Решение по дело №2691/2020 на Окръжен съд - Бургас

Номер на акта: 260112
Дата: 14 април 2022 г. (в сила от 14 април 2022 г.)
Съдия: Веселка Георгиева Узунова
Дело: 20202100502691
Тип на делото: Въззивно гражданско дело
Дата на образуване: 18 ноември 2020 г.

Съдържание на акта

Р Е Ш Е Н И Е

 

VІ-260112                            14.04.2022 година                     град Бургас

 

В  ИМЕТО   НА   НАРОДА

 

БУРГАСКИЯТ ОКРЪЖЕН СЪД,                шести граждански въззивен състав

На  тридесет и първи март                    две хиляди  двадесет и втора  година

в открито съдебно заседание, в следния състав:

                                                       

                                                      ПРЕДСЕДАТЕЛ:  ВЕСЕЛКА УЗУНОВА

                                                                ЧЛЕНОВЕ: 1.ТАНЯ ЕВТИМОВА

                                                                                    2.мл.с.ДИМИТЪР С.

Секретар  Тодорка Стоянова

като разгледа докладваното от  съдията   Узунова 

въззивно гражданско дело номер 2691  по описа за 2020 година ,за да се произнесе,взе предвид следното: 

Производството по делото е по реда на чл.258 и сл. ГПК.                

Образувано е пред БОС по повод въззивна жалба на ГД“Гранична полиция“-МВР гр.София,подадена чрез процесуалния представител юрисконсулт К И,с адрес за призоваване: гр.Бургас,ул.“Цар Асен“№4,срещу Решение № 260261 от 23.09.2020г. постановено по гр.д.№2205/2020г.по описа на БРС,с което въззивната ГД “Гранична полиция“-МВР е осъдена да заплати на въззиваемия М.В.У. с ЕГН-********** ,със съдебен адрес: *** сумата от 1512.66 лева,представляваща допълнително трудово възнаграждение за 205.92 часа положен от въззиваемия и неплатен извънреден труд ,представляваща разликата между положения от него нощен труд през периода 25.07.2017г.-14.05.2020г. и преизчисления такъв с коефициент 1.143,сумата от 191.33 лева,представляваща сборна лихва за забава върху отделните вземания,дължима от изпадането в забава за всяко вземане до 14.05.2020г.,законната лихва върху главницата от 1512.66 лева ,считано от 15.05.2020г.до окончателното и изплащане и 350 лева разноски по делото.

              Във въззивната жалба са изложени оплаквания за  необоснованост и неправилност на решението на БРС. Въззивникът сочи,че спорното при този род дела се свежда до точното прилагане на закона и тълкуването на правните норми,относими към нормалната продължителност на нощния труд и заплащането на допълнително възнаграждение за него на лицата,работещи по служебно правоотношение в системата на МВР,с оглед основание на заявената искова претенция и приетото от първоинстанционния съд становище за наличие на празнота в правната уредба,изразяваща  се в липса на норма за преобразуване на часовете положен нощен труд в дневен и налагаща запълването и с друга норма,регламентираща сходна материя.Преобладаващата съдебна практика застъпва становище за основателност на претендираните от държавните служители възнаграждения,която въззивникът счита,че не следва да бъде съобразявана,като незадължителна.В решение по гр.д.№786/2019г.ВКС е засегнал въпроса относно приложимостта на общата нормативна уредба в правоотношенията на държавните служители в МВР с полицейски правомощия,като е изразено становище за недопустимост на аналогично приложение на закона за държавните служители в гражданските ведомства,включително и конвертирането на часовете труд,положен през нощта,в дневни часове.Въззивникът счита изводите на БРС относно преобразуването на нощния труд с коефициент 1.143 в извънреден труд за неправилни,тъй като ищецът има качеството на държавен служител в системата на МВР,а ЗМВР разграничава три групи служители –по чл.142 а1 т.1 ЗМВР- полицейски органи,органите на ПБЗН и лицата по ал.3 на същия член,чийто статут по силата на чл.142 ал.2 ЗМВР се урежда от ЗМВР,по чл.142 ал.1 т.2 ЗМВР-останалите държавни служители в МВР,чийто статут,съгласно чл.142 ал.4 ЗМВР се урежда от ЗДСл.В системата на МВР работят и лица по трудово правоотношение- чл.142 ал.1 т.3 ЗМВР и статутът им,съгласно чл.142 ал.5 ЗМВР се урежда съгласно КТ и ЗМВР.Една и съща правна материя –възникване,изменение,прекратяване на правоотношенията по повод полагането на труд,статут,права и задължения,работно време,почивки и отпуски,синдикално сдружаване е регламентирано за трите групи служители в МВР в три различни нормативни акта- ЗМВР,ЗДСл и КТ,като ЗМВР съдържа специални правни норми,които са относими към конкретните правни субекти и правоотношенията с тях,като изключват по отношение на последните приложението на общите норми в КТ.Развити са подробни правни съображения в подкрепа на становището,че КТ не намира субсидиарно приложение по отношение на държавните служители като цяло и на тези от тях,работещи в МВР,а тъй като ищецът е служител по чл.142 ал.1 т.1 ЗМВР,то съдържанието на неговото правоотношение се определя от нормите на ЗМВР.Счита,че районният съд неправилно е определил коефициент 1.143 прилагайки разпоредбата на чл.9 ал.2 НСОРЗ,които в случая са неприложими,а липсата на такава разпоредба в ЗМВР и наредбите,не съставлява празнота в правото, която да подлежи на запълване,защото уредбата в ЗМВР е изчерпателна.     

