Решение по дело №1042/2019 на Районен съд - Ямбол

Номер на акта: 291
Дата: 3 декември 2019 г. (в сила от 2 март 2020 г.)
Съдия: Светлана Димитрова Митрушева Атанасова
Дело: 20192330201042
Тип на делото: Административно наказателно дело
Дата на образуване: 17 септември 2019 г.

Съдържание на акта

Р  Е  Ш  Е  Н  И  Е № 291/3.12.2019 г.

                                                

Гр. Ямбол ,….…03.12.2019г.

В   И М Е Т О  Н А   Н А Р О Д А

 

Ямболски районен съд………………………….......................наказателна колегия в публичното

заседание на четвърти ноември ………………….…................. .................…………………………

през двехиляди и деветнайста година  в състав:

                                                                                                                                                Председател:  С.Митрушева

                                                                                                                                               Съдебни заседатели:

                                                                                                                                                                     Членове:                                                 

при секретаря ……….………Ив.Георгиева…………………....................…….. и в присъствието на прокурора……………….………………………….………….. като разгледа докладваното от ….……………………………..С.Митрушева…………………………..н.а.х.д. № 1042  по описа  за 2019  год ………..………………………………………… ………….…………………………….

Производството по делото е образувано по жалба на ЕТ“***.“*** против Наказателно постановление № 437841-F455153/10.05.2019г  на Началник отдел „Оперативни дейности“ –Бургас в ЦУ на НАП, с което, на осн. Чл. 185 ал.2 вр. ал.1 ЗДДС на жалбоподателя е наложена имуществена санкция в размер на 500лв. за нарушение на чл. 41 ал.1 от Наредба Н-18/13.12.2006г на МФ вр. чл. 118 ал.4 ЗДДС. В жалбата се излагат съображения за процесуална и материална незаконосъобразност на атакуваното наказателно постановление , с оглед на което се иска неговата отмяна.

В съдебно заседание жалбоподателят, редовно призован, не се явява и не взема становище по доказаността на жалбата.

Въззиваемата страна ТД НАП Бургас, чрез процесуалния си представител, оспорва жалбата. Счита атакуваното с нея наказателно постановление за правилно и законосъобразно и моли за оставянето му в сила.

Съдът, след като обсъди по отделно и в тяхната съвкупност събраните и проверени в хода на съдебното следствие доказателства по делото, приема за установена следната фактическа обстановка:

 Страните по делото неспорят, че жалбоподателката притежавал търговски обект – фризьорски салон, находящ се на ул. „К.Т.“ № ** в с.Т.

На 10.11.2018г служители на ЦУ на НАП сред които и св.Т. извършили проверка в търговския обект на жалбоподателката по спазване на данъчното законодателство. По време на проверката било установено, че жалбоподателката използва във фризьорския салон фискално устройство от което няма извадени множество дневни отчети и два месечни отчета в т.ч. и за м. юли 2018г. За констатираното на едноличния търговец бил съставен АУАН за нарушение на чл. 41 ал.1 от Наредба Н-18/2006г на МФ вр. чл. 118 ал.4 ЗДДС, който бил подписан от нарушителя без възражения.

Въз основа на така съставения АУАН било издадено  Наказателно постановление № 437841-F455153/10.05.2019г  на Началник отдел „Оперативни дейности“ –Бургас в ЦУ на НАП, с което, на осн. Чл. 185 ал.2 вр. ал.1 ЗДДС на жалбоподателя била наложена имуществена санкция в размер на 500лв. за нарушение на чл. 41 ал.1 от Наредба Н-18/13.12.2006г на МФ вр. чл. 118 ал.4 ЗДДС.

Наказателното постановление било връчено на жалбоподателката на 15.09.19г

Въз основа на така установената фактическа обстановка съдът прави следните правни изводи:

Жалбата е процесуално допустима, като подадена в преклузивния срок по чл. 59 ал.2 ЗАНН от надлежно легитимирано лице. Разгледана по същество се преценя като неоснователна, поради следните съображения:

Съдът счита като неоснователно въведеното оплакване в жалбата за нарушение на чл. 34 ал.2 ЗАНН. Посочената разпоредба предвижда прекратяване на административнонаказателното производство в случаите в които в шестмесечен срок от  съставяне на акта за установяване на административно нарушение не е издадено наказателно постановление. В конкретния случай АУАН е съставен на 10.11.2018г, а наказателното постановление , съответно на 10.05.2019г. тоест при спазване на предвидения в закона шестмесечен срок. Обстоятелството, че наказателното постановление е връчено на жалбоподателя едва септември месец 2019г  не води до нарушаване на сроковете по чл. 34 ал.2 ЗАНН, доколкото връчването е отделна процедура , която предпоставя вече издадено наказателно постановление.

Не е налице и твърдяното в жалбата несъответствие между фактическо и юридическо формулиране на нарушението. Така както последното е отразено в акта и наказателното постановление със своите съставомерни признаци несъмнено се субсумира под нормата на чл. 41 ал.1 от Наредба Н-18 в редакцията й към датата на извършване на административнотото нарушение.

От извършената цялостна служебна проверка на акта и наказателното постановление не се установи наличието на съществено процесуално нарушение, което да води до тяхната отмяна.

От събраните по делото доказателства по безспорен начин се установява, че на посочената в акта и наказателното постановление дата жалбоподателката е допуснала нарушение на чл. 41 ал.1 от Наредба № Н-18/06 г на МФ в редакцията й преди ДВ бр.52/19г , тъй като не е изпълнила задължението си да разпечата и съхранява в книгата за дневните финансови отчети съкратен отчет на фискалната памет за м. юли 2018г, обстоятелство, което не се оспорва от нарушителя. Неоснователно е позоваването на новата редакция на чл.41 ал.1 от Наредбата доколкото действието на последната е отложено на осн. §31 ал.3 от ПЗР на Наредбата за изменение на Наредба Н-18/02 ДВ 76  от 2017г вр. §22 от ДВ бр. 52/2019г. С действията си жалбоподателката е осъществила административно наказателния състав на чл. 185 ал.2 вр. ал.1 ЗДДС в каквато насока правилно е  санкционирана. Наложената имуществена санкция е в минималния предвиден в закона размер, поради което и на осн. Чл. 27 от ЗАНН не може да бъде намалявана от съда.

Не се споделят изложените в жалбата доводи за наличието на маловажен случай на административно нарушение. От разпита на актосъставителя се установява, че при извършената проверка са били установени множество нарушения на Наребда Н-18 /06г на МФ като са липсвали както дневни отчети, така и месечни такива. С оглед на това съдът счита, че настоящото нарушение не разкрива по-ниска степен на обществена опасност в сравнение с останалите нарушения от същия вид, поради което и правилно административнонаказващият орган не е приложил разпоредбата на чл. 28 от ЗАНН, а е санкционирал нарушителя.

Водим от горното съдът,

 

                                  Р  Е  Ш  И  :

 

ПОТВЪРЖДАВА Наказателно постановление № 437841-F455153/10.05.2019г  на Началник отдел „Оперативни дейности“ –Бургас в ЦУ на НАП, с което, на осн. Чл. 185 ал.2 вр. ал.1 ЗДДС на ЕТ „***.“ е наложена имуществена санкция в размер на 500лв. за нарушение на чл. 41 ал.1 от Наредба Н-18/13.12.2006г на МФ вр. чл. 118 ал.4 ЗДДС.

Решението подлежи на касационно обжалване пред ЯАС в 14 дневен срок от съобщаването му на страните.

 

                                                                                                                                              Районен съдия: