заповед № РД-13-114/02.08.2024 г. Твърди, че административният акт е издаден в нарушение на приложимия материален закон и при неправилна преценка на относимите факти. Счита, че административният орган неправилно е редуцирал отчетените разходи за периода по проект "Научноизследователска и развойна дейност в "Медикус Алфа СХБАЛ" в размер на 71 357,46 лв., тъй като тези разходи са надлежно извършени и отчетени съобразно Процедурата за административно и финансово отчитане на проекти по Национален иновационен фонд. Поддържа, че доводите за незаконосъобразно извършени разходи не съответстват на нито едно от събраните и установени по преписката обстоятелства. Заявено е, че за да откаже разходите, административният орган е извършил неправилно тълкуване и прилагане на разпоредбите на Кодекса на труда /КТ/, което не съответства на действителните фактически отношения. Оспорено е твърдението за наличие на недекларирани допълнителни трудови договори. Посочено е, че съобразно заложеното в одобрения Формуляр за кандидатстване, назначените специалисти д-р Р. С., д-р Б. П., д-р М. В. и д-р П. М., са изпълнявали дейностите по проекта в рамките на работното си време и длъжност, на които са били назначени в "Медикус Алфа СХБАЛ" ЕООД, което е допустимо съгласно Процедурата за административно и финансово отчитане на проекти по Национален иновационен фонд /процедурата/. Сключените допълнителни споразумения по чл.119 КТ не съставляват допълнителен трудов договор и са били необходими и изисквани единствено и само за яснота при отчитане на проекта. На лицата не е изплащано възнаграждение по допълнителен трудов договор за изпълнение на проекта – такъв не е сключван. Представените документи и отчети съответстват изцяло на правилата, посочени в Процедурата и са надлежно отчетени, поради което редуцирането им за плащане от отчета на бенефициера е незаконосъобразно. Поискана е отмяна на Решение № 13 ИФ–02–3–86/05.08.2024 г., с което е потвърдено Протоколно решение № 13 ИФ–02–3–68/02.07.2024 г., в частта за редукция на отчетените разходи, ведно с присъждане на направените в съдебното производство разноски и адвокатски хонорар.
По настоящото дело като ответник конституиран - Управителят на Национален иновационен фонд (НИФ), който встъпва в правата и задълженията на Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия по Съвместната програма „ЕВРОСТАРС“, считано от 25 юли 2025 г. на основание & 4 от Преходните и заключителни разпоредби (ПЗР) на Постановление № 132 на Министерски съвет от 22.07.2025 г. за приемане на Правилник на НИФ, обн. в ДВ, бр. 60 от 25.07.2025 г.
Настоящото съдебно производство е повторно във връзка с Решение № 8130/23.07.2025 г., постановено по адм. д. № 3198/2025 г. по описа на ВАС, VI О., с което е отменено Решение № 810/24.01.2025 г., постановено по адм. д. № 1849/2024 г. по описа на Административен съд – Пловдив, и делото е върнато за ново разглеждане от друг състав на съда. При новото разглеждане на делото е указано да се доокомплектова административната преписка с липсващите технически отчет на координатора и Декларация Приложение № 21 към ПАФОПНИФ, след което включително чрез използване на специални знания на вещо лице, съдът следва да установи какви са конкретните задължения на лицата във връзка с изпълнението на проекта, доколкото същите се припокриват със задълженията им по основните трудови договори и дали са изпълнявани в рамките на установеното работно време по основното трудово правоотношение.
В съдебно заседание жалбоподателят се представлява от адв. О., който поддържа жалбата по доводи, изложени в представената по делото писмена защита. Претендира присъждане на разноски за всички инстанции.
Ответникът – управител на Национален иновационен фонд, се представлява от Н. П., главен експерт професионално направление „Право“, Дирекция „Програмни дейности“ в НИФ, който оспорва жалбата по аргументи, изложени в представените по делото писмени бележки. Претендира юрисконсултско възнаграждение.
Административен съд Пловдив, след като обсъди доводите на страните, прецени поотделно и в тяхната съвкупност събраните по делото писмени и гласни доказателства и заключението на вещото лице по назначената съдебно-счетоводна експертиза /ССчЕ/ във връзка с дадените от ВАС указания, прие за установено от фактическа страна следното:
От фактическа страна по делото се установява, че на 06.12.2022 г. между ИАНМСП и „Медикус Алфа СХБАЛ“ ЕООД е сключен Договор № 13ИФ-02-3/06.12.2022 г. за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ за осъществяване на научноизследователски развоен проект. Общата стойност на проекта е в размер на 510 137.04 лв., като на дружеството като бенефициер/координатор се предоставя БФП в общ размер на 316 700.65 лв. Координаторът е представил в ИАНМСП отчет за втори отчетен период на проект с наименование "Научноизследователска и развойна дейност в „Медикус Алфа - Специализирана хирургична болница за активно лечение ЕООД“. На 14.03.2024 г. е изготвено техническо заключение за втори отчетен период от независим експерт, определен със заповед от 22.06.2023 г. на изпълнителния директор на ИАНМСП, въз основа на което е изготвен доклад от и.д. директор на Дирекция РМСП и Ръководител ЗОУФ, с който се предлага да се одобрят разходи в размер на 50 523.50 лева и безвъзмездна финансова помощ в размер на 25 261.75 лева, от които за координатора "Медикус Алфа Специализирана хирургична болница за активно лечение" ЕООД - разходи в размер на 27 567.94 лева и безвъзмездна финансова помощ в размер на 13 78397 лева и се предлага да бъде изплатена одобрената безвъзмездна финансова помощ (БФП) за втори отчетен период, съобразно договорения ред за плащане. Към доклада е приложен финансов анализ, в който е посочено, че за координатора/бенефициера на проекта по перо на бюджета „Разходи за персонал“ от отчетени разходи в размер на 101 622.35 лева са одобрени разходи в размер на 23 547.94 лева. С Протоколно решение № 13ИФ-02-3-68/02.07.2024 г. на изпълнителния директор на ИАНМСП е утвърден доклада на ръководителя на ЗОУФ с предложение за одобряване на представения от бенефициера/координатора "Медикус Алфа Специализирана хирургична болница за активно лечение" ЕООД отчетен доклад по отношение постигнатите резултати за втори отчетен период на проекта и договора от 06.12.2022 г. и са одобрени извършените от координатора разходи за посочените отчетен период и проект в размер на 27 567.94 лева и БФП в размер на 13 783, 97 лева. Срещу Протоколно решение № 13ИФ-02-3-68/02.07.2024 г. на изпълнителния директор на ИАНМСП е подадено възражение от страна на координатора/бенефициера и с оспореното пред първата съдебна инстанция Решение № 13 ИФ-02-3-86/05.08.2024 г. на изпълнителния директор на Изпълнителна агенция за насърчаване на малките и средните предприятия" е прието, че възражението е неоснователно и е потвърдено Протоколно решение № 13ИФ-02-3- 68/02.07.2024 г. на изпълнителния директор на ИАНМСП по проект на НИФ – 13 сесия – Договор №13ИФ-02-3/06.12.2022 г.
В хода на настоящото съдебно производство към делото са приобщени: - Договор № BG131304835-2022-01-0078-С01, Технически отчет (л.10-гръб); форма за технически отчет Приложение № 1 към ПАФОП НИФ (л.86); декларация – Приложение № 21 към ПАФОП НИФ (л.96) и доклад за извършена проверка по изпълнение на проект „ Научноизследователска и развойна дейност в „Медикус Алфа – Специализирана хирургична болница за активно лечение“ ЕООД от 13-та сесия на НИФ с бенефицияр „Медукис Алфа – Специализирана хирургична болница за активно лечение“ ЕООД (л.99).
От техническия отчет към доклада се установява резултат, че е извършен подбор на лица, които да бъдат включени в изследването; прегледани са минимум 100 лица; диагностицирани са минимум 100 лица, които предстои да бъдат изследвани посредством лечебно-диагностичен иновативен процес – PHS простатен хистоскенинг; включени в наблюдение и изследвани минимум 100 лица.
В отчета е направено и описание на изпълнението за периода на отчитане, а именно: - в отчетния период в лечебно-диагностичния иновативен процес – PHS простатен хистоскенинг са включени 24 пациента, като са извършени съответните прегледи, консултации, лабораторни изследвания, диагностика и лечение; създадени са им досиета, включващи анкетни карти, информирано съгласие, назначените изследвания и процедури, резултати и пр.; проследяван е ходът на лечение и развитието на състоянието на пациентите от екип по проекта с квалифицирани кадри в областта на урологията, анестезиологията и реанимацията и вътрешни болести. Отчетено е, че за дейностите по проекта се ползват новозакупена апаратура за би-полярна коагулация, както и наличното в болницата медицинско и друго оборудване, вкл. и операционни зали. Екипът включва лекари изследователи по специалности – социална медицина и социология. Включва и следните други специалисти:
• Р. Л. С. - назначен съгласно Допълнително споразумение към трудов договор № 26/18.10.2016 г. от 06.01.2023 г. Служителят е назначен на позиция по проекта „ръководител фаза“ с работно време по проекта 72 часа месечно с основно месечно възнаграждение в размер на 2 712.67лв. Споразумението е валидно за срок от 17 месеца; към допълнителното споразумение е приложено и Споразумение за вменяване на задължения;
• Б. С. П. - назначена съгласно Допълнително споразумение към трудов договор № 026/08.08.2016 г., от 06.01.2023 г. Служителят е назначен на позиция по проекта „изследовател - лекар уролог“ с работно време по проекта 72 часа месечно с основно месечно възнаграждение в размер на 2 427.13 лв. Споразумението е валидно за срок от 17 месеца; към допълнителното споразумение е приложено и Споразумение за вменяване на задължения;
• М. И. В. - назначена съгласно Допълнително споразумение към трудов договор № 084/29.04.2020 г., от 06.01.2023 г. Служителят е назначен на позиция по проекта „изследовател - лекар анестезиолог“ с работно време по проекта 72 часа месечно с основно месечно възнаграждение в размер на 2 427.13 лв. Споразумението е валидно за срок от 17 месеца; към допълнителното споразумение е приложено и Споразумение за вменяване на задължения;
• П. В. М. - назначен съгласно Допълнително споразумение към трудов договор № 45/17.10.2013 г., от 06.01.2023 г. Служителят е назначен на позиция по проекта „изследовател - лекар анестезиолог“ с работно време по проекта 72 часа месечно с основно месечно възнаграждение в размер на 2 998.21 лв. Споразумението е валидно за срок от 17 месеца; към допълнителното споразумение е приложено и Споразумение за вменяване на задължения.
От Форма на технически отчет, т.1.3 Описание на напредъка за постигане целите на проекта, Постигнати резултати се установява, че е сформиран основен и спомагателен екип за реализация на проекта; подписани са трудови договори/допълнителни споразумение с членовете на основния екип – 7 бр. и с членовете на спомагателния екип – 2 бр.
От декларация – Приложение № 2 към ПАФОП НИФ се установява, че приложените трудови договори и/или допълнителни трудови договори и допълнителни споразумения към трудови договори за основните и спомагателните участници в изпълнение на проекта към втори отчетен период са актуални /действащи за съответния отчетен период – 01.06.2023 г. – 30.11.2023 г. и няма промяна в клаузите по същите, като са посочени и лицата, а именно: - д-р Д. Г. – договор за управление от 24.06.2007 г., допълнително споразумение от 06.01.2023 г.; - д-р Р. С. – трудов договор от 18.10.2012 г., допълнително споразумение от 06.01.2023 г.; д-р Б. П. – трудов договор № 26/08.08.2016 г., допълнително споразумение от 06.01.2023 г.; д-0р М. В. – трудов договор № 084/29.04.2020 г., допълнително споразумение от 06.01.2023 г.; д-р П. М. – трудов договор№ 45/17.10.2013 г., допълнително споразумение от 06.01.2023 г. и д-р В. Б. – трудов договор № 128/01.02.2023 г.
В заключението на независимия експерт на НИФ, в т.II. Становище за съответствие на разходи за персонал, инструменти/оборудване; материали/консумативи, външни услуги (важащо за всички участници в проекта), „За координатора“, в т.1 – перо в бюджета „Разходи за персонал“ експертът посочва, че извършените разходи за персонал са обвързани с вложените материали и с целите, постигнати за отчетния период от колектива на Координатора, както и, че те са описани и отчетени съгласно законовите изисквания за водене на счетоводна отчетност – заповеди, отчетна работа, получени възнаграждения, като експертът е одобрил изцяло представеният технически отчет по отношение на постигнатите резултати за отчетния период.
От доклада за извършена проверка по изпълнение на проекта рег. № 13ИФ-02-3-17/31.01.2024 г. в раздел „Екип“ подробно е описан екипът по проект с функциите и задълженията, които има всеки един от тях, като в част „Допълнителна информация, необходима за оценка на проектното предложение/информацията“ екипът на Звеното за контрол на НИФ, 13-та сесия отбелязва че квалификацията и опита на екип е таргетирана точно в сферата на изследователския проблем и ще допринесе за навременното, акуратно и добре документирано изпълнение на проекта. В част „Изпълнение на проекта“ в доклада се посочва, че всички от екипа са изявени специалисти в своята област, като екипът е мултидисциплинарен и включва лекари със специалност „урология“, „анестезиология и реанимация“, социална медицина и здравен мениджмънт“, „епидемиология на заразните болести“, както и социолог, който има опит в управлението на проекти. Посочено е също така, че за всеки са определени функции и ангажименти, които съответстват, както на квалификацията и професионалния им опит, така и на характера и на нагласата им.
При така установената фактическа обстановка се налагат следните правни изводи:
По приложението на материалния закон, съдът съобрази следното: Отношенията между страните се развиват по договор за финансиране №13ИФ-02-3 от 06.12.2022 г., сключен между Изпълнителна агенция за насърчаване на малките и средни предприятия и жалбоподател „Медикус Алфа – Специализирана хирургична болница за активно лечение“ЕООД. Договорът е сключен на основание чл.48 от Правила за управление на средствата на НИФ-2022г. (ПУСНИФ). Записаните в договора суми, които представляват БФП, имат предварителен характер и представляват регламентирана финансова рамка на проекта на бенефициера. Финансиращата институция не е длъжна да изплати тази безвъзмездна финансова помощ в същия този размер, а изплаща субсидия само в размер на доказаните от бенефициера действително извършени допустими разходи и по реда на Правилата за управление на средствата на националния иновационен фонд. Т.е., на одобрение от финансиращата институция подлежат само направените от бенефициера/координатора на проекта разходи, които са допустими за целите на проекта. Допустими са тези разходи, които отговарят едновременно на следните изисквания – да са извършени съгласно изискванията на ПУСНИФ и процедурата за административно и финансово отчитане на проекти по НИФ; да са предвидени в бюджета на проекта; да са действително извършени от бенефициера/координатора и да са удостоверени със съответните счетоводни документи и да са отразени в аналитични счетоводни регистри по проекта.
В тази връзка, при спазване на разписаните правила и на сключения договор от двете страни, след представяне на посочените финансови отчети, придружени със съответните разходно оправдателни документи, право и задължение на финансиращата институция е да извърши проверка преди да разпореди плащане към бенефициера. Всичко това в настоящия случай е сторено, като е прието, че са констатирани нередности, поради което е извършена процесната финансова редукция.
Във връзка с горното, основният спор по делото е относно обосноваността и законосъобразността на направените изводи в административното производство, че координаторът не представя ясни споразумения към трудовите договори, в които задължително да разписани всички реквизити на чл.66 от КТ, откъдето не става ясно посоченото работно време от 72 часа в законоустановеното работно време или извън него е. В този смисъл административният орган е приел, че е нарушен чл.63 ал.9 от Процедурата, както и чл.27 ал.1 от Правилата за управление на средствата на НИФ, тъй като липсва назначаване по основно или допълнително трудово правоотношение, в т. ч. и по чл.110 или чл.11 от КТ.
В ПАФОП по НИФ са посочени изискванията за допустими разходи по проекта, на част от които се е позовал административния орган. По отношение раздел II. Допустими разходи по проекта - чл.61 ал.3, е регламентирано, че допустими са тези разходи, които отговарят едновременно на 16 изисквания, от които административният орган е приел за неспазено изискването по т. 1 – "да са законосъобразни".
По отношение чл.61 ал.3 т.1 от ПАФОП, чл.63 ал.2 т.1 от ПАФОП предвижда отчитане разходи за персонал на база трудов договор и/или сключено допълнително споразумение към него, с които пряко се ангажира лицето да полага дейности по проекта; а според т.2, разходи за възнаграждение на екипа по проекта могат да се отчитат като разходи за персонал на база трудов договор за допълнителен труд на основание чл.110 от КТ /за работа при същия работодател/, чл.111 от КТ /за работа при друг работодател/ и по чл.114 от КТ /за работа през определени дни от месеца/, с които пряко се ангажира лицето да полага дейности по проекта. В чл.63 ал.6 от ПАФОП е посочено, че длъжността в основния или допълнителен трудов договор "или допълнителното споразумение" на назначените за изпълнението на проекта служители, може да не съответства буквално като наименование на длъжността в бюджета на проекта, но следва кръга на изпълняваните дейности да бъде идентичен. Т.е. не е основание само по себе си за редуциране на БФП, обстоятелството, че със сключените допълнителни споразумения не са преуредени заеманите от членовете на екипа длъжности съгласно кодовете им по Националната класификация на професиите и длъжностите за 2023 г., като е от значение идентичността на задълженията по длъжностните характеристики по основните трудови правоотношения и задълженията по допълнителните споразумения (л.446 – л.480, т.2, адм. д. № 1849/2024 г.). В тази връзка, членовете на екипа по проекта посочени като изследователи и технически персонал по трудовите си договори заемат длъжности: анестезиолог-реаниматор и интензивно лечение, уролог, вътрешни болести, социолог. В чл.63 ал.9 е посочено, че трудовият договор и съответните допълнителни споразумения, допълнителните трудови договори задължително се представят с всички попълнени реквизити по чл.66 от КТ, подписани от двете страни. Тези разпоредби обосновават извод за възможност от сключване на допълнително споразумение за изпълнение на дейности от проекта към основен трудов договор в предприятието на бенефициера. В тази връзка са и разпоредбите на чл.63 ал.10 и ал.11 от ПАФОП, регламентиращи изискванията при отчитане разходите за персонал в отделните предвидени хипотези на чл.110 и чл.111 КТ.
В случая не се спори, че са спазени изискванията на чл.63 ал.12 от ПАФОП относно разходите за персонал за ръководителя на проекта. Приложената възможност от бенефициера – сключени допълнителни споразумения към трудови договори на лицата, ангажирани за изпълнение на проекта, се потвърждава и от чл.63 ал.4 – за първи отчетен период се прилагат всички трудови договори, също договори за управление и контрол и допълнителни споразумения за съответния служител; ал.16 б."д" – "В случаите когато отчетените разходи за труд на участниците в проекта се изчисляват като част от договореното възнаграждение в предприятието, се представят фишове за възнаграждения и рекапитулации, в които следва да е посочен на отделен ред разхода по НИФ в съответствие с представен месечен отчет за извършена работа и отработено време по проекта /по образец Приложение № 22 за всеки член от екипа, които да кореспондират с отразеното възнаграждение в месечните справки за разходи на персонал /Приложение № 7.1.2/". В тази насока е чл.64 ал.1 т.1 от ПАФОП – за отчитане на разходите се представят – заверено копие на "основен и/или допълнително споразумение или допълнителен трудов договор за участниците, ангажирани по проекта". В чл.27 ал.1 от ПУСНИФ са посочени длъжностите, които включва основния персонал: изследователи и/или технически персонал, включително и ръководни длъжности – ръководител на фаза и ръководител на проекта, а спомагателния персонал включва помощен персонал – счетоводител, юрист и други, които подпомагат и са свързани с изпълнението на проекта. В чл.27 ал.3 е посочено, че разходите за основен и спомагателен персонал се планират поотделно, а според чл.27 ал.5 – разходите за основен персонал се планират по отделни позиции с посочени в бюджета на проекта имена и длъжности, които ще изпълняват основни дейности по отделните фази при изпълнението на проекта. Т.е. след като в разпоредбата е прието, че позициите се заемат от длъжности, това ориентира към извод за ангажиране на лица с длъжности в предприятието на бенефициера на отделните позиции. Тоест, налице е възможност, както за трудов договор за допълнителен труд при същия работодател, така и допълнително споразумение – в зависимост от обстоятелството дали има промяна в задълженията от длъжностната характеристика на заеманата длъжност и задълженията от съответната позиция по проекта. С представените по делото допълнителни споразумения, като се запазват мястото на работа, длъжността, срока и работното време, се променя, като се увеличава, основното трудово възнаграждение за периода на участие в проекта и се възлагат като трудови, задълженията, които следва да се изпълняват в рамките на 72 часа месечно. В случая, преките задължения на работниците и служителите по основните трудови договори не са различни като характер от тези по проекта, т. е. не е различна самата работа, която същите лица трябва да извършват по проекта съгласно допълнителните споразумения. Т.е., доколкото дейността по проекта съвпада с основния предмет на дейност на жалбоподателя, задълженията по проекта се припокриват със задълженията по основните трудови договори. Предвид горното, следва да се приеме, че не е налице изменение на трудовия договор, с което се променя длъжността и/или срокът на договора, поради което не е следвало да се изпраща уведомление съгласно чл.62 ал.3 от КТ във връзка с чл.3 ал.1 т.1 б.“б“ от Наредба №5/29.12.2022 г. Обстоятелството, че по представените ведомости са начислявани и трудовите възнаграждения по основния трудов договор, отделно от тези за работа по проекта, само по себе си не е доказателство, че е в рамките на отчетените за работа по проекта часове това не е правено. Относно отчитането на разходите от счетоводен аспект, съответно на изискванията на проекта, са налице фишове и месечни отчети, документирали дейността на всеки участник в проекта, което е проверено от независим експерт, представил положително заключение. С допълнителните споразумения на практика е уговорено, лицата ангажирани в екипа, да изпълняват задълженията си по основния трудов договор по отношение само на предмета на проекта. Изпълняваните от тях преди това задължения, според разпитания по делото свидетел са поети от останалите работници и служители в предприятието. Липсва законова или договорна разпоредба, която да забрани на работодателя да продължи да изплаща уговореното по основния договор възнаграждение, дори ако не получава насрещна престация срещу него, ако такава е волята му и уговореното с работника и служителя, доколкото не се установява в рамките на отчетеното време за работа по проекта, членовете на екипа да не са работили по него, в частност - да са полагали труд за предприятието, извън конкретната му дейност по проекта.
Отделно от това в представените по делото фишове за заплати, ясно са посочени средствата по процесния договор за БФП от възнаграждението за отработените дни по основния трудов договор на всеки участник в проекта, а от сключените споразумения за вменяване на задължения (л.473 – л.478, т.2, адм. д. № 1849/2024 г.) категорично се установява, че дейността по проекта следва да се извършва в рамките на работното време и място, с оглед изследователския момент в дейността по проекта. Очевидно е, че същата не може да се извършва без пациенти.
Предвид гореизложеното, съдът намира, че не е допуснато твърдяното от административния орган нарушение на чл.61 ал.3 т.1 от ПАФОП. Т.е. оспореният административен акт следва да бъде отменен, в частта му относно извършената редукция на БФП, като преписката се върне на административния орган за ново произнасяне при спазване на горните указания по тълкуване и прилагане на закона.
При този изход на спора и претенциите на страните за присъждане на разноски по делото, съдът намира, че такива се следват на жалбоподателя и същите се констатираха в размер на 11 800.00 лв.(единадесет хиляди и осемстотин) лева, представляваща – 50.00 лв. платена държавна такса, 640.00 лв. депозит за вещо лице, 5 000.00 лв. адвокатско възнаграждение по адм. д. № 1849/2024 г., 570.00 лв. държавна такса за касационна жалба и 6 800.00 лв. адвокатско възнаграждение пред касационната инстанция.
Воден от горното и на основание чл.172 ал.2 във връзка с чл.173 ал.2 от АПК, Административен съд Пловдив, III състав,
Р Е Ш И :
ОТМЕНЯ Решение № 13 ИФ–02–3–86/05.08.2024 г. на изпълнителен директор на "Изпълнителна агенция за насърчаване на малките и средните предприятия" , с което е потвърдено Протоколно решение № 13 ИФ–02–3–68/02.07.2024 г., в частта за редукция на отчетените разходи за основен персонал, в размер на 71 357.46 лв. по проект "Научноизследователска и развойна дейност в "Медикус Алфа СХБАЛ", съгласно Договор за финансиране № 13 ИФ–02–3/06.12.2022 г.
ИЗПРАЩА преписката на Управителя на Национален иновационен фонд за ново произнасяне при съобразяване със задължителни указания по тълкуването и прилагането на закона, дадени в мотивите на решението.
ОСЪЖДА Национален иновационен фонд да заплати на „Медикус Алфа – Специализирана хирургична болница за активно лечение“ ЕООД, с [ЕИК], със седалище и адрес на управление: [населено място], [улица], с управител Д. Г., сумата от 11 800.00 лв.(единадесет хиляди и осемстотин) лева, представляваща разноски по делото.
Решението подлежи обжалване пред Върховен административен съд на Р България в 14-дневен срок от съобщаването му на страните.
| Съдия: | |