          Отправеното до БОС искане е за отмяна на решението на БРС и за постановяване на решение от въззивната инстанция по съществото на спора,с което да се отхвърли предявеният иск. Няма доказателствени искания. Претендира разноски.Прави възражение за прекомерност на адвокатското възнаграждение на въззиваемата страна.

 

             В депозирания писмен отговор въззиваемият М.В.У. е оспорил въззивната жалба и е изразил становище за неоснователност на оплакванията. Посочва,че безспорно въззиваемият е в трудово правоотношение с ответника,както и че е държавен служител,съгласно разпоредбата на чл.142 ал.1 т.1 ЗМВР.Съгласно разпоредбата на чл.187 ал.1 ЗМВР нормалната продължителност на работното време на държавните служители в МВР е 8 часа дневно и 40 часа седмично,при 5-дневна работна седмица,а според ал.3 на същия член- изчисляването на работното време е подневно,а за работещите на 8-,12-или 24-часови смени –сумирано за едномесечен период..при работа на смени е възможно полагането на труд и през нощта между 22.00 и 6.00 ,като работните часове не следва да надвишават средно 8 часа за всеки 24-часов период. След изменението на цитираната разпоредба,новата,действаща и към настоящия момент разпоредба,предвижда сумарното отчитане да бъде извършвано на 3-месечен период. Счита,че относно продължителността на работното време през нощта следва да се прилага КТ,а Наредбите на МВР /Наредба № 8121з-592/25.05.2015г.,Наредба №8121з-776/29.07.2016г./ не съдържат изрична регламентация за приравняване на нощния труд в дневен,а предвиденото полагане на нощен труд не повече от 8 часа,което неправилно се тълкува от въззивника ,че приравняването на нощния труд към дневен следва да се извърши с коефициент 1.Правилното тълкуване според въззиваемия е,че се разрешава полагане на нощен труд средно в размер на 8 часа за всеки 24 часов период,без да се изключва приравняването му към дневния и съответно без да се изключват правилата за заплащане на извънреден труд,ако такъв е положен.Счита,че се налага извод,че при наличието на празнота в съответния нормативен акт ще се приложат правилата на ЗДСл,ЗМВР и съответно-на КТ. Въззиваемият споделя изцяло мотивите на БРС,довели до извода му за основателност на исковата претенция,като моли решението му да бъде потвърдено като правилно и законосъобразно,обосновано от доказателствата по делото.Няма доказателствени искания,претендира разноски.

 

             БОС е уважил искането на въззивника за спиране на производството по настоящото дело до постановяване на решение по Дело С-262/20 на СЕС,като същото е било спряно с Определение № VІ-260899 от 23.11.2020г.

            С определение от 28.02.2022г. производството по делото е възобновено,тъй като пречките за движението му са отпаднали- на 24.02.2022г.е постановено решение по дело С-262/20 на СЕС.

             В съдебно заседание страните,редовно уведомени, не се явяват и не се представляват.Представили са писмени становища,като въззивникът поддържа жалбата си,а въззиваемият я оспорва. Не са заявени искания за събиране на нови доказателства.Претендират се разноски.

            При служебната проверка по реда на чл.269 ГПК въззивният съд намери обжалваното съдебно решение за валиден и допустим съдебен акт.

             От фактическа и правна страна по съществото на спора,БОС намери за установено следното:

             Не е спорно по делото ,че през процесния период ищецът е полагал труд по служебно правоотношение в системата на МВР, както и че е полагал нощен труд. Не е спорно също,че ищецът е работил на смени,включително и през нощта от 22.00 часа до 06.00 часа,по утвърдени предварително графици и при сумарно изчисляване на работното време.

              По делото е допусната, изготвена и приета като доказателство съдебно-икономическа експертиза, съгласно която за периода от 25.05.2017г. до 14.05.2020г. ищецът е положил общо 1440 часа нощен труд /сбор от съответните помесечно /тримесечно отчетени часове / и този труд е заплатен по 0,25 лв. на час съобразно чл. 8 от НСОРЗ.Преизчислен в дневен с коефициент 1,143 нощният труд възлиза на 1645.92 часа и разликата в двете стойности в размер на 205.92 часа представлява труд, който не е отчетен в протоколите  за положен труд и не е изплатен на ищеца. В заключението на вещото лице се сочи,че от превръщането на нощния труд в дневен е установено увеличение на положения труд и общият размер на трудовото възнаграждение за извънреден труд за 205.92 часа възлиза на сума в размер от 1512.66 лева. Заключението на вещото лице не е оспорено от страните и е прието като доказателство по делото.

               С оглед така възприетата фактическа обстановка,въззивният съд намира,че БРС е установил правилно относимите към спора факти и е достигнал до изводи,които се споделят от настоящата инстанция.

               От правна страна на спора съдът намира следното:

               Предявеният иск е с правно основание чл.178, ал. 1, т. 3 вр. чл.187, ал. 5, т. 2 ЗМВР,като БРС е дал правилна правна квалификация на исковата претенция.

               Решението на БРС е правилно, като въззивният състав споделя мотивите му, поради което и на основание чл. 272 ГПК препраща към тях.

                В отговор на оплакванията във въззивната жалба БОС намира за необходимо да внесе следните допълнения  по правната страна на спора:

             Съгласно чл. 176 от Закона за Министерство на вътрешните работи (ЗМВР) брутното месечно възнаграждение на държавните служители на МВР се състои от основно месечно възнаграждение и допълнителни възнаграждения. Към основното месечно възнаграждение на държавните служители се изплащат допълнителни възнаграждения за извънреден труд (178, ал. 1, т. 3 ЗМВР). Нормалната продължителност на работното време на държвните служители в МВР е 8 часа дневно и 40 часа седмично при 5-дневна работна седмица (чл. 187, ал. 1 ЗМВР). Работното време на държавните служители се изчислява в работни дни – подневно, а за работещите на 8-, 12- или 24-часови смени – сумирано за тримесечен период (чл.187, ал. 3, изр. 1 ЗМВР). При работа на смени е възможно полагането на труд и през нощта между 22,00 и 6,00 ч., като работните часове не следва да надвишават средно 8 часа за всеки 24-часов период (чл. 187, ал. 3, изр. 3 ЗМВР). Работата извън редовното работно време до 280 часа годишно се компенсира с възнаграждение за извънреден труд за отработени до 70 часа на тримесечен период – за служителите, работещи на смени, чрез заплащане с 50 на сто увеличение върху основното месечно възнаграждение (чл. 187, ал. 5, т. 2 вр. ал. 6 ЗМВР). Разпоредбата на чл. 188, ал. 2 ЗМВР предвижда, че държавните служители, които полагат труд за времето между 22,00 и 6,00 ч., се ползват със специалната закрила по Кодекса на труда.

                Редът за организацията и разпределянето на работното време, за неговото отчитане, за компенсирането на работата на държавните служители извън редовното работно време, режимът на дежурство, времето за отдих и почивките за държавните служители се определят с наредба на министъра на вътрешните работи (чл. 187, ал. 9 ЗМВР). За процесния период са действали различни подзаконови актове като разпоредбите на чл. 3, ал. 3 от Наредба № 8121з-592/25.05.2015 г., Наредба № 8121з-407/11.08.2014 г. и Наредба № 8121з-776/29.07.2016 г. са аналогични и гласят, че за държавните служители в МВР е възможно полагането на труд и през нощта между 22,00 и 6,00 ч., като работните часове не следва да надвишават средно 8 часа за всеки 24-часов период. В Наредба № 8121з-592/25.05.2015 г. и Наредба № 8121з-776/29.07.2016 г. липсва изрично правило, аналогично на чл. 31, ал. 2 от Наредба № 8121з-407/11.08.2014 г., съгласно който при сумирано отчитане на отработеното време общият брой часове положен труд между 22,00 и 6,00 ч. за отчетния период се умножава по 0,143, като полученото число се сумира с общия брой отработени часове за отчетния период. В разпоредбите на чл. 31 от Наредба № 8121з-592/25.05.2015 г. и Наредба № 8121з-776/29.07.2016 г. е предвидено, че отработеното време между 22,00 и 06,00 ч. се отчита с протокол, като са посочени лицата, които го изготвят, сроковете за това и начинът на отчитане на броя отработени часове, т.е. липсва специално правило, което да определи методология за превръщането на отработените нощни часове в дневни при сумирано изчисляване на работното време по отношение на държавните служители в МВР.

              Основното възражение в жалбата е, че по отношение на служителите на МВР следва да се прилагат само наредбите, издадени от Министъра на вътрешните работи, на основание законовата делегация на чл. 187, ал. 9 от ЗМВР, които уреждат реда за организация  и разпределяне на работното време, за неговото отчитане и компенсирането на работата на държавните служители извън редовното работно време, режимът на дежурствата, времето за отдих и почивки, а не Наредба за структурата и организацията на работната заплата, тъй като се касае за специална уредба.

             В т. 23 на Тълкувателно решение № 6/06.11.2013г. на ОСГТК на ВКС са дадени разяснения,че общият закон намира субсидиарно приложение и по отношение на служителите в МВР,назначени по служебно правоотношение.Обратното би поставило в неравностойно положение  държавните служители в МВР по отношение на другите държавни служители, а също и спрямо работниците и служителите, работещи по трудови правоотношения,включително и тези,работещи по трудови правоотношения в системата на МВР. В същия смисъл е изложил мотиви и БРС в решението си,които се споделят от настоящата инстанция. Макар в действащия ЗМВР да няма законова делегация, препращаща към общия Закон за държавния служител (подобно на §1а - нов – ДВ, бр.69/2008г.,отм. ДВ, бр.88/2010г. от ДР на отменения ЗМВР), доколкото няма изрично уредено нещо друго, ЗДСл намира субсидиарно приложение. Съобразно разпоредбата на чл. 67, ал. 3 от ЗДСл, минималните и максималните размери на основните заплати по нива и степени за държавните служители, размерите на допълнителните възнаграждения по ал. 7, т. 1 – 5, както и редът за получаването им  се определят с наредба на Министерския съвет и не могат да бъдат по-ниски от определените в трудовото законодателство. В цитираните наредби на министъра на вътрешните работи безспорно липсва правило, съобразно което отработените часове нощен труд се превръщат в дневни, при сумарно изчисляване на работното време. Тъй като размерите на допълнителните възнаграждения не могат да бъдат по-ниски от определените в трудовото законодателство и при липса на изрична уредба в наредбите, издадени от Министъра на вътрешните работи, то следва да намери приложение Наредбата за структурата и организацията на работната заплата. Съгласно разпоредбата на чл. 9, ал. 2 от цитирания нормативен акт, при сумарно изчисляване на работното време нощните часове се превръщат в дневни  с коефициент, равен на съотношението между нормалната продължителност на дневното и нощното работно време, установени за подневно отчитане на работното време за съответното работно място, т.е. приложимият коефициент е 1,143. Следователно,липсва нормативна основа,която да дава аргументи в подкрепа  на становището на въззивника, че приложимия коефициент е 1, тъй като по-скоро нормата разрешава полагане на нощен труд, средно в размер на 8 часа за всеки 24-часов период, без да изключва приравняването му към дневния и съответно, без да изключва приложение на правилата за заплащане на извънреден труд, когато такъв е положен. Възприемането на обратното становище би поставило държавния служител в системата на МВР в неравностойно положение спрямо работниците по трудово правоотношение и другите държавни служители, чийто правоотношения се регламентират от КТ и ЗДСл. При трудово правоотношение и сумирано изчисляване на работно време, работодателят отчита работното време на конкретния работник или служител в края на отчетния период - в случая на тримесечие. В случай, че нормата работно време за този период е надвишена, ще се отчете извънреден труд - часовете, получени над определената норма часове (след превръщането на нощните часове в дневни по реда на чл. 9, ал. 2 от НСОРЗ), са извънреден труд. Поради това съдът намира за неоснователно възражението в жалбата, че Наредбата за структурата и организацията на работната заплата не намира приложение по отношение на  държавните  служители в МВР.

