РАЗПОРЕЖДАНЕ
№
10496
Варна, 20.12.2023
г.
Административният съд - Варна - XIX състав, в закрито заседание на двадесети декември две хиляди и двадесет и трета година в състав:
Съдия: |
МАРИЯНА БАХЧЕВАН |
като разгледа докладваното от съдията административно дело № 1966 по описа за 2023 година на Административен съд - Варна, за да се произнесе, взе предвид следното:
Постъпила молба от жалбоподателя със с.д.
№16838/23.11.2023г., с която се иска допускане на съдебно-техническа експертиза
с посочени въпроси към вещото лице.
С жалбата се оспорва решение № 467-2 по протокол № 9 от
4 и 5 юли 2012г. допълнено с решение № 552-6 по протокол № 10/26,27 юли 2012г.
и двете на Общински съвет при община Варна. Двете решения образуват едно цяло и
решение №552-6 по протокол №10/26,27 юли 2012г. е било обнародвано в Държавен
вестник бр.70 от 14 септември 2012г., като 30-дневния срок за обжалване от
датата на обнародване по чл.215 ал.4 от ЗУТ е изтекъл към момента на подаване
на жалбата. Тоест, жалбоподателят може да оспори акта само досежно неговата
нищожност, но не и неговата незаконосъобразност, по отношение на която правото
му на жалба е преклудирано с изтичането на преклузивния срок за обжалване.
С разпореждане №8860/10.10.2023г. съдът е дал подробни
указания в тази насока към С.Ч., които той е получил чрез адв. Д.И. на
24.10.2023г.
Видно от двете обжалвани решения, които представляват
едно цяло, с тях е приет план за улична регулация /ПУР/ на кв.Изгрев, кв.
Франга дере и кв. Кокарджа на основание чл.16 ал.7 от ЗУТ в редакцията от ДВ
бр.61 от 2007г., действала до отмяната в ДВ бр.13 от 2017г. Съгласно тази
разпоредба, за територии с нерегулирани поземлени имоти, както и за територии с
неприложена първа регулация по предходен устройствен план по решение на
общинския съвет вместо план по ал.1 на чл.16 от ЗУТ, може да бъде създаден план
за улична регулация и имоти за обекти на публична собственост по чл.110 ал.1
т.2 от ЗУТ.
Съдът е обяснил на страните разликата между двата плана:
по чл.16 ал.1 от ЗУТ и процесния план по чл.16 ал.7 от ЗУТ с разпореждане №
9397/02.11.2023г., което е получено от жалбоподателя чрез адв. В.Б. на 13
ноември 2023г.
Въпросите към вещото лице, формулирани в горецитираната
молба на С.Ч. не са относими към критериите за нищожност, обяснени в съдебно
разпореждане №8860/10.10.2023г. Същите касаят незаконосъобразност, чието
обжалване обаче е преклудирано поради изтеклия преклузивен срок по чл.215 ал.4
от ЗУТ и следователно молбата трябва да бъде отхвърлена.
Защитата на жалбоподателя в случай,
че не би могъл да изтъкне доводи за нищожност на решение № 467-2 по протокол №
9 от 4 и 5 юли 2012г. допълнено с решение № 552-6 по протокол № 10/26,27 юли
2012г. и двете на Общински съвет при община Варна, може да бъде осъществена по
реда на чл.134 ал.2 т.1 от ЗУТ във връзка с изтичане на срока по чл.208 ал.1 от ЗУТ.
Съдът съобщи молбата на жалбоподателя с поисканата
съдебно-техническа експертиза на ответника - Общински съвет - Варна, но в
дадения 7-дневен срок от получаването на 5 декември 2023г. не е получен
отговор, такъв липсва и до този момент.
С оглед на гореизложеното, съдът
Р А З П О Р Е Д И:
ОТХВЪРЛЯ молба на С.Т.Ч. със с.д.
№16838/23.11.2023г., с която се иска допускане на съдебно-техническа експертиза
с посочени въпроси към вещото лице, които се явяват неотносими към критериите
за нищожност на обжалваните административни актове.
УКАЗВА на жалбоподателя, че в 14-дневен срок
от съобщението следва да конкретизира доводите си за нищожност на решение №
467-2 по протокол № 9 от 4 и 5 юли 2012г. допълнено с решение № 552-6 по
протокол № 10/26,27 юли 2012г. и двете на Общински съвет при община Варна, като
съответно в същия срок направи и доказателствените си искания. В противен
случай, следва да посочи дали поддържа жалбата си или я оттегля, съответно се
отказва от нея.
Делото да се докладва след изтичане на срока.
Съдия: |
|