               На съда е известно,че с разпореждане от 26.02.2020 г. е образувано Тълкувателно дело № 1/2020 г. за приемане от ОСГК на ВКС на тълкувателно решение по въпроса: „При отчитане и заплащане на положените часове нощен труд от служители на Министерството на вътрешните работи приложими ли са разпоредбите на Кодекса на труда и на Наредбата за структурата и организацията на работната заплата (в частност разпоредбата на чл. 9, ал. 2 от същата наредба) или следва да се прилагат разпоредбите на специалния Закон за Министерството на вътрешните работи и на издадените въз основа на него подзаконови нормативни актове?“.

            По този въпрос има формирана до момента противоречива съдебна практика на съдилищата,като  преобладаващата част от съдебните състави,както и настоящият съдебен състав,  приемат, че в Закона за МВР и в приложимите наредби към него, с изключение на отменената Наредба № 8121з-407/2014 г., липсва правна регламентация относно преобразуване на часовете положен нощен труд в дневен с коефициент 0,143 (такъв коефициент е бил регламентиран в отменената Наредба № 8121з-407/2014 г.) и поради това следва да се прилагат разпоредбите на Наредбата за структурата и организацията на работната заплата (НСОРЗ), а именно, че при сумирано изчисляване на работното време нощните часове се превръщат в дневни с коефициент, равен на отношението между нормалната продължителност на дневното и нощното работно време, установени за подневно отчитане на работното време. Според тези съдебни състави прилагането на субсидиарни разпоредби е в съответствие с основния правен принцип за равенство и недопускане на дискриминация, закрепен в чл. 6 от Конституцията и в чл. 14 от Конвенцията за защита правата на човека и основните свободи.

             По спорния въпрос има формирана и съдебна практика на ВКС, обективирана в Решение № 311 /08 януари 2019 г. на ВКС, Четвърто гражданско отделение по гр. дело № 1144 по описа за 2018 г. в производство по чл. 290 от ГПК,която е в същия смисъл.

              По въпроса за субсидиарното приложение на общия ЗДСл при липса на правна уредба в специалния ЗМВР, се е произнесъл и ВКС, който в мотивите към т. 23 от ТР 6/12 г. по тълк. дело № 6/12 г. на ОСГТК е приел, че общият закон намира субсидиарно приложение и при липса на изрична разпоредба в ЗМВР следва да се прилага ЗДСл.

               Изводите направени от БРС в обжалваното решение,споделени и доразвити от въззивния съд в мотивите на настоящото решение, не противоречат  и на постановеното  решение на съда на ЕС от 24.02.2022 г. по дело С-262/2020,образувано по преюдициално запитване от РС-Луковит по дело със същия предмет на спора. Очевидно е,че  с това решение не се отговаря  конкретно на основния спорен въпрос   относно приложимостта на общата правна уредба на РБългария в правоотношенията с държавните служители , доколкото в обхвата на компетентността на СЕС  са включени общностните норми  и вътрешноправните разпоредби,които съдържат такива норми,а не националното право  и функцията на този  съд е не да тълкува  националните правни норми. Независимо от това, следва да се подчертае ,че съдът на ЕС  е достигнал до правни изводи в смисъл,че националното ни право  изключва служителите на МВР от обхвата на общия правен режим,като едновременно с това не предоставя на тези държавни служители  възможност за преобразуване на нощния труд в дневен. СЕС е изложил становище ,че не се налага  да се приема национална правна уредба, която да предвижда ,че нормалната продължителност на нощния труд за работниците в публичния сектор е по-кратка от предвидената за тях нормална продължителност на труда.При всички случаи обаче ,ако това е така ,в полза на тези работници  трябва да има други мерки за защита ,които да компенсират това. По настоящото дело е установено,че в ЗМВР  такива мерки за защита не са предвидени  и липсва  изрична регламентация за възможността положения труд да бъде възмезден.

             Сочените във въззивната жалба аргументи досежно наличие на „ компенсационни механизми,допълнителни материални стимули и нематериални блага“ ,предвидени в ЗМВР за служителите не се споделят от съда, тъй като те не представляват допълнителна защита или обезщетение  по смисъла на Директивата и решението на СЕС по преюдициалното запитване. Такива придобивки ползват всикчи служители на МВР,а не само служителите,полагащи нощен труд   и на тях не може да се придава качеството на обезщетение,след като не са насочени специално към категорията служители ,полагащи нощен труд,нито пък се предоставят поради  и съобразно продължителността на труда  им през нощта. Налага се извод,че нощният труд следва да бъде обезщетяван,но  в българското законодателство няма предвидено такова обезщетение,което да компенсира своеобразната тежест на нощния труд на служителите на МВР,нито пък има методология за изчисление  на такова обезщетение. В т.76 от  решението на СЕС е изложено,че  аргументът за липсата на механизъм  за преобразуване ,обяснен със съображения от правен и икономически порядък, не отразява  допустима от закона цел,годна за обоснове разглежданата в главното производство разлика в третирането /доколкото в запитването няма  данни в тази насока,а се акцентира върху абстрактни категории работници /.

               Водим от горните мотиви, настоящият съдебен състав намира, че исковата претенция за заплащане на извънреден труд, за процесния период, получен след преобразуване на положените часове нощен труд в дневен, се явява доказана по основание,както е приел и БРС. По отношение на размера решението на БРС също е правилно. Приетата по делото СИЕ не е оспорена от въззивника, поради което  и БОС възприема заключението на вещото лице. Изрично в заключението си вещото лице посочва, че изчислената като дължима сума за положен нощен труд, преизчислен като дневен и отчетен като извънреден труд от 205.92 часа възлиза на сума в размер на 1 512.66  лева. Тази сума представлява дължимо и незаплатено на ищеца възнаграждение за отчетен извънреден труд, вследствие на разликата между заплатен нощен труд, преизчислен с коефициент 1,143 равен на съотношението между нормалната продължителност на дневното и нощното работно време. На ищеца се дължи и обезщетение за забавено плащане в размер на законната лихва върху дължимата сума от датата на предявяване на исковата молба до окончателното плащане. Претендирана е и сборна лихва за забава върху отделните вземания ,дължима от изпадането на ответника в забава за всяко вземане от 14.05.2017г.,която е изчислена от вещото лице в размер на 191.33 лева и също правилно е присъдена от БРС.

               По гореизложените съображения и като взе предвид, че направените от  настоящия съдебен състав фактически и правни изводи напълно съвпадат с тези, които е направил районния съд в атакуваното първоинстанционно решение, БОС намира, че то следва да бъде потвърдено.

               На основание чл. 78, ал. 3 от ГПК следва да бъде уважено искането на въззиваемия да му бъдат присъдени и направените по делото разноски в размер на 350 лева , представляващи възнаграждение за един адвокат, платено при подписване на сключения между страните договор за правна защита и съдействие,представен по делото. Претендираното възнаграждение за адвокат е изчислено съобразно минималния предвиден размер съгласно чл. 7, ал. 2, т. 2 от НАРЕДБА № 1 от 9.07.2004 г. за минималните размери на адвокатските възнаграждения, поради което възражението за прекомерност на въззивната страна е неоснователно.

               На основание чл. 280, ал. 3, т. 1 от ГПК настоящото решение е окончателно и не подлежи на касационно обжалване.

                           Водим от горните мотиви ,Бургаският окръжен съд

 

                     Р Е Ш И:

 

    ПОТВЪРЖДАВА   Решение № 260261 от 23.09.2020г. постановено по гр.д.№2205/2020г.по описа на БРС.

          ОСЪЖДА ГЛАВНА ДИРЕКЦИЯ „ГРАНИЧНА ПОЛИЦИЯ“ на МВР ,с адрес – София ,бул.“Княгиня Мария Луиза“ № 46, да заплати на М.В.У. с ЕГН-**********,със съдебен адрес: *** сума размер на 350 (триста и петдесет ) лева,представляваща направените съдебно-деловодни разноски за производството пред въззивната инстанция.

            РЕШЕНИЕТО  е окончателно и не подлежи на касационно обжалване.

 

 

ПРЕДСЕДАТЕЛ:

 

 

   ЧЛЕНОВЕ: 1.